Hannes Björninen – kapteeni ja soturi

  • 79 418
  • 285

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Just olin kanssa tulossa kirjoittamaan, että kukapa olis uskonut silloin aikanaan, kun Siikonen, Kangasniemi, Koivisto, Björninen, Vartiainen yms oli kaikki joko ihan uusia Pelicans nutussa tai juuri junnuista nostettuja, niin että tänä päivänä tuosta porukasta Björninen on meidän kapteeni, jätkä joka painaa aina satalasissa logon eteen, on aivan tyrmäävä aloituksissa ja todellakin vie seuraa eteepäin.

Mulla on kaverin kanssa veto siitä että Björninen on pistepörssin TOP-3:ssa jos pelaa koko kauden Pelicansissa. Alkukaudesta olin hiton pettynyt sen pelaamiseen, mutta onhan se taas ollut kyllä se pelaaja joka johtaa koko jengiä edestä ja näyttää tasoa muille.

Kun Björninen nousi kokoonpanoon aikoinaan, mä ajattelin että ihan kiva kolmosketjun roolipelaaja, en olisi uskonut sen koskaan nousevan näin hyväksi ykkösketjun pelaajaksi, sen myönnän.
Siikosesta pidin jo silloin, siinä oli mun silmiin potentiaalia ja oon iloinen että Jypissä sillä on kulkenut ja on saanut vähän valokeilaa itseensäkin maajoukkuekomennuksen myötä.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mulla on kaverin kanssa veto siitä että Björninen on pistepörssin TOP-3:ssa jos pelaa koko kauden Pelicansissa. Alkukaudesta olin hiton pettynyt sen pelaamiseen, mutta onhan se taas ollut kyllä se pelaaja joka johtaa koko jengiä edestä ja näyttää tasoa muille.

Kun Björninen nousi kokoonpanoon aikoinaan, mä ajattelin että ihan kiva kolmosketjun roolipelaaja, en olisi uskonut sen koskaan nousevan näin hyväksi ykkösketjun pelaajaksi, sen myönnän.
Siikosesta pidin jo silloin, siinä oli mun silmiin potentiaalia ja oon iloinen että Jypissä sillä on kulkenut ja on saanut vähän valokeilaa itseensäkin maajoukkuekomennuksen myötä.


Samoja mietteitä myös mullakin.
Oli hieno aikanaan kattoa kun omat junnut suorastaan rymisteli sisään kokoonpanoon.

Koiviston osalta hauska yhteensattuma, olin UVna laskettelemassa Levillä ja mulla oli takin päällä game worn Koiviston paita, sielä otettiin sit ryhmäkuvia meiän "SkyyTeam Levinneet" -jengistä, pysäytettiin naiskaksikko ja pyydettiin kypärät kourassa kauniisti, että voisivatko ottaa meistä kuvan.

Kuvien ottamisen jälkeen toinen naisista mainitsi kiinnittäneensä huomiota mun paitaan ja sanoi olevansa ks. Herran lähipiiristä ja lupas laittaa terveiset menemään.

Vielä jos sais nähä Koiviston reaktion tähän, niin olis kova :D
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Meidän kapteenin aloitusprosentti 602 aloituksen jälkeen on jo 63,3%. :D

Mikähän mahtaa olla isoin aloitusprosentti Liigan historiassa, jos huomioidaan yli 500-1000 kertaa aloittaneet? Luulisi olevan hyvät mahdollisuudet tällä kaudella rikkoa edellinen ennätys.
 

Kuhta#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä, Liverpool, Sympatiat Saipalle
Alkuun pahoittelut vieraisiinpöytiin huutelusta. Omat havainnoit Björnisestä kentällä ovat sen verran vajavaiset, että kysellään asiantuntijoilta näkemyksiä. Mitä arvon palstaväki on mieltä Björnisen mahdollisuuksista NHL pelaajaksi?
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Alkuun pahoittelut vieraisiinpöytiin huutelusta. Omat havainnoit Björnisestä kentällä ovat sen verran vajavaiset, että kysellään asiantuntijoilta näkemyksiä. Mitä arvon palstaväki on mieltä Björnisen mahdollisuuksista NHL pelaajaksi?

Ei palaakaan, mutta ruotsissa/sveitsissä mahdollisuus takoa hilloa.

Tai no, ei palaakaan on tökerösti sanottu mutta todella, todella nöyrästi saisi nelosessa pelata. Taitaa olla vähän liian nopeaa peliä hanulle.
 

Dr_Faustus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuntuu Hannes joka vuosi kehittyvän paremmaksi. Tiedä vaikka jossain sopivassa neloskentän sentterin roolissa voisi kohta pärjätäkin. Mutta euroopan kentät varmaan se todennäköinen uran huippu kuitenkin.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joonas Kemppainen on aika hyvä vertailukohta Björniseen. Kemppainen lähti 26 vuotiaana kokeilemaan rapakon taakse, kun oli pelannut pari 35~ pinnan kautta isossa roolissa Kärpissä, mutta siellä jäi vähän siihen NHL/AHL väliin ja matka jatkui siitä itään kauden jälkeen. Hanneksella on tällä hetkellä lähes identtinen tilanne. Samassa iässä pari 30-40 pinnan kautta ja varmaan voi päästäkin ensi kaudella kokeilemaan rapakon taakse, jos haluaa, mutta ei varmaan tulisi sen kummempaa uraa tekemään siellä kuin Kemppainen, vaikka aloittaminen, AV pelaaminen ym. On varmaan sillä tasolla, mutta ne puutteet on ehkä liian suuret liigan vaatimuksiin. Jos kova halu on mennä niin kannattaa se kokeilla, mutta tosiaan Euroopan huippusarjat on todennäköisesti se seuraava osoite
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
Kyllä se tietääkseni selvisi ehjänä.
Oskar Osala vähän moitti Björnistä että vaikka kuinka hän tykkääkin Hanneksen pelityylistä kotoisessa liigassa mutta kansainvälisissä peleissä meinaa olla vaikeuksia vauhdin kanssa ja kokoajan vähän jäljessä.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllä se tietääkseni selvisi ehjänä.
Oskar Osala vähän moitti Björnistä että vaikka kuinka hän tykkääkin Hanneksen pelityylistä kotoisessa liigassa mutta kansainvälisissä peleissä meinaa olla vaikeuksia vauhdin kanssa ja kokoajan vähän jäljessä.

Jaaaaa yllättyneet käsi ylös. Saa nähdä mihin urallaan yltää, mutta kun opetteli käytännössä luistelemaan uudestaan muutamia vuosia sitten, niin ei se hääviä voi olla. Pelurin ja soturin luonne, mutta jos tuota nyt vaikka Julle Tyrväiseen vertaa niin pitkä on matka.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Lahesta
Hanu tarvitsi kaksi erää karanteenin jälkeen rikkoakseen aiemman piste-ennätyksensä (34). Nyt 33 matsi menossa ja 35 pinnaa kasassa!
Hienoa. EuroHöpö-Turnauksesta seuranneen karanteenin vuoksi Hanulta meni mahdollisuus Liigan pistepörssin voittotaisteluun. EDIT: Ehkä pieni mahdollisuus silti on olemassa.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Lahesta
Björninen rikkoi JYP-ottelussa oman henkilökohtaisen piste-ennätyksensä Liigassa.

Uusi piste-ennätys kirjataan lukemin
33 ott. 11+25=36, jäähyt 18 min, plus-miinus = 8.
Hannes on Lascherin lisäksi ainoa pistepörssin kärkinimistä, joka on pelannut yli 1p./ott. tahdilla.
 
Björninen rikkoi JYP-ottelussa oman henkilökohtaisen piste-ennätyksensä Liigassa.

Uusi piste-ennätys kirjataan lukemin
33 ott. 11+25=36, jäähyt 18 min, plus-miinus = 8.
Hannes on Lascherin lisäksi ainoa pistepörssin kärkinimistä, joka on pelannut yli 1p./ott. tahdilla.

Tämä yhdistettynä aloitusprosenttiin niin ainakin tilastojen perusteella on liigan paras sentteri.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös