HMV-joukkue?

  • 17 136
  • 89

Liigan HMV-joukkue?


  • Äänestäjiä
    362

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sämpylä heeei. Äijä selittää aina teidän hiekkalaatikolla IFK:sta kaikkea ja jaksaa aina ottaa ko. joukkueen mukaan keskusteluihin
Tässä ketjussa kysyttiin mielipidettä


Se ettei jostain joukkueesta tykkää, eikä sitä voi sietää, se ei tarkoita sen olevan HMV.
Se että joukkue ei kiinnosta pätkän vertaa, tarkoittaa,että joukkue on itselleni hmv.

Simple as that.

Mutta ehkä siinä on totuuden siemen myös, että ehkä se ei olekkaan täysin hmv, koska koko seuran nimen kuuleminen saa oksennusrefleksejä aikaan.
 

Ralph

Jäsen
Huvittavaa, että Jokeri-fanien on pakko käydä valitsemassa HIFK tällaisessa äänestyksessä ja todella söpöä, että yritellään vielä selitellä asiaa jotenkin.

Mun mielestä mikään joukkue ei ole Liigassa HMV.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huvittavaa, että Jokeri-fanien on pakko käydä valitsemassa HIFK tällaisessa äänestyksessä ja todella söpöä, että yritellään vielä selitellä asiaa jotenkin.
Aijaa. Eikö Jokeri-fanit saa osallistua äänestykseen, vai eikö sitä saisi tehdä rehellisesti vai mikä on problem?
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Täytyy heittää tänne posit. Kyllä mä pystyn kehumaan, vaikka "vihollisia" ollaankin, kun siihen aihetta kerta on.

Näin ulkoapäin katsottuna, IFK näyttää nyt ensimmäistä kertaa vuosikausiin siltä miltä pitääkin. Juuri tuolta pitää joukkueen nimilista näyttääkkin, kun resurssit ovat sarjan parhaimmistoa.

Hyvää duunia on Salmelainen tehnyt. Saa Nybondaksen näyttämään nyt kuoropojalta.
Helppo, IFK. Maalaistollo penkin takana. Joukkueessa suuri vaihtuvuus ja kaiken kruunaa maailman ärsyttävimmän näköinen Micke-Max. Kuvastaa hyvin koko joukkuetta ja seuraa. Kiinnostava IFK on muisto vain. Tilalla on kasa höyryävää.
Sun jutut ei kyllä vuodesta toiseen lakkaa hämmentämästä.
 

Ralph

Jäsen
Aijaa. Eikö Jokeri-fanit saa osallistua äänestykseen, vai eikö sitä saisi tehdä rehellisesti vai mikä on problem?
Saa toki osallistua, mutta miellään vastaisi rehellisesti. Kaikki osaavat sinun viestihistoriasta selvittää, kuinka paljon HIFK yhä kiinnostaa. Tasaisin väliajoin käyt HIFK:n osiossa kommentoimassa, joten sitä selvästi luet. Ja Jokerien osioon HIFK on myös aiheena ajottain. Esimerkiksi Jukurit sen sijaan löytyy vain sivulauseista ja Jukurien osioon ei ole viestiäkään sinulta ilmestynyt.

Siihen nähden on todella huvittavaa, että väität, ettei HIFK kiinnosta sinua yhtään ja "Jukuritkin on kiinnostavampi". Joukkue, joka ei herätä yhtään kiinnostusta, mutta silti pitää osiota lukea ja kommentoida sekä omasta aloitteesta nostaa HIFK:ta esiin muualla.

Mutta kuten totesin aiemmin, söpöähän se on Jokeri-fanina antaa ääni tällaisessa HIFK:lle. Tai Tappara-fanina Ilvekselle.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tasaisin väliajoin käyt HIFK:n osiossa kommentoimassa, joten sitä selvästi luet
Tasaisin väliajoin? Olenkohan historiani aikana kirjoittanut tonne osioon yhden käden sormilla laskettavan lukeman. Juurikin siksi, koska ei niinkään kiinnosta.

Ihme hyökkäyksiä täällä, kun kertoo mielipiteensä ketjun mukaisesti. Jatkakaa. En jaksa väitellä.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Ainiijoo...Jokereita ei voi äänestää :)

Vastaan siis hieman sarkasmilla kuorrutettuna, että KalPa Kuopiosta. Tapaus Kasper Kenig vaikuttaa edelleen ihon alla jo mestiksen ajoita ym. Vieläkin usein melkein oksettaa, kun on peli KalPaa vastaan edessä. Pelitapa on jo monta vuotta ollut iso oksennus ja pahoinvointi, eikä kiinnostavia pelaajiakaan juuri ole. En oikein muutenkaan ymmärrä kuopiolaista mentaliteettia.

Mutta ei siinä...aika kaiken muuttaa voi. Pusi pusi vaan :)
 

Ralph

Jäsen
Tasaisin väliajoin? Olenkohan historiani aikana kirjoittanut tonne osioon yhden käden sormilla laskettavan lukeman. Juurikin siksi, koska ei niinkään kiinnosta.
Jos lasket kaikki sormet ja varpaasi, niin nekään ei riitä. Pisimmillään neljän kuukauden tauko on ollut HIFK-osiosta kirjoittelusta ja sekin viime kesänä. Muutoin viestejä tullut sinne, kuten todettua, tasaisin väliajoin.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos lasket kaikki sormet ja varpaasi, niin nekään ei riitä. Pisimmillään neljän kuukauden tauko on ollut HIFK-osiosta kirjoittelusta ja sekin viime kesänä. Muutoin viestejä tullut sinne, kuten todettua, tasaisin väliajoin.
19 viestiä koko osioon, joista 9 huhuketjuun, jossa oon käynyt jakamassa muille mitä oon kuullut. Kyllä, paljon on tullut kirjoiteltua.

Se tästä. Ei se fakta muuksi millään muutu, että pidän tuota seuraa täysin hmv:nä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Älä @Sämppäri viitsi. Sähän oot kun muutamat nimimerkit jotka vetää Jokerit ihan outoihin keskusteluihin mukaan. Ihan selvästi tuo naapuri ottaa tunteisiin :)

Ja itse kysymykseen, niin ainoa mikä vaihtoehdoista ei herätä mitään mielikuvaa on Jukurit. Muista saan jotain irti, eli Mikkeli olkoon sitten se mun HMV. Nordiksen poppoosta olen tässä korpivaelluksen aikana jostain kumman syystä alkanut pitämään. Fanius on vielä kilometrien päässä....
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Älä @Sämppäri viitsi. Sähän oot kun muutamat nimimerkit jotka vetää Jokerit ihan outoihin keskusteluihin mukaan. Ihan selvästi tuo naapuri ottaa tunteisiin :)
Ottaa se tunteisiin juurikin sillä tavalla, että ei voi kun toivoa pahaa koko joukkueelle ja seuralle. Eli minulle hmv, koska en välitä paskaakaan, vaikka koko pumppu kuopattaisiin.

Sen sijaan muut seurat saavat positiivisia viboja, jopa se Jukuritkin. Altavastaajat sytyttää aina.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Nopeana hajatelmana kiinnostavimmasta alaspäin:

SaiPa
Tappara
HIFK
Sport
Kärpät
Ässät
Pelicans
JYP
Ilves
TPS
KalPa
Lukko
Jukurit
HPK
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Vastaan Jukurit, voitti rinnanmitalla Jypin.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minun versioni kiinnostavimmasta vähiten kiinnostavaan menee näin:

Lukko
Tappara
Ilves
HIFK
TPS
HPK
Pelicans
Kärpät
SaiPa
Sport
KalPa
KooKoo
JYP
Jukurit

Sanotaan vaikka näin, että jos Ässät + top 5 tuosta muodostaisi suljetun kuuden joukkueen liigan niin kaikki pelit olisi aina kiinnostavia :)
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Ottaa se tunteisiin juurikin sillä tavalla, että ei voi kun toivoa pahaa koko joukkueelle ja seuralle. Eli minulle hmv, koska en välitä paskaakaan, vaikka koko pumppu kuopattaisiin.

Sähän voisit aktiivisena kaverina väkästellä sinne KHL-puolelle tälläisen vastaavan äänestyksen. Varmasti jännittävää seurattavaa. Go for it.
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Ottaa se tunteisiin juurikin sillä tavalla, että ei voi kun toivoa pahaa koko joukkueelle ja seuralle. Eli minulle hmv, koska en välitä paskaakaan, vaikka koko pumppu kuopattaisiin.

Sen sijaan muut seurat saavat positiivisia viboja, jopa se Jukuritkin. Altavastaajat sytyttää aina.
Maksaako Putini hyvin?

Mulle se on Jukurit, ihan vaan siitä syystä, ettei ole oikein kunnolla vielä saanut jalkaa oven väliin. Sportista tulee taannoiset karsinnat ja ohimoon osuneet kananmunat mieleen. Kookoo tekee mielenkiintoisia pelaajahankintoja, muuten olisi varmaan Jukureiden kanssa samassa kastissa.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
HMV-joukkueet vaihtelevat nopeasti, mutta HMV-seura olisi hitaammin muuttuva mielikuvallinen käsite. Jos ajatellaan vaikkapa HIFK:ta, niin onhan heillä erittäin usein ollut HMV-joukkueita sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta vierasyleisömäärätkin sen paljastavat, että HIFK:ta ei ole pitkään aikaan tai ehkä koskaan pidetty HMV-seurana.

Lukko puolestaan on ollut mielestäni seurana vähän HMV, mutta vaikkapa kuluneen kauden Lukko oli joukkueena kaikkea muuta. Ehkäpä itse asiassa mielenkiintoisin kaikista vastustajista. Toisaalta tuo HMV-seuran käsitekin on kovin subjektiivinen. Hämeenlinnassa Lukko ei ole käsitykseni mukaan koskaan erityisesti sytyttänyt, jos mittarina käytetään yleisömääriä. Se saattaa johtua siitä, että seurojen välisiä tiukkoja playoff-vääntöjä ei ole ollut pitkään aikaan (viimeisimmät erittäin kovat keskinäiset ovat varmaan peräkkäiset liigakarsinnat joskus ennen 80-luvun puoliväliä, ja myöhemmät playoff-kohtaamiset rajoittuvat yhteen lähes läpihuudoksi menneeseen puolivälieräsarjaan sekä pariin sinällään mielenkiintoiseen pronssimatsiin). Mitään paikallisasetelmaakaan ei luonnollisesti ole ja Rauma ei kuulu semmoisiin kohteisiin, johon vierasmatsia säännöllisesti olisi lähdetty katsomaan.

Tässä siis ei ole kyse Lukon mollaamisesta, vaan ihan tämmöisestä random-pohdinnasta. Samoista syistä en usko, että Kerhokaan Raumalla juuri herättää erityisiä tunteita.

EDIT: Pohdin kiinnostavuutta sekä seurana että joukkueena yhdistäen sen historiaan oman suosikkiseurani kanssa. Tuloksena äänestin tässä nyt sitten Jukureita. Yhteistä historiaa ei juuri ole ja viime aikaiset keskinäiset matsit on olleet tylsähköä kiekkoa vaikka pelit useimmiten tasaisia. Jukurit on kyllä usein pelannut tehokkaasti Kerhon aseita pois ja siitä toki kreditit.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllähän kiinnostavuus kulkee käsi kädessä menestyksen rinnalla.

Ei aina. Isot seurat kiinnostavat paljon myös silloin, kun ne ovat kriisissä. Ainakin Tepsin sähellykset ovat saaneet paljon huomiota. Jos Tepsi jämähtää liigan häntäpäähän, niin moni huutaa, ettei sen pitäisi olla siellä. Eikä jonkun IFK:nkaan kiinnostavuutta menestys määrittele. IFK kiinnostaa, vaikkei se erityisemmin menestykään. Alisuoriutumista jaksavat taivastella omien lisäksi monet muutkin.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei aina. Isot seurat kiinnostavat paljon myös silloin, kun ne ovat kriisissä. Ainakin Tepsin sähellykset ovat saaneet paljon huomiota. Jos Tepsi jämähtää liigan häntäpäähän, niin moni huutaa, ettei sen pitäisi olla siellä. Eikä jonkun IFK:nkaan kiinnostavuutta menestys määrittele. IFK kiinnostaa, vaikkei se erityisemmin menestykään. Alisuoriutumista jaksavat taivastella omien lisäksi monet muutkin.

Olisi varmaan pitänyt alkuperäiseen viestiin korostaa, että kiinnostavuutta vastustajana siinä ottelutapahtumassa jota menen hallille katsomaan. Lähtökohtaisesti minua kiinnostaa ne kovatasoiset ja tiukat ottelut, jotka ratkeavat sitten viimeisessä erässä. Esimerkiksi TPS tuo paikallisvastustajana oman sähkön otteluun, mutta viime kauden TPS oli pelillisesti niin umpi surkea ja väritön, että siitä perinteisestä karnevaalitunnelmasta ei ollut tietoakaan.

Olet kuitenkin oikeassa pointtisi kanssa, jonka voin myös allekirjoittaa, mutta yleensä silloin kun joku suurseura kyykkää, niin kiinnostavimmat asiat liittyvät kaukalon ulkopuolisiin tapahtumiin. Vähän huonosti kirjoitin aluksi, olisi pitänyt korostaa enemmän sitä vastustajaa ja ottelun tasoa vaikka lauantai-illan ottelussa.

Annetaan nyt kuitenkin ääni täältäkin ja se menee Jukureille. Perusteluita tuskin tarvitsee alkaa raapustumaan laajamittaisesti, kun jokainen varmasti tiedostaa, että mistä homma sakkaa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jukurit, kaiketi siksi että siihen on vähiten omaa kosketuspintaa. KooKoo pelasi kuitenkin liigaa vuonna miekka ja kirves ja Sportista tulee aina mieleen ne tietyt karsinnat.
 

Nakkimuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Montreal
Mun versio kiinnostavimmasta vähiten kiinnostavaan
Lukko
HIFK
Tappara
Ilves
TPS
Pelicans
Kärpät
HPK
Sport
KooKoo
JYP
KalPa
SaiPa
Jukurit
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös