Eero Somervuori HIFK:hon

  • 52 436
  • 109

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Oikein hyvää iltapäivää ystävät! Olen viimeksi näköjään kirjoittanut 4.4.2001, joten on aika palata tännekin. Olen suuri Eeron fani, ja hankinnan ehdoton kannattaja! Not.

Oikein paljon tervetuloa takaisin :). Eero vielä tulee, tai sitten jouluksi pois. Noinhan se menee, miten Rene toi asian esiin. Kovat on piipussa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Millä ihmeen konsteilla IFK tai mikä joukkue tahansa saa hankittua loistomaalivahdin (lue: Lunkkaa huomattavasti paremman) istumaan penkille?

Ihan ystävällisesti siis kysyn, mitä IFK:n olisi pitänyt tehdä? He tunnetusti tietävät klesatilanteen paremmin kuin yksikään täällä ja he myös tietävät mitä ja miten Petu, Juuso ja Nybondas haluaa/miettii. Siitä syystä uskon että Kiekko-Vantaalla nöyrästi ja isoilla minuuteilla pelaava maalivahti oli hyvä kiinnittää, jos tarvetta ilmenee.

Väärä threadi, mutta ottamalla siihen lahjakkaan junnun kasvamaan...ai niin nehän meni muualle. Tuolla veskaosastolla käsitelty aika hyvin.

Itse asiaan eli Eeroon.

Mulla on ainakin luottoa ja on hyvä hankinta. Haatajan superkevään jälkeen on vain aika isot luikkarit täytettävänä.

Annetaan vähän aikaa löytää se oma paikka ja rentous. Täällä kun manataan kahden pelin jälkeen helvettiin, niin sitten varmaan myös sinne menee. Ihan turha meidän fanien ulostaa tässä vaiheessa. Miehellä on jo kuitenkin yksi maali kahden pelin jälkeen tehtynä 14 minsan peliajalla. Vähän sähläystä ja paikkojen tuhrimista on muuan Killekin ja Haatajakin joskus harrastanut.

Lisäksi rightin hankinta, joka tuo leveyttä ja vaihtoehtoja YVseen.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
No niin, Eero teki sitten ensimmäisen maalinsa Hirson syötöstä Tapparaa vastaan, vielä pitäisi tehdä tehot 1+1 ja tuo toinen maali tietysti myös Hirson syötöstä. Näytti kyllä, että kun paikka tulee, niin kiekko maaliin laitetaan.

edit. hitsi, ei tullut enää lisää kunnon mestoja. Noh, kolme peliä ja kaksi maalia, ihan jees saldo.
 
Viimeksi muokattu:

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Näytti kyllä, että kun paikka tulee, niin kiekko maaliin laitetaan.

Nimenomaan. Kylmän viileä ratkaisu siinä vaiheessa kun peli edes vähän vielä eli. Eero on hyvä hankinta juuri tuollaisena kokeneena kettuna, joka pistää takuuvarmat 15 häkkiä ja todennäköisesti yli 20 häkkiä.

Hirso tarvitsee lisäksi rightin miehen viereensä, kun tykkää kaartaa oikealle ja panna siitä poikkikentän lättyjä tai tiputuksia siihen keskelle.

2 maalia kolmeen peliin ja lisää tulee ihan varmasti.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Näin ne vuodet vierii, vieläkin muistuu Somervuoren pelit nuorempana. Nyt jo puhutaan kokeneesta pelurista.

Ei mulla muuta, tuli vain tämmöinen ajan kulumisen tajuaminen. Mielestäni hyvä hankinta Hifkille, eiköhän tästä hiljaa hyvä tule.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
No niin, Eero teki sitten ensimmäisen maalinsa Hirson syötöstä Tapparaa vastaan.

Öö, meneekö mulla suomenkielen lukemisen ymmärtäminen nyt harakoille? Tapparaa vastaan Eeron eka maali, mutta tällä kaudella toinen. Ei kauden eka.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Öö, meneekö mulla suomenkielen lukemisen ymmärtäminen nyt harakoille? Tapparaa vastaan Eeron eka maali, mutta tällä kaudella toinen. Ei kauden eka.

Tuo viestini oli viittaus aikaisemmin kirjoittamaani viestiin, missä ennustin Eeron tekevän Tapparaa vastaan tehot 2+1 ja Hirson syöttävän molemmat. Ei mitään tekemistä kauden maalisaldon kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Eerolta vakuuttavaa viimeistelyä tänään Kärppiä vastaan, rannari lähtee todella napakasti ja mikä tärkeintä, se on tarkka. Granlundeilta hienot alustukset molempiin maaleihin. Meillä on ainakin yksi sniperi kuuma tällä hetkellä, muita ei sitten olekaan tähän hätään.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eerolta tänään loistava peli ja mies tuntuu sopivan hyvin tuohon veljesten rinnalle. Mikaelin vierelle nyt sopii toki kuka tahansa.

Tänään Somervuori oli hyvin pelissä sisällä ja aktiivinen, eikä sitä pelin ulkopuolella surffailua nähty. Siihen päälle vielä kaksi todella hienoa maalia.

Toivotaan, että Somervuori jatkaa samalla tavalla jatkossakin. Viisi maalia seitsemään otteluun on loistava alku.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Hienoa että Eero on saanut maaleja aikaiseksi! Maalintekijäksi mies on hankittukin, joten tyytyväinen täytyy olla. Ykköstä ei kannata vaihtaa, jollei nyt tule todellista mahalaskua tai pitkäaikaista tehottomuutta. Tätä tosin epäilen, kun Eeron itseluottamus taitaa olla juuri nyt kohdillaan ja sentterinä on liigan paras pelaaja...

Jatkapa maaliin ja samaan malliin! ; )
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Eero on neljäntenä maalipörssissä. Eiköhän ole aika pistää turvat tukkoon ja alkaa kritisoimaan kiikarimiehiä joita löytyy myös ifk:sta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Oivallisesti on Eero stuntannut Haatajan jättämää aukkoa. Rannari lähtee napakasti ja tarkasti. Tänäänkin 2 jäätävän komeaa maalia. Parhaimmillaan Eero on paukuttanut liigassa 25 maalia. Jos alkukauden tarkkuus jatkuu niin saattaa 30 maalia olla lähellä.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Eero on selvä parannus, kun vertaa runkosarja-Haatajaan. Joo teki duunia ja oli hyödyksi joukkueelle, mutta kyllä sitä mieluumin katsoo Eeroa, joka pistää paikoista sisään.
 

scholl

Jäsen
Oivallisesti on Eero stuntannut Haatajan jättämää aukkoa.

Miten niin stuntannut? Haataja ei olisi osunut, vaikka maali olisi ollut 10 metriä leveä, paitsi tolppaan.

Ihmetouhua, että nyt Peltonen ja Kibe ovat taantuneet kun ketjukokoonpanoja on vaihdettu. Onko vain 1. ketjussa sallittua tehdä maaleja?
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten niin stuntannut? Haataja ei olisi osunut, vaikka maali olisi ollut 10 metriä leveä, paitsi tolppaan.

Ihmetouhua, että nyt Peltonen ja Kibe ovat taantuneet kun ketjukokoonpanoja on vaihdettu. Onko vain 1. ketjussa sallittua tehdä maaleja?

Ei, vaan ykköskentässä on ainut pelaaja koko jengistä joka saa jotain aikaan. Ja siinä rinnalla näyttää kenelle vaan tulevan nyt pisteitä. Peltonen näytti mielestäni alkukierroksilla olevan vähän pihalla, mutta silti tuli pisteitä hurjaan tahtiin. Nyt kun ei ole enää mikke vierellä niin on enää vain pihalla.

Mutta hienoa, että eero on saanut onnistumisia, ja hyvään tahtiin maaleja jo paukutellutkin. Toivottavasti itseluottamus jäisi päälle, vaikka siirto tulisi muuhun ketjuun. Kohta tossä miken kentässä pitää alkaa kierrättää koko joukkuetta, että tulisi onnistumisia tasaisesti.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ei, vaan ykköskentässä on ainut pelaaja koko jengistä joka saa jotain aikaan. Ja siinä rinnalla näyttää kenelle vaan tulevan nyt pisteitä.

Eilen just töissä puhuttiin, että laittaa siihen Miken viereen vaikka yhden Nordiksen vaksin ja Zambonikuskin niin pisteitä tulee liukuhihnalta... Mutta meikäläisen silmään Eero "mantelikala" Somervuori on antanut HIFK:lle juuri sen mitä odotinkin. Jos se tuota parempi kokonaispaketti jääkiekkoilijana olisi niin tuskin Nordiksella pelaisi?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Eero perkele, siitähän on tullut varsinainen kärpän tappaja, tänään heitti kolme nyyttiä ja edellisessä kohtaamisessa kaksi. Ihan mukava maalisaldo kasasssa ja täten jakaa HIFK:n sisäisen maalipörssin piikkipaikan Peltosen kanssa. Tänään oli maalipaikoissa hereillä ja kudit lähtivät napakasti, ensimmäinen maali Mikken lätystä suoraan ilmasta, ei huono.

edit. tänään neljä laukausta ja kolme maalia, ei paha.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hyvä meno Eero! Välillä kaveri näyttää tehottomalta pörrääjältä, mutta kyllä sillä on aina ideana päästä maalintekopaikkoihin. Hienoja maalintekijän maaleja!
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Hyvillä mielin olen kyllä Eeron onnistumisista ja itse en epäillyt hetkeäkään Eeron kyvykkyyttä HIFKissä. Myöskään Jokeri-junnu tausta ei itseäni ole koskaan haitannut, sillä olen aina pitänyt häntä Haukkojen "kasvattina" tai ennemminkin luonnonlahjakkuutena josta olisi tullut SM-liiga pelaaja varmaan ihan missä tahansa joukkueessa. Ala-asteella hän kuitenkin vaan valitsi Jokerit HIFKin sijaan, ehkä joukkueen kannattamisen tai jonkun muun syyn takia, mutta hän oli ihan ylivoimanen pelaaja muihin saman ikäisiin verrattuna jo 7-8 vuotiaana. Tosin kuin esimerkiksi Niklas Hagman, joka oli hyvä pelaaja, mutta junnuna ei ollut lähelläkään Eeron peliominaisuuksia. Suurin osa tosin on oppinut tuntemaan Eeron juurikin tulevanan "Teemu kakkosena" ja Jokeri-junnuna, mutta itse olen seurannut ihan toisesta perspektiivistä Eeron peliuraa.

Hyvä Eero, jatkaa samaan malliin!
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä meno Eero! Välillä kaveri näyttää tehottomalta pörrääjältä, mutta kyllä sillä on aina ideana päästä maalintekopaikkoihin. Hienoja maalintekijän maaleja!

En osannut olla mitään mieltä kun Somervuori hankittiin. Niin kauan on siitä, että olen nähnyt livenä hänen pelejään. Toivoin toki, että onnistuu, mutta epäilin onko Eerosta tehokkaaksi laituriksi kahteen ensimmäiseen ketjuun.

Ajattelin, että katsellaan kymmenen matsia ennen kuin aletaan muodostamaan mielipidettä. Treenipeleissä haki paikkaansa, mutta nyt homma alkaa toimimaan. Maaleja on tullut hyvään tahtiin ja on jaettu kolmonen maalipörssissä yhdessä Peltosen kanssa.

Positiivisimmat seikat Somervuoren pelissä on liike ja laukaus. Pienikokoinenhan tuo on, mutta jalat liikkuu niin perkeleesti, ettei voi olla tykkäämättä. IFK:ssa kun on viime vuosina ollut aina vähän ongelmaa sen kanssa, että hyökkäys on liikkeeltään melko verkkainen. Tällä liikkeellä saa vapautettua itsensä maalipaikkoihin ja kun laukaus on erittäin hyvä, niin reppu heiluu kiitettävään tahtiin. Tuo monipuolisuutta ja tehokkuutta hyökkäyskalustoon. Paikkaa mielestäni Haatajan. (runkosarjassa itse asiassa näyttäisi kulkevan paljon paremmin, mutta Haden pleijarit oli jotain uskomatonta) Toki pelaajana aivan erilainen kuin Haataja, joka ei ole liikkeeltään samaa tasoa, mutta vahvempi kaksintaisteluissa ja pystyy paremmin tekemään ketjukavereilleen tilaa. Laukaus Haatajallakin toki erinomainen.

Lopputulemana: Hyvä hankinta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pienikokoinenhan tuo on, mutta jalat liikkuu niin perkeleesti, ettei voi olla tykkäämättä...
Lopputulemana: Hyvä hankinta.

Pienikokoinen, mutta ei onneksi kuitenkaan heiveröinen tai fyysisyyttä vieroksuva. Uskaltaa mennä aika rohkeasti tilanteisiin, ja tuo "polkukone" osaa kyllä tehdä itseään pelattavaksi jatkuvasti. En oikein edes keksi miinuspuolia Eeron pelaamisesta. Oikein hyvä hankinta siis.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Itse olin hieman skeptinen miten Eero "mantelikala" Somervuori istuu HIFK:n rosteriin Ruåtsin vuosien (lue Barbie-nukeilla leikkimisen-) jälkeen, mutta turhaa oli => Eero on oikein passelin lisä hyökkäykseen ja tekee tälle kaudelle ison kasan maaleja, sen verran karhea on tuo rannari!
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Eero löytänyt jälleen maalijyvän, Tapparaa vastaan kaksi hieno yläbörsää (kahden erän jälkeen). Toinen maali ylivoimalla oli todellin maalintekijän maali. Ei huono tältä narrilta, toisena tällä hetkellä liigan maalipörssissä.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Pakko jakaa tunnustusta, kun aihetta on: Somervuori on ylittänyt odotukset. Haatajan kaltaista raatamista ei ole nähnyt, mutta maaleja syntyy paljon kovemmalla tahdilla. Maalipörssin kakkossija ei ole huono saavutus ketjurulettia pyörittävässä, sekavasti valmennetussa mestaruuskrapulajoukkueessa. Toivottavasti Eero ei ole keväällä hyytyvää sorttia...
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Kyllä tekee hyvää nähdä Eeron maalijyvän löytyneen. Kauden alussa jo treenimatseissa osalla tuntui olevan paha tarve valittaa Eeron otteista koko ajan. Narri mikä narri tuntui olevan kaikkien ainut kommentti. Itse olen uskonut alusta asti, että kyllä sitä tulosta tulee ihan varmasti. Tollasella rannarilla ja liikkeellä varustettu kaveri ei voi olla tekemättä kovaa tulosta. 20 häkkiä menee rikki niin, että heilahtaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös