Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 242 931
  • 7 330
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Toisaalta ilman tsemppauksia taikka edes pientä toivonkipinää voi se ihmisen mieli murtua täysin, jonka seurauksena syöpä saattaa viedä ihmisen ennenkuin kukko laulaa kahdesti. Ihmismieli kun on hyvin mielenkiintoinen ja henkinen vahvuus sekä taistelutahto varmasti peilatuu myös siihen fyysiseen hyvinvointiin.

Tuskin kukaan lääkäri kuitenkaan lähtee suoraan valehtemaan diagnoosin jälkeen, että kyllä sinä tästä selviät, jos vain jaksat taistella, vaan kyllä se tohtori kertoo ne asiat hyvinkin suoraan.

Asiaa voi myös ajatella omalta kannalta, jos saisi diagnoosin syövästä. Haluaako sitä kannustusviestejä, jotka ovatkin sitten yltiöpositiivisiä, taikka haluaako vastaavasti viestejä, jossa sinut vain hyvästellään ja valmistaudutaan kuolemaasi.
Tottakai tarvitaan ja ilman taistelumieltä homma päättyy todennäköiseen hautaan joko itse sairauden, hoitojen tai oman käden kautta. Varmasti toivoisin itsekin saavani tsemppiviestejä ja tulen varmaan sellaisia vielä itsekin antamaan.

Jossain kohtaa vaan kannattaa olla asian kanssa senkin puolesta tarkka, että sairastunut on saattanut saada jo viimeisen tuomion, ja sen jälkeen en ainakaan enää haluaisi kuulla puolitutuilta, että miten vahva olen ja varmasti päihitän taudin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Family Guyn suosio. Siis tämä ohjelma on 95% paskaa. Sketsi, sketsi, kaiketi jotain tarinaa, sketsi. Toista kunnes 20 minuuttia on täynnä.

Jep.
Samoin myös Frendit, Seinfeld, Will&grace yms mitä näitä nyt on. Joku astuu sisälle huoneeseen, laukoo jonkun kuivan tokaisun ja taustanauru kertoo yleisölle missä kohtaa pitäisi olla se vitsi. Höhöhöhöö
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tissiflahsmobbi vai mikä nännien vapautuspulahdus nyt olikaan ollut. Ylen uutisesta lainaus eräältä osallistujalta:

Jäi vähän sellainen mitä vittua-fiilis ja jäin miettimään että miten tuo voisi olla edes teoriassa mahdollista. Me ihmiset kuitenkin olemme audiovisuaalisia olentoja ja jos joku avoimesti nännejään esittelee, on varmasti melko iso mahdollisuus että joku sen kokee eroottisena.
Mitenkähän olisi vastaanotto jos menisi järjestämään kikkeliflashmobia ajatuksella että jos heppi jotakuta häiritsee tai tuo mieleen tuhmia ajatuksia, niin se on oma häpeä.
 

RetroRenttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarjasta riippuen
Family Guyn suosio. Siis tämä ohjelma on 95% paskaa. Sketsi, sketsi, kaiketi jotain tarinaa, sketsi. Toista kunnes 20 minuuttia on täynnä.
Jep.
Samoin myös Frendit, Seinfeld, Will&grace yms mitä näitä nyt on. Joku astuu sisälle huoneeseen, laukoo jonkun kuivan tokaisun ja taustanauru kertoo yleisölle missä kohtaa pitäisi olla se vitsi. Höhöhöhöö

Itse tykkään edellä mainituista varsinkin Frendeistä. Juuri sopivan kevyttä tarinan kerrontaa hyvillä vitsellä sekä jatkuvalla juonella, jonka mukana hahmot kasvat tuotantokausien aikana. Family Guy menee myös ihan ok, mutta astetta enemmän aivot narikkaan fiiliksellä. Ihan uteliasuuttani oli mukava tietää että minkälaista komediaa muut katsovat/pitävät hyvänä tv:n puolella?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Itse tykkään edellä mainituista varsinkin Frendeistä. Juuri sopivan kevyttä tarinan kerrontaa hyvillä vitsellä sekä jatkuvalla juonella, jonka mukana hahmot kasvat tuotantokausien aikana. Family Guy menee myös ihan ok, mutta astetta enemmän aivot narikkaan fiiliksellä. Ihan uteliasuuttani oli mukava tietää että minkälaista komediaa muut katsovat/pitävät hyvänä tv:n puolella?
Parks and Rec on hieno sarja. Seinfeldista tykkään itse ja South Parkilla on muutamia kausia timanttista materiaalia.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Itse tykkään edellä mainituista varsinkin Frendeistä. Juuri sopivan kevyttä tarinan kerrontaa hyvillä vitsellä sekä jatkuvalla juonella, jonka mukana hahmot kasvat tuotantokausien aikana. Family Guy menee myös ihan ok, mutta astetta enemmän aivot narikkaan fiiliksellä. Ihan uteliasuuttani oli mukava tietää että minkälaista komediaa muut katsovat/pitävät hyvänä tv:n puolella?

Minä suorastaan rakastan Frendejä. Sarja sisältää loistavaa huumoria joka uppoaa minuun todella hyvin. Ja juuri nuo mainitsemasi seikatkin ovat hyviä asioita sarjassa. Juoni jatkuu sarjan mukana, henkilöhahmot kasvavat ja tarinan kerrontakin on sopivan kevyttä.

Yksi parhaimmista asioista mitä tämä koronatilanne on tuonut tullessaan on se että satuin sen myötä ja urheilun puutteessa "löytämään" itseni Netflixin pariin ja siellä "löytämään" sarjan Frendit. Heittomerkit sen takia että eipä tuo etsiminen nyt mikään uroteko kyllä ollut mutta en osuvampaakaan sanaa keksinyt tähän väliin.

Urheilun mennessä tauolle niin se pakotti minut etsimään muuta viihdykettä siihen tilalle ja sitten satuin "löytämään" itseni Frendien pariin. Ja onhan tuo aivan loistava sarja. Kummastelin silloin aikoinaan sarjan suosiota ja itse en alunperin sarjaa katsellut. Nyt lähinnä ihmettelen (täällä jo huhtikuussa myös ihmetellyt) miksen sarjaa jo alunperin vahdannut. Valitettavasti vain kaikki päättyy joskus ja minullakin menossa jo aika pitkällä sarjan viimeinen eli kymmenes tuotantokausi. Jos en lähtisi reissuun niin varmaan tänään tai lähipäivinä saisin sarjan jo katsottua loppuun. Mutta onpas se ollut hyvää viihdettä aina sieltä huhtikuun alusta alkaen aina näihin päiviin asti.
 

444

Jäsen
Vihervasemmisto. Mikä merkillinen on tämä ihmiskunnan kaiketi suurin maanpäällinen paholainen? Aina puhutaan siitä miten joku vihervasemmisto(lainen) tekee parhaansa ollakseen kiusaksi tälle maailmalle. En ymmärrä mistä on kyse tuossa. Kohua herättää ainakin paljon, sen on saanut huomata.
Herättää kohua lähinnä ääliökonservatiiveissa (lue: perussuomalaiset). Ihmisissä, jotka kokevat valkoihoisen, punaista lihaa syövän heteromiehen oikeuksia poljettavan, jos mihinkään tulee muutoksia.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ei avaudu edelleenkään syy Villi kortti -ohjelman lopettamiselle. Maikkari nyt näköjään palkannut suunnilleen koko studioporukan ja aloittaa oman, mainoksesta päätellen identtisen, ohjelman.

edit. No nyt näin mainoksen uudestaan niin tarttui maikkarin ohjelman nimikin. Penkinlämmittäjät.

Ei tuolta puutu Villi kortista kuin Riihilahti ja Palander. Toki "uusina" panelisteina Eva Wahlström ja Rudi.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Herättää kohua lähinnä ääliökonservatiiveissa (lue: perussuomalaiset). Ihmisissä, jotka kokevat valkoihoisen, punaista lihaa syövän heteromiehen oikeuksia poljettavan, jos mihinkään tulee muutoksia.
Paskat. Itse olen reilusti oikeistoliberaali, enkä kyllä voisi olla Mika Niikon kanssa samassa puolueessa kirveelläkään. Silti pidän vihervasemmiston toimintaa vastuuttomana ja typeränä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vihervasemmisto. Mikä merkillinen on tämä ihmiskunnan kaiketi suurin maanpäällinen paholainen?
Tämähän on perussuomalaisten keksimä termi, ja jonka käyttäjä paljastaa olevansa ainakin lievästi persu. Yhtä noloa kuin puhua valtamediasta.
 

Glove

Jäsen
Anna sen soida -mainokset telkkarissa ja radiossa, joilla köyhät muusikot kerjäävät rahaa kun ei voi keikkailla. Ei nuo mainokset varmaan ilmaisia olleet, olisivat jakaneet ne rahat keskenään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Anna sen soida -mainokset telkkarissa ja radiossa, joilla köyhät muusikot kerjäävät rahaa kun ei voi keikkailla. Ei nuo mainokset varmaan ilmaisia olleet, olisivat jakaneet ne rahat keskenään.
Sanoman vai minkä perkeleen Nelonen median mainoksia. Persaukinen muusikko mainostassa kys lafkaa kys lafkan omalla kanavalla.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Hotelliaamiaisen hienous ja hehkutus. Einestä eri muodoissaan. Siinä se.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hotelliaamiaisen hienous ja hehkutus. Einestä eri muodoissaan. Siinä se.
Pitää mennä oikeanlaisin hotelleihin... esim. itse vietin pari yötä tällä viikolla hotellissa, jossa aamiainen tilattiin pöytään, eli ei ollut mikään buffetti. Söin mm. uppomunia ja lohta, nam
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hotelliaamiaisen hienous ja hehkutus.
Pitää mennä oikeanlaisin hotelleihin...
Itse olin nuorena uudessa hienossa hotellissa Malesiassa. Siellä aamupalapöydät notkui mitä erilaisempia "ruokia". Oli länsimaiseen makuun sopivia aamupala-aineita sekä paikallisia juttuja yms... Lämpimät ruuat tuotiin tilauksesta. Nuoren Iisopin mieleen jäi parhaiten hedelmäpöytä... Mitä erilaisimpia tuoreita hedelmiä... Osa jopa valmiiksi pilkottuna mutta myös kokonaisia hedelmiä oli. Mistä lie sinne roudattu mutta niitä piisasi ja tuli maisteltua monenmoista hetelmää.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pitää mennä oikeanlaisin hotelleihin... esim. itse vietin pari yötä tällä viikolla hotellissa, jossa aamiainen tilattiin pöytään, eli ei ollut mikään buffetti. Söin mm. uppomunia ja lohta, nam
Näin. Kun kävin tuolla - en mitään olisi voinut enää voinut toivoa. Shamppanjakin tuli ihan heti ovella käteen.
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Populaarimusiikin teosten nimeämismenetelmä ei oikein avaudu. Englannin kielessä suurin osa kappaleen sanoista alkaa isolla alkukirjaimella, pois lukien tietyt lyhyet ilmaukset kuten "and", "or" ja "the". Suomen kielessä vain nimen ensimmäinen sana alkaa isolla alkukirjaimella, loput pituudesta tai tyylistä riippumatta pienellä. Onko tälle jokin selitys? Suomen kielen tapauksessa ymmärrän jos nimeämiskäytäntö johtuu englannin kielen käytännön sopimattomuudesta suomeen.
It Looks Cool Bro.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Spanskithan ovat vetäneet tuon kirjoitusmerkkispedeilyn vielä pidemmälle. Kun esim. kirjoitetaan että joku huutaa TISSIT, niin sanan tetas molemmille puolin tulee huutomerkki. Toiselle puolelle vieläpä väärinpäin.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Inho maanantai- ja tiistaipäiviä kohtaan pelipäivinä. Minulle on ihan mukavaa olla hallilla tiistaina siinä missä lauantainakin. Ilta on vapaa ja hallilta saa olutta. Yleisöä ei ole toki välttämättä saman verran kuin viikonloppuisin, mutta hällä väliä, ja se liittyy myös tähän ihmettelemääni alkuviikonpäivien inhoon.

Pelipäivä on aina hyvä päivä. Koska se on pelipäivä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Inho maanantai- ja tiistaipäiviä kohtaan pelipäivinä. Minulle on ihan mukavaa olla hallilla tiistaina siinä missä lauantainakin. Ilta on vapaa ja hallilta saa olutta. Yleisöä ei ole toki välttämättä saman verran kuin viikonloppuisin, mutta hällä väliä, ja se liittyy myös tähän ihmettelemääni alkuviikonpäivien inhoon.

No, tämä on toisaalta kaksipiippuinen juttu. Niin kuin @vastaantulija tuossa jo sanoi niin on pelipäivä aina hyvä päivä ja se nostaa jopa sitä maanantain fiilistä omissa silmissäni hieman. Maanantaikaan ei ole niin paska päivä silloin kun illalla pelataan jääkiekkoa. Siksi on ihan kiva kun maanantaisinkin on välillä lätkää tarjolla.

Toisaalta taas oma jaksamiseni on arkena varsin tiukalla aina työpäivien jälkeen ja vuorokausirytmikin sellainen että alkaa aina jo siinä jopa 19-20 aikaan nukuttamaan että näiden syiden takia en niin paljoa diggaa lätkästä arkena kuin lauantaisin. Ja kun töissä saa koko päivän kävellä ja olla jalkojen päällä niin ei ole aina niin yksinkertaista seisoa vielä arki-iltanakin hallilla.

Tästä tullaankin siihen vuosikausia kestäneeseen ihmettelyn aiheeseeni, että kuinka jotkut jaksavat niin paljon tehdä ja touhuta vielä työvuorojenkin jälkeen?

No, mutta kuitenkin. Jääkiekko on parasta sitten kuitenkin viikonloppuisin koska jaksaa paremmin. Ja minun omaan rytmiini sopisi hyvin aloittaa arkipelitkin jo viideltä.

Ja jos joku juo olutta hallilla niin hänelle varmaan paras päivä tähän on se päivä kun seuraava päivä on vapaapäivä. Oli sitten arki tai viikonloppu. Ei se juominen siitä viikonpäivästä kiinni ole?
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Populaarimusiikin teosten nimeämismenetelmä ei oikein avaudu. Englannin kielessä suurin osa kappaleen sanoista alkaa isolla alkukirjaimella, pois lukien tietyt lyhyet ilmaukset kuten "and", "or" ja "the". Suomen kielessä vain nimen ensimmäinen sana alkaa isolla alkukirjaimella, loput pituudesta tai tyylistä riippumatta pienellä. Onko tälle jokin selitys? Suomen kielen tapauksessa ymmärrän jos nimeämiskäytäntö johtuu englannin kielen käytännön sopimattomuudesta suomeen.

Jotain ulkomaan pelleilyä. Suomessa tiedetään, että virkkeen aloittava sana kirjoitetaan isolla, muut sitten pienellä, paitsi jos erisnimiä.

Ja joku "Never mind the bollocks" niin sehän on lause eikä ole erisnimiä, joten vain ensimmäinen sana pitäisi kirjoittaa isolla. Tarkoittaa suomeksi suunnilleen että "Älä koskaan välitä turskan sukuisista kaloista".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös