Synergia-areena – helvetin esikartano?

  • 526 257
  • 1 924

softdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen aina pitänyt tuota liinojen heiluttelua loistavan näköisenä
NHL-katsomoissa tuntuu lähes kaikilla olevan (koti)joukkueen värit päällä, jolloin tuo liinojen heiluttelukin on hieman toisen näköistä kuin Suomessa. Uskoisin, että JYPin mustat, punaiset ja valkoiset liinat olisivat lähinnä koomisen näköisiä, kun niitä huiskuttelisivat neonkeltaiset ja siniset tuulipuvut. Voi toki olla, että olen väärässä, mutta tällainen mielikuva minulle tuli.
 

Erik Loka

Jäsen
NHL-katsomoissa tuntuu lähes kaikilla olevan (koti)joukkueen värit päällä, jolloin tuo liinojen heiluttelukin on hieman toisen näköistä kuin Suomessa. Uskoisin, että JYPin mustat, punaiset ja valkoiset liinat olisivat lähinnä koomisen näköisiä, kun niitä huiskuttelisivat neonkeltaiset ja siniset tuulipuvut. Voi toki olla, että olen väärässä, mutta tällainen mielikuva minulle tuli.

Jos liinoja tehtäisiin, niin ei missään nimessä punaisia tai mustia liinoja. Eihän ne erotu mihinkään. Valkoiset sen sijaan näyttäisivät todennäköisesti varsin hienoilta, ja taisinkin tätä toisessa ketjussa joskus jo ehdottaakin. Tuo olisi helppo ja halpa toteuttaa.

Rumpuryhmästä sen verran, että kannattaisi varmaankin jossain vaiheessa yrittää edes uudistua. Mun mielestä alkaa kuulostaa jo aika väsyneeltä se motoninen rummutus ilman mitään muuta kannustusta. Päätykatsomossakin on niin paljon väkeä, että siinä ei olisi todellakaan vaikeaa järjestää pieniä tifoja tai huutoja/lauluja.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Jos liinoja tehtäisiin, niin ei missään nimessä punaisia tai mustia liinoja. Eihän ne erotu mihinkään. Valkoiset sen sijaan näyttäisivät todennäköisesti varsin hienoilta, ja taisinkin tätä toisessa ketjussa joskus jo ehdottaakin. Tuo olisi helppo ja halpa toteuttaa.
Näitä valkoisia "liinoja" silloin muutama vuosi sitten olikin kokeilussa mutta se ei tosiaan ottanut "tuulta allensa". Siihen on varmaan monia syitä miksi se ei toiminut. Ne oli huonosti suunniteltu, sillä niitä ei voinut kunnolla heiluttaa. Suomalainen peruskatsoja ei kovin mielellään mitään erikoista tee katsomossa istuessaan, vierustoverit katsoisivat kuin hullua. Jne. Valitettavaa mutta totta.
 

Erik Loka

Jäsen
Näitä valkoisia "liinoja" silloin muutama vuosi sitten olikin kokeilussa mutta se ei tosiaan ottanut "tuulta allensa". Siihen on varmaan monia syitä miksi se ei toiminut. Ne oli huonosti suunniteltu, sillä niitä ei voinut kunnolla heiluttaa. Suomalainen peruskatsoja ei kovin mielellään mitään erikoista tee katsomossa istuessaan, vierustoverit katsoisivat kuin hullua. Jne. Valitettavaa mutta totta.

Tuo on kyllä totta ettei siellä keskikatsomossa varsinkaan olisi kovin moni mitään liinaa heiluttamassa, mutta toisaalta jos päätykatsomo näyttäisi esimerkillään homman nimen, niin luulisin että tapa leviäisi helposti koko halliin.
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Rumpuryhmä on jo legenda, ja ikävä kyllä se tappaa aika hyvin muun kannustuksen.
Koko halli odottaa vain ja ainoastaan rummun merkkiä, siitä koska saa taputtaa ja huutaa.
Kannustuksen voisi saada paremmin koskemaan koko hallia, jos Faniryhmästä hajautettaisiin istumapaikkojen strategisiin kohtiin, muutaman hengen ryhmiä.
Tällöin mielestäni istujatkin eivät epäröisi lähteä mukaan taputukseen ja huutoon.
Suomalaisethan ovat tunnetusti vähän jäyhää porukkaa ja varsinkin jos naapuri ei innostu yhtä paljon kuin itse niin se taputus kuolettuu aika nopeasti.

Over and out.
 

Handyy

Jäsen
Rumpuryhmä on jo legenda, ja ikävä kyllä se tappaa aika hyvin muun kannustuksen.
Koko halli odottaa vain ja ainoastaan rummun merkkiä, siitä koska saa taputtaa ja huutaa.
Minä taas olen sitä mieltä, että hallissa olisi aika pirun hiljaista suurimman osan ajasta jos rumpuryhmä ei alottaisi kannustuksia.

Joka kausi on nähtävästi sama homma; rumpuryhmä pitäisi laittaa lihoiksi. Joskus olisi hauskaa vaikka yhden erän ajan kuulostella, kuinka mahtavan hienosti istumakatsomo lähtee oma-aloitteisesti kannustamaan läpi erän. Ja sitten seuraavassa erässä olisi taas mukava saada rumpuryhmän kannustus takaisin, ettei ihan koko peliä tarvitsisi kuunnella pelkkää hiljaisuutta.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Minä taas olen sitä mieltä, että hallissa olisi aika pirun hiljaista suurimman osan ajasta jos rumpuryhmä ei alottaisi kannustuksia.

Joka kausi on nähtävästi sama homma; rumpuryhmä pitäisi laittaa lihoiksi. Joskus olisi hauskaa vaikka yhden erän ajan kuulostella, kuinka mahtavan hienosti istumakatsomo lähtee oma-aloitteisesti kannustamaan läpi erän. Ja sitten seuraavassa erässä olisi taas mukava saada rumpuryhmän kannustus takaisin, ettei ihan koko peliä tarvitsisi kuunnella pelkkää hiljaisuutta.
Niin, sen verran haluan tässä kuitenkin korostaa että rumpuryhmä on osa fanikatsomoa eikä toisinpäin. Vierashalleissa ollaan saatu ihan hyvin kannatusta aikaan ilman rumpujakin, mutta myönnetään että silloin on A) alkoholia monella veressä joka vapauttaa estoista huutaa ja B) silloin tiiviissä tilassa saman henkisiä ihmisiä jotka haluavat kannustaa omaa suosikkijoukkuettaan eivätkä häpeile sitä yhtään.

Kieltämättä olisi aika mielenkiintoista kokeille yksi kotipeli ilman rumpuryhmää. Saataisiin ainakin vastaus siihen minkälaista kannustusta hallissa olisi ilman heidän panostaan. Joka tapauksessa, itse henkilökohtaisesti olen oppinut ajattelemaan että rumpuryhmä on hallin kapellimestari joka aloittaa 90% kannustuksesta mutta on kuitenkin se porukka joka sitä rytmiä ylläpitää. Tai, se on ainakin tavoitteena. Joskus siellä tosin tulee tämä ihmeellinen nopeusrummutuksen Suomen ennätyksen yrittäminen jossa nyt ei ole järjen hiventäkään mukana koska tuon ryhmän tärkein tehtävä on saada muut mukaan kannustamaan. Mikään nopeusrummutus ei anna siihen yhtään mahdollisuutta.

Tietysti jos joskus tuollainen tempaus tehtäisiin että rumpuja ei käytettäisi, veikkaisin että suurin osa ajasta menisi siihen ihmettelyyn miksi rummut ei kuulu ellei siitä informoitaisi ensin tarpeeksi selkeästi ja laajalti.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rumpujen pois jättäminen yhdestä matsista saisi varmasti niihin tottuneen yleisön vain hiljaiseksi. Pidempiaikainen poistuminen taas saisi oma-aloitteisemman kannustuksen alkamaan, mutta silti minä pitäisin rumpryhmän hallissa jatkossakin. Niihin on niin tottunut, että olisi hyvin outoa olla matsissa ilman.

Vierasmatsien rummuttomat kannustukset ovat kyllä välillä ihan virkistäviä, mutta sellaista on vaikea järjestää kotihallissa äkkiseltään.
 

tiikeri

Jäsen
Minä taas olen sitä mieltä, että hallissa olisi aika pirun hiljaista suurimman osan ajasta jos rumpuryhmä ei alottaisi kannustuksia.

Onko pelkkä rummutus sinun mielestä ainoa vaihtoehto kannustamiselle? Jos rumpuryhmältä takavarikoitaisiin rummut, niin olisiko heidän täysin mahdotonta edes ajatella kannustaa esim. huutamalla ja taputtamalla? Vai onko tämä pelkkänä ajatuksenakin täysin mahdotonta?

Joskus olisi hauskaa vaikka yhden erän ajan kuulostella, kuinka mahtavan hienosti istumakatsomo lähtee oma-aloitteisesti kannustamaan läpi erän. Ja sitten seuraavassa erässä olisi taas mukava saada rumpuryhmän kannustus takaisin, ettei ihan koko peliä tarvitsisi kuunnella pelkkää hiljaisuutta.

Onhan tätäkin kokeiltu joskus ja hiljaistahan siellä oli kuin huopatossutehtaalla. Ei varmasti muu katsomo ihan helpolla tee mitään oma-aloitteisesti, kun se on tottunut siihen, että rumpuryhmä tekee kaiken heidän puolestaan. Laiskanmiehen kannustusta se on kun ei tarvitse omia äänijänteitä käyttää, mutta sehän nyt on vaan tyypillistä että tehdään kaikki mahdollisimman vähällä vaivalla ja itseään säästellen. Pidetään vaan kiinni totutusta kynsin ja hampain, eikä edes yritetä kehittää toimintaa millään tavalla.

Parempi kun ei tästä jauha sen enempää, täysin hyödytöntä touhua kaikinpuolin. Jatkakaa rummuttamista ja nauttikaa siitä.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä taas olen sitä mieltä, että hallissa olisi aika pirun hiljaista suurimman osan ajasta jos rumpuryhmä ei alottaisi kannustuksia.

Rumpujen pois jättäminen yhdestä matsista saisi varmasti niihin tottuneen yleisön vain hiljaiseksi.

Ilman rumpuja hallissa kuulostaisi tältä. (tallenna kohde nimellä)

Kyseinen video siis kevään 2004 harjoitusottelusta JYP-Tappara, jolloin syystä tai toisesta rumpuryhmä ei ollut paikalla. JYPillä siis ylivoima päällä, mutta aika hiljaiselta tuo halli kuulostaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ilman rumpuja hallissa kuulostaisi tältä. (tallenna kohde nimellä)

Kyseinen video siis kevään 2004 harjoitusottelusta JYP-Tappara, jolloin syystä tai toisesta rumpuryhmä ei ollut paikalla. JYPillä siis ylivoima päällä, mutta aika hiljaiselta tuo halli kuulostaa.

Olihan rumpuryhmä paikalla myös tämänkauden harjoitusottelussa hurricani CUP:ssa ja ei se tuonut yhtään tunnelmaa lisää, tosin silloin aika moni sekoilikin kännissä että ei siitä enempää voinut odottaakaan...

Rummut kuuluvat kyllä hippokselle, mutta hommaa pitäisi kehittää hieman. Enemmän kannatushuutoja ja rummut voisivat olla enemmänkin rytmiä antamassa eikä sitä huutoa peittämässä. Silloin kun halli ihan hiljaa niin saa vapaasti rummuttaa niin paljon kuin lähtee, mutta kun halli lähtee mukaan ja alkaa huutamaan niin voisi lopettaa koko rummuttamisen/ rytmiä annetaan rummulla/ rummuilla. Myös noiden rumpujen määrän vähentämistä voisi harkita.

Rummut siis kuuluva hippokselle mutta hommaa pitäisi vain kehittää etenpäin. Lisäksi jotenkin en sulata tällähetkellä tuota että ilmaiseksi halliin pääsevät nuo heput. Toki varmasti pistävät hallilla ja fanimatkoilla rahaa joukkueen eteen ehkäpä enemmän kuin tavalliset tallaajat , mutta silti. Pieni alennus kausikortista voisi olla kohdillaan, mutta ei ihan ilmaiseksi. En tiedä tarkkaa määrää mutta parisenkymmentä heppua taitaa tuohon kuulua? 20x 250 € = 5000 euroa on noiden hinta per/kausi jos ostavat seisomakausikortin, mahdollisesti vapautuvasta kapasiteetistä olisi viimekaudella tullut yli tuo 5000 euron tulot kun tupa niin täysi kokoajan..

Ja jos joku noista sanoo että ei tulisi jos ei ilmaiseksi pääse halliin niin ei sitten ei ole pakko olla joukkuetta fanittamassa, lisäksi voisi tuoda intoa kannustaa joukkuetta enemmän jos ei ole ilmaisia paikkoja, välillä tuntuu olevan vähän hälläviä meininki ja hallille tullaan kun ilmaiseksi päästään. Varsinkin tuossa keväisessä hurricani cup:ssa se näkyi selvästi..
 
Viimeksi muokattu:

Handyy

Jäsen
Onko pelkkä rummutus sinun mielestä ainoa vaihtoehto kannustamiselle? Jos rumpuryhmältä takavarikoitaisiin rummut, niin olisiko heidän täysin mahdotonta edes ajatella kannustaa esim. huutamalla ja taputtamalla? Vai onko tämä pelkkänä ajatuksenakin täysin mahdotonta?
Ei se ainoa vaihtoehto ole, mutta se kuuluu kyllä ilman muuta isona osana JYPin kotiotteluiden kannustukseen. Mutta kommentoinkin siihen, että nuo rummut muka tappaisivat muun kannustuksen. Ihan kuin tuolla hallissa etenkin istumakatsomossa (jossa itsekin istun) porukalla olisi hirvittävä hinku kannustaa mutta eivät pysty kun rummut pilaavat koko yrityksen. Eli siis mielummin lähden mukaan rumpuryhmän aloitettua rytmin kuin että odottelen koko pelin istumakatsomon aloitetta...
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole erityisesti mukana minkään faniryhmän toiminnassa tai muutakaan, mutta olenko aivan väärässä jos väitän, että sambaryhmän ja muiden kannustusjoukkojen suhde ei ole kovin lämmin? Olen saanut sen käsityksen ettei sambaryhmä ole halukas yhteistyöhön muiden kanssa (miksi ihmeessä?), joka taas on pysäyttänyt kaiken kehityksen kannustuksesta JYPin peleissä. Tässä on siis syy miksi JYPin kannustaminen on saanut hyvin vähän uusia vivahteita esimerkiksi viimeisen vuosikymmenen aikana.

Joku lähempänä näitä asioita toimiva voisi halutessaan kertoa oman näkemyksensä tästä, koska itse olen tosiaan lähinnä taustalta nähnyt ja tehnyt omat päätelmäni, enkä oleta olevani oikeassa.
 

honkamar

Jäsen
Ihan ohimennen täytyy kommentoida tätä ääni-ilmiöintiä Hippoksella ja muualla.

Kävin tänään katsomassa ottelun Pelicans-Blues, ja täytyy vain todeta, ettei huonoimmmankaan JYP-kotiottelun tunnelma VOI alittaa lähes täyden Pelsu-kotiottelun PERJANTAI-tunnelmaa!

Älkäämme valittako ohimeneviä jäsentenvälisiä höpötyksiä Jykylässä, vaan pitäkäämme rumpuryhmä ja KAIKKI MUUTKIN ryhmät hengissä!

Ei ole JYVÄSKYLÄN hengen voittanutta!
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Ihan ohimennen täytyy kommentoida tätä ääni-ilmiöintiä Hippoksella ja muualla.
Huutakaa nyt perkele! Itekin huutaisin jos ei olis flunssa näin paha! Pitääkö sitä nyt ikuisesti ajatella jotain rumpuryhmää, vaan huudetaan nyt perkele kun meidän joukkue sitä tarvitsee! ;D

Jumalauta, huutakaa JYP voittoon! JYP, JYP, JYP!
 

Luikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jypin kotipelien "loistava tunnelma" on täysi vitsi. Eilen kaksi jurrissa ollutta TPS-fania piti lähes kovempaa ääntä kuin rummuttelijat. Rummut kuulostivat kivalta vielä pari vuotta sitten, mutta nyt vituttavat kyllä jo todella paljon.

Nämä jurrissa olleet TPS-fanit olivatkin ovelia ja huusivat tepsiä pelikatkojen aikaan. Perinteisesti Hippoksella eikä Synergia-areenalla ole rummut, huuto eikä taputukset raikaneet silloin, kun peli ei ole käynnissä. Sitten kun JYPin kotiyleisö lähti mukaan huutoon ja taputukseen, ei tepsi-huudoista kuulunut pihaustakaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Luikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jaa. Seisoin n. 5 metriä miehistä ja kyllä ne huusivat myös pelin ollessa käynnissä.

Jaa, istuin noin 20 metrin päässä miehistä, eikä heistä kuulunut pelin aikana pihaustakaan. Hieno homma, jos myös pelin aikana huusivat, vaikka huuto peittyikin muuhun meteliin. Onhan se nyt ihan selvä, ettei kahden miehen ääni riitä peittämään kotiyleisön mekkalaa pelin aikana. Pelikatkoilla äänen saa paremmin kuuluviin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

honkamar

Jäsen
Jypin kotipelien "loistava tunnelma" on täysi vitsi. Eilen kaksi jurrissa ollutta TPS-fania piti lähes kovempaa ääntä kuin rummuttelijat. Rummut kuulostivat kivalta vielä pari vuotta sitten, mutta nyt vituttavat kyllä jo todella paljon.

En kyllä meneisi kehumaan DDR-hallin tunnelmaakaan nykyisin.
Ja SUOMEN ainoa halli jossa kuulutellaan ruotsiksi... ;)
 

Handyy

Jäsen
Nöyrä pyyntö sambaryhmälle. Playoffeissa DJ on löytänyt erittäin hienoja pelitaukoralleja, johon yleisöllä on mahdollisuus lähteä taputtamaan rytmikkäästi mukaan. Nyt vain koko ajan sambaryhmä lähtee vetämään musiikin päälle omia tahtejaan, joten kannustuksen yhtenäisyys hajoaa täysin. Eli olisiko mahdollisuus kuunnella hallin muun yleisön reaktiot erätaukomusiikkeihin ja sen perusteella lähteä vetämään tai jättää vetämättä omia juttuja? Istumakatsomo on ollut nyt parissa pelissä helvetin hienosti mukana ja toivon, ettei sitä tukahdutettaisi TPS-sarjassa.

Meikäläisellä ei ole ollut koskaan pahaa sanottavaa sambaryhmän toiminnasta ja helvetin hieno asia, että se Synergialla on olemassa. Joten ei kannata ottaa tätä vittuiluna, vaan ihan nopeana kehitysehdotuksena näin playoffien jatkopelejä ajatellen.

Kiitos.
 

Baldrick

Jäsen
Nöyrä pyyntö sambaryhmälle. Playoffeissa DJ on löytänyt erittäin hienoja pelitaukoralleja, johon yleisöllä on mahdollisuus lähteä taputtamaan rytmikkäästi mukaan. Nyt vain koko ajan sambaryhmä lähtee vetämään musiikin päälle omia tahtejaan, joten kannustuksen yhtenäisyys hajoaa täysin. Eli olisiko mahdollisuus kuunnella hallin muun yleisön reaktiot erätaukomusiikkeihin ja sen perusteella lähteä vetämään tai jättää vetämättä omia juttuja? Istumakatsomo on ollut nyt parissa pelissä helvetin hienosti mukana ja toivon, ettei sitä tukahdutettaisi TPS-sarjassa.

Kyllähän nuo pamauttelivat aika paljon myös taukobiisien tahdissa. Kieltämättä tähän panostaminen olisi hyvä, luo paremman meiningin kun biisikin soi taustalla.
 

Andrei

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oli hyviä kappaleita DJ valinnut, kun pleksiä ryhdyttiin korjaamaan taisi tulla se "Let's work together" tms. kappale ja sitten kun se vihdoin saatiin kuntoon alkoi Rollareitten "Start me up". Muitakin hyviä oivalluksia oli. Thumbs up!
 

Musta87

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oli hyviä kappaleita DJ valinnut, kun pleksiä ryhdyttiin korjaamaan taisi tulla se "Let's work together" tms. kappale ja sitten kun se vihdoin saatiin kuntoon alkoi Rollareitten "Start me up". Muitakin hyviä oivalluksia oli. Thumbs up!
Kyllä! Sivullekirjoittanutkin tykkää. Näihin pleijareihin kun syttyy yleisökin ihan erilailla kuin runkkariin, niin myös maalien jälkeinen oijoijoi-renkutuskin maistuu ihan hyvälle. Helppo hakata käsiä yhteen ja huudella tuon tahtiin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvin kyllä DJ vetänyt näissä otteluissa. Onkohan täysin eri mies nyt puikoissa kun runkosarjassa musiikki on niin tylsää että meinaa melkein nukahtaa?

Viellä oma toive olisi että voisi vaikka kokonaan jättää pelin aikana pois nuo vanhat rock klassikot ja keskittyä täysin hieman nykyaikaisempaan ja yleisöystävällisempään musikkiin. Viellä ehkä voisi enemmän kappaleitakin ottaa soittoon sillä maailma täynä yleisöystävällisiä kappaleita.

Erätauoila sitten voipi enemmän soitella noita rock kipaleita ja muuta. Itseasiassa toivoisin että erätaukojen musiikkiakin voisi hieman päivitellä kun taitaa edelleen pudotuspeleissäkin tulla pelistä toiseen ne samat kappaleet mitä runkosarjassakin joka erätauolla tullut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös