Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 243 502
  • 7 330

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vexi Salmikin vähän katui mutakuonolakupellesanotuksiaan kun ei arvannut, että jotkut tahot ottivat ironiset lyriikat tosissaan. Kuten vaikka itse Irwin.

Pekka Myllykoskikin muistaakseni joskus jossain haastattelussa joskus sanoi, että bändi lopetti Buuri Johannesburgista kappaleen soittamisen keikoilla jossain välissä, kun eturivissä alkoi pönöttää wannabe-natseja käsi ojossa, joilta kappaleen sanoma meni täysin ohi.

Linkki vie youtubeen.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Itselleni ei avaudu Kaljakellunnan moralisointi ja kauhistelu. Joo, sotkua tulee eikä ole järjestäjää. No, sama koskee vappua ja uuttavuottakin, eikä poliisi uhkaile 6 kk vankeudella ketään.

Paheksujat ovat vaan unohtaneet kuinka mahtavaa on olla nuori ja vetää bisseä kumiveneessä auringonpaisteessa.
 

redpecka

Jäsen
Pekka Myllykoskikin muistaakseni joskus jossain haastattelussa joskus sanoi, että bändi lopetti Buuri Johannesburgista kappaleen soittamisen keikoilla jossain välissä, kun eturivissä alkoi pönöttää wannabe-natseja käsi ojossa, joilta kappaleen sanoma meni täysin ohi.

Linkki vie youtubeen.
Joo, aika rohkeaa sanotusta tuossa.

Tässä tämä Neil Hardwick-talk show, jossa Juice, Irwin ja Vexi. Ajassa:

14.18 Irwin vetää Mutakuono-kappaleen
25.42 Vexi liittyy porukkaan ja kertoo mitä mieltä on tsibaleesta

Loistavaa settiä muutenkin tämä tallenne kun Juice on tullut jostain sairaalasta ja laihtunut sata kiloa...

Mutta jotenkin siis silti hei..?! Vexi on tuntenut Irwinin 4-vuotiaasta lähtien, eikö hän tiennyt mitä Irwin ajattelee maahanmuuttajista? Ennemminkin tiesi todella hyvin ja "teen sellaisia tekstejä Antille jotka sopivat sen suuhun" pitänee paikkaansa tässäkin. Ja siis Vexi tietää millaista porukkaa käy Irwinin keikalla (sanoi, että sellaista työtöntä katkeraa alkkista näin redpeckan nyt tässä tulkkaamana), joten yllättyneisyys biisin reaktioista ei täysin vakuuta meikäläistä.

Irwin on hieno, Vexi on todella hieno. Sekaan mahtuu vaan liikaa kaikkea sellaista mistä en oikein jaksa. Totean vain mukana että hieno. Sillä onhan Irwin myös hieno. Onneksi mun ei tarvii huolehtia sen veroista sun muusta uhriutumisesta.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Itselleni ei avaudu Kaljakellunnan moralisointi ja kauhistelu. Joo, sotkua tulee eikä ole järjestäjää. No, sama koskee vappua ja uuttavuottakin, eikä poliisi uhkaile 6 kk vankeudella ketään.

Paheksujat ovat vaan unohtaneet kuinka mahtavaa on olla nuori ja vetää bisseä kumiveneessä auringonpaisteessa.
On tullut kaljoiteltua joskus jopa kumiveneessä, mutta silti olen onnistunut viemään maastoon kuskaamani roskat (tai siis juoma- ym. pakkaukset) myös sieltä maastosta pois. Ei ole iso vaiva olla olematta piittaamaton kusipää, semminkin kun ne pakkaukset painavat huomattavasti vähemmän pois kuskattuna.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Ei ole iso vaiva olla olematta piittaamaton kusipää, semminkin kun ne pakkaukset painavat huomattavasti vähemmän pois kuskattuna.

Edelleen kysyn miksi juuri tämä on suuri Saatana? Vapun jälkeen Helsingin keskusta näyttää aika pahalta paljon suuremmalta alueelta, muttei vappua demonisoida samalla palolla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Edelleen kysyn miksi juuri tämä on suuri Saatana? Vapun jälkeen Helsingin keskusta näyttää aika pahalta paljon suuremmalta alueelta, muttei vappua demonisoida samalla palolla.
Voisiko asiaan liittyä että vapun jälkeen sotkussa on kivetyt ja asfaltoidut kadut ja kaupungin aukiot (no ehkä myös puistot). Kaljakellunnassa kyseessä on (herkkä) jokiluonto ja epäkaupunkimainen ympäristö. Ja minä en demosoinut mitään tai ketään... Minulla ei vaan juttu avautunut enkä usko että nuorenakaan olisi avautunut... Meillä pidettiin hauskaa vähän muulla tavalla kun lillumalla (kämäsessä) joessa kaljaa kitaten.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Voisiko asiaan liittyä että vapun jälkeen sotkussa on kivetyt ja asfaltoidut kadut ja kaupungin aukiot (no ehkä myös puistot). Kaljakellunnassa kyseessä on (herkkä) jokiluonto ja epäkaupunkimainen ympäristö. Ja minä en demosoinut mitään tai ketään... Minulla ei vaan juttu avautunut enkä usko että nuorenakaan olisi avautunut... Meillä pidettiin hauskaa vähän muulla tavalla kun lillumalla (kämäsessä) joessa kaljaa kitaten.

Juu, en tarkoittanut juuri sinua, vaan ihan yleisesti. Ja kyllä Helsingissä Kaivopuisto on se pahiten sotkettu paikka vappuna. Ja toki ihmiset pitävät hauskaa muillakin tavoilla, tämähän
on vain yhden päivä tapahtuma. Elämää on aika paljon sen kämäsen (en tunne termiä) joen ulkopuolellakin.

Oli miten oli, nythän olemme saaneet lukea iloisia uutisia että hommat on hoidettu siivommin tänä vuonna, hyvä niin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
kämäsen (en tunne termiä)
Minulle se tarkoittaa pientä, likaista ja vähäpätöistä ja siltä tuo lilluntajoki näyttää uutiskuvissa. Kun täällä päin on sellainen kuin Kymijoki jossa varmaan kyllä olisi tilaa kaljakellua mutta voisi moottoriveneet vähän haitata...

(slangia) huono, surkea, heikkolaatuinen
ajaa jollain kämäsellä Ladalla
kämänen – Wikisanakirja
(wikisanakirjan selitys sanalle kämänen)
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meillä pidettiin hauskaa vähän muulla tavalla kun lillumalla (kämäsessä) joessa kaljaa kitaten.
Kukin tavallaan ja kaikilla oli omat hauskanpitotavat. Samalla tavalla jonkun muun silmissä, jokin toinen hauskanpitotapa näyttää tyhmälle. Kaljakelluntoja ei kumminkaan järjestetä kovin usein kesässä. Toisaalla ihmiset saattaa pitää jotain piknikkiä joka päivä. En itsekkään osallistunut penskana noinkin järkeviin tapahtumiin, vaan tyydyin varastelemaan, ajelemaan autoilla alaikäisenä poliiseja karkuun ja juomaan kiljua jääkiekon pelaamisen ohella. Se oli mun hauskanpitoa sillon. Helvetin tyhmää. Kumpa olisin mieluummin kellunut joessa juoden kaljaa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Edelleen kysyn miksi juuri tämä on suuri Saatana? Vapun jälkeen Helsingin keskusta näyttää aika pahalta paljon suuremmalta alueelta, muttei vappua demonisoida samalla palolla.
Mulle ei silti avaudu miten ne kämäset kumiveneet kaljoineen jaksetaan kantaa joelle, mutta ei pahvia tai tölkkejä ja sitä venettä pois? Tai Wappuna edes lähimpään roskikseen? Ihan vapaasti kelluvat, tai Kaivarissa ryyppäävät, ei siinä mitään, mutta joku roti pitää olla.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Mulle ei silti avaudu miten ne kämäset kumiveneet kaljoineen jaksetaan kantaa joelle, mutta ei pahvia tai tölkkejä ja sitä venettä pois? Tai Wappuna edes lähimpään roskikseen? Ihan vapaasti kelluvat, tai Kaivarissa ryyppäävät, ei siinä mitään, mutta joku roti pitää olla.

Tietenkin pitää. Enhän sitä sanonutkaan. Ihmettelin vaan paheksunnan hajontaa suhteessa muuhun sotkemiseen.
 

Ruutu8

Jäsen
Minkä helvetin takia Iltapaskat kirjoittavat jatkuvalla syötöllä tästä porilaispariskunnasta Rita Niemi - mikälie Manninen. Ei mene taatusti ainuttakaan viikkoa, ettei jonkun syyn takia tämä "tähtipari" olisi otsikoissa. Jotenkin todella vastenmielisiä ja luotaantyötäviä ihmisiä. - Ja en, en avannut tänään(kään) juttua, pisti vaan tuo IS:n otsikko silmiin.
 

Glove

Jäsen
Katselin Ulosottomiehet tv-sarjaa. Suorittivat häädön yhteen kämppään ja huusholli oli ihan sikolätti. Ei ymmärrä miten ihminen voi tuommoisessa asua. Vaikkei tää oma kämppäkään ole ihan priimasiisti, niin on mulla kuitenkin roskat roskissa ja tiskit tiskialtaassa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katselin Ulosottomiehet tv-sarjaa. Suorittivat häädön yhteen kämppään ja huusholli oli ihan sikolätti. Ei ymmärrä miten ihminen voi tuommoisessa asua. Vaikkei tää oma kämppäkään ole ihan priimasiisti, niin on mulla kuitenkin roskat roskissa ja tiskit tiskialtaassa.

Tony Halme olisi tässä hommassa ollut mielenkiintoinen tapaus,

Tony Halme TV-lupatarkastajana
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mulle ei avaudu eilen Ässien otteluseurannassa kirjoitettu vitsi, missä lukon Pospisil nimistä pelaajaa nimiteltiin kurkkupastilliksi. Päättelin että viittaa nimeen, mutta en saanut netistä selville että sen nimistä lääkettä olisi olemassa.
Kyllä, iso on ongelma.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Voisi myös mennä ärsytys- tai vitutusketjuun. Ihmiset jotka kirjoittavat someen tai jotain whatsapp-viestiä tai tekstiviestiä tähän tyyliin: "Joo mä en pääse tänään lätkämatsiin kun vaimolla on auto. Eiku ootas hetki.... nyt se kurvas pihaan! Saatan sittenkin päästä. Eiku vittu, nyt se huutaa jo pää punaisena ikkunasta että enkö muista että sillä on tänään tupperware kutsut joihin tarvii autoo. Nojoo, tuun pyörällä. Eiku saatana, siitä olikin kumi puhki kun markowiljami puri siihen ensimmäisellään hampaallaan kolme reikää. Jees, eli en pääsekkää. Katellaan ens pitsiturnauksessa sit."
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@pepsi

Ei vittu. Tämmösiä kun lukee niin oon aivan helvetin tyytyväinen etten ole koskaan näihin saatanan somepaskohin lähteny. Muita medioita kun päivittäin lukee niin ei voi täysin välttyäkkään, mutta että itte liittysin johonkin saatanan feispuukkin tai mitä muita näitä nykyään onkaan, niin ei vittu. Tai oonhan mä Jatkoajassa! Ha! Ratsastan trendin aallonharjalla, juntsit!.
 

Rainer Zufall

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Peurojen talviruokinta.

Peurakanta on kahdessakymmenessä vuodessa lähes nelinkertaistunut runsaaseen 111 000 eläimeen. Peurakolareita tapahtui viime vuonna 6200, minkä lisäksi eläimet tunkevat puutarhoihin ja aiheuttavat vahinkoja. Ne myös tuottavat välillistä riesaa isännöimällä hirvikärpäsiä.

Kaatolupien määrää on nyt ilmeisesti kasvatettu, mutta minkä helvetin takia peuroja pitää siitä huolimatta ruokkia läpi talven? Eikö olisi parempi jättää elukat omilleen ja harventaa kanta ankaralla metsästyksellä järkevälle eli luonnonravinnon mahdollistamalle tasolle? (Tosin valkohäntäpeura on alkujaan tuontilaji, joten sen luonnollinen kanta Suomessa olisi nolla yksilöä. Sitä vaikeampi on ymmärtää vahingollisen suuren kannan ylläpitämistä ruokinnan kautta.)

Peuroja on enemmän kuin koskaan – ja nyt ne tungeksivat jo puutarhoihin ja teille: "Ihmisten sietokyky alkaa ylittyä"
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kaatolupien määrää on nyt ilmeisesti kasvatettu, mutta minkä helvetin takia peuroja pitää siitä huolimatta ruokkia läpi talven? Eikö olisi parempi jättää elukat omilleen ja harventaa kanta ankaralla metsästyksellä järkevälle eli luonnonravinnon mahdollistamalle tasolle?
Tässä on osittain taustalla se että metsästyskauden alussa peuroja (tai kauriita, riippuu keltä kysyy) saa ampua vain väijymällä ruokintapaikoilta. Eli ruokinnalla varmistetaan että omalla alueella on elinvoimainen ja ruokintapaikkaan tottunut eläinkanta ampua lasauteltavaksi.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tässä on osittain taustalla se että metsästyskauden alussa peuroja (tai kauriita, riippuu keltä kysyy) saa ampua vain väijymällä ruokintapaikoilta. Eli ruokinnalla varmistetaan että omalla alueella on elinvoimainen ja ruokintapaikkaan tottunut eläinkanta ampua lasauteltavaksi.
Eli ruokkivat, jotta saa ampua? Mitä metsästystä tuo on. Kannan pitäisi olla elinvoimainen, kyllä, mutta erikseen ruokitaan että pääsee lasauttamaan. Huoh.
 

Rainer Zufall

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä on osittain taustalla se että metsästyskauden alussa peuroja (tai kauriita, riippuu keltä kysyy) saa ampua vain väijymällä ruokintapaikoilta. Eli ruokinnalla varmistetaan että omalla alueella on elinvoimainen ja ruokintapaikkaan tottunut eläinkanta ampua lasauteltavaksi.

Tämän ymmärrän, mutta ylipäänsä ruokaa pitäisi olla tarjolla vain silloin, kun metsän reunassa väijyy ruokailuvalvojia pyssyineen.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämän ymmärrän, mutta ylipäänsä ruokaa pitäisi olla tarjolla vain silloin, kun metsän reunassa väijyy ruokailuvalvojia pyssyineen.
Onkohan tämä tosi? Lapissa vuosikymmen tai toinen ampuivat turistit poroja. Näennäinen metsästys tapahtui isännän valvonnan alaisena poroaitauksen reunalla. Vaikuttaa melkoisen sporttiselta toiminnalta. Extremefiilistä voisi saada myös kypsentämällä liekinheittimellä kirkuvia kanoja tahi räjäyttelemällä lehmiltä ripsejä irti.
Siitä onkin aika lyhyt matka nykyisen budjettiriihen aikaansaaville kenttäkirveskeskusteluille.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eli ruokkivat, jotta saa ampua? Mitä metsästystä tuo on. Kannan pitäisi olla elinvoimainen, kyllä, mutta erikseen ruokitaan että pääsee lasauttamaan. Huoh.

Tämän ymmärrän, mutta ylipäänsä ruokaa pitäisi olla tarjolla vain silloin, kun metsän reunassa väijyy ruokailuvalvojia pyssyineen.

Kyseessähän ei ollut yksin minun mielipiteeni vaan mukailtu erään metsästystä harrastavan tuttavan jutuista. Hän piti syövien peurojen väijystä ampumista tosi tylsänä hommana... ja sanoi että otuksia ruokitaan että ne tottuisi ruokapaikkaan ja olisivat hyvässä lihassa ampua. No joo... tästä löytyy varmaan monia mielipiteitä. Siis miksi peuroja ruokitaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös