Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 992 429
  • 47 187

Puster

Jäsen
Kuinka GPS palvelimille saa tietoja päivitettyä?

Eli siis jos perustaisin vaikkapa ravintolan, mitä pitäisi tehdä tai kenelle ilmoittaa, että ravintola näkyisi ihmisten GPS-laitteiden hauissa? Paljonko se maksaisi ja kuinka nopeasti tiedot olisivat näkyvissä?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niihin törmää melkein päivittäin. Liikkuvat pareissa ja kyydissä on poliisit. Varsinkin Töölönlahden ympäristössä kun pyörii niin näitä näkee.

Poliisien hevoset ovat juuri Ruskeasuon tallissa. Käsittääkseni talli ja maneesi (josta puolet on nykyään sulkapallo yms. hallina) on rakennettu vuoden 1952 olympialaisia varten.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Heitä siemeniä naapurin räystääseen! Eiköhän tuo toimi, eikä tipuja tarvitse tappaa.

Mitään pelottimia esim. petolinnun kuvioita ei kannata yrittää. Omien kokemusten mukaan tiput nauravat partaansa kun ripustelet karkottimia. Seuraavan kerran ulostullessa ne jo istuvat esim. muovihaukan päällä ja pitävät hauskaa.

Mökkinaapurilla on pari muovikäärmettä veneensä kannella ja kuulemma toimii hyvin lokkikarkoittimina.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mökkinaapurilla on pari muovikäärmettä veneensä kannella ja kuulemma toimii hyvin lokkikarkoittimina.
Minä olen mökillä venevajassa koettanut kaikenlaisia otuksia, riippuvia ja tuulessa liikkuvia petolintuja, käärmeitäkin olen kokeillut, mutta ainakin Kymenlaakson pääskyset ovat noille vain naureskelleet. Ainoa tehokas keino millä olen onnistunut tipuja paikallisesti häätämään, on yksinkertaisesti tehdä alusta/tila sellaiseksi, etteivät edes linnut osaa siihen tehdä pesää tai muutoinkaan eivät voi siinä levähdellä.

Tässä tosin on varmaan melkoisesti eroa lintulajeista riippuen. Jokin arka pikkulintu voi olla häädettävissä kotikonstein, kukkoilevan metson häätämiseen taas tarvitaan nykyaikainen panssarivaunu. Tämä nimimerkillä "kokemusta on"
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä olen mökillä venevajassa koettanut kaikenlaisia otuksia, riippuvia ja tuulessa liikkuvia petolintuja, käärmeitäkin olen kokeillut, mutta ainakin Kymenlaakson pääskyset ovat noille vain naureskelleet. Ainoa tehokas keino millä olen onnistunut tipuja paikallisesti häätämään, on yksinkertaisesti tehdä alusta/tila sellaiseksi, etteivät edes linnut osaa siihen tehdä pesää tai muutoinkaan eivät voi siinä levähdellä.

Tässä tosin on varmaan melkoisesti eroa lintulajeista riippuen. Jokin arka pikkulintu voi olla häädettävissä kotikonstein, kukkoilevan metson häätämiseen taas tarvitaan nykyaikainen panssarivaunu. Tämä nimimerkillä "kokemusta on"

Itsellä on kokemusta pääskysistä ulkorakennuksessa. Ne palasivat vuosi vuoden jälkeen ja ainoa millä pystyi estämään pesinnän oli ovien kiinnipitäminen juhannukseen saakka.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Miksi lähisiwan kassatyttö on poliisin yläpuolella?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Helsingin keskuspuistossa iltakävelylle lauantaina lähteneet ihmiset pääsivät todistamaan, kuinka luonto kutsui erästä pariskuntaa julkisella paikalla...

...- Aika hitaanpuoleiselta se näytti. Taisivat olla pikkuisen humalassa, miehensä, koiransa ja hevosensa kanssa iltalenkillä ollut ohikulkija arvioi."

Joku päivä sitten oli juttua miehestä, joka raportoi olleensa liikkeellä 3-vuotiaan lapsensa kanssa ja osuneensa keskelle 'homo-orgioita' Keskupuiston kallioilla. Seuraava rapotti koskee sitten ehkä pelkästää koiraa ja hevosta?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Oisko Siwa toisessa kerroksessa tai pollari parkkihallissa. Muitakin mahdollisia teorioita tietty on, mutta luulisin noiden täsmäävän.
Tarkoitin sitä, että Sirppi & Wasaran kassaneiti voi julistaa jonkun humalaiseksi (sori, sulle en myy) mutta poliisi ei voi ellei suorita puhallus- tai verikoetta.

Eikä ole katkeruutta, mulle kyllä myytiin. Mietinpähän vain.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaisiko joku palstalainen kertoa mistä saisi halvalla teetettyä valokuvia internetin kautta. Ja olisiko jotain kokemuksia kuvien laadusta tai toimituksesta?

Siinä seuraavassa viestissä suositeltiin sitä Ifiä, mutta itse en sieltä enää kuviani aio tilata. Tossa keväällä kun tilasin muistaakseni juurikin noita 9 sentin kuvia, niin ne olivat laadultaan jopa yllättävänkin surkeita. Lisäksi kuvat eivät tulleet tilaamassani 10x15cm koossa vaan olivat 10x13cm.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tarkoitin sitä, että Sirppi & Wasaran kassaneiti voi julistaa jonkun humalaiseksi (sori, sulle en myy) mutta poliisi ei voi ellei suorita puhallus- tai verikoetta.

Eikä ole katkeruutta, mulle kyllä myytiin. Mietinpähän vain.

Alkoholilain pykälät 16 ja 19. Myyjä voi myös saada sakot, jos myy humalaiselle. En tiedä, onko poliisilla vastaavaa uhkaa.
 

Burtonn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tarkoitin sitä, että Sirppi & Wasaran kassaneiti voi julistaa jonkun humalaiseksi (sori, sulle en myy) mutta poliisi ei voi ellei suorita puhallus- tai verikoetta.

Eikä ole katkeruutta, mulle kyllä myytiin. Mietinpähän vain.

Mulleppa ei yksi kaunis sunnuntai myyty, olin vatten klart ja autolla liikkeellä, mutta Eestin Eve sanoi että sina ei myydä sina olla jo juonu! (Lempäälä, keskusta) Muutenkin akka on aina tympeä kaikille, emäntäkin vaihtaa kauppaa jos meidän etelän vahvistuksemme on kassalla, kuulemma ei viitti kattoa sitä sitruunaa...
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Tarkoitin sitä, että Sirppi & Wasaran kassaneiti voi julistaa jonkun humalaiseksi (sori, sulle en myy) mutta poliisi ei voi ellei suorita puhallus- tai verikoetta.
Ei yrityksen tarvitse myydä ylipäätään jos ei halua. Jos kauppiasta ei joku asiakas nappaa, saa jättää myymättä ihan kenelle huvittaa. Toki jos se joku sattuu olemaan vaikka mustalainen tms., niin metelihän siitä nousisi ja syrjintäsyytteen voisi sitten saada.

Takavuosina tein itse paljon kauppahommia, ja yhdessä paikassa kauppias kielsi myymästä eräälle hankalalle asiakkaalle yhtään mitään. Ei se päissään ollut ikinä, vittuili vaan usein. Asiakas siis, ei kauppias.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Onkohan kenelläkään käsitystä miten teatterin (HKT) ensi-iltaan ja varsinkin sitä seuraaviin ensi-iltabileisiin pitäisi pukeutua? Aina mielummin hippusen yli kuin yhtään ali...?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Onkohan kenelläkään käsitystä miten teatterin (HKT) ensi-iltaan ja varsinkin sitä seuraaviin ensi-iltabileisiin pitäisi pukeutua? Aina mielummin hippusen yli kuin yhtään ali...?
Smokki ehdottomasti. Parempaa käyttötarkoitusta (ja tekosyytä) smokin käyttämiseksi ei olekaan kuin ensi-illat.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
On saattanut olla tässä ketjussa jo aiemminkin, mutta laitetaan nyt "kertauksen vuoksi". Eli miten ihmeessä voi olla mahdollista, että Artic Sea -laiva on edelleen kateissa ?. Luulisi nyt että joku olisi sen nähnyt. Kuussa on käyty 40 vuotta sitten, mutta yksi laiva katoaa kun kusilumeen Suomen ja Algerian välillä.
Jossain uutisessa mainittiin että "kaappaajat" olisivat tuhonneet kaikki tutkalaitteet ym. Veivätkö myös miehistön kännykät ym viestintälaitteet ? Onko laiva kenties upotettu ja miehistö viskattu mereen kun mikään muu laiva ei ilmeisesti ole sitä nähnyt? Luulisi nyt että tuolla reitillä jota laiva kulkee tai piti kulkea on aika monta paattia menossa ?
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mistä voi selvittää, mitä kiinteistörekisteriotteessa olevat osuudet yhteisiin alueisiin ja erityisiin etuuksiin pitää sisällään?

Itsellä on tilanne, jossa on etuuksia mm. pariin isoon vesialueeseen, 3 järveen/lampeen, venerantaan ja pariin eri apajapaikkaan.

Mitään muuta hajua ei ole, kuin nuo muutama lampi, jotka olen kartalta löytänyt. Mitähän nuo etuudet voivat pitää sisällään, ja mistä niitä selvittää lisää?

Esim. Tuo ainoa maa-alueeseen liittyvä osuus kiinnostaisi, eli tuo veneranta. Kiinnostaisi selvittää saisinko jonnekin viedä veneen, ja minne.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mökkinaapurilla on pari muovikäärmettä veneensä kannella ja kuulemma toimii hyvin lokkikarkoittimina.

Meillä on käytössä sama keino. Toimii myös pääskysiin, jotka aikaisemmin pitivät veneen targaa ja valomastoa hengailu- ja paskomispaikkanaan.

Miten pitäisi karkottaa mökkirantaan innokkaasti pyrkivä joutsenpari? Nuo ovat melko ikäviä naapureita.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meillä on käytössä sama keino. Toimii myös pääskysiin, jotka aikaisemmin pitivät veneen targaa ja valomastoa hengailu- ja paskomispaikkanaan.

Miten pitäisi karkottaa mökkirantaan innokkaasti pyrkivä joutsenpari? Nuo ovat melko ikäviä naapureita.

Velipoika esti kanadanhanhien tontille tulon parikymmentäsenttiä korkean rautalanka-aidan avulla. Aikaisemmin hanhet tulivat syömään tontille vedestä kävellen, mutta aita lopetti tämä. En tiedä olisiko jostain "öljyntorjuntapuomista" apua. Mehukanistereita naruun ja veteen kellumaan??
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Onkohan täällä ketään, kuka tietäisi vähän Tampereen bussikorttisysteemeistä? Eli siis haluaisin vaihtaa korttini maksutapaa niin, että se vaihtuu kausilipusta niin sanottuun arvolippuun, eli että sinne ladataan haluttu määrä rahaa ja niillä sitten rullataan. Onnistuuko se ihan vain normaalissa latauspisteessä sanomalla, että haluan arvolipun?

EDIT! Onnistui kyllä.
 
Viimeksi muokattu:

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Linnut tykkäävät jostain syystä erityisen paljon tämän kämpän ikkunasta ja koko ajan ovat siihen päätään hakkaamassa. Voiko asiaa korjata millään muulla tavalla kuin pitämällä verhot kiinni kellon ympäri? Avaanko ikkunan kokonaan ja napsin lintuja pesäpalloräpylällä ja kiikutan sitten turvallisesti rappusia pitkin ulkoilmaan?

Naapureilla on ikkunassa A4-paperiarkki, johon ovat piirtäneet ison mustan linnun siivet levällään.

Ei ole kuulema enään kopsunut pikkulintuja laseihin.

Edit. Jos pyörätiellä on mopolla ajo sallittu, niin saavatko mopoilijat pääsetellä siinä menemään 40 km/h vai onko niillä jokin nopeusrajoitus?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kenellä ihmisellä oli ensimmäinenä sikainfluenssa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös