FIFA-sarja

  • 311 702
  • 1 319

Jere00

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Fifa 17 tuli nyt hommattua ja aloitti tuon journeyn pelaamisen. Ihan hauska idea tuossa, mutta ensimmäisen kauden jälkeen pamahti yllätys. Journey päättyi siihen, olin olettanut että tuota pääsee pelaamaan vaikka 15 kautta putkeen, mutta ilmeisesti ei.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Fifa 17 tuli nyt hommattua ja aloitti tuon journeyn pelaamisen. Ihan hauska idea tuossa, mutta ensimmäisen kauden jälkeen pamahti yllätys. Journey päättyi siihen, olin olettanut että tuota pääsee pelaamaan vaikka 15 kautta putkeen, mutta ilmeisesti ei.
Ihan perus EA:.ta. Pohjustetaan hyvä idea ja sitten tehdään siitä vain päälle liimattu asia. Saa siitä nyt kivoja asioita FUT:n, mitään paljastamatta.
 

sventur

Jäsen
Suosikkijoukkue
KJK & NasKi (R.I.P)
Tai siis suoraan kopioitu idea NBA2K pelisarjasta, jossa myös tarinoidaan tuloskaskausi erilaisine juonenkäänteineen ja jatketaan sen jälkeen normaalisti Be a Pro -meiningillä ilman tarinaa.
 

Lavis

Jäsen
Squad Building Challenges on loistava uutuus Futtiin. Pelaajien hinnat, varsinkin halvimpien pysyvät korkealla. Muutenkin kulta-challengen kun tekee, niin saa pakoista kohtalaisia pelaajia. Erittäin koukuttavaa kytätä 300 coinsin hintaisia kultatason pelaajia marketista ja sitten syöttää ne em. pelimuotoon.
 
Suosikkijoukkue
James Harden, Tyson Fury, Tyler Bertuzzi
Squad Building Challenges on loistava uutuus Futtiin. Pelaajien hinnat, varsinkin halvimpien pysyvät korkealla. Muutenkin kulta-challengen kun tekee, niin saa pakoista kohtalaisia pelaajia. Erittäin koukuttavaa kytätä 300 coinsin hintaisia kultatason pelaajia marketista ja sitten syöttää ne em. pelimuotoon.

Tämä. Tuo SBC on erittäin hyvä uudistus kaikella tapaa. Ihan mukavia palkintoja noista "semivaikeista" squadeistakin saa. Vähän tosin hammasta kiristää noita vaikeimpia challengeja saada kasattua, mut se on vaan positiivinen asia.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Mielenkiintoinen tämä manager-mode. Aloitin Millwallilla ja seurajohto asetti tärkeimmäksi tavoitteeksi league onessa sijoittumisen puolen väliin ja neljän kauden sisällä nousemisen. Sarjaa on pelattu kolmannes ja olen sarjan piikkipaikalla.

Prioriteetilla "low" tavoitteena on järjetön 8 miljoonan punnan voitollinen tulos. Pelaajasiirtobudjetti oli noin 2 miljoonaa ja kalleimmat pelaajat noin millin. Niitä kaksi kappaletta.

Nyt arvosanani laskee koko ajan, koska en ole tenhyt liikevoittoa kesken kauden. En tiedä edes miten tekisin muuten kuin myymällä pelaajia. Eikä heissä ole yhtään arvokasta.

Todennäköisesti kohta tulee kenkää, vaikka johdan sarjaaa ja sekä siirtobudjetissa että palkkabudjetissa on tilaa.

Joko en ymmärrä jotain sitten tämä mode on ihan perseestä.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Mielenkiintoinen tämä manager-mode. Aloitin Millwallilla ja seurajohto asetti tärkeimmäksi tavoitteeksi league onessa sijoittumisen puolen väliin ja neljän kauden sisällä nousemisen. Sarjaa on pelattu kolmannes ja olen sarjan piikkipaikalla.

Prioriteetilla "low" tavoitteena on järjetön 8 miljoonan punnan voitollinen tulos. Pelaajasiirtobudjetti oli noin 2 miljoonaa ja kalleimmat pelaajat noin millin. Niitä kaksi kappaletta.

Nyt arvosanani laskee koko ajan, koska en ole tenhyt liikevoittoa kesken kauden. En tiedä edes miten tekisin muuten kuin myymällä pelaajia. Eikä heissä ole yhtään arvokasta.

Todennäköisesti kohta tulee kenkää, vaikka johdan sarjaaa ja sekä siirtobudjetissa että palkkabudjetissa on tilaa.

Joko en ymmärrä jotain sitten tämä mode on ihan perseestä.

Hankitko pelaajia kesällä vai oliko siirtoikkuna suljettu? Ilmeisesti juuri noita ongelmia tulee jos hankkii pelaajia kesällä.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Okei. Hommasin tosiaan yhden.

Tarkennan vielä että ongelmia ilmenee jos käyttää koko budjetin. Ihmeelliseltähän tuo kuulostaa jos yhden pelaajan hankinnan jälkeen.

En ole ainakaan itse kuullut/kokenut vastaavaa kun laittaa siirtoikkunan kiinni ensimmäiseltä kesältä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Tarkennan vielä että ongelmia ilmenee jos käyttää koko budjetin. Ihmeelliseltähän tuo kuulostaa jos yhden pelaajan hankinnan jälkeen.

En ole ainakaan itse kuullut/kokenut vastaavaa kun laittaa siirtoikkunan kiinni ensimmäiseltä kesältä.

En käyttänyt koko budjettia, tilaa jäi sekä siirto että palkkabudjettiin. Pitää pelata ja katsoa tuleeko kenkää vai tasaantuuko tuo esim. kauden jälkeen. Tärkeimmässä prioriteetissa (critical) olen kuitenkin selvästi odotettua paremmin pärjännyt.
 

Lavis

Jäsen
FUT:ssa tuli voitettua ensimmäistä kertaa Fut Online Draft. Squadina oli La Liga - Bundesliga ja Calcio A -hybridi. Kemia tasan 100. No, mutta se ei ollut asiani. En tarkalleen muista mitä pakkoja sain palkinnoksi, mutta yhdestä niistä tuli elämäni ensimmäinen "walk out". Ensin tulee se animaatio, tulee sitä kultaista tähtisuihketta sieltä stadionin katon rajasta. Sitten laskeutuu liput, mistä maasta pelaaja on ja minun tapauksessa se oli Portugalista. Korttiin pamahti joukkueeksi Real Madrid. Pelaajaksi odotin Ronaldoa, mutta ei... Pepekin on "walk out" pelaaja. Pepe käveli kortin takaa. Pienoinen pettymys, mutta kuitenkin sellainen 25-30k pelaaja. Voitolle siis jäätiin draftista.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ai Pepe on laskenut jo noin pahasti. Itse myin 47k:lla kun käveli ulos mun pakasta.

Tuo drafti muuten bugaa, oliko @Lavis ensimmäistäkään peliä niin että vastustaja lähti pelistä johtotilanteessa/häviötilanteessa ja sait voiton/ et saanut häviötä?
 

Lavis

Jäsen
Ai Pepe on laskenut jo noin pahasti. Itse myin 47k:lla kun käveli ulos mun pakasta.

Tuo drafti muuten bugaa, oliko @Lavis ensimmäistäkään peliä niin että vastustaja lähti pelistä johtotilanteessa/häviötilanteessa ja sait voiton/ et saanut häviötä?
Niin tai Pleikkarilla näyttäis olevan vielä yli 40k. Itse pelaan Boxilla ja sain Pepestä 31k.

Ei oo mulle sattunu draftissa vielä yhtäkään rage-quittaajaa. Ehkäpä siksi, että oon aina ollu se ottava osapuoli. Mutta kaippa se rekisteröi ne kaikki pelit. En seuraa recordiani niin tarkkaan, enkä muista ulkoa niitä tilastoja. Kun voittoja sekä häviöitä on molempia yli sata ja tasapelejä jokunen kymmen.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Lavis joo kun siis jos pelistä quittaa vaikka 1-0 johdossa 5min peliajan jälkeen, voittaa pelin (kun tekee sen niin että poistuu Fifasta PSN:n / Xbox Onen menun kautta sulkemalla koko pelin) jos johtaa ja ei häviä, jos on häviöllä.

Tätä harrastaa nyt "puoli valtakuntaa" ja EA ei vielä ole korjannut bugia ja arvokkaampien pelaajien hinnat ovat kovin alhaiset kun porukka repii pakkoja auki tauotta. Ei hyvä...
 

motamoro

Jäsen
Terve! Kertokaa mitä nuo staff kortit hyödyttävät? Esim fitness coach?

Esimerkiksi Fitness coachien perässä on merkintä +3%. Jokainen clubissa oleva Fitness coachi täten lisää kerrointa fitnesskorteille jota laittaa pelaajille. Esim. clubissa on 5 fitnessvalmentajaa, kaikki +3%. Lyöt +20 Fitness kortin pelaajalle niin tämä luku kerrotaan luvulla 1,15. (20*1,15 = 23) Eli pelaajasi saa 23 fitnesspistettä takaisin normaalin 20 sijasta. Sama homma myös managereissa sen normaalin squadissa olevan aktiivisen valmentajan tuoman kemian lisäksi. Eli sopimuskorteissa voi saada jopa 50% lisää (tämä on maksimi), laitat 28 sopimuksen kortin pelaajalle niin saat 42 peliä pelaajalle sopimusta.
 

Lavis

Jäsen
@Lavis joo kun siis jos pelistä quittaa vaikka 1-0 johdossa 5min peliajan jälkeen, voittaa pelin (kun tekee sen niin että poistuu Fifasta PSN:n / Xbox Onen menun kautta sulkemalla koko pelin) jos johtaa ja ei häviä, jos on häviöllä.

Tätä harrastaa nyt "puoli valtakuntaa" ja EA ei vielä ole korjannut bugia ja arvokkaampien pelaajien hinnat ovat kovin alhaiset kun porukka repii pakkoja auki tauotta. Ei hyvä...
Ilmeisesti tämä ongelma on ainoastaan ollut Pleikkarin puolella. Tai siis on varmasti vieläkin. Mutta Xboxilla tuota ei ole ilmennyt. Lähteenä käytän muutamia Tubettajia. Muunmuassa suomalaista kaveria nimeltä Snipux.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ilmeisesti tämä ongelma on ainoastaan ollut Pleikkarin puolella. Tai siis on varmasti vieläkin. Mutta Xboxilla tuota ei ole ilmennyt. Lähteenä käytän muutamia Tubettajia. Muunmuassa suomalaista kaveria nimeltä Snipux.
Näin ilmeisesti joo. Joku futisfoorumille kirjotti viestin, josta ymmärsi että toimisi myös Xboxlla, mutta hyvä ettei niin ole.
 

Lavis

Jäsen
Meneeköhän tuossa Online Draftissa homma niin, että ensimmäisellä kierroksella kohtaa vastustajan, joka on myös ensimmäisellä kierroksella. Ja niin ikään finaalissa kohtaa sitten vastustajan, joka on myös finaalissa. Koska oman kokemuksen perusteella näin ei voi mennä. Yleensä finaalissa on surkein joukkue ollut vastassa. Voihan se toki olla sinne päässyt hirveellä tuurilla, mutta epäilen.

Lisäksi kuuluuko molemmille pelaajille "omat" selostukset? Usein ennen peliä selostajat tuppaavat sanomaan varsinkin Online Seasonssissa, että "he (eli minä) tarvitsevat vain yhden pisteen noustakseen ylöspäin divisioonissa" ja tämä siis Englanniksi tietenkin pelissä tulee. Meinaan jos tuo em. lause kuuluu vastustajalle, niin siinähän vihu saa vähän osviittaa missä tilanteessa meikäläinen pelaisi ja mielestäni helpottaisi hänen pelaamistaan. Toisaalta en ole ikinä kuullut, että selostajat sanoisivat, että vihu on voiton päässä noususta...

Molemmat kysymykset siis liittyvät vain ja ainoastaan Ultimate Team -pelimuotoon.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Meneeköhän tuossa Online Draftissa homma niin, että ensimmäisellä kierroksella kohtaa vastustajan, joka on myös ensimmäisellä kierroksella. Ja niin ikään finaalissa kohtaa sitten vastustajan, joka on myös finaalissa. Koska oman kokemuksen perusteella näin ei voi mennä. Yleensä finaalissa on surkein joukkue ollut vastassa. Voihan se toki olla sinne päässyt hirveellä tuurilla, mutta epäilen.

Lisäksi kuuluuko molemmille pelaajille "omat" selostukset? Usein ennen peliä selostajat tuppaavat sanomaan varsinkin Online Seasonssissa, että "he (eli minä) tarvitsevat vain yhden pisteen noustakseen ylöspäin divisioonissa" ja tämä siis Englanniksi tietenkin pelissä tulee. Meinaan jos tuo em. lause kuuluu vastustajalle, niin siinähän vihu saa vähän osviittaa missä tilanteessa meikäläinen pelaisi ja mielestäni helpottaisi hänen pelaamistaan. Toisaalta en ole ikinä kuullut, että selostajat sanoisivat, että vihu on voiton päässä noususta...

Molemmat kysymykset siis liittyvät vain ja ainoastaan Ultimate Team -pelimuotoon.

Draft-kysymykseen en osaa vastata kun oma mielenterveys ei salli sen pelaamista yhtään. En tiedä onko jotain placeboa tai ennakkoluuloja, mutta tuntuu ylivoimaisesti paskimmalta pelimuodolta nimenomaan gameplayn osalta tuo online draft. Toki divareissa ja WL:ssäkin pallot pomppii miten sattuu, mutta tuo draft on jotain ihan uskomatonta kuraa kun Ronaldot, Messit ja kumppanit tuntuvat pallonkäsittelyn osalta suunnilleen samoilta kuin jotkut League twon topparit.

Selostukset on molemmille omat.

Tuo FUT Champions on omalta osaltani kyllä vähän "pilannut" pelimuotoa. Toki ei omat pelitaidotkaan mitään päätä huimaa, jotain kakkos-kolmosdivari hissiliikettä se yleensä on ollut, suonenvedolla välillä päässyt ykköstä kokeilemaan. Mutta kun ei viikonloppuisin ole aikaa pelata, niin käytännössä rahan tekeminen on ihan mahdotonta kun muut tahkoavat 100k:n paketteja ja 70000 kolikon rewardeja ulos viikottain ja esim. seasonien palkinot ovat hyvällä tahdollakin tasoa haistavittu.

Vuosi alkoi hyvin kun ekalla viikolla tuli pelkästään SBCeitä tekemällä neljä informia pakoista ja parit walkoutit päälle. Niistä varsin hyvän pohjakassan sai luotua, mutta sen jälkeen ei mitään myyntikelpoista ole tullutkaan. Parhaita noista two-player pakoista mm. Modric, Ribery, IF Gameiro ja Cazorla.

SBCeistä on kaikki kortit hommattuna paitsi Douglas Costan RW ja Mario Gasparin CB. Harmi vaan, että ainakin Giovinco on ollut kyllä ihan valtaisa pettymys. Jonas on hyvä, Sterling palloilee mukiinmenevästi, Son on.. no, kasa ulostetta, Barry menettelee ja CAM Payet on varmaan pelin paras pelaaja.

4-1-2-1-2 keskikentän timantilla pelailen

Sterling (7chem) - Slimani
Payet
Cazorla-Rooney
Matic
Rose-Luiz-Matip-Bellerin
Begovic

Penkillä sitten noita parhaita two-player pakoista tulleita janareita.
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kulma- ja vapaapotkut ovat tässä pelissä sellaista syöpää, että oksat pois. Ei pelkästään se, että kummastakaan niistä ei ikinä tule maaleja vaan lisäksi myös se, että välillä alkaa ihan käsittämätön kulmapotkurumba, jossa sama jengi saattaa saada muutaman minuutin sisään jonkun viisi kulmapotkua kun pallo aina puskiessa kimpoaa pakin päästä rajasta yli.

Tykkään pelistä kyllä muuten ihan. Perus fifaa, tempo nettipeleissä välillä aika järjetöntä munaravia, mutta sitähän se aina on. Jotkut pelaajat vetävät kyllä melkoisen övereillä kokonaisuuksilla, esim. 92 Zlatan on aika rajusti yliampuvaa. Lisäksi se ongelma on, että Messi ei kyllä tässä pääse oikeuksiinsa ollenkaan niin kuin oikeassa elämässä. Zlatanin kaltaiset nopeat härät huomattavasti hyödyllisempiä.
 

Lavis

Jäsen
Tykkään pelistä kyllä muuten ihan. Perus fifaa, tempo nettipeleissä välillä aika järjetöntä munaravia, mutta sitähän se aina on. Jotkut pelaajat vetävät kyllä melkoisen övereillä kokonaisuuksilla, esim. 92 Zlatan on aika rajusti yliampuvaa. Lisäksi se ongelma on, että Messi ei kyllä tässä pääse oikeuksiinsa ollenkaan niin kuin oikeassa elämässä. Zlatanin kaltaiset nopeat härät huomattavasti hyödyllisempiä.

Tästä kovasti eri mieltä. Ensinnäkin Zlatanin normaali kortin kokonaisuus on 90. Movember kortin on 91, jossa on buustattu tuota fyysisyyttä viidellä. Zlatanin nopeus on molemmissa korteissa 72 eli äärimmäisen hidas hyökkääjäksi. Jotenka tuo "nopea härkä" ei päde Zlataniin. Mieluummin vaikka "vahva härkä", koska Zlatanin kaksinkamppailu voima taisi olla peräti 93. Ja Messi pääsee kyllä oikeuksiinsa todella hyvin, käyttänyt sitä vain Draftissa ja sielä on pitelemätön. Jos pelaa Futtia ja Zlatan tuntuu "nopealta härältä", niin suosittelen ostamaan nopeampia toppareita.

Kellään tietoa koska nuo Weekend Leaguen palkinnot olisi määrä saada?
 

lebak

Jäsen
Pelaan melko satunnaisesti töiden takia, mutta jos on kerrankin aikaa, niin koko arki-ilta saattaa mennä FUT/Careerin parissa.

Olen suorittanut SBC:n perushaasteet sekä 2 kertaa Hybrid Leaguet ja Nationsin. Näistä pakoista olen saanut Corlukaa yms. turhaa korttia. Ze Luis erikoiskortti taisi olla paras, josta olen saanut reilu 10k myytynä. Tällä hetkellä coin boosteilla tahkoan pikkuhiljaa Online Seasonia. Mikä olisi paras tapa saada lisää fyrkkaa, koska tavoittelemani pelaajat maksavat jotain aivan järjettömiä summia?,Vie muutenkin peli-iloa kun vastustajat paranee pikkuhiljaa enkä saa esim kunnon kärkeä ostettua, saati jotain tähtipelaajaa.

Tällä hetkellä painetaan 3-5-2 formaatiolla, jonka olen havainnut hyväksi tappaa vastustajan hikiset munaravaajat 4-3-3 formaationilla.
Pallonhallinta n. 60% ja rauhassa syötellen niin vastustajan Musat yms. yleensä juoksevat itsensä puhki ja keskikentällä on helppo dominoida.
Rashford - Benteke
Eriksen
Mirallas - McCarthy - Dembele - Sissoko
Cahill - Alderwereild - Verthongen
Begovic​

Haaveina vielä Belgit Courtois, Hazard, KdB, mutta kiinnostus peliin ja FUT:iin todennäköisesti loppuu ennen kuin tulee pelattua niin montaa ottelua, että saisi rahat kasaan edes yhteen noista.
 

Lavis

Jäsen
Mahtavasti pelaajien hinnat nyt laskussa kun Black Friday lähestyy. Sanen ja Stonesin OTW-kortit saa nyt yhteensä noin 75k. Pitäisiköhän sijoittaa ja toivoa TOTW-kortteja kyseisistä jampoista? Toisaalta vaikka sijoittaisi tuon 75k nyt noihin kahteen korttiin, niin viikko Black Fridayn jälkeen kortit saisi myytyä yhteensä noin 90k. Myöskin Rooneyn hinta laskenut 22k -> 16k ja Coutinhon 48k -> 39k. Nyt ei kannata siis myydä pelaajia, vaan mieluummin odotella pari viikkoa ja myydä vasta sitten. Ootteko huomanneet muita suuria muutoksia hinnoissa? Nämä hinnat Xboxin puolella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös