Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 977 139
  • 47 167

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jatkoajan naiset, nyt hereillä. Miehiltä en edes kysy, koska ette te mitään tiedä.

Tilanne on tämä, että elämäni tärkein ihminen valmistuu tässä kesän kynnyksellä opinahjostaan ja ongelma on luonnollisesti oikea valmistujaislahja. Koruja on ostettu sen sata jokaisena jouluna, mutta se kai se olisi luonnollisin vaihtoehto.

Mitä voi ostaa 19-vuotiaalle nuorelle naiselle valmistumisen kunniaksi? Autoa on turha ehdottaa, koska sellainen on jo, helikopteriin ei riitä massit ja koirille olen allerginen.
Kyllä minä ainakin tiedän.

Vie hänet matkalle, sellaiseen paikkaan josta tiedät hänen pitävän. Siellä sitten kosit - paitsi jos tämä neito ei olekaan tyttöystäväsi vaan siskosi. Silloin suosittelen jättämään kosimatta ja pussaamatta, vaikka miten Gutittelisi...

Juu, matka jonnekin lämpimään. Siinä se.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Sähkökoneella, ja ongelma on sama, eli repii ja tekee kipeää. Tästä syystä olen alkanut katsella jotain höylää, mutta niitäkin on niin mieletön määrä. Täytyy vaan ostaa joku ja lähteä siitä testailemaan.

itselläni oli sama ongelma, kun ajoin "vanhalla" sähkökoneella. Se oli sellainen Philipsin "kolmipyöräinen" ajopää ja ei todellakaan sopinut minulle. Vaihdoin sitten Brauniin, eli tasaiseen ajopäähän ja ongelma hävisi. Mulla se oli vissiin se, että iho jäi sen kolmipyöräisen väliin, joka teki sitten samanmoiset jäljet minulle.

Mutta joo, kokeile höylää toisille ei vaan käy mitkään koneet. Tuskin iho ainakaan punoittaa sen jälkeen, verta voi kyllä tulla...
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mutta joo, kokeile höylää toisille ei vaan käy mitkään koneet. Tuskin iho ainakaan punoittaa sen jälkeen, verta voi kyllä tulla...
Itse saan verta tulemaan parranajossa vain aataminomenan päältä sipaistessa (jos sen tekee varomattomasti). Muuten Gilletten Mach 3 Turbo on palvellut jo pitkään hienosti. Itselläkin oli sama ongelma sähkökoneiden kanssa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla myös oli ongelmia partakoneiden kanssa enemmän kuin höylien. Oikeastaan höyläämisessä ei ole vaarana kuin tuo em. aatamin omppu ja joskus huolimattomuuksissaan jos tekee sivuttaisliikkeen. Koneista on käytössä ollut sekä Braunin että Phillipsin peruskoneet ja tällä hetkellä käytämättömänä lojuu Phillipsin vuoden vanha vedenpitävä sähköaparaatti. Kaikilla punoitti ja kirveli kaulaa ajelun jälkeen, vaikka kuinka sääteli eri rasvoilla meininkiä.
 

Raparberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho ja HIFK
itselläni oli sama ongelma, kun ajoin "vanhalla" sähkökoneella. Se oli sellainen Philipsin "kolmipyöräinen" ajopää ja ei todellakaan sopinut minulle. Vaihdoin sitten Brauniin, eli tasaiseen ajopäähän ja ongelma hävisi. Mulla se oli vissiin se, että iho jäi sen kolmipyöräisen väliin, joka teki sitten samanmoiset jäljet minulle.

Mutta joo, kokeile höylää toisille ei vaan käy mitkään koneet. Tuskin iho ainakaan punoittaa sen jälkeen, verta voi kyllä tulla...

Tuollainen Philipsin kolmipyörä minullakin repii karvat niin että kipeää tekee ja naama punoittaa pahasti. Vanha vitsi pitää paikkansa, ei tarvi vettä eikä vaahtoa, koska vesi tulee silmistä ja vaahto suusta. Braun oli vähän hellempi, mutta eivät jostain syystä kestä pitkään. Nyt olen monta vuotta jo ihan höylällä vedellyt ja menee oikein mukavasti. Geelimuotoista vaahtoa lämpimällä vedellä pestyyn naamaan, antaa hetken muhia ja sitten suorilla lyhyillä vedoilla aina väliin höylä hyvin huuhdellen. Voiteista yms en kyllä osaa muuten mitään sanoa, niitä ei ole tullut käytettyä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä voi ostaa 19-vuotiaalle nuorelle naiselle valmistumisen kunniaksi? Autoa on turha ehdottaa, koska sellainen on jo, helikopteriin ei riitä massit ja koirille olen allerginen.

Mun ehdoton suosikkini on lahjakortti kauneushoitolaan. En tiedä, missä päin asustelette, mutta eiköhän jokaiselta paikkakunnalta löydy jokunen hyvä paikka. Mun mieheni aikoinaan osti mulle lahjakortin Escape Day Spa:han, joka sijaitsee Hotelli Tornissa Forumin kupeessa. Kyseinen paikka ei ole halvimmasta päästä ja oma hoitoni on kustantanut n. 100€:n verran. Mutta onkin sitten ollut jokaisen sentin arvoinen. En tiedä yhtään naista, joka ei moista arvostaisi. Sen sijaan tiedän useita naisihmisiä, jotka eivät viitsi rahojaan moiseen "tuhlata".

Kyllä mulla ainakin sielu lepää totaalisesti, kun kuuntelen japanilaistyylistä pimpelipompeli-musiikkia euforisessa tilassa, samalla kun naishenkilö hoitaa ulkoista kauneuttani. Ja sillä energialla, mitä siitä reissusta jää käteen, jaksaa taas kuunnella kakaroiden kiljumista ja siivota samoja sotkuja hivenen paremmin.

Vaihtoehtoja on paljon ja jos rahaa on käyttää myös itseesi, suosittelen vaikkapa vain yhden yön reissua johonkin kylpylään, missä hoitoja on mahdollista saada. Ei se miehillekään huonoa tee, eikä varmastikaan ole sellaisia ihmisiä lähettyvillä, jotka siitä huumoria repivät.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Testaa jotain kunnollista höylää eikä mitään kertakäyttökuraa.

Juurikin näin. Jos ei ole rahasta kiinni, niin osta Gilletten neliteräisiä. Itse olen käytellyt niitä viikonloppuisin ja muuten halvempia Gillette Blue II Plus -teriä, jotka ovat mielestäni hinta-laatusuhteeltaan hyviä. Tärkeää on mielestäni, että terän ja varren välissä on nivel, niin pysyy oikea kulma helpommin. Lisäksi yhtä terää tulee käyttää n.5 kertaa, 10 kertaa samalla terällä on liikaa. Siis jos koko naaman ajaa kerralla.

Kaiken A ja O parranajossa on minun mielestäni ihon valmistelu. Eli ensin kasvojen pesu lämpöisellä vedellä ja sitten mielellään vielä pidetään vähän aikaa kuumassa vedessä kasteltua pyyhettä kasvoilla.

Allekirjoitan myös tämän. Saunan yhteydessä parran ajaminen on myös hyvä keino, kunhan muistaa hien huuhdella ennen ajoa. Jos kiireessä joutuu parran ajamaan, niin yleensä haavan saa aikaan. Lopuksi naama kannattaa huuhdella puolestaan kylmällä vedellä, että ihohuokoset supistuvat. Jos ei ole kiire niin voi tämän jälkeen myös antaa ihon rauhoittua, ennen after shave -voiteen laittamista. Myös alkoholipohjaisiin partavesiin voi totuttautua pikkuhiljaa ja nimenomaan hyvän parranajon jälkeen.

Eli yleisimmät virheet ovat: kiire, tylsä terä, huonot valmistelut ja huono viimeistely, jossa laitetaan ihoa ärsyttävä voide auki revittyyn naamaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse saan verta tulemaan parranajossa vain aataminomenan päältä sipaistessa...
Oikeastaan höyläämisessä ei ole vaarana kuin tuo em. aatamin omppu...
Kyllä naisilla on sitten helppoa. Voivat ihan huoletta vedellä höylällä pitkin ja poikin naamakarvoitustaan, eikä ole vaaraa, että aataminompusta jäisi pelkkä raato jäljelle. Ja mitä naiseuteen tulee, voin tämän kerran paljastaa, että oikea nimeni on Simona, joten voin tarjota asiantuntemustani myös Graingerin lahjaongelmaan.

...suosittelen vaikkapa vain yhden yön reissua... ...missä hoitoja on mahdollista saada. Ei se miehillekään huonoa tee, eikä varmastikaan ole sellaisia ihmisiä lähettyvillä, jotka siitä huumoria repivät.
Yhden yön hoitoja? Niin no, ei olis turhan perinteinen lahja, joten varaukseton peukku täältä moiselle idealle. Tai sitten voisi ajatella niinkin, että jos kyseisellä nuorella naisella on jo auto, niin osta mopo! Myös kynnysmatto voisi toimia, paitsi jos itse jo toimii sellaisena. Noo, leikki leikkinä. Mielestäni yleispätevä sääntö naisille hommattavien lahjojen kohdalla on se, että turha stressata, jotain vikaa siinä lahjassa on joka tapauksessa.

Terv. Simona, tosivosu
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Firman Transporteriin ilmestyi tänään trippimittariin seuraava teksti:"Service INSP". Vilkuttelee tuollaista siinä aina minuutin verran käynnistyksen jälkeen. Vihjaako ihan vain siihen, että huoltoväli on tullut täyteen, vai onko kysymys jostakin akuutimmasta? Auton ohjekirjasta en tuosta mitään tietoa löytänyt.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysymys iTunesista. Jouduin asentamaan koneelle Windowsin uusiksi ja sitä myötä myös iTunesin. Edellisessä "koneessa" iTunes pienentyi pieneksi soittimeksi tehtäväpalkissa. Nyt uuden asennuksen myötä se ei sitä enää tee. Mikä avuksi? En löytänyt asetuksistakaan mitään ruksiboksia.

Ken tietää?

Luultavasti olet jo löytänyt, mutta kyllä minulla on ainakin Näkymä-> Vaihda minisoittimeen (Crtl+M).
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Firman Transporteriin ilmestyi tänään trippimittariin seuraava teksti:"Service INSP". Vilkuttelee tuollaista siinä aina minuutin verran käynnistyksen jälkeen. Vihjaako ihan vain siihen, että huoltoväli on tullut täyteen, vai onko kysymys jostakin akuutimmasta? Auton ohjekirjasta en tuosta mitään tietoa löytänyt.
Huoltoväli on täyttymässä.

Muistaakseni Volkswagenissa tuo huoltoväli on ilmaistu muodossa 25tkm TAI merkkivalon syttyessä (kumpi sattuukin aikaisemmin). Jossain vaiheessa tuo huoltovalo alkaa palamaan koko ajan, jolloin auto on syytä kiikuttaa viimeistään huoltoon.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Läppärin laturi ei jostain kumman syystä toimi kunnolla. Jos hyvin käy, saatan puristamalla saada aikaan hetkellistä latausta. Ongelma vaan on siinä, että käsi "palaa" enkä jaksa puristaa siitä liikkumatta kovinkaan pitkään.

Olisiko vinkkejä akuuttiin hätään? Auttaisko jeesusteippi tai jotain? Olen pulassa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Miksi jauhelihassa on se suojamuovi?

Paketin sisällä vai se joka on paketin päällä. Jauhelihan alla oleva "suojamuovi" imee veren ja muut moskat itseensä, että suojakaasuun pakattu jauheliha näyttää viikonkin päästä raikkaalle.. ja se päällä olevahan pitää sen kaasun sisällä.
Normi perinteinen, siis kaupassa lihamyllyllä jauhettu, siellä pakattu jauheliha näyttää vuorokauden kuluttua harmaalle mössölle, joka lilluu veren sekaisessa nesteessä...
Nimimerkki entinen lihamestari
Edit: Tietäisittepä mitä kaikkea oikeasti syötte..
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Olisiko vinkkejä akuuttiin hätään? Auttaisko jeesusteippi tai jotain? Olen pulassa.

Jos korjaus ei onnistu jeesusteipillä, Sikaflexillä tai rautalangalla, on kaikki toivo menetetty - Vanha viidakon sananlasku

Kyllähän nuo oireet viittaavat kosketushäiriöön. Nykyiset laturit harvoin ovat enää aukaistavissa kotikonstein, joten taitaa mennä uuden ostoksi. Toki voihan sen avata ja mahdollisesti korjata, mutta kasauksessa tarvitset sitten sitä jeesusteippiä.

Oman mielenrauhan vuoksi kannattaa korjata ennemmin koko vika, eikä vain hoitaa sitä oiretta.
 

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minkä kokoisen muistikortin voin laittaa Nokian n80 puhelimeen?
Kuten nokia.fi neuvoo: "
  • Jopa 40 Mt:n suuruinen dynaaminen muisti kuville, yhteystiedoille, teksti- ja multimediaviesteille, soittoäänille, videotallenteille, kalenterimerkinnöille, tehtävälistoille ja sovelluksille. Huomaathan että laitteen käyttömuistiin esiasennetut sovellukset vähentää vapaana olevan muistin määrä ellei niitä poisteta.*
  • Laajennettavissa oleva muisti: 128 Mt:n suuruinen miniSD-muistikortti**
"
 

d2uce

Jäsen
Ja miksi ihmeessä sillä on toisessa kädessä hanska? Onko tämä kenties joku mustat pantterit -kannanotto?

Ei sormet palellu "aikalisien" aikana. Wallinheimohan loukkaantuu joka matsissa pari kertaa ja lisäksi varusteita pitää korjailla myös useasti.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Onkos kukaan kokeillut tuota http://www.trophyhockey.org lätkämanageripeliä? Millainen se oikeestaan on ja kannattaako aloittaa?

Aloitin mutta en ole vielä keskittynyt pelaamaan. Kovasti vaikuttaa mielenkiintoiselta, BETA-vaiheessahan tuo vielä on kai.

Kovasti tässä yritän pelailla, ei ollenkaan huonolta peliltä vaikuttanut. Joten suosittelen kyllä kokeilemaan...
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Onkos kukaan kokeillut tuota http://www.trophyhockey.org lätkämanageripeliä? Millainen se oikeestaan on ja kannattaako aloittaa?

Aloitin myös tässä vasta. Pelissä on joka kauden alussa drafti jonka avulla voi saada hyviäkin nuoria pelaajia. Draftin viimeinen päivä on tänään.

Ihan valmis peli ei tosiaan vielä ole, mutta ehdottomasti kannattaa aloittaa jo nyt niin saadaan tekijät jatkamaan pelin kehittämistä ja saahan sillä kivasti etumatkaa sitten niihin pelaajiin jotka aloittavat vasta kun peli on kokonaan valmis. Käsittääkseni nyt on vasta toinen kausi alkamaisillaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös