www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 598 032
  • 6 774

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
OP:n electron toimii, tai jos ei saa toimimaan, on käyttäjässä vikaa. Terv. OP:n electronilla maksanut ja ekalla yrittämällä läpi ilman ongelmia.
Kiva tietää. Kuitenkin tänään aion maksaa sen 24h maksun ja kokeilla minkälainen palvelu on kyseessä. Ensi viikolla viimeistään tiistaina teen lopullisen ratkaisun. Tämän päivän betsit saattaa tuoda kuitenkin mulle semmoisen summan jolla saisi koko kauden maksettua kerralla.

Onko muuten lähetykset pätkinyt ja onko äänen/kuvan laatu hyvä?
 

moxey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko muuten lähetykset pätkinyt ja onko äänen/kuvan laatu hyvä?

Tässon omat kokemukset kahelta ekalta kierrokselta.

Torstain kierros:
Omat kokemukset Ruutu+ palvelusta:

Jyväskylässä 24/2 soneran adsl.

SaiPa - KalPa:

20 sekuntia ehdin katsoa kun tuli eka puskurointi. Sen jälkeen ehkä 10s lisää kun tuli toinen. Tämän jälkeen ruutu pimenikin ja tuli tämä #10009 (mikä lie olikaan) errori. Myöhemmin kokeilin uudestaan niin ehdin nähdä noin 10s todella huonoa kuvaa, ennenkuin ruutu taas pimeni. (tyhjiin menneen maalin kohilla).

Blues - TPS:

Ei pätkinyt, eikä tullut mustaa ruutua. Kuvanlaatu kuitenkin todella huono.

Myöskin ärsytti katsella tuota tulostaulua, joka ei jostain syystä ole keskellä yläällä vaan tyyliin 1/4 ruudun yläreunasta alaspäin. Peliä kun kuvattiin niin tulokset ja kello oli kaukalon laidan kohilla ja sen yläpuolelta pysty halutessaan katsoa yleisöä.

HD laatu oli siis todella kaukana tuosta mitä meikäläiselle saakka tuli. Tuon jälkeen rupesinkin katsomaan ilmaisen US proxyn kautta jenkkinetflixistä HD:na elokuvaa...

Perjantain kierros:
Omat kokemukset perjantaina JYP - Kärpät pelistä ruutu+ kautta:

Soneran 24/2 ADSL Jyväskylässä. HDMI kaapelilla 40" töllöön "rinnakkaistyöpöytään" siirrettynä. PC on muutaman vuoden vanha, mutta täysin pelikäyttöön suunniteltu, joten raudan ei pitäisi olla ongelma.

Torstain munauksen jäljiltä oli ruudulta tullut emaili, että sopparia jatkettu ilmaiseksi 7päivää.

Kattelin lähetystä jo hyvissä ajoin ennenkuin ohjelma alkoi. Valittuna oli JYPin peli. Alkulöpinöiden jälkeen ihmettelin, että mitäs ihmettä kun ruudussa vaihtelee "seuraavaksi x vs. y" peli, eikä JYPin peli käynyt missään noista.

Naureskelin kaverille whatsappissa, että alko näkymään IFK-pelin alkuhaastiksia vaikka valittuna JYPin peli. Kaveri oli huomannut saman ja alko pläräilee eri pelejä läpi, että mistä sitten JYPin pelin sais näkyviin. Yritti päästä katsomaan takaisin peliä niin alko tulemaan näitä #1009 erroreita eikä saanut toimimaan kun vähän pelin aloituksen jälkeen.

Itse en onneksi alkanut vaihtelee "kanavia" vaan annoin olla. Kesken IFK-haastattelun hyppäsi ykskaks JYPin Virtasen haastatteluun. Ilmeisesti siis joku ohjaajan moka.

Itse peli näkyi minulla hyvällä laadulla kokoajan. Ei bufferointeja, eikä muitakaan ongelmia. Nopeissa kameran sivuttaisliikkeissä havaitsin kyllä pientä nykimistä, mutten osaa sanoa johtuko omista vehkeistä vai onko ihan ominaisuus.

Torstain tumpeloinnista ja perjantain alun sähläyksesta huolimatta olin kyllä hyvin tyytyväinen tuon ruudun toimintaan. Eihän tuo täydellistä ollut, mutta tosiaan vasta toinen pelipäivä menossa ja aikaa on parantaa. Huomattavasti luottavaisempi fiilis itsellä nyt kun urhon aikaan.

PS. Olin myös huomaavinani noita maalikoosteita katsellessa, että oli otettu palaute huomioon tuosta selostajan äänen katkasusta kesken klipin. Jossain koosteessa oli nätisti feidattu ääni kun tarina ois jatkunut, mutta klippiä piti vaihtaa.
 

Aikapommi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sellainenkin juttu olisi kiva, että lähetyksissä ei näytettäisi tuloksia muista otteluista. Jos joku haluaa katsoa toisen pelin jälkikäteen, niin olisi mukavempaa kun ei tietäisi tulosta. Ja taas ne jotka eivät halua niin löytää kyllä tulokset/tilanteet muualtakin. Siittä en tiedä miten helposti jälkikäteen katsoessa näkee "vahingossa" tuloksen tuolta Ruudun sivuilta, mutta kyllä ne aika isosti siinä tuntuu lukevan..

+Joka kerta kun menee tonne Ruudun SM-liiga sivulle hyppää päälle toi "Tulossa syksyllä..." -video...

Ja mitä tuossa vilkuilen eilistä Tappara-Ilves -peliä vähän, niin on kuvanlaatu kyllä huomattavasti parempaa mitä torstaina siinä Blues-TPS -pelissä. Ei toki siltikään HD:ta..
 
Viimeksi muokattu:

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
No nyt toimii eiliset ottelut hienosti.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Osaako joku kertoa, mikä tämä errorkoodi 1009 on ja miten siitä pääsee eroon? Meillä himassa läppäri, joka on telkkarissa kiinni antaa jatkuvasti tämän, kun taas vaimon läppärillä toimii ilman erroria samasta paikasta?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eikai noiden koosteiden oo pitänytkään olla HD-laadulla. Kyllä ainakin minulla tuo eilinen peli ihan hyvältä näytti. Koosteet nyt on samaa vanhaa suttua kuin aina ennenkin.

Miksi ne eivät olisi HD:nä jos lähetyksetkin ovat? Niin, siksi etteivät lähetyksetkään ole. Eiliset pelit olivat ihan kuraa, eivät lähelläkään sitä mitä pitäisi.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Windows Phone käyttäjille tiedoksi:

Tarjolla oleva Ruutu-sovelluksen päivitystä ei kannata asentaa SM-liigan toivossa. Päivityksen sisällöstä ei ole sovelluskaupassa tarkempaa kuvausta ja olinkin riemusta kiljuen lataamassa. Onneksi huomasin vilkaista kommenttiosion ennen sitä. Päivitys ei ilmeisesti tuo mukanaan mitään muuta kuin lisää mainoskatkoja. Eikä sovelluksella siis Ruutu+ sisältöä näe.
 
Joku tuolla pro-ketjussa vinkkasi, että hesarin sivuilta voi katsoa koko matsit ainakin jälkikäteen, ilmeisesti ilmaiseksi, joten testasin asiaa ja valitsin eilisen hifk-blues-matsin joka oli otsikolla "Katso HIFK-Blues-pelin huippuhetket (13.9)", vaikka siis koko matsi näkyy tosta.

Se mikä kovasti ihmetyttää on, että nyt peli toimi minulla nykimättä (no ehkä vähän jossain kohdissa), eilinen livekatsominen on pelkkää pientä nykimistä JOKA SEKUNTI. Osaako joku selittää, että mistä muusta tämä johtuu kuin, että nelosen livetuuttaus ei vain toimi kunnolla?
 

Bilbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Oilers
Windows Phone käyttäjille tiedoksi:

Tarjolla oleva Ruutu-sovelluksen päivitystä ei kannata asentaa SM-liigan toivossa. Päivityksen sisällöstä ei ole sovelluskaupassa tarkempaa kuvausta ja olinkin riemusta kiljuen lataamassa. Onneksi huomasin vilkaista kommenttiosion ennen sitä. Päivitys ei ilmeisesti tuo mukanaan mitään muuta kuin lisää mainoskatkoja. Eikä sovelluksella siis Ruutu+ sisältöä näe.

Näkyykö WP8 selaimella?
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Tajuton nykiminen alkoi Kuopion pelissä. Tätä häntimistä on kiva katsoa.
E: Korjaantui kun avasi streamin uudelleen.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Toistaiseksi toimii ihan ok.Katselen Apple tv -laitteella, johon olen yhdistänyt iPadin. Apple -tv -laite on yhdistetty hd-videotykkiin. Katselen siis Safarilla. Netti vaivaiset 10 megaa. Kuvanlaatu ei ole huippu, mutta ei ainakaan nyi mitenkään sietämättömästi. Ainakin toistaiseksi katselukokemus on sata kertaa parempi kuin Urhon nettipalvelussa koskaan.
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jatkuvaa pätkimistä ja puskurointia 10M ADSL yhteydellä. Välillä pitää ladata koko streami uudelleen. Eilen toimi vielä kohtuullisesti, mutta nyt on ihan paskaa. Kokeiltu selaimet IE, Mozilla ja Chrome. Chromella toimii "parhaiten"...
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ekaa kertaa nyt katson HDMI-piuha läppäristä telkkariin ja jumalaton nykiminen tuossa Lukko - Jokerit pelissä! Muilla samanlaisia ongelmia?
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Ekaa kertaa nyt katson HDMI-piuha läppäristä telkkariin ja jumalaton nykiminen tuossa Lukko - Jokerit pelissä! Muilla samanlaisia ongelmia?

Kokeile avata stream tai koko ruutu sivusto uudelleen. Minulla teki samaa KalPa-pelissä.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kokeile avata stream tai koko ruutu sivusto uudelleen. Minulla teki samaa KalPa-pelissä.

Tehty jo ja ei auta. Palautetta meni jo Neloselle.

Ps. Nettiä ei ilmeisesti saa meikäläinen ainakaan käyttää samaan aikaan kun on peli menossa. Heti kun jotain täällä netissä teen, kuva lagaa, tosin sitä se tekee kyllä muutenkin koko ajan.

Miten mulla tulee Urho tästä mieleen sillä erotuksella, että kuvanlaatu sentään hitusen parempi vaikkei HD:ta ole nähnytkään.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Onko joku arvon Liigan seuraaja katsonut ruutu+ lähetyksiä androidlaitteella?
Lähinnä kiinnostaa Tab2. En saa näkymään muuta kuin jonkin Nelonen Pro mainoksen.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siitä propsit Neloselle, että vastasivat hurjan nopeasti palautteeseeni. Mutta eikös tämän saman joku muukin ollut saanut? Eli ne vetää siellä copy-paste linjalla kaikille samat vastaukset. Tälläisen sain:

Hei!

Kiitos viestistäsi.

Kuvanlaatu vaihtelee automaattisesti käyttäjän internet-yhteysnopeuden ja
tietokoneen hetkellisen suorituskyvyn mukaan. Tällä hetkellä tarjolla on
neljä eri laatuista live-videota, joista järjestelmä valitsee käyttäjälle
jatkuvasti parhaan mahdollisen (240p, 360p, 480p, 720p/HD). Live-videoiden
kuvasuhde on kaikilla laaduilla 16:9. Laadun automaattinen vaihtuminen
näkyy käyttäjälle pienenä nykäisynä kuvassa ja itse videolaadun
muuttumisena parempaa tai huonompaan suuntaan. Joillain päätelaitteilla
käyttäjä voi itse valita mieleisensä maksimilaadun.

Parhaan kuvanlaadun mahdollistamiseksi suosittelemme 4Mbps tai nopeampia
nettiyhteyksiä. Huomioithan, että erityisesti mobiililittymissä (ns.
nettitikut, mobiililaitteet ja vastaavat) yhteysnopeus vaihtelee
merkittävästi operaattorin tukiaseman kuormituksen ja ajankohdan mukaan.

Nykimistä voi aiheuttaa myös käyttämäsi päätelaitteen riittämätön
suorituskyky HD-kuvan purkamiseen.

Ystävällisin terveisin

Asiakasneuvoja
Ruudun asiakaspalvelu
Ruutu - palaute | Ruutu
 

ajmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Iphonella toimii pelit hienosti. Galaxy tabilla en ole saanut pelejä kunnolla pyörimään, liekö liian vanha laite vai millaisia kokemuksia muilla?

Sent from my GT-P7300 using Tapatalk 2
 

JPL

Jäsen
Minulta propsit ruudun aspalle... eilen ostin 24h paketin testausta varten. Alkuvaikeuksien jälkeen toimi hyvin ja tänään ajattelin ostaa tuon toistaiseksi paketin. No heidän systeemi ei tue tuota, että aktiivisen diilin päälle tekee uuden "jatkoksi". Pitäisi ensin odottaa edellisen päättymistä, mikä aiheuttaisi kikkailun kesken ottelun. Lähetin palautteen. Sieltä soitettiin 15min. Kuluttua ja lähetti ilmaiskoodin ja pahoitteli tätä heidän ongelmaa systeemissään. Esimerkillistä toimintaa...
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Kaksi erää olen nyt katsellut Lukko - Jokerit -matsia ja mitään ongelmia ei ole ollut. Ilmeisesti nämä Applen laitteet pelittävät keskimääräistä paremmin, mene ja tiedä?
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
"Jarkko.fi" (ottelu PEL -TAP) ei näkynyt, kuin ajoittain puskuroimisten lomassa, kun käytin Firefox-selainta. Aloin turhautua, että tätäkö tämä on taas tälläkin kaudella.

Suljin Firefoxin ja vaihdoin Chrome-selaimeen. Avot, ei kertaakaan ole puskuroinut Chromella puolen tunnin aikana.
Operaattorina Lahdessa Sonera ja siltä n.7 Megan ADSL-liittymä. Yhteys kiinteällä piuhalla modeemista tänä keväänä ostetulle pöytätietsikalle. Olen lopulta tyytyväinen. Varaan oikeuden reklamointiin tarvittaessa, heh ...
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Kaksi erää olen nyt katsellut Lukko - Jokerit -matsia ja mitään ongelmia ei ole ollut. Ilmeisesti nämä Applen laitteet pelittävät keskimääräistä paremmin, mene ja tiedä?

PC:llä Windows toimii hyvin. Ipad minillä toimii hyvin. Tab2:lla en saa näkymään.
Harmi sinänsä, että tuo Tab on mulla käytössä. Nyt on loma mut sitten, kun duuni alkaa niin ois kiva jos Tabilla sais pelit katseltua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös