HIFK 2013–2014 – joukkueen rakennus

  • 3 480 933
  • 7 163
Helposti, Nybondaksen viime kauden sekoilujen jälkeen. Olen melko vakuuttunut, että mitään paperia ei HIFK ole missään vaiheessa Jonnen kanssa edes tehnyt ja se on taas ihan heidän omaa hölmöyttään.

Miksi tämä allekirjoitus nyt on sinulle niin kovin tärkeä? Ja itse en usko hetkeäkään, etteikö IFKlla ja Virtasella olisi ihan allekirjoitettua versiota sopimuksesta.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Virtasen Twitter-julkaisuja luettuani tulin siihen tulokseen, että mies on umpityhmä maalaisjuntti, jolla sattuu vain olemaan kokoa. En pitänyt lukemastani enkä persoonasta. Jos jatkaa Jypissä niin hyvä niin.

Ainoa mikä vituttaa on se, jos menetettiin Liivik tämän takia. Muuten en jaksa välittää nelosketjujen nuohoojista. Nybari, missä on meidän 1,2,3,4-ketjujen sentterit, 1,2-ketjujen laiturit, ykköskorin kiekollinen pakki?

Niistä olen kyllä kiinnostunut, mut ei näy miehiä, ollenkaan...
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
On ihan oikein, että HIFK ei anna periksi. Eihän kunniattomaan touhuun muuten tulisi loppua seuraavallakaan kerralla.

Aikamoinen ennakkotapaus varmasti tiedossa. Eiköhän 12 muuta joukkuetta ole täysin IFK:n kannalla ja puolella asiassa. Jos/kun HIFK:lta sopimus löytyy niin mahdollisesti pystyisi olemaan aika vittumainen Virtasta kohtaan.

JYP:ssä Virtanen pelaa jos jossain ensi kaudella pelaa. Riittääkö kipurahat HIFK:lle jää nähtäväksi.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Uskooko joku tosissaan, että HIFK, joka ei tunnetusti keskeneräisistä asioista tiedota eikä niitä kommentoi, julkaisisi Jonne Virtasen sopimuksen ilman, että olisi allekirjoitettua sopimusta?
Niin kauan kun teillä tunaroi puikoissa sm-liigan historian noloin puuhastelija Nybondas niin ehdottomasti.

Ei tunnetusti tiedota keskeneräisistä asioista... Huutonaurua! Elkinsinkin case ei ollut juuri ollenkaan kesken...


Sent from my RM-821_eu_finland_207 using Board Express
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helposti, Nybondaksen viime kauden sekoilujen jälkeen. Olen melko vakuuttunut, että mitään paperia ei HIFK ole missään vaiheessa Jonnen kanssa edes tehnyt ja se on taas ihan heidän omaa hölmöyttään.

Ei millään pahalla, mutta olet aivan totaalisen pihalla, kuten aika moni muukin tähän ketjuun kirjoittanut, ratapihan vakiotrollit etunenässä.

Miten tätä episodia voi kukaan jyväjemmari (käsite sisältää myös gagsit ja eltonit) saada IFK:n tai Nybarin syyksi? Miten Nybarin jotkut viime kauden sekoilut (tietämättä tarkalleen mitä näillä tarkoitetaan) vaikuttaa tähän case Jonneen yhtään mitenkään? Missä sopimusasioissa Nybari on sössinyt viime kaudella tai ylipäänsä koskaan? Kysyn aidosti epätietoisena. Jos joku takatukkainen nilkki lähtee lätkimään sopimuksesta huolimatta, sitä on aika vaikea saada Nybarin syyksi.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Miksi tämä allekirjoitus nyt on sinulle niin kovin tärkeä? Ja itse en usko hetkeäkään, etteikö IFKlla ja Virtasella olisi ihan allekirjoitettua versiota sopimuksesta.

No siksi, että se olisi oikeudessakin pitävä kiistaton näyttö. Ellei sitä ole purettu, mikä tietysti vaatii näyttöä yhtä lailla. Suullisilla sopimuksilla saa oikeudessa yleensä pyyhkiä kakkosensa, ellei puolueettomia todistajia ole.

Saapi tämän aiheen käsittely olla puolestani tässä. Kun yv:llä ruvetaan haistattelemaan, niin ei liene enää mielipiteidenvaihdosta ja rakentavasta keskustelusta kyse.
 
JYPin tietoisuuden toteen näyttäminen voisi olla haastavaa. Muutenkin olen hieman skeptinen tämän pätemättömyysperusteen kohdalla, mikä on ylipäätään sopimuksen ulkopuolisen kompetenssi vedota pätemättömyysperusteeseen.

Niin siis Jyp sopimus on pätemätön ihan Virtasen oman toiminnan vuoksi. Hommahan menee niin, että aikaprioriteettiperiaatteen mukaisesti Virtasen on täytettävä aikaisemman sopimuksen (IFK) mukaiset velvoitteet. Tällöin ilman sopimuksen mukaista suoritusta jäänyt osapuoli (Jyp) vetoaa Virtasen kunnianvastaiseen ja arvottomaan menettelyyn, minkä johdosta sopimus on pätemätön. Samaan hengenvetoon Jyp vaatii sopimuksentekotuottamuksesta Virtaselta sopimuksessa määritellyt korvaukset. Ja jos tällaista pykälää ei Jyp-sopimuksesta löydy on Seppänen Tyni kaksikko näissä olosuhteissa vuosisadan puuhastelijoita.
 
No siksi, että se olisi oikeudessakin pitävä kiistaton näyttö. Ellei sitä ole purettu, mikä tietysti vaatii näyttöä yhtä lailla. Suullisilla sopimuksilla saa oikeudessa yleensä pyyhkiä kakkosensa, ellei puolueettomia todistajia ole.

Toistaiseksi on tullut ilmi 1) neuvottelut joista on varmasti jotain kirjallistakin näyttää, 2) agentin tekstiviesti, 3) Jonne Virtasen ilmoitus siitä, että sopimus on purettu. Kyllä kuule tuossa on jo näyttöä siinä määrin, että joutuvat oikeudessa pyyhkimään käteensä.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Niin kauan kun teillä tunaroi puikoissa sm-liigan historian noloin puuhastelija Nybondas niin ehdottomasti.


Sent from my RM-821_eu_finland_207 using Board Express

Puuhastelija on sentään ihan tällä vuosikymmenellä kasannut mestaruusjoukkueen.

Vaikka JYP-kirjoittelijat meuhkaavatkin ympäri palstaa allekirjoituksista ym. puolustellakseen omiaan, on tilanne kuitenkin tämä: JYP on tehnyt sopimuksen Jonne Virtasen, tämän twitter-idiootin, kanssa 2.5, ja vielä julkaissut sen muuan kaljakellunnan alla. Dementoitunut isoäitinikin tiesi IFK-sopimuksesta. Melko oksettavaa toimintaa, ja kertoo seuran arvoista ja toimintatavoista jotain.

Ei IFK, tietenkään, tällaista menettelyä niele ja vaikene antaen sopimuksillaan pyyhkiä persettä. Enkä ymmärrä sitäkään, miten kukaan JYPpiläisten lisäksi voisi saada tämän casen jotenkin IFK:n syyksi. Paitsi tietysti osa jokerileiristä ja ne pari alemmuskompleksin kanssa kamppailevaa espoolaiskirjoittelijaa.
 

Drivedog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Hongat, Lädit
Miksei Virtanen/agenttinsa voi tulla julkisuuteen ja myöntää rehellisesti tehneensä virheen ja pyytää anteeksi HIFK:lta ja HIFK:n faneilta? Sitten JYP ja HIFK sopivat hiljaa keskenään, että X summa rahaa siirtyy Hippokselta Nordikselle. Jos/kun JYP on tehnyt "sopimuksen" HIFK:n pelaajan kanssa, luulis että sieltä myös osoitettaisiin hieman nöyryyttä ja kunnioitusta vastustaa kohtaan.

Nybarin ja HIFK:n pitää käyttää kaikki aika ja resurssit uuden jengin rakennukseen, eikä mihinkään jonnegaten arpomiseen. Toki jos HIFK haluaa asiaa viedä eteenpäin, on heillä tietenkin siihen kaikki oikeus.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Niin siis Jyp sopimus on pätemätön ihan Virtasen oman toiminnan vuoksi. Hommahan menee niin, että aikaprioriteettiperiaatteen mukaisesti Virtasen on täytettävä aikaisemman sopimuksen (IFK) mukaiset velvoitteet. Tällöin ilman sopimuksen mukaista suoritusta jäänyt osapuoli (Jyp) vetoaa Virtasen kunnianvastaiseen ja arvottomaan menettelyyn, minkä johdosta sopimus on pätemätön. Samaan hengenvetoon Jyp vaatii sopimuksentekotuottamuksesta Virtaselta sopimuksessa määritellyt korvaukset. Ja jos tällaista pykälää ei Jyp-sopimuksesta löydy on Seppänen Tyni kaksikko näissä olosuhteissa vuosisadan puuhastelijoita.

Okei. Sä siis ajattelit sen noin päin. Minä taas HIFK:n kannalta ja niin että JYP on pahis.. Hyvällä tuurillahan Jonne on kohta sopimukseton pelaaja...
 
Okei. Sä siis ajattelit sen noin päin. Minä taas HIFK:n kannalta ja niin että JYP on pahis.. Hyvällä tuurillahan Jonne on kohta sopimukseton pelaaja...

Juu ei IFK paljon voi huudella Virtasen ja Jypin välisen sopimuksen pätemättömyydestä. Itse toki IFKn kengissä nostaisin yleisessä tuomioistuimessa vahvistuskanteen, jossa pyytäisin käräjäoikeutta vahvistamaan Virtasen ja Jypin sopimuksen mitättömyyden.
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Moni tässä ketjussa viittaa allekirjotettuun sopimukseen (vs. siihen että sellaista ei olisi). Mustaa-valkoisella ei ole yhtään sen validimpi sopimus kuin suullinenkaan, ja suullinen todistus sellaisen olemassaolosta. Ehkäpä juuri siksi HIFKin viimeisessä tiedotteessa mainittiin ettö Nybari kävi Ramin kanssa juttelemassa Virtasen luona. Jos siinä keskustelussa on puhuttu jo sovitusta asiasta, on Rami todistaja. Ja tuskinpa Jonnen agentti, joka lienee myös tietoinen asioista, valaehtoisesti menisi todistamaan toisin kuin miten asia on. Sikäli siis mustaa-valkoisella ei ole mikään lisäarvo. Toki se helpottaa asian puintia.

Yksi syy miksi HIFK tästä nostaa haloota voisi olla esim. se, että jos Liivik/Töykkälä onkin ulkoistettu nimenomaan Virtasen alta osana molemminpuolista suunnitelmaa, ja tälle hemmolle täten "taatun" roolin johdosta. Jos ja kun Virtanen tekikin nyt viime hetkellä oharin, on HIFK vailla nelosketjun profiilirouhijaa. Ja kukapa meistä faneista ei olisi halunnut nähdä Liivikiä meillä, eikä bluusissa.
 

Nypsi

Jäsen
HIFK on tiennyt, ettei Virtanen tule pelaamaan HIFK:ssa. JYP on tiennyt, että Virtasella on jonkinlainen sopimus HIFK:n kanssa, joten JYP ei ole voinut julkaista sopimusta Virtasen kanssa, vaikka tietävätkin, että Virtanen haluaa jatkaa JYP:ssä. Virtasen agentti ilmoittaa JYP:lle, että Virtanen ei ole menossa Helsinkiin. JYP olettaa, ettei Virtasella ole sopimusta mihinkään. JYP ja Virtanen tekevät kahden vuoden sopimuksen.
Tästä koko episodista ollaan myös JYP:ssä aika lailla herne nenässä Virtasta ja hänen agenttiaan kohtaan. Eihän tämä episodi JYP:llekään eduksi ole.
 
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers 92-93
RM-821_eu_finland_207

Kaiva se luuri hanuristas, se lähettää suodattamatonta sontaa ympäri jatkoaikaa nonstoppina.

Olen aina tiennyt (=kuullut), että Jonne on ulkonäkönsä lisäksi myös aivokapasiteetiltaan manaatin kaltainen ja tämä saaga taas vahvisti tätä kuvaa. Eipä silti, neloskentän luusereita on markkinat pullollaan, mutta osaltaan tämäkin vatulointi vaikeuttaa joukkueen kasaamista. Jospa kuitenkin tämän tossun alusen tilalle saataisiin joku, jonka hanskoja ei ole niitattu käsiin kiinni.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
HIFK:n tiedotteessa sanotaan ihan selvästi Nybondasin suulla: "Tiistaina 30.4. Virtanen soitti minulle ja vahvisti tulevansa IFK:hon". Miksi antaa tällainen lausunto jos olisi olemassa joku sopimuspaperi?

Oletko ikinä ollut tekemisissä työsopimusten/uusien työsuhteiden kanssa? Ihan normaali menettely, erityisesti jos sopimus on solmittu jo ajat sitten, astuu voimaan tiettynä päivämääränä ja toinen osapuoli on syystä tai toisesta alkanut empiä matkan varrella. Ja sopimus siis on astunut voimaan 1.5.2013, jonka jälkeen Jonne Virtanen ei sitä voi "purkaa", mikäli sopimuksessa ei ole purkupykäliä tai koeaikaa. Mielestäni on ihan loogista, että Nybari ja Virtanen ovat olleet yhteydessä juuri ennen sopimuksen virallista alkupäivää varmistaakseen, että molemmat osapuolet ovat vielä yhtä mieltä aloituksesta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oletko ikinä ollut tekemisissä työsopimusten/uusien työsuhteiden kanssa?
Olen. Miksi Nybondas ei vastaa kyllä kysymykseen kirjallisen sopimuksen olemassaolosta?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen. Miksi Nybondas ei vastaa kyllä kysymykseen kirjallisen sopimuksen olemassaolosta?

Mulla on mennyt täysin ohi, että missä Nybondakselta tätä on kysytty?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melkoinen kohu velloo taas HIFK:n ympärillä. Julki tulleen tiedon valossa todella tökeröä toimintaa nimenomaan Virtaselta agentteineen. Ihanko tekstarilla meinasivat purkaa sopimuksen? Voivoi...

Ja täällä ilmeisen tietämättömät (en itsekään ole juristi, mutta ymmärrän ettei ymmärrykseni riitä kovin syvälliseen lakiasioiden puimiseen) meuhkaavat milloin mistäkin, ja niinkin fiksuja ihmettelyjä esiintyy kuin että "miksi JYP:n ja Virtasen sopimus olisi pätemätön vain siksi että HIFK-sopimus on tehty ensin. Oikeasti?

Nykyään tuntuu yleistyvän trendi, ettei kukaan vastaa sopimisistaan tai tekemisistään. Minua tämä syljettää kovasti ja sopimusten rikkominen vituttaa suuresti. Varsinkin kun näyttää, ettei mitään todellista syytä purkamiseen ole ollut (olen valmis muuttamaan kantaani jos tulee esiin). Raskaus ei voinut tulla yllätyksenä sopimusta tehdessä (saatika tiistain jälkeen, jolloin Jonne vahvistanut tulevansa).

Em. syistä toivon, että HIFK näyttää mahdollisimman paljon hauista tässä sopassa, ja henk. koht. minulle sopii paljon paremmin että Virtanen pelaa vaikka HCK:ssa kuin JYP:ssä. HIFK:hon tätä älyn jättiläistä lienee enää turha tuoda. Ei tuolla tavalla yksinkertaisesti voi toimia ja päästä luikertelemaan kaikesta vastuusta.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mulla on mennyt täysin ohi, että missä Nybondakselta tätä on kysytty?

Urheilujohtaja Tom Nybondas kommentoi pattitilannetta lähes yhtä vakuuttavasti.
– Meillä on voimassa oleva sopimus Virtasen kanssa.
Onko kyseessä kirjallinen sopimus?
– Voimassa oleva, Nybondas vahvisti.

Tyni ei halunnut spekuloida oikeuskäsittelyn mahdollisuudella. Nybondas uskoi, että asia pystytään ratkaisemaan "pienellä porukalla jossain kabinetissa".

– Tai ainakin toivon, että niin tapahtuu.

Tässä kohtaa tulee miettineeksi, että miksei niitä kabinetteja käytetty ennen kuin paska osui tuulettimeen? Ja katse kääntyy tässä kohtaa niin Nybondaksen kuin Tyninkin suuntaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kts. ksml.fi

En lue paikallislehtiä, mutta jos näin on tosiaan suoraan kysytty ja vastaamatta suoraan ja selkeään kysymykseen on jätetty ilman mitään viittausta mihinkään, on kyllä erikoista. Olen oppinut, että toimittajatkin osaavat muunnella sanottuja asioita jonkun puolesta tai jotakin vastaan, että sinänsä en yhdestä Keski-Suomalaisten jutusta vielä revi ranteita auki.

Tämä asia pitää selvittää kunnolla ja jos IFK on jotenkin muninut, pitää selvittää, miksi näin on tunaroitu. Sinänsä mua kiinnostaa jatkossa enemmän ne pelaajat, jotka meillä haluavat pelata kuin ne, joita ei sittenkään kiinnostanut.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Ja täällä ilmeisen tietämättömät (en itsekään ole juristi, mutta ymmärrän ettei ymmärrykseni riitä kovin syvälliseen lakiasioiden puimiseen) meuhkaavat milloin mistäkin, ja niinkin fiksuja ihmettelyjä esiintyy kuin että "miksi JYP:n ja Virtasen sopimus olisi pätemätön vain siksi että HIFK-sopimus on tehty ensin. Oikeasti?

Jos tällä viittasit minuun, kannattaa lueskella hommat vielä uusiksi. Stadin Valojen kanssa katsoimme tätä asiaa eri vinkkelistä, mulla ei edes käynyt mielessä, että JYP voisi olla halukas kyseenalaistamaan heidän ja Virtasen sopimuksen pätevyyden.

Sopimuksen voi muuten purkaa myös tekstiviestillä tai vaikka savumerkeillä, jos asiasta ei ole mitään muotomääräystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös