Katsomokulttuuri Mestiksessä

  • 318 896
  • 1 517

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Oikeinkannattamisen opas kaikille niille, jotka haluavat mennä eteenpäin:

1. Mieti kannattajaryhmällesi tarkkaan joku hienolta kuulostava nimi.

2. Lue FutisForumia ja omaksu katsomokulttuuria käsitteleviä sanontoja. Lutuurista ja muusta puhuminen ei haittaa, vaikka oletkin kendo yanar.

3. Katso YouTubesta muutamia ultras-videoita.

4. Käy Jokereiden, Sportin tai jonkun muun katsomokulttuuristaan tunnetun joukkueen kotipelissä opintomatkalla. Pyri samaistumaan heihin, koska heillä on todistettavasti lutuuria.

5. Adoptoi pari fanilaulua ja keksi niihin sanat. Nythän sinulla on jo kaikki kasassa, olettaen että forumille kirjoittelun ohella olet muistanut myös rekrytoida muita kannattajia mukaan.

6. Aloita suunpaukutus. Sillähän ei ole mitään väliä, mitä oikeasti tapahtuu, koska eiväthän netissä uhoajat koskaan ilmesty paikalle sanojensa taakse. Uhoamisen ja muille vittuilun voi toki aloittaa aikaisemminkin, mutta silloin vastavittuilun riski on suurempi.

7. Nyt oletkin jo valmis - tämä on nyt sitä lutuuria. Olet saavuttanut aseman, jonka pohjalta voit kritisoida muiden toimintaa. Nimeä kaikki muut, esimerkiksi rumpuja käyttävät faniryhmät, väärinkannattajiksi.
 

Patajukuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Perinteiset kilpaurheiluseurat
Tulee kyllä itselleni mieleen onko järkeä lähteä oikeasti enää, no vaikka Vaasaan katsomaan jääkiekko ottelua. Eihän se tarvitse, kuin sattua paikalle missä on jo pieni kahakan alku, ja kappas joku huomaa, että minulla on "väärän" joukkueen lippis ja kohta on itse ottavana osapuolena. Tykkään katsoa jääkiekkoa ja varsinkin paikan päällä, mutta rajat on jääkiekon seuraamisellakin.

Se on totta mitä täälläkin on puhuttu, että katsomossa pieni huutelu toisen fanille on ok, ja erittäin kivaa. Mutta itse olen ainakin pelin jälkeen valmis kättelemään (Tarkoitan tällä ihan käsipäivää sanomista) kaveria kenen kanssa on puukkoa heitellut pelin aikana.

Itse en ikinä lähtisi käsirysyyn haastamaan, koska tulen jääkiekko otteluun katsomaan kiekkoa, en tappelemaan. Nakkikioskilla voi tapella, jos on tarve.

Pari viikkoa sitten olin Sarvisclubin järjestämällä fanimatkalla Kouvolassa. KooKoo fanit huusi, lauloi ja hyppi todella mallikaasti katsomossaan. Siitä katsomokulttuurista on monelle opettelemista. Ja niistä ikuisuus kysymyksistä, että kuuluuko rummut kiekkokatsomoon, pitääkö jokaisen faniporukan pomppia tasajalkaa ja laulaa sanon omani mielipiteen. Menköön jokainen faniporukka omilla vahvuuksillaan.

Ja, ...no Vaasalaisten riehunnan jälkeen, oli Kouvolassa erittäin tiukat turvatoimet meitäkin kohtaan. Järjestyksen valvojien kanssa halliin sisään ja vielä ovesta, mistä ei kukaan muu liikkunut. Ja turvatarkastus ovella ja jne... Mallisuoritus järjestyksenvalvonnasta.

Vaikka kovasti mustamaalaan Vaasaa, sanon että löydän kaupungista paljon fiksuja ihmisiä, myös jäähallistanne.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Ja, ...no Vaasalaisten riehunnan jälkeen, oli Kouvolassa erittäin tiukat turvatoimet meitäkin kohtaan.

Kerrotko lisää tästä riehunnasta. Olin meinaan tuossa ottelussa ja siellä ei tapahtunut - kiitos onnistuneen järjestyksenvalvonnan - juuri mitään. Pari juoppoa paikallista yritti saada tappelua aikaan, mutta vaasalaiset eivät lähteneet mukaan.
 

Patajukuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Perinteiset kilpaurheiluseurat
Näin minulle kerrottiin. Ja kertojana oli Järjestyksenvalvonnan esimies.
Ja oli joku paikallinen fani humalapäissään kovasti esittelemään päätään, jossa oli komea vekki. Oli kuulemma tullut Vaasa pelissä. Sitä en nyt jaksa muistaa oliko vekki tullut kaatumiset seurauksena.

Pääpointti pidemmässä kirjoituksessani oli, että ONKO Järkeä lähteä paikanpäälle nauttimaan jääkiekko ottelusta? Paikka paikoin uskon esim. lapsiperheen harkitsevan asiaa.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Näin minulle kerrottiin. Ja kertojana oli Järjestyksenvalvonnan esimies.
Ja oli joku paikallinen fani humalapäissään kovasti esittelemään päätään, jossa oli komea vekki. Oli kuulemma tullut Vaasa pelissä. Sitä en nyt jaksa muistaa oliko vekki tullut kaatumiset seurauksena.

Pääpointti pidemmässä kirjoituksessani oli, että ONKO Järkeä lähteä paikanpäälle nauttimaan jääkiekko ottelusta? Paikka paikoin uskon esim. lapsiperheen harkitsevan asiaa.

Kyseessä on varmasti se kaveri, joka ryntäsi Sport-kannattajien sekaan. Oli niin kännissä, että ei jo ekalla erätauolla meinannut pysyä pystyssä.

Homma on kiinni omista valinnoista. Olen matkustanut Sport-kannattajien kanssa - osana Red Armya - yli kymmenen vuotta ja koskaan en ole osallistunut käsirysyyn. Ja vain pari kertaa minua on uhattu turpaanvedolla. Molemmat jäivät uhkauksiksi.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Tulee kyllä itselleni mieleen onko järkeä lähteä oikeasti enää, no vaikka Vaasaan katsomaan jääkiekko ottelua. Eihän se tarvitse, kuin sattua paikalle missä on jo pieni kahakan alku, ja kappas joku huomaa, että minulla on "väärän" joukkueen lippis ja kohta on itse ottavana osapuolena. Tykkään katsoa jääkiekkoa ja varsinkin paikan päällä, mutta rajat on jääkiekon seuraamisellakin.

Se on totta mitä täälläkin on puhuttu, että katsomossa pieni huutelu toisen fanille on ok, ja erittäin kivaa. Mutta itse olen ainakin pelin jälkeen valmis kättelemään (Tarkoitan tällä ihan käsipäivää sanomista) kaveria kenen kanssa on puukkoa heitellut pelin aikana.

Itse en ikinä lähtisi käsirysyyn haastamaan, koska tulen jääkiekko otteluun katsomaan kiekkoa, en tappelemaan. Nakkikioskilla voi tapella, jos on tarve.

Pari viikkoa sitten olin Sarvisclubin järjestämällä fanimatkalla Kouvolassa. KooKoo fanit huusi, lauloi ja hyppi todella mallikaasti katsomossaan. Siitä katsomokulttuurista on monelle opettelemista. Ja niistä ikuisuus kysymyksistä, että kuuluuko rummut kiekkokatsomoon, pitääkö jokaisen faniporukan pomppia tasajalkaa ja laulaa sanon omani mielipiteen. Menköön jokainen faniporukka omilla vahvuuksillaan.

Ja, ...no Vaasalaisten riehunnan jälkeen, oli Kouvolassa erittäin tiukat turvatoimet meitäkin kohtaan. Järjestyksen valvojien kanssa halliin sisään ja vielä ovesta, mistä ei kukaan muu liikkunut. Ja turvatarkastus ovella ja jne... Mallisuoritus järjestyksenvalvonnasta.

Vaikka kovasti mustamaalaan Vaasaa, sanon että löydän kaupungista paljon fiksuja ihmisiä, myös jäähallistanne.
Uskallat kuitenkin nakkikioskille mennä syömään? Pitäisikö kaikki nakkikioskit sulkea, kun siellä tapellaan? Onko kaikki nakkikioskilla asioivat huligaaneja ja tappelijoita? Onko kaikki nakkikioskit pohjimmiltaan vaasalaisia?

Tässä on taas mikkeliläisiltä ihmeellistä itkua, kun on ollut hulinantynkää. Kouvolalaiset ovat suoraselkäisesti myöntäneet provosoineensa ja koko kahina on jäänyt ilmeisesti muutaman yksittäisen "fanin" välienselvittelyksi. Näitä sattuu humalaisille pienemmissäkin piireissä.

Korostan, etten itse kannata minkäänlaista väkivaltaa urhelutapahtumien yhteydessä ja käyn nauttimassa otteluni rauhallisesti itse tapahtuman vuoksi, kenties yhden oluen nauttien. Silti en kiihkeimmässäkään tapahtumassa ole koskaan tahtomattani joutunut omalta kannalta uhkaaviin tilanteisiin, vaikka esim. vaasalaiset ja kokkolalaiset ovat selvittäneet paremmuuttaan muullakin, kuin verbaalisella tasolla aivan lähietäisyydellä.

Jokainen faniryhmä kannattakoon parhaaksi katsomallaan tavalla. Se vaan, että kumpi on kannattajaryhmän tärkeämpi tehtävä; olla kiva askartelukerho, joka osallistuu sählyturnauksiin ja pilkkikisoihin, vai kannattaa sitä omaa joukkuetta? Eikö se energia joka noihin humpuukihommiin menee, kannattaisi käyttää oman katsomotoiminnan virkistämiseen ja elävöittämiseen? Enkä tarkoita tällä mitään laulureenausta, vaan vaikka sitten ihan jotain muuta "omannnäköistä" juttua.

Jukureiden SarvisClubille pitää nostaa hattua, jo pelkästään siksi, että on monta Mestis-joukkuetta jolla ei ole sitäkään vähää organisoitua toimintaa. Mutta samaan hengenvetoon voi myös sanoa, että Jokipoikien kuudesta fanista irtosi enemmän kannustusta, kuin bussillisesta sarvislaisia.
 

Patajukuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Perinteiset kilpaurheiluseurat
Ylläri! Taas asia vedettiin Mikkeliläisten itkuun! Onneksi olen pohjimmiltani Porilainen. :D
 

muumijo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Tappara
Tälle kaudellehan on tullut liitolta selkeät ohjeet miten käyttäytyä. Samat on toimitettu varmasti seuroihin, kuin mitä fanijengeillekin. Mielenkiintoista siis siinä valossa nähdä mihin toimenpiteisiin (rangaistuksiin?) tämä tapaus johtaa. Ja onko siinä vaiheessa tapetilla järjestävän seuran epäonnistuminen vai vierailevan joukkueen kannattajat, vai kenties molemmat.

Mikkelissä kun kävimme viimeksi, niin siellä oli vastassa järkkäripäällikkö, joka kävi ennen ottelua bussissa läpi tarpeelliset kuviot. Ja matsin jälkeen antamassa palautteen ja keskustelemassa asioista lisää. Kehittävää toimintaa, uskoisin.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Oikeinkannattamisen opas kaikille niille, jotka haluavat mennä eteenpäin:

BUAAH, repesin :D

Nythän ilmeisesti on niin että Kouvolassa nähdään näin, että yksi paikallisen yrityksen sponseeraama ilmainen reissu, johon sitten lähti faneja kroppakaupalla, meinaa sitä että toiminta on aivan suunnattoman valtavassa iskussa vrt. vaikka Mikkeliin, jossa noita keikkoja vissiin tehdään kaksinumeroinen määrä joka kausi.

Eipä sinällään, mulle ihan sama mitä kukakin luulee tai mitä mieltä on. Häiriökäyttäytymiseen liittyvä iloinen uutinen oli se, että ilmeisesti joku vaasalainenkin oli ollut tällä kertaa ottavana osapuolena. Muutoin tuo kähyäminen ei kyllä allekirjoittaneeseen juuri iske. Pikkupoikien tohinoita.

Itse arvostan SPM:n meisinkiä aina vaan. Meillä suurimmat ongelmat ja rähinät reissuissa on olleet siitä, miten usein pidetään paluumatkalla röökitauko. KKPlla ilmeisesti näitä riitoja ei päässyt syntymään kun Vaassan RA-amispoikulit pimppasivat dösään ilmanvaihdon viimmesen päälle? :)
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jukureiden SarvisClubille pitää nostaa hattua, jo pelkästään siksi, että on monta Mestis-joukkuetta jolla ei ole sitäkään vähää organisoitua toimintaa.

Päivän paras. Ei voi kun nauraa..nosteletko nyt niitä hassuja hattuja vai mitä? Sitäkään vähää organisoitua toimintaa...voi jessus.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Päivän paras. Ei voi kun nauraa..nosteletko nyt niitä hassuja hattuja vai mitä? Sitäkään vähää organisoitua toimintaa...voi jessus.
Ei kannata vetää hernettä nenään, ihan vilpittömällä mielellä asiani esitän. Se vaan, että toiminta voisi nykyisellä laajuudella olla paljon näkyvämpääkin, vaikka sitten hassuhatuilla varustettuna. En lähde lainkaan kiistämään, etteikö Mikkelissä olisi tehty hyvää työtä kannatustoiminnan suhteen, kyllähän siitä kertoo jäsenmäärätkin (joista ilmeisesti fiilistelit aiemmin tässä ketjussa). Viimeisen silauksen toiminnalle antaisi se että se peliin tulo porukalla olisi muutakin kuin pelkkä kimppakyyti.

Sitä en vaan ymmärrä, että miten nytkin KooKoon ja Sportin fanien välillä tapahtunut välikohtaus saa ensimmäisenä muutaman Jukuri-fanin huolestumaan otteluturvallisuudesta, vaikka eivät itse ole millään tavalla osallisia tapahtumaan, saatika tietoisia mitä oikeasti on tapahtunut?
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Nythän ilmeisesti on niin että Kouvolassa nähdään näin, että yksi paikallisen yrityksen sponseeraama ilmainen reissu, johon sitten lähti faneja kroppakaupalla, meinaa sitä että toiminta on aivan suunnattoman valtavassa iskussa vrt. vaikka Mikkeliin, jossa noita keikkoja vissiin tehdään kaksinumeroinen määrä joka kausi.

Niin kyllähän Kouvolastakin tehdään reissuja joka kausi kaksinumeroinen määrä, onko siinä jotakin ihmeellistä? Ilman mitään sponsorointia Kouvolasta on täysi fanibussi kiertänyt tällä kaudella jo Vantaalla ja Heinolassa ja seuraavaksi matkakohteena on Mikkeli. Aikaisemmilta kausilta on tainnut tulla tutuksi lähes kaikki mestispaikkakunnat Kajaania ja Vaasaa myöden. Kyllähän Mikkelin hassuhatut kiertää maata, mutta mites Joensuussa? Tehdäänkö susirajalta reissuja kaksinumeroinen määrä kaudessa jännäribussilla?
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Niin kyllähän Kouvolastakin tehdään reissuja joka kausi kaksinumeroinen määrä, onko siinä jotakin ihmeellistä? Ilman mitään sponsorointia Kouvolasta on täysi fanibussi kiertänyt tällä kaudella jo Vantaalla ja Heinolassa ja seuraavaksi matkakohteena on Mikkeli. Aikaisemmilta kausilta on tainnut tulla tutuksi lähes kaikki mestispaikkakunnat Kajaania ja Vaasaa myöden. Kyllähän Mikkelin hassuhatut kiertää maata, mutta mites Joensuussa? Tehdäänkö susirajalta reissuja kaksinumeroinen määrä kaudessa jännäribussilla?

No tottahan toki tehdään. Punamustien järjestämät matkat 2008-2009.

Odotellessa KKP:n maihinnousua Joensuuhun... Viimeksi oli jo kaksi KooKoo-fania mikä on toki hyvä alku.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Sitä en vaan ymmärrä, että miten nytkin KooKoon ja Sportin fanien välillä tapahtunut välikohtaus saa ensimmäisenä muutaman Jukuri-fanin huolestumaan otteluturvallisuudesta, vaikka eivät itse ole millään tavalla osallisia tapahtumaan, saatika tietoisia mitä oikeasti on tapahtunut?

Olisikohan sellainen mahdollista, että Jukuri-fanit olisi aikeissa mennä noitten molempien kotihalleihin vielä tällä kaudella. Ehkä siitä jonkinasteinen "huolestuminen".
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Odotellessa KKP:n maihinnousua Joensuuhun... Viimeksi oli jo kaksi KooKoo-fania mikä on toki hyvä alku.

Kyseinen peli oli siis arki-iltana ja ei varmaan monikaan pääse töiden puolesta lähtemään arki-iltana susirajalle asti. Enpä muista kyllä joensuulaisiakaan paljon nähneeni Kouvolassa arkipeleissä ja eipä aina viikonloppuisinkaan.
 

Fordél

Jäsen
Vaasalaisten ei kannata laittaa päätään pusikkoon ja kuvitella, että mitään ongelmaa ei ole. Kyllähän se on päivän selvää, että Sport-fanit provosoivat ja varsinkin provosoituvat helposti. Tällöin on suuri vaara, että pelkkä verbaalinen tykitys ei riitä vaan siirrytään järeämpiin keinoihin. Tämäkin on siltä kannalta ihan ymmärrettävää, että fanitoiminta on Vaasassa jäsenmäärältään suurinta, joten sekaan mahtuu jos jonkinlaista tallaajaa. Itse ydinporukka on varmasti yhtä fiksua ja filmaattista kuin muissakin faneissa.

Kuitenkin vaikka tässä ymmärtää perusteet miksi näin aina käy niin se ei tarkoita, että asia täytyy hyväksyä ja ilmeisesti Vaasassa ollaan samaa mieltä. Näin ollen nämä ydinporukan ulkopuoliset ja omatoimiset fanit pitäisi jotenkin saada yhteisten sääntöjen piiriin, jolloin tällaisia ylilyöntejä ei sattuisi. Ja tämä ei koske vain Sportfaneja vaan tottakai myös muissa ryhmissä on ongelmia.

Mitä tulee taas yleisesti ottaen katsomokulttuuriin niin tuntuisi, että ainakin näiden kahden ryhmän (KK ja Sport) katsomokulttuuri on selvästi saanut uutta väriä kun peleihin on tullut uutta panosta. Toivottavasti tämä sama innostus leviää myös muuallekin nyt kun Mestis on sarjana lisännyt kiinnostusta.
 

Patajukuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Perinteiset kilpaurheiluseurat
Ja voihan tilannetta ajatella laajakatseisesti. En minäkään aina ajattele hassuhattu päässä, pelkästään omia. Ajattelin tilannetta yleisesti.

On myös olemassa jääkiekkoa seuraavia perheitä, jotka miettivät menevätkö katsomaan pelejä! Uskon ja toivon, että myös Vaasasta löytyy tälläisiä perheitä. Ja itse ainakin miettisin isän roolissa haluanko viedä lapseni katsomaan jääkiekko ottelua, jossa OTTELUN JÄLKEEN PIHALLA tarvitaan poliiseja ja poliisikoiraa.

Onko tämä sen arvoista?
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Kyseinen peli oli siis arki-iltana ja ei varmaan monikaan pääse töiden puolesta lähtemään arki-iltana susirajalle asti. Enpä muista kyllä joensuulaisiakaan paljon nähneeni Kouvolassa arkipeleissä ja eipä aina viikonloppuisinkaan.

Eikös siellä pitäisi olla ainakin 120 työtöntä junttia? ;P

Viimeiset kolme kautta siellä on joka viikonloppupelissä ollut dösä, poislukien viime vuotinen perjantai-tv-matsi, jossa oli paikalla vain noin kymmenkunta joensuulaista. Ehkäpä olet vain itse ollut poissa, jos vaikka kuulutkin tähän KooKoon uuteen sukupolveen joka on nyt joukkueen menestyessä kaivautunut esiin jostain yhtäkkiä ja yllättäen...
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Ehkäpä olet vain itse ollut poissa, jos vaikka kuulutkin tähän KooKoon uuteen sukupolveen joka on nyt joukkueen menestyessä kaivautunut esiin jostain yhtäkkiä ja yllättäen...

En kuulu uuteen sukupolveen ja olen käynyt katsomassa muutamaa peliä lukuunottamatta kaikki KooKoon mestiksen kotipelit vuosien varrella ja sitä ennen useita vuosia divaripelejä ja paljon myös vieraspelejä. Arkipeleissä tosiaan Joensuulaisia ei ole Kouvolassa näkynyt, joten ei tarvitse ihmetellä, että miksei Kouvolasta ollut fanibussia keskellä viikkoa Joensuussa.

Eikös siellä pitäisi olla ainakin 120 työtöntä junttia? ;P...

Joensuussa on huomattavasti korkeampi työttömyysaste kuin Kouvolassa, joten sieltä luulisi porukan ehtivän arkipeleihinkin.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Joensuussa on huomattavasti korkeampi työttömyysaste kuin Kouvolassa, joten sieltä luulisi porukan ehtivän arkipeleihinkin.

Se on hyvä, että edes joku täällä on SuurKouvolaa korkeampaa. Muutenhan tämä menisi TV:stäkin, siitä Ari Peltosen ohjelmasta, tutun Kymenlaakson lilliputin suvereeniksi näytökseksi tälläkin saralla.

putte kirjoitti:
Arkipeleissä tosiaan Joensuulaisia ei ole Kouvolassa näkynyt

No se on ihan samantekevää. Edelleen täällä odotellaan, kuten pari viestiä aiemminkin. Teitä ei ole koskaan näkynyt MISSÄÄN peleissä, olipa pyhä, arki tai arkipyhä. Siis poislukien viimekertaiset kaksi uudisraivaajaa. Tämä on fakta joka ei tästä oikein muuksi muutu.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Muutama sananen..

Fanikulttuurista voidaan puhua monessa mielessä. Monien mielestä se on katsomossa huutamista, laulamista jne. Näkyvin osahan sitä on tietysti tuo noin kerran viikossa hallilla elämöinti. Sitä minä en vain ymmärrä, että miksi kaikki muu fanitoiminta on joillekin kuin punainen vaate. Mitä helkkaria se muille kuuluu, mitä kukakin tekee omassa kotikaupungissaan.

Otan nyt esille JSC:n, kun se sattuneesta syystä on aika lähellä sydäntä. Fanimatkoja me tehdään se about parikymmentä joka kausi, kaikkiin viikonloppupeleihin ja useimpiin arki-iltapeleihinkin. Arvostelua saamme, koska emme osaa joidenkin mielestä kannustaa. Arvosteluissa on toki osa tottakin. Meillä on kuitenkin se vakituinen joukko, mikä kiertää Jukureiden mukana, meni pelit sitten miten tahansa. Tänä vuonna alku kausi on mennyt suorastaan perseelleen, silti fanibussi on saatu liikkeelle lähes jokaiseen vieraspeliin. Tiedän, miten helppoa on järjestää bussi kauemmaksikin, jos joukkue on sarjan kärjessä ja pelit kulkee. Siihen lisätään vielä joku satunnainen sponsori, niin väkeä riittää. Kuinka moni noista yli sadasta on muulloin matkassa kuin tuon kerran? Meilläkin on useita sponsoreita kauden aikana, mutta emme näe järkeväksi laittaa kaikkia apuja yhteen matkaan. Fanimatkoja kun on vielä ensi vuonnakin. Matkoilla on myös sellaisia ihmisiä, jotka eivät huuda peleissä yhtään, mutta ovat sinnikkäästi mukana. Pitäisikö heiltä matkat kieltää, koska eivät kannusta ja huuda, niinkuin pitää.

Sitten muu fanitoiminta, kirjoitan nyt vain meistä, koska tiedän mistä puhun. Joka kausi JSC:llä on vähintään yksi hallitapahtuma. Lisäksi on Playoff-pilkki Jukuri-joukkueen kanssa (pilkkiminen Jukureiden kanssa on joidenkin kirjoittajien mielestä katastrofi), lasten pikkujoulut, paljon parjattu Fani-cup, Marskin fanisähläys, jota erityisesti Jokeri-fanit ovat kiittäneet. Miten Jokerifanit voivat pelata sählyä toisten fanien kanssa, mutta jotkut muut eivät? Ihme sakkia nuo hesalaiset.

Tänä syksynä aloitamme uudestaan kummikoulutoiminnan yhdessä Jukuripelaajien kanssa. Sen pyörittäminenkään ei ole niitä yksinkertaisempia asioita. Onko sekin väärää fanitoimintaa?
Voisin jatkaa listaa vielä paljon, mitä JSC tekee omalla porukallaan, talkoot yms. , että tälläinen toiminta olisi yleensä mahdollista. Kauden aikainen liikevaihtokin on yllättävän suuri. Summa jääköön salaisuudeksi, mutta moni teistä yllättyisi, jos tietäisi, mitä toiminnan pyörittäminen vaatii. Puhumattakaan niistä "muutamasta työtunnista", joita sen eteen tehdään.

Toiminnassamme on paljon mukana lapsiperheitä. Juuri näiden lapsiperheiden takia katsoisin meillä olevan oikeus olla huolissaan, jos näitä ylilyöntejä jossain tapahtuu. Voitteko vannoa, että kotihalliinne on näiden turvallista tulla ja nauttia pelistä?
 

Banys

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jugurit
Teitä ei ole koskaan näkynyt MISSÄÄN peleissä, olipa pyhä, arki tai arkipyhä. Siis poislukien viimekertaiset kaksi uudisraivaajaa. Tämä on fakta joka ei tästä oikein muuksi muutu.
Lähtisitkö itse katsomaan JoKiPon ottelua pitkän matkan päähän, vaikka Jokereiden A-junioreita vastaan. Vähän samanlainen tilanne täältä katsottuna, kun Joensuuta ajattelee. Teillehän taas päinvastoin matka Kouvolaan kelpaa, kun on mahdollisuus haastaa toinen Mestiksen suurista.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Lähtisitkö itse katsomaan JoKiPon ottelua pitkän matkan päähän, vaikka Jokereiden A-junioreita vastaan. Vähän samanlainen tilanne täältä katsottuna, kun Joensuuta ajattelee. Teillehän taas päinvastoin matka Kouvolaan kelpaa, kun on mahdollisuus haastaa toinen Mestiksen suurista.

Haha, mee trolli koloos takas.

Sinällään KooKoo-Jokerit on ihan osuva vertaus, mutten lähe tähän tän enempää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös