Ässät Mestikseen?

  • 159 921
  • 516

Jande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Arsenal
Kun mulla jotenkin on sellainen fiilis, etteivät Ässät tipu Mestikseen vaikka Sport tämän veisikin. Liiga tulee asiassa jotenkin vastaan ja pelastaa Ässät. Tuntuu utopialta mutta jokin kutina asiasta meikäläisellä on.

Ei. Ässät kuuluu mestikseen jos tämän sarjan häviävät. Ei kabinettia, eikä muutakaan vaan tylysti sarjaa alemmas. Itse en kehtaisi moista edes liiga-hallituksessa edes ehdottaa.

Toinen asia mitä tulee mieleen, olisi viimeistään nyt polttaa (tai poistaa ainakin hallista kahdeksi kymmeneksi vuodeksi) kaikki mikä muistuttaakaan keväästä 2006. Tuntuu että noilla meriiteillä osa porukasta edelleen kentällä vetää. Jos kaksi erää ollaan päätä lyhyempi kentällä ja kaikki kaksinkamppailut hävitään, on taso jotain muuta kuin liiga-tasoa. Silloin 2006 mm. Kärpät voitettiin samalla tavalla, mutta se oli silloin se. Nyt on ihan eri pelit ja näissä on nämä säännöt.
 

Velli_Ketola

Jäsen
Suosikkijoukkue
---
Ei. Ässät kuuluu mestikseen jos tämän sarjan häviävät. Ei kabinettia, eikä muutakaan vaan tylysti sarjaa alemmas. Itse en kehtaisi moista edes liiga-hallituksessa edes ehdottaa.

Aivan totta, mikäli Sport tämän sarjan vie niin Vaasa kuuluu liigakartalle ja Ässät voi nauttia maisema-ajeluista ympäri Suomenmaata.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Porin Ässät ei armopaloja ota, me pelaamme ensi kaudella Mestistä ja sillä selvä. Jos Ässät liigaa pelaa ensi kaudella jonkin porsaanreiän kautta seuraan Ison Mustan esimerkkiä ja siirrän itseni lopullisesti takavasemmalle Porin Isostamäestä. Mestiksessä taas olen sataprosenttisesti joukkueen takana, kumhan muutama välttämätön muutos tehdään.
 

Dustwallow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Skellefteå AIK, PoPa und Red Wings
Tämä taas pistää lumipallon nopeasti pyörimään siihen suuntaan, että Ässät ei saa Mestikseenkään mitään ihme jengiä. Pelaajabudjettia joudutaan leikkaamaan rajusti, sponsoritulot romahtavat, lipputulot romahtavat jne.

Näinpä, korpivaelluksesta tullee pitkä ja tuskainen. Taitaa tilanne olla se, ettei markkinoilla ole hirveästi vapaana edes Mestistason pelureita, ja mielestäni ei olisikaan järkevää yrittää koota liiganousuun pyrkivää joukkuetta ensi kaudeksi, koska se ei tule enää tässä vaiheessa onnistumaan. Rohkeasti A-junnujen runko Mestisedustukseen (eipä taida olla paljon vaihtoehtojakaan?), uskoisin että A-junnut kykenisivät välttämään Suomi-sarja karsinnat. Siitä sitten pitkäjänteisellä työnteolla, realistisesti liiganousu tavoitteeksi kaudelle 2012-2013 (onko liian aikaisin?).
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En epäile hetkeäkään. Tämä taas pistää lumipallon nopeasti pyörimään siihen suuntaan, että Ässät ei saa Mestikseenkään mitään ihme jengiä. Pelaajabudjettia joudutaan leikkaamaan rajusti, sponsoritulot romahtavat, lipputulot romahtavat jne.

Tami sanoi Poriaikanaan, että Mestis olisi kuolinisku Ässille. Talous oli silloin eri jamassa, mutta kusessa ollaan joka tapauksessa nytkin ja pahasti.

Enpä sanoisi noin. Itse asiassa putoaminen on tavallaan hyväkin asia, saadaan rauhassa ajaa sisään omat kärkijunnut A:sta. Juuri nyt meillä on kuitenkin paljon periaatteessa liigakelpoista materiaalia, jota vain pitää jalostaa vuosi kaksi Mestiksessä. Hyvä valmentaja toki tarvitaan, ja se ei voi tietenkään sattuneista syistä olla Alpo.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Mestis ---> konkurssi ---> nimen vaihto ---> Ape vaihtoon?

Mestis --> konkurssi --> Suomi-Sarja. Konkurssin tehnyt joukkuehan putoaa automaattisesti yhden sarjatason alaspäin.

Mikäli näin käy niin ensi kaudella mm. Ässät - KJT TuusKi ja Ässät - HC KeskiU.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mestis --> konkurssi --> Suomi-Sarja. Konkurssin tehnyt joukkuehan putoaa automaattisesti yhden sarjatason alaspäin.

Mikäli näin käy niin ensi kaudella mm. Ässät - KJT TuusKi ja Ässät - HC KeskiU.

Minkäs takia Ässät nyt konkurssin tekisi? Velaton seura, kassassa on miljoona ja Sportilta tulee toinen miljoona.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Porin Ässät ei armopaloja ota, me pelaamme ensi kaudella Mestistä ja sillä selvä.
Pitääkö sullekin haistattaa vitut? Mun käsittääkseni sarja menee neljästä voitosta poikki ja Sportilla on niitä vasta kolme. Jos niin käy että pudotaan Mestikseen niin sitten mennään niillä mitä on, mutta edelleen Ässät on SM-liigajoukkue ainakin pääsiäiseen.

JOS Ässät putoaa niin sitten katsellaan mitä tehdään mutta nyt pidetään kaikki tarmo siinä ettei putoa. Jopa nuo joukkueen alisuorittamisesta haukutut pelasivat hyvin kolmannessa erässä niin miksi meidän kannattajien pitäisi luovuttaa?

EDIT: Joko palataan astialle lankalauantaina tai sitten modet saavat lukottaa koko ketjun (toivottavasti)
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Mestis --> konkurssi --> Suomi-Sarja. Konkurssin tehnyt joukkuehan putoaa automaattisesti yhden sarjatason alaspäin.

Mikäli näin käy niin ensi kaudella mm. Ässät - KJT TuusKi ja Ässät - HC KeskiU.

No tuskin käy. Mutta onhan sieltä noussut KalPakin.

Nousut, tuhot, uudet uhot. Ne kuuluvat urheiluunkin. Ei tässä mitään sen ihmeempää. Kokeakseen iloa täytyy välillä kokea tuskaakin. Toivotaan nyt totisesti, ettei asiaa vaan lähdetä ratkomaan missään kabineteissa tai saunojen lauteilla.

Huikeaa nähtävää tämä sarja on kokonaisuutena tarjonnut.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
vero kirjoitti:
Enpä sanoisi noin. Itse asiassa putoaminen on tavallaan hyväkin asia, saadaan rauhassa ajaa sisään omat kärkijunnut A:sta.

Nyt olen kyllä täysin erimieltä kanssasi. Junnuja saa kyllä rauhassa ajaa sisään, mutta vuosikausia. Enää ei eletä aikaa 20 vuotta sitten. Nyt jos Ässät putoaa niin en usko ollenkaan, että lähivuosina, jos koskaan nousevat takaisin liigaan. Homma vaan on muuttunut ja seurauskolliset pelaajat ovat poistuneet markkinoilta. Mikään ei ole kuten ennen. Putoaminen on yhtä, kun hyvästi Porin Ässät. Voi vittu.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt olen kyllä täysin erimieltä kanssasi. Junnuja saa kyllä rauhassa ajaa sisään, mutta vuosikausia. Enää ei eletä aikaa 20 vuotta sitten. Nyt jos Ässät putoaa niin en usko ollenkaan, että lähivuosina, jos koskaan nousevat takaisin liigaan. Homma vaan on muuttunut ja seurauskolliset pelaajat ovat poistuneet markkinoilta. Mikään ei ole kuten ennen. Putoaminen on yhtä, kun hyvästi Porin Ässät. Voi vittu.

Voi olla näinkin, mutta jonkunlainen haavekuva pitää tulevaisuutta varten pitää mielessä. On nimittäin 98% varmaa, että Ässät ei Sporttia Vaasassa voita.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pitääkö sullekin haistattaa vitut? Mun käsittääkseni sarja menee neljästä voitosta poikki ja Sportilla on niitä vasta kolme. Jos niin käy että pudotaan Mestikseen niin sitten mennään niillä mitä on, mutta edelleen Ässät on SM-liigajoukkue ainakin pääsiäiseen.

JOS Ässät putoaa niin sitten katsellaan mitä tehdään mutta nyt pidetään kaikki tarmo siinä ettei putoa. Jopa nuo joukkueen alisuorittamisesta haukutut pelasivat hyvin kolmannessa erässä niin miksi meidän kannattajien pitäisi luovuttaa?

EDIT: Joko palataan astialle lankalauantaina tai sitten modet saavat lukottaa koko ketjun (toivottavasti)

Niin moni asia on tällä hetkellä pielessä, että en jaksa usko ihmeeseen. Ikävä kyllä. Ja rehellisesti sanoen en ole aivan varma kumpi vaihtoehto olisi nyt parempi säilyä vai tippua? Ihmesäilyminen ja sama meininki jatkuu. Paska on nyt puhkaistava.

Kunnioitan toki asennettasi. Osaatko muuten luistella? Mahtuisit varmasti joukkueeseen, varsinkin jos uskallat ottaa vielä jonkun mustelman.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Nyt olen kyllä täysin erimieltä kanssasi. Junnuja saa kyllä rauhassa ajaa sisään, mutta vuosikausia. Enää ei eletä aikaa 20 vuotta sitten. Nyt jos Ässät putoaa niin en usko ollenkaan, että lähivuosina, jos koskaan nousevat takaisin liigaan. Homma vaan on muuttunut ja seurauskolliset pelaajat ovat poistuneet markkinoilta. Mikään ei ole kuten ennen. Putoaminen on yhtä, kun hyvästi Porin Ässät. Voi vittu.

Jos se onnistuu Sportilta niin onnistuu se jollain aikajänteellä Ässiltäkin. Juniorityö on vain pidettävä tip-top kunnossa (paljon paremmassa kuin mitä se nyt on esim. B:ssä) jotta sieltä saadaan runko. Sitten muutama kokenut täsmävahvistus (kuten Sihvonen Sportissa) ja hyvät ulkkarit (paremmat kuin Sportin nyk. trio) ja ennenmuuta asiansa osaava scouttaus ja valmennusporras. Ehkä jopa saamme Jesse Joensuun sitten 35-vuotiaana AHL/NHL veteraanina nostamaan Ässiä sarjaporrasta ylemmäs...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän tuossa sarjassa on jo niin paljon ollut käänteitä että mikä tahansa on mahdollista. Itse olin jo ihan varma sen 5-0 voiton jälkeen että Ässät vie sarjan mutta niinpä vaan Sport punnersi pari voittoa ja on nyt taas vuorostaan johdossa. Jos on Ässillä paineita seuraavassa pelissä niin kyllä niitä on Sportillakin, ja minä olen edelleen sitä mieltä että Ässät on parempi joukkue kuin Sport - henkisestä puolesta se vaan kiikastaa. Jos Ässät vaan saa jollain ilveellä samanlaisen hengen päälle heti pelin alusta, kuin tuossa tämänpäiväisen ottelun lopussa, niin kyllä Ässien pitäisi pystyä Sport voittamaan.

Ässät on helvetin vaikeassa tilanteessa tällä hetkellä mutta ei tämä sarja minun mielestäni siltikään ole vielä ratkennut, kaikki on mahdollista. Ei muuta kuin onnea matkaan Vaasaan ja taistelkaa perkele!
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Turha on porilaisten vielä päätään perseeseen tunkea. Te voititte pelit #2 ja #3. Kaksi voittoa on Ässät ottanut Sportia vastaan ja mikään ihme ei ole jos sama toistuu nyt. Tänään Sport oli kaikessa parempi, sitä ei voi kieltää. Ässillä kyllä maila tärisee pahasti, sen näki kaikki jo eka erässä. Itse kuulun siihen ryhmään joka ei tuuleta ennen kuin homma on selvä, ja kaikkein vaikein voitto meillä on vielä ottamatta. Torstaina ollaan helvetin paljon viisaampia tässäkin asiassa.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ässät on helvetin vaikeassa tilanteessa tällä hetkellä mutta ei tämä sarja minun mielestäni siltikään ole vielä ratkennut, kaikki on mahdollista. Ei muuta kuin onnea matkaan Vaasaan ja taistelkaa perkele!

Näinpä. Katsellaan nyt ensin. Visiot putoamisen eduista hahmottuvat sitten seuraavan vuosikymmenen aikana, kun Ässät nousee tuhkasta liigan mitaleille. Mutta just nyt ei mitkään Mestis-kyläkiekkopeijaiset Porissa kiinnosta hevon vittua! Vaikka kai kaikkeen tottuu.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ei. Ässät kuuluu mestikseen jos tämän sarjan häviävät. Ei kabinettia, eikä muutakaan vaan tylysti sarjaa alemmas. Itse en kehtaisi moista edes liiga-hallituksessa edes ehdottaa.

Aamen. Tätä itsekin kannatin ennen karsintasarjan alkua ja kannatan edelleen. Pelaamalla pelit pitää päättää. 15 joukkueen liiga olisi hullu, samantien täysi kaksikymmentä.
Ehkä jopa saamme Jesse Joensuun sitten 35-vuotiaana AHL/NHL veteraanina nostamaan Ässiä sarjaporrasta ylemmäs...

Oi kyllä. Tosin uskon, ettei Jesse AHL:ssa ihan reilua kymmentä vuotta paina, heh.. Palaa kuitenkin Poriin juhlittuna NHL-veteraanina. Kannua nostellaan Porissa 2020, sen mää ennustin jo Jatkoajan alkutaipaleilla.

Ihmesäilyminen ja sama meininki jatkuu. Paska on nyt puhkaistava.

Tähän sontaan ei auta hypersuperpesuaineet. Totaalinen viemärinrassaus kera kunnon suolihuuhtelun.
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kai tänne liigapuolelle pitää tulla pari sanaa sanomaan kun vielä pahimmassa skenaariossa kerkiää.

Ässäthän on juurikin siellä missä ennen kautta ennustettiin. Se mikä vituttaa, niin matkalla näihin karsintoihin Ässät pelasi helvetin hyvin ne muutamat pelit mitä kauden aikana näin. Jotenkin tuntuu, että se on väärin tulosurheilussa jos kalkkiviivoilla häviät pleijaripaikan, niin kohta pelaat mestiskarsintoja.

Kolikon toinen puoli on taas se että kyllä näihin peleihin viimeistään luulisi haluja riittävän. Nyt kun näyttää siltä että Ässät on täynnä lapasia niin pistäisin sen Alpon piikkiin. Saatana kyllä valmentajan pitäisi jotain raivoa saada pelaajiin tässä vaiheessa.

Jos Ässät jotenkin vielä sarjan kääntää, niin Suhoselle pitää antaa monoa. Jos taasen Ässät häviää Suhonen pitää teloittaa aamunkoitteessa.

Edit:
Vaikka kai kaikkeen tottuu.

Paitsi jääpuikkoon perseessä.
 
Viimeksi muokattu:

Kai-Sakari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panelian Raikas
Paskat ei ole vielä housuissa, vaikka pidättäminen onkin vaikeaa. Apea lienee enää turha kenkiä, kyllä se lopullinen rypistys on tuolla miehityksellä löydettävä. A-junnut on pelinsä pelannut, ja monilla hyppäys miesten peleihin kovilla paineilla olisi mahdoton suoritus. Toivottavasti nähdään peli nro. 7.

SaiPa olisi kiiman näihin peleihin löytänyt sarjasijoituksensa takia, Tappara pelasi Saariselle. Lukosta ja Ässistä tähän jamaan arvottiin nyt Ässät, tulos on mitä on. Kahden matsin voittoputki ei ole mahdoton, mutta torstai tulee nopeasti. Voivottelut vittuun ja nöyrästi Pohjanmaalle.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Itse sanoin Ässien johtaessa otteluvoitoin 2-1, että Sportilla vielä omat mahdollisuutensa ja homma ei ole selvä ynnä muuta... Nyt voisin sanoa taas samaa. Homma on vielä kaukana taputellusta. Ässille jäi varmasti ottelun lopusta vitunmoinen positiivinen agre päälle, kun taas Sportilla on nyt käytännössä ensimmäistä kertaa aikas suuret paineet = keppi tärisee niin kuin tänään 3. erän lopussa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Voi Jeesus, ei voi muuta sanoa. Yksi tappio ja pahin painajainen realisoituu, se on nyt fakta. Vielä on tietysti toivoa, kun ainakin 60 minuuttia on vielä pelaamatta, mutta pakko se on alkaa miettiä tuota uutta sarjatasoa. Onko nyt näin, että jokainen pelaajadiili raukeaa, jos lähtö tulee? No, kyllä minä uskon, ettei ihan kaikki katoa, kuin pieru Saharaan. Mutta kun kotimaisia pelaajia on enää mahdotonta tässä vaiheessa hankkia, niin ainoa mahdollisuus taitaa olla muukalaislegioonan ja junnujen ristisiitos.

Moni asia menee pudotessa romukoppaan ja duuneja lähtee alta, niin toimistolta kuin suorittavalta puoleltakin. Sponsoritulot laskee, kaupungin tuet laskee, junnuhallin voi unohtaa ja niinpäin pois. Ainoa mahdollisuus taitaa olla satsata tulevaan joukkueeseen joka ainoa penni, kuin suinkin mahdollista. Nousu takaisin heti vuoden päästä on mielestäni ainoa mahdollisuus, mitä Ässillä on. Tärkein pala on valmennus ja sitten joukkue. Joukkueen pitää olla liigatasoa tai ainakin lähellä sitä heti alusta alkaen. Maksoi mitä maksoi, pankista saa lainaa uutta lisenssiä varten. Korpivaellukseen ei voida jäädä...

Mutta nyt täytyy vielä unohtaa kaikki kaaosteoriat ja saada joukkue viimeiseen taistoon! Jos se vaatii Suhosen ulostamista, niin siitä vaan. Kaikki temput on käytettävä. Vaikka Jortsu kehiin ja lyödään pöytään kasa dollareita ja sanotaan, että nää on sun, jos Pata pelaa ensi kaudella liigaa! Mutta jotain on nyt tehtävä, perkele!
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kerro toki lisää?

No ensinnä vastustaja on hyvä. Tämä nyt ei ole sinällään pielessä Ässien osalta.

Ylivoima ja alivoima on täysin alle kaiken arvostelun. Näkikö joku lunta Ässien alivoimamiesten housuissa. Itse en nähnyt yhtään kiekon plokkausta, muutama laukaus tuli vahingossa päin.

Kuinka monta kaksinkamppailua Ässät voitti kahdessa ensimmäisessä erässä? Kolmannessa Sportti nosti selän ylös ja Ässät näytti vähän paremmalta.

Vaasan ääripieni kaukalo suosii taistelevaa joukkuetta. Ja Ässät ei ole tässä sarjassa se taistelevampi joukkue.

Jos pelaajat ovat kuukauden löysäilleet, ei ole mitään keinoa kääntää nappulaa yhtäkkiä pelaa asentoon.

Avainpelaajat ovat jo pitkään keskittyneet valmentajan vaihtoon. Tuskin tämä nyt yhtäkkiä muuttuu.

Tässä muutama alkuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös