Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 971 532
  • 47 167

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei löydy järjestelmätyökaluja ohjauspaneelin alta, vain suoraan ulkoasun mukauttaminen tai järjestelmän suojaus. Kummastakaan ei löydy toimintoa, joka vaikuttaisi tehtäväpalkkin, käynnistysvalikon tai ikkunoiden ulkoasuun. Kiitos kuitenkin ohjeista, yritän metsästää oikeaa ratkaisua.

Minulla on englanninkielinen Windows, joten en osaa suomenkielisillä termeillä neuvoa, mutta Control Panelista löytyy System -> Advanced system settings -> Advanced [Välilehti] -> Performance -> Settings. Sieltä voi modailla ainakin joitakin Windowsin ulkonäköön liittyviä asetuksia.
 

Karhu2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins
Pystyykö elokuvateattereiden vapaalipun käyttää ennen viimeistä voimassolopäivää siten, että käyttäisi sen näytökseen, joka on lipun viimeisen voimassaolopäivän jälkeen?

Eli vapaalippu menee vanhaksi 3.5., mutta pystyykö sen käyttämään ennen tuota esimerkiksi 6.5. olevaan näytökseen?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiitos kaikille tämän ylitsepääsemättömän suuren ongelmani ratkomisesta. Tosin ongelma hävisi itsestään, kun koneen aamulla käynnistin. Ei mitään hajua, mistä se tuli ja miten se hävisi, mutta hyvä näin. Onpahan nyt liuta neuvoja valmiina, jos tulee vastaan uudelleen.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kiitos kaikille tämän ylitsepääsemättömän suuren ongelmani ratkomisesta. Tosin ongelma hävisi itsestään, kun koneen aamulla käynnistin. Ei mitään hajua, mistä se tuli ja miten se hävisi, mutta hyvä näin. Onpahan nyt liuta neuvoja valmiina, jos tulee vastaan uudelleen.

Mulla oli toi sama ongelma hetken aikaa, kun päivittelin windowsin päivityksiä yksi kerrallaan, kun eivät viimeisimmät päivitykset suostuneet kaikki kerralla päivittymään.
Päivitysten myötä ongelma hävisi. En tiedä johtuiko sitten niistä päivityksistä vai mistä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kokemuksia tulikettu nelosesta?

Eli kannattaako päivittää Firefox uusimpaan versioonsa, vai onko vielä bugeja täynnä?
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kokemuksia tulikettu nelosesta?

Eli kannattaako päivittää Firefox uusimpaan versioonsa, vai onko vielä bugeja täynnä?

Muutaman viikon olen käyttänyt, enkä mitään isompaa moittimista löydä. Omassa koneessa nelonen toimii paremmin kuin aiempi versio. On tämä nopeampi kuin edeltäjänsä, joten suosittelen kokeilemaan.
 

Maila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Slavia Praha
leikkuriongelma

Moro,

pöydällä on n.20-v vanha leikkuri ja terän vaihto ei onnaa. Laitteen kotisivuilla on tietenkin käyttöohje sivu under construction. Osaisiko joku siis neuvoa, kuinka vaihdan terän esihistorialliseen Emide Universal Slicer AS 220 -leikkuriin? Terä on SM108.

-Maila

Edit: purettiin koko laite ja huomattiin, että irrottamiseen olisi riittänyt sushipuikko...
 
Viimeksi muokattu:

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Mulla oli toi sama ongelma hetken aikaa, kun päivittelin windowsin päivityksiä yksi kerrallaan, kun eivät viimeisimmät päivitykset suostuneet kaikki kerralla päivittymään.
Päivitysten myötä ongelma hävisi. En tiedä johtuiko sitten niistä päivityksistä vai mistä.

Oliko sama juttu kuin minulla? Joka kerta sammuttaessa Windows kertoo asentavansa ison kasan päivityksiä, mutta ilmeisesti asennus ei onnistu, koska samoja tarjotaan uudestaan seuraavalla kerralla.

Kuinka tuo päivitysten yksi kerrallaan asentaminen tapahtuu?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Oliko sama juttu kuin minulla? Joka kerta sammuttaessa Windows kertoo asentavansa ison kasan päivityksiä, mutta ilmeisesti asennus ei onnistu, koska samoja tarjotaan uudestaan seuraavalla kerralla.

Kuinka tuo päivitysten yksi kerrallaan asentaminen tapahtuu?

Oon huono neuvomaan ketään tietokoneasioissa, mutta kysyin tätä itse tuolla tietokone-experttiketjussa, joten vastauksen löydät sieltä eli tästä.

Juuri tuosta samasta oli siis kyse.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tuli esiin tuon Kanada-Ranska-matsin selostuksessa eli mikä mahtaa olla tarina maalille vaihdetun Devan Dubnyk Titaanit-vierailun takana? Näyttää olevan pelannut 01-02-kaudella viisi matsia kotkalaisten b-junnujoukkueen(?) maalilla. Kotkalaiset käyneet Pohjois-Amerikan vierailulla ja tarvinneet maalivahtia?
 

Bambino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Millähän saisi paistolastasta hintalapusta jäänee liimat pois, olen koittanut jo liottaa, raaputtaa ja hinkata, mutta ei lähde mihinkään, leviää vain.
 

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Millähän saisi paistolastasta hintalapusta jäänee liimat pois, olen koittanut jo liottaa, raaputtaa ja hinkata, mutta ei lähde mihinkään, leviää vain.
Kerran sain viskilasista hintalapputarran pois siten, että pistin lasin kylmään veteen vuorokaudeksi. Vuorokauden jälkeen liima lähti helposti pois.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Millähän saisi paistolastasta hintalapusta jäänee liimat pois, olen koittanut jo liottaa, raaputtaa ja hinkata, mutta ei lähde mihinkään, leviää vain.

Joskus ainakin itse onnistuin ruokaöljyn kanssa saamaan tällaisen tarran pois. Eli pikkasen vain öljyä päälle ja antaa hetken vaikuttaa, tämän jälkeen rapsuttamalla.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Tietääkö täällä joku jotain kylpytynnyreistä tai paljuista? Eli mistä kannattaisi lähteä katsomaan ja minkälaista?

Palju on tulossa siis ulos ja pääasiassa kesäkäyttöön, talvella käytössä ainoastaan joulu- ja hiihtolomalla (ehkä). N. 4-6 hlöä tulisi mahtua samaan aikaan istuskelemaan.

-Mitä asoita pitää ottaa huomioon kun valitsee paljua?

-Onko olemassa sekä yhdistettyä sähkö- ja puupaljua?

Ja jos joku myy näitä, niin rohkeasti vaan viestiä tulemaan. Paikka johon palju tulee sijaitsee uudellamaalla, joten se varmaan joitain vaihtoehtoja sulkee pois.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kirjoittelen kandia ja yritän värkkäillä wordilla sivunumeroita. Miten nuo saa siten että ensimmäinen sivu alkaa sisällön kohdalta? Nyt kun lisään numerot niin ensimmäinen (numero 1) menee aina kanteen... Kaikkea olen kikkaillut, mutta tiedä sitten mikä jippo on taustalla, todennäköisesti joku simppeliäkin simppelimpi klikkaus?
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Kirjoittelen kandia ja yritän värkkäillä wordilla sivunumeroita. Miten nuo saa siten että ensimmäinen sivu alkaa sisällön kohdalta? Nyt kun lisään numerot niin ensimmäinen (numero 1) menee aina kanteen... Kaikkea olen kikkaillut, mutta tiedä sitten mikä jippo on taustalla, todennäköisesti joku simppeliäkin simppelimpi klikkaus?
Aika klassinen kysymys. Sikäli kun käytössäsi on Word2007 niin ohjeet sivunumerointiin löytyvät Microsoftin sivuilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös