Jokerit kaudella 2021–2022 – joukkueen rakentaminen

  • 401 671
  • 2 904

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Montako Liigasta siirtynyttä pelaajaa on lyönyt läpi Jokereissa? Aika hiljaista on. Olen tyytyväinen jos Björninen kykenee hoitamaan tuon nelosen tontin. Siinä on haastetta jo ihan riittämiin.
Jep. Hourailun taso alkaa olla aika kova. Erikoinen ajojahti koskien Normania. Harvoja, siis todella harvoja Jokereita joihin tuon tehtaan takuun voi liittää positiivisessa mielessä. Hyvä aloittamaan, kiekolla täysin riittävä 3.keskelle, menee stunttina ylempänäkin. Koittaa nyt se Karhunen kunnialla saada sen nelosen 0-0:n ensin käännettyä plusmerkkiseksi. Voi sitten haaveilla joskus jos tekisi sen 20 koppaa KHLssa. Aloittaa vaikka katsomalla ne Normanin tehdyt.

Edit. Ja samassa alkoi jo selittelyt koskien Björnisen mahdollista epäonnistumista. Siitepölyjä tai muuta varmaan ilmassa kun täällä menee ihan levottomiksi taas jutut. Selittäjät selittää.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Nyt on ensimmäinen helmi scoutattu. Parempi myöhään, kun ei millonkaan.

Tietenkin, jos Björninen laitetaan Anttilan vangiksi, niin ei siinä tee peliä edes Crosby.

Katsellaan minkälainen helmi sieltä tippui kun kiekko putoaa jäähän. Toki Björninen saa tehdä vaikka 50+50 ja olla parempi kuin Crosby. Ennen kuin olen omin silmin nähnyt tämän tapahtuvan en voi sijoittaa Björniä ylemmäksi kuin nelosen keskelle.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Harvoja, siis todella harvoja Jokereita joihin tuon tehtaan takuun voi liittää positiivisessa mielessä. Hyvä aloittamaan, kiekolla täysin riittävä 3.keskelle, menee stunttina ylempänäkin.
Riittääkö oikeasti Normanin nähty taso mestaruutta tavoittelevan joukkueen kolmossentteriksi? Mielestäni ei. Jokerit tarvitsee Normanille pari kirittäjää, joista Björninen on hyvä toinen. Ei tässä mitään ajojahtia ole, vaan kylmä fakta. Norman pelaa hyvin kahteen suuntaan, mutta ratkaisupotentiaalia miehessä ei ole. Paras on jo nähty, joten Normanin sementointi kolmosen keskelle on hölmöä.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Riittääkö oikeasti Normanin nähty taso mestaruutta tavoittelevan joukkueen kolmossentteriksi? Mielestäni ei. Jokerit tarvitsee Normanille pari kirittäjää, joista Björninen on hyvä toinen. Ei tässä mitään ajojahtia ole, vaan kylmä fakta. Norman pelaa hyvin kahteen suuntaan, mutta ratkaisupotentiaalia miehessä ei ole. Paras on jo nähty, joten Normanin sementointi kolmosen keskelle on hölmöä.
Riittääkö Hannes Björninen, ei mestaruudesta pelaavan, vaan ylipäätään KHL-joukkueen 3.sentteriksi tai edes 4.sentteriksi. EHT:n perusteella ei. Liigalla voit pyyhkiä persettä. Aivan sama mitä tekee jerepullien ja b-juniorien keskellä. Sarja on KHL. Jokereiden ongelma ei ole ollut, eikä tule olemaan 3-ketjun keskellä. Ongelma on valmennuksessa, puolustuksessa ja kahdessa kärkiketjussa. Hannes Björnisen sijoittaminen 3.ketjun keskelle on yhtä hölmöä kuin Junttilan sijoittaminen 1.ketjuun.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Riittääkö oikeasti Normanin nähty taso mestaruutta tavoittelevan joukkueen kolmossentteriksi? Mielestäni ei. Jokerit tarvitsee Normanille pari kirittäjää, joista Björninen on hyvä toinen. Ei tässä mitään ajojahtia ole, vaan kylmä fakta. Norman pelaa hyvin kahteen suuntaan, mutta ratkaisupotentiaalia miehessä ei ole. Paras on jo nähty, joten Normanin sementointi kolmosen keskelle on hölmöä.

Mitä oikeasti odotat Normanilta? 50-60 pisteen kausia? Eihän kolmosen sentteriltä tuollaista voi odottaa. Norman on täysin riittävä tuohon rooliin ja stunttaamaan ylempänä. Eteen pitää saada kovempia kavereita jotka hoitavat tehoilun. Jääkiekko on muutakin kuin tehopisteitä.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä oikeasti odotat Normanilta? 50-60 pisteen kausia? Eihän kolmosen sentteriltä tuollaista voi odottaa. Norman on täysin riittävä tuohon rooliin ja stunttaamaan ylempänä. Eteen pitää saada kovempia kavereita jotka hoitavat tehoilun. Jääkiekko on muutakin kuin tehopisteitä.
Kyllä. Tsskalla on 1 ketju tehnyt rontti 40% maaleista. Muilta maltillisempaa tehoilua. Yhdellä kovalla ketjulla et pärjää. Kahdella kovalla hyökkäyspäähän ja kahdella kovalla omiin,joilta saa välillä tulitukea se on mahdollista. Norman menee 110% tuohon jälkimmäiseen. Ja kykenee stunttaamaan ylempänä. Myös pleijareissa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hannes Björnisen sijoittaminen 3.ketjun keskelle on yhtä hölmöä kuin Junttilan sijoittaminen 1.ketjuun.
Ei tässä oo kukaan vapaalippua antamassakaan. Ennustin, että Björninen ohittaa Normanin hierarkiassa omilla esityksillään ja näyttää närhen pallit. Normanin peliesitykset taas kääntyvät laskusuuntaan. Näemme joulukuussa sitten tilanteen.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Ei tässä oo kukaan vapaalippua antamassakaan. Ennustin, että Björninen ohittaa Normanin hierarkiassa omilla esityksillään ja näyttää närhen pallit. Normanin peliesitykset taas kääntyvät laskusuuntaan. Näemme joulukuussa sitten tilanteen.

Mä en oikein ymmärrä tätä Normanin aliarvostamista. Nytkin poffeissa nähtiin mitä se senttereiden taso oli kun Norman oli loukissa. Enemmän olen huolissani kahdesta kärkiketjusta. Muistanet toissa kaudella kun pudotettiin Loko jatkosta ja kausi jäi kesken. Kuka nousi ykkösen keskelle. Kuka pelasi ne ratkaisevat minuutit jäällä kun pelejä ratkottiin. Oikea vastaus : John Norman. Ei mulla muuta.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muistanet toissa kaudella kun pudotettiin Loko jatkosta ja kausi jäi kesken. Kuka nousi ykkösen keskelle. Kuka pelasi ne ratkaisevat minuutit jäällä kun pelejä ratkottiin. Oikea vastaus : John Norman. Ei mulla muuta.
Itse elän tulevassa, enkä menneessä. Ja oma skouttisilmä sanoo, että Normanin pelillinen käyrä oli tällä kaudella laskeva ja laskee ensi kaudella. Se on inhimillistä. Ikää 31 ja sopimuksen viimeinen vuosi lähtee.

Ei tässä ole aliarvostamisesta kyse, vaan parhaasta mahdollisesta realistisesta kokoonpanosta.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä en oikein ymmärrä tätä Normanin aliarvostamista. Nytkin poffeissa nähtiin mitä se senttereiden taso oli kun Norman oli loukissa. Enemmän olen huolissani kahdesta kärkiketjusta. Muistanet toissa kaudella kun pudotettiin Loko jatkosta ja kausi jäi kesken. Kuka nousi ykkösen keskelle. Kuka pelasi ne ratkaisevat minuutit jäällä kun pelejä ratkottiin. Oikea vastaus : John Norman. Ei mulla muuta.
Kyllä. Voin melkein luvata että Björnisestä ei yhdessä kesässä tule 25-30pts sentteriä 3.ketjun keskelle. Mistä tämä pistemäärä? Norman teki paskalla kaudella 23pts. Tokihan pelejä oli vain 46 eli se 30pts olisi ollut realismia täydellä kaudella. Tästä tehdään ongelma ja laskeva käyrä? O ja K.
Ja Björnisen pitäisi olla upgrade tähän. Hinnatonta.Knoppina:Koukal teki 31pts Jokereissa.

EHT - ei mitään osviittaa siitä että Björninen riittää muuta kuin selviytymään KHLssä. Kova saa kesä olla että fysiikka nopeutuu pisteitä säännöllisesti tekevälle tasolle.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse elän tulevassa, enkä menneessä. Ja oma skouttisilmä sanoo, että Normanin pelillinen käyrä oli tällä kaudella laskeva ja laskee ensi kaudella. Se on inhimillistä. Ikää 31 ja sopimuksen viimeinen vuosi lähtee.

Ei tässä ole aliarvostamisesta kyse, vaan parhaasta mahdollisesta realistisesta kokoonpanosta.
Kertoisitko lisää tästä käyrästä? PPG ei tätä suuremmin tue. Oli matkalla 30pts sesonkiin. Mitä perusteita tälle siis on että käyrä on laskeva? Mielelläni kuulisi argumentteja aiheesta.

Edit. Mitä ikään tulee niin hetki sitten julistit että 31 ei ole ikä eikä mikään.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Itse elän tulevassa, enkä menneessä. Ja oma skouttisilmä sanoo, että Normanin pelillinen käyrä oli tällä kaudella laskeva ja laskee ensi kaudella. Se on inhimillistä. Ikää 31 ja sopimuksen viimeinen vuosi lähtee.

Ei tässä ole aliarvostamisesta kyse, vaan parhaasta mahdollisesta realistisesta kokoonpanosta.

Itse en ole huomannut mitää sellaista tasonlaskua. Lienet näköjään ainoa. Eikö teikäläistä huolestuta Schroederin tekeminen? Oli pudotuspeleissä löysä paska. Oli loukki tai ei. Kyseessä on kärkisentteri. Sitten vielä pitäisi löytää se toinen kärkisentteri. Ongelmat ovat ihan muualla kun Normanissa ja näkemässäsi hiipumisessa.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Norman lienee Jokereiden pienin ongelma tällä hetkellä. Ei ole tähti, mutta on luotettava, keskushyökkääjä, monipuolinen eikä taso hirveästi heittele. Sitäpaitsi 31-vuotias on nuori varsa Jokereiden museojoukkueessa. Se, mikä tässä oikeasti jo alkaa ottamaan päähän on että aina kun palstan avaa toiveikkaana niin Jokereiden ketjuissa väännetään Anttiloista, Joensuuista ja Junttiloista, joilla ei pitäisi olla mitään tekemistä KHL-menestyksen kanssa. Ihan kivoja ukkoja pieneen rooliin, mutta kyllä nyt pitäis alkaa tapahtumaan oikeasti jotain.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
nyt pitäis alkaa tapahtumaan oikeasti jotain.
Ykköskorin pakki, top2 sentteri, puolustavia pakkeja 2-3kpl, kärkiketjun laituri. Tuossahan sitä listaa olisi. Eiköhän sieltä kohta saada veret seisauttavat Rantakari ja/tai Turunen. Kivoja pelaajia ei siinä, mutta ei osu tuohon listaan.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse en ole huomannut mitää sellaista tasonlaskua. Lienet näköjään ainoa.
Edelleen täällä on kuvitelma, että nykyinen taso riittää. Ei riitä. Itse vaadin enemmän ja siinä hahmotelmassa Norman on nelossentteri. Ja ei, Jokereiden ongelma ei ole Norman tai kolmossentteri, mutta miksi näitäkään taustatöitä ei voisi tehdä menestyksen vaatimalla tasolla. Neloskentässä peluutetaan luultavasti raskasjalkaisia Joensuuta ja Anttilaa. Nopea Norman käy näiden keskelle paremmin kuin hyvin.

Mulla on vahva usko, että joko Björninen tai joku toinen tulijainen ottaa sen kolmossentterin viitan itselleen.

Schroeder riittää, jos kaveriksi tuodaan +40 pisteen sentteri.

Tämä tästä. Joulun aikaan nähdään, kuka on oikeassa ja kuka ei.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla on vahva usko, että joko Björninen tai joku toinen tulijainen ottaa sen kolmossentterin viitan itselleen.
Kiitos. Hyvät argumentit. 30pts kolmosentteri ei riitä mestaruuteen. Yritä nyt edes ottaa se pää pensaasta. Samalla työnnät sinne Liigasta Björnistä ja edelleen puhut mestaruudesta. Juu on parempi että palataan jouluna.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sako

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Edelleen täällä on kuvitelma, että nykyinen taso riittää. Ei riitä. Itse vaadin enemmän ja siinä hahmotelmassa Norman on nelossentteri. Ja ei, Jokereiden ongelma ei ole Norman tai kolmossentteri, mutta miksi näitäkään taustatöitä ei voisi tehdä menestyksen vaatimalla tasolla. Neloskentässä peluutetaan luultavasti raskasjalkaisia Joensuuta ja Anttilaa. Nopea Norman käy näiden keskelle paremmin kuin hyvin.

Mulla on vahva usko, että joko Björninen tai joku toinen tulijainen ottaa sen kolmossentterin viitan itselleen.

Schroeder riittää, jos kaveriksi tuodaan +40 pisteen sentteri.

Tämä tästä. Joulun aikaan nähdään, kuka on oikeassa ja kuka ei.

Schroeder ei kovin hyvin riittänyt keväällä. Surkein sentteri jota ei kiinnostanut pelata. Ei tuollainen riitä mihinkään.

Se nähdään sitten. Mielenkiintoisin kysymys lienee näkeekö Late joulua :)
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samalla työnnät sinne Liigasta Björnistä ja edelleen puhut mestaruudesta.
Niin. Olisiko Ruohomaa, Danforth tms riittänyt Liigasta tullessaan? Olisi. Kaikki on kiinni, minkälainen pelaaja sieltä tulee. Ja mun mielipide on, että Björninen voidaan laskea siihen kastiin (olkoot se sitten ensimmäinen laatuaan Jokereissa), joka lasketaan tuohon samaan joukkoon, missä ruohomaat ja danforthit on. Sä olet eri mieltä ja sillä selvä.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin. Olisiko Ruohomaa, Danforth tms riittänyt Liigasta tullessaan? Olisi. Kaikki on kiinni, minkälainen pelaaja sieltä tulee. Ja mun mielipide on, että Björninen voidaan laskea siihen kastiin (olkoot se sitten ensimmäinen laatuaan Jokereissa), joka lasketaan tuohon samaan joukkoon, missä ruohomaat ja danforthit on. Sä olet eri mieltä ja sillä selvä.
Ruohomaa klassinen lätynheittäjä. Onko Björninen? Ei ole. Danforth elää poikkeuksellisella nopeudellaan. Onko Björninen? Ei ole. Juuri kuten sanoit, kaikki on kiinni minkälainen pelaaja tulee. Björnisellä on helvetin vähän ominaisuuksiensa puolesta tekemistä noiden mainitsemiesi pelaajien kanssa ja siksi nämä kommenttisi ovat kovin erikoisia.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Björnisellä on helvetin vähän ominaisuuksiensa puolesta tekemistä noiden mainitsemiesi pelaajien kanssa ja siksi nämä kommenttisi ovat kovin erikoisia.
Pitääkö olla klassinen lätynheittäjä tai supernopea, että pärjää? Silti, vaikka Björninen ei ole klassinen lätynheittäjä tai supernopea, on hän tehnyt kokonaisvaltaisella pelaamisellaan samanlaista tuhoa kun nuo "one-trick ponyt".

Jos Björniselle hakisin verrokkia, niin Jori Lehterän tyylinen pelaajatyyppi olisi semmoinen.
 

Knatterton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Avalanche
Onpas täällä kova vääntö, jostain vähäpätöisestä asiasta, ainakin näin minun mielestäni. Ymmärtäähän sen, kun täytyy toukokuuhun odotella pelaajasopimuksia :)

Jos nyt Björninen tulee, mitä itse toivon, niin sanoisin Jokereilla olevan lähtökohtaisesti ainakin alaketjujen sentterit kunnossa. Sitä miten ketjutoverit näiden kavereiden vierellä roolitetaan on sitten toinen juttu. Mietin myös, jos ketju olisi tyyliin Joensuu - Björninen - Anttila, niin hitaaltahan tuo kuulostaa. Ehkä siksi tuossa roolituksena Norman olisikin parempi? Enkä nyt aliarvioi Normania, vaan pelaajan ominaisuuksia mietin. Tai sitten Joensuu - Norman - Pakarinen muodostaa 3. ketjun ja Björninen - Anttila muodostaa parin neloseen ja toiselle laidalle jalkoja. Näitähän voi pyöritellä miten tahtoo.

Olishan se kiva, jos vielä saataisiin ainakin yksi sentteri, joka olisi vähintään tasoa Schroeder. Jos se ei ole parempi, niin tällöin toivoisi yhden tulevan laiturin olevan tasoa O'Neill. Näillä näkymin se sitten ei ole Pulu, mitä en todennäköisenä pitänyt, vaikka pidinkin toivon kipinää yllä.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pitääkö olla klassinen lätynheittäjä tai supernopea, että pärjää? Silti, vaikka Björninen ei ole klassinen lätynheittäjä tai supernopea, on hän tehnyt kokonaisvaltaisella pelaamisellaan samanlaista tuhoa kun nuo "one-trick ponyt".

Jos Björniselle hakisin verrokkia, niin Jori Lehterän tyylinen pelaajatyyppi olisi semmoinen.
Ööö...sinä itse toit keskusteluun Danforthin ja Ruohomaan. Joiden suurimmat vahvuudet toin esille ja sen millä menestyvät KHLssä. Eli ei tarvitse, mutta kun itse nämä pelaajat keskusteluun toit niin kerroin millä menestyvät KHLssä.

Sinä puhut tuhosta kun mies on yhdellä kaudella tehnyt Pelicansissa 45+ pts. Mika Niemellä oli lähes identtiset kaudet allaan kun tuli Jokereihin hyvänä kamppailijana, aloittajana, kokonaisvaltaisena sentterinä, joka oli hitaan puoleinen ja joka ei ollut riittänyt maajoukkueessa kuin 7o 2+0. Lähes tismalleen nämä sanat osuvat Björniseen.

Hannes Björnistä vertaat Jori Lehterään. Okei. Kertoisitko vielä lisää että mitä muuta yhteistä kuin hidas liike? Ei kädet ainakaan tai syöttötaito tai pelikovuus. Lehterä painoi 69pts sesongin Liigassa ja pelasi sen sarjan läpi. Sitä ennen oli 2 x 40 pts alla. Aivan poikkeuksellinen kiekollinen talentti kyseessä. Mitä yhteistä siis näet Björnisessä ja Lehterässä?
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ööö...sinä itse toit keskusteluun Danforthin ja Ruohomaan. Joiden suurimmat vahvuudet toin esille ja sen millä menestyvät KHLssä. Eli ei tarvitse, mutta kun itse nämä pelaajat keskusteluun toit niin kerroin millä menestyvät KHLssä.
Kyllä, koska väitit, että Liigalla voi pyyhkiä persettä. Danforth ja Ruohomaa oli ylivertaisia Liigassa juurikin ominaisuuksiensa vuoksi. Ja sitä on myös Björninen. Junttilaa ja Niemeä on aivan turha vetää keskusteluun, koska puhutaan ihan eri pelaajista.

Mika Niemellä oli lähes identtiset kaudet allaan kun tuli Jokereihin hyvänä kamppailijana, aloittajana, kokonaisvaltaisena sentterinä, joka oli hitaan puoleinen ja joka ei ollut riittänyt maajoukkueessa kuin 7o 2+0
Ja tähän samaan voidaan laskea Ruohomaa, mutta kas kummaa, pärjäsikin hyvin.

Ei näissä vertailuissa ole mitään järkeä, koska jos Niemi on epäonnistunut, niin tottakai Björninenkin epäonnistuu. Mutta Ruohomaa onnistuu, koska osaa lätyttää, mutta ei siltikkään tuolla lätyttämisellä tehnyt sen pahempaa jälkeä viimeisellä Liiga-kaudellaan, kuin Björninen.

Aika näyttää. Jäämme odottamaan.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä, koska väitit, että Liigalla voi pyyhkiä persettä. Danforth ja Ruohomaa oli ylivertaisia Liigassa juurikin ominaisuuksiensa vuoksi. Ja sitä on myös Björninen. Junttilaa ja Niemeä on aivan turha vetää keskusteluun, koska puhutaan ihan eri pelaajista.


Ja tähän samaan voidaan laskea Ruohomaa, mutta kas kummaa, pärjäsikin hyvin.

Ei näissä vertailuissa ole mitään järkeä, koska jos Niemi on epäonnistunut, niin tottakai Björninenkin epäonnistuu. Mutta Ruohomaa onnistuu, koska osaa lätyttää, mutta ei siltikkään tuolla lätyttämisellä tehnyt sen pahempaa jälkeä viimeisellä Liiga-kaudellaan, kuin Björninen.

Aika näyttää. Jäämme odottamaan.
Kyllä. Keskimäärin sillä Liigalla niin voi tehdä. Epäonnistujia on enemmän kuin onnistujia. Koskien tulosroolin ukkoja KHLään. Yksittäisiä kyllä. Ei sen enempää. Lista epäonnistujista on pitkä ja tiedät sen varsin hyvin KHLää muutenkin seuraavana itsekin. Eroset,krejcikit,kuuselat,ramstedtit jne.

Niemen osalta nimenomaan toin ne ominaisuudet esille millä hän menestyi Liigassa ja toisaalta miksi ei menestynyt KHLssä. Näiden Björnisen vahvuuksien monistaminen KHLään on helvetin vaikeaa jos se isoin heikkous on nopeus ja liike. Tästä on pilvin pimein Jokereissa jo esimerkkejä. Niemi,Kontiola,McLean, Olimb. Sen tossun on keskikaistalla liikuttava. Pelinopeus ja tempo on toista kuin Saipaa vastaan. Ennen kuin aletaan asenteesta jauhamaan niin Roope Talaja ja Masi Marjamäkikin pelasivat kovalla asenteella.

Puhutaanpa sitten siitä Björnisen tuhoamisesta EHT:lla. Tuolla tahdilla tekisi 60 peliin n.5+5. Ja se liike on ongelma siellä. Mutta varmaan tälläkään ei ole väliä jos tuhoaja saapuu Jokereihin.

Toivotaan toki että Björninen siirtää kokonaisvaltaisena tuhoamisensa Pelicansista KHLään ja tekee 30pts kaudessa. Mutta jos nyt 5+5 ja +5 on taulussa ekan kauden jälkeen niin hyvin on mennyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös