HIFK kaudella 2018–2019

  • 673 887
  • 2 544

444

Jäsen
En kiukkupyllyile, lähinnä vituttaa sinunlaisten kirjoittajien näsä- ja jälkiviisastelu.

Ulospäin lähtevistä pelaajista ei minulla ole mitään tietoa enkä niistä esim. Lankisen poislähdöstä ole mitään tänne kirjoitellut.

Kyllä niitä esisopimuksia lätkässäkin tehdään. Usko pois.
Kyllä tuo on ihan puhdasta kiukkupyllyilyä: mä kirjoitan viestin joka ei ole millään tavalla osoitettu sulle, ja sulle leipasee pata jumiin saman tien. Mulle on aivan se ja sama, kuka huhuilee ja mitä, mutta jos kasetti ei oikeasti kestä sitä, että mainitsematta ainuttakaan nimimerkkiä todetaan, että huhu meni vituiksi, niin on mahdollista, että stressiä pitäisi vähän vähentää.
Mä ymmärtäisin tuollaisen äksypöksyilyn, jos olisin maininnut sut nimeltä ja mennyt henkilökohtaisuuksiin, mutta tää menee yli mun ymmärryksen. Semminkin kun olen todennut, että sopimus on hyvin saattanutkin olla, mutta Lindbohm ei nyt kaikista huhuista huolimatta pelaa meillä.

Tällainen esisopimus olisi joskus kiva nähdä. Lähinnä että mitä siinä sovitaan sellaista, jota ei voida varsinaisessa sopimuksessa sopia.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Kyllä tuo on ihan puhdasta kiukkupyllyilyä: mä kirjoitan viestin joka ei ole millään tavalla osoitettu sulle, ja sulle leipasee pata jumiin saman tien. Mulle on aivan se ja sama, kuka huhuilee ja mitä, mutta jos kasetti ei oikeasti kestä sitä, että mainitsematta ainuttakaan nimimerkkiä todetaan, että huhu meni vituiksi, niin on mahdollista, että stressiä pitäisi vähän vähentää.

Mikä tuo sinun ensimmäisen viestin pointti oli, näsäviistatella ”tietäjille” jälkiviisaana, että eipä osunut? Oikein mitään muuta pointtia sille en löytänyt.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Täällä on kaksi nimimerkkiä joille ei koskaan mikään ole hyvin. Kriittinen saa olla ja itsekin olen täällä itkenyt monesta asiasta mutta ei kaikki voi aina olla huonosti.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Ell vähän kuten kirjoitin: ”jos et saa mistään parempaa sopimusta, niin pelaat sitten säälistä meillä”. Vaikea nähdä kummallekaan osapuolelle mitään varsinaista insentiiviä tehdä tällaisia.

Ei. Tuohan on purkava ehto. Esisopimus olisi esimerkiksi sellainen, jossa sitoudutaan tekemään pelaajasopimus kaudelle 18-19, mutta esimerkiksi bonuksista, asumisesta tai kesäharjoittelusta ei ole päästy täysin yhteisymmärrykseen.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Ei. Tuohan on purkava ehto. Esisopimus olisi esimerkiksi sellainen, jossa sitoudutaan tekemään pelaajasopimus kaudelle 18-19, mutta esimerkiksi bonuksista, asumisesta tai kesäharjoittelusta ei ole päästy täysin yhteisymmärrykseen.
Okei, tän mä ostan. Mutta tuntuu käsittämättömältä, että esim. pelaaja joka tienaisi bruttona vaikka 150-200k€ jäisi vääntämään siitä, missä saa seuran piikkiin asua. Ja lähtisi sen takia Sveitsiin, jossa todennäköisesti saa vähintään tuplasti liksaa Suomeen (Liiga) verrattuna.

No, se tästä omalta osaltani.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Okei, tän mä ostan. Mutta tuntuu käsittämättömältä, että esim. pelaaja joka tienaisi bruttona vaikka 150-200k€ jäisi vääntämään siitä, missä saa seuran piikkiin asua. Ja lähtisi sen takia Sveitsiin, jossa todennäköisesti saa vähintään tuplasti liksaa Suomeen (Liiga) verrattuna.

No, se tästä omalta osaltani.

Yleiskielessä tällaisia sopimuksia, joissa on purkavia ehtoja usein kutsutaan esisopimuksiksi. Helposti menee termit sekaisin.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
No, se tästä omalta osaltani.

Ei varmaan pitäisi sinun kanssa vääntää, mutta ennenkuin lopetat tältä osalta, vastaatko tuohon ylempään kysymykseeni. Mikä oli alkuperäisen viestisi pointti? Osaan sitten jatkossa olla ”kiukkupyllyilemättä”.
 

scholl

Jäsen
Esisopimus solmitaan urheilussa yleensä siinä tilanteessa kun ei ole vielä mahdollisuutta solmia varsinaista sopimusta. Voi olla esim. kiinni jossain edellisessä sopimuksessa. Lisäksi varsinainen sopimus riippuu yleensä lääkärintarkastuksesta. Samaten kaikista detaljeista ei ole ehkä ehditty vielä sopia ja ne kirjataan sitten siihen varsinaiseen sopimukseen. Esim. Formuloissa tallienvaihtoon liittyy yleensä salaiset esisopimukset. Pyritään sopimaan asioista jo hyvissä ajoin, jolloin ollaan vielä edellisen työnantajan palveluksessa.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
@Ishmael taas täällä jälkiviisastelemassa. Mikä helvetti sua ottaa noin koville, jos joku huhuilee ja nyt ei osunutkaan? Varsinkin kun ottaa huomioon @Tpip osumatarkkuuden, niin kerran menee vihkoon olet täällä räyhäämässä. Suosittelet täällä usein monille oikeinkirjoituksen saloja, niin kannattaa myös itse vähän skarpata, vaikka uskonkin hiekka kutittaa jo pöksyissä ja vituttaa jo valmiiksi kaikki.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mitä täällä nyt @Tpip nimimerkkiä ristiinnaulitaan? Kaikki me olemme kuulleet huhuja tai olleet varmoja jostain, joka onkin osoittautunut vääräksi. Näitä sattuu ja syitä on vaikka kuinka monia. Toki voidaan miettiä onko huhuista keskusteleminen yleensäkään mielekästä vai pitäisikö joukkueen vain antaa keskittyä omaan touhuunsa? Eli pitäisikö meidän kaikkien vähän enemmän sisärinkiä tietävien tuntea pisto rinnassaan ja jättää huhuosio heikompihermoisille kärsimättömyyden diagnoosin saaneille?

Lessiosta ihan hyvä mieli. Jotenkin tuntui siltä, että joukkue kaipaa yhtä perusvarmaa laituria junnujen rinnalle ja uskon sellaisen löytyneen. Myöhemmin nähdään riittääkö taso 1, 2 vai 3-ketjuun.

Koivistot ja Pitkäset on näitä "katstotaan katsotaan" -osastoa. Todella kiva jos jompikumpi vaikka saisikin hyvän kauden alle ja vahvistaisi joukkuetta ja molemmissa on jotain potentiaaliakin, mutta menestys tulee kyllä muiden pelaajien kautta. Vaikka Keräsen ja Åstenin ja mainittujen hakujen tärkeys voi olla arvaamattomassa mitassa keväällä, niin kyllä se lopullinen menestys ratkeaa sen perusteella miten kärkiketjut pelaavat (Samalla ohessa ajatus miten voisi aloittaa syksyn):

Rask-Tyrväinen-Kangasniemi
Lessio-Santala-Thorell
Petrell-Nykopp-Tallberg

Sen lisäksi yksi kädet omaavat sentteri ilmeisesti on vielä haussa, joten uskon keväällä olevan kova hyökkäys kasassa. Itselläni on vielä iso odotus junnujen tasonnostosta, joten aika hyvä kutina on kauteen lähdettäessä.

Ja samalla nelikosta Åsten-Keränen-Koivisto-Pitkänen saa pitkästä aikaa oikeasti ammattitaitoisen nelosen meille. Nelosketjun pitäisi kuitenkin olla virheitä välttelevä ja taisteluun keskittyvä ketju eikä mikään junnuhautomo. Junnujen (Engberg, Nordgren, Jääskä, Lundell, Myllyllä yms. pitäisi päästä kokeilemaan omat pelinsä meidän ylemmissä kentissä. Ainoastaan Jääskä heistä tuntuu olevan nelosketjun pelaaja tyypiltään ja siitäkin kaverista voisi minusta kuoriutua vakaa liigapelaaja kolmosketjuun.

EDIT: Olisi kiva laittaa joku junnuista oletuksena tuonne meidän nelikoihin, mutta nyt Lession mukaan tullessa kenelläkään nuorella ei olettamuksena ole sinne vielä asiaa. Åsten-Keränen-Jääskä tuntuu aika kivalta neloselta, mutta kyllä kaikkien meidän junnujen pitää kasvaa vielä vuosi korkoa ennen kuin heistä on ratkaisemaan mestaruuksia/pelejä nuorisolaisena kuten Vesalainen / Sebastian Aho / Granlund.

Mutta vuoden päästä Nordgren ja jopa Engberg voi olla todella kovia pelimiehiä tähän sarjaan. Jääskäkin omassa roolissaan. Kovaa pitää kavereiden vain tehdä töitä. KUN joko noista vakiomiehistä loukkaantuu, niin siellä pitää heti olla ottamassa paikka ja antaa niin kovat näytöt, että loukkaantuneella on iso harppaus päästä takaisin kehiin. Se on vain ollut tapana meillä, että kun edarin verkkarit saa niin jotenkin se kehitys jää junnaamaan. Barkov tekee vieläkin ylimäärisiä treenejä Floridassa. Tekeekö meidän nuoret?
 
Viimeksi muokattu:

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Mun puolesta @Tpip saa jakaa tietonsa ihan vapaasti, koska ei täällä liikaa varteenotettavia huhuja ilmotella. Valtaosa on niitä ''fantasiahuhuja'', joita jokainen toivoo toteutuvan, mutta mitään konkreettista faktaa ei ole asiasta. Lisää vaan huhuja kehiin jos yhtään on faktaa pistää kehiin.
 

theZ

Jäsen
Ell vähän kuten kirjoitin: ”jos et saa mistään parempaa sopimusta, niin pelaat sitten säälistä meillä”. Vaikea nähdä kummallekaan osapuolelle mitään varsinaista insentiiviä tehdä tällaisia. Seura ei saa tarpeeksi ajoissa vahvistusta siitä, onko sopimusta vai ei ja täten joutuu holdaamaan hankintoja ihan turhaan. Hyvä pelaaja saa kyllä kilpailukykyisen sopimuksen ilman ”esisopimustakin” sitoutumatta mihinkään ennalta.

Kuten sanottu, varsinaiseen sopimukseen voidaan kirjata pykälät, joissa määritellään purkuperusteet. Ei siihen erillisiä esisopimuksia tarvita.

Ei. Tuohan on purkava ehto. Esisopimus olisi esimerkiksi sellainen, jossa sitoudutaan tekemään pelaajasopimus kaudelle 18-19, mutta esimerkiksi bonuksista, asumisesta tai kesäharjoittelusta ei ole päästy täysin yhteisymmärrykseen.

Paljon hyviä kommentteja myöhemminkin esisopimuksiin liittyen. Niitä todellakin jääkiekossa tehdään. Ei Liigassa mahdottomia määriä, mutta yksittäistapauksia löytyy paljon. Koska jokainen sopimus on tapauskohtainen niin varmaksi en voi sanoa, mutta harvemmin kyse on ainakaan varsinaisesti asumisesta tai kesäharjoittelusta. En usko, että yksikään esisopimus olisi kaatunut noihin asioihin. Kuten scholl asiaan viittasi, niin joissakin tapauksissa esisopimus voi olla sellainen, missä on sovittu ainoastaan isommista linjauksista ja yksityiskohdat hiotaan vasta myöhemmin. Näitä ns. esisopimuksia kuitenkin tiedän, missä on sovittu esim. että pelipaikka on Liiga tai esim. Sveitsi. Motiivit ovat olemassa sekä seuralle että pelaajalle. Pelaaja pystyy solmimaan sopimuksen ajoissa ja saa uraansa/siviiliasioitaan turvattua mutta samalla pitää auki portit tehdä enemmän rahaa ja nauttia pelaamisesta Sveitsissä. Liigaseuralle hyöty on siinä, että sopimus rajaa ulos esim. KHL:n ja SHL:n. Sveitsissä ulkomaalaispaikkoja on rajoitetusti ja seura pystyy huomattavasti varmemmin rakentamaan tulevaisuuttaan jos tietää, että vaihtoehdot pelaajalle X ovat ainoastaan heillä tai Sveitsissä (+NHL:ään lähtöä ei voi estää). Eivät välttämättä edes usko pelaajan saavan sopimusta Sveitsiin näytöillään ja laskevat liikaakin sen varaan joissain tapauksissa.

Esim. joku tammikuussa seuraavalle kaudelle tehty sopimus voi hyvin olla sellainen, missä käytännössä molemmat osapuolet tietävät että todennäköisintä on pelaaminen Suomessa, mutta nappiin vedetty loppukausi ja pleijarit saattavat avata paikan Sveitsiin ja sopimus on sen mukainen. Liigaseurat kuitenkin täyttävät avainpaikat rosterista mielellään mahdollisimman aikaisin, joten vaikkapa kotiseudulleen paluuta tekevä nimekkäämpi konkari voi tietää, että jos sopimusta Sveitsistä ei tule niin kesällä voi olla liian myöhäistä enää palata kasvattajaseuraan kun budjetti on täynnä. Mutta noin periaatteessa esisopimuksissa voi olla vaikka mitä. Tämä "pelaat meillä tai sarjassa X" on kuitenkin se yleisin "esisopimusmalli" mitä mulla on vastaan tullut kun puhutaan esisopimuksista tässä kontekstissa. Niin ja seurassa jo ennestään pelaavien kohdalla tarkoitus voi olla varmistaa se, ettei pelaaja siirry toiseen seuraan kotimaassa. Vaikka pelaajasopimuksissa käytetään pitkälti pelaajayhdistyksen valmista pohjaa, niin jokaisessa sopimuksessa on yksilöityjä asioita paljon ja esisopimuksilla vältytään kaikkien yksityiskohtien kirjaamisesta (kuten vaikka nuo poikkeukset kesäharjoittelussa) koska niihin sopimus harvoin jos koskaan kariutuu.

Kokonaan toinen juttu on nämä molemminpuoleiset optiot joita jopa julkaistaan avoimesti. Eli sekä seuralla että pelaajalla on mahdollisuus olla käyttämättä optiovuotta. Näissä tietysti isoin juttu on enemmän imagollinen vaikka harmillisesti välillä seurat julkaisevat 1+1 -mallia olevat molemminpuoleisen option sisältävät sopimukset suorina kaksivuotisina ja siinä faneja ja yhteistyökumppaneita ns. kustaan linssiin. Käytännössähän noilla sopimuksilla ei varsinaista arvoa ole. Säästytään yksityiskohtien kirjaamiselta myöhemmässä vaiheessa ja harvemmin siinä alkaa seura tai pelaaja jotain 10% palkkamuutosta vaatimaan vaan tavallaan mennään herrasmiestyylillä eli mennään aiemmin sovitulla tai ei ollenkaan. Tottakai seurat reagoivat jos pelaajan arvo aidosti pomppaa, kun tietävät ettei se sillä sopimuksella missään nimessä pysy. Tiedän kyllä pelaajiakin, jotka ovat tulleet merkittävästi vastaan ja optiovuodesta palkkaa on leikattu runsaastikin.
 
Viimeksi muokattu:

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Kuukausi sitten mietin, että ei Ramua. Urheilullisuus edellä mennään ja joukkueen ehdoilla. Nyt kun tarjontaa on alkanut katselemaan, niin sitä paremmalta vaihtoehdoltahan tuo alkaa vaikuttamaan. Itsellä oli toiveissa ennenkaikkea nälkäinen urallaan eteenpäin haluava sentteri, mutta jos sellaista ei ole mahdollista saada, niin sitten mielummin HIFK-taustainen sentteri, kuin joku sotaratsu. Kiistatta Ramu toisi etenkin juonikkuuteen ja ylivoimaan puuttuvia asioita. Lisäksi itseäni harmitti se miten hienon kauden (pudotuspelit etenkin) Ramu IFK:ssa veti hopeakaudella ja palkintoa ei tullut. HIFK tarvitsee sentterin ja omataustainen sellainen on tarjolla ja vielä sellainen, joka varmasti punanutussa haluaa voittaa. Oma mielipide on se, että kunhan vain motiivit ovat oikeanlaiset, niin tänne vaan.

Nimenomaan tuon ylivoiman ja juonikkuuden takia olen vuoden verran liputtanut Ramun puolesta, minusta se oli selvää jo monta kuukautta sitten ettei parempiakaan oikein ole tarjolla. Toki nyt joku Brulé, mutta tuskin on saatavissa. Huhut pukukopin pilaajasta ovat kuitenkin vain huhuja, kentällä Ramu olisi juuri sitä mitä tuo jengi tarvitsee.

En lähtisi mielellään minäkään, mutta ollaanko samoilla linjoilla siitä, ettei markkinoilta pidä raahata ''P.Wirtasia'' vain hankkimisen ilosta, tai siksi että joukkue on mahdollisimman nopeasti valmis? Minusta tuon sentterin profiilin pitää olla kiekolliseen peliin kykenevämpi, kiekottomia spesialisteja meillä on hyökkäyskalustossa jo ihan tarpeeksi.

Onhan tämä ongelmallinen tilanne, kun ei ole missään nimessä todennäköistä, että kesken kaudenkaan sieltä mitään mitat täyttävää kiekollista sentteriä löytyisi. Ne profiilipelaajat jotka esim. alkukaudesta pompsahtaa ulos KHL:stä, on usein kesällä lonkkaa vetäneitä, loukkaantumisten kanssa kärvistelleitä, tai joidenkin siviilielämän ongelmien kanssa painiskelevia. Toki KHL on KHL, kenkää voi saada vaikka nämäkin asiat olisi kunnossa.

Yhden hyvän sentterihaun jälkeen tuo sentteristö olisi jopa Liigan paras. Ehjänä pelaava Santala on varmasti edelleen Liigaan hyvä sentteri, koska pää ja kädet toimii vanhempanakin, mutta en mä näe hänessä meidän kiekollisen pelin playoff-rekeä vetävää pelaajaa, samoin kuin en Kangasniemessäkään. Tyrväinenkin on kokonaisvaltaisesti helvetin hyvä sentteri (parempi kuin yksikään Kärppä- tai Tappara-sentteri), mutta kun playoffeissa oman joukkueen kiekollinen peli sakkaa (mennyt Kärppä-sarja), niin tarvittaisiin parempaa kiekollista osaamista ja pelaajaa jonka kädet käy YV:llä vähän heikomapanakin iltana. Samoin pakistossa olisi hyvä olla edes yksi pakki, joka playoffeissa 10 hätäripitkän jälkeen rohkenisi tuoda kiekon vihdoin jalalla pelattavaksi, ja katkaisisi sen puolustuspelin kierteen edes hetkeksi.

Erosen tai O'Connorin tilalle olisin katsellut aiemmin parempaa pakkia, mutta molempia en olisi missään nimessä heivannut ulos vain heivaamisen ilosta, koska molemmilta tiedetään tarkalleen mitä saadaan, ja molemmat ovat kauden viisaampia Atun lätkän suhteen. Jos tuonne pakistoon esim. Lindhbom tulee ja niillä mennään, niin ei tuo pakisto mikään tikittävä aikapommi ole, mutta varmaan monia risoo se Thö kiekollisen pakin puuttuminen, ja sellaisen olisin itsekkin mielellään ottanut.

Kaikesta huolimatta olen optimisti, ja Atun ja Piken eka kausi valoi uskoa siihen, että kokonaisuus on se joka vie pitkälle. Fysiikkapuoli pitäisi vihdoin olla erinomaisessa kondiksessa, ja alkukaudesta pitäisi löytyä jo pohjaa pelitavalle, jota lähdetään hiomaan kevättä kohti. Ja kliseisesti kaikki on suhteessa vastustajaan, ensi kaudella kannuun kurkottaa lähtökohtaisesti joukkueita, joilla on myös omat puutteensa rosterissa. Esim. TPS:llä on ihan helvetin kova hyökkäyskalusto, mutta silti taas kerran maalivahtiosasto on kysymysmerkkejä täynnä.

Tottakai ollaan. Olen nimenomaan sitä toitottanut, että vaikka Wirtanen on mieleeni, ei hän ole nyt se puuttuva palanen tuohon kokoonpanoon. Aika kauan ja usein olen puhunut juuri siitä, miten tuonne tarvitaan sentteri, joka pystyy pyörittämään ykkösylivoimaa ja kykenee yllätyksellisyyteen ja jakelemaan oivaltavia syöttöjä. Wirtanen on hieno ja kokonaisvaltainen sentteri, mutta ei istu tuohon rooliin. Wirtasen rooliin on muutenkin jo Tyrväinen.

Nimenomaan sitäkin olen painottanut, ettei juuri tuonlaista peliätekevää kärkisentteriä kauden aikana yleensä ole mahdollista löytää, joten Ramstedt pitäisi kiinnittää kun se vielä on mahdollista. Ja kyllä, Ramun myötä tuo sentteristö olisi liigan paras, mutta ilman peliätekevää kärkisenaa sentteristö on todella vajaa. Uskon Santalan tekevän hyvin pisteitä runkosarjassa, ja hoitavan mallikkaasti kakkosylivoiman pyörittämisen, mutta ykkösyv:hen tarvitaan myös joku pelintekijä, enkä tosiaan usko Kangasniemen sen enempää kuin Thorellinkaan siihen pystyvän, joten mieluiten peliätekevä sentteri sisään siihen rooliin. Santalan pleijaritasostakin on syytä olla hieman huolissaan.

Kiekollisen pakin puuttumisestakin olen kirjoittanut kanssasi samansuuntaisesti. Ulander saattaa ottaa isojakin harppauksia, mutten silti ole ihan levollinen kolmikon Eronen-ROC-Ulander suoritustasosta pisteidentekovastuussa. Varsinkaan en ole vakuuttunut mistään Laaksosta. Kyllä siihen yksi "Newton", "Donovan" tai "Vaakanainen" olisi sopinut oikein hienosti ykköspariin.

Nyt kun ei Lindbohm tullutkaan, täytyy todella toivoa, että sekä Kankaanperä että Finley ovat täydessä tikissä. Jos ovat, ei ole mitään hätää varmistavien pakkien osalta. Jos taas Kanki on kangistunut entisestään tai Finleyn kuntoutus ei vieläkään ole onnistunut nappiin, on kyllä hankittava myös varmistava pakki.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, jälkiviisas on helppo olla. Sen verran voin sanoa, ettei lähteeni tiedot perustuneet siihen, että Lindbohm treenasi joukkueen mukana ja oli mukana Ahvenanmaan kalastusreissulla, vaan ihan johonkin muuhun.

100x varma en tietenkään voi olla, mutta uskon edelleen että Lindbohmilla oli jonkun tasoinen sopimus/esisopimus HIFK:n kanssa. En siitä muuten tänne olisi maininnut. Mutta ehkä on parempi ettei näitä tänne tiputella, ettet pahoita enempää mieltäsi.

Itse kyseisen kaverin tunteneena voin kyllä 100% faktana sanoa, että Petteri ei ollut missään vaiheessa IFK:hon tulossa tai minkäänlaista esisopimuksen esisopimusta ei oltu tehtynä. Kunhan vain treenasi kasvattajaseuransa kanssa ja tähysteli ulkomailta sopparia. Helsinki ei ollut missään vaiheessa vaihtoehto. Vielä.

Mutta se siitä keissistä.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Itse kyseisen kaverin tunteneena voin kyllä 100% faktana sanoa, että Petteri ei ollut missään vaiheessa IFK:hon tulossa tai minkäänlaista esisopimuksen esisopimusta ei oltu tehtynä. Kunhan vain treenasi kasvattajaseuransa kanssa ja tähysteli ulkomailta sopparia. Helsinki ei ollut missään vaiheessa vaihtoehto. Vielä.

Mutta se siitä keissistä.

Jes, ei minulla syytä olla uskomatta tätä. Laittelen yv:nä vähän avausta mihin oma lähteeni perustaa tietonsa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kiekollisen pakin puuttumisestakin olen kirjoittanut kanssasi samansuuntaisesti. Ulander saattaa ottaa isojakin harppauksia, mutten silti ole ihan levollinen kolmikon Eronen-ROC-Ulander suoritustasosta pisteidentekovastuussa. Varsinkaan en ole vakuuttunut mistään Laaksosta. Kyllä siihen yksi "Newton", "Donovan" tai "Vaakanainen" olisi sopinut oikein hienosti ykköspariin.

Nyt kun ei Lindbohm tullutkaan, täytyy todella toivoa, että sekä Kankaanperä että Finley ovat täydessä tikissä. Jos ovat, ei ole mitään hätää varmistavien pakkien osalta. Jos taas Kanki on kangistunut entisestään tai Finleyn kuntoutus ei vieläkään ole onnistunut nappiin, on kyllä hankittava myös varmistava pakki.

Kyllä itse näkisin nyt suurimpana puutteena pakistossa tuommoisen allaround kaverin puuttumisen joka pelaa suuret minuutit. Kankaanperä oli jo menneellä kaudella hidas kuin mikä ja Finleyn mennyt kausi oli niin pannukakku loukkaantumisten takia ettei siitä voi kukaan tietäää miten ensi kausi menee, Motin on toistaiseksi turhan yksin. Lindbohm olisi ollut hyvä hankinta, mutta kun hän nyt ei ainakaan ole tulossa niin toivon, että Järvinen olisi jollain ihmeellä mahdollista saada takaisin stadiin. Kiekolliselle puolustajallekin olisi kysyntää, mutta ennemmin nyt Järvinen tässä tilanteessa kuin Lofquist.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Kyllä itse näkisin nyt suurimpana puutteena pakistossa tuommoisen allaround kaverin puuttumisen joka pelaa suuret minuutit. Kankaanperä oli jo menneellä kaudella hidas kuin mikä ja Finleyn mennyt kausi oli niin pannukakku loukkaantumisten takia ettei siitä voi kukaan tietäää miten ensi kausi menee, Motin on toistaiseksi turhan yksin. Lindbohm olisi ollut hyvä hankinta, mutta kun hän nyt ei ainakaan ole tulossa niin toivon, että Järvinen olisi jollain ihmeellä mahdollista saada takaisin stadiin. Kiekolliselle puolustajallekin olisi kysyntää, mutta ennemmin nyt Järvinen tässä tilanteessa kuin Lofquist.

Kyllä mullekin kelpaisi nuo puolustavan ja hyökkäävän pakin ominaisuudet samassa paketissa, mutta sellaiset taitavat kyllä kaikki pelata NHL:ssä. Motin on varmasti ykkösparin puolustavampi osapuoli ja hänen parikseen lienee kaavailtu Erosta, kätisyydetkin täsmää. Kakkosparissa toivon mukaan joko Finley tai Kankaanperä pystyy hoitamaan varmistavamman pakin roolin, ja kiekollisemmaksi pakiksi O'Connor, siinäkin kätisyydet täsmää. Toivon mukaan myös se hitaampi ja huonompi edellämainituista pystyisi suoriutumaan kolmosparissa, parinaan Ulanderia, Laaksoa, Varakasta. Nämä kaikki tosin leftejä. Riittääkö tämä pakisto tai voiko tällä aloittaa kauden riippuu pitkälti siitä, missä kunnossa herrat Finley ja Kankaanperä ovat. Jos ovat molemmat täydessä tikissä, ei tuonne varsinaisesti mitään Järvistä tarvita, mutta mistä minä tiedän jos Ulander vaikka yhtäkkiä hyppäisikin kolme tasoa ylöspäin yhden sijaan, jolloin ei mitään Lofquistiakaan tarvita. Ei tuonne siis välttämättä tarvita yhtäkään pakkia, mutta se vaatii ainakin näiden kolmen toiveunen toteutumista. Ulanderin, Finleyn ja Kankaanperän tilanteista Salmelainen on varmasti hieman paremmin kartalla kuin me fanit. Toivossa on hyvä elää.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kyllä mullekin kelpaisi nuo puolustavan ja hyökkäävän pakin ominaisuudet samassa paketissa, mutta sellaiset taitavat kyllä kaikki pelata NHL:ssä.

Järvinen on kaveri joka tekee sen noin 20 pistettä ja puolustaa raudanlujasti. Allaround oli ehkä väärin sanottu, mutta siis mitään täysin kädetöntä kaveria ei kannata tuonne hankkia kuitenkaan. Tuommoista Järvisen tyylistä kaveria tuonne eniten nyt kaivataan.

Motin, Kankaanperä, Varakas ja Finley eivät riitä.

Kiekollinen osasto voi riittää, mutta kyllähän tuo vaatii kaiken osumista täysin nappiin...
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Katselin tuossa kotisivuja äsken ja Lennua ei ollut rosterissa ollenkaan. Joku virhe, vai onko tässä tapahtunut jotain mistä ei ole tietoa. Kuulostaisi käsittämättömältä, jos näin olisi. Joukkue - HIFK
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Eletään jo elokuuta ja Jonas Enlund yhä ilman seuraa. Toivon, että tämä on se hyökkääjä, jonka sopimustilannetta IFK kyttää ja toivon, että hän on myös se tuleva kärkihankinta.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Eletään jo elokuuta ja Jonas Enlund yhä ilman seuraa. Toivon, että tämä on se hyökkääjä, jonka sopimustilannetta IFK kyttää ja toivon, että hän on myös se tuleva kärkihankinta.

Toivon, ettei Enlundia hankita sentteriksi. Se olisi melkoista penailua. Sen sijaan olen jo vuosia fastasiarosteroinut Enlundia ykköskentän vasempaan laitaan. Nyt vaan Lession hankinnan myötä tuntuu, että laituripaikat alkavat olemaan täynnä, etenkin leftin laiturit (oikealta ampuvia ei taida olla kuin Rask ja Nordgren). Itseäni harmittaa kyllä kovasti, ettei Enlundia (ole) hankittu.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Järvinen on kaveri joka tekee sen noin 20 pistettä ja puolustaa raudanlujasti. Allaround oli ehkä väärin sanottu, mutta siis mitään täysin kädetöntä kaveria ei kannata tuonne hankkia kuitenkaan. Tuommoista Järvisen tyylistä kaveria tuonne eniten nyt kaivataan.

Musta tuntuu että Motin tulee olemaan ihan Järvisen tasoa ja ehkä häntä jopa vielä napsun kiekollisempi, joskin se puolustavampi osa ykkösparia. Järvinen kelpaisi tottakai, mutta jos, jos ja jos Kanki ja Finley ovat kummatkin huippukunnossa, Järvistä ei tarvita. Jos taas Kanki on kangistunut, tai jos Finley ei vaan pääse takaisin toissakauden tasolle, yksi Järvinen nostaisi tuon pakiston tasoa valtavasti. Kyllä sieltä toki silloin pitäisi myös liikkua ulospäin se Kanki/Finley ja mieluiten myös Varakas.

Motin, Kankaanperä, Varakas ja Finley eivät riitä.

Kyllä riittää, jos Kankaanperä on 2017-18 loppukauden kunnossa ja Finley toissakauden kunnossa. Tästä ei toki ole minkäänlaisia takeita, ainakaan meillä faneilla. Jos tuo Tobbari on sellainen welho mitä kaikki täällä tuntuvat sokeasti uskovan, hän varmasti on kartalla tilanteesta ja hankkisi puolustavan puolustajan jos sellaiselle tarvetta on.

Kiekollinen osasto voi riittää, mutta kyllähän tuo vaatii kaiken osumista täysin nappiin...

Toki. Nyt siellä muuten olisi yksi Porseland vapaana..

Tämä näyttäisi jo aika kovalta:
Motin - Eronen
Järvinen - Porseland/ROC
"16-17 Finley" - ROC/Porseland/Ulander
+Kanki, Laakso
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Nyt vaan Lession hankinnan myötä tuntuu, että laituripaikat alkavat olemaan täynnä, etenkin leftin laiturit (oikealta ampuvia ei taida olla kuin Rask ja Nordgren).

Laitureista oikealta ampuvia Raskin ja Nordgrenin lisäksi ovat Juho Keränen ja Kolleissa aloittava Wiljami Myllylä.

Jos vielä yksi pakki pitää hankkia, niin mielestäni sen tulee olla oikealta ampuva, koska tämän hetken rosterissa olevat pakit ROCia ja Motinia lukuunottamatta ovat leftejä. Toivon, että hyvä rightin pakki löydetään, jonka ominaisuuksiin kuuluvat hyvä puolustustaito ja ennen kaikkea vastustajien viivapeloitteena toimiminen ts. omaa lujan ja tarkan laukauksen.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hermo menee niin kysyn täältä, onko runkkarisarjan irtoliput vielä myynnissä?

Yleensä kyllä osaan lippuja ostaa mutta nyt 30.11. JYP-matsiin yrittäessäni isompaa nippuja hakea pois markkinoilta, näyttää olevan vaikeaa löytää lippuja myynnistä.

Koskahan esim. tuohon peliin on ostettavissa, jos ei vielä ole?
 

scholl

Jäsen
Finley on täysin turhake ja Varakas ylihintainen seiskapakki. Heidän varaansa ei voi laskea mitään.

Ykkös-/kakkosparista puuttuu yksi pelaaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös