FIFA-sarja

  • 312 001
  • 1 319

SnT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, Ilves, Pittsburgh, Venäjä.
Ultimate team ja pro klubit ovat kyllä ihan ne ykkösjutut tässä pelissä. Itse pidin pitkään Fifasta taukoa kunnes 11 vei minut mukanaan. Sen jälkeen ei kyllä mistään pelistä ole ollut haastajaa Fifalle. Toivoisin kyllä, että manual controllit tulisivat tuonne UT puolelle myös. Aina välillä tulee kavereita vastaan pelattua manuaaleilla ja peli on paljon realistisempaa vaikka välillä tuleekin melkoisia komedia suorituksia.

Back to UT. Siinä on pelimuoto mitä on 11 asti tullut pelattua ties kuinka paljon. Pelimääriä en kehtaa edes ilmoille heitellä. Rahankikka menetelmät opittiin jo hyvissä ajoin ja varsinkin 12 puolella taottiin rahaa välillä pariin tuntiin ihan 300 000 coinin edestä. Joskin se on tässä 13 jäänyt paljon vähemmälle.

Tämän vuoden UT:ssa oli pitkään ongelmia löytää sopivaa taktiikkaa. Joulun tienoilla sitten vihdoin ja viimein 433 naksahti kohdalleen pienellä customoinnilla. Keski CM:stä tehtiin selkeä CDM, muutaman pelaajan paikkaa siirreltiin alemmas tai ylemmäs, ST:stä tehtiin CF, sekä keskityin ostamaan pelaajia jotka sopivat work ratien puolesta kokoonpanoon. Esim. High-High keskikenttä pelaajat ovat aivan turhia 433:ssa kuten esim. Valioliigasta Ramires, Gerrard, Dembele. Bundesliigassa ja Serie A:ssa näitä High-Higheja onkin sitten suurinosa. Näillä muutoksilla homma lähti kuitenkin rullaamaan hienosti ja käytännössä mentiin ja mennään voitosta voittoon. Titteli on tainnut tulla 1 divisioonasta lähemmäs 30 kertaa ja sen jälkeen, kun 433 vaihdoin niin kertaakaan ei myöskään olla tiputtu 1 divisioonan alapuolelle.

Kokoonpanoni on aika kova, mutta sitä varten on tehty bisnestä markkinoilla ja hopea pakat on sellainen ratkaisu mihin kannattaa tutustua, sieltä sitä rahaa vasta pystyykin tekemään.

FC Shefkinho esittäytyy: SERVER | EA SPORTS Football

Edit. Kun klikkaa pelaajakorttia ja avaa bio kohdan niin voi katsoa millä hinnalla pelaaja on ostettu ja montako peliä ja maalia on iskenyt meikäläiselle.
Ensin on tuo Games played/goals scored yhteensä kaikista joukkueista missä pelaaja(kortti) on pelannut, seuraava kohta on aikaisemmissa joukkueissa ja viimeisin kohta on nykyisessä joukkueessa.
 
Viimeksi muokattu:

Kaltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, kikkanikkarit
Heitäs SNT muutamat hyvät rahantekokikat! Olen jotenkin käsittämättömän huono rahankäytössä ko. Pelissä ja miinuksella ollaan pahasti ja kokoonpano on luokkaa keskinkertainen!
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aiettä kuinka makealta taas maistuikaan tämä peli kun pari tuntia tuli väännettyä Seasosonsia Milanilla. Kuusi ottelua, viisi voittoa ja yksi tasapeli tuloksena. Toiseksi viimeinen matsi kääntyi meikäläisen eduksi kahden lisäaikamaalin myötä 5-4 ja viimeisessä olin 73 minuutin kohdalla 2-0 tappiolla Dortmundille, mutta Balotellin ajassa '74, '81 ja '90 iskemät maalit toivat Seasonsin 1 Divisioonan ensimmäisessä matsissa elintärkeän voiton.

Varmasti ainakin TOP3:ssa urheilupeleissä, jotka on tähän mennessä valmistettu. Sopivasti oikeastaan kaikkea tässä, tykkään todella!
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Onkos tuo bugi ollut jo kauankin, kun itse Manager Modessa menen katsomaan sarjataulukkoa, painan back ja jälleen yritän painaa bäck, niin sen menuselostajan kertoessa tilanteita ja tuloksia, peli kaatuu ja mitään ei voi tehdä. Siis tähän kohtaan palattaessa, missä voi valita haluaako nähdä Liigan taulukon, Euroliigan taulukon, yms.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Uuden sukupolven FIFA:sta tuli eilen ensimmäisiä varsinaisia pelipätkiä katseltua. Toki pientä bugisuutta vielä siellä ja täällä, mutta siitä huolimatta paljon mielenkiintoista uutta asiaa. Mm. pelitapahtuma itsessään selvästi paremmin nyt "ohjattu". Eli jonkunlainen ns. tv-ohjaaja johtaa tapahtumia, joiden avulla sitten mm. lennellään stadionin yllä(joista ainakin Allianz, San Siro, Santiago Bernebeu ja Etihad stadion oli hienosti mallinnettu), katsomossa on ensimmäistä kertaa oikein näköisiä ihmisiä, eikä vain pahvikartonkeja.

Itse en kyllä tykännyt siitä että taas tuntui olevan lisää jotain välianimaatioita. Varsinkin jos taas ne on, kuten todennäköisesti ovat, kokoajan samoja. Juuri kun edellisissä niitä saatiin vähennettyä, niin nyt pitää aina katsella kulmaa ennen samaa animaatioita, jne. Kaikista ikävintä tuo on immersion kannalta, kun vasemman jalan kaveri menee antamaan kulmaa oikealla jalalla, jne.

Noin uuten mukava huomata seuraavia asioita:

-pelaajat yrittävät nyt palloihin, vaikka eivät aina pääsisikään
-puskupalloihin voi yrittää useampikin kuin kaksi pelaajaa
-vedot ovat monipuolistuneet
-syötöt monipuolistuneet
-korkean pallon ensimmäisen kosketuksen pystyy rinnallakin nyt ohjaamaan(toivottavasti muutenkin ensimmäinen kosketus ilmapalloissa on parempi)
-puskuissa alkaa kroppakin jo kääntymään

Nyt toivonkin että syötöissä pystyisi sitten antamaan myös maata pitkin kunnolla läpisyöttöjä, kun se tuntuu olevan FIFA 13:sta aika mahdotonta konetta vastaan. Varsinkin vähän pidemmältä ja vähänkin hitaammalle kaverille.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Olis lauantaina 31 päivä Tampereella football triathlonin mm-kisat. Siihen kuuluu oikeeta futista, kickeriä ja fifaa. Pelien jälkeen si tietysti (halutessa) kylille. Meitsin tiimiin mahtuis viä pari ukkoa ja varsinkin fifan osaaminen olisi mahtava juttu. Siksi asiasta tähän ketjuun päätinkin kirjoittaa.

Googleta asiasta lisää ja paiskaa YV:llä jos kiinnostuit. Yöpaikkakin löytyy jos tarve. Ja tämä ei ole mainos. Turnaus on jo täynnä ja itsekin olen jo maksanut joukkueen osallistumismaksun. Tuli vain muutama peruutus tässä viimemetreillä.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Tässä videota FIFA 14 gameplaysta:FIFA 14 DEMO GAMEPLAY #1 - BVB vs MAN CITY - Gamescom 2013 - Xbox 360 - YouTube

Omiin silmiini näyttää aivan samalta, kuin 13, pelinopeus näyttäisi olevan tässäkin aivan liian korkea, äijät juoksevat kuin jänikset konsanaan. Tosin uusi co-op seasons pelimuoto houkuttaa niin paljon, että pakkohan tuo on hommata.

Tuo on tämän generaation versiosta. Tuntuu että se on jätetty lähes oman onnensa nojaan ja kaikki paukut pistetty sitten uuteen generaatioon. Tästä syystä itse ostankin PES:n 360:lle ja sitten FIFA 14:sta vasta PS4:lle.

Uudessa generaatiossa tykkäsin kovasti että kaksinkamppailuja pitäisi saada monipuolistettua. Tai oikeastaan ne eivät enää olisi kaksin, vaan jopa kolmen tai neljänkin miehen voimin voisi taistella pääpalloista esim. Samoin muutenkin vartaloa saatu huomattavasti ihmismäisemmäksi, jalasta käytetään paremmin ulkoterää/-syrjää, jne.
 

Schadowan

Jäsen
Tuo on tämän generaation versiosta. Tuntuu että se on jätetty lähes oman onnensa nojaan ja kaikki paukut pistetty sitten uuteen generaatioon. Tästä syystä itse ostankin PES:n 360:lle ja sitten FIFA 14:sta vasta PS4:lle.

Uudessa generaatiossa tykkäsin kovasti että kaksinkamppailuja pitäisi saada monipuolistettua. Tai oikeastaan ne eivät enää olisi kaksin, vaan jopa kolmen tai neljänkin miehen voimin voisi taistella pääpalloista esim. Samoin muutenkin vartaloa saatu huomattavasti ihmismäisemmäksi, jalasta käytetään paremmin ulkoterää/-syrjää, jne.

Sori jos on jo jossain mainittu, mutta onko next-genin gameplay-videota jossain tarjolla? Jonkun 10minuutin videon bongasin tubesta, missä tekijät juuri hehkutti tätä 3-4pelaajan pääpallotaistelua jne, mutta gameplayta ei ollut nähtävillä.
 

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse ajattelin jättää Fifa 14 hankkimatta tänä vuonna ja pelailla kolmeatoista. EA tuskin enään tekee kokoonpanopäivityksiä edellisen vuoden versioon, joten onko jotain nettisivua josta saisi ladattua mahdollisimman uudet kokoonpanopäivitykset ja muistitikun kautta viedä sitten PS3:lle?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Onko nyt siis niin, että tulevan sukupolven konsolit saa jo tähän versioon uuden pelimoottorin ja muita uudistuksia, vai miten on? Eroaako siis jotenkin/paljonkin nämä eri konsolisukupolven FIFA:t toisistaan?
Itse en huomannut noissa yo. gameplayissä mitään eroja. Missä pitäisi näkyä...?
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko nyt siis niin, että tulevan sukupolven konsolit saa jo tähän versioon uuden pelimoottorin ja muita uudistuksia, vai miten on? Eroaako siis jotenkin/paljonkin nämä eri konsolisukupolven FIFA:t toisistaan?
Itse en huomannut noissa yo. gameplayissä mitään eroja. Missä pitäisi näkyä...?

Kyllä FIFAn puolelle uusi pelimoottori vissiin on tulossa. Lisäksi ainakin katsomot näyttävät aika paljon miellyttävimmiltä, kun 2D-pahvi-ihmiset on saaneet vähän lihaa ja muuttuneet 3D-versioiksi.

Omaan silmään tuo PS4-versio näytti paljon paremmalta, vaikkei ulkonäöllisesti hirveää harppausta ole tullutkaan.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Pelasin tuossa Seasons Cuppia, tai jotain semmoista. Peli meni 3-3 tilanteessa, aina jatkoajan jälkeen pilkuille. Voitin pilkkuskaban ja sen jälkeen kaveri quittaa pelistä pois, tästä syystä en etene cup-taulukossa. Tää on jotain semmoista, jota en vaan pysty käsittää. Kiitos, EA!

It's in the game, tai jotain semmosta vittu.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kyllä tuo manageri-mode vaatii vielä kovasti kehitystä, vaikka kohtuu huikea onkin.

Itse nyt Leedsillä pelaamassa kautta 2019-2020 ja tuolla on jo huikea joukkuekokonaisuus. Huonoin ykkösmiehistön ovr-mies taitaa olla 82ovr. Loput sitten 82-90 väliltä jokainen. Viime kaudella voitin aivan kaiken, Valioliigan, CL:n ja FA Cupin. Liigacupissa/mikä onkaan putosin puolivälierissä Citylle.

Eipä tuonne oikein enää pelaajia voi ostaa ketään, kun kaikki parhaat tuolla aikalailla jo on. Ainoa parempi enää ketä voisin ottaa, on joku C.Ronaldo/Messi tai Busquets. Mm. Mokke 90ovr, kuten myös LM, kärjet 86-88 ja ykköspakkikin 85 ovr. Morjes.

Kehitettävää:

- Vapaisiin EHDOTTOMASTI vähemmän noita generoituja superjunnuja, niitähän on 10 joka saatanan kausi siellä.

- Vapaissa olevien junnujen tulo joukkueeseen korjattava. Tuntuu etteivät suostu tulemaan edes ManU:n kuin ykkösmiehen paikalla, ovr 70 ja ikä 16v. Jep jep...

- Paremmat hakukriteerit pelaajahakuun, ei nuo kaksi hakuarvoa riitä ja turhaan menee aikaa, kun yrittää löytää sitä yhtä oikeaa.

- Scoutti vie 2-10 miljoonaa pelaajabudjetista? Haloo nyt oikeasti.

- Pelaajille järkeä. Semisti typerää kun joku 60 ovr junnu itkee, ettei saa ykkösmiehistössä peliaikaa.

- Maajoukkuekutsun pois päältä ottaminen kesken kauden. Itse en ainakaan löytänyt mitään asetusta tuolle, kun kyllästyin noihin maju-huuteluihin.

- Enemmän kaikkea mukaan. Enemmän sisältöä. Lippujen hinnat, pelipaita myyntiä, stadionin kehittämistä, vihamiehiä ja rakkaussuhteita niin tiettyihin pelaajiin, kuin managereihin.

- Pelaajahankintoihin järkeä. Nythän tuossa saa aivan kenet tahansa, aivan minne tahansa. Lukuunottamatta jotain alkuperäisiä supertähtiä nyt ehkä.

Siitä muutama miete tulevaan. Huikea ja elämää vievä pelimuoto tuo Career kyllä on.
 
Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kyllä FIFAn puolelle uusi pelimoottori vissiin on tulossa. Lisäksi ainakin katsomot näyttävät aika paljon miellyttävimmiltä, kun 2D-pahvi-ihmiset on saaneet vähän lihaa ja muuttuneet 3D-versioiksi.

Omaan silmään tuo PS4-versio näytti paljon paremmalta, vaikkei ulkonäöllisesti hirveää harppausta ole tullutkaan.

Jeps eli siis Next Genissä on käytössä uusi Ignite-moottori, joka on käytössä myös Maddenin Next Gen versiossa sekä tulevissa NBA:ssa ja UFC:ssä. Varmaan sitten myös NHL 15:ssa(näin oletan, tämä ei varmaa).

Se mitä moottorin pitäisi(nämähän on aina markkinointipuheita enemmän tai vähemmän saa siis varauksellisesti suhtautua)luoda peliin on juuri elävämmät ympäristöt ja niiden kanssa interaktiivisuus. Esim. FIFA:ssa siis pallon mennessä ulos kentältä pallopoika heittää uutta palloa, omat pelaajat ottavat oikeasti lämpöä viivojen vieressä, jne. Samoin sitten yleisö olisi paljon elävämpi.

Se mitä muuta pitäisi tulla niin pelaajien(UFC:n tapauksessa ottelijoiden) pitäisi pystyä paljon enemmän ajattelemaan valintojaan, reagoimaan tilanteisiin paremmin, jne.

Tämän lisäksi sekä pelaajien(ja ottelijoiden...) fysiikkamoottoria on paranneltu, myös pelivälineiden liikeradat pitäisi olla oikeiden fysiikan lakien mukaiset. Tämä tarkoittaa FIFA:ssa että palloon saa nykyistä parempaa tuntumaa, vetoihin vaikuttaa entistä enemmän pelaajan asento, pallon lentorata(esim. vedätkö pompusta, vastapalloon, sivupallosta, jne.). Se ainakin mikä näytti olevan mukana myös oli esim. 3-4 pelaajan taistelut pääpalloissa. Aiemmissa versioissa ja 360&PS3:lla edelleen kaikki pääpeli ja muut kamppailut tapahtuu vain 2 pelaajan kesken.

Paria kameralla kuvattua Next Gen videota katsellut, niin eroa näyttäisi olevan ainakin jonkun verran noissa mainituissa asioissa ja niiden lisäksi mm:

-pelaajat käyttävät syötöissä paremmin myös ulkoterää
-nyt korkeita palloja voidaan jatkaa rinnalla johonkin suuntaan
-korkeita palloja osataan vähän ottaa juoksuun(tämä FIFA 13:sta täysin mahdotonta)
-ainakin joskus pelaajat yrittävät nyt palloihin mihin eivät kuitenkaan yllä(tämä korostuu pääpalloissa missä FIFA 13:sta pelaajasi ei hyppää vaikka käsket, jos hän "tietää" ettei voi osua palloon)
-Edelliseen liittyen koneen ohjaamien ihmispelaajan joukkueiden pelaajien aktiivisuustaso on aivan toista tasoa kuin aiemmin
-Juoksuja tehdään paljon monipuolisemmin ja fiksummin

FIFA 13:ssa suurin ongelma kun mielestäni on juuri se että jos sinulla ei ole pelaaja hallussa niin ei se kovinkaan fiksusti osaa tehdä itseään pelattavaksi. Esim. kärki ei käytännössä koskaan tule vastaan seinäksi. Tuossa FIFA 14 demossa ainakin yhdessä korkeassa pallossa osasi tulla ja jatkoi hienosti rinnalla omalle sivuun pallon. Tämä siis Next Genissä. Toivottavasti vielä osaisivat tulla myös maatapitkin tulevia syöttöjä vastaan paremmin.

Osa asioista siis voi olla myös ns. Current Genissä, mutta vain yksittäin tai pintaraapaisuna. Sen takia en kyllä näe mitään järkeä ostaa FIFA 14:sta enää nykysukupolven koneille.

Lakelle vielä tuosta Managermoodista ja scouttaamisesta, niin tämä on mielestäni molemmilla generaatioilla FIFA 14:sta täysin uusittu homma. Jatkossa esim. et näe suoraan kaikkien muiden pelaajien OVR, vaan scoutit analysoivat pelaajia taitojensa mukaan. Niin että kerrallaan avautuu aina vähän tietoa eri osa-alueista.

Itse tykkäisin siitä että pidemmällä aikavälillä koko OVR arvosta päästäisiin eroon. Kuitenkin oikeasti ole olemassa mitään tuollaisia arvoja, vaan pelaajilla on ne oikeat ominaisuustasonsa. Voit olla vaikkapa fyysisesti todella hyvä pelaaja, mutta taitotaso heikko. Sehän tarkoittaa että osaat pelata tietynlaista roolia tietyllä pelipaikalla, mutta et sitten toisenlaista niinkään. Ok, OVR sopii ns. satunnaispelaajalle paremmin, mutta juuri Manager Modessa olisi paljon kivempi kun analysoisit pelaajia itse taitojen&esitysten mukaan etkä vain valitsisi esim. vasentapakkia sen mukaan että toinen on OVR 72 ja toinen 67.

Ja täysin samaa mieltä tuosta maajoukkuejutusta. Itseäni ei kiinnosta yhtään pelata Manager Modessa maajoukkueilla. Jos maajoukkueita olisi oikeasti joku 100, niin täysin eri asia, mutta tuollainen puolivillainen maajoukkuemoodi ei kiinnosta ollenkaan. Ennemmin sitten teen itse "MM-kisat" ja pelaan niitä erikseen. Niin ja toki odotan että keväällä/kesällä tulee sitten virallinen MM-kisapeli.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Kiitos eaglelle raportoinnista. Vielä sellainen kysymys, että kumpaan "generaatioon" tuleva PC:n FIFA mahtaa kuulua?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kuinkakos nopeasti siirrot päivitetään Fifaan ladattavaksi? Eli nyt nämä siirtoikkunan siirrot.

Mietin aloittaa uuden Careerin QPR:llä, mutta siirtoikkuna pitää kyllä ensin olla tehty valmiiksi.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kiitos eaglelle raportoinnista. Vielä sellainen kysymys, että kumpaan "generaatioon" tuleva PC:n FIFA mahtaa kuulua?

En tiedä, mutta aiempien vuosien perusteella PC:lle kaikki tullut vähän jäljessä. Tämän perusteella ihmettelen jos PC olisi Next Geniä, vaikka raudat tietenkin sitä ovat.

Kuinkakos nopeasti siirrot päivitetään Fifaan ladattavaksi? Eli nyt nämä siirtoikkunan siirrot.

Mietin aloittaa uuden Careerin QPR:llä, mutta siirtoikkuna pitää kyllä ensin olla tehty valmiiksi.

Vahva epäilys ettei FIFA 13:sta enää päivitetä mitään. Ainakin aiempina vuosina se "vanha" peli on hylätty aika täysin, kun uusi alkaa olemaan julkaisussa.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kylläpäs oli paha pettymys tuo Fifa14 demo. Pelaajilla ei mitään eroja keskenään. Puolustajat on parempia mikä on hyvä asia mutta hyökkääjät on ihan suutareita. Teet nopean käännöksen niin kaveri pistää 5 metriä palloa eteenpäin ja vastustaja pääsee jatkoon. Mitäs muut ovat mieltä demosta?
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kylläpäs oli paha pettymys tuo Fifa14 demo. Pelaajilla ei mitään eroja keskenään. Puolustajat on parempia mikä on hyvä asia mutta hyökkääjät on ihan suutareita. Teet nopean käännöksen niin kaveri pistää 5 metriä palloa eteenpäin ja vastustaja pääsee jatkoon. Mitäs muut ovat mieltä demosta?

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan PES 2014 demoa. Sikäli että konsoleilla pelaat, pc:lle tuo demo ei ilmesty. On noin tuhannen kertaa realistisempi pelattavuudeltaan kuin FIFA 14. Peli perustuu tarkkaan syöttötyöskentelyyn ja pelinrakenteluun ennemmin kuin hulluun juoksemiseen. Ja ennenkaikkea, pelaajien taitoerot ja ominaisuudet todella näkyvät kentällä! Minulle on ainakin varsin selvää, kumpi näistä kilpailevista futispeleistä vie tällä kaudella voiton. Jos aiempina vuosina FIFA on ollut hivenen edellä, nyt PES tulee ohi.
 
Viimeksi muokattu:

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kylläpäs oli paha pettymys tuo Fifa14 demo. Pelaajilla ei mitään eroja keskenään. Puolustajat on parempia mikä on hyvä asia mutta hyökkääjät on ihan suutareita. Teet nopean käännöksen niin kaveri pistää 5 metriä palloa eteenpäin ja vastustaja pääsee jatkoon. Mitäs muut ovat mieltä demosta?

En ole demoa pelannut, mutta tuo Fifan demo on joku vanha buildi, eikä ole siis se lopullinen versio mikä julkaistaan. Suurimmat muutokset toki tulevat muutenkin vasta Next gen -konsoleille.
 

RDivis

Jäsen
Vahva eri FIFA 14 demo tunnelmiin. Fiilistä, liikkuvuutta ja ennenmuuta kuljettamista muuttamalla saadaan todennäköisesti R2 (PS3:lla) pohjassa pelaavat munaravipetet muiden viihdykkeiden pariin. Onhan learning curve varsin jyrkkä, enkä itse vielä hallitse pelin saloja, mutta haluan oppia ne. Joudut oikeasti miettimään mihin juokset ja syötät, koska edes Messillä, Balella tai Neymarilla et pääse mistä tahansa. Toki FUT on chemistry styleineen kaikkineen se nopein pelimuoto ja siellä uskon jonkin verran sprint napin raiskausta esiintyvän. Mutta Head To Head pelaamiselle tämä tyylisuunta tekee ihmeitä. Mutta eihän tämä tosiaan ole final build.

EA kutsui maailman tunnetuimmat FIFA (Youtube)videoiden tekijät AirJapes, FifaRalle jne testaamaan vielä demoakin vanhempaa buildia. Jätkät olivat kertoneet tiimille, että heidän mielestään läpisyötöt ja Finesse Shot ovat liian hyviä aseita. Toki EA on saanut pelilleen maailmanlaajuista näkyvyyttä kutsumalla nämä maailman eri kolkista kotoisin olevat pelivideoidentekijät paikalle tekemään videoita heidän uudesta tuotteestaan. Uskon silti, että EA on promohyödyn ohella kuunnellut feedbackin ja tehnyt muutoksia.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Olen sitä mieltä että läpisyötöt taas ovat aivan liian heikkkoja. Tämä siis kun puhutaan läpisyötöistä maassa. FIFA 13:sta oli pakko pistää passing power/speed(en muista kumpi oli nimenä) johonkin 65:n että pystyit edes antamaan 30metrin syöttöjä suoraan jalkaan. Tämä siis tilanteissa missä vastustajaa ei ole välissä. Läpisyöttö maassa konetta vastaan oli käytännössä mahdotonta, ainakaan linjojen väleihin. Tyhjään tilaan ehkä joskus pystyi antamaan.

Siitä kyllä samaa mieltä että uudessa demossa pitää osata mukautua tuohon. Eli käyttää hyödyksi nappeja mistä saat lyhyitä teräviä kosketuksia ja lopettaa spurtin käyttäminen. Nyt spurttia kannattaa käyttää vain rytminvaihtoihin tai kun muuten on tilaa oikeasti juosta.

Samoin pallottomat pelaajat ovat selvästi parempia kuin FIFA 13:sta. Tekevät fiksumpia juoksuja paljon enemmän. Syötöt näille ovat vähän parempia. Korkeat ilmapallot osataan ottaa paremmin vauhtiin mukaan. Niin ja yksi merkittävä muutos maalivahtien osalta, ovat huomattavasti parempia keskityksissä. FIFA 13:sta käytännössä koskaan maalivahti ei lähtenyt ulos keskityksiin. Demossa tuntuvat useinkin lähtevän keskityksiin jos ne tulevat liian lähelle maalia.

Demo on mielestäni selvä askel eteenpäin, mutta ei kuitenkaan mitään mullistavaa. Tämän(kin) takia odottelen PS4:sta ja siihen sitten FIFA:a.
 

redwings19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Datsjuk
Olen sitä mieltä että läpisyötöt taas ovat aivan liian heikkkoja. Tämä siis kun puhutaan läpisyötöistä maassa. FIFA 13:sta oli pakko pistää passing power/speed(en muista kumpi oli nimenä) johonkin 65:n että pystyit edes antamaan 30metrin syöttöjä suoraan jalkaan. Tämä siis tilanteissa missä vastustajaa ei ole välissä. Läpisyöttö maassa konetta vastaan oli käytännössä mahdotonta, ainakaan linjojen väleihin. Tyhjään tilaan ehkä joskus pystyi antamaan.

En tiedä millä asetuksilla pelaat, mutta manual syötöillä voit antaa vaikka 100m pitkän läpisyötön jos siltä tuntuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös