Ässät mediassa

  • 2 312 862
  • 9 608

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Kuka tuon jutun on kirjoittanut? Ei käy mistään ilmi nimittäin.

"Tiedotushommissa pitkään olleena voinkin antaa Ässien tiedotuksesta vastaaville ilmaisen neuvon: jos on jotain kerrottavaa, se kannattaa kakistaa ulos saman tien. Jos kerrottavaa ei ole, älkää kutsuko toimittajia tiedotustilaisuuteen. "
Jarmo Ahonen
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
"Tiedotushommissa pitkään olleena voinkin antaa Ässien tiedotuksesta vastaaville ilmaisen neuvon: jos on jotain kerrottavaa, se kannattaa kakistaa ulos saman tien. Jos kerrottavaa ei ole, älkää kutsuko toimittajia tiedotustilaisuuteen. "
Jarmo Ahonen

Kato perkele, menipä ohi. Nimi jeesaa aina. Ilmaisia neuvojahan Porissa on aina tarjolla, siinä mielessä tämä on hyvä kaupunki: täällä ei kukaan ole yksin.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei tää nyt mielestäni niin epäonnistunut kokeilu ollut. Nyt tiedotustilaisuus oli kaikkien saatavilla, mikä on erittäin positiivista. Sitä paitsi, näkyvyyttä tuli hetkessä satojen tykkäysten kautta.

Ärsyttää kyllä tää kulttuuri, jos jotain uutta yritetään, niin heti ollaan tyrmäämässä. Jarmo Ahosen kaltainen vanha ja väsynyt toimittaja olisi ilmeisesti halunnut nauttimaan pullakahvit toimistolle, nyt kun niitä ei ollut, niin piti päästä haukkumaan koko seuran tiedottaminen. Aiemmin tiedottaminen onkin ollut aika hanurista, mutta kyllä tää facebook-kokeilu oli mielestäni ihan onnistunut.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mun mielestä tämä oli jees, mutta minä olenkin kannattaja enkä toimittaja. Toimittajat ovat varmasti nyt nyrpeitä, kun eivät olleet etuoikeutetussa asemassa kannattajiin nähden.

Alun tykkäyksiä kerättiin liian kauan mielestäni, mutta pelaajat esiteltiin sopivassa noin viiden minuutin tahdissa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ärsyttää kyllä tää kulttuuri, jos jotain uutta yritetään, niin heti ollaan tyrmäämässä. Jarmo Ahosen kaltainen vanha ja väsynyt toimittaja olisi ilmeisesti halunnut nauttimaan pullakahvit toimistolle, nyt kun niitä ei ollut, niin piti päästä haukkumaan koko seuran tiedottaminen. Aiemmin tiedottaminen onkin ollut aika hanurista, mutta kyllä tää facebook-kokeilu oli mielestäni ihan onnistunut.

Tässä saatetaan olla oikeilla jäljillä. Nämä paikallistoimittajat ovat niin tottuneita siihen että heitä passataan kuin piispaa pappilassa etten yhtään ihmettelisi vaikka kiukku tulisi tuosta suunnasta. Vittu, tekisivät työtään eivätkä kitisisi heti jos seura tekeekin jotain eri lailla kuin ennen.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mun mielestä tämä oli jees, mutta minä olenkin kannattaja enkä toimittaja. Toimittajat ovat varmasti nyt nyrpeitä, kun eivät olleet etuoikeutetussa asemassa kannattajiin nähden.

Alun tykkäyksiä kerättiin liian kauan mielestäni, mutta pelaajat esiteltiin sopivassa noin viiden minuutin tahdissa.

Itse olin ehkä hieman malttamaton ja turhan jyrkästi tuomitsin.

Enemmän kuin ajattelee, niin paremminhan tämä meni, kuin Jokereiden "viikon" kestäny Rask-spektaakkeli.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse olin ehkä hieman malttamaton ja turhan jyrkästi tuomitsin.

Enemmän kuin ajattelee, niin paremminhan tämä meni, kuin Jokereiden "viikon" kestäny Rask-spektaakkeli.
Makuasioita tietysti, mutta mielestäni tuossa tiedotustavassa mentiin fanit eikä toimittajat edellä. Ei tietenkään tarkoita sitä, että kaikki fanit tuosta olisi pitäneet. Minun mielestäni ihan OK kiimannostatusta.

Harmi vaan, kun Krepsin nimi livahti pari tuntia ennen SK:n sivuille. Aika hyvin pysyi kuitenkin piilossa. Tuo Rask-tempaus oli floppi kaikin puolin, oli ollut varmaan tammikuusta asti tiedossa miehen Jokeri-pestistä ja julkistaminen tosiaan kesti jonkun verran kauemmin kuin tässä Ässien tempauksessa :D
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Herätkäähän nyt 2010-luvulle. Olitte miten patasydäntä tai ette niin valitettavaa vain on että Ässien mediapuoli on jämähtänyt 90-luvulle kaikkine kummelimaisuuksineen. Vaikka onkin karua luettavaa niin totta joka sana. Viikko sitten aivan turha lehdistötilaisuus, missä kaiken kukkuraksi toimiston miehet naureskelevat toisilleen kun mestarijoukkueen kapteenikin on unohdettu listoilta. Ja nyt yritettiin luoda jotain isompaakin jytkyä, erittäin heikolla menestyksellä. Kerätään tykkäysiä suoraan pyytämällä, kuka kostui tästä ja miten? Sitten julkistetaan A-juniori, tryoutti ja yksi sentteri joka oli niinkin huimavaa NHL-konkari kuin Kamil Kreps. Zetaa lainaten: ;), *hymiö* ja keksitään vaikka joku rimmaava lopetus: *reps*
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Noin kauttaaltaan samaa mieltä Ässien mediapuolesta, mutta en tämän päivän osalta.

Se viime viikon tiedotustilaisuus oli todellinen pohjanoteeraus. Ei ollut juuri mitään tiedotettavaa ja se vähäkin saatiin väärin.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Harri Laiho pisti Keskisuomalaisen Tuomas Heikkilän tyylikkäästi kyykkyyn twitterissä. Heikkilä väitti, ettei Ässien mestaruus ollut suunnitelmallisen työn tulos, vaan hurmoksen aiheuttama sattuma. Laiho vastasi, että aika paljon syö pois sattumalta se, että Ässät on kolmena peräkkäisenä kautena kerännyt yli 100 pistettä runkosarjassa...

Itse odotin realistista menestystä Ässien pelaajarungolla jo pari kautta aiemmin, aikaan kun esim. Sakari Salminen vielä pelasi Ässissä, mutta parempi mestaruus myöhemmin, kuin ei milloinkaan. Vaati oman aikansa, että esim. Savinainen, Niemi ja Armia kehittyivät sille tasolle, että olivat valmiit kantamaan joukkuetta menestykseen. Raannan isolla kehityksellä toki maalivahtina Ässissä oli tietenkin todella iso merkitys & joukkueen muiden kokeneiden pelaajien syttymisellä liekkeihin kevätpuoliskolla. Brodin, AUK, Ryan, Heshka, Marttinen etc., koko joukkue! Tuollaisen puusilmäisen provoajan saikin kyykyttää & vetää kylmästi kölin alta moneen kertaan...Ässät oli kaiken lisäksi taitavasti rakennettu joukkue, joka meni päätyyn saakka.Kaikki muu on paskanjauhantaa, jossittelua ja kateellisten panettelua!
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Kyllähän Ässien media- ja markkinointiosaaminen on ollut melkoista ysärisuorittamista viimeiset kymmenen vuotta.

Toivolan pestaamisen jälkeen sentään pelaajauutisista tiedottamiseen on saatu jotain rotia, mutta muuten osaaminen on melkolailla amatööritasolla.

Tiedottamisessa on hyvää se, että nykyään roolijako pelittää ja Hirsi kommentoi talousasiat ja Toivola pelaajiin liittyvät jutut.
Pahimillaanhan tilanne oli se, että samaa asiaa kommentoi vuorotellen mediassa TJ, valmentaja ja hallituksen PJ.

Eli todella pienin askelin tässä on menty eteenpäin ja tässäkin asiassa Ässien resursseilla kannattaisi panostaa ulkopuoliseen apuun.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo Rask-tempaus oli floppi kaikin puolin, oli ollut varmaan tammikuusta asti tiedossa miehen Jokeri-pestistä ja julkistaminen tosiaan kesti jonkun verran kauemmin kuin tässä Ässien tempauksessa :D

Niin tuo Raskhan ei tosiaan ollut se pelaaja, joka tuossa alunperin piti julkistaa. Elin siinä uskossa, että tämä asia olisi laajemminkin tiedossa. Harmittavasti kävi ns. Tim Thomasit juuri ennen julkaisua ja tällä kertaa tulos jäi heikohkoksi.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Bongasin kaupassa käydessäni lehtihyllyllä ainakin itselleni uuden tuttavuuden, nimittäin "Lämäri"-nimisen lehden. Kannessa komeili itse Ville Uusitalo yläkroppa paljaana ja kultamitali esillä. Pitihän se sitten ostaa ja olihan siellä hyvät jutut Uusitalosta ja Savinaisesta.

Uusitalosta tehty juttu vain vahvistaa mielipidettäni siitä, että kyseessä on todellakin esimerkillinen pelimies ja itseoikeutettu valinta joukkueen kapteeniksi. Kovalla tahdolla ja sisulla mies on tehnyt itselleen hienon liigauran, vaikka ensi alkuun sen palitaidon kanssa taisi olla vähän niin ja näin. Vaikka on itseäkin joskus arveluttanut Uden pelikyvyt ja johtamistaidot, niin eipä arveluta enää. Hieno mies, hieno esimerkki nuoremmille ja hieno kapteeni Ässille. Paita kattoon uran päätteeksi, sanon minä.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Bongasin kaupassa käydessäni lehtihyllyllä ainakin itselleni uuden tuttavuuden, nimittäin "Lämäri"-nimisen lehden. Kannessa komeili itse Ville Uusitalo yläkroppa paljaana ja kultamitali esillä. Pitihän se sitten ostaa ja olihan siellä hyvät jutut Uusitalosta ja Savinaisesta.

Uusitalosta tehty juttu vain vahvistaa mielipidettäni siitä, että kyseessä on todellakin esimerkillinen pelimies ja itseoikeutettu valinta joukkueen kapteeniksi. Kovalla tahdolla ja sisulla mies on tehnyt itselleen hienon liigauran, vaikka ensi alkuun sen palitaidon kanssa taisi olla vähän niin ja näin. Vaikka on itseäkin joskus arveluttanut Uden pelikyvyt ja johtamistaidot, niin eipä arveluta enää. Hieno mies, hieno esimerkki nuoremmille ja hieno kapteeni Ässille. Paita kattoon uran päätteeksi, sanon minä.

Juhannus meni jo, saa vähentää kaljan kittaamista.

Ude on ihan hieno mies, ei siinä, mutta kattoon miehen paitaa ei tulla nostamaan.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Juhannus meni jo, saa vähentää kaljan kittaamista.

Ude on ihan hieno mies, ei siinä, mutta kattoon miehen paitaa ei tulla nostamaan.

No mikäs nyt? Miksi noin ehdoton EI?

Kyllä minä ymmärrän että moni on varmasti eri mieltä kanssani tuosta paidan kattoon nostamisesta, mutta eikös sitä voisi vähän miettiä edes? Kaveri on kuitenkin ollut esimerkillisenä kapteenina joukkueelle, joka on noussut hännänhuipusta ensin keskikastiin ja sitten voittanut jopa ensimmäisen mestaruuden 35:een vuoteen. Kyllähän Ude on ollut tuon porilaiskiekon nousun ruumiillistuma ja ilmeisesti tulee olemaan sitä vielä pitkään, koska sopimustakin on jäljellä. Minun mielestäni ehdottomasti "paita kattoon"-ainesta, ainakin ennemmin kuin esimerkiksi Peltonen, Korpisalo ja Takko, joilla kaikilla on omat kannattajansa paidan kattoon saamiseksi.

Sitäpaitsi minä olen töissä, enkä kaljaa kittaamassa :)
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No mikäs nyt? Miksi noin ehdoton EI?

Kyllä minä ymmärrän että moni on varmasti eri mieltä kanssani tuosta paidan kattoon nostamisesta, mutta eikös sitä voisi vähän miettiä edes?

Aina sitä miettiä voi, mutta ehkä vähän aikaista vielä kun ura on kesken.

Sinänsä hyvä nosto, sillä vaikka Veli-Matti Savinainen onkin noussut kaiken mahdollisen yläpuolelle Ässien noususta ja mestaruudesta puhuttaessa, niin kyllä minustakin nimenomaan Uusitalo on se pelaaja johon kaikki tämän eniten ruumiillistuu. Nimenomaan urheilullinen ja miksei henkinenkin muutos mitä Ässissä on tapahtunut vuosien 2006-2013 välillä. Ude on tyyppinäkin jotain muuta kuin stereotyyppinen Ässäpakki ja se on mielestäni ihan positiivinen ilmiö.

Mutta kyllä sinne kattoon on vielä matkaa, noillakin meriiteillä.
 

jukero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta kyllä sinne kattoon on vielä matkaa, noillakin meriiteillä.
Täysin samaa mieltä Uusitalon merkityksestä ja symbolisestakin arvosta Ässien ammattimaistumisen suhteen. Periaatteessa samaa mieltä myös tästä lainatusta osasta. Toivoisin kuitenkin, että tuosta mestaruusjengistä ainakin yhden pelaajan paita kattoon nostetaan aikanaan. Aika näyttää, kuka on paras kandidaatti. Tällä hetkellä se on mielestäni juuri Uusitalo. Kymmenen vuoden päästä ollaan tämänkin asian suhteen toki viisaampia. En pidä todennäköisenä, että vaikkapa kukaan kolmikosta Armia, Savinainen tai Niemi pelaisi Ässissä montaa kautta enää urastaan.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Paita kattoon? Uden paita? Hei camoon.... Ässät on sen verran konservatiivinen noissa paitojen katonrajaan nostelemisessa, että aika paljon saa tapahtua ennenkuin sinne jonkun Uusitalon paitaa hinataan. Kari Takon ja Pasi Peltosen paidat voisi kukaties olla seuraavana vuorossa mutta niitäkin ennen voitaisiin sinne hinata Lasse Heikkilän SININEN Karhu-paita. Porilaisen kiekkoilun historia kun ei alkanut vuodesta 1967.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Miten joku voi sanoa varmaksi, ettei Uden paitaa nosteta kattoon?

Jos mies sattuisikin pelaamaan koko loppu-uransa Ässissä (täysin mahdollista) ja tämän jälkeen siitä saldona vähintään tämä yksi mestaruus plus muuta mahdollista gloriaa, arvometallia ja palkintoa, niin mistä sitä tietää.

Vielä ei meriitit ehkä ole sillä tasolla, mutta mielestäni jostain Peltosesta on turha puhua ainoastaan sen takia, että oli perusporilainen peruspakki niin peli- kuin puhetyyliltäänkin.

Mielestäni Udesta on vanhemmalla iällä tullut/tulossa entistä tyylikkäämpi pelaaja ja kapteeni.

Aika näyttää, miten paidalle käy.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Vielä yksi Mestaruus ei mielestäni nosta Udea Peltosen ohi. Peltonen kuitenkin oli sen joukkueen kapteeni joka mielestäni teki myös aika kovan tempun vaikka lopulta jäikin hopealle. Maajoukkuematsejakin taitaa olla suunnilleen yhtä monta (eli jokunen molemmilla).

Vähän lisää meriittejä kaivataan #52:n kattoon laittamiselle.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Vielä yksi Mestaruus ei mielestäni nosta Udea Peltosen ohi...

Jep, samaa mieltä, mutta toisin päin ajateltuna olen aidosti sitä mieltä, että Uden mestaruuden + kapteenistatuksen takia Pele ei kyllä mitenkään nouse enää näissä vertailuissa Villen edelle.*

40 vuoden päästä voi paikallisessa pubivisassa olla kysymyksenä, kuka oli Ässien kapteenina vuoden 2013 mestaruusjoukkueessa, mutta Pelen muistavat taitavat rajoittua muutamaan harvaan ja valittuun hc-ikämiesfaniin. Totta kai toivon itse olevani tässä porukassa vielä hyvävoimaisena mukana :)

* edit. siis varsin tasoissa ovat, mutta Udella on vielä pelivuosia lyödä isoakin kiilaa suhteessa Peleen.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
40 vuoden päästä voi paikallisessa pubivisassa olla kysymyksenä, kuka oli Ässien kapteenina vuoden 2013 mestaruusjoukkueessa, mutta Pelen muistavat taitavat rajoittua muutamaan harvaan ja valittuun hc-ikämiesfaniin. Totta kai toivon itse olevani tässä porukassa vielä hyvävoimaisena mukana :)

Tuossa kohtaa keskustelua raahustan nurkkapöydästä bionisen lonkkani kanssa pöytänne ääreen, lyön soijaolutta täynnä olevan tuoppini pöytään niin että läiskyy teidän trendipellejen hamppuvaatteille ja kähisen:"Udet ja Pelet pah, Pratu Levo se vasta ässälegenda olikin aikoinaan, ihan samaa tasoa pakkina kuin Jorma Al-Ahmadinejad on nykyään"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös