Peksille kenkää!

  • 256 778
  • 1 011

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Ei kai tämän ketjun tarkoitus käsittääkseni ole keskustella Virran potkuista vaan seurata sitä koska ja kuka keskustelun aloittaa. Olin jo viime lauantain matsin ekan erän jälkeen varma että ketju Virran potkuista aloitetaan Jatkoajassa tuolloin, mutta vielä ei ole näkynyt...

Taisit olla ensimmäinen joka oikeasti tajusi ketjun idean, kiitokset siitä!. Kuten aikaisemmin kirjoitin, en ole vielä Pekalle potkuja toivomassa. Täällä voidaan siis seurata tilannetta yleisesti, eikä tarkoitus ole kerätä mitään adressia kenkimisen puolesta.

Toivottavasti alkuraivareiden jälkeen muutkin palstalaiset malttavat lukea jatkossa ajatuksella ja ymmärtää lukemansa, ennen kuin vetävät sokan irti.
 
Viimeksi muokattu:

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Joko nyt heti pian?

Pekka ei toimi, kausi voidaan vielä pelastaa tai sitten taistellaan sääleihin ja yritetään ihmettä. Voitoista ja mestaruudesta tässä pelataan eikä sen sijaan totuttelusta Pekan fläppitaulukuvioihin. Kun ei toimi niin ei toimi.
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos todella on ollut äijällä pokkaa vetää niin kovia treenejä tauolla että sen vuoksi maksetaan nyt pisteitä niin mielenkiinnolla odotan millainen lentokeli sieltä oikein patoutumien ja jumien purkautuessa tulee eli pari peliä annetaan aikaa sotkujen sekä jumien selvittämiseen. Vieraissa tietysti pitää alkaa tulla tulosta. Kahden vuoden sopimus estää kyllä potkut ja ehkä niin on parempikin, ei se usein vaihtamalla parane. Ehkä lisää kokemusta valmennukseen tai jotain? Kaukoranta noiden nykyisten kiekonkerääjiltä vaikuttavien valmentajien tilalle?
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
En tiedä millainen valmentaja Kaukoranta todellisuudessa olisi miesten joukkueen peräsimessä ykkösenä, mutta tänään olin katsomassa A:n peliä ja meikäläistä hän ei kyllä vakuuttanut millään muotoa henkilöjohtajana. Oli se sitten vaikkapa pieni lumikokkare jäällä, josta kiekko pomppasi lavan yli, niin armoton ripitys joka helvetin epäonnistumisesta, vaikka tilanne olisi ollut kuinka mahdoton. Ei ainakaan ammatikseen pelaavat jaksaisi kuunnella kovin pitkään sitä meuhkaamista. Hänet istuttaisiin saman tien pois penkin päästä. Tietoa ja taitoa miehellä kyllä on vaikka muille jakaa, mutta en usko sen kaltaisen johtamistyylin menevän lävitse. Voi olla, että olen väärässä.
 

Tuamas

Jäsen
Ei ainakaan ammatikseen pelaavat jaksaisi kuunnella kovin pitkään sitä meuhkaamista. Hänet istuttaisiin saman tien pois penkin päästä. Tietoa ja taitoa miehellä kyllä on vaikka muille jakaa, mutta en usko sen kaltaisen johtamistyylin menevän lävitse. Voi olla, että olen väärässä.

Olet osunut kyllä aivan täysin naulan kantaan.

Hienosti havainnoitu!
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En tiedä millainen valmentaja Kaukoranta todellisuudessa olisi miesten joukkueen peräsimessä ykkösenä, mutta tänään olin katsomassa A:n peliä ja meikäläistä hän ei kyllä vakuuttanut millään muotoa henkilöjohtajana.

En muista että kukaan olisi koskaan aiemmin edes vitsinä maininnut Kaukorantaa vaihtoehtona Ässien päävalmentajaksi, mutta nyt kun lynkkausmieliala on taas leviämässä, kaikki kelpaa joillekin. Pade on kiistatta hyvä apuvalmentaja, mutta jos hän olisi päävalmentaja-ainesta, hän olisi varmasti ajat sitten toiminut miesten joukkueen päävalmentajana.

Ja viittaan nyt siis toisen ketjun kommentteihin, Jack of Spades siellä ainakin huuteli.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
En muista että kukaan olisi koskaan aiemmin edes vitsinä maininnut Kaukorantaa vaihtoehtona Ässien päävalmentajaksi, mutta nyt kun lynkkausmieliala on taas leviämässä, kaikki kelpaa joillekin. Pade on kiistatta hyvä apuvalmentaja, mutta jos hän olisi päävalmentaja-ainesta, hän olisi varmasti ajat sitten toiminut miesten joukkueen päävalmentajana.

Ja viittaan nyt siis toisen ketjun kommentteihin, Jack of Spades siellä ainakin huuteli.

Tietääkseni Kaukoranta on tällä hetkelläkin päävalmentajan tehtävässä. Katso Ässien A-junioreiden sarjasijoitusta ja vertaa sitä Ässien edustusjoukkueen vastaavaan. Pade on valmentaja, joka on urallaan voittanut jotain ja tuntee porilaisen jääkiekkoilun junnutasolta miehiin asti läpikotaisin.

Ässien pelissä ei ollut tänään(kään) minkäänlaista punaista lankaa, eikä merkkiäkään oikeastaan paremmasta & joukkueen ilme on todella tuskainen, mutta itsehän kirjoitit, ettet nähnyt peliä lainkaan.. Mielestäni nykyinen valmennus on osaamisensa näyttänyt ja radikaaleja toimenpiteitä tulee tehdä jos joukkueen kurssi meinataan vielä kääntää.

Lynkkauspuheesi ovat täysin sitä itseänsä. Valmentajat itse tiedostavat ammattinsa kääntöpuolen jos homma ei natsaa, niin joku toinen tulee tilalle koittamaan, ei siinä sen kummempaa ole.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Odottakaa tammikuulle, mikäli peli ei kulje vieläkään, myytte Hagmanin pois. Tämän jälkeen alatte suunnitella keinotekoista näiköispatsasta vedellä täytetystä joesta, joka kuvastaa voiton Virtaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tietääkseni Kaukoranta on tällä hetkelläkin päävalmentajan tehtävässä. Katso Ässien A-junioreiden sarjasijoitusta ja vertaa sitä Ässien edustusjoukkueen vastaavaan. Pade on valmentaja, joka on urallaan voittanut jotain ja tuntee porilaisen jääkiekkoilun junnutasolta miehiin asti läpikotaisin...

Tämä ei silti poista hänen heikkouksiaan valmentajana. Paden täytyy kasvaa aika paljon ihmisenä, jotta hän pystyisi johtamaan aikuisia. Hänen valmennusuransa ei ole sattuma.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tietääkseni Kaukoranta on tällä hetkelläkin päävalmentajan tehtävässä. Katso Ässien A-junioreiden sarjasijoitusta ja vertaa sitä Ässien edustusjoukkueen vastaavaan. Pade on valmentaja, joka on urallaan voittanut jotain ja tuntee porilaisen jääkiekkoilun junnutasolta miehiin asti läpikotaisin.

Mennään nyt sitten saivartelun ehdoilla: en muista että kukaan olisi koskaan edes vitsinä ehdottanut Kaukorantaa Ässien edustusjoukkueen päävalmentajaksi. Jäi vissiin äsken yksi sana pois. Montako kautta Kaukoranta on toiminut yhdenkään miesten joukkueen päävalmentajana? Vastaapa tuohon, katsotaan sitten uudelleen.

Lynkkauspuheesi ovat täysin sitä itseänsä. Valmentajat itse tiedostavat ammattinsa kääntöpuolen jos homma ei natsaa, niin joku toinen tulee tilalle koittamaan, ei siinä sen kummempaa ole.

Valmentajat tiedostavat hommansa luonteen, minä taas huomaan että Virtaa heitellään täysin samalla paskalla kuin Kiveä vuosi sitten. Kävi täsmälleen niin kuin odotinkin: jotkut eivät opi mistään mitään. Tappioiden jälkeen on helppo huutaa potkuja, mutta aika harvoin esimerkiksi Ässien seurahistoriassa ovat valmentajan potkut muuttaneet mitään.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaukoranta tuntuu jo vähän omalta pojalta kuten Karri Kivikin tuntui, sen verran kauan on ollut Ässä-organisaatiossa. Seuraava askel on luonnollinen, kuten se oli Kivelläkin. Jos joku ei osaa tehdä johtopäätöstä tästä itse, niin minä kerron -> edustusjoukkueen päävalmentajan pesti. Kaukoranta on toiminut jo videovalmentajana/vastustajan tarkkailijana, apuvalmentajana edustuksessa ja nyt siis A-junioreiden päävalmentajana. Erittäin loogista siis.

Mutta sen aika ei ole nyt. Minä en ainakaan ole Virtaa vielä potkimassa, mutta pisteitä tässä kyllä kaivataan.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Ihan vieraalla laatikolla ollaan mutta malttia. Teillä oli tänään ekassa erässä saumat mennä 0-2 johtoon ja kyse oli oikeasti tuurista. Ässät ei todellakaan ole liigan 12.paras joukkue. Pomput tasoittuu sarjan mittaan. Kaukorannan tunnen ja allekirjoitan kyllä kommentit. Summasen hengenheimolainen mutta tietää kyllä kiekosta ja paljon. Menetys JYPille aikoinaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaukoranta tuntuu jo vähän omalta pojalta kuten Karri Kivikin tuntui, sen verran kauan on ollut Ässä-organisaatiossa...

Pade pelasi Ässien junnuissa muistaakseni B-junnuihin asti, voitti C-junnuissa SM hopeaa ja hänen äitinsä on Juniorituen aktiivisimpia ihmisiä. Kyllä Pade on ollut ainakin minun näkökulmasta aina "oma poika".
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pade pelasi Ässien junnuissa muistaakseni B-junnuihin asti, voitti C-junnuissa SM hopeaa ja hänen äitinsä on Juniorituen aktiivisimpia ihmisiä. Kyllä Pade on ollut ainakin minun näkökulmasta aina "oma poika".
Eipä ollut muuten tietoa mulla Kaukorannan pelaajataustasta. Enivei, onhan se muualla ehtinyt olemaan kauan näissä valmentajin puuhissa ennen Ässiin paluuta.

Samaan hengenvetoon todettava, ettei minulla ole aavistustakaan onko Kaukorannasta edustuksen päävalmentajaksi. Mutta uskon näin tapahtuvan jossain vaiheessa.
 

Tuamas

Jäsen
Kaksi asiaa. Ensinnäkin Kaukorantaa ei tule nostaa liigajoukkueen päävalmentajaksi ei nyt, eikä lähivuosina. Ei vaikka olisi kuinka sopiva urapolku tms. Siinä on kaveri jonka pitäisi hioa melkoisesti ihmisjohtamista ennen päävalmentajan pestiä. Jossain junnuissa vielä menee. Toiseksi, jos oikeasti valmennusta oltaisiin rukkaamassa, olisi ainoa järkevä vaihtoehto palkata Törmänen monivuotisella pahvilla aloittamaan uusi pidemmän tähtäimen projekti.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Mennään nyt sitten saivartelun ehdoilla: en muista että kukaan olisi koskaan edes vitsinä ehdottanut Kaukorantaa Ässien edustusjoukkueen päävalmentajaksi. Jäi vissiin äsken yksi sana pois. Montako kautta Kaukoranta on toiminut yhdenkään miesten joukkueen päävalmentajana? Vastaapa tuohon, katsotaan sitten uudelleen.

Nyt ehdotettiin. Jostainhan sitä kaikki päävalmentajat ovat miesten tasolla Liigassa aloittaneet. Joka valmentajalla on varmasti omat heikkoutensa, mutta tulokset pitäisi olla se asia, mikä ratkaisee, ei mikään muu.

Valmentajat tiedostavat hommansa luonteen, minä taas huomaan että Virtaa heitellään täysin samalla paskalla kuin Kiveä vuosi sitten. Kävi täsmälleen niin kuin odotinkin: jotkut eivät opi mistään mitään. Tappioiden jälkeen on helppo huutaa potkuja, mutta aika harvoin esimerkiksi Ässien seurahistoriassa ovat valmentajan potkut muuttaneet mitään.

Kiven alaisuudessakin Ässillä oli huono kautensa, mutta peli oli siltikin ihan eri näköistä kun tällä hetkellä ja joukkue silmin-nähden kuitenkin uskoi tekemiseensä. Kurssi voisi olla nytkin mahdollista kääntää jos valmennus hyväksyisi tosiasiat, edellinen valmennus kykeni muuttamaan ajatuksiaan ja yksinkertaisti pelaamista, tuloksen kaikki tiedämme.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Kiven alaisuudessakin Ässillä oli huono kautensa, mutta peli oli siltikin ihan eri näköistä kun tällä hetkellä ja joukkue silmin-nähden kuitenkin uskoi tekemiseensä...

Vaikka olen skeptinen Virran suhteen, niin onhan tämä väite aikamoista potaskaa. Ässien pelaamisessa viime vuoden vaihteesa ei näkynyt paljoakaan uskomista omaan tekemiseen. Mestaruus kultaa muistot.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Toiseksi, jos oikeasti valmennusta oltaisiin rukkaamassa, olisi ainoa järkevä vaihtoehto palkata Törmänen monivuotisella pahvilla aloittamaan uusi pidemmän tähtäimen projekti.
Juurikin näin. Olin kirjoittamassa tänne jo samaa hommaa kun luin P Jalosen tweetistä että Törmänen oli saanut potkut, mutta kone kaatui ja viesti meni bittitaivaaseen.

Epäilen kuitenkin että Hjallis ehtii ensin ja Törmänen valmentaa KHL:ssä ensi kaudella.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Kolmas asia on, että Virta ei ole realistisen potku-uhan alla. Itse asiassa Virran kantti on kestänyt vallitsevassa tilanteessa yllättävänkin hyvin. Apuvalmennuksesta ei voi sanoa samaa.

Voitte rauhoittua.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juurikin näin. Olin kirjoittamassa tänne jo samaa hommaa kun luin P Jalosen tweetistä että Törmänen oli saanut potkut, mutta kone kaatui ja viesti meni bittitaivaaseen.

Epäilen kuitenkin että Hjallis ehtii ensin ja Törmänen valmentaa KHL:ssä ensi kaudella.
Nääh, Jokerit nappaa Jukka Jalosen. Näkevät todennäköisesti Törmäsen vielä riskinä niin isoon pestiin.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Aika erikoista ja hermostunutta on nyt Ässäfanien jutut. Muistan kuinka moni kertoi ennen kautta että vaikka mestaruus tuli, niin tällä kaudella riittä kun säälien kautta mennään peleihin. Te olette nyt sääliviivasta 2p päässä ja vielä vähemmän pelanneena. Lisäksi Pekan peli tuntuu luistavan kotona ihan hyvin, tosiaankin on erikoista tuo ettei vieraissa kulje, mutta ei nyt todellakaan kannata ranteita auki repiä. Nyt alkaa tulla ensimmäistä ns tappioputkea, mutta kyllä vielä kannattaa malttaa. Lisäksi luulen että juttune ovat jopa turhia, en millään usko että Virta saa lähteä tällä kaudella mikäli Ässät edes hieman roikkuu poffijunan kintereillä kevään tullessa.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kampitus, eivät Virran potkut ole realistisia jos otteet säilyvät samoina. Näillä otteilla kuitenkin otetaan pisteitäkin vielä tulevaisuudessa. Ainoa mikä hieman mietityttää on ratkaisijoiden puute, mutta kyllä ne kiekot tolppien ja yläputkien sijaan jossain vaiheessa menevät myös niiden sisäpuolelle.

Lauantai on uusi päivä ja lukko on helisemässä.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Kaksi asiaa. Ensinnäkin Kaukorantaa ei tule nostaa liigajoukkueen päävalmentajaksi ei nyt, eikä lähivuosina. Ei vaikka olisi kuinka sopiva urapolku tms. Siinä on kaveri jonka pitäisi hioa melkoisesti ihmisjohtamista ennen päävalmentajan pestiä. Jossain junnuissa vielä menee. Toiseksi, jos oikeasti valmennusta oltaisiin rukkaamassa, olisi ainoa järkevä vaihtoehto palkata Törmänen monivuotisella pahvilla aloittamaan uusi pidemmän tähtäimen projekti.

Törmänen passaisi vallan mainiosti. Ainut pieni mutta asiassa on, että häntä tuskin ei tähän hätään saada Bernistä irrotettua. SC Bern kun teki Anan kanssa vuoteen 2015 asti ulottuvan jatkosopimuksen. IS: Antti Törmänen jatkosopimukseen Sveitsissä

Edit. Ei näköjään ole enää Bernissä.. Ässiin vain jos on saatavilla.

YLE:Antti Törmäselle potkut Sveitsin mestarijoukkueen peräsimestä
 
Viimeksi muokattu:

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kampitus, eivät Virran potkut ole realistisia jos otteet säilyvät samoina. Näillä otteilla kuitenkin otetaan pisteitäkin vielä tulevaisuudessa. Ainoa mikä hieman mietityttää on ratkaisijoiden puute, mutta kyllä ne kiekot tolppien ja yläputkien sijaan jossain vaiheessa menevät myös niiden sisäpuolelle.

Lauantai on uusi päivä ja lukko on helisemässä.
Juuri näin. Pelissä on positiivisiakin asioita, yrittää Jack of Spades mitä tahansa muuta selittääkin. Nyt ei pidä joukkueenkaan ruveta tuskastumaan, vaan painaa eteenpäin noudattamalla sovittuja asioita ja uskoa, että työ tekijänsä palkitsee lopulta.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
korkki kirjoitti:
Lauantai on uusi päivä ja lukko on helisemässä.

On kyllä, mutta hyvää putkea ei kannata paikallismatsin vuoksi katkaista. Olisko 6 täyteen mitään ?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös