Ihmettelyketju

  • 6 376 248
  • 38 790

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en ole kovin tarkasti perillä valintaperusteista, koska en ole Iltalehden toimittaja. 1) Valitaanko edustajat näyttelijäpoolista lotolla vai vaikuttaako siihen, missä on vuoden aikana näytellyt? 2) Mitkä ovat Jani Toivolan merkittävimmät produktiot tänä vuonna?

Ilmeisesti sinun mielestäsi siis jokaisen kutsutun kohdalla on käytävä tarkkaan siis läpi valintaperusteet. Muista sitten vaatia tätä kaikilta kutsutuilta!

Alppilan enkelit nyt on saanut suht kehuvia arvosteluja, mutta ilmeisesti sinä et siitä pitänyt. Mikä näytelmä tai näyttelijäsuoritus on tehnyt sinuun vaikutuksen tänä vuonna?

Mutta ymmärrän toki tänne itkevien suomijunttien vitutuksen, kun itse jää ilman kutsua ja sitten joku musta ihomo saakin kutsun.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ilmeisesti sinun mielestäsi siis jokaisen kutsutun kohdalla on käytävä tarkkaan siis läpi valintaperusteet. Muista sitten vaatia tätä kaikilta kutsutuilta!

Alppilan enkelit nyt on saanut suht kehuvia arvosteluja, mutta ilmeisesti sinä et siitä pitänyt. Mikä näytelmä tai näyttelijäsuoritus on tehnyt sinuun vaikutuksen tänä vuonna?

Mutta ymmärrän toki tänne itkevien suomijunttien vitutuksen, kun itse jää ilman kutsua ja sitten joku musta ihomo saakin kutsun.
Halonenhan saa kutsua kenet haluaa, joten en näe yleisesti tarpeellisena valintaperusteiden läpikäyntiä! Vastasin viestiisi, koska esitit siinä valintaperusteeksi sen, että Jani Toivola on näyttelijä ja Linnassa on joka vuosi iso liuta näyttelijöitä. Itse en pidä tätä pätevänä perusteena. Hienoa kuitenkin, että löysit perusteeksi sen, että on saanut suht kehuvia arvosteluja, ensimmäisen Google-linkin mukaan, max 1000:lle esitettävästä paikallisnäytelmästä. Samaisen linkin artikkelin, joka on päivätty 12.11.2010, mukaan Jani Toivola on aiemmin esiintynyt Idolsissa, Big Brother Extrassa, Make Upissa ja Tyylitunnustuksissa. Itse olisin tässä yhteydessä käyttänyt verbinä mieluummin juontamista, mutta esiintyminen on toki kattavampi, koska näistä yhdessä myös näyteltiin. Kolmesta tänä vuonna näkemistäni esityksistä on jäänyt mieleen vain Sveholm erittäin hyvän imitoinnin takia, mutta Vennamon rooli oli ehkä vähän helppo ja suoraviivainen.

En pidä itseäni itkevänä suomijunttina sen perusteella, että kyseenalaistin sinun valintaperustelusi. Olisiko sinun sen sijaan mahdollista laittaa hakemus vetämään Expresseniin, niin saataisiin ne Suomihiekat pois kotelosta?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olisko jossain tuo lista kaikista linnaan kutsutuista, niin voisi sen täällä porukalla käydä läpi, että kellä nyt meriitit riittää siihen kutsuun?
 

M10

Jäsen
Tänä vuonnahan kutsun ovat saaneet myös ne, jotka eivät viime vuonna sikainfluenssan vuoksi päässeet paikalle. Varsin kyseenalaista toimintaa!

"We didn't tell him to go get cancer"
- Bobby Clarke

Kannatan Footlessin ehdotusta. Sitten perustetaan työryhmä, jota johtaa scholl. Vara-pj:nä Viljuri ja C5-Jarppa.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisko jossain tuo lista kaikista linnaan kutsutuista, niin voisi sen täällä porukalla käydä läpi, että kellä nyt meriitit riittää siihen kutsuun?
Henkilökohtaisella tasolla en näe tarvetta tällekään. Sen sijaan, jos havaitsisit jonkun saaneen kutsun ilman perusteita ja asia jäisi sinua pahasti vaivaamaan, niin saattaisit ehkä kirjoittaa siitä vaikka jopa tähän ihmettelyketjuun. Jos joku toinen perustelisi hänen kutsuaan sillä, että on siellä joka vuosi iso liuta muitakin, niin se saattaa herättää silloin jonkin verran keskustelua.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sen sijaan, jos havaitsisit jonkun saaneen kutsun ilman perusteita ja asia jäisi sinua pahasti vaivaamaan, niin saattaisit ehkä kirjoittaa siitä vaikka jopa tähän ihmettelyketjuun. Jos joku toinen perustelisi hänen kutsuaan sillä, että on siellä joka vuosi iso liuta muitakin, niin se saattaa herättää silloin jonkin verran keskustelua.

No mua ei ihan oikeasti kiinnosta pätkääkään ketä sinne nyt kutsutaan minäkin vuonna. Ja ihmettelen että ketään muutakaan kiinnostaa. Kutsujen emäntä nyt varmaan saa kutsua sinne ihan kenet haluaa, noin niinkun pakollisten lisäksi.

Jani Toivolan meriitit ihan varmasti riittää siinä missä monen muunkin, voidaanhan tänne hakea vaikka vertailua varten kymmenen edellisen vuoden listat ja käydä ne samalla läpi. M10:n ehdottama kokoonpano on hyvä, siinä on analyyttistä osaamista ja vähän erilaistakin näkökulmaa mukana.

Jotenkin en vaan voi välttyä ajatukselta, että sua häiritsee se että musta homo on saanut kutsun linnaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Onhan se ongelma jos sinne on joku homo päässyt 1800 ihmisen joukkoon. Toinen ongelma, että osan porukasta ravaa tuolla vanhoilla näytöillä; nimittän sotaveteraanit. Eniten pelkään silti sitä että sotaveteraanienkin joukossa on joku homo.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No mua ei ihan oikeasti kiinnosta pätkääkään ketä sinne nyt kutsutaan minäkin vuonna. Ja ihmettelen että ketään muutakaan kiinnostaa. Kutsujen emäntä nyt varmaan saa kutsua sinne ihan kenet haluaa, noin niinkun pakollisten lisäksi.

Jani Toivolan meriitit ihan varmasti riittää siinä missä monen muunkin, voidaanhan tänne hakea vaikka vertailua varten kymmenen edellisen vuoden listat ja käydä ne samalla läpi. M10:n ehdottama kokoonpano on hyvä, siinä on analyyttistä osaamista ja vähän erilaistakin näkökulmaa mukana.

Jotenkin en vaan voi välttyä ajatukselta, että sua häiritsee se että musta homo on saanut kutsun linnaan.
Oho, hyvä että sanoit, jos olet saanut sen kuvan. Mulla ei ole missään vaiheessa käynytkään mielessä, että olisin antanut sen kuvan. Jotenkin sitä vaan aina luottaa ihmisten sisälukutaitoon ja loogiseen johdonmukaisuuteen, mutta taas tuli kerrattua, että ikinä ei voi olla liian huolellinen viestiessään.

Muakaan ei kiinnosta pätkääkään, ketkä sinne pääsee ja Halonen saa valita vapaasti kenet haluaa. En muista vielä koskaan ihmetelleeni kenenkään valitsemista niihin juhliin. Olin myös melko varma, että sinuakaan ei kiinnosta, minkä vuoksi koitinkin käyttää maksimäärän konditionaaleja pyrkiessäni kertaamaan keskustelun perusteet, koska koitin välttää tilannetta, jossa me molemmat toistelemme, ettei meitä kiinnosta. Tätä ei näköjään voinut välttää, koska keskustelun logiikka oli jäänyt epäselväksi, vaikka itse ajattelin sen olevan kaikille ilmiselvää. Käydään se siis läpi.

Viesti 1. Konnamuori ihmettelee Toivolan näyttöjä kutsunsa perusteiksi. Ei herätä minussa juurikaan tiedostettavia tunteita tai ajatuksia. En muista lukeneeni sitä, ennenkuin Gellnerin lainaamana.

Viesti 2. Gellner perustelee kutsun: Toivola on näyttelijä ja Linnassa on liuta näyttelijöitä joka vuosi. Itse näen tässä epäloogisuuden. Jos olisin Gellnerinä halunnut vastata Konnamuorin ihmettelyyn olisin pyrkinyt vastaamaan jotenkin seuraavasti: Linnassa on joka vuosi liuta näyttelijöitä ja Jani Toivola on tänä vuonna näytellyt tjsp.

Viesti 3. Kysyn tietääkö Gellner näyttelijöiden valintaperusteita ja jos ne eivät ole sattumanvaraisia, niin mitkä on perusteet juuri Toivolan valitsemiselle. Ensimmäinen kysymys on sarkastinen, koska on hassua, että joku puolustaa kutsua pelkästään kuulumisella tiettyyn, suureen joukkoon, vaikka joukon sisältä erottautumisesta voisi esittää helposti perusteltuja mielipiteitä, jos perusteet ovat olemassa. Toinen kysymys siksi, koska oikeita perusteita ei esitetty, niin henkilö ei tajua epäloogisuuttaan, perusteita ei ole ja/tai kirjoittaja ei tiedä niitä. Neljännen viestin perusteella epäloogisuutta on aika paljon, Gellner ei tiedä perusteita kattavasti ja näyttelijäperusteiksikin on tähän mennessä nimetty 1000:n katsojan paikallisnäytelmä ja Päivät kuin unta. Toki todellisuudessa niitä voi olla paljon enemmänkin.

Viesti 4. Gellner kirjoitti 3-rivisen vastauksen, josta puoli riviä uhrattiin perusteelle, joksi löydettiin paikallisnäytelmä. 2,5-riviä käytettiin kehottamiseen käymään muutkin ehdokkaat läpi ja minun kulttuurihavaintoni tiedusteluun, mitkä eivät liity asiaan millään tavalla. Loppuun vielä perinteinen Suomi on paska maa ja suomalaiset on vitun juntteja -itkupotkis.

Viesti 5. Vastasin Gellnerin viestiin ihmetellen esitettyjen näyttelijäperusteiden vähyyttä, koska pelkästään 1000:n katsojan näytelmä ei minua ihan vielä vakuuta. Lisäksi löysin ensimmäisesti linkistä artikkelin, jossa näyttelijä Toivolan sanottiin tunnetun 4:stä produktiosta, joista ehkä 0,7 oli näyttelemistä. Nämä roolit eivät tietenkään ole toisensa pois sulkevia ja pelkkiä juontajiakin voi kutsua, mutta näen tämän silti heikentävän jonkin verran alkuperäistä, puutteellista näyttelijäperustetta.

Ilmeisesti tässä kävi niin, että Gellner oli nähnyt tutun miehen paikallisteatterissa ja arvioinut hänet hyväksi näyttelijäksi. Kun nimi nousi täällä esille, niin hän vastasi siihen puolihuolimattomasti nähden samalla paikan päästä toistamaan, miten juntteja suomalaiset on ja täällä on liikaa pakkasta talvella.

Tämän jälkeen tulit paikalle penäämään totuuskomissiota, vaikka se liittynyt mitenkään keskusteluun. En osaa tehdä kokonaisarviota Toivolan perusteista näyttelijänä tai minään muunakaan vs. tämän vuoden tai aiemmin kutsutut. Enkä myöskään ole ottanut kantaa siihen. Olen ainoastaan ottanut kantaa Gellnerin viesteihin ja argumentteihin. Jani Toivola ei häiritse minua ainakaan tietoisesti, mutta tiedostamattomat tunteet saattavat kai olla vahvempia.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Itse en ole kovin tarkasti perillä valintaperusteista, koska en ole Iltalehden toimittaja. 1) Valitaanko edustajat näyttelijäpoolista lotolla vai vaikuttaako siihen, missä on vuoden aikana näytellyt? 2) Mitkä ovat Jani Toivolan merkittävimmät produktiot tänä vuonna?

3) Kuka on Jani Toivola?

Ihmettelen.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta ymmärrän toki tänne itkevien suomijunttien vitutuksen, kun itse jää ilman kutsua ja sitten joku musta ihomo saakin kutsun.

Ihmettelen, mikä on suomijuntti, ja miten se poikkeaa esim. ruotsijuntista, yhdysvallatjuntista, etelä-afrikkajuntista tai venäjäjuntista.

Ihmettelen myös, mikä pakko on asua Suomessa, jos suomalaiset juntit, suomalaiset miehet (nämä lienevät tässä tapauksessa identtisiä ryhmiä), suomalainen sää ym. vituttaa niin paljon.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Ihmettelen, että kuinka hyvin toimittajat ovat perillä SM-liigan pelaajista.
Teksti-tv:ssä lukee juuri nyt otsikkosivulla 201: "219 Järvinen luistelee Ässien maalille". Muistaakseni Järvinen pelasi Jokereissa eikä Ässissä.

Ja seuraavaksi huomaan ihmetteleväni myös sitä, kuinka juuri tänään kaikilla joukkueilla on aivan käsittämätön into peluuttaa vain kakkosmaalivahtejaan.

Jokerit: Järvinen (2.) pelaa, Lasak (1.) luukulla.
TPS: Ortio (2.) pelaa, Engren (1.) luukulla.
Tappara: Nieminen (2.) pelaa, Edelmann luukulla, Säteri (1.) kuumeessa
Ässät: Järvenpää (2.) pelaa, Kilpeläinen (1.) luukulla
Ilves: Aittokallio (2.) pelaa, Hurme (1.) luukulla
JYP: Tuokkola (2.) pelaa, Myllykoski (1.) luukulla - tämä on ainoa ihan tasainen pari.
 

tutzba

Jäsen
Aamulla tuli vastaan joku vittumarko, joka käveli takki ja huppari auki ja alla oli t-paita. Ei pipoa, ei hanskoja, ei kaulaliinaa. Iltapäivällä vastaan tuli kaksi tyttöä, joilla oli legginsit, kesäkengät ja huppari. Ei pipoa, ei hanskoja, ei kaulaliinaa. Täälläkin kuitenkin oli päälle 10 astetta pakkasta.

Onko se jotenkin katu-uskottavaa painella pihalla vähissä vaatteissa ja sitten kiroilla kuinka kylmä on?
 

SilsaUuhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings, Ruotsin maajoukkue
Onko se jotenkin katu-uskottavaa painella pihalla vähissä vaatteissa ja sitten kiroilla kuinka kylmä on?

Niin, katu-uskottavuuttahan lisää se, että heinäkuussa 30 asteen helteessä kuljetaan pipo päässä, mutta heti lämpötilan laskettua alle 10 asteen, pipon käyttö ei olekaan enää trendikästä. Sama pätee myös kaulahuiveihin.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Niin, katu-uskottavuuttahan lisää se, että heinäkuussa 30 asteen helteessä kuljetaan pipo päässä, mutta heti lämpötilan laskettua alle 10 asteen, pipon käyttö ei olekaan enää trendikästä. Sama pätee myös kaulahuiveihin.

Erittäin hyvin hoksattu ja aivan 100% totta. On tää maailma outo paikka, meistä ihmisistä puhumattakaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joo, pipo kuuluu sisälle ja kesällä, mutta talvipakkaseen ei.

Se ihmetyttää, että nuo teinipissistytöt pitää talvipakkasessa paitoja jotka loppuu tisujen alle ja housuja, jotka nippa nappa peittää pimpin. No, ei siinä mitään. Jos on kova niin on kova. Mutta SE ihmetyttää ettei sitten ollakaan kovia vaan nyhdetään paitaa alaspäin ja housua ylöspäin, ja täristään. EIKÖ PERKELE VOISI KERRALLA LAITTAA PÄÄLLE SELLAISIA VAATTEITA JOISSA TARKENEE?!?!

Sori kun huusin, mutta oikeasti ihmettelen.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Joo, pipo kuuluu sisälle ja kesällä, mutta talvipakkaseen ei.

Se ihmetyttää, että nuo teinipissistytöt pitää talvipakkasessa paitoja jotka loppuu tisujen alle ja housuja, jotka nippa nappa peittää pimpin. No, ei siinä mitään. Jos on kova niin on kova. Mutta SE ihmetyttää ettei sitten ollakaan kovia vaan nyhdetään paitaa alaspäin ja housua ylöspäin, ja täristään. EIKÖ PERKELE VOISI KERRALLA LAITTAA PÄÄLLE SELLAISIA VAATTEITA JOISSA TARKENEE?!?!

Sori kun huusin, mutta oikeasti ihmettelen.

Eiku täähän on selvä win-win tilanne ja suunniteltu tapahtumasarja. Jos pukeutuu yhtä halvasti kun muija komeimman kaverin tupareihin, eikä siltikään tuu poikaa, niin sitten voi vedota kylmyyteen ja hyristä huulet sinisinä että lämmitä Alpo mua, lämmitä. Tai jos etusormes on jäässä niin voit lämmittää sitä tuolla...
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen, mikä on suomijuntti, ja miten se poikkeaa esim. ruotsijuntista, yhdysvallatjuntista, etelä-afrikkajuntista tai venäjäjuntista.

Ihmettelen myös, mikä pakko on asua Suomessa, jos suomalaiset juntit, suomalaiset miehet (nämä lienevät tässä tapauksessa identtisiä ryhmiä), suomalainen sää ym. vituttaa niin paljon.

Junttejahan nyt on joka maassa, ja kyllä me (siis minä myös) ollaan noin ylipäänsä aika junttikansaa. Juntti tai ei, niin ei sitä tarvitse junttimaisesti käyttäytyä, eli itkeä itsensä uneen, kun joku musta homo saa kutsun Linnaan. Junttimaista on myös ottaa vakavasti mitä joku kirjoittaa keskustelupalstoille.
 
Ihmetellyt olen myös tuota nuorison pukeutumista. Ilmeisesti se sitten on muotia olla ilman takkia. Yks päivä hieman säälitti, kun duunissa kyytiin tuli n. 10v pikkupoika. Ja ilman takkia tietenkin, en sitten tiedä oliko sitten olevinaan muodikas ja leikkiä vähän isompaa kaveria. Sattumalta bussissa ei ollut juurikaan lämpöisempää kuin ulkonakaan, kun matkustamossa ei toiminut lämmöt. Ei mennyt kovin pitkä aika kun pikkujannu siirtyy eteen istumaan. Koska tuossa edessä oli lämpimintä, koska kuskin puhaltimet kuitenkin toimi. Eli ei sitten oltukaan kovin coolia.

Itse olen suosiolla sitten vähemmän muodin mukana kulkeva (en tosin olekaan enää teini ollut 10 vuoteen) ja pidän sitä takkia vaikka sitten bussissa, jos siellä ei muuten tarkene.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen mikä hinku Suomessa on rakentaa noita tornitaloja? Ymmärrän sen maissa missä tonttimaata on rajoitetusti käytössä, mutta ei se nyt edes pk-seudulla vielä niin suuri ongelma ole kuin esimerkiksi vaikkapa Manhattanilla.
Manhattan nyt on melkoinen ääriesimerkki, mutta kyllähän täällä pääkaupunkiseudulla on nimenomaan tonttipulaa lähellä keskustaa. Vaikka joidenkin mielestä se on ok matkustaa tunti suuntaan töihin, niin minä en siihen lähtisi. Keilaniemestä ei montaa minuuttia keskustaan mene, kun metro saapuu ja se luultavasti houkutteleekin suunnittelemaan siihen suht isoa asukastiheyttä. Niin ja väittäisin, että metron päälle rakennetut tornitalot on ekologisempia kuin vastaavan ihmismäärän omakotitalot Espoon metsissä ja ekologisuushan on todella in nykyään hei!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Perjantain pikkujoulukemuissa tuli hiukan nuoleskeltua erään kaverini, lesbotytön, kanssa. Jostain syystä hän ei silti kääntynyt heteroksi. Ihmetellä täytyy.
 

J.Petke

Jäsen
Perjantain pikkujoulukemuissa tuli hiukan nuoleskeltua erään kaverini, lesbotytön, kanssa. Jostain syystä hän ei silti kääntynyt heteroksi. Ihmetellä täytyy.

Mitä te molemmat sitten nuolitte jos heteroksi olisi pitänyt kääntyä?

Ihmetyttää ihmiset ketkä jaksavat katsella hiihtoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös