Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 976 220
  • 47 167
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Ei muuten juokse koko ajan tietä pitkin. Ei tarvitse kuin yksi pieni yllättävä risahdus metsästä tai prätkä, niin hevonen vetää ympäri tai suuntaan x, oli perässä kärryt tai ei. Riippuen tietenkin "kuskista", miten pystyy homman hallitsemaan.

Sen verran arkaa porukkaa (hevoset), vaikka isokokoinen eläin kyseessä.

Asia pihvi.
Eihän minulla itselläni ole aavitustakaan asiasta, tuli vaan eilisestä leffasta mieleen, kun vankkureiden kanssa menivät. Ihmettelin miten se hevonen tiellä pysyy, kun kuski vain lisää vauhtia huitoi. Ei kai se ohjaamista sentään ole.

Tuon tiesin, että herkkä eläin, ja että keskittyminen voi karata, siksi raveissakin ne typerät silmälaput.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Asia pihvi.
Eihän minulla itselläni ole aavitustakaan asiasta, tuli vaan eilisestä leffasta mieleen, kun vankkureiden kanssa menivät. Ihmettelin miten se hevonen tiellä pysyy, kun kuski vain lisää vauhtia huitoi. Ei kai se ohjaamista sentään ole.

Tuon tiesin, että herkkä eläin, ja että keskittyminen voi karata, siksi raveissakin ne typerät silmälaput.

Kyllähän se ohjaamista on nimenomaan kun niitä suitsija vetelee. Itsellä ei ole juuri kokemusta, mutta puolison juttuja joutuu väkisin välillä kuuntelemaan. Ja hän kuitenkin lähes päivittäin on tekemisissä hevosten kanssa.

Eilen viimeksi oli mönkijä tullut kulman takaa ja hevonen oli vetänyt 180 astetta, vaikka kärryt oli perässä. Monesti luulevat näkevänsä jotain, eivätkä uskalla mennä. Joskus pelkkä peräkärryn näkeminen tien varressa antaa hevoselle reaktion että tostahan en mene. Koita siinä sitten selittää. Tyhmempi eläin kuitenkin kyseessä kuin esim. koira.

Silmälaput on hevosilla just sen takia, etteivät katsele turhaan sivulle. Rajoitetaan siis näkökenttä eteenpäin = pystyy keskittymään paremin. Korvissa on myös tulpat... ja yleensä lopussa nuo otetaan pois. Joillain hevosille se on selkeä merkki siitä, että nyt sitten täysillä.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Tämä saattaa olla kuin etsisi sitä kuuluisaa neulaa heinäsuovasta, mutta kokeillaan nyt kuitenkin. Olin tuossa puoli vuotta Keuruulla intissä ja kerran kuulin radiosta englanninkielisen kappaleen, josta mieleen jäivät vaan useampaan kertaa toistetut "Mexicoo, Mexicooo..." sanat. Tätä on vissiin melko vaikea tietää/löytää kappaleen nimeä, mutta kun en itse siihen pystynyt, niin kysyn josko joku täältä mahtaisi tietää?
 

Mossberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks, Haka
Tämä saattaa olla kuin etsisi sitä kuuluisaa neulaa heinäsuovasta, mutta kokeillaan nyt kuitenkin. Olin tuossa puoli vuotta Keuruulla intissä ja kerran kuulin radiosta englanninkielisen kappaleen, josta mieleen jäivät vaan useampaan kertaa toistetut "Mexicoo, Mexicooo..." sanat. Tätä on vissiin melko vaikea tietää/löytää kappaleen nimeä, mutta kun en itse siihen pystynyt, niin kysyn josko joku täältä mahtaisi tietää?
Semmoinen kappale kuin Les Humbries singers- Mexico, tulee äkkiä mieleen. Mexicoa siinä ainakin kovasti toistellaan
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Arvon viisaat, mikä on varmin keino saada liput tämän vuoden Tuskaan? Netti, paikan päälle (kuinka aikaisin?) vai puhelimitse?

Montako myyvät / varaavat kerralla tänä vuonna?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Pitäisi ostaa työmaakypärä kaverille lahjaksi, vieläpä sellainen malli missä on mahdollisuus pistää lamppu kiinni.
Netistä etsimällä löytyi vähän nihkeästi tuollaisia vaihtoehtoja, mutta mistäs palstan raksa-ihmiset kypäriään ovat nähneet hommailtavan, tuskin kukaan silti itselleen ostelee sellaisia?
Ja värin pitäisi olla valkoinen.

Jos ei lamppukiinnike-versiota löydy helpolla, niin pitänee sitten vaan ostaa normiversio.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
KVG!
Hah, sainpas kuitattua sun pilkallisen vastauksen tennispallo-kysymykseeni. =)

Väärin. Itse itseäni lainaten
"Pitäisi ostaa työmaakypärä kaverille lahjaksi, vieläpä sellainen malli missä on mahdollisuus pistää lamppu kiinni."
Ja->
"Netistä etsimällä löytyi vähän nihkeästi tuollaisia vaihtoehtoja"

Kyllä kypärää löytyy jos jonkinlaista, mutta sellaista, mihin saisi lampun kiinni ei ole tullut vastaan. Kai oikea termi olisi kaivoskypärä.

Eli et pääsekään vielä irti traumoistasi, mitä ne nyt ikinä ovatkaan :)
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Nyt ajattelin kysyä vähän tyhmiä. Olen jo aikuiseen ikään ehtinyt, mutta nyt olisi ensimmäinen lento edessä ja vieläpä yksin!

Olisi vaihto Paris Roissy:ssa ja vaihdon välillä 1h ja 25min. Siitä sitten matka jatkuu Torinoa kohti.

Pari kysymystä:

1. Kuinkas paljon nuo lennot ovat nykyään myöhässä suurinpiirtein?
2. Koska se Check-In menee kiinni?
3. Menisikö sporttikassillinen vaateita käsimatkatavaroihin?
4. Ehdinkö?
5. Enkö ehdi?
6. Tekeekö tiukkaa?

Ajattelin nyt täältä kysyä, kun täällä näitä Folke Westejä on.

Nimim. Huolesta soikea.
 

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten Canal saa mainostaa "Antenniverkon kanavapaketin ostajalle Testivoittaja-digiboksi 0€"? Lisää tietoa kun etsii, niin selviää että joutuu tekemään 24kk sopimuksen ja ihmeellinen 50€ maksu TOIMITUSKULUIHIN????
Tuotteen voi itse hakea Canalin myymälästä ja siltikin joutuu maksamaan 50€.

Täyttä kusetusta, ei mistään postimyynnistäkään mene tuommoista summaa... Vituttaa!

Mainoksista yritetään etsiä liikaa tissejä, mutta ei puututa kunnon kusetukseen.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt ajattelin kysyä vähän tyhmiä. Olen jo aikuiseen ikään ehtinyt, mutta nyt olisi ensimmäinen lento edessä ja vieläpä yksin!

Olisi vaihto Paris Roissy:ssa ja vaihdon välillä 1h ja 25min. Siitä sitten matka jatkuu Torinoa kohti.

Pari kysymystä:

1. Kuinkas paljon nuo lennot ovat nykyään myöhässä suurinpiirtein?
Eipä juuri noin yleensä. Joskus jopa etuajassa. Sanoisin, että tämä riippuu mille kentälle olet menossa ja mistä lähdössä. Vantaalta koneet lähtevät aikataulussa about aina, mikäli ovat ehjiä ja vastaanottava kenttä pystyy tarjoamaan laskeutumisslottia. Kyseinen kenttä on minulle arvoitus, mutta luultavasti pieni, mikä on ehkä parempi juttu.
2. Koska se Check-In menee kiinni?
Tämäkin riippuu lentoyhtiöstä, mutta jos et voi netissä tätä hoitaa, kannattaa olla kentällä 1,5h ennen lähtöä. Itse missasin kerran lähdön kun olin 44min ennen lähtöä luukulla, minuutin liian myöhään. Se on sitten ehdotonta.

3. Menisikö sporttikassillinen vaateita käsimatkatavaroihin?
Miksi laittaisit ne käsimatkatavaroihin? Minä pistän aina kaiken ruumaan, paitsi jos on vain joku reppu. Perkelettäkö niitä kamoja kantamaan kun menevät hihnoja pitkin itsekseen. Vastaus kysymykseen, luultavasti ja jos ei mene, niin check in kyllä kertoo.

4. Ehdinkö?
Ehkä ...
5. Enkö ehdi?
Voi olla ...
6. Tekeekö tiukkaa?
Riippuu humalasta ja naisesta. Vanhempi nainen menee puoliveltollakin. Itsellä oli tossa joku viikko sitten 26 vuotias ja se oli tiukka.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Miten hemmetissä Upon perheliesi 50:ssa vaihdetaan lamppu. Pitäisi se kupu saada ensin jotenkin irti, mutta kysymys kuuluu miten?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Semmoinen kappale kuin Les Humbries singers- Mexico, tulee äkkiä mieleen. Mexicoa siinä ainakin kovasti toistellaan

Googlella löytyy helpommin kun laittaa bändin nimen oikein:

Les Humphries Singers
http://www.youtube.com/watch?v=p_okB0t1TuY

Meksikooon, Meksikooon, hoilattiin 70-luvun puolessa välissä joka paikassa, ja muistaakseni siitä on kotimainen cover kuinkas muuten, olisiko ollut Kai Hyttinen tai joku sinne päin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joskus törmäsin jossain päin intterwebbiä videoon jossa joku imitaattori veti tämän biisin aivan yksin. Imitoi siis aivan täydellisesti kaikkia neljää laulajaa. Mutta en nyt vaan muista kuollaksenikaan mikä tuon imitaattorin nimi oli, ja missä tuohon videoon törmäsin. Eihän satu soittamaan kelloja kenelläkään?

EDIT: Kyse siis Highwayman -nimisestä kappaleesta jossa mukana Willie Nelson, Kris Kristofersson, Waylon Jennings ja Johnny Cash.
 

rinkeli22

Jäsen
Mistäs johtuu, että jotkut Youtuben videot pyörii ihan nätisti, mutta joidenkin on pakko antaa latautua ensin pitkän aikaa, jotta voi sitten katsella ilman, että pätkii parin sekunnin välein?

Mietin nyt lähinnä sitä, että auttaisiko tähän liittymän nopeuden nosto (1M käytössä) vai onko osa videoista jossain palvelimilla, jotka ei kerta kaikkiaan pysty antamaan niitä riittävän nopeasti ulos? En ole perehtynyt, miten Youtube teknisesti toimii..
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Mistäs johtuu, että jotkut Youtuben videot pyörii ihan nätisti, mutta joidenkin on pakko antaa latautua ensin pitkän aikaa, jotta voi sitten katsella ilman, että pätkii parin sekunnin välein?

Mietin nyt lähinnä sitä, että auttaisiko tähän liittymän nopeuden nosto (1M käytössä) vai onko osa videoista jossain palvelimilla, jotka ei kerta kaikkiaan pysty antamaan niitä riittävän nopeasti ulos? En ole perehtynyt, miten Youtube teknisesti toimii..

Olikohan jossain tälläkin palstalla vinkkiä, että osoiteriville kun kirjoitat www:n tilalle uk, niin saattais jopa auttaakin.

Toki saatan väärässäkin olla, mutta näin muistelisin.

esimerkkinä:

www.youtube.com tilalle uk.youtube.com
 

ParkTudor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Mistäs johtuu, että jotkut Youtuben videot pyörii ihan nätisti, mutta joidenkin on pakko antaa latautua ensin pitkän aikaa, jotta voi sitten katsella ilman, että pätkii parin sekunnin välein?

Mietin nyt lähinnä sitä, että auttaisiko tähän liittymän nopeuden nosto (1M käytössä) vai onko osa videoista jossain palvelimilla, jotka ei kerta kaikkiaan pysty antamaan niitä riittävän nopeasti ulos? En ole perehtynyt, miten Youtube teknisesti toimii..

Itse olen tullut siihen tulokseen, että mitä vähemmän niillä videoilla on katselijoita, niin sitä pienemmillä servereillä ne ovat. Tästä syystä jotkut latautuvat paljon hitaammin kuin jotkut. Tietysti voin olla väärässäkin.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Nimimerkeille Mossberg ja fiftyeight iso kiitos tuosta Les Humphries Singers -yhtyeen nimestä. Sitä on mietitty pitkään, ei tarvitse enää miettiä.
 

scholl

Jäsen
Saako Suomessa elektroniikkaliikkeistä ostettua juicereita? Olen nimittäin halukas siirtymään valmismehuista tuoreeseen hedelmistä tehtävään mehuun. Ainakaan Gigantin eikä Onoffin sivuilta sellaisia ei löydy.
 

Erik Loka

Jäsen
Pistäkääpäs osoitteita mistä saa edullisesti ja luotettavasti webhotellipalveluita. Ei siis mitään Ammuu.comia jossa mikään ei toimi.
Eikä tarvitse mitään massiivista megamäärää, 100mt riittää.
 

Moonchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kraken
Miten on mahdollista, että kun Formula 1 kisat pyörivät Euroopassa, niin lähtö on aina Suomen aikaa klo 15.00 iltapäivällä? Siis vaikka noihin maihin onkin tunnin tai parin aikaero (esim. Britteihin)? Onko tuo lähtö paikalliseen aikaan eri aikaan riippuen kisa paikasta? Ja jos niin onko muka pelkästään tuuria että se on aina Suomen aikaa klo 15.00? Japanit ja muut kaukomaat ovat sitten tietysti erikseen.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Moonchild kirjoitti:
Miten on mahdollista, että kun Formula 1 kisat pyörivät Euroopassa, niin lähtö on aina Suomen aikaa klo 15.00 iltapäivällä? Siis vaikka noihin maihin onkin tunnin tai parin aikaero (esim. Britteihin)? Onko tuo lähtö paikalliseen aikaan eri aikaan riippuen kisa paikasta? Ja jos niin onko muka pelkästään tuuria että se on aina Suomen aikaa klo 15.00? Japanit ja muut kaukomaat ovat sitten tietysti erikseen.

Kun mietit vähän tarkemmin niin tajuat, että esim. Briteissä lähtö tapahtuu täten aina klo. 13, Ruotsissa klo. 14 jne. Eli kilpailu alkaa aina silloin, kun kello on esimerkiksi Britanniassa 13, eikä silloin kun kisan järjestäjämaan kello on 13. Yksinkertaista eikö.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös