Bändit jotka eivät ole varsinaisesti paskoja, mutta et vaan ymmärrä niitä

  • 27 037
  • 204

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Milloin tulee ensimmäinen kommentti jossa todetaan kaiken Rapin olevan täyttä paskaa?

Ex-(narsisti)muija fiilistelee Yölintua. Aivan karmeaa skeidaa!
 

-RVL-

Jäsen
Milloin tulee ensimmäinen kommentti jossa todetaan kaiken Rapin olevan täyttä paskaa?

Tässä, mutta älä huoli. Totean samalla, että kaikki muukin musiikki on paskaa. Otsikossahan tätä ei suvaita, joten käännetään asia niin, että en ymmärrä mitään musiikkia, vaikka joskus olen yrittänytkin kuunnella.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Meinasin vastata, että Nickelback, mutta sitten muistin, että se on oikeasti paskaa, niin sanotaan sitten vaikka, että MUSE. Plus iso kasa brittien musiikkimedian jumaloimia uusia kitararock-bändejä ja toki System of a Down.

MUSE:sta sen verran, että kaiken järjen mukaan mun pitäisi diggailla siitä orkesterista suunnattomasti, jos sen soundia peilaa omiin musiikkitottumuksiin, mutta ei vaan iske. Hassua sinänsä, koska Radioheadista tykkäsin paljonkin aikoinaan.
 
Viimeksi muokattu:

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Ex-(narsisti)muija fiilistelee Yölintua. Aivan karmeaa skeidaa!

Kaikelle on aikansa ja paikkansa! Mökillä kun istuu nuotion ääressä jallupullo kädessä niin Yölintu toimii radiossa paremmin kuin esim. mikä tahansa ulkomainen musa. Toki himassa en kuuntele Yölintua sitten ollenkaan.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
CMX

Voi helvetti mitä paskaa. Melankolista itkentää, laahaavan paskan säestyksellä ja aina myy jotain platinaa.

Ajattelin myös CMX:ää, siis ketjun alkuperäisessä tarkoituksessa: ymmärrän että tosi syvällinen yhtye, niin hyviä sanoituksia ei olla nähty länsimaailmassa sitten Also Sprach Zarahustran, on suurin piirtein Jeesuksen toinen tuleminen, paitsi että Jeesuksen toinen tuleminen olisi vähemmän syvällistä ja taiteellista, mutta ei vaan ole ikinä oikeasti puhutellut, vaikka pilkastani huolimatta ymmärrän, että musiikissa tosiaan on ulottuvuutta ja suurta sanomaa. Go figure.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Monenlaista musiikkia tykkään kuunnella ja jopa rankempaa kotimaistakin, mutta Stam1na ja Mokoma eivät saa oikein minkäänlaisia tuntemuksia aikaiseksi.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Ja mulle bändi, joka ei ole huono, mutta ei vaan uppoa on King Crimson. Musiikillista kyvykkyyttä ja vaikutusta musiikkiin yleisesti ei voi kiistää, erittäin laadukasta menoa varmasti jokaisella musiikillisella tekijällä mitattuna, mutta minut on lukuisista kokeiluista huolimatta jättänyt kylmäksi. Ehkä vähän liian taiteellista ja näppärää mun makuuni.

No, helevata! Olipa hyvä, että jaksoin lueskella tähänastiset viestit läpi - löytyihän siltä yksi "vahva sama tähän" minullekin.

Tänäänkin "pääsin" kuuntelemaan yhtyeen musiikkia tyttäreni luona, mutta edelleenkään ei napannut, vaikka siinä ei varsinaisesti mitään vikaa olekaan.
Yrityksen puutteesta minua tuskin voi kuitenkaan moittia, sillä ensimmäiset kuuntelukokemukseni juontavat aina 60-70-luvun taitteeseen asti.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Radiohead kyllä sopii meikäläisen kohdalla tähän ketjuun täydellisesti. Peilaa ihan täysin omia musiikkitottumuksiani, mutta en vaan lämpeä. Muistaakseni last.fm:n yksi kuunnelluimpia (ellei jopa kuunnelluin?) orkesteri vieläpä. Ei vaan kolise, kyllähän sitä kuuntelee mutta eipä nyt itse tule laitettua levyä soimaan.

Sivumainintana sitten jo moneen kertaan mainitut SOAD ja RHCP. Menettelee, mutta ei iske.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olet ymmärtänyt asian, väärin.
Ensinnäkin, jos minä ymmärrän jotain väärin, vika on kirjoittajassa, joka ei osaa esittää asiaansa. Toiseksi, kai te tajuatte, että vika on teissä eikä bändissä, jos kelvollisen bändin musiikki ei uppoa? Paskasta musiikista ei tarvitsekaan pitää. Edelleenkään en näe tarpeelliseksi luetella bändejä, joiden musiikista en pidä. Lopetin sen harrastuksen jo aikaa sitten.
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Tänne on pakko laittaa kyllä

Ultra Bra ja Scandinavian Music Group.

Helvetin hyvää kai mutta mun mielestä uskomatonta kuraa.Kyllä helpotti.
 

DaHolla

Jäsen
En ole koskaan lämmennyt Foo Fighterssille. Olen yrittänyt kuunnella monia levyjä mutta useat biisit jäävät "ihan kiva" osastolle, ne ei aiheuta mitään sen suurempia tuntemuksia. Jotenkin bändin musiikista jää liian "kliininen" olo. Kaikki on periaatteessa täydellisesti tehty mutta särmä puuttuu.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Naa on vaikeita asioita, koska musiikki on taidetta. Yksi tykkaa yhdesta, toinen toisesta ja mitaan rationaalista syyta tahan ei valttamatta ole.

Itselleni naita asiallisia bandeja, joita en vaan ymmarra (aloitin muuten tallaisen samanlaisen ketjun jokunen vuosi sitten taalla ;-)) on:

- KISS. Pidin tata bandia pitkaan jopa "one hit wonderina". Puolipakosta nain Kissin elokuussa keikalla ja pitaa kylla sanoa, etta siina oli naurussa ja hymyssa pitelemista kun isot miehet keikkuu lavalla spandexeissa eika musiikillisesti heilla ollut tarjota juuri mitaan. Ymmarran nyt bandia kuitenkin hieman enemman: se on show. Mieleton show. Ei kuitenkaan mikaan ihme, etta he menivat takaisin maskien ja spandexin taakse.

- Bruce Springsteen: En ole koskaan ollut kiinnostunut lyriikasta. Vain rummuista, bassosta ja kitarariffeista. Siis musiikista. Ja jos lyriikka ei kiinnosta, niin Bruce ei tarjoa musiikillisesti juuri mitaan. Samassa kastissa Dylanin yms kanssa. Respect silti omasta linjastaan ja huikeasta menestyksesta!

- Speed metalli ja karjuminen. Olen ollut hard rockin vankkumaton fani jo 80-luvun alusta. Siina on minulle kaikki mita musiikista haluan. Kun speed ymv metalli tuli kehiin, niin ihmettelin miks tallasta "paskaa" joku kuuntelee. Musiikin tekemisen taito on unohdettu ja tilalle on tullut v-tun nopeat kaverit veivaamassa skebaa ja rumpuja. Koko metallin core puuttui. Sitten tuli naita hevi-laulajia, jotka karjuvat laulamisen sijaan. Niin kun esmes tama taallakin pain ihan tunnettu CoB ja laulaja-kitaristi Alexi Laiho. Sympaattisen tuntuinen kaveri ja aivan varmasti todella osaava soittaja, mutta se karjuminen...? wtf? Ei vaan ymmarrys riita tallaiseen musisointiin.

- Rolling Stones. Bandilla pitaa olla joku linja ja mun kirjoissa Rollarit on mennyt periaatteessa koko musiikin kirjon lapi. Tama bandi on ollut liikkeella super-suosittuna 50-vuotta, josta propsit ja respectit, mutta itselle tama bandi ei ole muuta kun syy vaihtaa radiokanavaa...

- Pink Floyd. Pitakaa teatteri ja rock erossa toisistaan. Tammonen teatraalinen rock (Nightwish menee samaan joukkoon) on toki kunnioitettavaa, kun pannaan kaksi taiteen lajia yhteen, mutta Pink Floydia kuunnellessa tulee lahinna sellanen olo, etta SOITTAKAA NYT JO, SATTANA!!!

- Ziggy Stardust/David Bowie. Respect siita, etta teki muinoin aika ainutlaatuista ja uraauurtavaa musiikkia ja taidetta, mutta etta edelleen on "kuuluisa"? Kuulin kerran jossain rock-ohjelmassa kun jannut keskusteli eri "legendoista" ja siina tuli mielestani hyva pointti Bowiesta: Han oli onnekas, etta uran huippu oli 70-luvulla, silla tuo ei olisi toiminut millaan vuosikymmenella eika kukaan siten tietaisi kuka David Bowie on.

Taalla on moni vastaavasti listannut meikalaisen ehdottomia suosikkibandeja kuten AC/DC ja RHCP, jotka kuuluvat minulle sarjaan: ei tarvii lyriikkaa kuunnella, koska musiikki on sen verran iskevaa, jykevaa ja ainutlaatuista.

Yksi outo bandi omilla listoillani on kanadalainen Rush. Kaverit on muusikoita parhaasta paasta (Neil Peart on maailman paras rumpali, sanotte mita tahansa!) ja heilla on ihan mielettomia biiseja (mm. Tom Sawyer), mutta kun niita kuuntelee jonkin aikaa, tulee hirvea tarve laittaa jotain muuta soimaan. Valilla turhan progressiivista ja jopa "harry potterimaista". Riippuu vahan fiiliksistakin tietty. Kavin katsomassa bandin viime kesana ja vaikka viihdyin varsin hyvin, niin valilla tuli sellanen Pink Floyd -tyylinen fiilis, etta kumpi tassa nyt on tarkeampaa, musiikki vai se kuvallinen show. Respect silti!
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ole koskaan lämmennyt Foo Fighterssille. Olen yrittänyt kuunnella monia levyjä mutta useat biisit jäävät "ihan kiva" osastolle, ne ei aiheuta mitään sen suurempia tuntemuksia. Jotenkin bändin musiikista jää liian "kliininen" olo. Kaikki on periaatteessa täydellisesti tehty mutta särmä puuttuu.
Komppaan tätä vahvasti. Haluaisin kovasti tykätä tästä bändistä, kuten niin moni muukin ja olen kyllä yrittänyt. Nimenomaan tuo liiallinen kliinisyys on se seikka, mikä häiritsee. Rosoisuutta huutaa pahasti.
- KISS. Pidin tata bandia pitkaan jopa "one hit wonderina".
Tämä nyt vaan kertoo sinun aukosta sivistyksessä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aika turha kommentti tallaisessa ketjussa missa tuodaan omia arvioita esiin sellasestakin asiasta kun musiikki...
Voinhan minäkin sanoa, että Van Halen on yhden hitin ihme. Mutta mitäpä helvettiä mun mielipiteellä olisi väliä, koska olisin faktuaalisesti väärässä.

Eli, se että sun mielestä KISSillä on yksi hyvä biisi ei tarkoita sitä, että bändi olisi yhden hitin ihme.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Tänne on pakko laittaa kyllä

Ultra Bra ja Scandinavian Music Group.

Helvetin hyvää kai mutta mun mielestä uskomatonta kuraa.Kyllä helpotti.

Tähän vahva sama, vaikka nämä bändit ovat myös varsinaisesti paskoja, eli nyt mennään ohi ketjun otsikosta. Samaan kategoriaan menevät myös Zen Cafe ja Vesku Loiri (tosin vielä alemmas, sillä ensin mainitut sentään yrittävät laulaa).

Sitten palaten ketjun aiheeseen, Coldplay ja U2 ovat sellasia bändejä, jotka eivät (pääosin) ole erityisen huonoja, mutta silti tulee vaihdettua radiokanavaa joka kerta kun näiden yhtyeiden biisit soivat.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Eli, se että sun mielestä KISSillä on yksi hyvä biisi ei tarkoita sitä, että bändi olisi yhden hitin ihme.

Enhan mina ikina sanonut, etta niilla olis edes yhta hyvaa biisia (omasta mielestani). Ja mita silla on valia? Enhan mina mikaan standardien rakentaja musiikkimaailmassa ole. Tassa kysyttiin omaa mielipidetta ja listaamaan bandeja, joita ei ymmarra. Ala ota tata henkilokohtaisesti.

Kiss ei ole yhden hitin ihme, kyllahan sen kaikki tietaa, mutta itselleni se pitkaan silta tuntui, koska heidan musiikki ei millaan tavalla iske eika iskenyt. Ymmarran kylla miksi Kiss on suosittu, ei siina mitaan.

Tama tasta. Ei ole meinaan montaa typerampaa asiaa mista kinastella kun musiikkimaku ja naisten ulkonako.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kiss ei ole yhden hitin ihme, kyllahan sen kaikki tietaa, mutta itselleni se pitkaan silta tuntui, koska heidan musiikki ei millaan tavalla iske eika iskenyt.
Ei olekaan. Siihen määritelmään tarvitaan ensin se hitti. Nuohan ovat pärjänneet pelkästään maskeillaan, ehkä se sitten voidaan laskea siksi hitiksi hätätapauksessa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei olekaan. Siihen määritelmään tarvitaan ensin se hitti. Nuohan ovat pärjänneet pelkästään maskeillaan, ehkä se sitten voidaan laskea siksi hitiksi hätätapauksessa.

Musiikkimausta voi jokainen olla mitä mieltä haluaa, mutta kannattaako kiistellä faktoista? Väitteesi on nimittäin faktuaalisesti täysin virheellinen.

1: KISS on myynyt 100 miljoonaa levyä. Siihen ei maskien avulla kyetä, varsinkin kun yhtye esiintyi toistakymmentä vuotta maskittomana.
2. Lukemattomat kappaleet ovat nousseet sinkkulistojen Top-kymppiin mm. Iso-Britanniassa ja Yhdysvalloissa, mitä kaiketi voi pitää "hitin" määritelmänä, samoin kuin sinkkujen miljoonamyyntiä (siis yksittäisten sinkkujen).
3. Hittinä voidaan myös pitää kappaletta, joka soi radiossa ja kaikkialla pitkään ilmestymisensä jälkeen. Vaikkapa I Was Made For Lovin' You -kappale, joka ilmestyi 1979 ja jonka kuulemiselta tuskin kukaan 1980-luvulla tai sen jälkeen syntynyt länsimaalainen on voinut välttyä, ellei asu luolassa tai lahkossa. Sinkku on myynyt pelkästään Yhdysvalloissa yli miljoona kappaletta ja rikkonut kultalevyrajan, mikä käynee myös "hitin" määritelmäksi.
4. Hitistä tekevät versioita myös muut artistit. Tunnetun biisin suosiosta, tunnettavuudesta ja menestyksestä haluavat usein muutkin artistit oman siivunsa, tai sitten he haluavat kunnioittaa alkuperäistä hittiä. Kiss-covereiden määrä on lukematon.
5. Ne maskit? KISS esiintyi tyystin ilman maskeja siis vuosina 1983-1996. Vuoden 1984 Animalize myi esimerkiksi platinaa ja oli Kissin parhaiten myynyt levy sitten vuoden 1977 livelevyn Alive II. Tämänkin levyn Heaven's On Fire on "hitti". Ihan ilman maskeja.

Summa summarum: voit pitää tai olla pitämättä Kissistä, voit esimerkiksi inhota sitä sydämesi pohjasta, mutta älä viitsi kuitenkaan heittää täysin katteettomia väitteitä ja höpistä, etteikö bändillä olisi hittejä ja että bändi olisi pärjännyt "vain maskiensa varassa". Kasvomaaleilla ei myydä sataa miljoonaa albumia (varsinkaan kun yhtye myi ilman maskeja miljoonia albumeita).

Ihan yleisellä tasolla ei myöskään kannata väittää, että joku hittibiisi ei olisi hitti siksi, että siitä ei itse pidä. Vaikkapa Jare & VilleGallen "Pienissä häissä" on minusta hyvin ärsyttävä, turha renkutus enkä pidä rapista juuri millään tasolla. Silti kyseinen biisi on ehdottomasti hitti, ainakin tämän hetken hitti. Tuskin se säilyy viidellä vuosikymmenellä ja kauemminkin kuten vaikkapa Kissin tunnetuimmat hitit, mutta hitti kumminkin.

Ja eikö tämän ketjun idea ollut muutenkin luetella bändejä, joista periaatteessa pitäisi pitää, mutta joille ei syty sen sijaan, että täällä dissattaisiin eri bändejä virheellisin, suorastaan valheellisin perustein?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ja eikö tämän ketjun idea ollut muutenkin luetella bändejä, joista periaatteessa pitäisi pitää, mutta joille ei syty sen sijaan, että täällä dissattaisiin eri bändejä virheellisin, suorastaan valheellisin perustein?
Älä ny suutu. Ilman noita maskeja Kiss olisi myynyt sata levyä ja lopettanut homman kaikkien suureksi iloksi. Levymyynnin määrä on mahdollisimman typerä mittari mittaamaan artistien hyvyyttä. Sillä mitataan markkinointikoneistoa, ei musiikkia. Nih!

PS. Lordi voitti euroviisut ihan puhtaasti maskien avulla. Vai ei muka ole vaikutusta asiaan? Putaansuu ei olisi edes päässyt koko kekkereihin tuolla renkutuksella, joka on plagiaatti kaiken lisäksi. Vai oliko sekin "cover-versio", millä kunnioitettiin toista artistia?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Tool

Mars Voltan ohella sellainen yhtye josta tahtoisi pitää, mutta...

Olen tullut siihen tulokseen, että tätä pitäisi kuunnella jossain intiaaniteltassa pää aivan jumissa roinasta, että se toimisi. En ymmärrä, että miten voi toimia ilman keskushermostoon vaikuttavia aineita. En kuitenkaan hauku paskaksi.

Von Hertzen Brothers

Speksien mukaan ja paperilla pitäisi olla hyvinkin...

Täytyy myöntää, että olen vasta viimeaikoina yrittänyt tutustua aiheeseen ja on siellä ihan helmiäkin joukossa. Lähtökohtaisesti olen täysin samaa mieltä, mutta eihän kaikki kolise heti ja yleisesti ottaen jotkut levyt vaativat sen oikean paikan ja oikean ajan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
1: KISS on myynyt 100 miljoonaa levyä. Siihen ei maskien avulla kyetä, varsinkin kun yhtye esiintyi toistakymmentä vuotta maskittomana.
Eikös tuo maskittomaksi ryhtyminen ollut aika hyvä markkoinointiteko? Tuskin ajatus sentään kumpusi vain puhtaasti taiteellisista intohimoista. Sama juttu tietysti kun ikämiehet duunaavat maskit takaisin. Mutta ei rahan tekemisessä viihdebusineksessa tarvitse mitään pahaa olla. Ihmiset päättävät kukin tykönään millaisen touhun tukemiseen osallistuu. Iso osa jengistä on vaan helposti vietävissä sen mukaan mitä muutaman iso yhtiön markkinointipomot sanovat.

Tuo Kiss tai KISS on juttu jota en musiikillisesti mielessä ole osannut pitää enkä oikein arvostaakaan. Mutta konseptina ja ajatuksena sitäkin enemmän. Keskinkertainen yhtye ilman varsinaisia huippusoittajia, mutta oivaltava idea ja partaveitsenterävä imagonrakennus. Sitten viimeisen päälle show pystyyn ja kassan kautta Ferrareilla kotiin. Hyvä meininki!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Yksittäisistä artisteista mieleen tulee ainakin Johanna Kurkela. Hänen äänensä on periaatteessa ihan siedettävä (jos vertaa vaikka Anna Puuhun), mutta jokin tässä tytössä ja hänen musiikissaan ei vaan uppoudu tajuntaani. Yhtenä syynä ovat hänen yksitoikkoiset laulunsa, joiden sanoma on liian hempeä minun makuuni sekä hänen persoonaton olemuksensa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös