Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 710 572
  • 33 914

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin ja mitä tämä tulee maksamaan. Kuudes luokka on vielä ala-astetta, eikä niissä yleensä mitään ruotsinopettajia ole varastossa. Ruotsinopettajia tullaan siis juoksuttamaan kouluilta toisille opettamaan tunnin siellä ja toisen täällä. Fiksua?

Luokanopettajat ovat muodollisesti päteviä antamaan luokkaopetusta, myös ruotsia. Aine on käsittääkseni lisätty OKL:n monialaisiin opintoihin. Eli luokanopettajat opettavat.
 
Minusta on kyllä vastuutonta suositella tuollaisia kenellekään hyväuskoiselle hölmölle. Sama koskee kiropraktioita ja naprapaatteja. Johonkin ikiaikaiseen menetelmään pohjatuvaa hölynpölyä.
Ihan itse tummensin.

Wikipediasta: "Kiropraktiikka on vakiintunut sekä julkisessa että yksityisessä terveydenhuoltojärjestelmässä Kanadassa, Yhdysvalloissa (60 000 kiropraktikkoa) Australiassa, Norjassa, Tanskassa, Isossa-Britanniassa, Uudessa-Seelannissa ja Sveitsissä, joissa kiropraktikot rinnastetaan lääkäreihin."
"WHO on antanut kiropraktiikan peruskoulutusta ja turvallisuutta koskevat suositukset, joissa WHO toteaa kiropraktiikan olevan turvallista sekä kustannustehokasta."
"Kiropraktikon koulutus kestää keskimäärin 5 vuotta. Täysipäiväisen opiskelun, tenttien sekä hyväksytyn lopputyön lisäksi koulutus edellyttää vuoden pituisen klinikkaharjoittelun. Koulutus vastaa ensimmäisen 2-3 vuoden osalta lääkärikoulutuksen vaatimuksia pääaineina mm. anatomia, fysiologia, patologia ja radiologia. Esimerkiksi Tanskassa Odensen yliopistossa kiropraktiikan opiskelu tapahtuu 3 ensimmäisen vuoden aikana yhdessä lääketieteen opiskelijoiden kanssa."

Ja kyllä. Olen itsekin käynyt kiropraktikolla, joka sai korjattua vaivan, jota fysioterapeutti ei saanut hoidettua. Kyseinen kiropraktikko on tehnyt hyvää jälkeä aika monen muunkin kanssa näillä nurkilla. Eikä siinä mitään ihmeellistä ollut. Rangassa lukko, joka piti aukaista. Kolme hoitokertaa ja sillä vaiva pois.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihan itse tummensin.
Boldauksesi oli siis oma :)

Tieteen puolestapuhujana olen valmis muokkaamaan maailmankuvaani ja suhtautumista asioihin, jos aihetta tulee. Jos yksi tai kaksi ihmistä tulee kertomaan mulle, että noidannuoli lähti kolmella käsittelyllä, niin kivat heille. Ja ihan kiva, jos valvovat elimet valvovat, ettei ihan pystymetsästä tulla harjoittamaan elinkeinoa, jolla vaikutetaan asiakkaiden hyvinvointiin. Heti, kun tiedeyhteisö hyväksyy naksauttelijat todistetusti hyväntekijöiksi, suhtaudun heihin itsekin suopeammin. Mutta jos vaikka jossain takapajulassa (nimiä mainitsematta, USA) nuo rinnastetaan lääkäreihin, juoksen mieluummin karkuun kuin menen vastaanotolle. Tällä hetkellä minun totuuteni on, että kiropraktiikka auttaa todistetusti tiettyihin alaselän vaivoihin. Muusta kiistellään yhä.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Avautui, että helmikuu on ankeata aikaa (myös Jatkoajan) pikkupioneereille, kun läskit "jenkit" pelaa sitä tyhmää kapitalistipalloaan ja myöhemmin loppukuusta Hollywoodin juutalaismafia jakaa pystejä paskoille elokuville, vaikka Suomestakin löytyisi aatetoverien kännykkäkameralla (Apple iPhone) ja apurahalla tehtyjä avant garde-kissantappovideoita. Sitten on vielä Rion karnevaalit, jossa näkyy tissit, jotka ei ole Li Anderssonin tai Jutta Urpilaisen.

muaddib
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Avautui, että suomalainen media ei saa(?) kertoa Lontoossa terrorismikytköksistä epäillyn ja pidätetyn henkilön nimeä, mutta BBC voi näin tehdä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avautui, että suomalainen media ei saa(?) kertoa Lontoossa terrorismikytköksistä epäillyn ja pidätetyn henkilön nimeä, mutta BBC voi näin tehdä.

Hassanin nimeä ei kerrota, ettei Hassanille tule paha mieli ja ettei joku suomalainen ryhdy yleistämään niin, että kaikki Hassanit olisi muka terroristeja. Kansalaisten oman edun takia siis kevyttä itsesensuuria.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Silloin kun löysät farkut oli muodissa, mä käytin kireitä ja nyt kun kireät on muodissa, mulla roikkuu mitkä lie lökäpöksyt. Hyvä ettei perse näy. Ei hitto mä oon aina ollut edellä muotia.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Silloin kun löysät farkut oli muodissa, mä käytin kireitä ja nyt kun kireät on muodissa, mulla roikkuu mitkä lie lökäpöksyt. Hyvä ettei perse näy. Ei hitto mä oon aina ollut edellä muotia.

Pyöritin jojoa vielä silloin kun sille naureskeltiin. Olin siis selvästi edellä seuraavaa jojotrendiä. Eikö ole hauskaa miten helppoa tuo on ja kuitenkaan ihmiset ei sitä tajua?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Trump on vaalikampanjassaan tuonut esiintymislavalle nykyisen vaimonsa Melanian ja tyttärensä Ivankan. He ovat samanikäisiä, 35-vuotiaita.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Minulle avautui juuri etten ole luultavasti nähnyt yhtään järkevää viestiä nimimerkiltä @Radiopää. Ihmeellinen kitisijä joka vihaa vähe kaikkee ja kaikki ämerikkäläinen on varsinkin paskaa jne... Olen miettinyt tämän kyseisen nimimerkin ikääkin, että onkohan jo jotain kuuskymmentä mittarissa vai onko joku alle kolme kymppinen besserwisser, beats me.
 
Viimeksi muokattu:

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Vaimo Melania on 45-vuotias ja tytär Ivanka 34-vuotias, muuten oikein.
Lainaukseni on kopio YLE:n eilisestä uutisesta, joka on NYT muutettu: Vaalikampanjassa hän on tuonut esiintymislavalle nykyisen vaimonsa Melanian ja tyttärensä Ivankan. Melania on 45- ja Ivanka 35-vuotias.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minulle avautui juuri etten ole luultavasti nähnyt yhtään järkevää viestiä nimimerkiltä @Radiopää. Ihmeellinen kitisijä joka vihaa vähe kaikkee ja kaikki ämerikkäläinen on varsinkin paskaa jne... Olen miettinyt tämän kyseisen nimimerkin ikääkin, että onkohan jo jotain kuuskymmentä mittarissa vai onko joku alle kolme kymppinen besserwisser, beats me.

Se on muuten totta, että hän valittaa lähes kaikesta.. ;) en ollut ennen tuota niin sisäistänyt, mutta nyt kun sanoit, niin ihan tottahan tuo on. Oli sitten kyse mistä tahansa, poliitisista aiheista tai vaikka lätkähallin palveluista.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Viime yönä Ovechkinille hattutemppu ja McJesukselle 2 plus 3. Olipa miellyttävää saapua Jatkoaikaan. Vielä kun saadaan Barkov kasaan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Se on muuten totta, että hän valittaa lähes kaikesta.. ;) en ollut ennen tuota niin sisäistänyt, mutta nyt kun sanoit, niin ihan tottahan tuo on. Oli sitten kyse mistä tahansa, poliitisista aiheista tai vaikka lätkähallin palveluista.

Kierrätyskeskus on täynnä valitusketjuja, joten tietenkin käytän niitä. Ylen klikkihuorausketjua lukuunottamatta en ole avannut yhtään ärsytys-, vitutus- tai muuta negatiivisuusketjua. Olen ollut siinä uskossa, että ärsytysketjuun kirjoitetaan juuri siksi, että niitä voi tuoda ilmi sellaisille, jotka ärsytyksiä aiheuttavat. Ihmettelen miksi ihmiset lukevat niitä, jos eivät siedä kitinää. Esimerkiksi minua ei kiinnosta tuntemattomien ihmisten parisuhteet, enkä siksi lue naisasiaketjua. Ja vaikka tämänhetkinen tilanteeni ehkä antaisi aihetta kirjoittaa sinne, en sitä kuitenkaan tee, koska en koe sille mitään tarvetta. Mutta kaipa tässä täytyy sitten alkaa juoda useammin päiväkännejä ja käydä Tallinnassa huorissa, niin onpahan jotain kirjoitettavaa. Tai sitten hankin kissan ja kirjoitan siitä. Annan sille nimeksi James, tai siis Tseims.

Poliittiset aiheet tuntunevat sinusta valitukselta, koska olet eri mieltä, mutta pistäpä ensi kerralla viestiä, kun törmäät valitukseen.

Ja jotta ei ihan ohi otsikon mene, niin avautui se, että jotkut lukevat valitusketjuja ja vetävät niistä viesteistä herneen nenään. Nykynuoriso on kummallisen tosikkoa porukkaa. Ehkä kirjoitan tästä blogiini otsikolla tosikon ihmiset ja päätän sen sanoihin tämä tarina on tosikko. Harmi ettei Huovinen ole enää lukemassa sitä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kierrätyskeskus on täynnä valitusketjuja, joten tietenkin käytän niitä. Ylen klikkihuorausketjua lukuunottamatta en ole avannut yhtään ärsytys-, vitutus- tai muuta negatiivisuusketjua. Olen ollut siinä uskossa, että ärsytysketjuun kirjoitetaan juuri siksi, että niitä voi tuoda ilmi sellaisille, jotka ärsytyksiä aiheuttavat. Ihmettelen miksi ihmiset lukevat niitä, jos eivät siedä kitinää. Esimerkiksi minua ei kiinnosta tuntemattomien ihmisten parisuhteet, enkä siksi lue naisasiaketjua. Ja vaikka tämänhetkinen tilanteeni ehkä antaisi aihetta kirjoittaa sinne, en sitä kuitenkaan tee, koska en koe sille mitään tarvetta. Mutta kaipa tässä täytyy sitten alkaa juoda useammin päiväkännejä ja käydä Tallinnassa huorissa, niin onpahan jotain kirjoitettavaa. Tai sitten hankin kissan ja kirjoitan siitä. Annan sille nimeksi James, tai siis Tseims.

Poliittiset aiheet tuntunevat sinusta valitukselta, koska olet eri mieltä, mutta pistäpä ensi kerralla viestiä, kun törmäät valitukseen.

Ja jotta ei ihan ohi otsikon mene, niin avautui se, että jotkut lukevat valitusketjuja ja vetävät niistä viesteistä herneen nenään. Nykynuoriso on kummallisen tosikkoa porukkaa. Ehkä kirjoitan tästä blogiini otsikolla tosikon ihmiset ja päätän sen sanoihin tämä tarina on tosikko. Harmi ettei Huovinen ole enää lukemassa sitä.

No, toivottavasti et nyt ottanut liian henkilökohtaisesti, kunhan naurahdin Kapteenin viestin nähdessäni, että onhan tuossa totuuden siemen mukana, ainakin näin mielikuvien tasolla.

Eri mieltä saa olla politiikkaketjuissa ja oikeastaan pitääkin olla.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
No, toivottavasti et nyt ottanut liian henkilökohtaisesti, kunhan naurahdin Kapteenin viestin nähdessäni, että onhan tuossa totuuden siemen mukana, ainakin näin mielikuvien tasolla.

Eri mieltä saa olla politiikkaketjuissa ja oikeastaan pitääkin olla.

Minä en ota täällä mitään henkilökohtaisesti. Ja kyllä, olen minä ollut valitusketjuissa ahkerana, mutta Kapteenin viestistä sai sellaisen kuvan, että hän on ottanut jotain henkilökohtaiseksi tai ainakin jokin asia on osunut hermoon, mikä osoittaa ärsytysketjujen tarpeellisuuden. Yleensä tällaiset nimimerkit ovat niitä, jotka eivät itse siedä valtavirrasta poikkeavia mielipiteitä, mutta menköön elämänkokemuksen puutteellisuuden piikkiin.

Politiikkaketjuissa olen mielestäni valittanut vain sitä, että niihin lyödään pelkkä linkki, eikä kerrota sisällöstä mitään. Parhaiten tämä näkyy monikulttuurisuusketjussa, jos sen nyt voi politiikkaketjuksi laskea. Tai sitten ollaan niin asenteellisia, ettei pystytä lukemaan, mitä toinen kirjoittaa. Esimerkki tapaus Niinistön puhe oli tällainen. Ne, jotka kritisoivat puhetta puheen näkökulmasta, nähtiin heti Niinistön vastustajina. Ja tällainen keskustelutapa ei edistä yhtään mitään.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se on muuten totta, että hän valittaa lähes kaikesta.. ;) en ollut ennen tuota niin sisäistänyt, mutta nyt kun sanoit, niin ihan tottahan tuo on. Oli sitten kyse mistä tahansa, poliitisista aiheista tai vaikka lätkähallin palveluista.
Pakko nyt sen verran puolustaa nimimerkkiä @Radiopää , että Lukko-osiossa hän on yksi harvoista kirjoittajista, joilla pysyy maltti mukana - valtaosa sinne kirjoittajista kun tuppaa lähestymään joukkueen otteita pääosin negan kautta.

Kommenttisi myötä minulle avautui, että taidan itsekin olla näitä "ainaisia kitisijöitä". Tämä toki voi johtua ihan kirjoitustyylistäkin, joka on aika kärjekäs. Mutta joo, pikainen tutustumiskäynti omaa viestihistoriaan paljasti, että parantamisen varaa on asenteessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös