Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 019 071
  • 47 213

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei syytettykään oikeudessa saa valehdella, poliisikuulusteluun taidat sekottaa.
Saa toki. Rikosasian vastaajalla ei ole totuusvelvollisuutta. Ei vaikka häntä kuultaisiin todistelutarkoituksessa.

Nemo tenetur se ipsum accusare, ketään ei voida velvoittaa myötävaikuttamaan oman rikosoikeudellisen syyllisyytensä toteamiseen.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Saa toki. Rikosasian vastaajalla ei ole totuusvelvollisuutta. Ei vaikka häntä kuultaisiin todistelutarkoituksessa.

Nemo tenetur se ipsum accusare, ketään ei voida velvoittaa myötävaikuttamaan oman rikosoikeudellisen syyllisyytensä toteamiseen.
Live and learn.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Siihen, että maltat mielesi vielä 1,5kk-2kk ja ostat joulun jälkeen niin saat edullisesti!

No juu, tama on kriteeri nro 1. Ei talla kiire ole. Piti vaan kysya nyt, kun asia oli mielessa (unohtaen toki tuo varjon mainitseman asian, etta eihan teitin mallistot oo samoja kun meidan ja HD on taalla jo osa normaalia tv:n katselua, sorry), koska ens viikolla lahdetaan pidemmalle reissulle, josta palaillaan vasta Joulun alla...
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Esim pelkästään tv/leffa käyttöön omaan silmää miellyttää eniten Panan HD-ready tai FullHD plasta. Jos taas pelaat tai käytät muuten tietokonetta, valitse LCD. Jälkimmäisestä ei tosin ole yhtä mukavaa katsoa esim lätkää tai futista.

Paras kun pyydät vertailemiisi leffoihin malliksi myös muuta kuin HD mteriaalia. DVB-T ja DVB-C lähetteet ovat aika hyvä testikuva. Jos laite selviää noista SD lähetteistä edes kohtuullisesti, voi olettaa selviävän muistakin. Niin ja FullHD ei ole mikään taikasana alle 50" töllöissä, monesti pienemmissä malleissa siitä on turha maksaa.

Kiitos!

Ei tule pelikayttoon ollenkaan (ikaa on jo yli peli-ian), pelkastaan leffojen ja sportin katseluun. Kuulin jostain, etta jos meinaa ostaa plasmaa, niin tv:n ei kantsis olla kauheen iso... Eli jos haluu isoa tv:ta (niin kun me), niin kantsii ostaa LCD??

Eli leffoja tosiaan siita tullaan paaasiassa katsomaan seka myos latkaa, korista, jefua ja 2010 olympialaisia. Muilla ei oo niin valia. Uutiset voi katsoa vaikka mv:na!
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Saa toki. Rikosasian vastaajalla ei ole totuusvelvollisuutta. Ei vaikka häntä kuultaisiin todistelutarkoituksessa.
No johan on. Toimiiko tämä vielä niin, että jos oikeudenkäynnin aikana esim. tulee vaikka uusi todistaja jonka todistus antaa mahdollisuuden "parempaan" valheeseen, niin syytetty voi muitta mutkitta vaihtaa tarinaansa kesken kaiken ilman sanktioita?
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No johan on. Toimiiko tämä vielä niin, että jos oikeudenkäynnin aikana esim. tulee vaikka uusi todistaja jonka todistus antaa mahdollisuuden "parempaan" valheeseen, niin syytetty voi muitta mutkitta vaihtaa tarinaansa kesken kaiken ilman sanktioita?
Tottakai! Toki tuomioistuin tietää, ettei syytetyllä on totuudessa pysymisen velvoitetta, ja tuossa tapauksessa syytetyn johdonmukaisuus ja siten uskottavuus saattaisi kärsiä.

Noin karkeasti yleistäen: Rikosprosessissa syyttäjän velvollisuus on näyttää rikos toteen (tapauksissa, joita syyttäjä ei aja, vastaavasti kantajan velvollisuus). Syytetty saa puhua mitä lystää tai olla vaikka vaiti. Todistajilla on sen sijaan totuudessa pysymisen velvollisuus.
 

zucchini

Jäsen
Voisi ehkä sopia jonnekin muuallekin, mutta kysytään nyt täältä.

Olen pohtinut, mitä englannin sana "rapture" on suomeksi kristillisessä kontekstissa. Olen löytänyt ylöstempauksen ja ylösnousemuksen jonkinlaisiksi vaihtoehdoiksi, mutta ovatko ne sama asia vai onko niillä jokin ero?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Voisi ehkä sopia jonnekin muuallekin, mutta kysytään nyt täältä.

Olen pohtinut, mitä englannin sana "rapture" on suomeksi kristillisessä kontekstissa. Olen löytänyt ylöstempauksen ja ylösnousemuksen jonkinlaisiksi vaihtoehdoiksi, mutta ovatko ne sama asia vai onko niillä jokin ero?

Englanniksi määritelmä menee jokseenkin näin: the event when Jesus returns and gathers the souls of living believers. (a.k.a "the rapture.")
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Kiitos nopeasta vastauksesta, mutta lähinnä etsin sitä, miksi sitä pitäisi kutsua suomeksi. Eli miten suomenkielisessä tekstissä asia ilmaistaan.

En todellakaan ole kirkonmies, mutta luulen tuon rapturen liittyvän tuohon aiemmin mainitsemaasi (ylös)tempaukseen.

Wikipediassa viitataan tuohon suht lyhyesti.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Miten nuo pelaajien lyhenteet tuossa NHL09:ssä tarkalleen ottaen tarkoittaa? Mitä tarkoittaa esimerkiksi lyhenne KIK keskushyökkääjällä?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kikkailija?

Ah, nuo aina niin osuvat NHL-suomennokset.

Todennäköisesti näin, kiitokset tästä. Itse mietin lähinnä jotain kiksauttelijaa.

Toinenkin lyhenne mietityttää. Esimerkiksi Petteri Wirtaselle on merkitty lyhenteeksi PR. Itse en saa tätäkään päähäni mitä voi tarkoittaa :). Tulee vaan mieleen PR-työ, mutta tästä ei taida olla kyse...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Todennäköisesti näin, kiitokset tästä. Itse mietin lähinnä jotain kiksauttelijaa.

Toinenkin lyhenne mietityttää. Esimerkiksi Petteri Wirtaselle on merkitty lyhenteeksi PR. Itse en saa tätäkään päähäni mitä voi tarkoittaa :). Tulee vaan mieleen PR-työ, mutta tästä ei taida olla kyse...
Pelinrakentaja.
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Vähemmän rakkaat naapurimme (RIP, whenever you die)

Uskaltaako tällä palstalla keskustella vastenmielisyydestään slaavilaista "rotua" kohtaan? Mietin tuossa keskustelun avaamista, mutta kun ei haluttais mitään bannia asiasta saada..Täällä on kuitenkin aika värikästä keskustelua eri asioista?
 

J.Petke

Jäsen
Uskaltaako tällä palstalla keskustella vastenmielisyydestään slaavilaista "rotua" kohtaan? Mietin tuossa keskustelun avaamista, mutta kun ei haluttais mitään bannia asiasta saada..Täällä on kuitenkin aika värikästä keskustelua eri asioista?

Voihan mielipiteistä aina keskustella olenatta rasistinen. Ainakin näin uskoisin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kuinka monta ammattilaispainijaa näyttelee Prison Breakissa ja keitä he ovat?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Voihan mielipiteistä aina keskustella olenatta rasistinen. Ainakin näin uskoisin.

Niin, näinhän se on. Itseäni aina ärsyttää jos sanot jostain ulkomaan edustajasta tai mustaihoisesta jne. jonkun negatiivisen, poikkipuoleisen kommentin niin sinut leimataan heti rasistiksi. Yhtä laillahan niitä voi kommentoida myös negatiiviseenkin sävyyn mikäli se kommentti ei ole halveerava tai johdu mistään ihon väristä tai kotimaasta tms.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
kertokaas joku, että kuinka monta pelaajaa on tällä hetkellä hhof:ssä? Itse en löytänyt lukumäärää mistään.

kiitos
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös