URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 638 756
  • 11 960
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Tai oli vika sitten mikissä, liittimissä tai missä tahansa, en ole alan asiantuntija.

Jos voisin veikata, niin langattoman lähettimen paristot hiipui. Ainakin tuo on se efekti, joka langattomaan tulee, kun patterit/akut alkaa hiipumaan. Sitten vähän aikaa pois päältä, ja taas toimii vähänaikaa huonosti.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään siis kannattaa Hämeenlinnan matsissa jännittää miten äänen kanssa pärjätään. Kuten todettua torstaina oli Nurmisen äänen kanssa myös ongelmia. Tosin hänen kohdallaan ei olisi haitannut, vaikka mikki olisi ollut koko lähetyksen mykkänä. Siinä matsissa kuitenkin selostaja ja kommentaattori saivat koko toisen erän kentän äänet niin kovina korvaan, että Ritari jo aika tuskaisena joutui uudestaan ja uudestaan pyytämään niiden vähentämistä. Eilinen oli myös ihan vitsiosastoa. Myös noiden inserttien leikkauksissa ja eri kuviin siirtymisissä ollaan ihan harjoittelijatasolla. Miten tänään? Toinen jännityksen pointti on miten vanha insertti tulee erätauolla? Joku syyskuinen pelaajakortti Puustisesta?
 

McGregor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaiPa
Palstalla on varmasti ollut juttua tästä KalPan pelien selostajasta. Juntunen what ever? Sääliksi käy Kalpan Urhototalin katsojia jos tuota jargonia joutuu kuuntelemaan pelistä toiseen. Jatkuva myötähäpeä kaverin selostusta kohtaan.

Ja sitten eiliseen peliin oltiin Samuli Suhonen tuotu kommentaattoriksi. Yhtään kommenttia ei kaverilta saatu peliin liittyen, koska "ei oikein nähnyt ko tilannetta". Oliko syynä sitten se että ei uskaltanut kommentoida KalPan miehenä tai sitten ymmärrys pelistä nimeltä jääkiekko rajoittuu nimenomaan pelaamiseen. Veikkaan ensimmäistä.

Luulisi suomenniemeltä löytyvän ammattilaisia näihin hommiin?
 

janbo

Jäsen
Ja sitten eiliseen peliin oltiin Samuli Suhonen tuotu kommentaattoriksi. Yhtään kommenttia ei kaverilta saatu peliin liittyen, koska "ei oikein nähnyt ko tilannetta". Oliko syynä sitten se että ei uskaltanut kommentoida KalPan miehenä tai sitten ymmärrys pelistä nimeltä jääkiekko rajoittuu nimenomaan pelaamiseen. Veikkaan ensimmäistä.

Itselleni tuli välillä sellainen olo, että Suhosta lähes hävetti Juntusen sekoilut selostamossa, eikä halunnut ottaa juttuihin kantaa. Esim tämä Pihlströmin taklaus, jossa Juntunen sanoo että "en nähnyt mihin taklaus osui, mutta selvästi päähän se osui, eihän tämmöiset taklaukset kuulu jääkiekkoon, vai?" Joku Tamminen olisi vielä lähtenyt selostajaa korjaamaan tilanteessa, kun kyseessä oli vielä puhdas taklauskin, mutta ilmeisesti Suhonenkin tiesi, ettei tuon huru-ukon päätä saa käännettyä mitenkään.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Urho TV voisi näyttää joka päivä ainakin yhden liigapelin pääkanavallaan. Täällä monopoli-Anvia sotkee niin ettei Totalia pysty tilaamaan.
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko URHOtv Play - nettilähetykset toimineet muilla normaalisti lähiaikoina? Itsellä on kaksi viime JYPin vierasottelua ollut yhtä bufferointia ja pätkimistä. Noita otteluita ennen on toiminut koko kauden tosi hyvin.
 

janbo

Jäsen
Onko URHOtv Play - nettilähetykset toimineet muilla normaalisti lähiaikoina? Itsellä on kaksi viime JYPin vierasottelua ollut yhtä bufferointia ja pätkimistä. Noita otteluita ennen on toiminut koko kauden tosi hyvin.

Samat matsit ollaan katsottu ja edellinen toimi täällä hyvin. Sitä edellinen vierasottelu taas bufferoi tuon tuosta.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy antaa kerrankin positiivista palautetta urholle tuosta play palvelusta. Viimeisen kuukauden pelit ovat kaikki toimineet erinomaisesti. Ei kertaakaan bufferointia, tai mitään muutakaan ongelmaa. Kuvanlaatu on parantunut myös ihan järkyttävän paljon siitä mitä se on joskus ollut.
 

JPL

Jäsen
Lisäänpä tännekkin.

Eli bufferointiin auttoi itsellä välimuistin tyhjentäminen. Selaimena Chrome. Loggauduin kyllä pihallekkin ja käynnistin selaimen uudestaan, mutta luulen että välimuistin tyhjääminen on nimenomaan se mikä tähän vaikuttaa. Ensimmäisen erän kärsin n.5-10s pätkissä, ennen kuin joku ystävällinen Porilainen ehdotti kokeilemaan tuota välimuistin tyhjäämistä. Sen jälkeen striimasi koko pelin, ilman bufferointia.

Pyysin Urhoakin (josta muuten sain palautetta parin päivän sisään, valituksestani minkä ehdin lähettämään) laittamaan tästä tietoa sivuilleen, mutta ainakaan vielä en ole sieltä sellaista bongannut. En kyllä ole etsinytkään.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse olen huomannut semmoisen homman, että ainakin Firefoxilla UrhoPlay pätkii ihan helvetisti, jos sitä katsoo ns. ikkunassa, eli suoraan siitä Urhon sivulta pientä ruutua. Sitten kun laitan koko näytölle niin toimii sulavasti.
 

Etelärinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse olen taas huomannut, että valkoinen jäniksenkäpälä sekä kannettavan että telkkarin takana auttaa kunhan samalla muistaa pitää kissan kellarissa.

Vakavasti puhuen olisi erittäin mukavaa, jos Urho saisi tuon homman toimimaan ilman että ihmisten tarvitsisi säätää koneitaan erilaisten uskomusten varassa.

Itsellä homma on mennyt lyhyesti näin.
- Viime kausi ja pleijarit totaalinen floppi bufferointeineen jne.

- Tämän kauden alussa kuva ei bufferoinut juuri kertaakaan, mutta kuvan frame rate oli onneton.

- Kuvanlaadun selvä paraneminen ilman pahempia bufferointeja. Tätä onnea kesti muutaman pelin.

- Ja nyt ollaan vaiheessa jossa kuvanlaatu olisi jopa riittävää, mutta bufferointeja esiintyy taas harmillisen paljon.

Oikeasti nuo ongelmat eivät ole kiinni vastaanottavan pään koneesta ainakaan minun tapauksessa. Kaikki muut nettistreamit toimivat moitteettomasti ja koneiden teho sekä verkon nopeus on taatusti riittävä.

En tiedä keneltä Urho nykyään ostaa tuon tekniikan, mutta toimivaa se ei vieläkään ole.
 

JPL

Jäsen
Oikeasti nuo ongelmat eivät ole kiinni vastaanottavan pään koneesta ainakaan minun tapauksessa. Kaikki muut nettistreamit toimivat moitteettomasti ja koneiden teho sekä verkon nopeus on taatusti riittävä.

Näin minäkin asiasta ajattelin... ennen kuin kokeilin. Kone on muutaman kuukauden vanha ja verkonnopeus vähintään riittävä ja kaikki muut streamit toimii moitteetta...

Ehkä kannattaa kuitenkin kokeilla - ei se ota, jos ei annakkaan?
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko kaikki bufferoinnista kärsineet aloittaneet Urho Playn katsomisen ns. puhtaalta pöydältä? Eli välimuistien tyhjennys + koneen buuttaus ennen striimin avaamista. Lisäksi matsin aikana mikäli bufferointi alkaa, niin erätauolla tehty selaimen sammutus ja uudelleenkäynnistys.

Itsellä on toiminut nuo ohjeet hyvin kauden aikana, eikä bufferointiongelmaa ollut kuin ehkä kolme kertaa (buuttaus / selaimen käynnistys uudestaan poistanut ongelman). TPS-Lukko -matsia joskus alkukaudella aloin kiireen takia katsomaan ilman buuttausta ja eikös se bufferointi sitten iskenyt. Käynnistin koneen uudestaan ja sen jälkeen koko ottelu toimi moitteetta loppuun. Selaimena itsellä Opera ja Flashit sun muut päivitettynä aina viimeisimpään versioon. Nettiyhteys riittävä ja kone muutaman vuoden vanha.

En tiedä onko sitten kyse ihan sattumasta, mutta noilla konstein itellä toiminut hienosti Urhon lähetykset tämän kauden ajan. Katsottuna on lähes kaikki Lukon vierasmatsit ja pari muutakin satunnaista peliä kaupan päälle.

Vaikka tosiaan itsellä homma toiminut hyvin, niin pikkasen kyllä ihmetyttää Urhon toiminta, että katsoakseen lähetystä pitää lähes kaikenlaiset poppakonstit ensin tehdä. Kyllä muut striimit yleensä pelaa lennosta.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Aikaisemmat pelit tällä kaudella ei ole jumineet, mutta eilinen oli katastrofi. Eka erätauolla tyhjensin välimuistit, mutta ei apua. Ja kone on mulla uusi.
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eilen toimi kahden kierroksen jälkeen taas. Näyttäisi ainakin minun kannettavassa Vista-koneessa Internet Explorer toimivan parhaiten Urhon Play - lähetyksissä. XP-pöytäkoneella toimi myös Firefoxilla.

Olen aika vahvasti sitä mieltä, että Urho lähetyskaista ei riitä kattamaan kaikkia kuormituspiikkejä. Mene ja tiedä.
 

JPL

Jäsen
Hyvin toimi minulla eilinen Ässät-Kärpät matsi, ei lainkaan puskurointia. Selaimena Chrome.

Samat täältä. Chrome, XP, 10Mb kaista (kylläkin Wifin yli, joten todellinen vaihtelee hieman)
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Hienosti toimi eilen HIFK-Kalpa pelikin.

Tosin Soneran asiakkaana piti kokeilla Youtube pätkimiseen noita Googlen dns:iä ja flash playerin asetuksista päälle asetus, että sallii kameran ja mikrofonin käytön. Nämä muutokset auttoi Youtubeen jonkunverran, joten en tiedä vaikuttivatko urhon flash:siin vai pelittikö tuurilla eilen muuten vaan??
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voihan joissain yksittäisissä tapauksissa olla kyse siitä, että käyttäjän kone vaatii puhdistuksen toimiakseen optimaalisesti. Mutta se ihmetyttää, että miksi näiden hokkus-pokkus temppujen (boottailut kesken matsia, välimuistin tyhjennykset, selainten vaihtelu, ...) vaatiminen Urhon kohdalla on enemmän sääntö kuin poikkeus ja lopputulos joko paranee tai sitten ei. Monet ovat raportoineet muiden nettistriimien toimivan ihan normaalisti ilman kikkailua, mutta Urhon kohdalla joutuu sitten taistelemaan. Jotain siinä heidän tekniikassaan tai systeemin toteutuksessaan on pielessä, kun lopputulos tuntuu olevan aikamoista arpapeliä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Alkoiko tänään Urholla joku SM-liiga highlights kooste 18.00? Itse avasin telkkarin 18.15 ja sieltä suollettiin jotain 10 sekunnin mainospätkää jatkuvalla toistolla.
 

InfernalDark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valtra, Pile #49
Jaahas, mikähän on lauantain päämatsina kaapelissa? Alunperin piti tulla Ässät -JYP, mutta nyt esimerkiksi sm-liigan sivut tarjoavat klo 17 alkavaa TPS -Tapparaa. Ota tästä nyt selvää.
 

Tinppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, F1, WRC, Kokudo Keikaku, Cleveland Crusaders
Jaahas, mikähän on lauantain päämatsina kaapelissa? Alunperin piti tulla Ässät -JYP, mutta nyt esimerkiksi sm-liigan sivut tarjoavat klo 17 alkavaa TPS -Tapparaa. Ota tästä nyt selvää.

Kyllä urhotv:n omilla sivuilla näyttäisi olevan Ässät - JYP lauantain pelinä. Sekä antennissa että kaapelissa & satelliitissa.
 

Inge Glid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Team Finland
Peli jäi kesken...

...ensimmäistä kertaa tällä kaudella.

Sammutin toosan ja siirryin perheeni seuraan.

Kameramies hukkasi tilanteen ja kiekon koko ajan, kameran liikkuminen oli yhtä nykimistä ja kaiken kruunasi kaikkien keskivertoselostajien kuningas Ritari.

Lisäksi Ilves ja Kärpät nuhjasivat pre-season näköistä kiekkoa missä mikään ei näyttänyt valmiilta.

Ei kiitos, Urho.
 

scholl

Jäsen
Lisäksi Ilves ja Kärpät nuhjasivat pre-season näköistä kiekkoa missä mikään ei näyttänyt valmiilta.

Ei kiitos, Urho.

Miksi katsot jonkun vihollisjoukkueiden pelejä? Itse en katso ikinä muita kuin IFK:n pelejä. Joskus olen yrittänyt, mutta fakta on se, että se telkkari menee sen takia kiinni, kun kumpikaan joukkueista ei ole IFK eli se on hyvin luonnollista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös