NHL-lockout, ketä tulee Suomeen?

  • 908 950
  • 1 358

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
suomikiekko.com kirjoittelee, että Peter Regin neuvottelisi edelleen Lukon kanssa. Lukko haluaisi tehdä koko kauden kestävän sopimuksen (jos NHL-kausi peruuntuu kokonaan), kun taas Regin tekisi mieluummin lyhyemmän kontrahdin.

Noinhan Regin itse tuossa kolme viestiä ylempää löytyvän linkin takana kertoo. Englantia taitamattomille voin sen verran kääntää, että Lukko on koko kauden kattavan sopimustarjouksen jättänyt mutta Regin pelaa ensin pari hyväntekeväisyysottelua ja päättää sitten. Regin tulisi mielellään Lukkoon koska kaveritkin on siellä, mutta NHL-kauden peruuntuessa tilipussi jäisi Lukossa turhan pieneksi.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Noinhan Regin itse tuossa kolme viestiä ylempää löytyvän linkin takana kertoo. Englantia taitamattomille voin sen verran kääntää, että Lukko on koko kauden kattavan sopimustarjouksen jättänyt mutta Regin pelaa ensin pari hyväntekeväisyysottelua ja päättää sitten. Regin tulisi mielellään Lukkoon koska kaveritkin on siellä, mutta NHL-kauden peruuntuessa tilipussi jäisi Lukossa turhan pieneksi.

Vaarin luettu.

Regin sanoo etta toivoo lukon tarjouksen (joka on siis koko kauden soppari) olevan poydalla viela kun han palaa hyvantekevaisyyskiertueelta.

Sen jalkeen han juttelee yleisella tasolla siita millaisia soppareita muut ovat tehneet ja mitka on niiden hyvat ja huonot puolet.

Mutta se mita Regin sanoo on, han toivoo lukon olemassaolevan tarjouksen olevan edelleen hanelle tarjolla.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vaarin luettu.

Regin sanoo etta toivoo lukon tarjouksen (joka on siis koko kauden soppari) olevan poydalla viela kun han palaa hyvantekevaisyyskiertueelta.

Sen jalkeen han juttelee yleisella tasolla siita millaisia soppareita muut ovat tehneet ja mitka on niiden hyvat ja huonot puolet.

Mutta se mita Regin sanoo on, han toivoo lukon olemassaolevan tarjouksen olevan edelleen hanelle tarjolla.

Haastatteluja voi tietysti tulkita monella tapaa ja ehkä mä vedin mutkia suoriksi, mutta kyllä mun mielestä Regin antaa selkeästi ymmärtää että haluaisi mielummin "month-to-month" diilin Lukon kanssa, jotta voisi NHL-kauden peruuntuessa halutessaan lähteä rahastamaan jonnekin muualle.

“I would like to go there, that’s my first priority, especially because my friends are there and it would be fun to play with them again,” said Regin. “(But) a lot of guys have signed month-to-month deals (with European teams), so if it gets blown up here, at least you can go somewhere else and sign for bigger money.”
(--)
“It’s not about money, especially if it’s for a month,” Regin added. “If they cancel the season here, it becomes kind of about money, because you really need to make something, too.”
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu, mikäli koko NHL-kausi peruuntuu. Johtaisiko tämä suureen pelaajatulvaan, vai täällä jo olevien motivaation lopahtamiseen/joukkopakoon? Moni on täällä kuitenkin vain pitääkseen yllä kuntoaan NHL-kautta ajatellen ja he maksavat jopa omat vakuutuksensa.

Kauden peruuntuessa rapakon tuolla puolen, voi osalle tuntua turhalta jäädä pohjolaan fiilistelemään, kun kaiken järjen mukaan sentään ensi kausi änärissä alkaa normaalisti harjoitusleirineen kaikkineen. Kuinka moni haluaa riskeerata ensi kautta pelkästä hyväntekeväisyydestä kylmässä Suomessa?
 
Viimeksi muokattu:

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu, mikäli koko NHL-kausi peruuntuu. Johtaisiko tämä suureen pelaajatulvaan, vai täällä jo olevien motivaation lopahtamiseen/joukkopakoon? Moni on täällä kuitenkin vain pitääkseen yllä kuntoaan NHL-kautta ajatellen ja he maksavat jopa omat vakuutuksensa.

Kauden peruuntuessa rapakon tuolla puolen, voi osalle tuntua turhalta jäädä pohjolaan fiilistelemään, kun kaiken järjen mukaan sentään ensi kausi änärissä alkaa normaalisti harjoitusleirineen kaikkineen. Kuinka moni haluaa riskeerata ensi kautta pelkästä hyväntekeväisyydestä kylmässä Suomessa?

Ei 6 kk ilman treeniä/ jäätä kovin fiksulta kuullosta. Varsinkin kun tulokkaat tahkoavat täyden kauden AHL:ssä. Voi olla että loppukesällä karu totuus paljastuu jos pitää vuoden "virkavapaata".
Luulen, että tilanne kallistuu tulvan puolelle. Tai ainakin tarjontaa on runsaasti halukkaille.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Luulen, että tilanne kallistuu tulvan puolelle. Tai ainakin tarjontaa on runsaasti halukkaille.

Tässä pitää muistaa myös se, että USA:n tai Kanadan passilla pelaaville on Euroopassa tarjolla rajallinen määrä ylimmän sarjatason pelipaikkoja. Jos sieltä oikeasti alkaa tulvimaan tasokkaita pelimiehiä, niin siinä on liigajoukkueiden urheilutoimenjohtajilla mielenkiintoinen tilanne!

Kun katsoo SM-liigajoukkueiden viimeisimpien otteluiden ulkomaalaiskiintiöiden käyttöä, niin aika iso osa ulkkaripaikoista on jo käytössä. Listasin tuohon alle SM-liigajoukueiden viimeisimmässä ottelussa pelanneiden ei-EU pelaajien määrät, ihan 100varma en ole menikö kaikki kahden passin miehet oikein.

Koodi:
SaiPa    2/3
HPK      2/3
Kärpät   2/3
Jokerit  2/3
KalPa    1/3
JYP      3/3
Blues    1/3
Tappara  2/3
Ässät    3/3
HIFK     3/3
Lukko    2/3
TPS      2/3
Pelicans 2/3
Ilves    2/3

Tämän perusteella SM-Liigassa olisi vielä tilaa yhteensä 13:lle EU:n ulkopuolelta tulevalle pelaajalle, tosin tilaahan voi tehdä myös heivaamalla heikompia vahvistuksia muualle. HIFK:lla, Ässillä ja JYPillä oli kaikki kolme paikkaa käytössä, kun taas KalPa ja Blues käyttivät vain yhtä ulkomaanvahvistusta. Elitserienissä olisi tietysti jenkeille ja kanadalaisille tilaa paljon enemmän.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
HIFK:lla on tällä hetkellä neljä ulkkaripelaajaa, joten, kun Perrault tekee paluun kokoonpanoon, joutuu joku väistymään edeltä pois. Tällä hetkellä, kyseisen kunnian saa Redenbach.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Palkkasoturit häipyvät ja Ikijokeri-Karlsson jatkaa edelleen. Aikamoista.

Niin no, Karlsson ei ole tainnut viettää kesää Suomessa, joten ei ole (vielä) pelkoa että joutuisi maksamaan kaikista tuloistaan verot Suomeen...

Juuri näin, todella huono provo. Tosi harmi sekä TPS:n että liigan kannalta, että veroja pitää loikkia pakoon "nyt jo". Oivia mainoskasvoja koko liigalle.

Toivottavasti pelaajilla on joku käsittämätön insidejuttu mielessään ja paluu Amerikkaan enteilee NHL-kauden alkamista. Vitsi.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Koivu kelpaisi KHL:ään. Sinne vaan, ottajia varmasti löytyy.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Juuri näin, todella huono provo. Tosi harmi sekä TPS:n että liigan kannalta, että veroja pitää loikkia pakoon "nyt jo". Oivia mainoskasvoja koko liigalle.

Toivottavasti pelaajilla on joku käsittämätön insidejuttu mielessään ja paluu Amerikkaan enteilee NHL-kauden alkamista. Vitsi.

Itse näin ton oikein hyvänä provona. Makuasioita nämä toki ovat. Jotenkin olen huomannut että TPS on saanut hankinnoistaan selvästi eniten huomiota ja mediaikaa, mutta konkreettinen hyöty on toistaiseksi jäänyt todella vähäiseksi.

Minä ainakin hymähdin. Eikös Jokereissa saa paidan kattoon kun pysyy joukkueessa yli kolme viikkoa?

Tämä pätee vain silloin kun pelaaja on tullut meille naapurin kautta. Karlsson ei tähän ryhmään kuulu, mutta eiköhän Ville Peltosen 16 nouse Hartwallin kattoon heti kun Ville päättää lopettaa uransa. Hjalliksen oma anteeksipyyntö Vilelle Ben-Amorin töppäyksestä.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Itse näin ton oikein hyvänä provona. Makuasioita nämä toki ovat. Jotenkin olen huomannut että TPS on saanut hankinnoistaan selvästi eniten huomiota ja mediaikaa, mutta konkreettinen hyöty on toistaiseksi jäänyt todella vähäiseksi.

Piditte hyvänä provona ettei kirjoittaja ottanut huomioon veroasioita nimitellessään suomalaisia pelaajia palkkasotureiksi? Ei minua vaivannut tuo ikijokeri-juttu, tai ollut edes jutun pointtina, mutta molemmat tartuitte siihen. Miten vain, ei näistä pidä tuohtua. Nähkäämme asiat eri tavalla.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Itse näin ton oikein hyvänä provona. Makuasioita nämä toki ovat. Jotenkin olen huomannut että TPS on saanut hankinnoistaan selvästi eniten huomiota ja mediaikaa, mutta konkreettinen hyöty on toistaiseksi jäänyt todella vähäiseksi.

Meikäläisellä kun ei katsokaas ole lainkaan huumorintajua ;)
Mutta kyllä Koivusta ja Korpikoskesta mun nähdäkseni on ollut TPS:lle hyötyä, ainakin Bluesin voittivat kaksistaan viimeksi. Siinä mielessä olisivat kuitenkin saaneet lähteä jo tänään eikä vasta huomisen pelin jälkeen, heh.
 
Ettei mene ihan pelkäksi vittuiluksi, niin todetaan että JYP-fanit on potkimassa laiskottelevaa Rich Peverlyä pois joukkueesta.

Todellinen lockout uutinen: JYP-fanit ovat potkimassa Peverlyä pois. Kiinnostaa ihan v*tusti.

Selvää liikehdintää on kyllä havaittavissa. Hifk tyhjentää ulkkaripaikkoja, Perreaultin takia? Vai jonkun ison kalan?

Viimeisin takapakki neuvotteluissa saattoi olla monelle pelaajalle ratkaiseva päätös lähteä pelaamaan ulkomaille, ainakin vähäksi aikaa.
 

Torspo82

Jäsen
Itse näin ton oikein hyvänä provona. Makuasioita nämä toki ovat. Jotenkin olen huomannut että TPS on saanut hankinnoistaan selvästi eniten huomiota ja mediaikaa, mutta konkreettinen hyöty on toistaiseksi jäänyt todella vähäiseksi.
No eipä se nyt ainakaan henkilökohtaisesta panoksesta ole jäänyt kiinni. Korpikoskella 10 ottelua ja 15 pinnaa, Russellilla 9 ottelussa 10 pinnaa ja Koivulla 9 ottelussa 9 pinnaa. En sitten tiedä kuinka hyödyllinen esim. Kurt on puolustuspäähän, mutta tuskin ainakaan hyödyttömämpi kuin alhaisemmalla pistekeskiarvolla operoiva puolijumala Erik.

Edit: TPS:n pistekeskiarvo ennen Korpikosken tuloa: 0,85 p/peli,
TPS:n pistekeskiarvo Korpikosken tulon jälkeen: 1,45 p/peli.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Selvää liikehdintää on kyllä havaittavissa. Hifk tyhjentää ulkkaripaikkoja, Perreaultin takia? Vai jonkun ison kalan?

No ei ainakaan minkään ison kalan takia. Ulkkaripaikat edelleenkin täynnä ja muita pelaajia ei ole ulos menossa ulkomaalaisista. Perraultin edestä Redenbach lähti, ja sehän oli ihan luonnolista, koska tuli paikkaamaan vain sentterivajetta alunperinkin.
 
No ei ainakaan minkään ison kalan takia. Ulkkaripaikat edelleenkin täynnä ja muita pelaajia ei ole ulos menossa ulkomaalaisista. Perraultin edestä Redenbach lähti, ja sehän oli ihan luonnolista, koska tuli paikkaamaan vain sentterivajetta alunperinkin.

Puhuinkin Perreaultista kuten huomaat ;)
Ei vaan, kirjoitin nimen vahingossa väärin, tarkoitin siis Perraultia, ja aika sattumaa, että sieltä on tulossa Perreault niminen kaveri hifkiin.
Iso kala kuiteskin.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Isänmaalliset miehet kaikkoavat heti takaisin merteen taa, kun veroja pitäisi miljoonatuloista maksaa. Mää en olisi aaltoja siitä hyvästä tehnyt tai kiitosta huutanut, mutta turkulaiset toimivat omalla logiikallaan :).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös