Sopimukset kaudelle 2014–2015

  • 268 650
  • 746

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Nyt vain pitää odottaa, että tämä seuraava sukupolvi tekee esiinmarssinsa, ja sen jälkeen sitä seuraava.
Lisäksi nyt pitää huolehtia siitä että kun esimerkiksi Lajuset ja KMK jonain päivänä Liigaan palaavat on seura lähtökohtaisesti Blues. Olikin hienoa lukea KMK:n kannanotto eerotuomisen kirjoituksiin, samoin Sallisen tämänpäiväinen "kiitoskirje". Toivon että meilläkin on jonain päivänä näitä Lasse Kukkosia ja Mika Pyörälöitä jotka vielä uran loppupuolella pelaisivat meillä vaikka saisivat muualta vielä rahakkaampia sopimuksia. Naiivistihan tässä on pakko uskoa että esimerkiksi Tomi Sallinen kuuluu tähän yhä harvenevaan joukkoon pelaajia jotka ovat seurauskollisia.
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Sveitsistä tuli mieleen, onko kenelläkään tietoa Mikko "Bambi" Lehtosen suunnitelmista? Bambin ura on ollut laskusuunnassa pari viimeistä kautta. Olisiko edes teoreettisesti mahdollisuutta, että kaveria tulisi takaisin liigaan hakemaan nostetta uralleen?

Ei ole joo Bambi tulossa sillä Bambin ansiosta Kähy nähdään mahdollisesti juuri Sveitsissä ensi kaudella.
 
Suosikkijoukkue
Espoolaiset
Joukkueen runko on revitty riekaleiksi muutaman vuoden aikana ja tässä on seuralle kaikista suurin haaste tulevaisuudessa, tilanteet muuttuu ja riski on olemassa kun runko koostuu näin nuorista ja eteenpäin menevistä pelaajista. Organisaatio on murrostilassa muutenkin niin nyt täytyy laittaa kaikki sormet ja varpaat ristiin että urheilullinen identiteetti säilyy eikä Espoossa pelaa yhtäkkiä muukalaislegioona höystettynä parilla parilla omalla kasvatilla jotka tekevät maalin kaudessa.

Eletään jännittäviä aikoja, toimistolla on iso työ keksiä miten vetovoimaa Espooseen lisätään ja miten salliset saadaan pidettyä ja kasvatettua seuraikoneiksi. Ikonen ja Miettinen menetettiin kuluneen vuoden aikana ja näitä sotkuja ei vaan saisi tapahtua. Harmi että Ladan kotiutus oli floppi ja miinus siitä ettei Valkosta ja Tikkistä ajettu paremmin sisään liigaympyröihin, näissä omissa kasvateissa se tulevaisuus kuitenkin on.

Mä en olisi tästä asiasta lainkaan huolissaan. Faktahan on se, että nykymaailmassa lätkäpelaajien liikkuvuus on hyvin paljon aiempia vuosia suurempaa, joten on täysin luonnollista että pelaajat näkevät uriensa aikana useamman seuran, pääsarjan ja maan. Siksi näidenkin espoolaispelaajien lähdöt ovat täysin ymmärrettävissä. Varsin iloinen olen kuitenkin siitä kehityksestä, että Miettiset, Kähköset, Lajuset ja Salliset ovat pääsääntöisesti lähteneet ensimmäisiltä Blues-periodeiltaan tehtyään ensin läpimurtonsa Bluesin paidassa. Tässä on huomattava ero muutamien vuosien takaisiin Koskiranta-/JA Immonen-/Jalasvaara-aikoihin, jolloin Blues näytti ovea läpimurron kynnyksellä olleille pelaajilleen, jotka kävivät sitten breikkaamassa maakunnissa eivätkä saaneet kokea tähteyteen nousua Espoossa. Tällöin tunnesiteet seuraankin jäävät hieman etäisemmiksi eikä "paluu juurille" välttämättä tapahdukaan enää Bluesiin.

Lisäksi Espoon mahtava junnuputki tuottaa näitä uusia liigatason pelureita enemmän kuin omaan käyttöön, ja Bluesilla on kiitollinen tilanne kuoria kermat päältä tästä pinosta. Toki sielläkin osastolla on parannettavaa, sillä koko valtakunnan huomion kiinnittävät superlupaukset loistavat poissaolollaan Bluesin junnuista. Tähän asiaan uskon kyllä pian tulevan muutosta, ja onhan noissa yksittäisissä superlupauksissa paljon tuuristakin kiinni.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mä en olisi tästä asiasta lainkaan huolissaan.

Minä taas olen. Sallisen mukana poistuu paljon enemmän kuin loistava ykkös-kakkossentteri. Sallisen (ja osittain myös Huhtalan) mukana poistuu Bluesin sydän. Nyt on TODELLA isot saappat täytettävänä ja se lienee kaikille selvää, että Hirso ei niitä tule täyttämään. Kenestä saadaan uudet kasvot Bluesille? Kriteereinä ovat tietenkin periksiantamattomuus jokaisessa matsissa, espoolaisuus ja iso rooli joukkueessa. Aiemmin näitä saappaita 2000-luvulla ovat kantaneet vuorollaan Arto Laatikainen, Timo Hirvonen, Juha Ylönen, Ismo Kuoppala, Santeri Heiskanen, Kari Kalto, Ville Lajunen, Jani Lajunen, Camilo Miettinen, Toni Kähkönen ja viimeisimpänä siis Tomi Sallinen.

Kähkösen paluulla tämä tyhjiö saataisiin ainakin hetkeksi paikattua, mutta nuorista on pakko saada uusia nimiä tämän listan jatkeeksi. Viime vuosien potentiaaliset nimet ovat onnistuttu kadottamaan tai ovat itse aiheuttaneet putoamisen pois. Koskisella oli mahdollisuus nousta tähän asemaan, mutta KHL pilasi sauman. Ikosella oli myös tilaisuus, mutta se päättyi tunnetun huonosti. Tulevalla kaudella joukkueessa luultavasti pelaavilla Nybergillä, Tiivolalla ja Rutasella on vielä monta kilometriä edessä ennen tämänkaltaisen statuksen saavuttamista. Vaikka Valtteri Virkkusessa ja Timo Hirvosessa on tietyllä tapaa paljon samankaltaisuutta, Valtteri ei ole (ainakaan vielä) lähelläkään samanlaista liideristatusta, mikä Hirellä oli.

Jere Seppälä lienee aika lähellä "kanta-espoolaista", vaikka onkin Kemistä kotoisin. Miro Aaltonen on pelannut meillä B-junnuista lähtien, joten on lähellä, mutta ei tarpeeksi lähellä.

Roope Talaja täyttää Huhtalan jättämän tyhjiön, mikäli saa itsensä terveeksi, mutta Sallisen saappaita ei tulevalla kaudella pysty täyttämään kuin pari mahdollista hankintaa: Kähkönen ja Miettinen. Kumpaankaan en usko, Kähkönen mennee muualle ja Miettinen ei sovi pelityyliin, joten tyhjiö jäänee täyttämättä.

Tämän takia minä olen huolissani ensi kauden joukkueesta ja henkisestä voimakkuudesta.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Roope Talaja täyttää Huhtalan jättämän tyhjiön

No ei kyllä millään täytä. Asenteeltaan joo, mutta Huhtala on myös oikeasti taitava pelaaja kun taas Talaja on perusbluesmainen puukäsi. Liigatason pelaajistossa Huhtala kuuluu ykköskorin pelaajiin, Talaja kakkos-kolmoskoriin. Vai tarkoititko ehkä pelaajan asemaa fanien suosikkina?
 
Viimeksi muokattu:

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Odotellaanpas nyt rauhassa niitä pelaajajulkistuksia. Sapen ja Huhtalan saappaat ovat valtavat täytettäviksi. Jos nuo Pikkaraisen ja Kantolan huhut pitävät kutinsa ja Pitkänen jatkaa niin meillä olisi 2.-4. ketjut kasassa, mutta ykkönen puuttuu kokonaan. Pakeistakaan ei osaa sanoa juuta saati jaata tässä vaiheessa.

X-X-X
Pikkarainen-Hirso-Kantola
Aaltonen-Makkonen-Tiivola
Talaja-Liivik-"Pitkänen"
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Olen tyytyväinen jos Seppälä, Rutanen, Nyberg ja Tiivola ovat ensi kauden vakiokokoonpanossa. Siinä sitä on manttelinperijöitä Kähköselle ja kumppaneille. Eikä ole ihan tyypillisiä puukäsiä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
No ei kyllä millään täytä. Asenteeltaan joo, mutta Huhtala on myös oikeasti taitava pelaaja kun taas Talaja on perusbluesmainen puukäsi. Liigatason pelaajistossa Huhtala kuuluu ykköskorin pelaajiin, Talaja kakkos-kolmoskoriin. Vai tarkoititko ehkä pelaajan asemaa fanien suosikkina?

No joo, ehkä vähän liioittelua tuon taidollisen korvaamisen osalta, mutta Roopekin iski 18 maalia parhaalla kaudellaan, 12 ekalla jullikaudella eli potentiaalia on. Eihän Hotsikaan ollut mikään puhdasverinen maaliruisku ennen meille saapumistaan. Mutta tekstissäni oli juurikin puhe tästä henkisestä voimavarasta, minkä kyseiset pelaajat tuovat mukanaan. Itse näen Roopessa ja Hotsissa hyvin paljon samankaltaisuutta. Molemmat taistelevat loppuun asti, menevät välillä sääntöjen rajamailla ja iskevät myös kiekkoa reppuun. Tuollainen, jos mikä, herättää joukkuekaverit faneista puhumattakaan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
No joo, ehkä vähän liioittelua tuon taidollisen korvaamisen osalta, mutta Roopekin iski 18 maalia parhaalla kaudellaan, 12 ekalla jullikaudella eli potentiaalia on.

Juu ilman muuta ja on minunkin suosikkipelaajiani. Ehdoton peukku paluulle. Huhtalan sijaan puhuisin Talajasta lähinnä Eetu Pöystin korvaajana ja olettaisin että ketjukoostumuksissakin hänet sijoitetaan useimmin Liivikin laitaan. Tosin sellainen muistikuva minulla on että Talaja ei olisi puolustussuuntaan läheskään niin hyvä pelaaja kuin Pöde.

Edit: Olisko tuosta meille saapuvaksi huhutusta Stefano Giliatista sitten potentiaalia kärkiketjun snaipperiksi? Viime kaudella mukavat 18 häkkiä runkosarjassa mutta tällä kaudella vain 4. Kymmeneen playoff-matsiin tehot 1+5. Vähän epävarmalta kortilta tilastojen perusteella vaikuttaa, mutta pitää muistaa realismikin: ei Bluesin resursseilla hankita Puustisia, J-M Aaltosia tai Kellereitä.
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Minusta Pöde ja Roope ovat hyvin erityyppisiä pelaajia, ehkä ketjullisesti hän tulee korvaamaan Pödeä, mutta rooli on aivan erilainen. Pöde on minusta enemmän playmaker ja Roope maalintekijä, näin kärjistettynä.

Giliatista vähän ristiriitaiset fiilikset. Aika kuumaverinen kaveri, eli hänet saadaan helposti hermostumaan -> pelihuumori pois. Hotsi ei hermostunut oikeastaan mistään, vaikka pelasi kovaa ja otti myös itse kovuutta vastaan. Siinä mielessä taas ihan erilaiset pelaajat kyseessä. Toki Giliati saattaisi tuoda kärkiosaamista mukanaan, mutta itse näkisin joukkueessa ehkä vähän erilaisia pelaajia. Toki jos muuta ei ole saatavilla sopivalla summalla...
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Jokerit julkaisi juuri Huhtalan ja Pöystin 2 vuoden diilit. Mutta siinähän ei ollut mitään uutta.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
..., mutta Sallisen saappaita ei tulevalla kaudella pysty täyttämään kuin pari mahdollista hankintaa: Kähkönen ja Miettinen. Kumpaankaan en usko, Kähkönen mennee muualle ja Miettinen ei sovi pelityyliin, joten tyhjiö jäänee täyttämättä.

Tämän takia minä olen huolissani ensi kauden joukkueesta ja henkisestä voimakkuudesta.

Jos Kähkönen hankittaisiin, niin sitten minä olisin huolissani. Meiltä löytyy jo alempiin ketjuihin yllin kyllin osaamista. Nyt tarvitsisi kiinnittää kaikki mahdolliset eurot ykköskentän kärkiosaamiseen, eikä mun mielestä Kähkönen sitä edusta, ja on aivan liian kallis pelkäksi rivimieheksi. Tykkäisin kyllä jos Kähkönen joskus kotiutettaisiin, mutta vasta sitten kun rosterissa on hänen tyyliselle pelaajalle kysyntää.

Itse myös ajattelen, että edelliskauden tutut pelaajat ovat tärkeämpiä joukkueelle ja sen henkiselle voimakkuudelle, kuin vanhat espoolaiset ikonit, joiden kanssa ei ole aiemmin pelannut. Ei tuossa tulevassa joukkueessa taida juuri olla sellaisia pelimiehiä, jotka olisi esim. Kähkösen kanssa pelannut. Ei ainakaan montaa. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni, joka pohjautuu omiin kokemuksiin joukkuepeleistä.

Mitä tulee pelkoon siitä, että joukkueelta puuttuisi henkistä voimakkuutta. Uskon, että henkisesti voimakas pelaaja on henkisesti voimakas pelaaja, huolimatta siitä pelaako hän kotikaupungissaan. Sallinen on ISO menetys joukkueelle, mutta paikkaaja löytyy paremmin luonteenpiirteiden kuin synnyinpaikan avulla.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Minä taas olen. Sallisen mukana poistuu paljon enemmän kuin loistava ykkös-kakkossentteri. Sallisen (ja osittain myös Huhtalan) mukana poistuu Bluesin sydän.

No, onneksi joukkue on aina aika paljon enemmän kuin yksi tai kaksi pelaajaa, ovat sitten kuinka hyviä tahansa.

Itse en ole tippaakaan huolissani tuosta asiasta. Kuten _aina_, kyllä sieltä ne johtavat pelaajat löytyvät. Niin kentällä kuin pukukopissakin. On jotenkin surkuhupaisan absurdi ajatus itseasiassa: jääkiekkojoukkue ilman johtajuutta. Joillekin viisi vuotta Bluesia seuranneille faneille (enkä tarkoita siis sinua) voi olla tietty kova juttu kun se "aina Bluesia edustanut" pelaaja poistuu, mutta ei noista pelaajista yksikään ole ollut Bluesille mitenkään korvaamaton.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Odotellaanpas nyt rauhassa niitä pelaajajulkistuksia. Sapen ja Huhtalan saappaat ovat valtavat täytettäviksi. Jos nuo Pikkaraisen ja Kantolan huhut pitävät kutinsa ja Pitkänen jatkaa niin meillä olisi 2.-4. ketjut kasassa, mutta ykkönen puuttuu kokonaan. Pakeistakaan ei osaa sanoa juuta saati jaata tässä vaiheessa.

X-X-X
Pikkarainen-Hirso-Kantola
Aaltonen-Makkonen-Tiivola
Talaja-Liivik-"Pitkänen"

Tähän pakko kommentoida, että Talaja ei todellakaan ole Bluesissa nelosketjun peluri vaan lähtökohtaisesti kahden ensimmäisen ketjun pelaaja. Jos nyt tähän ketjuleikkiin pitäisi tässä vaiheessa lähteä, menisi homma mielestäni näin:

Talaja-"Ykkössena"-Aaltonen
"Pikkarainen"-Hirso-"Kantola"
"Giliati"-Makkonen-"Mcrae"/Tiivola
Virkkunen-Liivik-"Pitkänen"

En siis usko mihinkään veret seisauttaviin hankintoihin ja tollaisenaan hyökkäys olisi varsin hyvä, paria kertaluokkaa tämän kautista kovempi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Jos Kähkönen hankittaisiin, niin sitten minä olisin huolissani. Meiltä löytyy jo alempiin ketjuihin yllin kyllin osaamista.

Muistutetaan nyt että Kähkönen on pelannut sekä viime että tämä kauden pääasiassa Kärppien ykkösketjussa. Tokihan Blues on materiaaliltaan sen verran kovatasoisempi jengi, ettei Kärppien ykkösketjun janttereilla ole Espoon kärkiketjuihin asiaa.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joo ja ei. Mä muistelen Talajan pelanneen 18 maalin kaudellaan about 50/50 ylemmissä kentissä ja toisaalta Töykkälän ja Sailion kanssa nelosta. Samoinhan Pöysti pelasi välillä ylemmissä kentissä ja sitten taas nelosta. En nyt löisi mitään lukkoon vaan kokeilisin rohkeasti kumpi toimii paremmin.

Ahon peluutuksessa kuten viime kaudella huomattiin, nelosketju saa myös paljon vastuuta ja peliaikaa kunhan se ketju toimii. Jos sinne pitää Virkkusta sijoittaa niin voi olla varma, että se ei tule toimimaan vaikka Talaja olisi rinnalla.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Uskon että tulevallakin kaudella jätetään kokoonpanoon täyttämättä muutama vakipaikka, joissa sitten kierrätetään junnuja. Mikäli tulee loukkaantumisia, niin sitten palkataan joku tilalle.

Kuten Juhaht kirjoitti, niin uskon että Aaltoselle ja Talajalle kaavaillaan isoa vastuuta ja sama koskee myös Kantolaa (jonka sopimusta ei ole vahvistettu).

Mikäli on tiedossa syy Hirson potentiaaliin nähden hieman alakuloiseen pelaamiseen (fyysinen vaiva?), ja mikäli on odotettavissa että ongelmaa saadaan korjattua ensi kaudelle, näen hänet ykkössentterinä.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Mikäli on tiedossa syy Hirson potentiaaliin nähden hieman alakuloiseen pelaamiseen (fyysinen vaiva?), ja mikäli on odotettavissa että ongelmaa saadaan korjattua ensi kaudelle, näen hänet ykkössentterinä.

Tuohan selvisi ainakin itselleni tuossa tammikuun tienoilla. Siinä kun molemmilla olkapäillä raijaat mukana 85 kilon mätisäkkejä, niin kyllähän se vähän menoa haittaa.

Ongelma on onneksi korjattu alkavalle kaudelle. Mutta silti, tehokasta sentteriä odotellessa. Sellaistahan tuo rosteri huutaa. Giliatin, Pikkaraisen ja Kantolan kanssa tilanne olisi muuten jo aikamoisen jees.
 

Koneisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Huhut tuovat kyllä hyviä laitahyökkääjiä meille. Silti toivoisin vielä joskus näkevinäni oikean ykkössentterin meillä, varsinkin Sapen lähdettyä tuolle tontille kaivataan kunnon vahvistusta. Nopealla sohva-scouttauksella löytyi ainakin Chris Conollyn veli Jack:

Eliteprospects.com - Jack Connolly

Nämä pienet ja nopeat hyökkääjät ovat ainakin omaan mieleen.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Muistutetaan nyt että Kähkönen on pelannut sekä viime että tämä kauden pääasiassa Kärppien ykkösketjussa. Tokihan Blues on materiaaliltaan sen verran kovatasoisempi jengi, ettei Kärppien ykkösketjun janttereilla ole Espoon kärkiketjuihin asiaa.

Aah... Sarkasmia. On siellä kärppien ykkösessä viilettänyt mm. Joonas Komulainenkin, mutta en häntäkään hankkisi varta vasten ykkösketjuun. Ja parhaillaan kähkönen pörrää nelosketjussa. Kyllähän noihin kärkiketjuihin hankitaan niitä voimapelaajia maalin eteen tekemään tilaa taidokkaammille, ja itse olen nähnyt kähkösen kärpissä juuri tuossa roolissa. Mun mielestä bluesilla vaan ei pitäisi olla varaa sijoittaa kähkösen palkan verran maalinedusvääntäjään, vaikkakin hyvään sellaiseen, kun siihen rooliin löytyy kelpo jantteria nykyisestäkin rosterista. Jos ropoja on vähän, pitäisi miettiä tarkkaan mihin niitä sijoittaa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Itse en ole tippaakaan huolissani tuosta asiasta. Kuten _aina_, kyllä sieltä ne johtavat pelaajat löytyvät. Niin kentällä kuin pukukopissakin. On jotenkin surkuhupaisan absurdi ajatus itseasiassa: jääkiekkojoukkue ilman johtajuutta. Joillekin viisi vuotta Bluesia seuranneille faneille (enkä tarkoita siis sinua) voi olla tietty kova juttu kun se "aina Bluesia edustanut" pelaaja poistuu, mutta ei noista pelaajista yksikään ole ollut Bluesille mitenkään korvaamaton.

Olen täysin eri mieltä siitä, että johtavat pelaajat löytyvät aina, automaattisesti. Tältä kaudelta löytyy ainakin kaksi selvää esimerkkiä joukkueista, joissa ei pelannut yhtään selvää henkistä liideriä, ja osittain sen takia tulos oli surkea. TPS:ltä on puuttunut jo useamman kauden ajan selkeä liideri joukkueesta, eli juuri Sapen kaltainen seuraikoni, joka johtaa joukkonsa taistoon matsista toiseen. KalPalla oli tällä kaudella sama tilanne, johtuen ehkä lähinnä loukkaantumisista ja pelaajien ikääntymisestä (S.Kapanen, Voutilainen).

Johtajuutta ei löydy automaattisesti, se tulee kokemuksen myötä. Kokemuksia saman pelaajarungon kanssa useamman vuoden ajan. Tämän takia JYP menestyi monta vuotta niin hyvin, siellä oli monta johtavaa pelaajaa ja runko pysyi hyvin pitkälti samana joka kaudella.

Vedän hiukan sanoja takaisin Hirson suhteen, varsinkin jos tosiaan pelasi klesana. Hänellä on saumat nousta liideriksi pelaajien keskuudessa, sillä joukkueen sisällä ei varmasti välitetä, onko kaveri espoosta, helsingistä vai tampereelta. Mutta kun puhutaan koko laivaa eteenpäin vievästä pelaajasta, hänen synnyinpaikkakunnallaan alkaa olla merkitystä, varsinkin kun seura yrittää markkinoida itseään nimenomaan Espoolaisena. Itse olen kuulunut siihen joukkoon, joka ei hyljeksi hankintoja heidän ifk-taustansa vuoksi ja tästä pidän edelleen kiinni. Silti minulla on vaikeuksia nähdä Hirso tai vaikkapa Malmivaara Bluesin keulakuvana...
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
TPS:ltä on puuttunut jo useamman kauden ajan selkeä liideri joukkueesta, eli juuri Sapen kaltainen seuraikoni, joka johtaa joukkonsa taistoon matsista toiseen.

Mites Vahalahti? Tällä kaudella se tosiaan liidaa muualla, mutta ei se TPSn menestys tuntunut olevan tästä kiinni kahdella edelliselläkään kaudella. Ei nää nyt niin automaatioita ole.

Bluesissakin joukkuetta on liidannut esimerkiksi Karalahden Jere suvereenisti yhdellä kaudellaan ihan vain olemalla ehkäpä koko liigassa suvereeni pelaaja pelitaidoiltaan oli peliaika ottelussa mitä tahansa.

Mitenkään en Sallista halua väheksyä, mutta tässä viimeisen 7 vuoden aikana vain ja ainoastaan tämän kauden poffeissa Sallinen liidasi tota jengiä. Huhtalasta fanit tykkäsi kuin hullu puurosta, mutta kyllä se liidaus jäi Huhtalallakin tähän kauteen. Edellisellä kaudella hölmöili itsensä suihkuun tai oli niiden seurauksena pelikiellossa varmaan kymmenessä pelissä, jotka kaikki Blues hävisi. Ja siinä vaiheessa, kun tälläkin kausella todenteolla jouduttiin taistella paikasta kuuden joukkoon tammikuussa Pitkänen-Liivik-Pöysti kantoi koko joukkuetta reppuselässään Huhtalan ja Sallisen ollessa täysin varjojen mailla.

Oikeastaan itse ajattelen niin, että Bluesilla nimenomaan ne liiderit kentällä ovat puuttuneet vikat kaksi kautta. Ehkä niitä nyt löydetään? Viime kaudella joukkue oli todella hukassa ja tällä kaudella Aho tuosta massasta taikoi sen mitä taikoi ja hienon kuudennen sijan yhdellä liigan huonoimmista materiaaleista.

Haikeus on oma juttunsa ja niinkuin olen aiemminkin kirjoittanut niin itseäni tietyllä tapaa harmittaa ettei kukaan kuusikosta J.Lajunen, V.Lajunen, T.Sallinen, Kähkönen, Miettinen, Kurki varmaankaan pelaa ensi kauden Bluesissa. Haikeaa. Tuohon kun laittaisi vielä Lehtosen ja Koskisen mukaan niin olisihan se mahtavaa. Millään tavalla realismia tommoinen rosteri ei vaan ole. Ehkä nää haluaa tosiaan joskus vanhoilla päivillä tulla takaisin. Toki täytyy myöntää, että jollain Miettisellä ja Kurjella ei varmaan ole mitään pelillistä annettavaa vanholla päivillä, kun ei oikein ollut nuorillakaan.

Heitin ihan hatusta tälläisen fantasiarosterin nykyäänkin pelaavista pelaajista. Paljonkohan noiden jätkien ensi kauden palkka on yhteensä. Ei varmaan Jokerien omat pojat ja vielä kerran projektin 5 miljoonaakaan riitä lähellekään.

Osala-Viitaluoma-Lehtonen
Huhtala-T.Sallinen-Keller
Kähkönen-J.Lajunen-Aaltonen
Pöysti-Liivik-Talaja
Pitkänen, Miettinen, Tiivola, Virkkunen

V.Lajunen-Karalahti
Korpikari-Varakas
Kuukka-Kaijomaa
Kurki, Seppälä, Tikkinen

Koskinen
Ore/kuka vaan

Ai niin ja Viitaluoma, Karalahtihan, Varakas, Liivik ja Pöystihän on vielä ihan paskoja kun ne on julleja ja kaikkea.
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mitenkään en Sallista halua väheksyä, mutta tässä viimeisen 7 vuoden aikana vain ja ainoastaan tämän kauden poffeissa Sallinen liidasi tota jengiä.

Sinusta liidaus on siis yhtä kuin iso kasa pisteitä? Kyllähän Sape on liidannut meidän jengiä jo useamman kauden ajan. Se ei vaan aina näy pistepörssissä..
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Tomi Sallisen hienoushan on ennen kaikkea äärimmilleen viety luotettavuus: pelistä toiseen, kaudesta toiseen lähes virheetöntä ja arvokasta joukkuepelaamista. Loukkaantumiset ja pelikiellotkin voi laskea yhden käden sormin - Tomi Sallinen on aina kokoonpanossa ja hoitaa aina hommansa. Eikä unohdeta sitäkään että kyseessä on seuran arvoja täydellisesti edustava oma kasvatti. Tulee aivan helvetinmoinen ikävä.

Kovempia kivijalkoja tämän seuran historiassa ovat mielestäni ainoastaan vuosien 2000-2008 Laatikainen sekä Matinkylän aikojen Juha Ikonen.


Jos asiaa tarkastelee pelillisesti niin Sallinen jättää myös pahan aukon sentteripeliin. Hirso, Makkonen ja Liivik ovat kaikki samasta puusta veistettyjä - isokokoisia ja hiukan verkkaisia. Pudotuspelien äärimmäisessä pelitahdissa kaikilla näytti ajoittain olevan ongelmia liikkeen kanssa, vastaavasti Sallinen painoi 20+ minuuttia illasta toiseen tuoreella jalalla.

Ykkössentteriähän tuo huutaa taas vaihteeksi. Hirso profiloitui kauden edetessä yhä selkeämmin kahden suunnan monipuoliseksi sentteriksi, ja Makkonen sekä Liivik menevät myös samaan kategoriaan. Ehkä hiukan kärjistetysti voisi sanoa että meillä on kolme kappaletta kolmosketjun sentteriä. Näillä jätkillä yv-peli on tulevallakin kaudella täyttä paskaa.

Hiukan huolissani olen kyllä siitä että huhuissa meille tuodaan laituria, laituria, laituria, laituria, laituria, laituria.... Missä sentteri? Missä ykköspakki? Huhut on toki vaan huhuja, mutta kyllähän ne isot hankinnat ovat melkein aina olleet etukäteen enemmän tai vähemmän tiedossa joten tämä hiljaisuus pelottaa.
 

Punavalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Hiukan huolissani olen kyllä siitä että huhuissa meille tuodaan laituria, laituria, laituria, laituria, laituria, laituria.... Missä sentteri? Missä ykköspakki? Huhut on toki vaan huhuja, mutta kyllähän ne isot hankinnat ovat melkein aina olleet etukäteen enemmän tai vähemmän tiedossa joten tämä hiljaisuus pelottaa.


Eliteprospectin pelaajakortissa Kai Kantolan pelipaikaksi on merkitty sentteri. Itse en tiedä pelaajasta juuri mitään, osaisiko joku muu kertoa onko Kai sentteri vai laituri?

Eliteprospects Kai Kantolan pelaajakortti.
Eliteprospects.com - Kai Kantola
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös