NHL 15 (Hockey Ultimate Team)

  • 214 453
  • 1 087
Vihdoin sain rahat kasaan Stamkosiin ja nyt on Tampakin kerätty. Kahdesta eri keruubonus-pussimäärästä (18 pussia yht.) tuli maininnan arvoisina vain yksi 15 kesto-kortti, Antti Niemi ja John Carlson. Näistä Carlson kelpaa kivasti, kun tuo alumperinkin oli ostokorttina mun ykkös- ja kakkosjoukkueessa. Seuraavaksi sitten Hawks, kun näemmä Toewsista ei enää mitään 700k tarvitse maksaa, vaan tuota ainakin XBonella saa 550k:lla vissiin suht. vaivattomasti.

Stamkos irtosi 680k + Jagr 88 ovr erikoiskortilla, jonka myyntiarvo oli n. 25-30k
Itse alkaa jo vähän tympimään noi collectioneiden kortit. Ihan loistavaa kamaa välillä mutta sit taas tulee veskareita vaikka kuinka paljon.
Veskareita tällä hetkellä mm. Lundqvist, Lehtonen, Schneider, Niemi, Halak, Luongo, Bobrovsky, Hiller. Muita kortteja tullut mm. Hall, Kessel, Neal, Byfuglien, Krejci, Staal, Bergeron. Taitaa olla kerättynä Buffalo, Calgary, Carolina, Columbus, Edmonton, Florida, New Jersey, San Jose, Toronto, Winnipeg. Kertokaapas kaimat että mitä sitä seuraavaks keräis? Ottawa käynyt mielessä, ei kai muuta isompaa kalaa siinä ole ku Ryan, Karlssoni ja Anderssoni. Kunhan saan myytyä collectioneiden kortit niin pitäs olla noin 50k pucksia. Voitte toki myös ehdottaa mitä kannattaa tehdä/ostaa 50k rosterille joka on seuraava:

J.Neal - Krejci - Kessel
Hall - Bergeron - Pominville
Marleau - Pavelski - Burns
Landeskog - Spezza - Wheeler

J.Johnson - Byfuglien
Giordano - Myers
Sekera - Wisniewski

Lundqvist - Lehtonen


Niin ja saldo 40-2-1 nyt.
 

pesalae

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Washington Capitals, Avangard Omsk
Pakkoja on osteltu aika vapaalla kädellä. Myönnettäköön. Sen lisäksi on tietty kerätty joukkueita jonkun verran, mutta paljon on tuuria ollut pakkojen suhteen. Pakoista tullut mm.
Lidström, Kessel x 3, Modano jne. tuon tason kavereita.

Hyvä pack luck kaverilla täytyy myöntää. Ite hommannu pari packia ja kaikki kortit ainoastaan max ovr 85 pelaajia ja harvinaisia soppareita. Collection bonus packeista parhaat nostot (~20 packista) Oshie (88), Neal (88) & TOTW Orpik (87). Toki onneksi mukaan mahtunut edes pari 15 ottelun kestokorttia ja +5 kaikkiin kenttäpelaajalle korttia.

Seuraavanlaisella joukkueella kuitenkin tahkottu ja juuri 1. divarin mestaruus haettu 8-0-1 recordilla.

1) Krejci - Backstrom - Voracek
2) Vanek - Staal - St. Louis
3) Pacioretty - Filppula - Oshie
4) Neal - Koivu - Skinner

1) Bouwmeester - Hamhuis
2) Yandle - Orpik
3) Johnson - Carlson

Mason
Holtby

Mihis kohtaan kannattais iskee vahvistusta ja minkälaista? Tipsejä otetaan vastaan.
 

liam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leafs
Tässä olisi mm. jotain kuviontynkiä HUT:sta PS4:sen puolelta, eli maalikoostetta meitin peleistä:

Linkki vie Youtubeen

Noh, ihan hienon näkösiä omalla tavallaanhan nuo on ja mukavaa, että joku joskus näyttelee taitojaankin täällä, mutta nuo maalit on tehty selkeästi joitakin täysin aloittelijoita vastaan, jotka ei osaa puolustaa vielä yhtään. Tommoset piruetit ei toimis kyllä yhtään vähääkään kokeneempaa vastaan.

1) Krejci - Backstrom - Voracek
2) Vanek - Staal - St. Louis
3) Pacioretty - Filppula - Oshie
4) Neal - Koivu - Skinner

1) Bouwmeester - Hamhuis
2) Yandle - Orpik
3) Johnson - Carlson

Mason
Holtby

Mihis kohtaan kannattais iskee vahvistusta ja minkälaista? Tipsejä otetaan vastaan.

Määhän en mikään kaikkitietävä ole, mutta maalivahtiosastolle kannattas hankkia esim, Rinne/Price/Rask, puolustukseen joku kova nimi (esim, Weber, helpommin sanottu kuin tehty tottakai) ja hyökkäys kirkuu oikeata maalintekijää (esim. Kessel, jolla on todella mukava pelata).

__________________

Itellä se onneton pakkatuuri jatkuu. Tuli kerättyä joukkueita, joista sain 28 pakkaa ja sitten ostin ensiksi 60000 kolikolla pakkoja, ja sitten keräsin vähän lisää kolikoita, jolloin ostin 50000 kolikolla pakkoja ja ainoa mainitsemisen arvonen pelaaja, jonka noista kaikista pakoista sain, on TOTW Yandle (90 kokonaisuus), eikä sekään mikään kovin kaksinen sitten loppujen lopuksi tuolla kentällä ole.
 

pesalae

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Washington Capitals, Avangard Omsk
Määhän en mikään kaikkitietävä ole, mutta maalivahtiosastolle kannattas hankkia esim, Rinne/Price/Rask, puolustukseen joku kova nimi (esim, Weber, helpommin sanottu kuin tehty tottakai) ja hyökkäys kirkuu oikeata maalintekijää (esim. Kessel, jolla on todella mukava pelata).

Kesseliä olenkin pidempään pohtinut. Tosin hinta heiluu aina XboxOnen puolella siinä about 70 000 paremmalla puolella ja melkeinpä kaikki coinsit menisivät sitten siihen. On sitä tullu kyttäiltyy josko joku vahingossa sattuisi myymään kaveria alihintaan, mutta eipä ole vielä.

Weber ois helmi kyllä, paitsi hinnaltaan. Pitää varmaan pohtia köyhän miehen Weberiä tmv.

Price olis varmasti kova sana, vaikkei Mason huono ainakaan itsellä ole ollut. Vähän reilut 90% torjunnat ja vain vähän päälle 1 maali omiin per matsi. Tietenkin tätä avittaa snadisti sekin, että pelaan todella tiukkaa puolustusta käyttämäni 1-4 taktiikankin myötä. Tylsää välillä ehkä, mutta tehokasta.
 

SuperKakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja New York Rangers
Vähän alkaa käydä tylsäksi HUT kun allekirjoittaneella ainakin lähes kaikki pelit päättyvät aina 2-1 tai 1-0.

Nytkin olen pelannut vissiin 3 ottelua päästämättä maalia.
Toisaalta toissapäivänä yksi peli 2. divarissa (!) päättyi 11-1 voitoksi.
 

liam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leafs
Vähän alkaa käydä tylsäksi HUT kun allekirjoittaneella ainakin lähes kaikki pelit päättyvät aina 2-1 tai 1-0.

Nytkin olen pelannut vissiin 3 ottelua päästämättä maalia.
Toisaalta toissapäivänä yksi peli 2. divarissa (!) päättyi 11-1 voitoksi.

Juuh, mulla on samanlainen jakso menossa. Vaikka peli olis kuinka täydellistä mun hallintaa, niin peli päättyy joku 2-1, ja sen viimeisenkin maalin oon saanu pelin loppupuolella. Ja tosiaan, jopa 1. divarissa näkee melko heikkoja pelaajia. Suurin voittoni 1.divarissa on 15-0, toki muutama maali tuli lopussa, kun kaveri kyllästy ja alko pelleilemään eli otti esim, jäähyjä tahallaan.
 

Ribals

Jäsen
Jätin vinkin videoon. Ykkösdivarissa kaikki nuo, missä joukkueen logona Royals. Vancouverin logolla varustetuista osa ykkösessa, pääosa muualla. Luonnollisesti otin vain näyttävimmät, sekä pyrin välttämään samanlaisehkoja osumia. Vaikka tämä nyt on niin yksinkertainen peli, että se onkin vaikeahkoa.
Hyvännäköstä kuviota vedit!

Mikäs on sun psn ja HUT-joukkueen nimi? Millaset statsit?


edit. Joukkueen nimen sain jo selville. :)
 

Ribals

Jäsen
PSN sama kuin täällä käyttis. Statsit jotain 122-7-2. Tappioiden määrän taidan muistaa ulkoa tismalleen oikein ja muistelisin, että niistä kaksi tuli yhteyden katkeamisella/pelin jäätymisellä. Ei rankkutappioita. Voitot on sinnepäin. Vähiin on jääneet pelit, mutta toisaalta en ole aiempina vuosina jaksanut pelata oikein sitäkään vähää. EASHL:n puolella kuluttanut pitkälti kaiken ajan pelin parissa.

Ja kai voisi tarkentaa, että kakkostiimillä oli tuo Vancouverin logo. Sillä on viime aikoina lähinnä tullut pelailtua, mutta juuri nyt ei jaksa taas silläkään. Kakkosella n. sata peliä tullut pelailtua. Välillä ollut vain tappelijoita/isoja körmyjä, välillä pack-only yms. mikä on aina hetkeksi lisännyt mielenkiintoa.
Itsellä meni into änäriin totaalisesti noin 200 pelatun pelin jälkeen. Omalla käyttäjällä statsit suurinpiirtein 168-28-5 (EA heittänyt 5 pelistä ulos). Nyt pelannut vain fifaa, mutta into alkaa palailla takaisin ja päätin, että voisi uudella accolla alkaa vääntämään. En jaksa nyt tuonne ykkösdirreen lähteä rannareita leipomaan.

Itse olen myös EASHL-miehiä ja 6v6 pelejä odotellessa. :)
 
Sellainen debyytti ykkösdivariin. Osasin toki odottaa vaikeuksia, mutta 0-5, maaliero 4-25. Tehdyistä yksi oli oma, kun kaveri yritti syöttää maalin takaa keskustaan. Kaksi ensimmäistä peliä 0-8 ja 1-8. Se on kyllä jännä, miten homma menee joka osa-alueella perseelleen, kun on mennäkseen. Toistakymmentä läpiajoa, toistakymmentä huippuluokan onetimer-paikkaa, joista ainoa lopputulos oli lumien pöllähtäminen.

Noh, kai sitä pitää vielä yksi peli pelata, niin pääsee seuraavalla kerralla aloittamaan kakkosdivarista puhtaalta pöydältä. En edes yritä voittaa viimeistä peliä, ei tätä paskaa jaksa enää yhtään ottelua. Eniten harmittaa, että kolme viimeistä peliä oli täysin voitettavissa ja vastassa ei ollut huippuhyviä pelaajia, mutta kun mistään ei tule mitään.
 

liam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leafs
On kyllä ihan jäätäviä statseja porukalla täällä.

Sen olen huomannut, että suurimmalla osalla pelaajista, joilla statsit on luokkaa 500-100-10, niin ne ei tee pelissä mitään muuta kuin pyörii kulmassa ja toivoo, että maalin edessä pelaaja vapautuisi, jolloin laitetaan one-timer ja hakee jatkuvasti etuyläkulmaa. Kyllä ne on todella harvassa ne oikeasti hyvät pelaajat, jotka rakentavat kaikenlaisia maalipaikkoja ja silti menestyvät todella hyvin eli ei kannata sokeasti vain tuijottaa niitä tilastoja.
 

pesalae

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Washington Capitals, Avangard Omsk
Sen olen huomannut, että suurimmalla osalla pelaajista, joilla statsit on luokkaa 500-100-10, niin ne ei tee pelissä mitään muuta kuin pyörii kulmassa ja toivoo, että maalin edessä pelaaja vapautuisi, jolloin laitetaan one-timer ja hakee jatkuvasti etuyläkulmaa. Kyllä ne on todella harvassa ne oikeasti hyvät pelaajat, jotka rakentavat kaikenlaisia maalipaikkoja ja silti menestyvät todella hyvin eli ei kannata sokeasti vain tuijottaa niitä tilastoja.

Allekirjoitan tämän. Liiankin useasti näitäkin tulee eteen, mutta useinmiten puolustaminen heitä vastaan onkin helppoa kun näkee koko ajan, mitä hakee. Toinen juttu, minkä itse olen huomannut on se, että vaikka kuinka overpowered jengi vastustajalla onkin, niin osa ei vain tunnu osaavan tuota puolustamista. Aina melkeinpä ajavat sen yhden pakin ulos tilanteesta ja usein jopa toisenkin. Tämän päälle järjetöntä karvaamista vailla mitään ideaa, myös pakeilla esitettynä. Helpot paikathan tästä aukeaa lopulta.
Liekö liikaa itsevarmuutta, vastustajan räikeää aliarviointia materiaalin pohjalta vaiko vain osaamattomuutta?
 

Ribals

Jäsen
Sen olen huomannut, että suurimmalla osalla pelaajista, joilla statsit on luokkaa 500-100-10, niin ne ei tee pelissä mitään muuta kuin pyörii kulmassa ja toivoo, että maalin edessä pelaaja vapautuisi, jolloin laitetaan one-timer ja hakee jatkuvasti etuyläkulmaa. Kyllä ne on todella harvassa ne oikeasti hyvät pelaajat, jotka rakentavat kaikenlaisia maalipaikkoja ja silti menestyvät todella hyvin eli ei kannata sokeasti vain tuijottaa niitä tilastoja.
Allekirjoitan tämän. Liiankin useasti näitäkin tulee eteen, mutta useinmiten puolustaminen heitä vastaan onkin helppoa kun näkee koko ajan, mitä hakee. Toinen juttu, minkä itse olen huomannut on se, että vaikka kuinka overpowered jengi vastustajalla onkin, niin osa ei vain tunnu osaavan tuota puolustamista. Aina melkeinpä ajavat sen yhden pakin ulos tilanteesta ja usein jopa toisenkin. Tämän päälle järjetöntä karvaamista vailla mitään ideaa, myös pakeilla esitettynä. Helpot paikathan tästä aukeaa lopulta.
Liekö liikaa itsevarmuutta, vastustajan räikeää aliarviointia materiaalin pohjalta vaiko vain osaamattomuutta?
Allekirjoitan molempien väitteet.

Nuo statsit ei kerro paljoa, jos osaa puolustaa nuo bugirannarit 9,5/10 pois, niin voitto on jo lähellä. :)

Noita OP jengejä on tosi kiva hakata, jos vihu on huono puolustamaan. Puolustaminen on koko pelin avainasia, jos se on kunnossa, niin lupaan, että tulosta alkaa tulla ykkösdirressäkin.
 
Allekirjoitan molempien väitteet.

Nuo statsit ei kerro paljoa, jos osaa puolustaa nuo bugirannarit 9,5/10 pois, niin voitto on jo lähellä. :)

Noita OP jengejä on tosi kiva hakata, jos vihu on huono puolustamaan. Puolustaminen on koko pelin avainasia, jos se on kunnossa, niin lupaan, että tulosta alkaa tulla ykkösdirressäkin.
Sama juttu, OP jengit on jostain syystä aina helpoimpia voittaa ylipelaamisen takia. Sen verran kommentoin vielä että kyllä siellä kulmissakin täytyy jonkin verran pyöriä jotta voi rakentaa ihan pakeillekin vapaita paikkoja, jotkut vaan sattuu pelaamaan ainoastaan siellä kulmassa mutta ihan helppo ne on puolustaa pois kun maalinedusta on tukossa ja vastahyökkäykset on aina vaan parempia kun kaverilla pari ukkoa pyörii syvällä
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Poken raiskaaminen on näemmä vain lisääntynyt onlinessa siitä, mitä se oli pahimmillaan jo NHL14 HUT:ssa/onlinessa. Eihän tuo jumalauta ole enää mitään muuta kuin joka toisen vastuksen pokepokepokepokepokepokepokepokepokepokepoke ja mailannostomailannostomailannostopokepokepoke. Kohtuu ällöttävää pelata...
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Poken raiskaaminen on näemmä vain lisääntynyt onlinessa siitä, mitä se oli pahimmillaan jo NHL14 HUT:ssa/onlinessa. Eihän tuo jumalauta ole enää mitään muuta kuin joka toisen vastuksen pokepokepokepokepokepokepokepokepokepokepoke ja mailannostomailannostomailannostopokepokepoke. Kohtuu ällöttävää pelata...

Tämä on totta, todella rasittava tapa, ja en voi kuin ihmetellä noita ketkä pelaavat tuolla tavalla. Mitä ihmettä tuosta pelaamisesta saa itselleen? Harmi kun pelissä ei ole mahdollisuutta blokata tiettyjä käyttäjiä niin, ettei enää jatkossa tulisi pelejä niitä vastaan.

e. Toki voi itse pitää kirjaa noista mulkuista ja sitten kun näkee tulevan vastustajan, niin ei mene eteenpäin alkuvalikosta.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Voiskos joku "kunnollisesti pelaava" pelata mua vastaan joskus yhden matsin vaikka? Kun olen tosiaan edelleen ihan hukassa ton online-pelaamisen kanssa - montaa asiaa en oikein osaa puolustaa kunnolla (varsinkin se suojausnappi pohjassa surffailu). Turpaan tulee 4-divarissa aika huolella. Ogelmana myös ilmeisesti paska jengi, koska maalipaikassa aina vetävät ohi kiekosta/jonnekki hallin kattoon. Siis siedän, että HUTia ei voi pelata ketä tahansa vastaan, mutta kai tässä online peli kaveria vastaan on?

PS4 siis käytössä.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On tuo pelaaminen ainakin 1. divarissa välillä sellaista antilätkää, että HUT päässytkin omalle mustalle listalle taas hetkeksi aikaa. Jokainen vastustaja pelaa samalla taktiikalla eli haetaan sitä etukulmaa aivan, joka helvetin tilanteesta. Itseäni on alkanut myös ärsyttää peleissä omien bottipelaajien todellinen tyhmyys. Milloin pakki "hyökkää" karvaamaan kiekon ollessa vastustajalla hänen siniviivallaan, jolloin avautuu aina joko 2vs1 tai pahimmassa tapauksessa läpiajo. Itse noita taktiikoita koitan myös pelien sisällä vaihdella riippuen miten vastustaja pelaa, mutta vaikuttaa hyvin usein ettei taktiikoiden vaihdot vaikuta mitenkään bottipelaajiin vaan mennään samalla kaavalla vähintään puolet pelistä ja kenties 5 minuutit tajutaan pelata "uutta" taktiikkaa.
 
Voiskos joku "kunnollisesti pelaava" pelata mua vastaan joskus yhden matsin vaikka? Kun olen tosiaan edelleen ihan hukassa ton online-pelaamisen kanssa - montaa asiaa en oikein osaa puolustaa kunnolla (varsinkin se suojausnappi pohjassa surffailu). Turpaan tulee 4-divarissa aika huolella. Ogelmana myös ilmeisesti paska jengi, koska maalipaikassa aina vetävät ohi kiekosta/jonnekki hallin kattoon. Siis siedän, että HUTia ei voi pelata ketä tahansa vastaan, mutta kai tässä online peli kaveria vastaan on?

PS4 siis käytössä.
On toki 1vs1 online matsi jossa voi lähettää kutsun kaverille. Voisin tässä ihan yleisesti jakaa pari vinkkiä liittyen taktiikoihin ja tohon puolustamiseen, en takaa että toimii mut noi bugiranteet saa paremmin pois ja onetimerin hakijat. Puolustustaktiikaksi edustan suojaus ja vetäytyvä, ei paljon omissa soi jos vain hieman osaa kontrolloida itse myös omalla alueella pelaajia.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
On toki 1vs1 online matsi jossa voi lähettää kutsun kaverille. Voisin tässä ihan yleisesti jakaa pari vinkkiä liittyen taktiikoihin ja tohon puolustamiseen, en takaa että toimii mut noi bugiranteet saa paremmin pois ja onetimerin hakijat. Puolustustaktiikaksi edustan suojaus ja vetäytyvä, ei paljon omissa soi jos vain hieman osaa kontrolloida itse myös omalla alueella pelaajia.
Niin. Lopultahan ei puolustus taida se mun suurin heikkous olla, jatkuvasti häviän 2-1 tai 3-2. Omat hyökkäykset usein katkeaa, kun joku oma pelaaja ei saa kiekkoa kiinni. Enkö osaa syöttää, vai onko liian paska puolustus? Niin ja jotkut osaa niin hyvin pokettaa.

Viime pelin hävisin jatkoilla 3-2. Ihan vääryydellä taisin kyllä jatkoon mennä, kun taisin hävitä kudit 27-9. Silti pääsin HA-ajassa melkein samoihin. Hiukan tuo voittomaali harmitti, kun kaikki omat bottipelaajat vaan katteli kun vastustaja luisteli maalin eteen ja rannasi yläkulmaan. Koitin vaihtaa alimpaan pelaajaan, mutta eihän se onnistunut. No, silti ansaitsematon yksi piste!
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Onko kellään lainata Patrick Kanea tai Jonathan Toewsia? (normaali kortti) Kaikkiin muihin Hawksin pelaajiin riittää massit, mutta Kaneen ei. Toki säästän tuon 200k ostomyynneillä helposti parissa viikossa, mutta helpommalla pääsisi kun joku lainasi vaikkapa 5k korvausta vastaan Kanea tänne hetkeksi. Toews, Sharp ja Kane vielä ostamatta siis. Xbone HUT.
 
En ole täysin kärryillä bottien säädöistä vieläkään, mutta mielestäni taktiikoista puhuessa ei kannata unohtaa noita ketju-, sekä pakkiparikohtaisia slidereita. Pakit ainakin oletusasetuksilla peruuttavat hyökkäyssiniseltä liian helposti keskialueelle, eivätkä hirveästi tainneet vetopaikkoihinkaan hakeutua. Ei sillä, että niitä niille tonteille saisi juuri muutenkaan.. Ja jos hyökkäysketjut säätää liikaa säästämään energiaa, niin sitten ne yleensä säästää sitä karvauksesta/puolustuspelistä. Toisaalta jos taas sääti kaikki ketjut painamaan täysiä, niin sitten ne väsyi aivan liian nopeasti, eikä ollut virtaa spurtata niissä tilanteissa kun olisi pitänyt. Samaten mitä alempi hyökkäyspaine (varovainen, normaali, aggressiivinen jne.), niin sitä kurinalaisemmin ne pelaavat omiin ja karvaavat. Sekin toki on kaksipiippuinen asia, kuten melkeinpä kaikki muukin. Eli välillä ne jättää sitten menemättä irtokiekoille ja peruuttavat turvallisesti kiekon alle.

Mutta ylivoimalla omat toki on aina täysiä idiootteja puolustussuuntaan. Mikäs sen kivempaa kun toinen pakki pysähtyy/jarruttaa hyökkäyssiniselle ja vihu pääsee vähintään 1 vs. 1, josta sitten veskari liian usein imaisee sen huonon rannevedon kaukaa sisään. Toki niitä samoja on tullut tehtyäkin. Ja alivoimalla taas ne karvaa ja pelaa melkeinpä kuin olisi 5 vs. 5 käynnissä.

Hyökkäysketjuissa sen kiekon kuskaamissliderin suhteen ei ole mitään hajua miten se vaikuttaa. Paitsi, että kun siinä on kuskaaminen täysillä, niin ukot on silti vähintään yhtä usein paitsiossa. Jos sen jättää vaikkapa jonnekin neljään naksuun, niin haluaisin itse ajatella, että ukot hyökkää paremmalla jalalla sen sinisen yli. Toki se ei silti tunnu estävän sitä, että joskus kun ylitän sinisen ja lyön jarrut kiekollisella, niin kiekotonkin hyökkääjä pysähtyy, eikä jatka syvään. Blokkaamistakaan en tykkää liikaa käyttää, ettei botit hajota puolustuspakettia ryntäämällä jokaisen vedon eteen. Mutta ei sitäkään taas nollille halua laittaa.

Karvaus ja keskialue on aiheuttanut eniten harmaita hiuksia ja käytän edelleen jatkuvasti kaikkia säännöllisesti paitsi 2-3:sta. Botti tietysti kannattaa pitää kärkikarvaajana, koska se osaa sen homman ja ihminen on parempi varmistavana hyökkääjänä lukemassa syöttöä pois. Muuten tulee vastustajan ja tilanteenkin mukaan säädeltyä noita karvauksia, keskialuetta, sekä sitä kuinka usein lähdetään karvaamaan hyökkäysalueelta vs. keskialueen peli. Joskus joku toimii täydellisesti, usein on tyydyttävä johonkin ja joskus ei tosiaan tunnu mikään toimivan.

Itse tykkään puolustuksessa contain puckista, eli oliko kiekon estäminen. Kaverina pitänyt staggeredilla jo jonkin aikaa ja välillä vaihdellut. Tight Pointilla pelailin muutaman pelin kakkosella, mutta kyllähän se oli ainakin omilla asetuksilla aikamoista bottien juoksuttamista ja itse oli pakko pysytellä taaempana varmistelemassa. Usein tuntui leijuvan vihun maalipaikka yhden syötön päässä, mutta usein se vain jäi syntymättä. Jotkut tosin pelanneet silläkin hyvin itseä vastaan. Olettaisin, koska ei viivalla tuntunut olevan tilaa ja kiirettä tuntui olevan vähän joka paikassa.

Hyökkäyksiinlähdöissä pidän, jos vain mahdollista, nopean ja hitaan lähdön kakkosilla. Ei kasva välimatkat liian suuriksi, jolloin on yleensä vaihtoehtoja kenelle syötellä, tai mitä tehdä kun on enemmän kuin kaksi hyökkääjää mukana. Sitten kun ei meinaa saada mitään aikaan vastustajan kovassa karvauksessa, niin lähdetään nopeasti pystyyn.

Pelaajien suhteen kannattaa muistaa, että HUT:ssa taitaa olla pohjalla nuo offlinen pelaaja-arvot (alkuperäinen online-kokoonpano). Eli HUT:n pelaajakortissa seisova luistelu on ennemminkin pelaajan luisteluarvojen keskiarvo, mihin vaikuttaa kiihtyvyyden, ketteryyden, kunnon, sekä nopeuden ohella myös tasapaino. Ainakin Drouin on vikkelä 85 luistelun pelaajaksi, sekä Zuccarello 86:seksi. Toki ne on vielä pienikokoisiakin. Erikoiskorteista ei kummempaa hajua. EA:n tuntien +2, +3 kaikkeen. Mene ja tiedä.
Paljon asiaa tuossa. Ite nimenomaan säätänyt sliderit joka ketjulle ja pakkiparille jotta homma pysyy kasassa. Lisäksi on eri variaatioita ketjujen taktiikoissa jottei ole liian yksipuolista ja säädän kesken pelin jos tarvis. 1vs1 onlines n. 93-10-4 ja hut nyt 40-2-1 eli ihan ok mennyt omilla strategioilla jotka vain hieman muuttuneet pelin oston jälkeen. Turha lähtee muuttamaan itselle sopivaa pelitapaa. Katsotaan nhl 16 mitä muokkaus mahdollisuuksia siinä on
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Alkuvaiheessa pyrin noita hyökkäysketjujen ja pakkien slidereitä säätää, mutta kyllästyi siihen, kun pitäisi joka perkeleen peliin säätää ne uudestaan ja siihen mennessä ne vikkelimmät vastustajat ovat jo ehtineet quitata, kun ei jaksa odottaa. Eikö näitä siis saa mistään valikosta säätämään vaan ne pitää oikeasti joka ikiseen peliin säätää uudestaan? Kyseessä siis PS3 versio.
 
Alkuvaiheessa pyrin noita hyökkäysketjujen ja pakkien slidereitä säätää, mutta kyllästyi siihen, kun pitäisi joka perkeleen peliin säätää ne uudestaan ja siihen mennessä ne vikkelimmät vastustajat ovat jo ehtineet quitata, kun ei jaksa odottaa. Eikö näitä siis saa mistään valikosta säätämään vaan ne pitää oikeasti joka ikiseen peliin säätää uudestaan? Kyseessä siis PS3 versio.
HUTissa pitäis pystyä. En muista välilehden nimeä mutta siellä missä on "Oma joukkue" ja sen alapuolella "Taktiikat". Online 1vs1 ei pysty, itse teen joskus 1vs1 niin että meen suoraan peliin ja pelin alussa lyön pauselle koska ne voi sieltäkin vaihtaa. SIllon tällön porukka kans quittii siinä alkuvalikossa. Onhan toi ihan typerää kun noin yksinkertaista asiaa ei peliin ole tehty, Fifassa ollut jo kauan että niitä voi tallentaa oman mielen mukaan useampiakin..
 
Suosikkijoukkue
Ässät
HUTissa pitäis pystyä. En muista välilehden nimeä mutta siellä missä on "Oma joukkue" ja sen alapuolella "Taktiikat". Online 1vs1 ei pysty, itse teen joskus 1vs1 niin että meen suoraan peliin ja pelin alussa lyön pauselle koska ne voi sieltäkin vaihtaa. SIllon tällön porukka kans quittii siinä alkuvalikossa. Onhan toi ihan typerää kun noin yksinkertaista asiaa ei peliin ole tehty, Fifassa ollut jo kauan että niitä voi tallentaa oman mielen mukaan useampiakin..
En nyt ole ihan 100% varma, mutta mielestäni 1vs1 pelin voi keskeyttää ensimmäisen, tai ensimmäisten minuuttien aikana niin, että tilastoihin ei tulee merkintää keskeytyksestä. Eli todennäköisesti nuot muutamat keskeyttäjätkin jatkaa peliä, jos säädät taktiikat vasta ekalla katkolla.

On hölmöä, että edes HUTissa ei saa kaikkia taktiikoita tallennettua. Esim aloituskuvion ja hyökkäysalueen karvauksen joutuu säätämään joka kerta erikseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös