Jarmo Kekäläisestä Jokerien johtaja

  • 723 163
  • 2 043

chubster

Jäsen
Onnea Kekäläiselle! Toivottavasti on se mies joka pystyy tekemään CBJstä ensimmäistä kertaa vakavasti otettavan NHL joukkueen!

Jokereiden kannaltahan tilanne on huono. Ensiksi tuli työsulku ja sen mukana V. Filppula ja Erik. Sitte työsulku loppui, Erik lähti ja Jokereiden kupla puhkesi. Nyt lähti sitten vielä toimarikin. Kova työ on Hjalliksella etsiä korvaaja!
 

-STR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onnea Kekulle, ja ihan ansaitusti.

Jarmo Kekäläinen on Suomalaisen "kiekkoskenen" kovin kauluspaitainen jätkä.
Käytännössä Jarmo muutti vajaan 3-vuoden aikana Jokerit rahojaan tuhlaavasta sikolätistä, Sm-liigan vetovoimaisimmaksi organisaatioksi. PISTE.
Puhumattakaan turvakaukalo-keskustelun ja TOTEUTUKSEN aloittamisesta, JNE JNE...
Kumarrus Jarmolle(!) ja Todellakin saa tulla takaisin jos ei Columbuksessa hommat jostain syystä luista.

Nyt on ainoastaa pelko persiissä, kuka/ketkä tulee kesällä tiedotustilaisuudessa sermin takaa ja kertoo jatkavansa kehitystyötä Keklun jalanjäljissä.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun mielestäni siis koko SM-liigan ammattilaisuustaso putoaa monta pykälää Kekäläisen lähdettyä. Koen niin, että Kekäläinen tuli ja Kekäläinen lähti. Suomi ja Jokerit oli vain välietappi ja Kekäläinen olisi noukittu änäriin muualtakin kuin Jokereista. On se niin kova kaveri. Ohi HIFK/Jok -nokittelun: Onnittelut JK!

Tietysti sanot kokevasi näin. Mielenkiintoisinta kuitenkin on, että viitsit reagoida vasta-argumetilla, mikä kertoo siitä, että sattuu! Alunperin ajattelin, että mainitsemasi faktat ovat itsestäänselvyyksiä, mutta IFK-puolen yllättävän voimakas ja kantaa ottava reagointi saa minut ajattelemaan, että ehkä Kekuun tosiaan tarttui 3:n vuoden aikana enemmän Jokerit-leimaa, kuin Nordiksella ikinä halutaan myöntää.

Jäänkin odottelemaan Kekun draftaamia tulevaisuuden toivoja Jokereihin jo ensi vuonna! Drouin, McKinnon, Barkov etc. Tervetuloa!
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllähän nämä NHL-joukkueen GM-pestit ovat sieltä kovimmasta päästä mitä puku päällä voi jääkiekossa saavuttaa. On melkoinen etuoikeus tai paremminkin saavutus suomalaiselle jääkiekolle kun NHL-joukkueen puikoissa on suomalainen. Onnea Kekäläinen, onnea Jokerit ja ennen kaikkea onnea suomalainen jääkiekko ja jääkiekko-osaaminen.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Säilynoja VOI olla hyvä mies pyörittämään talouspuolta, mutta pelaaja- ja valmennuspuolen hankinnoista vastaamaan (koko organisaation sisällä, ei yksin liigajoukkueen osalta) tarvitaan joku muu ja selkeesti kovemman kaliiberin kaveri kuin joku mattivirmanen tai mikatoivola. Jo esiin tuotu Sireenin Ville voi hyvinkin olla sellainen henkilö. Ainakin on kokemusta pelaajakartoituksesta.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ihan hienoa Kekäläisen kannalta että pääsee sinne minne haluaa, mutta Jokereiden kannalta Kekun lähtö on katastrofi! Niin vahvaa kivijalkaa ei Kekäläinen kahdessa ja puolessa vuodessa luonut mitä Jokerit eivät osaisi tuhota. Nyt kaiken a ja o on kuka jatkaa Kekäläisen työtä. Se ei voi kovin pitkään olla Säilynoja, se ei voi olla Hjallis, ei kyllä Sirénkään.

Jokerit on kohta syöksykierteessä, jos seuraavassa siirrossa ei onnistuta.

Vittu että vituttaa jatkossa taas nähdä väsyneen Hjalliksen sähläilyä. Oli kyllä todella väsynyt päivän infossakin, varmaan vetäny neljän päivän radan alle.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Onnea Kekäläiselle. Vaikka Columbus on ollut paska aina tähän asti, niin uskon juurikin Kekäläisellä olevan taito nostaa joukkue taistelemaan Stanley Cupista. Hyvä prospekt pohja jo nyt ja ensi kesänä 3 ykköskiekan varausta yhdessä ehkä pitkään aikaan parhaista drafteista odotuksiltaan, tänä vuonna tulee pohjoisamerikasta ja euroopasta kovia hyökkääjiä ja puolustajia samaan aikaan.
 
En olisi ikinä uskonut tätä päivää kun Kekäläinen tuli "maitojunalla". Lainausmerkeissä siksi että taidettiin sivuuttaa St.Louisissa tälle tulevalle pallille. Niin vain kairas tiensä takaisin ja helvetin hyvä. Jos muuten täällä fanitetaan pelaajakohtaisesti joukkueita änärissä niin Blue Jacketsissa ei tarvi olla yhtään suomalaista pelaajaa mutta suurennuslasin alle nousi ja helvetin hienoa nähdä joukkueen edistystä jatkossa. Sehän tässä on hyvä että kaikin puolin huonomminkaan ei kai voi vetää.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tietysti sanot kokevasi näin. Mielenkiintoisinta kuitenkin on, että viitsit reagoida vasta-argumetilla, mikä kertoo siitä, että sattuu!

Sanon niin, koska koen niin. Mutta sattumista en ymmärrä? Meinaatko, että mua sattuu henkilökohtaisesti se, että Kekäläinen lähtee NHL:ään? Ei satu, olen onnellinen hänen puolestaan. Meinaatko, että mua sattuu siksi, että hän lähtee Jokereista? Ei satu, Kekäläinen olisi lähtenyt mistä tahansa. Vähän mua kuitenkin vituttaa, että SM-liigasta lähtee ammattitaitoa. Edes minä en ole niin dorka, että toivoisin hyvän tyypin lähtevän nimenomaan meiltä. Haluaisin nimenomaan, että kovat luut pysysyivät Suomessa. Mutta se on idealismia.

Heitin vasta-argumentin lähinnä siksi, että kovin moni (nuori) jokerifani uskoo asioiden olevan niin, että pelkästään tämä 3-vuotiskausi Jokereissa olisi vienyt JK:n NHL:ään. Tässä on mielestäni silkka asiavirhe. Aiemmat NHL-näytöt painoivat todella paljon, sitä ei voi kai kukaan kiistää? Ja olen viimeinen viemään mitään pois Kekäläisen Jokeri-ajasta. Mielestäni hän teki timantinkovaa työtä ja sen ansiosta Jokerit on kevään -13 suurin mestarisuosikki. Ei siitä pidä kilahtaa, kun sanoin ettei Kekäläinen ole toistaiseksi voittanut Jokereissa mestaruutta. Se on fakta. Olen kuitenkin 120% varma, että Kekäläiselle olisi osunut 5-vuotiskaudellaan Suomen mestaruus. Tässäkin tuntemukset vaihtelevat yli joukkuerajojen. Juuri luin jonkun jokerifanin kirjoituksen, jossa sanottiin, että "ei tätä Kekäläisen aikaa nyt tarvitse ruveta yliarvioimaankaan". Mun mielestäni Kekäläinen ja hänen NHL-pestinsä ovat VUODEN SUURIN SUOMALAINEN JÄÄKIEKKOUUTINEN. Ja on ymmärrettävää, että mielipiteet tämän ympärillä eivät mene pelkästään Jok/HIFK -ideologian mukaan. Olisi aivan sairasta, jos vuoden suurimman suomalaisen kiekkouutisen käsittely rajoittuisi vain Jokerien keskinäiseksi keskusteluksi. Ehei, kyllä teidän täytyy sietää se, että J.Kekäläinen herättää uinuvankin mielipidesaitin, olisitte ennemmin ylpeitä tästä.

Empiirinen tutkimus tästä ketjusta. On olemassa:
-jokerifaneja, joiden mielestä JK ei saanut mitään megaisoa aikaiseksi
-jokerifaneja, joiden mielestä JK ponnisti NHL;ään pelkästään kuluneen Jokeripestinsä ansiosta
-jokerifaneja, joiden mielestä JK:n vanhat NHL-näytöt painoivat eniten
Eikö ole aika luonnollista, että myös muiden joukkueiden fanit suhtautuvat suunnilleen tuolla jaolla tähän uutiseen? Maassamme on yllättävän paljon niitäkin jääkiekkopersoonia, jotka eivät arvosta NHL:ää. Just luin facebookista kuinka jonkun mielestä Kekäläinen väisti vastuuta ja lähti raukkamaisesti NHL:ään kesken duuniperiodinsa. Hohhoijaa.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leijonat
Kiitos ja onnea uusien haasteiden parissa ison veden takana!

Nyt on laitettu taas suurin ja kaunein takaisin raiteilleen, millä se siellä pidetään onkin taas toinen juttu. Toivottavasti ei hätäillä ja oteta mitä tahansa ukkoa huseeraamaan taas asioita perseelleen.

Moni ei selkeesti edes tajua että miten kova juttu toi Kekäläisen pesti onkaan, täältä havumetsien keskeltä ei ihan joka päivä ukkoja tuolle pallille tulla hakemaan...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Nyt on noteerattu jo Pohjois-Amerikassakin. Tästä linkki Vancouver Sunin artikkeliin:

Vancouver Sun, Jarmo Kekalainen

Hyvää settiä, pari suoraa copypastea:

John Davidson Kekäläisestä: "Jarmo and I have a relationship that goes back a number of years, most recently with the St. Louis Blues organization where he was an assistant general manager and in charge of the amateur draft," Davidson said. "I look at Jarmo as a person who has a world of experience. Thirty per cent of the players in our league are European. He's very intelligent about the world of hockey, not only in Europe but also in North America."

Ja tietopähkinä, joka osoittaa, että ei tämä voinut aivan puun takaa Hjallikselle tulla:

So badly did Kekalainen want to return to the NHL as a GM, that he had an unwritten agreement with the club's owner that he could be let out of his contract if a GM job developed in the NHL. He is expected to arrive in Columbus as soon as travel and visa issues are resolved.
 
Ja tietopähkinä, joka osoittaa, että ei tämä voinut aivan puun takaa Hjallikselle tulla:

So badly did Kekalainen want to return to the NHL as a GM, that he had an unwritten agreement with the club's owner that he could be let out of his contract if a GM job developed in the NHL. He is expected to arrive in Columbus as soon as travel and visa issues are resolved.

No ei, jos Harkimon tämän päivän sanomisia on uskominen;

– Siitä on kohta kolme vuotta, kun Kekäläisen kanssa pidimme lehdistötilaisuuden lentokentällä. Teimme silloin viiden vuoden sopimuksen ja siinä oli myös herrasmiessopimus ohessa. Jos hän saisi paikan jonkun NHL-joukkueen toimitusjohtajana, niin meidän sopimus voitaisiin purkaa, Harkimo muisteli.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No ei, jos Harkimon tämän päivän sanomisia on uskominen;

Sama asia kuin Vancouver Sunin uutisessa: unwritten agreement. Äijillä oli herrasmiessääntö, joka päti. Melko epäsuomalaista. Nostan hattua.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Ihan vaan spekulaationa, mutta onkohan tästä siirrosta ollut kopissa huhua jo pidemmän aikaan, sillä järjestään viimeaikaiset sopparit (pl. Väänänen) ovat olleet yksivuotisia. Ehkä pelaajatkin ovat vaistonneet/tienneet jotain suurta tapahtuvan ja ovat täten siksi sitoneet itsensä vain ensi kaudeksi joukkueeseen.

Asia kävi mielessäni jo joulun tienoilla, kun yksivuotisia jatkosoppareita putoili sieltä täältä. Tuskinpa kukaan kuitenkaan osasi arvata, että tilanne realisoituisi näin nopeasti, mutta ehkä siirron pitikin alunperin tapahtua tämän kauden tai viimeistään ensi kauden jälkeen...
 

Stigu

Jäsen
Olen kuitenkin 120% varma, että Kekäläiselle olisi osunut 5-vuotiskaudellaan Suomen mestaruus.
Itse olen jopa 130%:n varma tästä. Keklu ei voittanut kahden ensimmäisen vuoden aikana mestaruutta, mutta hänen työnsä ammattitaitoisuus, päättäväisyys ja määrätietoisuus näkyi jopa Nuurdikselle asti. Olisi ollut ainoastaan ajan kysymys, millon se mestaruus kilahtaa Keklun kaljuun. Ja tänä vuonna siihen on erittäin hyvät mahdollisuudet, ehkä paremmat kuin koskaan. En muista kautta, jolloin joku jengi olisi ollut niin selvä ennakkosuosikki mestariksi, kuin Jokerit tällä kaudella. Ehkäpä Keklu saa juhlia Kanada-maljaa remote-moodissa? Tai hänet nähdään jopa livenä vierailevana tähtenä Töölöntorin hulinoissa?

Näin IFK-diggarina on mielestäni erittäin hienoa, että Keklu vaihtaa maisemaa. Itse toivon, että joku kolmikosta Jakke Ruutu-Joel Harkimo-Maria Drockila ottaa vetovastuun Ilmalassa. Myöskään Wirmas-Masa ei olisi huonompi vaihtoehto.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Jotenkin olin osannut odottaa, että jossain vaiheessa Keklu lähtee, harmi, että ei ehditty voittaa mestaruutta. Kyllä Keklu teki niin kovan työn Jokereiden eteen, että tätä on hankala masailla, vaikka Jokereilta kaikki onkin mahdollista. Mulla on kuitenkin kova luotto siihen, että Keklun jalanjäljet näkyy Jokerien toiminnassa tulevaisuudessakin ja koko Jokeriorganisaation tekeminen pysyy miltei yhtä hyvällä tasolla, kuin mitä se on nyt viime vuosina ollut.

Tässähän joutuu kohta seurata jokaista NHL -seuraa, kun Teukka lähtee Chigagoon, Keklu Columbukseen, Anaheimissa pelaa Teemu, Dallasissa Kärppä ja niin edelleen. Kiinnostus Sinitakkeja kohtaan nousi tänään melko paljon, täytynee uusi HMV joukkue keksiä NHL:stä!

Tsemppiä Keklulle uuteen työhön, toivottavasti saat hyviä tuloksia aikaan!
 

cortez

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jokipojat, Wild #9
Tässähän joutuu kohta seurata jokaista NHL -seuraa, kun Teukka lähtee Chigagoon, Keklu Columbukseen, Anaheimissa pelaa Teemu, Dallasissa Kärppä ja niin edelleen. Kiinnostus Sinitakkeja kohtaan nousi tänään melko paljon, täytynee uusi HMV joukkue keksiä NHL:stä!

Tätä juuri itse tuossa lenkillä mietin, kun alkaa tällaiset "mielenkiinnottomat" joukkueet kohta loppumaan (no, onneks on aina toi Islanders). Toivottavasti lähtee kulkee, ei sitä näin naapurileirin miehenäkään kaunaa voi kantaa vaikka väärässä hallissa nää kolme vuotta viettikin.

Pitää nyt sit vaan toivoa, että tuo Jokereiden/Kekäläisen esimerkki pidetään yllä, Nybari vois kai ottaa jotain oppia Nordiksellekin....
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse olen täysin varma siitä, etä mestaruus oltaisiin kairattu JOS Keku olisi ollut koko viiden vuoden pestinsä meillä. Nyt ollaan kusessa, mutta onnittelen silti Kekua ja toivon menestystä. Työnsarkaa riittää kun Columbuksessa asiat suht vituillaan. Kiitos 2010-2013! Tämän kauden osalta tilanne on nyt kriittinen, mutta jos mestaruus saadaan "jo" tällä kaudella, niin se omistetaan Kekulle.
 

snowman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onnittelut. Erittäin kova ammattilainen. Vuoden 1998 Mestaruusjengi on kaikkien aikojen paras, niin pelaajat kuin valmennus, kiitos Keklun. Erittäin kovan nipun on saanut tälle vuodelle.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitos Keku !

En ole ehtinyt viestejä lukemaan ja en osaa arvella mitä Kekun menettäminen oikeasti meinaa.

Mä olen Jokerien kanssa hengaillut 70-80 luvun taitteesta ja aika paljon nähnyt. Sisältä ja ulkoa. Seuraa rakastan ja siltä pohjalta on sanottava Jarmolle - Kiitos !! En tiedä mitä tolkkua oli verrata Jarmon "tajutonta" puolen millin liksaa siihen mitä tuo sai aikaiseksi.

Verotiedoissa liksa on puolet puhutusta. Vaan ketun väliä, pelkkä Dehner/Moses sopimus maksaa tuon tuplana takaisin. Kiitos Jarmo, minä olin aikanaan Urpo enkä uskonut siihen, että joku sen Masaa paremmin hoitaisi. Olin 100 väärässä.

Onnea Keku !
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Mitä on saavuttanut uransa jälkeen?

Vastaatko nyt siihen, mikä mielestäsi on uskottavuutta ja mikä ei?

Mielestäni Ruuttu omaa sellaisen taustan, että uskottavuutta pitäisi jo saavutusten perusteella kiekkopiireissä olla. Jokainen kiekkoa seuraava suomalainen tuntee miehen nimeltä, saavutukset pelaajana ovat kovempia kuin 99% suomalaispelaajista, hänelle on annettu ehkä arvostetuin suomalainen jääkiekkotitteli (aatelointi) ja hänellä on monivuotinen kokemus parinkin NHL-joukkueen leivistä.

Bluesin GM-pesti (2000-04) on olennaisin mittari. Merkittävää menestystä ei kuitenkaan tullut.

Näkisin melko epäolennaiseksi uran alkuvaiheet sekavassa seurassa. Vähän sama kuin muisteltaisiin jonkun Jorma Ollilan ensimmäistä työpäivää jossain Siwan kassalla. Oleellista on se, mitä mies on nähnyt, kokenut ja oppinut vuosien varrella. Noiden Bluesin vuosien jälkeen hän on muun muassa toiminut parissa NHL-seurassa tarkkailemassa pelaajia, luonut kontakteja (jotka saattoivat jopa vaikuttaa NHL-seuran kakkoskierroksen varaukseen) ja laajentanut tätä kautta osaamistaan. Hirveän monella suomalaisella ei vastaavaa kontaktiverkostoa tai näyttöä ole. Kekäläinen toki luonnollisesti on asia erikseen, hän on jo koko maailmankin mittapuulla poikkeuksellisen kova yksilö.

Muistaakseni Törmäsellä on myös kaupallinen korkeakoulututkinto, joten ihan hanurista ei ole ajatus sijoittaa häntä joskus korkeallekin Jokeri-organisaatiossa.

Maisterin paperit HKKK:sta löytyy. Itse uskon, että miehestä tulee pätevä "pukumies" toimistolle jos vain haluja sinne on. Tosin tällä hetkellä en häntä haluaisi heittää suoraan tuleen, vaan rakentaa "toimisotouran" rauhassa. Jos hänet keltanokkana roudataan Kekäläisen saappaisiin, niin ennusmerkit ovat vähän samaa luokkaa Sopan päävalmentajapestin kanssa.

Ruuttu ei mun mielestäni istu Jokereihin, en oikein osaa selittää miksi, mutta yhtälö ei vain tunnut oikealta.

Onhan tuo tosiaan teillä nostellut maljaa C-rinnassa ja mitä näitä nyt on, mutta miehen suhdeverkosto ja aiemmat työpaikat ovat kovaa kamaa suomalaisten keskuudessa.

edit: Ja kuten totesit, Holtari olisi kova juttu. Sääli vain, että miehellä on vielä monta vuotta edessä Jyväskylässä, eikä siellä varmasti pureta tuota sopparia muuten kuin KHL-luokan rahanipun avulla tai sopparissa olevien pykälien perusteella. Ja aivan varmasti Holtarin lapussa ei ole pykälää, joka antaa hänen siirtyä inhimillisen välirahan jälkeen toiseen liigaseuraan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös