Cristiano Ronaldo vs. Lionel Messi?

  • 90 343
  • 750
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Summa summarum, toistaiseksi Ronaldo on yksi kaikkien aikojen maajoukkuepelaajista

Älä nyt viitsi naurattaa nollalla maailmanmestaruudella. Tai toki jos puhuit ainoasta ja oikeasta Ronaldosta niin sitten ollaan samaa mieltä.

Messi vs Ronaldo väittely on kyllä tyhmintä ikinä. Toinen on kautta aikojen ylivoimaisesti paras jalkapalloilija, toinen kävelevä geelimainos jossain Maradonan, Ronaldon (sen oikean), Pelen ja Ronaldinhon perässä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ai Ronaldo vai Messi? Molemmat.

Erilaisia, mutta totaalisen käänteentekeviä pelaajia. Voittajia, johtajia ja aikansa ylivoimaisesti parhaat pelaajat. Onkohan vielä edes syntynyt ketään, jolla olisi rahkeita päästä näiden lähelle?

Jokainen, joka laittaa toisen näistä kategorisesti toisen edelle on pikku kakkapylly, jonka pierut tulevat nestemuodossa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Molemmat ihan kelpo oppipoikia Jari Litmaseen verrattuna.
 

BaronFIN

Jäsen
Messi vs Ronaldo väittely on kyllä tyhmintä ikinä.
Poimin nyt asiayhteydestä sen oleellisimman lauseen ja jätän tuon muun lapsellisen oksennuksen omaan arvoonsa.

En voi olla kuitenkaan kommentoimatta miksi Messin puolesta liputtajat sortuvat usein tuollaiseen lapsellisen kielenkäyttöön ja koulupiha -argumentointiin, joka antaa kirjoittajastaan vain vajaaälyisen mielikuvan. Tietty vajakkeja löytyy toisinkin päin, mutta useimmiten näin.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No, onhan se oikeasti Messi, eikä tee edes tiukkaa. Messi on supertähti, joka on myös samalla erinomainen joukkuepelaaja. Ei kokeile laput silmillä hakea itselleen sitä maalia, jos havannoi pelin kutsuvan toisenlaista ratkaisua tilanteeseen. Ronaldolle kuitenkin propsit kuitenkin siitä, että mies on hurjalla työmäärällä tehnyt itsestään sellaisen kuin on. Ronaldoa kiinnostaa kuitenkin enemmän firma nimeltä Ronaldo kuin kulloinkin edustamansa seura. Enää hyödyt itse joukkueelle tuosta ajattelumallista eivät ole samaa tasoa kuin joskus muinoin ja sen vuoksi sitä ei ole yhtä helppo katsoal läpi sormien. Juve-fanit haluavat palavasti miehestä eroon tällä hetkellä, mitä olen itse ymmärtänyt.
 

BaronFIN

Jäsen
Niin, onhan se kauheaa kun Juventuksen tähden Dybalan piti näyttää Ronaldolle kaapin paikan, mutta sopimusteknisistä syistä johtuen Ronaldon paikka avauksessa olikin kiveen hakattu ja pilkut sekä vapaapotkut siinä sivussa.

100 maalia Juventukselle kolmeen kauteen, on se vaan itsekäs, ettäs kehtaa. Ihmeellisesti yksikään joukkuekaveri ei ole juuri koskaan Ronaldoa julkisesti suolannut. Varmaan tämäkin estetty sopimustwknisesti kuten Apotti-järjestelmän haukkuminenkin.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Messi on parempi lähiottelussa, mutta Ronaldo ulottuvuudellaan ja fysiikalla pystyy hyydyttämään Messin vahvuudet.
Ronaldo keskeytyksella kahdeksannessa erässä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, onhan se kauheaa kun Juventuksen tähden Dybalan piti näyttää Ronaldolle kaapin paikan, mutta sopimusteknisistä syistä johtuen Ronaldon paikka avauksessa olikin kiveen hakattu ja pilkut sekä vapaapotkut siinä sivussa.

100 maalia Juventukselle kolmeen kauteen, on se vaan itsekäs, ettäs kehtaa. Ihmeellisesti yksikään joukkuekaveri ei ole juuri koskaan Ronaldoa julkisesti suolannut. Varmaan tämäkin estetty sopimustwknisesti kuten Apotti-järjestelmän haukkuminenkin.
Ronaldo katseli penkiltä Juventuksen ratkaisevan ottelu CL-paikasta tällä kaudella. Faktaa on myös se, että Juve-fanit haluavat miehen ulos, koska katsovat pelejä muutenkin kuin teksti-tv:stä.

Melkein 30 pilkkumaalia viimeisen kolmen kauden aikana Juvessa. Toki ne pitää sisäänkin laittaa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ronaldo on parempi puskutilanteissa ja pilkuissa. Muuten Messi on parempi. Silti ihan käsittämätön jalkapalloilija on Ronaldo ja siksi häntä verrataankin kenties kaikkien aikojen parhaaseen jalkapalloilijaan. Muilla on pitkä matka päästä samoihin saavutuksiin.
 

Nerozki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Man Utd
Kaksi uskomatonta ja historian parasta futaajaa, mikä hienointa saanut seurata kummankin herran uraa. Ei tee oikeutta kummallekkaan yrittää laittaa toista toisen edelle, joten totean vain, että historian parhaat ja mahdottomuus sekä suuri vääryys yrittää laittaa toista toisen edelle, varsinkin sillä et koittaa vähätellä toisen tekoja ja saavutuksia.

Jalkapallo maailma menettää paljon, kun nämä herrat lopettavat.
 

Barney

Jäsen
Tämä näiden kahden paremmuus on jotenkin vähän väsynyt aihe, josta ehkä nuorempana jaksoi vielä keskustella, mutta nykyään ei niinkään. Molemmat ovat hyvin erilaisella tavalla täysin poikkeuksellisia pelaajia, jotka tulevat jättämään aivan älyttömän suuren aukon jalkapalloon sinä päivänä, kun he lopettavat. Ennenkin on ollut pelaajia, jotka ovat olleet parhaina vuosinaan ihan ylivoimaisia, mutta tuollainen lähes viidentoista vuoden yhtäjaksoinen dominointi, jossa kaksi pelaajaa ovat ihan eri tasolla kuin kukaan muu, on täysin poikkeuksellista. Itse olen ainakin iloinen siitä, että olen saanut seurata näitä molempia poikkeusyksilöitä koko heidän ammattilaisuransa ajan, sillä vastaavia pelaajia ei varmasti ole ihan pian, eikä välttämättä enää koskaan, tulossa.

Messin kohdalla olisin itse halunnut nähdä hänet myös muualla kuin Barcelonassa, mutta se jäänee näkemättä, ellei hän käy uransa loppuvaiheilla vielä esimerkiksi jenkeissä jäähdyttelemässä. Olihan tuo parhaiden vuosien Barcelona ihan poikkeuksellinen joukkue, jossa myös Messin vahvuudet pystyttiin tuomaan todella hyvin esille. Joukkue pystyttiin rakentamaan myös Messin ympärille ja kun hänen takanaan oli vielä varmaan kaikkein aikojen kovin keskikenttäkolmikko, niin olihan Messi parhaimmillaan ihan huikea. Itse olen sitä mieltä, että Messi oli ehkä pitkällä ajanjaksolla yhtäjaksoisesti vähän Ronaldoa parempi, mutta toisaalta Messi sai mielestäni myös paremmin tukea joukkueeltaan kuin Ronaldo, minkä vuoksi hänen oli helpompi onnistua.

Ronaldo on puolestaan osoittanut tasonsa jo kolmessa maailman top-4 jalkapallosarjassa ja hän on jokaisessa pelaamassaan joukkueessa ollut todella kova. Vaikka Real Madridilla oli parhaimmillaan myös todella kova joukkue, joka voitti paljon pokaaleita, niin Ronaldo ei ole kuitenkaan koskaan saanut niin vahvaa tukea joukkueeltaan kuin Messi. Jos tuo Barcelonan peli perustui erinomaiseen pelitapaan, niin Real Madridin pokaalit tulivat pitkälti erinomaisten pelaajien henkilökohtaisten suoritusten kautta, jossa Ronaldo oli tietenkin suurimmassa roolissa. Messi on luontaisesti lahjakkaampi jalkapalloilija, mutta Ronaldon uransa aikana tekemä työmäärä on ihan järjetön, minkä myötä hän on noussut tuolle tasolle. Ronaldon fysiikkaa katsoessa on ihan aiheellista pohtia, että onko hän jopa kaikkien aikojen kovin urheilija.

Loppujen lopuksi mielipide näiden kahden paremmuudesta riippuu kuitenkin pitkälti siitä, että millaisia jalkapalloilijoita arvostaa. Perusteluita löytyy rutkasti kumpaankin suuntaan ja tämä jakaa myös yleisesti ottaen niin paljon mielipiteitä, että minkäänlaista konsensusta näiden kahden paremmuudesta ei tulla koskaan saamaan. Molemmat ovat ihan poikkeuksellisia jalkapalloilijoita ja oma näkemykseni on jo pitkään ollut se, että 38 ottelun sarjakaudelle ottaisin mieluummin parhaiden vuosien Messin, mutta cup-muotoiseen kilpailuun parhaiden vuosien Ronaldon. Minun papereissani Messi on tasaisempi suorittaja, mutta siinä vaiheessa, kun yksittäisen ottelun merkitys korostuu ja yksittäisessä ottelussa on oltava parhaimmillaan, niin Ronaldo on useita kertoja uransa aikana todistanut pystyvänsä pelaamaan juuri silloin kauden parhaan ottelunsa.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Eipä tuota paremmin osaisi itse tiivistää kuin mitä tuossa muutama kirjoittaja edellä.

Molemmilla on kaiken hyvän lisäksi yksittäisiä poikkeuksellisia ominaisuuksia ns. ekstrana joita ilmankin olisivat silti ihan ylivertaisia äijiä.

Ronaldolla on tuo pääpeli ollut nuoresta asti laiturille ihan poikkeuksellisella tasolla, kun taas Messi on vapareiden ampumisessa ihan omalla levelillään.

Itsekin olen liian monta kertaa sortunut negatiiviseen vertailuun ja typerään vähättelyyn. Jatkossa pitää vaan korostaa kummankin äijän kohdalla sitä miten poikkeuksellisia pelaajia molemmat ovat.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Vertailuhan on aina mielekästä. Ei se tarkoita, että lyttää toista, vaikka vertailee kahta ja pitää toista parempana. Molemmat ovat täysin poikkeusyksilöitä, mutta jos minulta kysytään niin Messi on ja oli parempi. Prime ajan Ronaldosta pidin kuitenkin enemmän kuin Messistä vaikka ei ikinä itse Messiä vastaan ole ollut mitään. Real on vain yleensä ollut mieluisampi seura itselleni kuin Barca.

Vertailu kuuluu huippu-urheiluun aina, oli kyseessä pelaajavertailu tai vaikka seuravertailu.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Niin, onhan se kauheaa kun Juventuksen tähden Dybalan piti näyttää Ronaldolle kaapin paikan, mutta sopimusteknisistä syistä johtuen Ronaldon paikka avauksessa olikin kiveen hakattu ja pilkut sekä vapaapotkut siinä sivussa.

Montako vapaapotkumaalia Ronaldo on Juventuksessa tehnyt? Käsittääkseni yhden koko seurassa olo aikanaan ja Dybala kaksi. Kumpi lienee tuona aikana yrittänyt useammin? Kuka valittiin Serie A:n parhaaksi pelaajaksi kaudella 19/20?
 

Ränse

Jäsen
Jos unohdetaan pelkästään jalkapallo, niin onhan Ronaldo huomattavasti karismaattisempi kuin autistisen oloinen Messi. Messistä jäänyt aina jotenkin etäinen ja kylmä fiilis vaikka kentällä toki ilmiömäinen. Mulle Ronaldo on THE pelaaja ennen Messia em. syistä.
 

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Ronaldo on noussut parin viime vuoden aikana ykköseksi omilla listoilla. Mitä enemmän äijän haastatteluja yms nähnyt niin arvostus noussut.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Eniten väittelyssä naurattaa ajankohta. Copan voittaminen Argentiinan paidassa on pitsiturnausvoiton tasoinen suoritus.

Messillä kuitenkin MM-hopea joten miksi tästä suorituksesta täytyy metelöidä? Toki varmaan kiva nostaa kannua majupaita päällä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
No ei todellakaan ole.

Edit. Ajankohta toki naurattaa, mutta ihan muista syistä.

Luulin että värikynä olisi ymmärrettävä. Välillä turnaus pelataan parin vuoden välein ja välillä joka vuosi ja seuraavaksi varmaan pari kertaa vuodessa ja Argentiina on melko vahva noissa nurkissa maapalloa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös