www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 597 147
  • 6 774

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä siellä on pakko olla vikaa lähetyspäässäkin, mutta tätä nyt eivät varmaan kovin helpolla myönnä, paitsi tietenkin akamaita on helppo syyttää niin kauan kun asiakkaat sen mukisematta nielevät.

Leikkelin vähän lainausta kun halusin kommentoida nimeomaa tätä, eikös tuossa nyt periaatteessa myönnetä, että Nelosen meille tarjoamassa palvelussa on juuri sitä vikaa?

Eivät siis tietenkään myönnä, että vika on heillä, mutta kun me asiakkaat ollaan tilattu koko palvelu neloselta niin nelonen on korvausvelvollinen meille "loppuasiakkaille", mikäli palvelu ei toimi? Ymmärtääköhän kukaan mitä ajan takaa?

He voivat sitten vaatia omia korvauksiaan sieltä Akailta tms. ja niin pois päin.(?)

Eli siis toisinsanoen nelonen myöntää, että vikaa on heilläkin (vaikkei suoraan heistä johtuen)?
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eivät siis tietenkään myönnä, että vika on heillä, mutta kun me asiakkaat ollaan tilattu koko palvelu neloselta niin nelonen on korvausvelvollinen meille "loppuasiakkaille", mikäli palvelu ei toimi? Ymmärtääköhän kukaan mitä ajan takaa?

He voivat sitten vaatia omia korvauksiaan sieltä Akailta tms. ja niin pois päin.(?)

Jos ostat Nokian kännykän ja se ei toimi, niin eikö takuuvastuu siinä ole joka tapauksessa Nokialla tai myyjällä, eikä kännykän ostajan tarvitse alkaa mihinkään Kiinan foxconneihin alkaa ottamaan yhteyttä. Eli kyllähän nelosen pitäisi siis olla vastuussa tuotteestaan, vaikka he itse ostavat jotain palvelua muulta toimittajalta.

Onkohan tuo akaman miten tyytyväinen, että Nelonen jatkuvasti "mollaa" heidän palveluaan julkisesti. Nimittäin tuo akamai-vikailmoitus tulee automaattisesti, vaikka vika johtuu 100%:sti jostain muusta. Itse tuli potkaistua wifi-laitteen virtalaitteen johto irti kesken matsin, ja oma nettiyhteys meni poikki. Kun (katkenneen) netin nopeus ei tietenkään pystynyt enää vastaanottamaan lähetystä, tuli ruutuun tuo akamai-ilmoitus. Akamai on varmasti tyytyväinen tästä nelosen "maine-avusta".
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
En ole katsonut matseja toistaiseksi vielä jälkilähetyksenä, mutta tänään joudun todennäköisesti katsomaan, ainakin osan. Miten se onnistuu ruudun sivuilla, menenkö ihan normaalisti lähetykseen ja kelaan taaksepäin? Laitoin lähetyksen jo valmiiksi pyörimään ja piilotin tulokset.

Missaan tänään ainakin erän, todennäköisesti myös toisestakin osan.
 

sajuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä nää tänäpäisetkin pelit vaan nykii, vaikka mitä tekisi..

Tauolla oli eilisen tepsin pelin kooste ja kyllä ne siinäkin nyki tasan samoissa paikoissa mitä eilisessä suorassa lähetyksessä ,joten eiköhän siitä voi päätellä missä mättää kun kone ja netti kyllä riittää nelosen testin mukaan hyvinkin ja ajoittain toimiikin sulavasti, mutta..
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Piti ottaa kuitenkin tämä palvelu käyttöön nyt alkuun kuukaudeksi, kun ei flunssan vuoksi oikein ollut kuntoa lähteä hallille. Ihan positiivinen kokemus tämä oli meikäläiselle, mitään säätöjä en tehnyt koneeseen tai mihinkään muutenkaan, peli pyöri koko illan ilman ainoaakaan pätkimistä tai nykimistä.

Chrome oli selaimena, netin nopeus 8 megaa, ja käsittääkseni kaikki ohjelmat on päivitetty uusimpaan versioon. Katselin pääosin HPK-KalPa -matsia, mutta muutama hyppy HIFK-Blues -peliin ja Jokerit-Ilves -otteluun antoi ihan saman hyvän tuloksen. Kuva oli ihan hyvä tässä läppärin täydellä ruudulla ja pitää nyt tässä joku kerta piuhoittaa se tuohon 51" telkkuun ja katsoa mitä sitten tulee.
 

V8350

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuli kanssa otettua kokeeksi palvelu käyttöön, odotukset eivät olleet kovin korkealla kun käytössä on Samsung Galaxy Tab2 10.1 tablet, Android 4.2.2 versio. Liittymänä 24M Elisa Viihde adsl-yhteys.

Jokerit-Ilves oli otteluna. Laitteen omalla selaimella katsottuna nykiminen olikin häiritsevää, tabletin näytöltä nyt vielä jotenkin viitsi katsoa mutta hdmi:llä siirrettynä 50 plasmaan olikin jo aika katselukelvotonta nykimisen takia.

Latasin sitten kokeeksi Chromen ja bingo, nykiminen häipyi kokonaan. Tabletin näytöllä kuva oli erinomainen ja ihan kohtalainen telkkariinkin siirrettynä. Ei se mitään Hd-kuvaa ollut mutta ihan katsottavaa noinkin isolta ruudulta.

Mitään säätöjä en telkkariin ja tabletiin muuten tehnyt, oli kyllä positiivinen yllätys tuo toimivuus. Jos tällä tasolla pysytään niin eiköhän tässä kausi loppuun katsella.
 

tt73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
NFL

Lätkän osalta itsellä toiminut hyvin ja olen tyytyväinen.

Mutta toinen syy tämän ostamiselle oli tuo NFL ja olen ihmetellyt kun noita pelejä ei tule jälkilähetyksinä mihinkään. Lähtin palautetta ja sain tällaisen vastauksen.

Hei,

kiitos viestistäsi. Tällä hetkellä NFL:n lähetykset tulevat Ruudussa vain
suorana eikä jälkilähetyksiä ole tarjolla.
Otamme tämän kommentin huomioon kun kehitämme palvelua eteenpäin.

Ystävällisin terveisin,

Asiakasneuvoja
Ruudun asiakaspalvelu

No voihan v... kiva kun nuo tulee melkein kaikki yöllä joten laittakaa pliis palautetta että haluatte nuo myös jälkilähetyksinä, niin ehkä ne jopa tutkii asiaa.

Kiitos!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Meikäläistä kyllä sapettaa ja pahasti. Maalikoosteiden sijaan ehdin katsoa mainokset kahteen kertaan ja sitten kaatuu sivusto. Voi perä. Ymmärrän toki, että Youtubeen laittamalla jengi pääsisi mainoksista eroon, mutta kyllä ensin pitäisi saada sivusto toimimaan kunnolla.
 

sajuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jaahs


Videon lähettäminen epäonnistui, lataa sivu uudestaan ja tämä looppina..

Muilla sama ongelma..?

EDIT: IE:llä sentään lähti toimimaan, muilla herjaa tuota..
 

sajuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole katsonut matseja toistaiseksi vielä jälkilähetyksenä, mutta tänään joudun todennäköisesti katsomaan, ainakin osan. Miten se onnistuu ruudun sivuilla, menenkö ihan normaalisti lähetykseen ja kelaan taaksepäin? Laitoin lähetyksen jo valmiiksi pyörimään ja piilotin tulokset.

Missaan tänään ainakin erän, todennäköisesti myös toisestakin osan.

Mitenkäs tää toimi?

Huomenna sama luultavasti edessä..

Itse ajattelin lyödä lähtiessa paussille ja sitten siitä playtä kun pääsee kotio..

Mutta miten onnistuiko tuolla että vaan kelaa taaksepäin..?
 

ajmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Itse olen katsellut jälkilähetyksinä sekä niin, että avaan lähetyksen sen alkaessa ja klikkaan paussille. Sitten playllä vaan katsomaan, kun lapset saatu nukkumaan :).

Onnistuu myös siten, että silmät sirrissä avaa jo alkaneen livelähetyksen ilman ääniä ja raahaa osoittimesta taaksepäin.
 

apev

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS, Kärpät
Jaahs


Videon lähettäminen epäonnistui, lataa sivu uudestaan ja tämä looppina..

Muilla sama ongelma..?

EDIT: IE:llä sentään lähti toimimaan, muilla herjaa tuota..

Samaa vikaa oli täälläkin, ja tosiaan ie ainut selain jolla näkyi. Ei auttanut uudelleen kirjautumiset/ käynnistämiset chromella ja firefoxilla.

Aikamoista sontaa ollut kyllä tämä "palvelu" itselläni, ja harmittaa kun tuli hommattua 12kk määräaikainen, josta taitaa olla mahdoton päästä eroon.
 

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Itsellä ei ole ollut mitään ongelmia Ruutu.fi palvelujen kanssa ja kuvanlaatu on huikea parannus Urhon ripulipaskaan! Pakko siis kehaista Ruutua, hyvin toimivasta palvelusta ja kohtuu hintaisista peleistä! Kerrankin ei vituta aukasta sivuja ja alkaa katsoa peliä.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Itsellä ei ole ollut mitään ongelmia Ruutu.fi palvelujen kanssa ja kuvanlaatu on huikea parannus Urhon ripulipaskaan! Pakko siis kehaista Ruutua, hyvin toimivasta palvelusta ja kohtuu hintaisista peleistä! Kerrankin ei vituta aukasta sivuja ja alkaa katsoa peliä.

Yhdytään tähän, muutama ongelma on ollut, mutta kokonaisuutena toiminut loistavasti. Tykkään myös studion annista, ihan eri meininki entisaikoihin verrattuna. Sinne on luotu raikas innokas keskustelukulttuuri. Valavuorelle peukkua.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mitenkäs tää toimi?

Huomenna sama luultavasti edessä..

Itse ajattelin lyödä lähtiessa paussille ja sitten siitä playtä kun pääsee kotio..

Mutta miten onnistuiko tuolla että vaan kelaa taaksepäin..?

Itsellä kanssa tulee katsottua tänään ja varmaan huomennakin vasta joko pelin päätyttyä tai hieman kesken.
Olen tätä aiemmin yrittänyt ja huomannut, että jos peli on kesken niin lähetys on itse kelattava alkuun ja usein tässä on spoilaus lopulta tapahtunut.
Taas jos ottelun jälkeen aloittaa katsomisen niin lähetys siirtyy automaattisesti lähetyksen alkuun.

Miksi se ei voisi olla niin, että kun painat playta niin lähetys alkaisi alusta vaikka peli olisikin kesken? Sitten jos esim. tiedät jo sen hetkisen tilanteen niin voisit painaa LIVE näppäintä ja siirtyä suoraan lähetykseen?
Itsellä on käynyt vielä sillä tavalla, että kun kirjaudun ulos niin "piilota tulokset"
optio muuttuu uudelleen sisäänkirjautuessa "näytä tulokset" vaihtoehdoksi.

Muuten tuo välimuisti homma se taitaa olla mikä tepsii. Keskiviikkona vaihdoin Chromesta Operaan ja toimi loistavasti. Todennäköisesti syy oli siinä, että Operan välimuisti oli tyhjä. Täytyy kokeilla tänään samaa Chromella.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eilinen peli toimi hyvin alun yhteysongelman jälkeen, eli piti kirjautua uusiksi (itse tyhjensin vielä välimuistinkin). Mielestäni laatu oli eilen todella hyvää, esimerkiksi kiekon erotti näytöltä kovassakin vauhdissa. Yhdessä kohtaa vähän nyki, mutta se kesti vain muutaman sekunnin.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Onkos täällä muita ChromeOS-käyttäjiä? Tuntuu, että ainakaan mun kolmossarjan Samsung Chromebookilla noita ruutu.fi:n lähetyksiä ei saa millään toimimaan nykimättä. Se vähäinenkin sulavuus katoaa, kun koneen liittää töllöön HDMI:n kautta.

Kaikkien muiden videopalveluiden kuva toimii huomattavasti sutjakammin, mutta ruutu.fi ei tunnu taittuvan perustoimenpiteillä mitenkään sujuvaksi.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Mainittakoon, että uudella koneella toimi kohtuu hyvin Firefoxilla. Ei täysin sujuva kuva, mutta ihan ok. Tänään ei pelejä jaksa katsoa, mutta pitänee huomenna kokeilla ainakin Operaa, että saako vielä sujuvampaa. Mainittakoon myös se, että jalkapallon euroliiga tuli täysin sujuvasti HD:na ulos... Taino ehkä täysin sujuvasti on hieman liioiteltu, mutta äärimmäisen hyvin. Harmi, että itse peli ei kiinnostanut.
 

JPL

Jäsen
Eilinen peli toimi hyvin alun yhteysongelman jälkeen, eli piti kirjautua uusiksi (itse tyhjensin vielä välimuistinkin). Mielestäni laatu oli eilen todella hyvää, esimerkiksi kiekon erotti näytöltä kovassakin vauhdissa. Yhdessä kohtaa vähän nyki, mutta se kesti vain muutaman sekunnin.

Itsellä taas eilen ei toiminut kunnolla missään vaiheessa. Kaikki konstit kokeilin, mutta jostain syystä taso heitteli jälleen todella paljon. Luulen, että nyt oli kyse jostain ihan muusta kuin flashista tai omasta sisäverkosta.

Saas nähdä, millaista tavaraa huomenna tulee tuutista.
 

Wire

Jäsen
Huppista iOS sovellus luvataan nyt lokakuulle kun se aikaisemmin oli syyskuulle. Kyllä tällä webilläkin pärjää mutta...
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Ei täysin sujuva kuva, mutta ihan ok.

Anteeksi pieni pilkun viilaus, mutta ei kait kuva voi olla ok jos siinä ei ole täysin sujuva liike silmälle? Missään nimessä ei saa tyytyä vähempään mikä on mahdollista ja luvattu. Varsinaisesta HD-laadusta jo tingitty tarpeeksi.
 

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Kyllä järkyttävää paskaa toi kuvanlaatu Ässät-Tps ottelussa. Jyp-Lukko pelissä ainakin parempaa. VMP.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös