Sananmuunnosketju

  • 91 938
  • 472

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kettusen vintillä naimakone puksuttaa.

Ja ihan äsken keksin hyvän lööppitekstin:

Anni finaaliin!
 

Vimes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kun painelin kipeää vatsaani niin yhtäkkiä minulta pääsi tuskainen parahdus.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Mitä? Eikö täällä ole ylioppilaita? Edes hyviä ylioppilaita, jotka olisivat saaneet älliä ja kukkia?
 
Valvotun yön satoa...

Lehtori Torssinen vilkutti tutuille.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Olli Kulenille pennuilta jaffaa ja Pentti Hirvoselle karjalan olut. Sen jälkeen siirrytään Mutiaisen salkkuliikkeen kautta Piimasen kappelin viereen katselemaan kalpakikkailijoita. Täytyy vain varoa ettei suora ja huoleton Kurvosen hippa pääse taas yllättämään uivia nakkeja..
Tarinaa saa jatkaa, mikäli jaksaa ;)...
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Pakko olla wanha? Luotettava lähde kertoi jonkin ilkeämielisen paskiaisen suunnittelevan Pitsiturnauksen varalle vääräuskoisten toimia:

Vanha vellikulho aikoi muksia Olkkua...
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Isäukko kertoi mulle aikanaan tämän Vilman jutun.

Uimaseuran narut on Pikkaraisen hallussa

Niin ja JA:n matkailuketjun mukaan Sistis oli Lapissa ja kuunteli kun kumistava Olli puhalsi parvella Toscaa.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Aika jännä juttu muuten, että moni jatkuvasti esillä olevista sanoista on sanamuunnoskelpoisia, kuten esimerkiksi kantasolut tai YLEn Aamun osio Filmikellari.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyröskosken Pärske (KyrPä) ja Pivenmäen Lukko (PilLu) pelasivat taannoin jääkiekko-ottelun. Toisen joukkueen (en nyt muista kumman) aloituskokoonpano oli:

Maalivahti: Moksu Palo
Puolustajat: Arseeni Pellas ja Pasi Kuikka

Hyökkäysketju: Pentti Hirvonen, Veli Pirinen ja Pentti Hilkuri

Vaihtopelaajat: Pekka Karvonen ja Simo Hovari
 
Viimeksi muokattu:

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lapsuudesta muistuu mieleen kuiskaaja Rajala. Myös hillitön kurvi ja hillitön parvi ovat jääneet mieleen. Ja kettulan vintillä se puimakone naksuttaa.

Lisätään ehkäpä kaikkein ensimmäinen oppimani muunnos; kunnanhallitus.
Ja yrittäjä Kyllikki Parpala...
 
Viimeksi muokattu:

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jääkiekkoilijoista puheen ollen, onkohan Olli Kuhta sukua Kimmolle?

En muista onko tässä ketjussa ollut mainintaa (vai olenko itsekin jo maininnut) mutta Kampissa on sellainen ravintola kuin Kampin Pippuri. Sieltä saa kuulemman Viron pottuja ja kuutossilliä. Ainakin turvattomat karkulaistytöt ja hintava pappi sitä mainostivat.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näinkin voi käydä!
Piha on liukas, pulu kaatuu! Kaatuuko pulu? Ei, pululla on kannukset!
 

Raparberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho ja HIFK
Metsäteollisuuden puulaakisarjassa kuulemma taistelivat aikanaan Sellunpilaajat ja Levynhävittäjät. Kumpi oli voitolla, sitä ei legenda kerro.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Gösta Sundqvistin ensimmäisen radioshown "Aamusumpilla" nimi piti alunperin olla "Sumpin Pihinää". Jostain syystä tämä ei mennyt YLE:ssä läpi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Olen kuiva ja naseva, ja minulla on mutiainen salkussa. Siksipä vilkutan murheellisesti.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Olen kuiva ja naseva, ja minulla on mutiainen salkussa. Siksipä vilkutan murheellisesti.

Olet siis salkunhoitaja mutiainen, jota nimitystä erään opiskelukaverini pomo käytti kaveristani tämän ollessa varainhoitajana uransa alkuaikoina.

Eipä silti, muistan minäkin lapsuudestani kuinka kettulan vintillä aikanaan puimakoneet naksuttivat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös