Jarkko Ruutu – Jokeri

  • 996 526
  • 3 184

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Onko mielestäsi puolueeton näkemys sitten taas toisaalta se, että joku Jokereista tulee kertomaan että ei pidä paikkaansa? Vai se että joku HIFK:sta tulee kertomaan, että näin tapahtui?

Onko se puolueeton näkemys kun joku jo kertoi seuranneensa kyseistä sylkijää melko tarkasti koko pelin eikä mitään havainnut?

Eikö sitä nyt todellakaan voi jo uskoa, että kyseiseltä pelaajalta voi odottaa kaukalossa ihan mitä vaan?
Omissa silmissäni jollain lailla uskottava lähde olisi sylkemisen kohteeksi joutuneet HIFKin pelaajat, jotka omilla kasvoillaan kertoisivat tapahtumasta. Tällä hetkelä tuo puhtaalla huhuasteella ja toivoisin huhulle joko vahvistuksen tai kaatumisen sen mukaan miten tapahtumat ovat oikeasti menneet.

Helsingin IFK:n hyökkääjä. Saa riittää, nimeä en tule julkistamaan täällä, mua ei oikeasti kiinnosta kuinka moni uskoo ja kuinka moni ei, se on jokaisen oma valinta. Sitäpaitsi, jos nyt heitän nimen Robert Nyholm*, muuttuuko se vai teidän silmissä totuudeksi?

*En tarkoita että Bobby olisi kertonut minulle mitään.

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
Ilman lähdettä väitteesi on huhun asteella ja se on tietenkin oma asiasi, jos haluat sen sellaisena pitää. Sinulta on asiaa kysytty, mutta vastausta ei ole näkynyt. Mikä esti sinua julkistamasta tuota asiaa, kun sen aikaisemmin tiesit?

Ottamatta sen enempää kantaa räkikö pirkko vai ei (olin matsissa, en nähnyt), kyllä itseäni henk.koht. tasolla oksettaisi lukea lehdestä vastaavaa. Jos jostain HIFK:n pelaajasta tuotaisiin julki moista, ei irtoaisi kyllä yhtään sympatiaa moiselle kakaralle.
Mitä ihmettä? Sama syyllistyikö tekoon vai ei, syyllinen on kuitenkin.

Ehkä periaate siitä, mitä tapahtuu hallissa jää halliin on käypä tähänkin. Asia lopulta vuosi jostain.
Tuo periaate on tämän casen osalta onneksi heitetty romukoppaan jo muutenkin. Teiltäkin päin on asioita jeesusteltu valmennusjohdon ja kapteenin osalta pienemmistäkin asioista. Miksi näin alhainen teko olisi pidetty salassa?
 

Iiro#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, (HCK, K-Vantaa)
Homma lähti lapasesta lauantaina, nyt viimeistään on sitten lähtenyt jo lapasetkin kädestä. Kuten useat naapurit ovat ihmetelleet, miksi tämä tieto tulee julkisuuteen vasta nyt. Viivästykselle voi olla perusteltu syy, jota emme koskaa saa tietää. Viivästys voi myös johtua siitä, että joku keksi koko jutun vasta keskiviikkona tai tiistaina, tätäkään emme välttämättä koskaan saa tietää. Fakta on kuitenkin se, että uutisoinnin viivästyminen näinkin paljon asettaa uutisen vähintäänkin kyseenalaiseen valoon.

Toisaalta, Seppänen mainitsee Ruudun nimeltä. HBL:n juttua en ole nähnyt, mutta täällä käydyn keskustelun perusteella oletan, että sielläkin mainitaan Ruutu nimeltä. Rikosoikeudellisessa mielessä ko. toimittajat ottavat melkoisen riskin mainitessaan pelaajan nimen. Mikäli toimittajat eivät pysty osoittamaan väitteitään tosiksi, on käsillä hyvinkin helposti törkeä kunnianloukkaus. Ja tämän tietää jokainen toimittaja. Tästä syystä epäilen, että jotain tietoa siellä taustalla on.

Eniten tässä kaikessa kuitenkin vituttaa tämä jatkuva vihjailu. Eikö nyt olisi syytä kaikkien levätä viikko ja ihmetellä ensi torstain jälkeen mitä kirjoitellaan ja missä. Tämä räkägate ilman selkeitä todisteita on vain bensaa jo hyytyviin liekkeihin.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoista huhua, eikä tuo varsinaisesti yllättäisi. Minulla ainakaan ei ole mitään hajua siitä, mistä Seppänen & co ovat tietonsa saaneet, mutta paha on mennä sanomaan suuntaan taikka toiseen mitään ennen todisteita. Syytön kunnes toisin todistetaan jne.

Joku heitti että tämä olisi tavallaan ovela ja älykäs kuitti Jarkon omalle toiminnalle HIFK-leiristä. Siis sillä oletuksella että olisi laitettu perättömiä huhuja liikkeelle. Tuollainen olisi kyllä Ruudun omilla aseilla pelaamista ja Jarkko jos kuka olisi sen täysin ansainnut, mutta silti en moista toimintaa hyväksy omilta enkä usko HIFK:n siihen syyllistyneenkään. Paljon todennäköisempänä näen Jarkon sylkemässä kuin HIFK:n pelaajat ja johdon juonittelemassa moista.

Vittumaisin skenaario Jokereiden ja Kekäläisen osalta taitaa olla se todennäköisin, että mitään selvyyttä ei saada ja tämä jää huhun asteelle. Jos todettaisiin perättömäksi, olisi helppo kääriytyä marttyyriviittaan ja kertoa kuinka Jarkko on ajojahdin uhri. Mikäli taas Jakken syyllisyys kävisi ilmi esim. videolta tai jonkun Jokerit-pelaajan kommenteista, voitaisiin kenkiä Ruutu helvettiin ja näyttää että Jokerit tosissaan seurana on tällaista toimintaa vastaan. Jos tämä asioiden nykylaita jää voimaan, ei mitään todisteita ole jolloin Jarkkokin varmasti kiistää eikä Jokeritkaan ryhdy toimenpiteisiin. Jutut sylkijä-Jarkosta ovat kuitenkin jo ehtineet iskostua "suuren yleisön" tajuntaan totuutena, eikä tämä varmaan ainakaan paranna Jokereiden julkisuuskuvaa. IFK näyttäisi taas enemmän uhrilta.

Kaikenkaikkiaan ongelmallinen tilanne Kekäläisellä Jokereiden julkisuuskuvan hallitsemisessa tällä hetkellä. Siinä mielessä jos huhu osoittautuu perättömäksi, olisi sen totuutena julkisuuteen tuojat laitettava vastuuseen. Harvan vaikutelmaan jostain henkilöstä ne myöhemmät korjaukset enää vaikuttavat.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Liivik käy erittäin kuumana ylöspäästessään.

Lienee aika normaalireaktio tappelun päätteeksi? Adrenaliini jyllää vielä vaikka muutama isku nassuun tulikin....
 
K

kiwipilot

Sylkemisethän tapahtui suurimmilta osin tappelun jälkeen. Meni pohja noihin sinun viesteihin. Sylkemistempusta tekee vittumaisen, että syljen lisäksi jarkkoruutu tarjoili suustaan verta. So fresh and so clean.

Laita nyt sitä lähdettä kehiin äläkä jauha perättömiä juttuja tapasi mukaan. Ja ymmärrät varmaan, että mustamaalauksesta sekä perättömistä huhuista voi joutua edesvastuuseen. Myös anonyymin nettihahmon takaa.
 

jjoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
En tiedä, enkä väitä, mutta eiköhän siinä Liivikin päällä makaillessa ollut ihan hyvä hetki vähän pärskiäkin. Liivik käy erittäin kuumana ylöspäästessään.
Jep ja tuomari ei varmasti huomannut mitään? Eikös sylkemiset tapahtunut tuomarin selän takana? Menee kyllä pohja näiltä selittelyiltä taas, hienoja paikkailuja toki. Keksikää uutta.


Sylkemisethän tapahtui suurimmilta osin tappelun jälkeen. Meni pohja noihin sinun viesteihin.
Pohja meni videon myötä myös sinun viestiltäsi.
 

ilu

Jäsen
Jep ja tuomari ei varmasti huomannut mitään? Eikös sylkemiset tapahtunut tuomarin selän takana? Menee kyllä pohja näiltä selittelyiltä taas, hienoja paikkailuja toki. Keksikää uutta.

Vastasin vain kysymykseen. Mikään ihme toki ei ole, että jotain sylkäisyä ei näy 40 metrin päästä kuvatulla kännykkäkameravideolla.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Vittumaisin skenaario Jokereiden ja Kekäläisen osalta taitaa olla se todennäköisin, että mitään selvyyttä ei saada ja tämä jää huhun asteelle. Jos todettaisiin perättömäksi, olisi helppo kääriytyä marttyyriviittaan ja kertoa kuinka Jarkko on ajojahdin uhri.

Huhu on kuitenki aika räikeä syytös. Ruudun ei kuitenkaan tarvitse todistaa syyttömyyttään mitenkään, vaan niiden tahojen on tuotava syyllisyys esille jotka syyttävät.

Eikös Harkimo jonkin aika sitten omaa oikeudenkäyntiä käynyt UL:ä vastaan? Onkohan konsernille pian tulossa toinenkin? Toisaalta, Ruutua ei välttämättä syytökset paskan vertaa mutta onhan tässä aineksia suurempaankin spektaakkeliin ja vääntöön.
 

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vastasin vain kysymykseen. Mikään ihme toki ei ole, että jotain sylkäisyä ei näy 40 metrin päästä kuvatulla kännykkäkameravideolla.

Väitehän oli että "Ruutu sylki toistuvasti IFK-pelaajien (pääkohde Liivik) päälle" jota Renegade vielä tarkensi tapahtuneeksi tappelun jälkeen.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Ilman lähdettä väitteesi on huhun asteella ja se on tietenkin oma asiasi, jos haluat sen sellaisena pitää. Sinulta on asiaa kysytty, mutta vastausta ei ole näkynyt. Mikä esti sinua julkistamasta tuota asiaa, kun sen aikaisemmin tiesit?

Omatunto. Jos asioita ei saa kertoa, en niitä kerro. Minulle sanottiin ettei juttua saa huudella, en huudellut, vasta silloin kun tiesin urheilulehden tietävän jutun, mainitsin asiasta täällä, minä sain tiedon Tiistaina. Minä haluan kuulla "inside" juttuja jatkossakin, ja minä en asiaa vaaranna sen takia, että paljastan koko jutun täällä ensimmäisenä kaikista, enkä sillä, että kerron pelaajan nimen täällä. Tästä on puhuttu aiemminkin, ja olen näin sanonut aiemminkin, mutta jatkossa en jaksa tänne sanoa yhtäkään asiaa tai vihjasta yhdestäkään asiasta jonka tiedän, koska minä tiedän etten voi nimeä kertoa jolta olen kuullut.

Minun lähteeni on IFK:n pelaaja. Mutta koittakaa sinä, ja kaikki muutkin uskoa, että minulle on aivan se ja sama uskotko sinä tai kukaan muukaan sitä, että pelaaja on näin minulle kertonut. Mä en voi mennä toisen pelaajan sanomisista takuuseen, mutta minä voin mennä siitä takuuseen, että minulle on näin kerrottu.

Tämä liittyy taas niin loivasti Jarkko Ruutuun, että minä en jaksa tukkia ketjua turhanpäiväisillä viesteillä, jotka kiinnostaa lähinnä minua ja sinua.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Sylkemisethän tapahtui suurimmilta osin tappelun jälkeen. Meni pohja noihin sinun viesteihin. Sylkemistempusta tekee vittumaisen, että syljen lisäksi jarkkoruutu tarjoili suustaan verta. So fresh and so clean.
Katseleppas videota ottelun tapahtumista ja mieti pohjaa omille jutuillesi ja läheillesi. Videolta näkyy selvästi, ettei Ruudulla ollut mitään mahdollisuuksia sylkeä verta tai muita eritteitä tappelun jälkeen. Aivan tuulesta temmattua paskaa nuo juttusi. Etkö pystynyt noita satujasi esitteässä muistamaan, että ottelusta on olemassa videomateriaalia vaikka millä mitalla?

Täällähän on ollut ihan järkeviä pointteja minkä takia tämänpäivän kirjoituksia ei suoraan kannata totuutena ottaa, mutta homma toimii myös toisinpäin. Jos tässä olisi taustalla jonkinnäköinen IFK:n järjestelemä salaliitto, niin tulisikohan oikeasti edes Jarkko Ruudun tapauksessa ensimmäisenä mieleen, että ''syytetään sitä pelin aikaisesta sylkemisestä''. Eikö esim. kannattaisi väittää, että Ruutu olisi ryssitellyt pelin jälkeen käytävällä Liivikkiä tai jotain vastaavaa? Nykypäivän rasismin vastaisessa ilmapiirissä tämä varmasti nostaisi haloon.
Uskoisin kaiken tämän takana on Seppänen paskajournalismeineen, ei IFK. Seppäsellä ei ole ollut ennenkään mitään vaikeuksia julkistaa perättömiä huhuja nostaakseen egoaan ja myydäkseen lehteään.

En tiedä, enkä väitä, mutta eiköhän siinä Liivikin päällä makaillessa ollut ihan hyvä hetki vähän pärskiäkin. Liivik käy erittäin kuumana ylöspäästessään.
Moni turpaansa saanut on perin kiukkuinen tapahtuman jälkeen. Livik ei näytä muodostavan poikkeusta tässä asiassa.
 

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minun lähteeni on IFK:n pelaaja. Mutta koittakaa sinä, ja kaikki muutkin uskoa, että minulle on aivan se ja sama uskotko sinä tai kukaan muukaan sitä, että pelaaja on näin minulle kertonut. Mä en voi mennä toisen pelaajan sanomisista takuuseen, mutta minä voin mennä siitä takuuseen, että minulle on näin kerrottu.

Voisitko vielä tarkentaa tältä lähteeltäsi että milloin tätä syljeskelyä heidän mukaansa tapahtui? Pelin aikana vai tappelun jälkeen? Nimimerkki Renegaden mukaanhan Ruutu sylki verta useitten IFK-pelaajien päälle tappelun jälkeen, joka sitten tulikin jo videon muodossa todistettua valheelliseksi väittämäksi..
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Kuten joku tässä aikaisemmin ehätti mainita, todistustaakka on väitteen esittäjällä. Jos Esko Seppänen väittää oikean joulupukin olevan olemassa, ei Jarkko Ruudun tehtävä ole etsiä kaikkia pukkeja käsiinsä ja raastaa tekopartoja irti, vaan Seppäsen on tuotava aito esille.

Todisteita odottaessa.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huhu on kuitenki aika räikeä syytös. Ruudun ei kuitenkaan tarvitse todistaa syyttömyyttään mitenkään, vaan niiden tahojen on tuotava syyllisyys esille jotka syyttävät.


Et nyt tajunnut pointtiani. Hienossa teoriamaailmassa tai utopiassa Ruutu tosiaan on syytön kunnes toisin todistetaan eikä hänen tarvitse todistella mitään. Todellisessa maailmassa jossa elämme, ihmiset lukevat vain otsikon ja yhdistävät Seppäsen tviittausten ja lehtijuttujen kaltaiset palaset mielessään aiempaan kuvaansa Jarkko Ruudusta (monella ei varmaan kovin mairitteleva kuva) eivätkä ajattele asiaa sen kummemmin. Kovalevylle tallentuu vain sylkijäjarkko, oli asia todistettu tai ei. Vähän niin kuin bodominjärven murhista suuri joukko on täysin varma Gustafssonin syyllisyydestä.

Lisätään nyt selvyyden vuoksi, että tietenkin Ruutu on syytön kunnes toisin todistetaan minun silmissäni. Ja juridisesti todistustaakka on tietenkin syyttävällä osapuolella. Ihmisten mielikuvien kanssa sillä ei silti ole mitään tekemistä: vahinko on jo tapahtunut.

edit: Lisätty toinen kappale.
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sylkemisethän tapahtui suurimmilta osin tappelun jälkeen. Meni pohja noihin sinun viesteihin. Sylkemistempusta tekee vittumaisen, että syljen lisäksi jarkkoruutu tarjoili suustaan verta. So fresh and so clean.
On taas renegade pihalla kuin lumiukko tyypilliseen tapaansa. Jos sylkemistä olisi tapahtunut tappelun jälkeen/aikana niin eiköhän se olisi erotuomariraporttiin kirjattu ja vieressä seisoneet 3 tuomaria tuoneet asian esille. Mutta kuten tämä osoittaa niin kyse on jonkun sepittämästä tarinasta, jonka nämä ifk:n "syväkurkut" nielevät ilman lähdekrittiikkiä ja kertovat sen täällä netissä totuutena ilman mitään pohjaa, ja lisäksi värittävät tarinaa vielä lisää.

Tämä vain osoittaa sen kuinka ylimielisestä organisaatiosta on tässä koko ifk:ssa kyse. Kaikki lähtee edustusjoukkueesta, ja tuo häpeällinen toiminta on jo vuosia heijastunut junioripuolella mm. c-junioreille pidettävistä nyrkkeilyharjoituksista lähtien. Iskät taputtavat junnumatseissa kun pojat pelaavat brändikiekkoa ja taklailevat selkään ja leikkivät melartteja noutoineen.
 
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers 92-93
Nyt saa minulle toistaiseksi riittää tämä Ruudun nettipuolustus ja keskityn muihin asioihin.

22 minuuttia maltoit...

Ei ole minullakaan mitään faktoja latoa pöytään. Herää vaan kysymys mikä agenda puolueettomilla toimittajilla olisi omalla nimellään lähteä täysin puskista revittyä huhua levittelemään? JR:n lätkähistoriaa hänen junnuvuosistaan asti seuranneena en kamalasti jaksa edes epäillä väitteiden paikkaansa pitävyyttä. Se on pientä syljeskely puremiseen verrattuna. Joku täällä vielä vinkui miksi sitä ei katsojat nähneet, niin otetaan esim tappelun loppu jossa lapsukaiset makailivat kasvotusten jäässä. Miten siitä kukaan katsomosta olisi huomannut jos Jakke olisi rykäissyt märät Märän naamalle?
 

enigma

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuusKi, Nikerit
Renegade jäi valheineen niin sanotusti rysän päältä kiinni. Onneksi tilanteesta oli videomateriaalia ettei turhat valheet leviä taas viiteen eri ketjuun.

Turha tässä on nyt kuitenkaan arpoa, että koska tämä sylkeminen on tapahtunut, faktoja tiskiin joko luotettavan lähteen allekirjoituksella tai videonauhalta. Sen verran vakava syytös tämä kuitenkin on. Ei tosin yllättäisi yhtään vaikka Ruutu olisikin oikeasti sylkäissyt.
 

Liito-Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
El brändi
Onko kukaan ostanut/lukenut tuota UL:n paperiversiota? Onko siellä mitään lisätietoa asiasta vai onko sieläkin vain sama tekstinpätkä mikä nettiversiossa?

Aika oudolta tuntuu että useammat toimittajat omilla nimillään ilman mitään konkreettisempaa tietoa alkavat heitellä tälläisiä juttuja. Kunnianloukkauksen raja kun alkaa tuossa jo ylittyä.
 
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers 92-93
Laita nyt sitä lähdettä kehiin äläkä jauha perättömiä juttuja tapasi mukaan. Ja ymmärrät varmaan, että mustamaalauksesta sekä perättömistä huhuista voi joutua edesvastuuseen. Myös anonyymin nettihahmon takaa.

Jatkoajan king of two-liners, lentävä lakimies lehahti paikalle. Muiden puolesta en osaa sanoa, mutta meikäläiselle riittää lähteeksi omalla nimellään kirjoittavat journalistit. Hekin voivat joutua edesvastuuseen omista mahdollisista paskanjauhamisistaan ja melko paljon todennäköisemmin kuin anonyymi nettitaukki.
 

Iiro#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, (HCK, K-Vantaa)
Missään muuallahan asiasta ei ole mitään mainittukaan, eikös niin...

Tota ei siel taida olla oikeestaan kukaan muu kuin UL tehnyt tästä jonkun isomman jutun. Mikäs lehti sitä IFKta taas sponssaskaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös