Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 866 911
  • 19 233

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Yleisesti ottaen nuo valmispaketit ovat poikkeuksetta ylihinnoiteltuja.
Tässä paketti jonka kokosin silent rig nimisestä suomalaisesta kaupasta.

Eroina tuohon Crazy Diamondin pakettiin on:
- emolevy&prosessori jota voi myös ylikellottaa, verkkokauppa.comin settiä ei voi. (prosessorin tulee olla k-mallia ja emolevyn kanta jokin muu kuin h67, eli siis p67 tai z68.)
- Parempi kotelo
- Tehokkaampi näytönohjain (Ti -malli, tehtaalla ylikellotettu)
- Parempi virtalähde
- Verkkokauppa.comin setissä on Win 7 Ultimate, minä laitoin Home Premiumin.
- hinta verkkokauppa.com 1299€ vs silent rig 956€.

Edit. En ole varma näkyykö tuo linkki muilla oikein, eli siis ostoskorissa tuotteet ovat ehkä moneen kertaan. Muisteja ostoskorissa kuuluu olla 2 kappaletta

Jos taas ei ole ihan kartalla millaisia komponentteja kannattaisi hankkia ja itse kasaamista ei ole koskeen tehnyt niin niissä tapauksissa nuo valmispaketit kantaa hedelmää. Jos jotain leviää takuun, monesti siis 2v aikana niin onpahan joku taho jonka puoleen voi aina kääntyä. Hintaahan noilla on mutta onpahan jo valmiiksi suunniteltuja kokonaisuuksia mm. SSD-kiintolevyt käyttistä varten. Hinnassa säästää jos jättää sitten sen käyttiksen ostamatta ja "lainaa" sen kaverilta. ;)
 

badgeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Detroit Red Wings
Olisi seuraavanlainen ongelma:

On Sonyn televisio KDL-40EX524 ja Fujitsun 3G läppäri A530 Lifebook A series.

Ongelmana on, että en saa 3G yhteyttä jaettua läppäristäni telkkariin. Olen kikkaillut tavallisella verkkokaapelilla, mutta äsken juolahti mieleeni saisiko ongelman ratkaistua riistiinkytketyllä verkkokaapelilla?
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Yleisesti ottaen nuo valmispaketit ovat poikkeuksetta ylihinnoiteltuja.
Tässä paketti jonka kokosin silent rig nimisestä suomalaisesta kaupasta.

Eroina tuohon Crazy Diamondin pakettiin on:
- emolevy&prosessori jota voi myös ylikellottaa, verkkokauppa.comin settiä ei voi. (prosessorin tulee olla k-mallia ja emolevyn kanta jokin muu kuin h67, eli siis p67 tai z68.)
- Parempi kotelo
- Tehokkaampi näytönohjain (Ti -malli, tehtaalla ylikellotettu)
- Parempi virtalähde
- Verkkokauppa.comin setissä on Win 7 Ultimate, minä laitoin Home Premiumin.
- hinta verkkokauppa.com 1299€ vs silent rig 956€.

Edit. En ole varma näkyykö tuo linkki muilla oikein, eli siis ostoskorissa tuotteet ovat ehkä moneen kertaan. Muisteja ostoskorissa kuuluu olla 2 kappaletta

Moikka Anzie.
Ihan OK setiltä tuo vaikuttaa, mutta vaihdahan näyttis esim tähän ASUS ENGTX560 Ti DCII/2DI | silent rig
on vain 26€ kalliimpi.

Ja... pikkasen vielä uhrausta, eli osta parempi cooleri prossulle. Esim vaikka tämä Scythe Mugen 2 Rev.B | silent rig

EDIT: tosin tuon emonkin kyllä voisin vaihtaa.

Saa keskustella privana tarkemmin
 
Viimeksi muokattu:

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Ois tarkotus ostaa toinen pöytäkone, lähinnä pelaamiseen. Oon kattonu verkkokauppa.comista tämmöstä Blackstormia. Onko kokemuksia tästä masiinasta?

Prosessori: Intel Core i5 2500 3.3 GHz Quad-Core (Sandy Bridge), tukee Turbo Boost teknologiaa (maks. 3.7 GHz)
Muisti: 8 GB 1333 MHz DDR3 (2 x 4 GB, 4 muistipaikkaa joista 2 vapaana)
Näytönohjain: NVIDIA GeForce GTX 560 1024 MB (DirectX 11-, CUDA- ja PhysX -tuki)
Emolevy: ASUS Intel H67 B3 piirisarjaan perustuva, ATX
Kovalevyt: 1 TB 7200rpm HDD
Optinen asema: Kirjoittava CD-RW / DVD+-RW combo
Kotelo: Antec Three Hundred
Virtalähde: Corsair 500W
Audio: 8-kanavainen High Definition Audio -äänipiiri
Käyttöjärjestelmä: Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit SP1 FIN, SWE, ENG, RUS

Tehot varmaan riittää yleisimmille PC peleille?

Rehellisesti sanottuna, aivan ylihintainen paketti.

Edit: nopeasti tehty paremmilla osilla ImageShack - Online Photo and Video Hosting 1135 €uroa kasattuna
 
Viimeksi muokattu:

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Sorry kaikille edellä mainituille, otin vahingossa väärään Jimms-palvelun, joten kasaukseen, jokainen voi lisätä loppuhintaan 29 egeä lisää.
 

Crazy Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins & Winnipeg Jets
Tässä nyt pähkäiltyäni olen päätynyt tämmöiseen (silent rig verkkokauppa) kokoonpanoon. Hintaa tulee tuo 1009.20e. Muutenkin tuo silent rig vaikuttaa edullisemmalta mitä jimms.

edit. Eli juurikin tuohon minkä anzie kokosi.
edit2. Vaiko sittenkään? Onhan tuo vähän hintavampi. Pitäskö mennä nukkumaan ja palata levänneillä aivoilla...
 
Viimeksi muokattu:

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Ja samat sanat tännekin. Itse lähtisin tuossa hintaluokassa jo valitsemaan GTX 580-näyttiksiä.


Ja vielä kerran selitettynä, nuo tietokoneet saa aivan täysin yhtä valmiina kuin verkkokauppa.comista, mutta monta euroa halvemmalla. On poikkeuksetta aina tyhmää ostaa joku valmispaketti, pahimpia nämä Anttilan yms Cittareiden ja giganttien valmispaketit.

Itse laitoinkin siihen, että samoilla lähtöspecseillä, mutta saisi esim. K-mallin prosessorin, paremman 570:n, nopeamman SSD:n, sata III kovon ja huomattavasti halvemmalla.
Nuo Verkkokauppa.comin paketit on kyllä järkkyhintaisia.
 
Viimeksi muokattu:

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Ihan hyvä yritys, mutta... ylihintaiset muistit, "vanhalla" piirisarjalla oleva emo, näyttiksiäkin saa halvemmalla vastaavia.
No ei todellakaan ole ylihintaiset.
Piirisarja ole mitään vanhaa.
kyseistä näyttistä ei muuten kauhean paljoo halvemmalla löydy.

ja pointti oli, että se verkkokaupan paketti on aivan ylihinnoiteltu ja nuo tärkeimmät osat tuohon valmispakettiin on vaihdettu paremmiksi.
2500 -> 2500k
gtx 560 -> GTX 560 ti direct CU II TOP malli (valmiiksi ylikellotettu ja vain 14 €geä kalliimpi kuin se Silent Rigin Club)
h67 -> p67
1333 mhz -> 1600 mhz
sekä parempi poweri pienellä pelivaralla, jos joskus tulee jotain tehokkaampaa koneeseen. ja 5n vuoden takuulla.
Ja parempi prossucooleri.
 
Viimeksi muokattu:

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa

ace

Jäsen
videotiedostot

Kertokaapa mitä eroa eri videotiedostoilla on? Esim. avi, mov, divx, mp4 jne.

Mikä tiedosto kannattaa itsekuvatuista pätkistä tehdä? Käyttötarkoituksena ehkä polttaa dvd:lle, mutta myös ihan filenä kovalevylle katselua varten.

Tänks!
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kertokaapa mitä eroa eri videotiedostoilla on? Esim. avi, mov, divx, mp4 jne.

Mikä tiedosto kannattaa itsekuvatuista pätkistä tehdä? Käyttötarkoituksena ehkä polttaa dvd:lle, mutta myös ihan filenä kovalevylle katselua varten.

Tänks!

avi, mov, mp4, mkv ovat containereita (=säiliö suomeksi) jotka voivat sisältää ääntä, videota, tekstitystä, kappaleita ja metadataa. Containerin sisältämä video on pakattu yleensä internet-maailmassa XviD tai x264-koodekilla (englanniksi codec) ja äänet AC-3 tai MP3-koodekilla.


Mutta itse varmaan jos alkaisin arkistoimaan itsekuvattuna videoita niin polttaisiin suoraan DVD:lle DVD video-muodossa. Hyvälaatuinen (Verbatim) 100 kpl:een DVD-cakebox maksaa esim nierle.de:ssä n. 23€+toim.kulut. Jos välttämättä haluaa laittaa kovalevylle talteen mkv + x264 + mp3 on hyvä yhdistelmä. Vie vähän tilaa, laadukas lopputulos mutta editointi ja muuttaminen vaatii jonkin verran tehoa tietokoneelta.

Matroska – Wikipedia
http://fi.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4ili%C3%B6muoto

-Tinke-80
 

ace

Jäsen
Mutta itse varmaan jos alkaisin arkistoimaan itsekuvattuna videoita niin polttaisiin suoraan DVD:lle DVD video-muodossa. Hyvälaatuinen (Verbatim) 100 kpl:een DVD-cakebox maksaa esim nierle.de:ssä n. 23€+toim.kulut. Jos välttämättä haluaa laittaa kovalevylle talteen mkv + x264 + mp3 on hyvä yhdistelmä. Vie vähän tilaa, laadukas lopputulos mutta editointi ja muuttaminen vaatii jonkin verran tehoa tietokoneelta.


-Tinke-80

Ei juma... nyt mä putosin täysin kärryiltä. Mitä tuo boldattu osa tarkoittaa? Mulla on siis kameralta koneelle siirrettynä tidestoja jotka ovat muotoa .mts. Joku täällä suositteli Video pal editoria editointi ohjelmaksi ja olen sen huomannut helpoksi ja käteväksi ohjelmaksi.

Video on editoituna, mutta nyt pitäisi tietää minkä muodon lopulliselle videotiedostolle halua ja tässä tulee se ongelma. Tiedän että jotkut muodot vievät enemmän tilaa kuin toiset, mutta mitkä ja mikä muoto olisi paras koko/laatusuhteeltaan. Ohejelma antaa siis valita eri muotojen välillä ja ymmärsin sen että lopullinen muoto on vain "säiliö", mutta mielestäni ohjelma antaa valita vain tuon "säiliön" muodon.

Voitko siis vielä rautalangasta vääntää tarkemmin, vaikka nuo antamasi linkit ovatkin hyvä tietopaketti.

Tänks uudestaan!
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
.mts on säiliömuoto joka yleensä sisältää MPEG2 tai AVC/H.264 koodattua videota.

Glossary - VideoHelp.com

Eli olettaisin että sinulla videokamera joka tuottaa HD-tasoista kuvaa? Eli varmaan haluaisit tallentaa videot myös HD-tasoisina? Paras säiliömuoto silloin olisi mielestäni Matroska eli mkv. Äänten tallentamiseen olisi hyvä käyttää mp3-kodekkia ja videon tallentamiseen H.264 (x264 on ilmainen versio tässä) kodekkia.


Ja "video pal editor" nimistä ohjelmaa en ainakaan itse löytänyt netistä. Tarkoititko VideoPad video Editor ohjelmaa? Vaikea neuvoa kun ei tiedä mitä softaa käytät.

-Tinke-80
 

ace

Jäsen
Ja "video pal editor" nimistä ohjelmaa en ainakaan itse löytänyt netistä. Tarkoititko VideoPad video Editor ohjelmaa? Vaikea neuvoa kun ei tiedä mitä softaa käytät.

-Tinke-80

Jep, juuri tätä ohjelmaa tarkoitan, sori. Kamera on JVC:n HD kamera ja lopputuloksen olisi hyvä olla mahdollisimman hyvää. Onko järkeä tehdä Hd-tasoista, se varmaan vie tilaakin tuhottomasti.

Mutta joo, saan valittua ohjelmasta tuon kuvatarkkuuden, sekä file format:n. Siiitä sitten voi valita esim avi, wmv, mov jne. Tämähän on siis se "säiliö", mutta muita valikkoja kuvalle ei ole. Äänen saa joko mp3 tai wav muotoon.

Kiitos kärsivällisyydestä!
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Jep, juuri tätä ohjelmaa tarkoitan, sori. Kamera on JVC:n HD kamera ja lopputuloksen olisi hyvä olla mahdollisimman hyvää. Onko järkeä tehdä Hd-tasoista, se varmaan vie tilaakin tuhottomasti.

Mutta joo, saan valittua ohjelmasta tuon kuvatarkkuuden, sekä file format:n. Siiitä sitten voi valita esim avi, wmv, mov jne. Tämähän on siis se "säiliö", mutta muita valikkoja kuvalle ei ole. Äänen saa joko mp3 tai wav muotoon.

Valitsemalla "Save Video" -> "Computer/Data" -> ja "Encoder Options" voit valita haluamasi codecin millä pakkaat videon ja äänet. Ja suosittelen että tallennat HD-tasoisen kuvan HD-tasoisena.

-Tinke-80
 

ace

Jäsen
Valitsemalla "Save Video" -> "Computer/Data" -> ja "Encoder Options" voit valita haluamasi codecin millä pakkaat videon ja äänet. Ja suosittelen että tallennat HD-tasoisen kuvan HD-tasoisena.

-Tinke-80

Joo, nyt löyty. Kiitos!

h.264 ja mp3 vaan ei tunnu toimivan yhdessä, eikä valikosta löysy sitä .mkv säiliömuotoa. Enköhän mä kokelemalla tästä eteenpäin selviä kuitenkin.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tänä iltana tuli tälläinen "ongelma". Aina kun päivitän facebook sivun, tulee tälläinen ilmoitus: Error: story_meta.match(/\"sty\":(\d+),/) is null

Muilla sivuilla tuota ei tule. Mikä tuo on ja miten sen saa pois?

edit. CCleanerin ajo poisti tuon. Silti, jos joku tietää, mikä tuo on, niin kiitos.
 
Viimeksi muokattu:

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miten saa Google Chromesta tuon veemäisen tekstintarkistus-hommelin pois päältä? En löytänyt asetuksista ainakaan mitään rasti ruutuun-kohtaa.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No kyllä siellä sellainen vain on. Asetukset -> tarkat säädöt -> Verkkosisältö - Kielten ja oikoluvun asetukset -> ruksi pois alhaalta kohdasta "ota oikoluku käyttöön".

Kappas, niinpäs olikin. Kiitoksia vain kovasti!
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Tänä iltana tuli tälläinen "ongelma". Aina kun päivitän facebook sivun, tulee tälläinen ilmoitus: Error: story_meta.match(/\"sty\":(\d+),/) is null

Muilla sivuilla tuota ei tule. Mikä tuo on ja miten sen saa pois?

edit. CCleanerin ajo poisti tuon. Silti, jos joku tietää, mikä tuo on, niin kiitos.

Facebook Purity add-onin poisto Firefoxista korjas mulla tuon.
 

tutzba

Jäsen
Porukoiden pöytäkoneella on jonkinsortin ongelmia, kun tuppaa sammumaan itsestään aina tasaisin väliajoin. Käynnistyy, pääsee nettiin hetkeksi ja sitten sammuu ja käynnistää itsensä uudestaan. Sama rumba toistuu uudestaan ja uudestaan. Kuulemma ei porukoita häiritse (miten ei voi häiritä?), mutta kysyn silti: eiköhän kannattaisi ostaa uusi kone ja heivata vanha pois? Muistaakseni tuo nykyinen hommattiin joskus kun minä pääsin ripille, eli on n. 7-vuotias, +/- yksi vuosi.

Tosiaan konetta eivät käytä muuhun kuin normaaliin tekstinkäsittelyyn ja netissä selailuun. Gigantin sivuilta löytyisi Packard Bell hintaan 249€ ja varmasti ajaisi asiansa. Nykyisen korjaaminen tulisi kuitenkin maksamaan euroja, ei ehkä ihan noin paljoa, mutta silti.

Tai siis tämähän nyt on ihan itsestäänselvyys, että ostavat uuden, kunhan vain ymmärtävät sen itse. Tiedä sitten miksi edes kysyn.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mozilla Firefox ehdottelee 5.0 version lataamista. Eihän siitä taida kauaa olla, kun tuo nelosversio tuli, joten onko tuota viitosversiota kannattavaa ladata? Keskimäärinhän uudempi versio pitäisi olla parempi kuin edellinen, mutta aina näin ei todellakaan ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös