Ollakko vai eikö olla – kärppähuhut ja mutut 2014–2015

  • 321 132
  • 740
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä tarkasti on minulla mielessä Viuhkolan kuntoutumistilanne. Mietinpä vain, jotta jokohan Junno on kohta valmis Viuhkolalle sopimusta tarjoamaan, sillä ei tuo sentterin hommaaminen tunnu nyt kovin helppoa olevan. Iltalehden mukaanhan Jari olisi halukas Oulussa jatkamaan. Tämän takia halusin GT:ltä udella, josko hän tietäisi jotain siitä, onko Junnon mieli Viuhkolan suhteen muuttumassa.
Oli muuttumassa tai ei mutta nyt ollaan vasta syyskuun lopulla ja Viuhkola on pelikuntoinen vasta n. 3 kuukauden kuluttua. Päivän selvää on että Deschampsin heräämistä ei sinne asti odotella. Hän joko herää pikapuoliin tai tilalle hankitaan joku peluri, joka ei ole Viuhkola johtuen hänen terveystilanteestaan.

Kun Deschampsin paikka on saatu ratkottua suuntaan tai toiseen, voidaan alkaa miettiä kakkosketjun sentteriä ja sille tontille Viuhkolallakin saattaa olla saumoja jos Komulainen tai Manninen ei pysty lunastamaan sitä itselleen. Tämä ei kuitenkaan ole akuutti asia eikä näin ollen Viuhkolalla tarvitse edes spekuloida tässä vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:

JPL

Jäsen
Maajoukkuetaukoon saakka on aikaa vähän yhdellä jos toisellakin... Kyllä hyviä asioita pitää alkaa tapahtumaan myös kentällä. Toisaalta on aivan turha suolata yhtä pelaajaa (vaikka olisikin uusi ja ulkomaalainen), kun koko joukkueen peli on ollut tukossa läpi kauden. Tuon kolmen tappion aikaan jopa Kemppaisen ketju oli sekaisin kuin seinäkello ja omissa soi enemmän kuin toisessa päässä. Kun peli ei kulje kenelläkään, niin tappioita on turha laittaa yhden pelaajan niskaan. Kun peli menee eteenpäin ja voittoja alkaa tulemaan enemmän, nähdään onko jostain yksilöstä apua vai ei.

Toki sentteritilanne on tällä hetkellä heikko, kun Deschamps ei ole toistaiseksi lunastanut niitä odotuksia mitä herralle on asetettu. Toivotaan, että tämä korjaantuu. Ja samoin toivotaan, että Mannisen kohtuullisen hyvä vire jatkuu edelleen ja hän saa kairattua itselleen tuon kakkosen tontin (kaikki kunnia Komulle, mutta hänen roolinsa on täytemies siellä täällä - parempi vaihtoehto olisi ollut lähteä hakemaan peliaikaa pienemmästä seurasta). Verorajan jälkeen tai Tammikuussa sitten hommataan joku kokenut kehäkettu tyyliin Pirnes paikkaamaan vajaavaisuutta tuolla tontilla. Toinen vaihtoehto tietenkin on, että Deschamps ulostetaan ennen joulua ja tilalle hommataan toinen arpa.... ja sitten kuitenkin joudutaan vielä palkkaamaan toinenkin sentteri keväällä. Ei oikein kuulosta hyvältä tämäkään.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
[QUOTE="McTorso, post: 5535232, member: 90373" onko Junnon mieli Viuhkolan suhteen muuttumassa.[/QUOTE]

Sivuhuomio tähän: kyse ei ole Junnon mielipiteestä, vaan Marjamäen. Juhalle ei olisi miään ongelma signata Viuhkola kohtuullisella diilillä.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Kyllä tarkasti on minulla mielessä Viuhkolan kuntoutumistilanne. Mietinpä vain, jotta jokohan Junno on kohta valmis Viuhkolalle sopimusta tarjoamaan, sillä ei tuo sentterin hommaaminen tunnu nyt kovin helppoa olevan. Iltalehden mukaanhan Jari olisi halukas Oulussa jatkamaan. Tämän takia halusin GT:ltä udella, josko hän tietäisi jotain siitä, onko Junnon mieli Viuhkolan suhteen muuttumassa.

Aikamoinen käännös pitää tapahtua, jos Viuhkola Kärpissä pelaa. Kärpät ei elä enää parin vuoden takaisesti kädestä suuhun tavoitellen pikavoittoja joka kausi. Isommassa kokonaisuudessa, tulevaisuuden palapelissä, Viuhkola ei enää kuulu suunnitelmiin. Siihen on syynä tietysti koko ajan rikki oleva kroppa, joka on vienyt pelaajan jo liian isolle takamatkalle muihin nähden. Samoin nykyaikainen, Liigassa valloillaan oleva sentteripelin kehitys on kuin myrkkyä Viuhkolalle. Kärpissä sentterille on suurin edellytys vahva liike molempiin suuntiin. Viuhkola on taas aikakauden pelaaja, jolloin sentteri oli lähinnä kiekonjakeluteline, jolle annettiin limppu lapaan ja siitä eteenpäin.

Mukavahan se olisi, jos Viuhkola vielä Kärpissä pelaisi. Hänen itsensä kannalta jopa koko kauden huilaaminen voisi olla järkevin ratkaisu.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aikamoinen käännös pitää tapahtua, jos Viuhkola Kärpissä pelaa. Kärpät ei elä enää parin vuoden takaisesti kädestä suuhun tavoitellen pikavoittoja joka kausi. Isommassa kokonaisuudessa, tulevaisuuden palapelissä, Viuhkola ei enää kuulu suunnitelmiin. Siihen on syynä tietysti koko ajan rikki oleva kroppa, joka on vienyt pelaajan jo liian isolle takamatkalle muihin nähden. Samoin nykyaikainen, Liigassa valloillaan oleva sentteripelin kehitys on kuin myrkkyä Viuhkolalle. Kärpissä sentterille on suurin edellytys vahva liike molempiin suuntiin. Viuhkola on taas aikakauden pelaaja, jolloin sentteri oli lähinnä kiekonjakeluteline, jolle annettiin limppu lapaan ja siitä eteenpäin.

Mukavahan se olisi, jos Viuhkola vielä Kärpissä pelaisi. Hänen itsensä kannalta jopa koko kauden huilaaminen voisi olla järkevin ratkaisu.
Uskon, että tiedätte minun näkemyksen asiaan, joten en sen enempää asiasta jaarittele, Tuohon pikavoittojen tavoitteluun haluan kuitenkin pikkaisen kommentoida, sillä en ymmärrä, miten Viuhkolan palkkaaminen olisi pikavoiton tavoittelua. Viuhkolan palkkaaminen olisi mielestäni nimenomaan kokkonaisvaltainen ja kauaskantoinen päätös. Viuhkola on kärppälegenda, jonka seurassa pitäminen tulisi olla ykkösprioriteetteja. Eikö pikavoiton tavoittelua se, jos tänne hommataan Deschampsin kaltaisia ulkomaalaisia vuoden sopimuksella?

Erimieleinen olen kanssasi myös siitä, pystyykö Viuhkola nykyaikaiseen sentteripeliin. Mielestäni pystyy. Ihan kelpo näytöt Jari pisti pöytään viime kaudellakin yhdellä polvella pelaten. Ihan mielenkiintoista olisi tietää, puhuitko omalla suullasi, vai onko Marjamäki oikeasti Viuhkolasta tuota mieltä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jeffille vähän kommenttia myös. Hienoa, jos Junno on valmis Viuhkolan palkkaamiseen. Marjamäelle taas iso lampaanperse kärppälegendojen systemaattisesta ulostamisesta. Hommaisivat edes parempia pelaajia näiden legendojen tilalle,mutta ei näytä onnistuvan. Yhteenvetona voisi todeta, että seuralegendat ulos, epävarmat ulkkkarit sisään. Ei näin Marjamäki.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Marjamäelle taas iso lampaanperse kärppälegendojen systemaattisesta ulostamisesta. Hommaisivat edes parempia pelaajia näiden legendojen tilalle,mutta ei näytä onnistuvan. Yhteenvetona voisi todeta, että seuralegendat ulos, epävarmat ulkkkarit sisään. Ei näin Marjamäki.

Jakelet siis lampaanperseitä valmentajalle, joka yhden kauden aikana muutti Kärppien suunnan täydellisesti tuloksena mestaruus. Joskus menestys vaatii kipeitä ratkaisuja ja niitä ei Kärpissä uskallettu tehdä vuosikausiin ennen Marjamäen tuloa Ouluun.

Viuhkola on seuraikoni mutta yksikään pelaaja ei ole seuraa suurempi, ei edes Viuhkola tai Lehtonen. En itse ymmärrä lainkaan sitä, että jollakin pelaajalla olisi automaattinen pelipaikka joukkueessa, varsinkaan pelaajalla joka on mahdollisesti pelikunnossa joskus ensi vuoden alkupuolella.

Jos Viuhkola on nykyliigan vaatimusten mukaisessa pelikunnossa, niin varmasti joku muu liigaseura ilolla palkkaa hänet. Suurella mielenkiinnolla jään odottamaan tuon seuran nimeä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jakelet siis lampaanperseitä valmentajalle, joka yhden kauden aikana muutti Kärppien suunnan täydellisesti tuloksena mestaruus. Joskus menestys vaatii kipeitä ratkaisuja ja niitä ei Kärpissä uskallettu tehdä vuosikausiin ennen Marjamäen tuloa Ouluun.
Oikeassa olet, jakelen ison lampaanperseen Marjamäelle, jos hän on todella se este Viuhkolan kärppäuran jatkolle. Nämä menestys vaati kipeitä ratkaisuja -kommentit ovat kovin erikoisia. Vaatiiko Kärppien menestys Viuhkolan ulostamisen? Minusta ei.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viuhkola on seuraikoni mutta yksikään pelaaja ei ole seuraa suurempi, ei edes Viuhkola tai Lehtonen. En itse ymmärrä lainkaan sitä, että jollakin pelaajalla olisi automaattinen pelipaikka joukkueessa, varsinkaan pelaajalla joka on mahdollisesti pelikunnossa joskus ensi vuoden alkupuolella.
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Olen kirjoittanut aiemminkin, ettei Viuhkola ole suurempi kuin seura. Niin ei ole myöskään Marjamäki tai Junnokaan. Kyllä tässä sentteritilanteessa on seuran etu tarkkailla Viuhkolan tilanne huolella loppuun asti. Toki voidaan lähteä hakemaan hätäillen lisää AHL-raaputusarpoja, josko sieltä pikavoitto napsahtaisi. Minusta se ei ole kuitenkaan järkevää. Mielenkiintoista on seurata Kärppien sentteritilanteen edistymistä.

Mitä tulee Viuhkolan kuntoutumiseen, olen ollut siinä uskossa, että paluu tapahtuu marraskuussa. Kyllä kuusi kuukautta on riittävä aika eturistisideoperaatiosta kuntoutumiseen. Joku tarkemmin tietävä voisi valaista, onko aikataulussa tapahtunut jonkinlainen muutos niin, että paluu venyy ensi vuoden puolelle.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viuhkola on seuraikoni mutta yksikään pelaaja ei ole seuraa suurempi, ei edes Viuhkola tai Lehtonen. En itse ymmärrä lainkaan sitä, että jollakin pelaajalla olisi automaattinen pelipaikka joukkueessa, varsinkaan pelaajalla joka on mahdollisesti pelikunnossa joskus ensi vuoden alkupuolella.

Olen iso Piku-fani, mutta järjen ääntä minäkin kuuntelen ja se on ylläolevassa juuri prikulleen noin. Ainakaan vanhoilla palkoilla Pikua ei tule pitää joukkueessa ja olisin kovin pettynyt, jos hän sinne vaatisi pääsyä entisellä tilipussin hinnalla.

Jos hän kuntoutuu peleihin vaikkapa vuodenvaihteen jälkeen, voisin harkita, mikäli tulee huomattavasti pienemmällä tilillä. Hän on edelleen hyvä pelaaja ja pelisilmä loistava. Sillä hän pystyy paikkaamaan nopeusvajettaan vielä hyvin ja aloittajanakin toimii. Muutoin kiitos Piku, mutta ei kiitos, ei enää pitkiä saikkuja, joista ainakin osan taitaa Kärpät tuntea nahoissaankin, sillä tuskin vakuutus kaikkea maksaa? Ei automaatiota, ei edes Pikulle.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Olen kirjoittanut aiemminkin, ettei Viuhkola ole suurempi kuin seura. Niin ei ole myöskään Marjamäki tai Junnokaan. Kyllä tässä sentteritilanteessa on seuran etu tarkkailla Viuhkolan tilanne huolella loppuun asti. Toki voidaan lähteä hakemaan hätäillen lisää AHL-raaputusarpoja, josko sieltä pikavoitto napsahtaisi. Minusta se ei ole kuitenkaan järkevää. Mielenkiintoista on seurata Kärppien sentteritilanteen edistymistä.
Miksi pidät Viuhkolan palkkaamiselle vaihtoehtona "lähteä hakemaan hätäillen lisää AHL-raaputusarpoja"? Muitakin vaihtoehtoja kuin nämä kaksi on. Eikä tässä Kärppien sentteritilanteessa ole mielestäni nyt hätäillyt kukaan muu kuin sinä joka vouhkaat Viuhkolan paluun puolesta. Kärpät voi aivan hyvin seurailla rauhassa ja harkiten markkinoita niin AHL:stä, NHL:stä kuin Euroopan sarjoistakin. Senttereitä ei yleensä pilvin pimein ole markkinoilla mutta kyllä sinne tasaiseen tahtiin kuitenkin hyviä yksilöitä tipahtelee. Silloin pitää vain olla heti hereillä kun niin tapahtuu.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Oikeassa olet, jakelen ison lampaanperseen Marjamäelle, jos hän on todella se este Viuhkolan kärppäuran jatkolle. Nämä menestys vaati kipeitä ratkaisuja -kommentit ovat kovin erikoisia. Vaatiiko Kärppien menestys Viuhkolan ulostamisen? Minusta ei.

Marjamäki on palkattu Kärppiin vain ja ainoastaan nostamaan seura takaisin liigan huipulle ja siihen tehtävään hänelle on annettu aika vapaat kädet toimia. Tehtävässä onnistuminen vaatii myös valtaa tehdä päätöksiä ja niitä Marjamäki myös tekee. Hänen menestyminensä Kärpissä tullaan mittaamaan ensisijaisesti vain Kärppien sarjasijoitusten perusteella, ei omien ikonien tai nuorten pelaajien peluuttamisen kautta.

Tällä hetkellä Kärppien sentteritilanne ei ole vielä lähelläkään parasta mahdollista mutta siihen tulee korjaus matkan varrella, tavalla tai toisella, siitä voitte olla varma.
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Marjamäki on palkattu Kärppiin vain ja ainoastaan nostamaan seura takaisin liigan huipulle ja siihen tehtävään hänelle on annettu aika vapaat kädet toimia. Tehtävässä onnistuminen vaatii myös valtaa tehdä päätöksiä ja niitä Marjamäki myös tekee. Hänen menestyminensä Kärpissä tullaan mittaamaan ensisijaisesti vain Kärppien sarjasijoitusten perusteella, ei omien ikonien tai nuorten pelaajien peluuttamisen kautta.

Tällä hetkellä Kärppien sentteritilanne ei ole vielä lähelläkään parasta mahdollista mutta siihen tulee korjaus matkan varrella, tavalla tai toisella, siitä voitte olla varma.
Juuri näin. Viuhkola ei ole mikään ratkaisu ei enää orastavaan vaan jo vahvasti päällä olevaan sentteriongelmaan. Ja kuten olen aiemmin jo kirjoitellut, uskon seuran aktiivisesti kartoittavan sentteritilannetta. Pakkipuolellekin voipi olla tulossa vielä vahvistuksia, kunhan Pokalta saadaan kuulla missä hän meinaa loppukauden pelailla. Laiturit riittää kyllä ja molaripuolikin on hyvähköllä tolalla.

Ei siis lampaanperseitä organisaatiolle tästä aiheesta. Ennemminkin niitä leijonan naamoja.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miksi pidät Viuhkolan palkkaamiselle vaihtoehtona "lähteä hakemaan hätäillen lisää AHL-raaputusarpoja"? Muitakin vaihtoehtoja kuin nämä kaksi on. Eikä tässä Kärppien sentteritilanteessa ole mielestäni nyt hätäillyt kukaan muu kuin sinä joka vouhkaat Viuhkolan paluun puolesta. Kärpät voi aivan hyvin seurailla rauhassa ja harkiten markkinoita niin AHL:stä, NHL:stä kuin Euroopan sarjoistakin. Senttereitä ei yleensä pilvin pimein ole markkinoilla mutta kyllä sinne tasaiseen tahtiin kuitenkin hyviä yksilöitä tipahtelee. Silloin pitää vain olla heti hereillä kun niin tapahtuu.
Niin, hätäily taitaa olla määrittelykysymys. Minä pidän hätäilynä sitä, että hommaamme sentterin ennen kuin Viuhkolan tilanne on selvä. Mielestäni "jarikortti" on syytä katsoa loppuun asti. Siihen asti mennään Mannisella, Deschampsilla ja Komulaisella. Manninen on suoriutunut lupauksia antavasti ja kyllä meidän kannattaa antaa myös Deschampsille vielä aikaa. Sen verran hyvin kaveri veti ennen Liigan alkua. Kärpät todennäkoisesti kartoittaa sentteritilannetta AHL:ssä ja Euroopassa parhaillaan. Toivottavasti ratkaisu tehdään, sinua mukaillen, rauhassa ja harkiten. Täysosuman löytäminen tässä vaiheessa kautta on kuitenkin vaikeaa ja toivotaan toivotaan -hankinnnan vaara on olemassa.

Mielestäni uuden sentterin hankinta tulisi ajoittaa aikaisintaan marraskuulle. Toivoisin myös, että hankinta tulisi eurooppalaisesta sarjasta. Tällöin onnistumisen todennäköisyyden uskon olevan suurempi. Mutta tosiaan, niin kuin kirjoitit, vaihtoehtoja on muitakin kuin sopimus Viuhkolalle tai hätiköity AHL-ostos. Kirjoitin varmaan aiemmin esille pahimman pelkoni sentterihankinnan suhteen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Marjamäki on palkattu Kärppiin vain ja ainoastaan nostamaan seura takaisin liigan huipulle ja siihen tehtävään hänelle on annettu aika vapaat kädet toimia. Tehtävässä onnistuminen vaatii myös valtaa tehdä päätöksiä ja niitä Marjamäki myös tekee. Hänen menestyminensä Kärpissä tullaan mittaamaan ensisijaisesti vain Kärppien sarjasijoitusten perusteella, ei omien ikonien tai nuorten pelaajien peluuttamisen kautta.
Tässäpä on juuri esillä se asia, mitä kritisoin. Minä en ole koskaan pitänyt ajatuksesta "menestystä keinolla millä hyvänsä". Minun mielestäni jääkiekossa ja Kärpissä on suurempiakin arvoja kuin yksittäiset mestaruudet. Tästä asiasta olen kirjoittanut aiemmin niin paljon, ettei siihen liene tarvitse nyt palata.

Totta kai menestys on urheilussa tärkeää ja haluan Kärppien voittavan mestaruuden tänäkin vuonna. Pidän kuitenkin myös tärkeänä sitä, ettei Kärppäikonia turhaan hätistetä seurasta. Hienoa, jos Junno on valmis Viuhkolan palkkaamaan. Kyllä Marjamäenkin pitäisi pystyä maltilla katsomaan, josko Viuhkola pystyisi rakastamaansa seuraa vielä auttamaan. En hyväksy sitä, että mennään sokeasti päin mahdollista menestystä polkien perinteet ja seurauskollisuus maanrakoon.

Ymmärrän hyvin niiden mietteet, jotka eivät ole enää Viuhkolalle mahdollisuutta antamassa. Minä näen asian kuitenkin toisin kuin he. Ei siinä sen kummempaa.
 

sinikettu

Jäsen
Jari-kortin ainoa arvo on se, että joukkue saa vielä ihan kykynevän, mutta fyysisesti vajaan pelaajan, jonka kroppa ei kestä jatkuvaa kovaa rasitusta, jonka jääkiekko tuo mukanaan. Ei se oikeassa elämässä mene niin, että viimeiset viisi vuotta on vammailtu vuorotellen enemmän ja vähemmän ja eräänä päivänä taikaiskusta keho alkaakin kestää kovaa rasitusta. Vahva oletusarvo on se, ettei Viuhkola kykene enää pelaamaan pitkää runkosarjaa ja vielä vaativampia pudotuspelejä. Omasta puolestani Viuhkola voidaan kuitenkin ottaa joukkueeseen pelikohtaisella palkalla rotaatiopelaajakso 3-4-ketjuun, mutta pahimmassa (tai parhaimmassa) tapauksessa se saattaa viedä aimo kasan ropoja oikeasta sentterihankinnasta.

Olisi myös suotavaa, että juupas-eipäs-miehet eivät alkaisi kirjoittaa litanioita siitä, kuinka Viuhkola kyllä vielä pystyy pelaamaan terveenä ja hoitamaan vakiokokoonpanon pelaajan roolia.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olisi myös suotavaa, että juupas-eipäs-miehet eivät alkaisi kirjoittaa litanioita siitä, kuinka Viuhkola kyllä vielä pystyy pelaamaan terveenä ja hoitamaan vakiokokoonpanon pelaajan roolia.
En oikein ymmärtänyt viestiäsi, hyvä sinikettu. Olen pahoillani siitä. Kaksi asiaa kuvittelen sisäistäneeni siitä:
1. Olet varma, ettei Viuhkola enää pysty pelaamaan täysipainoisesti Liigaa.
2. Toivot, ettei tähän ketjuun kirjoiteta päinvastaisia näkemyksiä.
Olet sinä kyllä kova kaveri. Voit aivan hyvin olla oikeassa näkemyksesi kanssa, mutta että noin kovalla itseluottamuksella asiasi esität. Kova, kova kaveri olet.

Mielenkiintoista olisi kuulla niiltä parilta nimimerkiltä, joilla vaikuttaa olevan suhteita sisäpiiriin, jotta mistäpäin senttereitä tiiraillaan, jos tiiraillaan.
 

sinikettu

Jäsen
En oikein ymmärtänyt viestiäsi, hyvä sinikettu. Olen pahoillani siitä. Kaksi asiaa kuvittelen sisäistäneeni siitä:
1. Olet varma, ettei Viuhkola enää pysty pelaamaan täysipainoisesti Liigaa.
2. Toivot, ettei tähän ketjuun kirjoiteta päinvastaisia näkemyksiä.
Olet sinä kyllä kova kaveri. Voit aivan hyvin olla oikeassa näkemyksesi kanssa, mutta että noin kovalla itseluottamuksella asiasi esität. Kova, kova kaveri olet.

Mielenkiintoista olisi kuulla niiltä parilta nimimerkiltä, joilla vaikuttaa olevan suhteita sisäpiiriin, jotta mistäpäin senttereitä tiiraillaan, jos tiiraillaan.
Eihän sitä nyt sataprosenttisen varma voi olla. Tarkoitin, että minä en viitsi vastata pitkiin puolustuspuheisiin, joiden tarkoituksena on vakuutella Viuhkola pystyvän terveessä kunnossa pelaamaan säännöllisesti.
Sikäli kun tiedän urheilupiireistä jonkin verran ja olen tuntenut hyvin yli vuosikymmenen ajan kaksi sm-tason urheilijaa, voin sanoa, etten ole koskaan kuullut urheilijasta, joka on pystynyt selättämään samanlaisen vammaputken, mitä Viuhkolalla on ollut ja pystynyt täysipainoisesti harjoittamaan ammattiaan. Eivätkä nämä kaksikaan. Ja järkeni kiivaasti inttää, ettei Viuhkolakaan sellainen ihmepoika ole.

Kova jätkä en valitettavasti ole, pahoitteluni siitä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvä sinikettu, arvostan mielipidettäsi. Ymmärrän myös, ettet halua asiasta sen enempää keskustella. Haluan kertoa sinulle kuitenkin oman näkemykseni asiasta. Miksi uskon siihen mahdollisuuteen, että Jari Viuhkola palaa vielä täysiveriseksi liigakiekkoilijaksi. Miksi näen Jari Viuhkolan vielä osana Kärppien menestystaivalta.

Olen todellakin tietoinen loukkaantumisten vaikutuksesta urheilijaan. Olen harrastanut sm-tasolla yleisurheilua ja kokenut yleisurheilijana kolme isoa polviloperaatiota. Olen tuntenut ja tunnen useita sm-tason urheilijoita niin painin, pesäpallon kuin yleisurheilun parista. Urheilijan arki loukkaantumisineen on siis minulle tuttu. Jos kolmiloikkaaja pystyy palaamaan huipulle sen jälkeen, kun akillesjänne on katkennut, pystyy Jari Viuhkolakin tekemään paluun. Jääkiekon parista ei minulla ole kontakteja liigatasolta. Tunnustan, että olen jääkiekon suhteen maallikko.

Kuten kaikki tiedämme, viimeiset vuodet ovat olleet Jarille haasteellisia loukkaantumisten vuoksi. Erittäin huolissani olin hänen urastaan vakavan selkävamman vuoksi. Olin aikalailla valmis siirtämään Jarin toimistohommiin. Vuoden pelitauko ja mitä ilmeisimmin erittäin laadukas kuntoutus palautti Jarin aktiivisten jääkiekkoilijoiden joukkoon. Tämän jälkeen selkä on ollut kunnossa. Tämän jälkeen seuranneet loukkaantumiset ovat olleet jääkiekkoon kuuluvia epäonnisia tapaturmia. Mikään niistä, eivätkä edes ne kaikki yhdessä, ole ylitsepääsemättömiä.

Vaikuttaa siltä, että kesän henkisen hengähdystauon jälkeen, Viuhkola on valmis tekemään vaadittavan työmäärän palatakseen liigakiekkoilijaksi. Minusta Jarilla on mahdollisuus ja siihen mahdollisuuteen olisi Kärppien mielestäni tartuttava. Marraskuussa on tilannekatsauksen paikka. Silloin näemme, missä mennään Jari Viuhkolan kohdalla. Toivon hänen olevan silloin pelikunnossa tai ainakin vakuuttavasti lähestyvän sitä.

Ymmärrän, ettei moni halua pitää Jari Viuhkolaa enää Kärppien huhulistoilla. Minusta häntä olisi syytä huhuilla kovastikin Kärppiin. Saa nähdä, kuinka käy.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin, hätäily taitaa olla määrittelykysymys. Minä pidän hätäilynä sitä, että hommaamme sentterin ennen kuin Viuhkolan tilanne on selvä. Mielestäni "jarikortti" on syytä katsoa loppuun asti. Siihen asti mennään Mannisella, Deschampsilla ja Komulaisella.
Mjoo, Viuhkola kuntouttaa itseään ainakin vuoden loppuun ja sen jälkeen menee hyvä tovi, että hän pääsee taas täysipainoisesti mukaan liigan tahtiin ja saa pelituntumaa. Tämän kaiken tapahtuessa varmaankin tammi-/helmikuun tienoille, jolloin on enää myöhäistä reagoida sitten jos Piku ei olekaan se ykkössentteri tai hän taasen loukkaantuu jne.

Ei Kärpillä ole aikaa odotella Viuhkolaa niin kauaa, joten ei ole hätäilyä mikäli nyt jo kartoitetaan uusia senttereitä. Varsinkin kun Deschamps alkaa vaikuttaa tyhjältä arvalta. Pikun taidot eivät ole mihinkään kadonneet, mutta on suorastaan hölmöä odotella Jarin kuntoutumista siirtorajalle asti. Varsinkin kun aikaa menee vielä pelituntuman hakemiseen. Viuhkola on kuningaskärppä, mutta on joukkueen johdolta hatunnoston arvoinen suoritus se, että ei eletä enään menneisyydessä vaan haetaan uutta nousua uusien tulevien tähtien kanssa. Ja Pikullekin varmasti antaa uutta piristysruisketta uralle mikäli jatkaa uraansa uudessa seurassa. Menneisyys on menneisyyttä ja on suurta rohkeutta ottaa se askel uuteen tulemiseen vaikkakin se sisältäisi kipeitä ratkaisuja, niinkuin kuningas-Viuhkolan tapaus on.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mjoo, Viuhkola kuntouttaa itseään ainakin vuoden loppuun ja sen jälkeen menee hyvä tovi, että hän pääsee taas täysipainoisesti mukaan liigan tahtiin ja saa pelituntumaa. Tämän kaiken tapahtuessa varmaankin tammi-/helmikuun tienoille, jolloin on enää myöhäistä reagoida sitten jos Piku ei olekaan se ykkössentteri tai hän taasen loukkaantuu jne.
Sinulta on saanut ajoittain luotettavaa tietoa Kärppien sisältä. Minua kiinnostaa kovin, onko tämä kuntouttamisen pitkittyminen tieto, vai oma arviosi. Ei siinä, luotan kyllä sanaasi. Jos Jarin täysipainoinen paluu menee jopa helmikuulle, ei Kärpät tietenkään voi odottaa sentterihankintaansa niin pitkään. Marraskuusta olen kirjoitellut kriittisenä ajanjaksona sentterihankinnan tai sentterihankintojen suhteen. Muutoinkaan en olisi Jarille ykkössentterin paikkaa sovittamassa, tuskin kukaan.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Markkinat ovat aina tyhjät tässä vaiheessa kautta. Käyttämätöntä budjettia kannattaa säästää esimerkiksi tammikuulle, jolloin Liigan häntäpään seuroista voisi olla tarjolla vaikkapa Redenbach, Hamill tai Repik. Kyllä ne pajatsot tyhjennetään tänäkin vuonna. Loppukauden kestävällä sopimuksella budjetti kestää vähän kalliimmatkin miehet. Myös KHL:stä varmasti alkaa pian vapautumaan kovia nimiä.

Nyt kun Pelicansiin on neuvotteluyhteys selkeästi auki niin miksei jopa Tommi Paakkolanvaara tai Pekka Saarenheimo (Pelsujen ykkös- ja kakkossentterit tällä hetkellä). Jotenkin kutkuttaisi nähdä mitä esim Saarenheimo ja Haataja saisivat aikaan Marjamäen pelikonseptia noudattaen vaikka todennäköisesti Peki ei pääsisi "edes" Mannisen ja Komulaisen tasolle. Paakkolanvaara jo hieman harmaantuneena ja kaljuuntuvana herrasmiehenä pelaa kenties uransa parasta vaihetta juuri nyt. Muistan vielä kun Paakkis veti ensimmäisiä pelejään juniorina nelosketjun keskellä. Nopeasti se aika rientää.
 

Aivan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Paakkolanvaaran ja/tai Saarenheimon voisi kotiuttaa ensi kaudella. Juuri 3-4 senttereiden rooleihin ja jopa stunttaamaan kakkoseen. Molemmat sopivampia sapluunaan kuin Viuhkola ikävä kyllä. Hyvässä iässä ja laadukkaita kavereita. Ehkä kuitenkin jos tarttis toisesta valita niin Paakkolanvaara jotenkin on likempänä sydäntä... Selkeää sentteriä kaivattaisiin. Etenkin sellaista av-taitoista jne.
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
@ilarisavonen 34 s34 sekuntia sitten
Ei yllätä hirveästi, jos Esa Pirneksen nimi palaa piakkoin Kärppien joukkueen yhteyteen. Asia toki auki vielä. #kärpät

Twitteristä poimittua Ilari Savoselta.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Esa Pirnes.

Jaaha, Massi-Essille joudtaan sitten maksamaan kovat rahat siitä, että keskikaista saadaan kuntoon. No, eihän siinä muukaan auta, kun sentteritilanne on mitä on. Toteutuessaan Pirnes on selvä vahvistus nykyjoukkueelle, se on täysin selvä juttu.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Latvia vs Ranska
  • 1.88
  • 4.10
  • 3.35
Tanska vs Kanada
  • 15.00
  • 10.00
  • 1.10
Itävalta vs Sveitsi
  • 15.00
  • 11.00
  • 1.09
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös