Viinaa halvalla Saksasta – mitä, missä ja miten?

  • 520 866
  • 1 441

PokerJoker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Itse tilasin tuolta netprisin sivuilta 18. maaliskuuta pienen satsin ihan vain "kokeilumielessä", koska se edullinen iltakuljetus houkutteli. Tänään tuli tekstiviesti, että paketti toimitetaan tänään klo 17-22 välillä. Päivämäärää olisi voinut muuttaa ja lisämaksua (olikohan 1,90/2,90) vastaan olisi voinut valita, jos haluaa kuljetuksen 17-20 tai 20-22. Tilauksesta meni siis alle kaksi viikkoa siihen, että juomat ovat kotiovella *koputtaa puuta*.
 

Willimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ilmeisesti toimitus oli Budbeen. Tuo on suorastaan loistava. Noin klo 17 tuli viesti että toimitus on perillä arvion mukaan klo 20:30. Lisäksi viestissä oli linkki, josta voi seurata kuljetuksen etenemistä. Uusi viesti tuli kun toimitus oli lähes perillä, paketti oli ovella lähes minuutilleen aikana joka oli ilmoitettu 3,5 tuntia aiemmin.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
17.3. tilasin ja maksoin alck:n kautta Saksasta ja viimeisin tieto seurannassa PI-18 Post24 Euroopa perjantailta... Jännä nähdä laskeutuuko pääsiäiseksi Keski-Suomeen... Tällä otannalla ei ainakaan yhtään parempi kun viinikauppa.com...
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Ovatko muuten jo tulleet? Näin mielenkiinnosta, kun Saksan varastolta en vielä tilannut ole.

Ei ole tullut vielä. Muilla näköjään samanlaisia kokemuksia, että tuntuu kestävän.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Ei ole tullut vielä. Muilla näköjään samanlaisia kokemuksia, että tuntuu kestävän.
Joo, Saksasta kun esim. Netprisistä tilannut niin mennyt yleensä 2-3 viikkoa. Eli taitaa aika samoja aikoja mennä.
 

TJV73

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alkcin kautta tilasin 19.3. Saksan varastolta kolme laatikkoa lonkeroa ja ne on tulossa himaan tänään 17-21 välillä. Samana päivänä Latvian varastosta tilasin kolme laatikkoa olutta ja ne tuotiikin jo 24.3. Itse olen tyytyväinen
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Ei ole tullut vielä. Muilla näköjään samanlaisia kokemuksia, että tuntuu kestävän.

No niin, tänään tuli puhelimeen viesti, että paketti on noudettavissa Matkahuollosta. Eli pikkuisen vajaat 10vrk siinä meni. Ihan annetuissa rajoissa, kun 5-7 työpäivään tuo luvattiin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Alkcin kautta tilasin 19.3. Saksan varastolta kolme laatikkoa lonkeroa ja ne on tulossa himaan tänään 17-21 välillä. Samana päivänä Latvian varastosta tilasin kolme laatikkoa olutta ja ne tuotiikin jo 24.3. Itse olen tyytyväinen
Tilasitko oikeasti noinpäin Ja jos tilasit niin miksi? Toi Cool Grape on paskinta hiivalonkeroa, mitä olen ikinä maistanut. Noita latvialaisia oluita on moni kehunut, mutta eipä ole tullut tilailtua, kun olutta menee tosi vähän.
 

TJV73

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tilasitko oikeasti noinpäin Ja jos tilasit niin miksi? Toi Cool Grape on paskinta hiivalonkeroa, mitä olen ikinä maistanut. Noita latvialaisia oluita on moni kehunut, mutta eipä ole tullut tilailtua, kun olutta menee tosi vähän.

Hartwall kamaa tilasin Saksasta.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
17.3. siis itse tilasin alck:n kautta Saksasta ja tänään laskeutuivat perille. Nopea oli sitten lopputoimitus kun perjantaina olivat vielä Virossa... Eilen Helsinkiin ja tänään Keski-Suomessa... Noin kokonaisuudessaan aika samoihin meni kuin viinikauppa.comin kautta tilatut, hintaa ja toimitusaika myöten. Molempien kautta nyt Saksasta tilannut ja suunnilleen samaan meni... Ja pelkästään viinejä olen tilannut...
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Nyt katsoin tarkemmin, niin Hartwall juomaa on, mutta cool grape. Helvetti, olenko sitten tilannut kolme laatikkoa paskaa?
Minulle kävi sama, mutta onneksi vain yhden laatikon tuota silloin tilasin. Ja onneksi oli juojia, joille se kelpasi.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
menin samaan miinaan viime kesänä. Skeidaahan tuo on mutta tuli se laatikko kuitenkin juotua.

Ajoin muutama vuosi sitten samankaltaiseen miinaan Tallinnassa: Ostin G:N -merkkistä "lonkeroa" - nimi ajoi harhaan. Käymisteitse valmistettua kiljuahan se sitten oli. Sittemmin olen pysytellyt tiukasti Hartwallin Originalissa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Offtopiccia semisti, mutta s-ketjun paikat myyvät gin-pohjaista rainbow-lonkeroa huomattavasti hartwallin originalia halvemmalla. Olisiko jotain 1,7-1,8 euroa tölkki. Ei nyt toki mikään viron hinta, mutta huomattavasti vähemmän kuin original.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Ettei muiden tarvitse laskea: 3 x Slots Classis 24 tlk laatkko lähimpään Matkahuollon noutopisteeseen 15,20€/ laatikko. Joo peruskuraa mutta jos/kun hakee vaan hintaa. Vähemmänbulkit juomat sitten muualta.

Edit: Maininta Santa Monte Cristo punaiselle pönttöviinille. ~ 7,5€/ 3 litran kuutio antaa paljon anteeksi

Edit 2: nämä siis Alck.fi
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt katsoin tarkemmin, niin Hartwall juomaa on, mutta cool grape. Helvetti, olenko sitten tilannut kolme laatikkoa paskaa?

Älä huoli, vaikka väärin olisitkin tilannut, ihan niin huonosti sulla ei mene kuin tässä viestissä kerrottiin kämppiksellä menneen vuonna 2009. Tämä viesti kirvoitti huikeaa tykitystä palstalla ja naurattaa vieläkin. Kannattaa siis lukea linkitetyn viestin jälkeisiäkin viestejä. Varsinkin, jos oikein kovasti vituttelee. Toi ”pikalukuruutu” on väärin, linkitetty viesti ei käsittele Tuksua. Ainakaan tietääkseni.


Viestini on puhdasta OT:ta, anteeksi.
 

TJV73

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Älä huoli, vaikka väärin olisitkin tilannut, ihan niin huonosti sulla ei mene kuin tässä viestissä kerrottiin kämppiksellä menneen vuonna 2009. Tämä viesti kirvoitti huikeaa tykitystä palstalla ja naurattaa vieläkin. Kannattaa siis lukea linkitetyn viestin jälkeisiäkin viestejä. Varsinkin, jos oikein kovasti vituttelee. Toi ”pikalukuruutu” on väärin, linkitetty viesti ei käsittele Tuksua. Ainakaan tietääkseni.


Viestini on puhdasta OT:ta, anteeksi.

Oma huolimattomuuteni on aika pientä tuohon caseen verrattuna. Onkohan kaverukset saanut jo situkat siemaistua?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Hartwall kamaa tilasin Saksasta.

Nyt katsoin tarkemmin, niin Hartwall juomaa on, mutta cool grape. Helvetti, olenko sitten tilannut kolme laatikkoa paskaa?

Nää on niitä kuuluisia oppirahoja. Myy vaikka spurguille jos sellaisia jostain vielä löydät eikä pieni rikos paina mieltä. Aitoa lonkeroa ei muuten edes saa halvalla saksasta kun sielä on ns. limuviinavero käytössä. Toki hiivapaskaa myydään suurimmaksi osaksi myös viro-latvia akselilla eli nämä G:N ja G[tölkinkuva]N viritykset. Tarkkana pitää olla. Nämä oriGINal ja cool grape on kuitenkin myös suomen marketeissa molemmat joten kannattaa pitää silmät auki ihan lähikaupasta ostaessakin...

Lukee muuten ihan jopa tuola alkc cool grape tuotekuvauskin mitä kamaa kyseessä, toisin kuin noissa monessa muussa "lonkerossa".

Cool Grape Long Drink is a refreshing wine-based mixed drink.
 

PokerJoker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Tarkkana pitää olla. Nämä oriGINal ja cool grape on kuitenkin myös suomen marketeissa molemmat joten kannattaa pitää silmät auki ihan lähikaupasta ostaessakin...
Itse en ole ainakaan enää Hartwallin osalta törmännyt kaupassa kuin siihen aitoon, 5,5 % Original -lonkeroon pitkälti sen jälkeen kun nelosbisse ja aito lonkero tulivat kauppaan. Muiden merkkien osalta löytyy kyllä vielä niitä käymisteitse valmistettuja lonkeroita. Nopeasti vilkaistuna ainakin S-ryhmän Foodie-palvelusta löytyi se cool grape vielä, mutta en ole ainakaan nyt hetkeen törmännyt pk-seudulla tuohon Hartwallin omaan.

Ja varoituksen sanana muillekin, että sitä Hartwallin lonkeroa saa nykyään myös alkoholittomana. Ettei vaan nyt käy samoin kuin pojille siiderikeississä aikoinaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nää on niitä kuuluisia oppirahoja. Myy vaikka spurguille jos sellaisia jostain vielä löydät eikä pieni rikos paina mieltä. Aitoa lonkeroa ei muuten edes saa halvalla saksasta kun sielä on ns. limuviinavero käytössä. Toki hiivapaskaa myydään suurimmaksi osaksi myös viro-latvia akselilla eli nämä G:N ja G[tölkinkuva]N viritykset. Tarkkana pitää olla. Nämä oriGINal ja cool grape on kuitenkin myös suomen marketeissa molemmat joten kannattaa pitää silmät auki ihan lähikaupasta ostaessakin...

Lukee muuten ihan jopa tuola alkc cool grape tuotekuvauskin mitä kamaa kyseessä, toisin kuin noissa monessa muussa "lonkerossa".

Joo toki pitää muistaa että hinta tulee silti paljon halvemmaksi kun vastaavat juomat Suomessa, että ei ole kalliita oppirahoja jos ei sitten juuri maun vuoksi ole tilannut, itse kuulun vähän tähän osastoon että itselle kyllä kelpaa nuo Cool Grapet loppuillasta mainiosti ja huomaa enää jossain kohti iltaa eroa, toki ero maussa on huomattava jos peräkkäin pitäisi aitoa ja tuota juoda. Tärkeintä itselle usein on kuitenkin se hinta ja tuommoinen reilun 1e tölkki hinta kelpaa mainiosta kaupan tuotteisiin verrattuna :)
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alkostore24:sta tilailtiin, mulle tuli 11 laatikkoa olutta laidasta laitaan, ei kuitenkaan niitä ihan halvimpia Slotseja tms. 13 euroa / laatikko jäi hinnaksi sisältäen rahdin. Toimitus kesti vähän yli viikon.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Joo toki pitää muistaa että hinta tulee silti paljon halvemmaksi kun vastaavat juomat Suomessa, että ei ole kalliita oppirahoja jos ei sitten juuri maun vuoksi ole tilannut, itse kuulun vähän tähän osastoon että itselle kyllä kelpaa nuo Cool Grapet loppuillasta mainiosti ja huomaa enää jossain kohti iltaa eroa, toki ero maussa on huomattava jos peräkkäin pitäisi aitoa ja tuota juoda. Tärkeintä itselle usein on kuitenkin se hinta ja tuommoinen reilun 1e tölkki hinta kelpaa mainiosta kaupan tuotteisiin verrattuna :)

Toki humalahommiin ns. toimivaa tavaraa jos tuo maustettu viinisekoite [lue: kilju] kurkusta uppoaa, mutta täysin kelvotonta tavaraa nautiskeluun tai "saunajuomaksi"... Siksi vitsailinkin että myy vaikka spurguille [jos ei itsellään ole käyttöä] kun niille sillä maulla ei ainakaan ole merkitystä.

Vaikea kuitenkaan laskea säästöksi tai onnistumiseksi jos ostaa vahingossa jotain sellaista mitä ei koskaan tietoisesti ostaisi oli halpaa tai ei. Eli oppirahoja.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Eilen tilasin Saksasta uuden satsin viiniä hanapakkauksina. Samaan syssyyn tilasin myös Latviasta satsin lonkeroa ja brandya. Molemmat siis alkc.fi. Mielenkiintoista seurata kuinka nopeasti saman firman eri varastoista kamat tulevat.
 

TJV73

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki humalahommiin ns. toimivaa tavaraa jos tuo maustettu viinisekoite [lue: kilju] kurkusta uppoaa, mutta täysin kelvotonta tavaraa nautiskeluun tai "saunajuomaksi"... Siksi vitsailinkin että myy vaikka spurguille [jos ei itsellään ole käyttöä] kun niille sillä maulla ei ainakaan ole merkitystä.

Vaikea kuitenkaan laskea säästöksi tai onnistumiseksi jos ostaa vahingossa jotain sellaista mitä ei koskaan tietoisesti ostaisi oli halpaa tai ei. Eli oppirahoja.

Eiköhän noita mene suhteellisen paljon pääsiäis kännäämisessä. Harmittaa silti. Ensi kerralla täytyy hieman tarkemmin katsoa mitä tilaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös