Porvoon poliisiampumiset

  • 76 456
  • 490

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Noh, jos nyt oletetaan, että kyseessä oli tyylipuhdas poliisimurhien yritys, aikeena siis suoranainen teloitus, niin kovaksi on leikki mennyt. Mutta kuten totesin, niin oletusta tämä vain.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Jugoslaaveja, paremmat naamakuvat nähneenä sijoittaisin kotimaan 98,7% varmuudella sille alueelle. Toinen joka anopin unelmavävy ja toisen kaulaan asti tatuoidun arpinaaman kohdalla vaihtaisin joka kerralla toiselle puolelle katua. Olisi mielenkiintoista tietää, mikä laukaisi koko jupakan. Käräyttikö kilpaileva kilikaliryhmä veikkoset, vai onko oikeasti kyse jonkinlaisesta sodanjulistuksesta. Jälkimmäisessä tapauksessa on syytä olla todella huolissaan lintukodon tilasta.
 

Morgoth

Jäsen
Käräyttikö kilpaileva kilikaliryhmä veikkoset, vai onko oikeasti kyse jonkinlaisesta sodanjulistuksesta. Jälkimmäisessä tapauksessa on syytä olla todella huolissaan lintukodon tilasta.

Kolehmainen sanoi eilen ettei tämä liittyisi järjestäytyneeseen rikollisuuteen, mutta vaikea ymmärtää miksi kukaan tulisi Ruotsista asti tappamaan poliiseja jonnekin Porvoon teollisuusalueelle ilman mitään sen kummallisempaa syytä.

Niukka tiedottaminen jatkuu näköjään vielä toistaiseksi.

Porvoon poliisiampumisista uusia tiedonmurisia poliisilta: Pakoauto Ruotsin kilvissä - "eiköhän tässä yleisillä kielillä pärjätä". (MTV)
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen jos viranomaiset sen enemmän avaavat tämän tapahtuman kanssa käytettyjä metodejaan.

Rajoille ilmoitukset on tosiaan täysin normaali käytäntö. Näin toimitaan vaikka tiedettäisiin epäiltyjen majapaikka. Turha antaa mitään mahdollisuutta jos jokin menee pieleen.

Mitä suuri yleisö sitten sai tietää? No juuri sen mitä pitikin; kahta viranomaista on ammuttu työtehtävissä ja että ovat aseistautuneita ja toistaiseksi vapaalla jalalla. Tässä kohtaa on turha lietsoa enempää yleistä paniikkia kertomalla yksityiskohtia. Kansankynttilöiden tehtävä on itse tajuta että nyt ’ei kannata pysähtyä noukkimaan liftareita tai antamaan konepelti ylhäällä oleville jeesiä.’

Eli: annettiin tiedoksi ja varoitettiin samalla. Ei muuta. Se, että poliisi kertoi ettei tiedä missä kyseiset sankarit ovat tällä hetkellä on sitten heidän valitsemansa linja. Saattoi olla tietoa(vasikoitten linjat juossut kuumina) tai sitten ei(satumainen tuuri osui kohdilleen). Nyt se linja antoi jackpotin.

Kuten yllä joku mainitsi, näistä käydään aina debriefingin jälkeen analysointi ja tarvittaessa korjausliikkeet otetaan käyttöön.

Mun puolesta olisi voinut olla vaikka Tiedote: Poliisi on saanut Porvoon epäillyt ampujat kiinni. Mission accomplished, job well done.

Tsemppiä haavoittuneille& näiden omaisille. Voimia niille kenen psyyke ei kestänyt tiedotuslinjaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tsemppiä haavoittuneille& näiden omaisille. Voimia niille kenen psyyke ei kestänyt tiedotuslinjaa.

Pitkälti näin. Kyseiset Ruotsin kansalaiset saatiin kiinni hengissä ja ainakin nykyisen tiedon mukaan ilman sivullisten loukkaantumista. Onnistunut operaatio poliisilta, vaikka vielä on monta oleellista asiaa vailla vastauksia. Niidenkin aika tulee lähitunteina tai -päivinä.
 

JAgE

Jäsen
Todella pätevältä vaikuttaa kyllä poliisin toiminta tuossa kiinniottotapauksessa. Annettiin vielä ympäripyöreä "emme tiedä mitään, tekijät mahdollisesti jo ulkomailla" -tiedotustilaisuus siltä varalta että pyssysankarit sattuisivat noita seuraamaan ja ainakin ilmeisen luottavaisia olivat hämärissä pysymiseensä kun eivät lähteneet edes kulkuneuvoa vaihtamaan.
Nyt kun vielä mietin tuota "tiedotus"tilaisuutta, niin siellähän oikein korostettiin, että kysymyksiin vastataan myös ruotsiksi. Pyrittiinkö tekijöille jakamaan (virhe)informaatiota? #salaliittoteoria
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minäkö se väitin, että sinä väitit, että poliisit väitti...eikun siis tiesi, ja niin edelleen?

No et väittänyt, enkä minä väittänyt toisin. Yritin vain auttaa sinua, hyvä palstatoveri, laajentamaan tuota näkemystäsi sieltä poterostasi. Kelataan hieman taaksepäin:

1. Todettiin poliisin tietävän, ketä etsitään ja missä tekijät ovat
2. Kiiruhdit kertomaan ettei 110% varmasti tietäneet, koska oli tiedotettu asiasta rajoille.
3. Useamman kirjoittajan mielestä ei ollut poissuljettua, että tekijät ja heidän sijaintinsa (jossain määrin - kaupunki, lääni...) tiedettiin, vaikka heistä on infottu jo kauemmaksikin. Ja joku viisaampi tiesi kertoa tuon olevan ihan osa proseduuria, ettei sijainnilla edes niin väliä. Tästä tunnuit olevan vahvasti kuitenkin eri mieltä.

Tässä vaiheessa tulin sitten kommentoimaan, että kun esimerkiksi kulkuvälineestä on ollut vain epäilys tiettyyn pisteeseen asti, niin olisihan tuo pelkästään järkevää ilmoittaa asiasta kauemmaksikin ja ihan ilman mitään proseduureja. Ja siitäkin huolimatta, että on tiedetty alue mistä etsitään.

Kannattaa välillä rauhoittua itsekin lukemaan muiden vastauksia ajatuksen kanssa tuon jatkuvan minäkö se väitin -mantran sijaan. Siinä saataa muidenkin ajatukset aueta vähän paremmin. Tosin kuten itsekin kysyit, niin osaako täällä kukaan edes lukea?


ja hetkeksi itse tapahtumiin palaten, niin hienoa työtä poliiseilta. Mutta eriskummallinen keissi on nykyisen tiedon valossa. Outoa on. Jospa tälle jokin "järkevä" selitys löytyisi kun saadaan tutkinnat valmiiksi.
Voi kuule. Ensiksi Porvoossa laitettiin ympäröivät kadut kiinni, sitten on jos siis sosiaalista mediaa olet seurannut ajeltu eri puolilla mm. pk seutua pillit päällä ja lujaa useiden poliisiautojen voimin edes ja takaisin. Edelleen sanon, kuten sanoin aiemmin, että ei ole ollut tietoa missä tekijät ovat. Toki poliiseilla on ollut tuntomerkit ja mahdollisesti teletietoja yms. minkä perusteella ovat osanneet etsiä joltain alueelta, mutta se ei kyllä ole tekijöiden sijainnin tietämistä ainakaan siten miten minä asian ymmärrän. Ei tässä nyt pelkän tieto rajoille takana ole minun väitteni ollut vaan sen perusteella mitä someen ja julkisuuteen on tihkunut asian edetessä tietoja poliisien liikkeistä, varsinkin uusien panssaroitujen ajoneuvojen sellaisista. Jossainmäärin kun ei ollut osa sitä alkuperäistä viestiä mihin vastasin, jos olisi ollut, niin olisin voinut vastata toisin. Sinä toki saat selitella alkuperäistä väitettä sellaiseksi kuin mielit, minä vain en omaa aikakonetta jolla voisin liittää sinun nykyiset juttusi siihen alkuperäiseen väitteeseen ja vastata muokattuun mielipiteeseen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kahvipöytäkeskustelussa tuli esiin, voisiko poliisien pyssyköissä olla Find My Gun -ominaisuus? Olisiko edes teoriassa ja teknisesti mahdollista? Ja toisaalta olisiko realistista että rosmot ei siitä tietäisi?


Ensiksi Porvoossa laitettiin ympäröivät kadut kiinni, sitten on jos siis sosiaalista mediaa olet seurannut ajeltu eri puolilla mm. pk seutua pillit päällä ja lujaa useiden poliisiautojen voimin edes ja takaisin.
Eikös tämä ollut silloin aamulla varhain? Ja voihan poliisi ajaa pillit päällä vaikka tietäisi yhtä ja toista. Älä kuitenkaan anna milliäkään periksi.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt kun vielä mietin tuota "tiedotus"tilaisuutta, niin siellähän oikein korostettiin, että kysymyksiin vastataan myös ruotsiksi. Pyrittiinkö tekijöille jakamaan (virhe)informaatiota? #salaliittoteoria

Ehkä ennemminkin #borgå
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi kuule. Ensiksi Porvoossa laitettiin ympäröivät kadut kiinni, sitten on jos siis sosiaalista mediaa olet seurannut ajeltu eri puolilla mm. pk seutua pillit päällä ja lujaa useiden poliisiautojen voimin edes ja takaisin. Edelleen sanon, kuten sanoin aiemmin, että ei ole ollut tietoa missä tekijät ovat. Toki poliiseilla on ollut tuntomerkit ja mahdollisesti teletietoja yms. minkä perusteella ovat osanneet etsiä joltain alueelta, mutta se ei kyllä ole tekijöiden sijainnin tietämistä ainakaan siten miten minä asian ymmärrän. Ei tässä nyt pelkän tieto rajoille takana ole minun väitteni ollut vaan sen perusteella mitä someen ja julkisuuteen on tihkunut asian edetessä tietoja poliisien liikkeistä, varsinkin uusien panssaroitujen ajoneuvojen sellaisista. Jossainmäärin kun ei ollut osa sitä alkuperäistä viestiä mihin vastasin, jos olisi ollut, niin olisin voinut vastata toisin. Sinä toki saat selitella alkuperäistä väitettä sellaiseksi kuin mielit, minä vain en omaa aikakonetta jolla voisin liittää sinun nykyiset juttusi siihen alkuperäiseen väitteeseen ja vastata muokattuun mielipiteeseen.

Oletko miettinyt sellaista mahdollisuutta, että kyseessä olisi isompi kokonaisuus, esim. rikollisryhmä, jonka poliisi olisi tunnistanut? Ja tästä syystä poliisi olisi tarkastanut tämän ryhmän tunnettuja oleskelupaikkoja.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Annetuilla tiedoilla tuo on selvä homma. Hämäysoperaatio jonkun isomman rikoksen turvaamiseksi.

- Poliisit on kutsuttu ansaan, mutta heitä on vain vahingoitettu, ei tapettu. Miksi ihmeessä?

- Kaikki huomio ja suurin osa resursseista ovat kiinnittyneitä näihin miehiin ja heidän kiinnisaamiseen

- Rajoilla valvotaan poistuvia ihmisiä

- Miehet heittävät yläfemmat toisilleen kiinnijäämisvaiheessa

Summarumsummarum : Jostain tuli iso erä huumeita Suomeen samaan aikaan, kun tämä jahti oli päällä. Tekijät ottavat muutaman vuoden istuttavaa, jonka jälkeen poistuvat Ruotsiin varakkaina miehinä.

Vai odotellaanko ekaks lisätietoja :)
 

Byvajet

Jäsen
Sehän meni loppujen lopuksi tosi hienosti tiedotustilaisuutta lukuun ottamatta. Se olisi pitänyt jättää pitämättä.

Suomen poliisi toimii minimaalisilla resursseilla. EU:n keskiarvo poliisien määrässä 100 tuhatta asukasta kohti on reilusti yli kaksinkertainen verrattuna Suomen poliisien määrään.

Tuskinpa tulee Ohisalokaan suuntaa ratkaisevasti muuttamaan.

https://i2.wp.com/www.ossitiihonen.com/wp-content/uploads/2019/05/Policeofficers-kuva-web.jpg?resize=1024,610&ssl=1

Olen kuitenkin samaa mieltä kuin @Sämppäri siitä, että ehkä tässä ei ole käännetty viimeistä kiveä. Juttu saattoi olla harhautus. Toinen vaihtoehto on vain silkka sekopäisyys. Muita järkeviä selitysmalleja ei tule mieleen.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@Sämppäri
Eli aiheuttivat ainakin toiselle poliiseista hengenvaaralliset vammat riskeeraten myös oman henkensä, koska Suomen Poliisilla ON myös aseenkäyttöhistoriaa kuolettavin seurauksin, viimeksi muutama viikko sitten. Aikamoinen operaatio kyllä jonkun hassis, tai pirikilon saamiseksi Suomeen, joka ei ilmeisesti ennenkään ole vaatinut ihan kamalasti eforttia. TJEU: Lahti, Tampere... Toki jos pojat ovat osa suurempaa liigaa, jonka tarkoituksena on kaapata Suomen kamamarkkinat itselleen luukuttamalla kohta kaikki kylät ja kaupungit täyteen halpaa tuotetta, niin mik´jottei. :)
Tietysti homman olisi voinut viimeistellä Porvoossa, mutta aika marksman saa olla, että tietää siinä tohinassa mihin ampuu. Noh, kaksi, ellei jopa neljä (takaa-ajon ampumiset) murhanyritys-syytettä sieltä on tippumassa? Nyt tietysti kiinnostaisi tietää, että miten Poliisin olisi pitänyt toimia sen hetkisen tiedon valossa? Vetää lounassämpylät ja alkaa etsimään pian maastokätköjä ja jättää nämä kaverit jahtaamatta?
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voi kuule. Ensiksi Porvoossa laitettiin ympäröivät kadut kiinni, sitten on jos siis sosiaalista mediaa olet seurannut ajeltu eri puolilla mm. pk seutua pillit päällä ja lujaa useiden poliisiautojen voimin edes ja takaisin.
No en hirveästi ole seurannut. Tässäkin ketjussa on jo jaksamista, tähän sitten vielä some päälle... huh!

Mutta mistäs me tiedetään taas se, että jokainen pk-seudulla eilen pillit päällä ajanut poliisiauto liittyi tähän tapaukseen? Tai muualla Suomessa? Niinpä, ei mistään. (Okei, ehkä näiden panssaroitujen ajoneuvojen voisi olettaa liittyväh tähän keissiin). En siis tuon perusteella sanoisi etteikö olisi ollut tietoa.

Toki poliiseilla on ollut tuntomerkit ja mahdollisesti teletietoja yms. minkä perusteella ovat osanneet etsiä joltain alueelta, mutta se ei kyllä ole tekijöiden sijainnin tietämistä ainakaan siten miten minä asian ymmärrän.
No tässähän saatat jopa vahingossa myöntää itsekin, että poliiseilla on ollut tieto, vaikka muuta haluatkin väittää. Tuskin kukaan uskoo poliisin tienneen neliömetrin tarkkuudella rajatun alueen, missä epäillyt sijaitsevat, varsinkin kun on liikkuvasta kohteesta kyse. Kyllä mun mielestä voidaan reilusti laajemmastakin alueesta puhuttaessa sanoa, että on tieto missä liikkuvat, kuten @Joe Plop eilen pähkäili, mikä oli sinun mielestäsi 110% varmuudella epätosi asia.

Jos nyt haluat edelleen olla sitä mieltä että poliisimme on ammattitaidoton tuurilla ratsastaja, jolle nyt sunnuntai-iltana sattui vain käymään armoton munkki eikä kiinniotto ole missään nimessä seurausta hyvästä ja ripeästä tutkinnasta, niin toivotan sinulle hyvää alkavaa viikkoa ja mukavia hetkiä poterosi syventämisen parissa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Annetuilla tiedoilla tuo on selvä homma. Hämäysoperaatio jonkun isomman rikoksen turvaamiseksi.

Todennäköisempää olisi se, että tekijät päättivät mahdollisesti huumaavien/päihdyttävien aineiden kannustamana kokeilla, saavatko anastettua poliisilta aseet. Kyse voi olla ns. päähänpistosta.

En lukitse yllä olevaa kannakseni, koska en omaa mitään kantaa. Pidän silti spontaania toimintaa todennäköisempänä kuin hämäysoperaatiota.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No en hirveästi ole seurannut. Tässäkin ketjussa on jo jaksamista, tähän sitten vielä some päälle... huh!

Mutta mistäs me tiedetään taas se, että jokainen pk-seudulla eilen pillit päällä ajanut poliisiauto liittyi tähän tapaukseen? Tai muualla Suomessa? Niinpä, ei mistään. (Okei, ehkä näiden panssaroitujen ajoneuvojen voisi olettaa liittyväh tähän keissiin). En siis tuon perusteella sanoisi etteikö olisi ollut tietoa.


No tässähän saatat jopa vahingossa myöntää itsekin, että poliiseilla on ollut tieto, vaikka muuta haluatkin väittää. Tuskin kukaan uskoo poliisin tienneen neliömetrin tarkkuudella rajatun alueen, missä epäillyt sijaitsevat, varsinkin kun on liikkuvasta kohteesta kyse. Kyllä mun mielestä voidaan reilusti laajemmastakin alueesta puhuttaessa sanoa, että on tieto missä liikkuvat, kuten @Joe Plop eilen pähkäili, mikä oli sinun mielestäsi 110% varmuudella epätosi asia.

Jos nyt haluat edelleen olla sitä mieltä että poliisimme on ammattitaidoton tuurilla ratsastaja, jolle nyt sunnuntai-iltana sattui vain käymään armoton munkki eikä kiinniotto ole missään nimessä seurausta hyvästä ja ripeästä tutkinnasta, niin toivotan sinulle hyvää alkavaa viikkoa ja mukavia hetkiä poterosi syventämisen parissa.
Aika lahjakkaasti tunget ainakin sanoja minun suuhuni. Poliisi on mm. etsinyt PK seudulta samoja herroja ja näitä poliisin nimen omaan mörkö autoja on sieltä bongattu pitkin eilistä. Myöhemmin sitten suuntaamassa kohti Tamperetta ja pillit päällä ja kaasu pohjassa ja tämä Hämeenlinnan eteläpuolella. Ihme juttu että 100km väärässä suunnassa kun tieto kuitenkin oli missä ovat. Samaten löytyy mm. yksi rajavartiolaitoksen helikopteri mikä sattumalta oli aamupäivän pyörinyt Vantaalla ja illalla oli yllättäen siellä missä nämä sankarit tavoitettiin.

Enkä minä ole missään puhunut munkista enkä mistään säkästä. Sinä olet keksinyt nämä ihan omasta päästäsi ja yrität nyt niitä saada minun tekemisikseni. Minä olen vain todennut, että poliiseilla ei ole ollut jatkuvasti tietoa missä ne henkilöt ovat ja tästä olen edelleen 110% varma (vaikka joku hakamussutteleekin tuosta ihan yleisesti käytetystä prosenttiluvusta). Sittemmin poliisi on toki saanut hyvän tutkintansa? ehkä teletietojen, sattuman tms. ansiosta selville missä nämä kaverit ovat liikkuneet, päässeet jäljille ja suorittaneet kiinnioton. Mikäli olisi ollut parempi tieto, niin miksi kesti 18 tuntia se kiinniotto? Ei ne kuitenkaan päässeet Tamperetta kauemmas tuossa ajassa. Vähän nyt ontuu nämä teidän jutut täällä.

Lisäksi ainakin on olemassa huhu, että joku ulkopuolinen taho olisi vinkannut poliiseille näiden kaverien sijainnista ja tämä olisi jossain uutislähetyksessä jopa lipsautettu ulos poliisin suusta.

Sinä saat toki jatkossakin kertoilla miten poliisit on ajatustelukijoita ja tietää kaikesta kaiken jos se sinut saa onnelliseksi ja hei saat sentään tykkäyksiä täällä ihq kivaa eiks jeh! Se on oikeasti hyvä, että meillä on tehokas poliisi, mutta menee aika naurettavuuksiin jo tämä ylimalkainen selkääntaputtelu ja kehuskelu, varsinkin kun faktoja on hyvin vähän ja mutua sitäkin enempi.
 
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
tietysti kiinnostaisi tietää, että miten Poliisin olisi pitänyt toimia sen hetkisen tiedon valossa? Vetää lounassämpylät ja alkaa etsimään pian maastokätköjä ja jättää nämä kaverit jahtaamatta?
Ei tietenkään. En tiedä, miten tuon olisi voinut paremmin hoitaa, mutta väkisin vilkas mielikuvitukseni kehittelee erinäisiä tarinoita annetuilla tiedoilla :)

Jos tuo on vaan jokin @Cobol :in mainitsema kamapäiden hassu kokeilu, niin eipä kyllä järjettömämpää tekoa voi olla. Miehet eivät kumminkaan näytä narkkarin muotokuvilta. Kuvien perusteella hyvässä kunnossa ja "sotilaallisen" näköisiä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos tuo on vaan jokin @Cobol :in mainitsema kamapäiden hassu kokeilu, niin eipä kyllä järjettömämpää tekoa voi olla. Miehet eivät kumminkaan näytä narkkarin muotokuvilta. Kuvien perusteella hyvässä kunnossa ja "sotilaallisen" näköisiä.

Hassuttelusi sikseen. En minä usko kamapäiden kokeiluun, ja siksi en sellaisesta kirjoittanutkaan. Pohdin kyllä, että jos ei ole huumeita mukana, reaktio voisi olla erilainen kuin poliisia haavoittavasti ampuminen. Tämä on aivan eri asia, kuin vääntämäsi narkkaritarina tekstistäni.

Koita kommentoida tekstiäni, jos kommentoit, ilman sen muuttamista.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miehet eivät kumminkaan näytä narkkarin muotokuvilta. Kuvien perusteella hyvässä kunnossa ja "sotilaallisen" näköisiä.
No nyt netissä pyörii sensuroimattomat selkeät naamakuvat miehistä. Vaikea on ulkonäön perusteella kuvitella, että kyseessä olisi narkkarin päähänpisto. Näyttää enemmän juurikin joltakin rikollisen ja sotilaan sekoitukselta. No, en mä tietenkään mikään profiloija ole, mutta ei miehet ole ensimmäistä kertaa pappia kyydissä. Esim luotiliivit molemmilla päällä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No nyt netissä pyörii sensuroimattomat selkeät naamakuvat miehistä. Vaikea on ulkonäön perusteella kuvitella, että kyseessä olisi narkkarin päähänpisto. Näyttää enemmän juurikin joltakin rikollisen ja sotilaan sekoitukselta. No, en mä tietenkään mikään profiloija ole, mutta ei miehet ole ensimmäistä kertaa pappia kyydissä. Esim luotiliivit molemmilla päällä.
Kuvat jakoon.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Enkä minä ole missään puhunut munkista enkä mistään säkästä. Sinä olet keksinyt nämä ihan omasta päästäsi ja yrität nyt niitä saada minun tekemisikseni.
Ja muuta en toivonut kuin ettei poliisisedät luottaisi sattumaan ja kuvittelisi olevansa ajatustenlukijoita.
No ehkä tämä riittää osaltani tästä metakeskustelusta.

Tähän on kuitenkin helppo yhtyä:
Lopputulos toki oli kuitenkin mallikas, mutta välivaiheista en osaa sanoa oliko se hoidettu parhaimmalla mahdollisella tavalla.
Ja eiköhän siihen voi kuitenkin luottaa, että poliisi arvioi tämän. Oletan että myös poliisin sisäinen tarkastus on mukana tämän mittaluokan keissin selvittelyssä.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aika lahjakkaasti tunget ainakin sanoja minun suuhuni. Poliisi on mm. etsinyt PK seudulta samoja herroja ja näitä poliisin nimen omaan mörkö autoja on sieltä bongattu pitkin eilistä. Myöhemmin sitten suuntaamassa kohti Tamperetta ja pillit päällä ja kaasu pohjassa ja tämä Hämeenlinnan eteläpuolella. Ihme juttu että 100km väärässä suunnassa kun tieto kuitenkin oli missä ovat. Samaten löytyy mm. yksi rajavartiolaitoksen helikopteri mikä sattumalta oli aamupäivän pyörinyt Vantaalla ja illalla oli yllättäen siellä missä nämä sankarit tavoitettiin.
Ok. Vilpittömästi kiitos näistä tiedoista. Tosin kuten täällä jo benicio ja TosiFani pohtivat, niin ovat nuokin voineet olla esimerk osa samaa operaatiota, mutta eri tehtäviä samanaikaisesti.

Enkä minä ole missään puhunut munkista enkä mistään säkästä. Sinä olet keksinyt nämä ihan omasta päästäsi ja yrität nyt niitä saada minun tekemisikseni.

Ja muutama sivu taaksepäin....

Jaha ei kyllä yllättänyt, että täällä kehutaan poliisia maasta taivaisiin. Nyt jos kyseessä oliskin ollut paikallinen Breivik, niin lopputulos olisi täysin toinen. Onneksi tälläkään kertaa ei ollut, mutta jollei poliisit osaa lukea ajatuksia, niin silloin kyse on puhtaasti säkästä. Onneksi nämä kiinniotetut eivät päättäneet käyttää voimakeinoja sivullisia kohtaan. Moraali selvästi oli jo sen alapuolella kun kerran poliisit kelpasi. Siinä ei naiset ja lapset paljoa enää tunnu jos riittää kantti lähteä lainvalvojia haastamaan tuliasein. Kuinka monesti se säkä vielä riittää ja se karkuri ei päätäkkään vetästä sitä viimestä oljenkortta?
Nyt mennee vaikeaksi....

Sinä saat toki jatkossakin kertoilla miten poliisit on ajatustelukijoita ja tietää kaikesta kaiken jos se sinut saa onnelliseksi ja hei saat sentään tykkäyksiä täällä ihq kivaa eiks jeh! Se on oikeasti hyvä, että meillä on tehokas poliisi, mutta menee aika naurettavuuksiin jo tämä ylimalkainen selkääntaputtelu ja kehuskelu, varsinkin kun faktoja on hyvin vähän ja mutua sitäkin enempi.
Nooo, olen yhdessä virkkeessä todennut, että poliisit tekivät hienoa työtä ottaessaan kaksikon kiinni. Kaikkitietäviksi ajatuksenlukijoiksi heitä en ole vielä osannut nimittää. Enkä sanonut etteivätkö olisi voineet tehdä jotain paremminkin, koska tietoa on vähän, kuten sanoit. Muuten tämä on osaltani ollut enemmän pohdintaa siitä, ovatko he tienneet kiinniotettavien sijainnin vaiko eivät. Sen takia en heittele tänne 110% todennäköisyyksiä. Samalla yrittänyt jeesata sinuakin laajentamaan näkökulmaasi, mikä on kyllä kieltämättä vaikeaa.

Mutta ollaan me yhdestä asiasta sentään jo samaa mieltä, tykkäykset on kivoja! Joskin viestieni sisältö olisi sama niiden määrästä riippumatta. Kuten eilen sanoin niin jokainen tavallaan ja näinhän me tänne keskustelua saadaan (laadusta tinkien). Itsekin nyt jatkoin, vaikka edellisen viestini myötä meinasin jo antaa asian olla. Ehkä jo nyt.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuvat jakoon.
Siinäpä svenssonit. Kuvat olivat ruotsalaisessa mediassa blurrattuna, joku kaivoi sitten jostain alkuperäiset. Vastaavat ruotsalaismedian kuviin 100%
 

Liitteet

  • 7f84ffa2.jpg
    7f84ffa2.jpg
    3,2 KB · kertaa luettu: 591
  • 90e707c8.jpg
    90e707c8.jpg
    3,5 KB · kertaa luettu: 670
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös