Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 240 465
  • 7 329

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Se valohan menee kumminkin silmäluomien läpi ja lisää jonkun hereilläolohormonin tuotantoa. Fysiologinen juttu, ei siinä opettelu auta.
Meillä on mökki sellaisessa paikassa että sinne ei illalla paista aurinko (vastarannalle kyllä) mutta aamulla aurinko rävöttää heti auringon noususta verhojen välistä ja lävitse suoraan sänkyyn. Eikä siinä auta edes...
Silmät kiinni ja pää tyynyyn, ei se ole vaikeaa.
On sen verran kirkas aamun aurinko. Yleensä laitan silmälaput ja käännän kasvot seinää päin ja koitan vielä muutaman tunnin nukkua. Kyllähän voisi hankkia pimennysverhoja mutta ei kukaan ole viitsinyt. Verhotankoon laitettavat ei toimi kun verhotanko on niin kaukana seinästä että verhon ja seinän välistä paistaa. Rullattavia verhoja ei sinne kukaan ole viitsinyt ajatella kun niin harvoin siellä yövytään.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itsellä on ainakin suunnattomia vaikeuksia aamulla päästä ylös sängystä, koska ei vaan oo mun juttu päästä niin aikasin töihin. Mutta kun on määräys, että toimihenkilöiden pitää olla valvomassa, että "laiskat duunarit tekevät töitä reippaasti heti ensimmäisestä summerista siihen viimeiseen pärähdykseen asti". VMP.

Ohessa kuva allekirjoittaneen herätyksestä. En vaan pysty pääsemään ylös ekalla yrityksellä.

Edellisessä elämässä noiden kanssa joutu kikkailemaan tosi paljon ja löysin itselleni optimaalisen herätyksen, herätys kahden minuutin välein ja jokaiselle kolmen minuutin torkku. Kun laittoi noin 20min ajalle niin väkisinkin heräsi siinä noin puolessa välissä kun se kello soi minuutin välein. Kymmenen minuuttia väliä oli aivan liikaa kun siinä ehti nukahtamaan liian hyvin tai ei enää reagoinu torkkuihin.

Oon käyttäny tuota samaa tapaa vieläkin mutta nyt heräilen jo yleensä ekaan soittoon.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Torkutukseen toimii se, että vie sen helvetin soittolaitteen niin kauas kuin mahdollista. Sitten, kun se on pakko sieltä juosta sammuttamaan, niin aika tyhmä saa olla, jos juoksee takaisin sinne sänkyyn. Menee suihkuun ja pakko se on herätä.

Jos selvinpäin nukahtaa suihkuun, niin sitten ongelmasta pitää puhua jo lääkärin kanssa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Torkutukseen toimii se, että vie sen helvetin soittolaitteen niin kauas kuin mahdollista. Sitten, kun se on pakko sieltä juosta sammuttamaan, niin aika tyhmä saa olla, jos juoksee takaisin sinne sänkyyn. Menee suihkuun ja pakko se on herätä.
Vaarana on että ääntä alkaa sietää. Eli houkutus jäädä sänkyyn vaikka sitten pirinää kuunnellen (ja lopulta siihen tottuen zzzz...) on suurempi kuin pirinän aiheuttama tarve nousta. Eli sanoisin että herätyskellon herättävä vaikutus ei perustu pelkästään ääneen, vaan myös siihen että sille äänelle joutuu jotain tekemään että sen saa (hetkeksi) loppumaan.
Toki tuo on ihan toimiva tapa varmaan monelle.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei minulle avaudu äitini logiikka. Hän valittaa kuinka minä en ole antanut hänelle lapsenlapsia joita hän on odottanut. Seuraavassa lauseessa hän harmittelee miten paljon hän maksaa minun veljelle ja siskolle lasten maksuja. Kuinka paljon lastenlapset maksaa. Kun hänelle sanoo että säästää minun mahdolliset maksut niin hän kertoo että hän odotti edes jotain suorituksia esikoiselta. Eli olen siis lapseton pettymys vaikka säästän hänen rahojaan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Vaarana on että ääntä alkaa sietää. Eli houkutus jäädä sänkyyn vaikka sitten pirinää kuunnellen (ja lopulta siihen tottuen zzzz...) on suurempi kuin pirinän aiheuttama tarve nousta.
Heräsin opiskeluaikana, rokulipäivää viettäessä, puhelimen pirinään. Päätin antaa sen soida. Jostain syystä aloin laskea montako kertaa se idiootti soittaja jaksaa antaa sen soida. Kun puhelin oli soinut 87 kertaa, raahauduin nostamaan luurin ja vastasin HALOO.
Toisesta päästä kuului: "Meidän poika ei muistanut mennä sinne läkärintarkastukseen kutsuntoja varten ja ne pyysi varaamaan teiltä uuden ajan."
Vastasin: "Ensi tiistaina kello yhdeksän" ja katkaisin puhelun.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Mulle ei avaudu miksi kukaan ihminen haluaa olla julkisuuden henkilö.
Tuota yrittänyt joskus lapsille myös selittää, kun he tietenkin haluaisivat moisia olla seuratessaan ties mitä tubettajia. No eiköhän nuo lukioikään mennessä (menee monta vuotta vielä) tajua mikä on homman nimi.
 

Nick Neim

Jäsen
Voidakseen piilottaa henkilöllisyytensä aurinkolasien taakse.
Tämä sitaatti taisi olla ensimmäinen allekirjoitukseni palstalla, ja monen monta vuotta se siinä keikkuikin. Englannin oppikirjasta taisin bongata.

Se oli hyvä allekirjoitus se.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulle ei avaudu miksi kukaan ihminen haluaa olla julkisuuden henkilö.
Itse myös hämmästelen ihmisten halukkuutta tunkea telkkariin. Esimerkiksi Suomen kaunein koti. Mun pitäisi olla kyllä aika saatanan varma, että mulla on Suomen kaunein koti, että ottaisin kamerat ja sikkesumarinsiskot ihmettelemään ja arvostelemaan kämppääni. Itse tietysti ensin kertoisin että "minun kotini paras paikka on vessassa koska siellä tulee kakka" tai jotain muuta paskaa. No, taitaa suurin osa kodeista olla sisustusalan ihmisten, ja siten ohjelma toimii lähinnä mainoksena.
Mutta sitten kaikenmaailman muut laihdutus- tai gameshow-ohjelmat. Menisivät pelaamaan vaikka sählyä jos on kova kilpailuvietti ja/tai pitää laihduttaa. Miksi pyrkiä telkkariin, en tajuu. Haluatko Miljonääriksi on ehkä sellainen jonka ymmärtäisin, mutta kun nekin kilpailijat on täysiä idiootteja yleensä. Vähän sama kuin itse pyrkisin mukaan missikisoihin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ei minulle avaudu äitini logiikka. Hän valittaa kuinka minä en ole antanut hänelle lapsenlapsia joita hän on odottanut. Seuraavassa lauseessa hän harmittelee miten paljon hän maksaa minun veljelle ja siskolle lasten maksuja. Kuinka paljon lastenlapset maksaa. Kun hänelle sanoo että säästää minun mahdolliset maksut niin hän kertoo että hän odotti edes jotain suorituksia esikoiselta. Eli olen siis lapseton pettymys vaikka säästän hänen rahojaan.

Vähän tommonen lose-lose-situation siis. Veikkaan, ettei äidillesi voi sanoa juuri mitään vastaan ilman A) hyökkäystä (mikä löytyykin viestisi perusteella valikoimasta) ja/ tai B) uhriutumista. Tunnen tällaisia naisia riittävästi ja pari miestä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vähän tommonen lose-lose-situation siis. Veikkaan, ettei äidillesi voi sanoa juuri mitään vastaan ilman A) hyökkäystä (mikä löytyykin viestisi perusteella valikoimasta) ja/ tai B) uhriutumista.
Aika oikea "diagnoosi". Äitini on elämän uhri. Hän valitsi väärän miehen, väärän ammatin, väärän kotipaikan (Häme on perseestä, Savo hyvä) ja sai väärät lapset... Kuinka paljon me kaikki perheessä käytettiin voimia miellyttääksemme häntä ettei hän lähtisi pois luotamme kuten välillä uhkasi (siis avioerolla). Kun kukaan ei muka välitä hänestä ja teimme hänen elämästään kurjaa ja kukaan ei välitä. Luulen että äiti oli jossain vaiheessa masentunut eikä mikään meidän teko häntä auttanut. Isäni palvoo vaimoaan, rakastaa niin että tekee hänen eteensä mitä tahansa

Toisaalta äitini on uhrautuvainen ja kiltti ihminen, jolla on aikaa ja rahaa auttaa kun on ongelmia. Hän hoitaa veljeni lapsia vähän väliä, peruu jopa omia menojaan että voi hoitaa lapsia. Ja hänestä se on elämän ilo vaikka joskus sanon ettei kaikkeen tarvitse suostua. Ja äiti oli se joka otti vastuun minusta ja auttoi kun minulla oli todella vaikeaa (masennuksen ja alkoholismin takia). Eikä hän ole koskaan vittuillut siitä mitä silloin koki... Ja usein sanoo miten ihanaa on piipahtaa meillä kun ei tarvi pelätä missä kunnossa olen. No seuraavassa lauseessa hän voi kyllä moittia minua taloudenpidosta tai turhista tavaroista esim. eteisessä.

Edit. Eli edelleenkään ei äitini logiikka avaudu. No hän on oma persoonansa.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä sitaatti taisi olla ensimmäinen allekirjoitukseni palstalla, ja monen monta vuotta se siinä keikkuikin. Englannin oppikirjasta taisin bongata.

Se oli hyvä allekirjoitus se.

En väitä tätä itse keksineeni. Kerroin vain jollekin ihmettelijälle mistä on kyse.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tekoripset. Oi miksi naiset käytätte niitä, miksi?! Jos saa pahasti sanoa, niin helvetin rumia ja luonnottoman näköisiä. Ei jatkoon, en panis, ellei tekoripset lentäs pois ennen varsinaista aktia. Kävin tossa nääs vähän treenaamassa papua ja siellä näitä näkyi. Hyi.
 

SgtMarkov

Jäsen
Seuraavassa lauseessa hän harmittelee miten paljon hän maksaa minun veljelle ja siskolle lasten maksuja. Kuinka paljon lastenlapset maksaa.

Käsittääkseni kukaan ei ole velvoitettu hoitamaan lastenlapsiensa maksuja?

Ja asiaan. Taannoin oltiin parin kaverini kanssa baarissa, ja kun sieltä poistuimme vajaa tunti ennen pilkkua, oli ulkona vielä sisälle jonottavia 15-20-metrinen jono. Ei avautunut kenellekään meistä, mitä näiden jonottajien päässä mahtoi liikkua. Tuskin ainakaan se tosiasia, että heidät kaikki tultaisiin käännyttämään seuraavan parinkymmenen minuutin kuluttua. Joko siinä oli ajantaju hämärtynyt kaikilla jonottajilla, tai sitten porukka on vain niin saatanan tyhmää että uskovat pääsevänsä viimeisille hitaille satojen ihmisten takaa..?
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuten yllä sanottu, niin mitkä ihmeen teinit. Aikuiset tekevät sitä täysin samaa ja aivan koko ajan.
Sama teema toistuu. Viasatilla on käynnissä todella upea jalkapallo-ottelu, eli Hollanti - Saksa. Taukopaikoilla kuvataan yleisöä, joka vehtailee kännykkänsä kanssa. Antaisin vasemman kiveksen, toisen munuaisen sekä kolmannen haiman oikealta, jos pääsisin katsomaan tuollaista peliä. Persele!
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sama teema. Viasatilla on käynnissä todella upea jalkapalloottelu, eli Hollanti - Saksa. Taukopaikoilla kuvataan yleisöä, joka vehtailee kännykkänsä kanssa. Antaisin vasemman kiveksen, toisen munuaisen sekä kolmannen haiman oikealta, jos pääsisin katsomaan tuollaista peliä. Persele!

Kyyllä noille varmaan markkinoita on. Munuaiselle ainakin. Kun ottaa yhteyttä oikeisiin tyyppeihin niin ne järkkää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sama teema toistuu. Viasatilla on käynnissä todella upea jalkapallo-ottelu, eli Hollanti - Saksa. Taukopaikoilla kuvataan yleisöä, joka vehtailee kännykkänsä kanssa. Antaisin vasemman kiveksen, toisen munuaisen sekä kolmannen haiman oikealta, jos pääsisin katsomaan tuollaista peliä. Persele!
Menisikö elimet hukkaan, kun et telkkaristakaan pysty keskittymään pelin katsomiseen vaan notkut netin keskustelupalstoilla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyyllä noille varmaan markkinoita on. Munuaiselle ainakin. Kun ottaa yhteyttä oikeisiin tyyppeihin niin ne järkkää.

Onhan noille markkinat. Minulla ei ehkä kenties ole myytävää, mutta juurikin avautui tuo peli Euroopassa. Katselin tässä MLS:aa mikä nyt on omanlaisensa hyvä liiga sekin. Laitetaas silti tosiaan tuo oikea peli ja lisää saa kysymällä.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Tämä sitaatti taisi olla ensimmäinen allekirjoitukseni palstalla, ja monen monta vuotta se siinä keikkuikin. Englannin oppikirjasta taisin bongata.

Se oli hyvä allekirjoitus se.

Runkin Karin allekirjoitus taas vei minut tyytyväisyyden kehtoon: turvalliseen lähes me tammelat naapurilähiöön, oikeisiin onnen päiviin, mentiin bussilla lauantai tansseihin. Oi niitä aikoja, lauloi Hannu Karpo yhtyeineen.
 

Nick Neim

Jäsen
Runkin Karin allekirjoitus taas vei minut tyytyväisyyden kehtoon: turvalliseen lähes me tammelat naapurilähiöön, oikeisiin onnen päiviin, mentiin bussilla lauantai tansseihin. Oi niitä aikoja, lauloi Hannu Karpo yhtyeineen.
Tämä nykyinen allekirjoitushan juontaa juurensa yhteen suosikeista komediasarjojen osalta. Sen verran puskista pääsi jysäyttämään tuollaisen hieman syvällisemmän pohdinnan, että silloin aikanaan ei tarvinut allekirjoitusta kahteen kertaan miettiä. Harvinaisen totta, joka pätee oikeastaan jokaiselle.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Käsittääkseni kukaan ei ole velvoitettu hoitamaan lastenlapsiensa maksuja?
Ei todellakaan velvoiteta mutta äitini tekee sen koska hänestä on mukavaa auttaa. Ainut vaan että vähän väliä hän muistaa harmitella minulle (ja varmaan miehelleenkin) kuinka tililtä on taas mennyt paljon rahaa ja eläkekin on pieni (ei muuten ole). Välillä äitini ei voi ostaa vihanneksia (tomaatti, kurkku, salaatti) kun ne maksaa liikaa (esim. yli kolme euroa kilo) mutta saattaa samalla ostosreissulla tuhlata useita kymmeniä euroja johonkin lähestulkoon turhaan kikkeeseen. Eli en vaan ymmärrä miksi harmitella rahan vähyyttä (kun sitä kyllä on tallessa) ja sitten kuitenkin syytää sitä rahaa sinne tänne... (Kun siitä tulee hyvä mieli kunnes muistaa että kuinka paljon sitä rahaa onkaan taas "tuhlattu".)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös