Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 619 363
  • 13 543

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kai nyt murteita ymmärtävän tsadilaisen pitäisi tietää, että savossa ei käytetä mietä ja sieltä, ne kuuluu karjalaan.

Kyllähän Stadissakin pitäisi ymmärtää, että nyt kannattaisi alkaa osata kiinaa ja venäjää eikä mitään helvetin toukohousujen kieliä mitä puhutaan jossain muutamassa kylässä.

Toisaalta lähivuosina taskussa kulkevat käännöskoneet hoitavat nuo jutut paremmin mitä paikalliset osaa äidinkieltään.

Murteisiin ne masiinat ei aivan vielä pysty, antaa niiden kuolla pois.
 

scholl

Jäsen
Penkkipunnerrus. Just luin jostain naisten penkkipunnerruksen ME-tuloksen. Aivan turha liike, mutta silti Korsossa tai Kontulassa Repat ja Tepat kyselevät: "paljo nousee penkistä?" Sit joku fläsä kertoo nostavansa sata kiloa, muttei kerro, että painaa itse 130kg.
 
Aikoinaan intissä Mikkelissä kuuli niitten paikallisten suusta maailman vittumaisimman väännöksen tästä, ne sanoo jumalauta miu. Esimerkiksi ootatko miuta ja miulla on tai jotain muuta vammasta. Ärsytti huolella.

Joo ja monilla suomalaisilla on tosi vittumainen väännös persoonapronomista "minä". Ne sanoo jumalauta "minu". Esim. "odotatko minua" ja "minulla on" tai jotain muuta vammasta.

Sitten on myös niitä, jotka vääntävät puhekielisen pronominin "mä" muotoon "mu". Esim. "mulla on" tai "ootatko mua". Ärsyttää huolella.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Aikoinaan intissä Mikkelissä kuuli niitten paikallisten suusta maailman vittumaisimman väännöksen tästä, ne sanoo jumalauta miu. Esimerkiksi ootatko miuta ja miulla on tai jotain muuta vammasta. Ärsytti huolella.
Sama juttu Kajaanissa. Kainuu sun muu sanovat et "käet taskuun". Sitten kun muut kyseenalaistaa et "ei laiteta lintuja taskuun" niin tulee viittävaille painimatsi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tää Gumball500e - tapahtuma on omasta mielestä ihan hauskaa amistelua/tapa saada näitä "halpoja paskoja" vihoviimeiselle reissulleen.

Mutta, siinävaiheessa kun jotkut känniääliöt pitää hauskana pilana sitä et näytetään vilkulla sitä et "kääntyy seuraavasta risteyksestä" ja meinaa tulla kolari kun vedetäänkin suoraan, niin sitä toivoisi oman auton takakontista löytyvän se 10kg hienosäätöleka tai katkaistu haulikko.
Oletkos muuten tietoinen että ihan oikeudessa asti on asiaa testattu ja kolmiontakaa tuleva oli syyllinen, vaikka se suoraan ajanut vilkutti ja ei sitten kääntynytkään. Minä en ainakaan uskalla enää nykysin luottaa vilkkujen käyttöön yhtään, kun sen saa laittaa päälle, ajaa kylkeen ja voittaa oikeudessa.
 
Viimeksi muokattu:

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Penkkipunnerrus. Just luin jostain naisten penkkipunnerruksen ME-tuloksen. Aivan turha liike, mutta silti Korsossa tai Kontulassa Repat ja Tepat kyselevät: "paljo nousee penkistä?" Sit joku fläsä kertoo nostavansa sata kiloa, muttei kerro, että painaa itse 130kg.
Repa ja Tepa voi vielä vitsiniekkana sanoa että "penkistä nousee 120 kiloa, anna ku näytän" ja nousee sitten penkistä seisomaan. Kyllä sitten on lähiökuppilassa hauskaa hetken aikaa ja selkääntaputtelijoita piisaa että "kyllä oot Pera aikamoinen jätkä PRRRRKKKLE!". Taustalla saattaa soida Ukkometso.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Joo ja monilla suomalaisilla on tosi vittumainen väännös persoonapronomista "minä". Ne sanoo jumalauta "minu". Esim. "odotatko minua" ja "minulla on" tai jotain muuta vammasta.

Sitten on myös niitä, jotka vääntävät puhekielisen pronominin "mä" muotoon "mu". Esim. "mulla on" tai "ootatko mua". Ärsyttää huolella.
Tää oli ihan hauska, näinhän se menee. Ei silti muuta sitä seikkaa, että mua sattui miu ärsyttämään.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
-Vyölaukkua käyttävät
Vyölaukku on ehkä hieman jo poissa muodista, mutta haluan esittää puolustuspuheenvuoron. Kesävermeissäkin kulkiessa mukana pitää olla käden ulottuvilla kaikenlaista "sälää" mm. rahapussi, avainnippu, puhelin, tupakit jne. Mutta jos on ahtaat taskut, tai sitten väljät joista tavarat putoilevat, niin käytännöllisyyssyistä vyölaukkuun saa omaisuutensa näppärästi vetoketjun taakse talteen. Mulle on siinä vaiheessa paskanhailee, jos joku tästä syystä pitää minua junttina.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vyölaukku on ehkä hieman jo poissa muodoita, mutta haluan esittää puolustuspuheenvuoron. Kesävermeissäkin kulkiessa mukana pitää olla käden ulottuvilla kaikenlaista "sälää" mm. rahapussi, avainnippu, puhelin, tupakit jne. Mutta jos on ahtaat taskut, tai sitten väljät joista tavarat putoilevat, niin käytännöllisyyssyistä vyölaukkuun saa omaisuutensa näppärästi vetoketjun taakse talteen. Mulle on siinä vaiheessa paskanhailee, jos joku tästä syystä pitää minua junttina.


Nyt ollaan ytimessä. Juntinkin voi tehdä tyylillä, ei-juntisti. Otetaan nyt vaikka jääkiekko, joka on määritelmällisesti junttia, mutta lätkäillä voi myös tyylikkäästi. Toisaalta tyylin voi juntittaa, ja huolella. Kyse on asenteesta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vyölaukku on ehkä hieman jo poissa muodista, mutta haluan esittää puolustuspuheenvuoron.

Eikö tällä palstalla ole vyölaukulle omaa ketjua. Ryhmäpaineen alla en sellaista käytä, mutta odotan sitä päivää milloin se taas hyväksytään.

Sehän on aivan helvetin vitun paras keksintö mitä on ikinä tehty. Miksi siitä edes tuli junttia. Johtuuko se siitä, kun suomalaiset rikastuivat ja pääsivät lentokoneeseen matkalle Kanarialle.

Ostaisiko joku vaikka talvitakin missä ei olisi ainuttakaan taskua mahdollisesti mukana tarvittaville tavaroille. Kesällä ei ole takkia päällä, niin siksi tarvittaisiin vyölaukku. Nyt joutuu taistella muiden ratkaisujen parissa.
 

Ralph

Jäsen
Vyölaukku on ehkä hieman jo poissa muodoita, mutta haluan esittää puolustuspuheenvuoron. Kesävermeissäkin kulkiessa mukana pitää olla käden ulottuvilla kaikenlaista "sälää" mm. rahapussi, avainnippu, puhelin, tupakit jne. Mutta jos on ahtaat taskut, tai sitten väljät joista tavarat putoilevat, niin käytännöllisyyssyistä vyölaukkuun saa omaisuutensa näppärästi vetoketjun taakse talteen. Mulle on siinä vaiheessa paskanhailee, jos joku tästä syystä pitää minua junttina.

Itse olen kerran käyttänyt vyölaukkua (ellen joskus junnuna omistanut jotain hauskoilla kuvilla varustettua). Se oli Italiassa, kun matkalla isältäni vietiin metrossa takataskusta lompakko. Sen jälkeen itsekin päätin käyttää vyölaukkua.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minkälainen laukku, johon saisi ne muutaman tavaran jota mies tarvitsee, olisi sellainen että se välttäisi tämän junttiketjun tai jonkun hipsteriyden tuomion?
 

Ralph

Jäsen
Minkälainen laukku, johon saisi ne muutaman tavaran jota mies tarvitsee, olisi sellainen että se välttäisi tämän junttiketjun tai jonkun hipsteriyden tuomion?
Kameralaukku? Jos siis se on vain hämäys ja siellä ei ole oikeasti edes kameraa vaan muita tarvikkeita. Vai onko kameralaukkukin juntti, en tiedä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onhan niitä laukkuja erilaisia kuten vaikkapa kameralaukut, muut olkalaukut, totebagit, portfoliot, selkäreput yms. Paljon vaikuttaa oma muu tyyli sekä elämäntapa kuten myös materiaali. Laadukas canvas tai nahka tekee heti laukun tyylikkäämmäksicja asiallisemmaksi kuin joku musta tekninen polyesterikangas. Yleensä vyölaukku on vain kyseisen junttityylin (isot huonosti istuvat roikkuvat farkut tai reisitaskushortsit, kulahtaneet tennarit sekä liian iso turisti- tai sloganpaita) huipennus.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kameralaukku? Jos siis se on vain hämäys ja siellä ei ole oikeasti edes kameraa vaan muita tarvikkeita. Vai onko kameralaukkukin juntti, en tiedä.

Tästä oli juuri puhetta matkailuketjussa. Se on erittäin junttia matkailla koko retki kameran linssin läpi, kun voisi oikeasti vaikka nauttiakin niistä maisemista.

Tyhjä kameralaukku kyllä varmaankin kelpaisi, mutta siitä jää jossain kohtaa kiinni. Miksi katsot silmilläsi näitä paikkoja, missä se kamera on. Sitten voi toisaalta uhriutua "ei saatana, se pöllittiin tossa tavernassa."
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lasken kuninkaallisten häiden ja kuninkaallisten fanittamisen junttiudeksi, vaikka kyseiset kuninkaalliset taitavatkin olla junttiuden vastakohtia.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Penkkipunnerrus. Just luin jostain naisten penkkipunnerruksen ME-tuloksen. Aivan turha liike, mutta silti Korsossa tai Kontulassa Repat ja Tepat kyselevät: "paljo nousee penkistä?" Sit joku fläsä kertoo nostavansa sata kiloa, muttei kerro, että painaa itse 130kg.

Kyseessähän on erinomainen yläkropan voimantuoton mittauslaji, aivan kuten leuanveto tms liike.

Kyseessä myös laji tai liike, jossa eri painoluokat voi kisata toisiaan vastaan kaavojen (wilks) tai eri tyylien (sotilaspenkki) avulla.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Hipster-vyölaukku?

Vyölaukkuhan on ollut jo vuosia juuri tuon tyylisuunnan väen suosiossa, osin ironisesti, osin ei.

Ei tosin siinä, kyllähän vyölaukustakin edelleen juntin saa. Tällainen halvasta ja halkeilevasta tekonahasta tehty musta komistus vyölle, paikalliseen, nortti huuleen terassilla, kaljaa koneeseen aurinkoa ottaen ja sitä klassista lihapiirakan väriä omaan nahkaan hakien, niin ai ai ai... Tai no tavallaan tuohan alkaa näin jälkikäteen lukiessa kuulostaa ihan mukavalta touhulta.

Vyölaukkua juntimpi on myös helposti pikkureppu naisella. Varsinkin jos daami on itse vähän järeämpää kaliberia, se 27 on täytetty jo useamman kerran ja kaikki ironia-aspekti loistaa poissaolollaan.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On junttia tilata iltapizzat mamos pizza kebapista, kun ne voi tilata myös kotipizzasta. Ja on myös junttia tilata enemmän kuin kerralla jaksaa syödä. Ne on nää junantuomat...............
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
On junttia tilata iltapizzat mamos pizza kebapista, kun ne voi tilata myös kotipizzasta. Ja on myös junttia tilata enemmän kuin kerralla jaksaa syödä. Ne on nää junantuomat...............
Junttia tilata näistä kummastakaan.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Kyseessähän on erinomainen yläkropan voimantuoton mittauslaji, aivan kuten leuanveto tms liike.

Kyseessä myös laji tai liike, jossa eri painoluokat voi kisata toisiaan vastaan kaavojen (wilks) tai eri tyylien (sotilaspenkki) avulla.

Leuanveto se vasta junttia onkin. Täyttää kaikki junttiuden standardoinnit, kun joku 50 kiloinen kynäniska sätkii toistasataa toistoa putkeen sellaisella vauhdilla, että tanko vääntyy. Muuhun kun ei kykene. Sitten on niitä crossfit-leukoja. Ihan kuin tanssitaan vaakamamboa sen leuanvetotelineen kanssa ja muut wodijuntit laskee ääneen huutaen, että montako kusetusleukaa se juntti kiskoo jossain puolessa minuutissa.

Leuanveto lisäpainoilla ei ole junttia. Se on trendikästä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Leuanveto ei todellakaan ole junttia, vaan erinomainen yläkropan liike. Aivan erinomainen. Tämä vaan huomiona tähän. Jos et saa kuin yhden, älä lannistu. On junttimaista lannistua. Paranna tulosta viikko viikolta ja kas kummaa elokuussa otat jo kymmenen leukaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eikä ole. Kotipizza on trendikäs paikka, jossa on kaikki viimeisimmät pizzat mitä Suomessa saa. It's hip to order kotipizza!

Joko ne on saaneet annoskoot kuntoon vai tuleeko sieltä vieläkin joku sellainen mistä ei ole oikein edes alkupalaksi.

Jos ovelle joku tilataan koputtelemaan, niin kyllä siinä samalla vaivalla otetaan sitten myös huomiseksi ravintoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös