Ihmettelyketju

  • 6 349 170
  • 38 754

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen tätä yhtä suomalsita heppua, joka hyppäsi ilman laskuvarjoa kuumailmapallosta. Toki hän jonkun matkan päästä tarttuu kaveriin jolla on varjo, mutta onhan tuo nyt ihan helvetinmoista hengellä leikkimistä. Rahaa tuosta ei saa tietenkään latiakaan, että ihan vaan omaksi iloksi. Vakuutusyhtiössä on varmaan otettu kaveri ideansa kanssa avosylin vastaan. Video hypystä tässä: Antti Pendikainen // Hot Air Balloon Ride without parachute! - YouTube
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen tätä yhtä suomalsita heppua, joka hyppäsi ilman laskuvarjoa kuumailmapallosta. Toki hän jonkun matkan päästä tarttuu kaveriin jolla on varjo, mutta onhan tuo nyt ihan helvetinmoista hengellä leikkimistä. Rahaa tuosta ei saa tietenkään latiakaan, että ihan vaan omaksi iloksi. Vakuutusyhtiössä on varmaan otettu kaveri ideansa kanssa avosylin vastaan.
Kova jätkä. Olispa itselläkin rohkeutta tuollaiseen. Mutta miksi sitä vakuutusyhtiöön pitäisi mennä? Eikö ne jutut ole enimmäkseen vanhuksille ja pelkureille. Joidenkin maiden viisumia varten nyt on pakko ottaa ja vissiin joihinkin autojuttuihin, mutta metroon ei tarvitse.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Mutta miksi sitä vakuutusyhtiöön pitäisi mennä? Eikö ne jutut ole enimmäkseen vanhuksille ja pelkureille.
Ei ole. Jos sun kämppä palaa ja kaikki menee ja penniäkään et saa, mutta voit olla kutsumatta itseäsi pelkuriksi. Kumpi parempi? Tai sairastut vaikka jenkeissä vakavasti, niin et pääse edes lääkäriin, jos sulla ei ole vakuutusta tai ihan vitunmoista pinkkaa massia heti siirrettäväksi lääkärifirmalle.

Tuo ilman varjoa hyppääminen on kyllä todella hurjan näköistä touhua.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole. Jos sun kämppä palaa ja kaikki menee ja penniäkään et saa, mutta voit olla kutsumatta itseäsi pelkuriksi. Kumpi parempi? Tai sairastut vaikka jenkeissä vakavasti, niin et pääse edes lääkäriin, jos sulla ei ole vakuutusta tai ihan vitunmoista pinkkaa massia heti siirrettäväksi lääkärifirmalle.

Tuo ilman varjoa hyppääminen on kyllä todella hurjan näköistä touhua.
Niin on tosi hurjaa, ja siksi sitä arvostaakin tuollaista. Mistä me muut saadaan lähellekään vastaavia kiksejä? Ei mistään.

En mä omaisuutta tai materiaa tykkää haalia niin ei sellaisia juttuja tarvitse miettiä. Muutenkin mä oon noi vakuutukset mieltänyt sellaisten punainen tupa ja perunamaa -tyyppien jutuksi. Koira, farmariauto ja kaksi ja puoli lasta. Ja reissuillakin sitä tuntee enemmän vapautta kun ei nynnyile joka asiassa. Vähän sama asia kuin esimerkiksi reilatessa moni ei halua varailla etukäteen majoituksia tai suunnitella reittiä kovinkaan tarkasti. Puolet nautinnosta menee jos on kaikki liput kädessä jo lähtiessä. Jotkut ihmiset tietenkin stressaa ja kiukuttelee jos kaikki ei mene just niin kuin sillä hetkellä haluaa. Meitä on joka junaan, mutta kaikkihan me samassa veneessä ollaan...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse lähestyin tätä sillä kulmalla, että mitä ihmeen hyötyä ja kun ottaa huomioon riskit, niin aivan älyvapaata.
Niin siis todella suuri nautinto ja aika pieni riski.

Mä ajattelen että nautiskelu on elämän tärkein asia, eikä mikään elä muurahaisena -juttu, missä eletään aina oravanpyörässä, tehdään lapsia ja käydään töissä. Käsi lipassa palvellaan oy firma ab:tä, kuunnellaan vaimon valitusta ettei muka saisi paneskella muita ja vaihdetaan vauvojen ripulivaippoja. Kolataan talvesta toiseen lunta varpaat jäässä ja puhutaan kavereiden kanssa jotain ilmalämpöpumppujuttuja. Sitä voi viettää vähän parempaakin elämää. Löysää kravattia ja relaa. Nauttiminen on sallittua. Mä en viitsi jättää mitään seuraavan elämän varaan kun en usko sellaiseen.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin siis todella suuri nautinto ja aika pieni riski.

Mä ajattelen että nautiskelu on elämän tärkein asia, eikä mikään elä muurahaisena -juttu, missä eletään aina oravanpyörässä, tehdään lapsia ja käydään töissä. Käsi lipassa palvellaan oy firma ab:tä, kuunnellaan vaimon valitusta ettei muka saisi paneskella muita...

Minäkin ajattelen, että nautiskelu on elämän tärkeimpiä asioita, mutta muurahaistarinasi ja tuon hypyn väliin mahtuu aika paljon hauskaa, varsinkin jos on valinnut vaimonsa oikein. Elämässä tosin pitää olla muutakin sisältöä, kuten muista huolehtiminen, sillä onhan hauskanpitokin typerää yksin ja työkin on aika tärkeä elämään sisältöä tuova asia monelle.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minäkin ajattelen, että nautiskelu on elämän tärkeimpiä asioita, mutta muurahaistarinasi ja tuon hypyn väliin mahtuu aika paljon hauskaa, varsinkin jos on valinnut vaimonsa oikein. Elämässä tosin pitää olla muutakin sisältöä, kuten muista huolehtiminen, sillä onhan hauskanpitokin typerää yksin ja työkin on aika tärkeä elämään sisältöä tuova asia monelle.
Joo totta. Mä vaan jotenkin miellän noi jutut vastakkain. Kyllähän sitä esimerkiksi naimisiin mennessä tai lapsia tehdessä väkisinkin miettii että nyt jää ne isoimmat nautinnot pois. Tuollaista hyppyäkin tehdessä sitä miettisi niitä lapsia ja muitakin juttuja, mihin on suostunut.

Mulle on hieman yllättävää että jotkut ajattelee tuollaisten temppujen olevan tyhmiä. Tosi moni esimerkiksi haluaa kiivetä Mount Everestille ja sen ymmärtää, vaikka melko iso prosentti sinne yrittävistä kuolee. Tietenkin kaikki saa kiksinsä eri jutuista. Jotkut jopa jostain tutkinnoista ja titteleistä, mikä musta tuntuu vaikealta käsittää. Mulle tulee mieleen että ne on lapsena kokenut jonkinlaista vääryyttä, minkä takia ovat tottuneet vertaamaan itseään muihin ja oppineet olemaan kateellisia. Ne tyypit kun usein tuntuu moittivan muunlaista elämää kuin vain kilpailua muiden kanssa. Miksi muuten tekisi niitä kaikki juttuja kun se ei tunnu luonnolliselta. Tuollaiset hypyt esimerkiksi on vain itselleen.

Miksi muuten hauskanpito olisi typerää yksin? Yhtä kivaa kait se mun mielestä on. Jos mä syön vaikka nallekarkin yksin on se yhtä kivaa kuin se, että mun vieressä joku kaveri olisi kanssa syönyt nallekarkin. Ehkä toi liittyy siihen kun matkustussivustoilla jotkut puhuu että matkustaminen kaksin on kivempaa kun voi puhua sille toiselle mitä näkee ja kokee jne. Ja joitakin harmittaa kun täällä Suomessa muut ei välttämättä jaksa katsoa sataa lomakuvaa, mutta miksi niitä muille edes pitäisi näyttää. Joo ehkä meissä ihmisissä on eroja.

Vähän menin asiasta toiseen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miksi muuten hauskanpito olisi typerää yksin? Yhtä kivaa kait se mun mielestä on. Jos mä syön vaikka nallekarkin yksin on se yhtä kivaa kuin se, että mun vieressä joku kaveri olisi kanssa syönyt nallekarkin. Ehkä toi liittyy siihen kun matkustussivustoilla jotkut puhuu että matkustaminen kaksin on kivempaa kun voi puhua sille toiselle mitä näkee ja kokee jne. Ja joitakin harmittaa kun täällä Suomessa muut ei välttämättä jaksa katsoa sataa lomakuvaa, mutta miksi niitä muille edes pitäisi näyttää. Joo ehkä meissä ihmisissä on eroja.

Niinpä. Tuo särähti korvaan ja pahasti. Useimmat eivät sitten taida olla edes kokeilleet sitä niin pelottavaa ja ahdistavaa yksinoloa. Huikeaa kuinka yksin ei saisi ryypätä missään oloissa. Yksin saa kai silti matkustaa (pitkin hampain), vaikka se onkin naurettavaa hippeilyä ja muutenkin kummallista ja typerää.

Joo, ehkä meissä ihmisissä on eroja.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Juha Valjakkala on iltapulun uutisen mukaan ollut jälleen jo päiväkausia teillä tietämättömillä, jätettyään palaamatta vankilaan opiskeluvapaalta.

Hieman ihmetyttää, ettei asiasta ole uutisoitu samantien ja varoitettu ihmisiä. Kukin toki uskoo mitä haluaa ja ilmeisesti vankeinhoitolaitos on luokitellut tämän murhaajan "vaarattomaksi", kun ihmisiä ei ole varoitettu.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Juha Valjakkala on iltapulun uutisen mukaan ollut jälleen jo päiväkausia teillä tietämättömillä, jätettyään palaamatta vankilaan opiskeluvapaalta.

Hieman ihmetyttää, ettei asiasta ole uutisoitu samantien ja varoitettu ihmisiä. Kukin toki uskoo mitä haluaa ja ilmeisesti vankeinhoitolaitos on luokitellut tämän murhaajan "vaarattomaksi", kun ihmisiä ei ole varoitettu.
Joo ei vaan voi käsittää, että se edes voi päästä taas karkuun... ei jumalauta, montako mahdollisuutta pitää ihmiselle antaa?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vasta taas oli lehdissä leuanvedon sm-kisoista. Joku pariskunta oli saanut yhteensä 61 leukaa, mies 35 ja nainen 26. Mä oon aina miettinyt onko toi nyt niin vaikeaa.

Huvikseni katselin noita painoluokkia netistä. Se kevyin sarja on alle 70-kiloiset ja siinä vissiin saadaan keskimäärin enemmän leukoja kuin painavemmissa luokissa, vaikka nyt joku alle 80-kiloisissa vetikin hieman enemmän. Sitä mä vaan oon miettinyt että paljonkohan joku 50-kiloinen nörttipoika nostaisi jos vähän treenaisi. Mä kait vedin intissä sen 20-25 ilman minkäänlaista lihastreeniä ikinä. Loppuvaiheessa ei pahemmin tainnut olla mitään kuntotestejä, toisaalta mä kyllä lihosinkin siellä lähes 10 kg.
 
Juha Valjakkala on iltapulun uutisen mukaan ollut jälleen jo päiväkausia teillä tietämättömillä, jätettyään palaamatta vankilaan opiskeluvapaalta.

Hieman ihmetyttää, ettei asiasta ole uutisoitu samantien ja varoitettu ihmisiä. Kukin toki uskoo mitä haluaa ja ilmeisesti vankeinhoitolaitos on luokitellut tämän murhaajan "vaarattomaksi", kun ihmisiä ei ole varoitettu.

Joo on tää hauska maa. Vähän aikaa sitten jahdattiin kaapuun ja paperitötteröön pukeutunutta teiniä koko Suomen poliisin voimin, mutta kun näitä murhaajia karkaa niin hyssytellään ja kohautellaan olkia. Mitä olen kuullut niin Valjakkala tai mikä Fouganthine onkaan ei todellakaan ole vaaratomaksi muuttunut, vaan ihan helvetin äkkipikainen ja arvaamaton ihmisjäte edelleen kyseessä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Joo ei vaan voi käsittää, että se edes voi päästä taas karkuun... ei jumalauta, montako mahdollisuutta pitää ihmiselle antaa?
Vaikka itsekin olen sitä mieltä, että joissain tapauksissa sen elinkautisen pitäisi oikeasti tarkoittaa sitä, niin lähtökohtaisesti vastaan kysymykseesi: aika monta.

Joissain Usan osavaltioissa on käytössä, jossa kolmannesta rikoksesta saa elinkautisen. Kolme nöpistystä kaupsasta ja siitä elinkautinen - ei sekään ihan oikein mene ja en halua samaa Suomeen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Joo ei vaan voi käsittää, että se edes voi päästä taas karkuun... ei jumalauta, montako mahdollisuutta pitää ihmiselle antaa?
Joo on tää hauska maa. Vähän aikaa sitten jahdattiin kaapuun ja paperitötteröön pukeutunutta teiniä koko Suomen poliisin voimin, mutta kun näitä murhaajia karkaa niin hyssytellään ja kohautellaan olkia. Mitä olen kuullut niin Valjakkala tai mikä Fouganthine onkaan ei todellakaan ole vaaratomaksi muuttunut, vaan ihan helvetin äkkipikainen ja arvaamaton ihmisjäte edelleen kyseessä.

Minun mielestäni uutisesta henkii läpi, että Valjakkalan (taas) häivyttyä omille teilleen haluttiin ja toivottiin muutaman päivän ajan, että routa ajaisi porsaan kotiin, mutta toisin kävi.

Nyt Juha on ollut jo pidempään ties missä lomailemassa, niin pakko kertoa asiasta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Sitä mietin tossa hetken että miten Porilainen on vihaisena ja kiroilevana uskottava, kun kuitenkin jokainen lause loppuu sanoihin "et toi" tai "et tua".

- Anna perkele olla viimeinen kerta kun tulet kotiin näin myöhään ilmoittamatta itestäs yhtään mitään... et toi!!!!!!
- Niin, onko selvä... et tua!!!!
- Sen takia sulle on hommattu se vitun kännykkä että siihen vastataan ku se soi... et toi!!!!
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Sitä mietin tossa hetken että miten Porilainen on vihaisena ja kiroilevana uskottava, kun kuitenkin jokainen lause loppuu sanoihin "et toi" tai "et tua".
Myös porilaisen selittely on hianoa. Joka toinen sana on kato.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joissain Usan osavaltioissa on käytössä, jossa kolmannesta rikoksesta saa elinkautisen. Kolme nöpistystä kaupsasta ja siitä elinkautinen - ei sekään ihan oikein mene ja en halua samaa Suomeen.

Eihän se nyt sentään noin mene. Kolmannesta tuomiosta voi saada elinkautisen, jos alla on kaksi tuomiota vakavista rikoksista. Kaliforniassa aikaisemmin tosin saattoi lähteä lauluun kolmesta pienemmästäkin rikoksesta, mutta sitä muutettiin muutama vuosi sitten, koska eihän siinä ollut mitään tolkkua.
--

Mielestäni ei ole kovinkaan ihmeellistä eikä varsinkaan väärin, että Valjakkalasta ei kerrottu heti. Tuskin hän sattumanvaraisesti vastaantulijoita listii eli toisin sanoen ei sillä lailla ole vaarallinen. Luo vain turhaa paniikkia ja otsikoita näköjään kansainvälisestikin, mutta yhtä lailla pitää se jossain vaiheessa kertoa.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Täytyy ihmetellä miten paskoja nuo nykyiset puhelimet on.
Ei riitä, että nuo kosketusnäytölliset romut on helvetin epämiellyttäviä käyttää, mutta ovat lisäksi aivan paskoja. Eilen hain huollosta Samsungini (oli muuten ensimmäinen kännykkä ikinä minkä huoltoon vein) tänään pragasi tyttöystävän Sony.
Kun 2012 luovuin vihdoin ja viimein E90:stä, niin noita kosketusnäytöllisiä on kolmas menossa sen jälkeen. Tätä ennen oli käytössä 9300 (06-09) ja E90 (09-12) ja molemmat pelittää edelleen. Huollon aikana käytinkin E90, jolla pystyy tekemään edelleen samat kuin uusillakin, saa whatsappit yms., tukee 3.5G ja se kirjoittaminen on aivan luksusta sillä näppiksellä vrt. tunnottoman ruudun mäiskimiseen. Akkuhan tuossa oli jo aivan sökö ja liian hidas selaamiseen on jo.

Kaipaan tuommoista kommunikaattoria edelleen, on vain aivan hitosti parempia kuin nykyiset kertakäyttövehkeet. Tuo rautarunkoinen möhkäle on putoillut, ollut taskussa paljon ja ei mitään vikaa, saranatkin ehjiä. Olisi Nokia vaan jatkanut noiden kehittelyä, oisihan siihen voinut ympätä kosketusnäytönkin.
Nykyään tehdään paskaa, jota myydään kalliilla ja ovat vissiin trendikkäämpiä mitä kalliimpia ovat, tuskin parempia.
 

Ignoramus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden Pallo
Kyllähän tuo tosiaankin pistää ihmettelemään, miten Valjakkalan kaltainen paskakasa on enää edes elossa. Tyyppi olisi pitänyt lopettaa jo vuonna 1988.
Siihen päälle vielä nuo jatkuvat karkailut ja muut rötöstelyt, niin eiköhän sen kaikista humaaneimmankin vasurin tulisi jo tajuta, ettei tuota elukkaa tule koskaan saamaan yhteiskuntakelpoiseksi.

Valjakkala ei ole tekojensa perusteella kunnioittanut yhteiskunnan lakeja paskan vertaa pariin vuosikymmeneen, joten miksi yhteiskunnan lakien pitäisi tuota suojella? Julistettakoon Valjakkala lainsuojattomaksi ja tavattaessa lopetettavaksi.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Lukko - HIFK.

Missä yleisö Raumalta? Meneekö läsnäolijoitten määrässä tonni rikki? :S

Kyllä siellä porukkaa on. Tuo toinen pääty on aina täynnä tyhjiä penkkejä, siellä puolella missä kapeat käytävät ja vastustajan fanit.
Ässä-pelissäkin juuri tuolla oli käytännössä kaikki tyhjät istumapaikat, tuskin tuolla mitään yleisöryntäystä silti on.

Edit. hatusta heitettynä porukkaa on 3000+
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Edit. hatusta heitettynä porukkaa on +3000

Tarkoitat kai 3000+(jotain)? Tuskin siellä ainakaan pakkasen puolella, joten plussan merkitseminen luvun eteen on turhaa. Ihmettelen miksi joillakin on tapana laittaa plussa luvuun eteen silloin, kun sen pitäisi olla luvun jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös