Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen katsomoissa

  • 1 395 598
  • 6 052

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyyh nyyh, huumorigruppo/-kaupunki koko Jyväskylä. En nää että on millään tapaa Liigan kannattajakulttuurilta tai keltään muultakaan pois jos keskenään toisiaan tartuttavat. Noniin ja takaisin yläkertaan.

Paitsi kyllä sillä hieman väliä on ja etenkin on muilta pois. Yhdellä sattuu olemaan korona pelipäivänä ja tartunnan saa 5 henkilöä. Nämä 5 henkilöä sitten tartuttavat ennen eristystä vaikka 3 henkilöä jokainen jne. ja da daa. Jyväskylässä on paikallinen pandemiakeskittymä ja lätkäistään liikkumiskiellot tulille.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Piti tämäkin päivä nähdä - rumpuryhmä mainitaan kannattajatoiminnan lieveilmiö-topicissa...

Nyyh nyyh, huumorigruppo/-kaupunki koko Jyväskylä. En nää että on millään tapaa Liigan kannattajakulttuurilta tai keltään muultakaan pois jos keskenään toisiaan tartuttavat. Noniin ja takaisin yläkertaan.
Aika hiljaista on Mikkelissäkin - oli koronaa tai ei. Muutaman soihdun polttelu ja naamojen blurraus yhteiskuvissa nyt ei Mikkelistä mitään kannattajakulttuurin mekkaa tee.
 

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas
Kirjoitetaan tai liitetään tänne sama, jonka otin esiin JYPin omalla puolella.

Mitä helvettiä tuon rumpuryhmän päissä taas kerran liikkuu? Tässä koronatilanteessa ja rajoituksilla ovat oven takana? (Jkl rajoitus kuusi henkilöä) Eilenkin taisi siellä 5-10 henkilöä (vilahtavasta tv-kuvista hyvin vaikea laskea tarkkaa määrää) olla ja kaikilla ei edes maskeja, ihme touhua sanon minä. Ovatko he oikeasti tyhmiä vai eivätkö he halua/osaa lukea uutisia? Ja noudattaa rajoituksia/hyvän maun rajoja? Pitääkö tässä itse alkaa soittamaan poliisit paikalle vai mitä?

Seurasin jotain KOOKOOn peliä ja lähetyksessä kuvattiin oven takana roikkuvia kannattajia. Eniten ruutuaikaa saaneella kannattajalla ei ainakaan ollut maskia eikä turvaväleistä ollut tietoa. Korona tai ei idiootit pysyvät idiootteina.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Seurasin jotain KOOKOOn peliä ja lähetyksessä kuvattiin oven takana roikkuvia kannattajia. Eniten ruutuaikaa saaneella kannattajalla ei ainakaan ollut maskia eikä turvaväleistä ollut tietoa. Korona tai ei idiootit pysyvät idiootteina.

Jos ne oli niitä pahvisia kasvoja, joita joillain seuroilla näyttää katsomoissa olevan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Nati

Kämmenrumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston
Seurasin jotain KOOKOOn peliä ja lähetyksessä kuvattiin oven takana roikkuvia kannattajia. Eniten ruutuaikaa saaneella kannattajalla ei ainakaan ollut maskia eikä turvaväleistä ollut tietoa. Korona tai ei idiootit pysyvät idiootteina.

Taitaneet ottaa mallia isolta oranssilta ja vähät välittää jostain median luomasta virushysteriasta.. Vai miten se menikään..
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Joko tätä saa nostella? Poromafialta vahva esitys Mikkelissä, lipunryöstöä, painit kotikannattajien päädyssä, vanhemman herrasmiehen turpaan vetämistä, roskan tjsp paskan heittämistä haastattelijan niskaan sekä pelin jälkeen tuulareiden kimppuun käymistä hallin edustalla.
:D

Sehän kuulostaa, että Mikkelin perjantaisauna on ollut lämmin. Mitään en tästä itse tiedä enempää kuin mitä kerrot itse, mutta tuskin tämä täysin objektiivinen tilanteen kuvaus on.
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
:D

Sehän kuulostaa, että Mikkelin perjantaisauna on ollut lämmin. Mitään en tästä itse tiedä enempää kuin mitä kerrot itse, mutta tuskin tämä täysin objektiivinen tilanteen kuvaus on.

Jep jep. Mikkeliläisethän Sarvisklubin johdolla ovat niitä kiekkokatsomoiden pahimpia sikailijoita ja varmasti tämänkin hässäkän aloittaneet.

Viime perjantaina bussilastillinen kouvolalaisia oli Mikkelissä, eikä mitään häsmäkkää ollut. Ei paineja, ei lipunryöstöjä, eikä nenähommia. Nautittiin vaan jääkiekosta ja oluesta.
 

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
:D

Sehän kuulostaa, että Mikkelin perjantaisauna on ollut lämmin. Mitään en tästä itse tiedä enempää kuin mitä kerrot itse, mutta tuskin tämä täysin objektiivinen tilanteen kuvaus on.

Vastauksesi nauruhymiöineen kuulostaa juuri niin tyhmältä ja ylimieliseltä, kuin reaktio kuvauksen tapahtumiin voi olla, ellei sinulla ole päinvastaista tietoa. Ja kuten kerrot, sinulla ei ole hajuakaan tapahtumista. Jos kuvatut tapahtumat pitävät paikkaansa, niin sinua naurattaa että teidän edustajat ovat sikailleet vieraspaikkakunnalla tappion jälkeen? Class is permanent.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Vastauksesi nauruhymiöineen kuulostaa juuri niin tyhmältä ja ylimieliseltä, kuin reaktio kuvauksen tapahtumiin voi olla, ellei sinulla ole päinvastaista tietoa. Ja kuten kerrot, sinulla ei ole hajuakaan tapahtumista. Jos kuvatut tapahtumat pitävät paikkaansa, niin sinua naurattaa että teidän edustajat ovat sikailleet vieraspaikkakunnalla tappion jälkeen? Class is permanent.
Kuinkas monesti olet itse saanut turpaan tai joutunut painiin hallilla tai ihan missä vaan, ilman että olet itse provonnut tai edesauttanut jotenkin tilanteen eskaloitumista? En minä ainakaan, ja siksi nämä "kimppuun käytiin" jutut kuulostavat täysin absurdilta.

edit. ja se siitä minun osaltani kun en tosiaan asiasta tiedä mitään faktaa. En kuitenkaan minkään mikkeliläisen suu vaahdossa kirjoittamia juttuja ihan faktana pitäisi miten tapahtumat ovat oikeasti edenneet.
 
Viimeksi muokattu:

Bacon

Jäsen
Ihan hirveän paljon ei tarvitse suomalaisesta kannattajakulttuurista ottaa selvää tietääkseen, että esimerkiksi juuri Oulussa ja otetaan toinen esimerkki, Lahdessa näitä larppaavia idiootteja löytyy.

Kyseisistä veijareista oli muutama vuosi takaperin ihan kelvollinen videokin, jossa Pelicansin matsin jälkeen jossain puistossa tappelivat keskenään ja maassa makaavia potkittiin huoletta päähän. Fiksua porukkaa kaikkinensa enkä ole yhtään yllättynyt mikkeliläisten viesteistä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Siellä on taas jollain mennyt harmillisesti psyyke hajalle kun on ulkoistanut henkisen hyvinvointinsa urheiluseuran harteille ja tappion hetkellä sitten jurnahtanut alkoholilla kuivatettu pata jumiin ja primitiivireaktiot (väkivalta, varastelu ja eritteiden viskonta vihollisten päälle) ottaneet vallan. Yrittäkääpä nyt hyvät ihmiset pitää huolta siis siitä mielenterveydestänne, käykää vaikka lenkillä ja vähentäkää alkoholinkäyttöä jos se ei todistetusti teille sovi.

Jaa vai oliko tää sitä lutuurii hei mitä pitäisi ihailla ja mihin pyrkiä?
 

-40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo feat. Veljmiehet
Kuinkas monesti olet itse saanut turpaan tai joutunut painiin hallilla tai ihan missä vaan, ilman että olet itse provonnut tai edesauttanut jotenkin tilanteen eskaloitumista? En minä ainakaan, ja siksi nämä "kimppuun käytiin" jutut kuulostavat täysin absurdilta.

edit. ja se siitä minun osaltani kun en tosiaan asiasta tiedä mitään faktaa. En kuitenkaan minkään mikkeliläisen suu vaahdossa kirjoittamia juttuja ihan faktana pitäisi miten tapahtumat ovat oikeasti edenneet.
Muutamia vuosia takaperin Veljmiehet teki Ouluun vierasreissuun ja ottelun jälkeen kun olimme (hävityn ottelun jälkeen) omassa rauhassamme linja-automme edessä laulamassa kannatuslaulujamme, polttelemassa savukkeita sekä poistumassa linja-autoon tuli Poromafia Luleån ystäviensä kanssa varastamaan isohkon pääkallolippumme suoraan erään veljemme käsistä. Kyllä he ihan aktiivisesti itse asfalttipainiin hakeutuivat.

Varmaan jokainen aikuinen ja täysijärkinen ihminen ymmärtää, että marraskuun pimeänä iltana tällaisella perheellisellä (+30 v) miehellä ei ihan ykkösvaihtehtona ole jäädä heiluttelemaan nyrkkejä ventovieraiden kanssa Oululaisella parkkipaikalla.

Ja jotta siellä ruudun takana ei nyt joku rosvousfanaatikko ole tällaisesta mehuissaan, niin korrektisti mainittakoon että lippu lähti kauniisti viikattuna takaisin Savoon.

Lisättäköön tähän vielä, että vuodet vaihtuvat mutta Oulussa kyseisen porukan hölmöilyt sallitaan kaudesta toiseen. Tuostakin tapauksesta oltiin Kärppiin ja Liigaan yhteydessä, mutta tuskin kukaan heille edes mitään isällistä puhuttelua on pitänyt.
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Muutamia vuosia takaperin Veljmiehet teki Ouluun vierasreissuun ja ottelun jälkeen kun olimme (hävityn ottelun jälkeen) omassa rauhassamme linja-automme edessä laulamassa kannatuslaulujamme, polttelemassa savukkeita sekä poistumassa linja-autoon tuli Poromafia Luleån ystäviensä kanssa varastamaan isohkon pääkallolippumme suoraan erään veljemme käsistä. Kyllä he ihan aktiivisesti itse asfalttipainiin hakeutuivat.

Varmaan jokainen aikuinen ja täysijärkinen ihminen ymmärtää, että marraskuun pimeänä iltana tällaisella perheellisellä (+30 v) miehellä ei ihan ykkösvaihtehtona ole jäädä heiluttelemaan nyrkkejä ventovieraiden kanssa Oululaisella parkkipaikalla.

Ja jotta siellä ruudun takana ei nyt joku rosvousfanaatikko ole tällaisesta mehuissaan, niin korrektisti mainittakoon että lippu lähti kauniisti viikattuna takaisin Savoon.

Lisättäköön tähän vielä, että vuodet vaihtuvat mutta Oulussa kyseisen porukan hölmöilyt sallitaan kaudesta toiseen. Tuostakin tapauksesta oltiin Kärppiin ja Liigaan yhteydessä, mutta tuskin kukaan heille edes mitään isällistä puhuttelua on pitänyt.
Sama homma kun Turusta ollana käyty. Järkkärit infottu etukäteen, mutta kun ne oulun järkkärit on ikäluokkaa +70v ja puolet nivelistä on vaihdettu tekoniveliin, niin ei niitä kiinnosta väliin tulla.
Viimekerralla myös päästiin melkein bussiin asti, kun PM ja räkänokat tuli haastamaan.
On vitun väsynyttä porukkaa.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Sama homma kun Turusta ollana käyty. Järkkärit infottu etukäteen, mutta kun ne oulun järkkärit on ikäluokkaa +70v ja puolet nivelistä on vaihdettu tekoniveliin, niin ei niitä kiinnosta väliin tulla.
Viimekerralla myös päästiin melkein bussiin asti, kun PM ja räkänokat tuli haastamaan.
On vitun väsynyttä porukkaa.

Viimeksi Oulun reissulla tuli joku 170cm 19v amisviiksi PM:stä haastamaan tappeluun vielä 50e panoksella. Kohteliaasti kieltäydyttyäni totesi, että hakkaa sitten ilmaiseksi.

Lahden porukan ohella yksi säälittävimmistä faniryhmistä Liigassa.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jaa vai oliko tää sitä lutuurii hei mitä pitäisi ihailla ja mihin pyrkiä?

Lutuuri oli jatkunut Mikkelin keskustassa. Kaupassa tapeltu, pizzeriassa särjetty paikkoja ja yökerhossa yritetty pölliä karaoke laitteita... Ihailtavaa toimintaa kiekkofaneilta.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Lutuuri oli jatkunut Mikkelin keskustassa. Kaupassa tapeltu, pizzeriassa särjetty paikkoja ja yökerhossa yritetty pölliä karaoke laitteita... Ihailtavaa toimintaa kiekkofaneilta.
Herttileili, Mikkelissä on ollu jotain yöelämään liittyvää. Luulis että tälläset välikohtaukset nyt ovat muutenkin kaupungeissa arkea viikonloppuisin. Turha näistä on itkeä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Herttileili, Mikkelissä on ollu jotain yöelämään liittyvää. Luulis että tälläset välikohtaukset nyt ovat muutenkin kaupungeissa arkea viikonloppuisin. Turha näistä on itkeä.
Ja sitten samalla kommentilla tuonne "Riehuvat nuorisojengit" tms. ketjuun? Kyllä ei omaan näkemykseeni normaalista viikonlopputoiminnasta kaupunkialueellakaan tarvitse kuulua känniapinoita varastelemassa, hajottamassa paikkoja ja pahoinpitelemässä ihmisiä. Jos jonkun mielestä tämä on ok (saati että itse tällaista harrastaisi) niin suosittelen sellaista vakavaa itsereflektiota.

Eihän tuo porukka toki pidemmän päälle hallaa tee kuin itselleen, aika surullisia reppanoita suoraan sanottuna.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Ja sitten samalla kommentilla tuonne "Riehuvat nuorisojengit" tms. ketjuun? Kyllä ei omaan näkemykseeni normaalista viikonlopputoiminnasta kaupunkialueellakaan tarvitse kuulua känniapinoita varastelemassa, hajottamassa paikkoja ja pahoinpitelemässä ihmisiä. Jos jonkun mielestä tämä on ok (saati että itse tällaista harrastaisi) niin suosittelen sellaista vakavaa itsereflektiota.

Eihän tuo porukka toki pidemmän päälle hallaa tee kuin itselleen, aika surullisia reppanoita suoraan sanottuna.
Joo, kommentti oli vähän kärjistetty. Lueskelin vasta nyt jälkikäteen noita muita kommentteja mitä Mikkelissä on tapahtunut ja onhan siellä perseilty kieltämättä.
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
Mistä tieto, että nämä kaikki olisi oululaisten tekosia? Ei oikein tunnu olevaan missään mediassakaan juttua asiasta ja luulis, et jos joku yksittäinen huligaaniporukka on sekoittanut koko kaupungin, niin siitä olisi muitakin lähteitä kuin yksi kirjoitta JA:ssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös