Häät, rippijuhlat ym. kissanristiäiset

  • 12 735
  • 94

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onkos kesäksi tämmöisiä "juhlavelvollisuuksia". Ja kiinnostaako osallistua?

Itse kuulun siihen kategoriaan ihmisiä, joita ei vois vähempää kiinnostaa kuin käyttää aurinkoinen kesäviikonloppu istumalla jossain typerissä juhlissa, joissa ei välttämättä edes tunne ketään. Kiva siinä sitten esittää kiinnostunutta ja keskustella säätiloista, eikä juhlapaikassa tietenkään ole edes telkku päällä, jotta voisi katsella esim. futista.

Yksiin rippijuhliin pitää kesäkuussa osallistua, oikeastaan tuon reissun pahin puoli on useamman tunnin automatka. Luojan kiitos lakkiaisia ja häitä ei ole tiedossa. Eikös jotkut neropatit keksi mennä jopa juhannuksenakin naimisiin!? Sillä tavalla ainakin onnistuu pilaamaan koko suvun juhannuksen. Mitä jos vaikka festariliputkin olisi jo ostettu?
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No, mulla on rippijuhlat tänä vuonna, voin myöhemmin kertoa että miten meni.

Juhlien viihtyvyys riippuu eniten tietysti siitä, että ketä siellä oikein on. Jos juhlat ovat meidän suvun keskeiset, nautin siellä olosta suunnattomasti. Meidän suku on niin leppoisaa, kukaan ei kyllä varmasti juoru missään talonkulmissa, vaan muutaman drinkin jälkeen ruvetaan tanssimaan ja laulamaan.

Taas sellaisissa "puolituttujen" juhlissa en tykkää olla. Esim. häät, joissa tunnet vain toisen osapuolen. Lähisuvun juhlat ovat tosiaan poikkeuksetta aina kivoja, ne kestävät illasta aamuun, ja hauskaa on varmasti.

Puolituttujen juhlissa, ja valitettavasti joskus sukujuhlissakin vaan kuulee ne ärsyttävän legendaariset kommentit joka kerta. "Voi kuinka susta on tullut nuori nainen!" ja tietenkin "Onkos sulla jo poikaystävää?".
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Yhdet ylioppilasjuhlat olisi tiedossa mutta kun niitä aikoinaan tuli pahimmilaan 11 kpl/vuosi kierrettyä niin ilmoitin nyt jo jättäväni väliin.Saa yhden vapaapäivän lisää.

Yhdet häätkin taitaa tuossa kesällä olla,ainakin näin minulle vihjattiin.

Minä taas kyllä käyn näissä ihan mielelläni olettaen että minut on kutsuttu tapahtumaan oman itseni takia,eikä esim sen vuoksi että vanhempani ovat jonkun kummeja tms.
 

JanJ

Jäsen
Yhdet häät on tiedossa. Hautajaisia ei ole vielä "päätetty"...
Rippijuhlissa en käy, ja yo-juhlia ei muistaakseni sukulaisilla oo täksi kesäksi.

Jatkoajan toimittajien kesäjuhlat kyllä on, ja pitää sitten ottaa se IFK:n toimiston edessä majaillut kissa mukaan jotta voidaan ristiä se.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yhdet ristiäiset on loppukesästä, kun on ihan kummiksi pyydetty. Samainen pariskunta meni aikoinaan juhannuksena naimisiin ja arvatkaa, kun heillä oli hääauton kuskina? Kyllä, Suomi-Salama. Mutta juhlathan ovat mukavia ja ehkä joskus vuoroin vieraissa.
 

JanJ

Jäsen
Ai niin, täyttäähän mun nuorempi tytär vuoden juhannuksena. Päätettiin kuitenkin antaa ihmisille juhannusrauha eikä pidetä niitä synttäreitä silloin. Hulluahan se olisi.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Mikään ei ole sen tylsämielisempää, kuin tuhlata päivänsä sukulaisten tai tuttujen luona eri sortin pakkopullakemuissa. Ketutuskäyrä vaan nousee, jos sattuu vielä olemaan kaunis kesäinen päivä ja sen joutuu viettämään toisten häissä tai lakkiaisissa sukujuhlista nyt puhumattakaan.

Kunnon pelihenkinen kaveri kieltäytyy menemästä naimisiin tai edes kuolemasta kesällä, jotta kaverit saavat viettää viikonloppunsa mökillään. :D
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mitään niin kaksijakoista tilannetta ei olekaan kuin huonosti järjestetyt häät. Häiden pitäisi olla iloinen ja positiivinen juhla, mutta on sellaisissakin tullut istuttua, jotka tunnelmaltaan muistuttivat lähinnä hautajaisia. Oikeasti, kolmesataa ihmistä jossain seuraintalon juhlasalissa, ja kukaan ei hymyile. Jipii. Hyvät ja onnistuneet häät taas ovat juhlista mitä parhaimmat. Eli kaikki te, jotka naimisiin vaikka tänä kesänä menette: panostakaa vieraiden viihtyvyyteen häissänne, sillä ne juhlat muistetaan pitkään.

Meidät on tähän mennessä kutsuttu viisiin eri häihin, ja kuudensiin saatetaan kutsua. Onneksi vain kolmet noista on samana päivänä :rolleyes:
Rippijuhlia ja lakkiaisia ei onneksi ole.
 
Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Biletystä...

Kyllä. Joka Jumalan kesä sama juttu. Meikäläisellä on valehtelematta sen kokoinen suku, että juhlia piisaa varsinkin kesällä lähes joka viikolle. Tosin aivan kaikkiin ei meidänkään perhe osallistu, mutta jostain syystä meillä on omaksuttu sellainen käsitys, että mahdollisimman monissa bileissä pitää olla läsnä. :rolleyes:

Tulevalle kesälle on tiedossa ainakin yhdet lakkiaiset, meinaan omat. Ja kuvaavaa on se etteivät nekää voisi vähempää kiinnostaa. En ymmärrä mikä järki siinä on, että koko suku kasataan samaan pirttiin, parhaimmassa tapauksessa kaksikin, juhlimaan jotakin mikä juuri ja juuri kiinnostaa edes asianosaista itseään. Kaikkein kamalinta tämä on kaltaisilleni, koska yleensä en edes tunne juhlista ketään (vaikka kaikkiin olen osallistunut), keskustelu on väkinäistä, tyyliin "Niin, jokos sä nyt sitten kirjotit?, mitäs nyt meinaat sitten opiskella yms. yms." Ja kun paikalla ei edes ole ketää ikätoveria, jonka kanssa voisi keskustella ihmisiksi, niin maanpäälinen helvetti on osaltani valmis!
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Veljieni kanssa olemme kehitelleet uuden mullistavan konseptin näihin turhiin ja pakollisiin juhliin:
Drive-in-juhlat!
Ketään ei kuitenkaan oikeasti kiinnosta miten sankarilla menee ja mitäs hän aikoo sitten oikeasti tehdä, viina niitä ihmisiä himottaa. Juhlakalu tietenkin haluaa rahastaa minkä kerkiää, sehän se pääidea kaikissa juhlissa päähenkilön kannalta on.

Eli idea on sellainen että siihen kotikadun varteen järjestetään sellainen varikko jossa on vasemmalla puolella kakkua ja oikealla viinaa. Kun vieras saapuu paikalle niin ensimmäisenä hän kättelee auton ikkunasta juhlakalua, antaa lahjan ja ajaa yhden pykälän eteenpäin. Seuraavana vuorossa onkin vanhempien onnittelu ja pienimuotoinen jutustelu "jaa mites se teidän NNN noin on kasvanut". Seuraavalla pysäkillä ajaja lataa kakkua naamaan kun pelkääjänpaikalla istuvalle suihkutetaan viinaa vesipyssyllä suuhun, ajatelkaa liikenneturvallisuutta kun kännikuskit vähenevät puoleen yleisinä juhlapäivinä. Lopuksi sitten joku vielä antaa käteen valmiiksi tehdyn kiitoskirjeen jonka laatu määräytyy lahjoituksen mukaan. Koko radan läpäisyyn menisi n. 5 minuuttia joten normaalit parikymmentä vierasta,espoolaisittain kaikki tulisivat omalla autolla, pystyttäisiin hoitamaan helpolla muutamassa tunnissa ja sankari pääsisi bilettämään nopeasti jo tarve vaatii.

tämä on sitten patentoitu joten jos näen jonkun käyttävän tätä ideaa 1.6 niin aion vaatia tupla-annostukset kaikkea...
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Kuulun myös siihen ryhmään joka ei jaksa suuremmin istua em. juhlissa. Häät on toisaalta ihan mukavat koska niissä voi nauttia alkoholia ja olla sen vuoksi hyvällä päällä. Rippijuhlissa en ole ollut viiteen vuoteen, muistaakseni ovat aika heikot..Ylioppilaita meidän suvussa pahemmin ole, siis en ole niissäkään bileissä pahemmin käynyt. No kaverin juhlissa olin viime kesänä. Hautajaisissa olen käynyt meistä varmaan eniten, niistä ei saa mukavaa tapahtumaa mitenkään. Siellä ei voi edes ottaa mitään. Harvoin tekisi silti mielikään.

Jatkoajan toimittajien kesäjuhlasta varmastikin pidän jos vaan pääsen paikalle.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kiitokset suvulle!

Onnekseni saan kuulua suhteellisen pieneen ja eripuraiseen sukuun joten ei tarvitse tänäkään kesänä raahata persettään yhteenkään sukujuhlaan, ei ole tarvinnut yli kymmeneen vuoteen käydä sukujuhlissa tms. tilaisuuksissa.

Olen ottanut negatiivisen kannan kaikkiin juhliin siitä pitäen kun ripiltä pääsin, omat juhlani olivat todella vaatimattoman - toivomuksestani - niihin otti osaa kourallinen vieraita. Sama kaava jatkui myöhemmin valmistuttuani, itseasiassa en juhlinut laisinkaan. Asennoitumiseni kyseiseen päivään oli evvk.

Tätä linjaa olen todellakin jatkanut vuosi vuoden jälkeen niin ettei minua kukaan edes kuvittelisikaan kutsuvansa juhliin, silloin kun suvussa niitä satutaan järjestämään. Yhtä kielteisesti suhtaudun mahdollisiin kaveripiirissä järjestettäviin virallisiin juhliin, vastaus on kielteinen joten kutsujakaan ei tule...

Mutta mikään ei ole mukavampaa kuin järjestää tai osallistua epäviralliseen illanviettoon ystävien kesken! - Sellaisista minä(kin) jopa pidän.

Virallinen kutsuistakieltäytyjä

vlad#16
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mulla on ainakin yhdet lakkiaiset tiedossa, ja mahdollisesti häätkin.

Yleisesti ottaen juhlat on musta ihan ok. jos siellä todellakin tuntee suurimman osan ihmisistä ja tunnelma on rento. Eniten vihaan sitä, jos joudun juhliin, jotka ovat todella "hienot" ja etiketin mukaiset, joissa on todella paljon porukkaa, joissa pitää olla viimeisen päälle pukeutunut ja keskittyä keskustelemaan sivistyneesti ja hienostuneesti puolituttujen/tuntemattomien kanssa.. Suht rennoissa juhlavaatteissa viihdyn vielä hyvin, mutta esim. omissa rippijuhlissani, jossa olin luonnollisesti viimeisen päälle pukeutuneena korkokengissä, tempaisin juhlavaatteeni pois sillä sekunnilla kun kaikki muut vieraani, paitsi hyvä ystäväni olivat lähteneet.. :rolleyes:

Omassa kaveriporukassa pidetyt illanistujaiset/esim. pienet synttäripirskeet ovat juhlista parhaimpia..! ;)

Ja hautajaisistahan tuskin kukaan tykkää..
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kesän 2003 kissanristiäiset

Ketju ylös kun on taas aika!

Onko monella tämän vuoden kesä jo pilalla hääkutsujen takia? Mulla ei vielä, mutta ajattelin säästää laivareissun tilaamista sellaiseen jos joku keksii kutsua vielä johonkin niin sitten voi sanoa että on matkaeste. Yhdet "bileet" tiedossa ja se saa riittää.

Lakkiaisia ei ole, joten saan viettää pitkän viikonlopun mökillä aurinkoa ottaessa ja kaljotellessa saunassa samaan aikaan kun yhtä hyvin voisin joutua selvittämään oudoille ihmisille mitä teen työkseni ja miksi en ole kihloissa vaikka seurustelen.

Tosin heti seuraavana viikonloppuna eräissä valmistujaisissa joudun olemaan mukana, joten tuli sitten kuitenkin täksikin kesäksi taas pakollinen pukutilaisuus. Leiki siinä sitten kiinnostunutta ja hikoile koko kuuma päivä vastailemalla samalla tyhmiin kysymyksiin kun voisi olla vaikka DBTL:ssä istumassa jokilaivassa.

Joka kerta kun tämmöisiä juhlajuttuja tulee, niin se tietää myös isoa perheriitaa. Olisin nimittäin valmis vaikka maksamaan siitä, että niihin ei tarvitse osallistua (niin tekee eräskin sukulaiseni ja tienasin hyvin kiristämällä kun ei tullut rippijuhliini), mutta niin sitä vaan yleensä on tullut pitkin hampain osallistuttua.

Kuka perkele on keksinyt tällaiset turhanpäiväisyydet ja eikö niitä voitaisi lailla kieltää!
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Meikäläisellä on yhdet hääkutsut tiedossa. Onneksi vasta heinäkuussa, mutta onnistuivat sitten varaamaan perjantain päiväksi. Liituraitaa töihin ja leimauksen jälkeen suoraan juhliin.

Sinänsä odotan kerrankin ihan positiivisesti näitä kekkereitä, hääpariskunnalla on kohtalaisen paljon nuoria kavereita, jos vaikka jonkun näköistä "juttuseuraa" irtoais.

Yleensä saan aina näppylöitä hanuriin kun kuulenkin jonkun sukujuhlan olevan tulossa. Sisäinen tupperware -kipponi kaatuu viimeistään siinä vaiheessa, kun joku seniili sukulainen kyselee neljättä kertaa: "saatko jo ensi vuonna valkolakin?"
-No joo, itseasiassa sain sen kolme vuotta sitten..
 

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Ensi viikon lauantaina pitäis käydä bändin kanssa soittamassa jossakin häissä Porissa. Ei hirveän kiinnostavia ole nuo hääkeikat ainakaan aikaisempien kokemuksien perusteella, mutta toivottavasti nyt on hubaa!!

Ooh, teinislangia :)
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Serkun ristiäiset olisi ja varmaankin oon menossa, kun tuo viikonloppu on ainakin toistaiseksi kalenterissa ilman sen suurempia menoja.

Luojalle kiitos alkaa kaverit olla, niin vanhoja ettei tarvi enää käydä miljoonissa lakkiaisissa. Pari vuotta takaperin niitä oli aina, niin paljon että pelkillä niillä kuohareilla sai kohtuulliset pohjat, hengenlähtöhän siinä oli lähellä.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Olen itsekin "juhlien vieroksuja". Mielummin olen kotona ja raavin persettäni kun olen juhlissa, missä en tunne ketään, kattelen tylsänä ympärille ja odotan koska voisi lähteä kotiin. Varsinkin jonkun tutun häät, missä ei tunne ketään, on tuskaista. Kaveri oli tyttöystävänsä perheen tuttavien häissä Pohjanmaalla. Ei siis tuntenut ketään, häissä oli kuitenkin 800 henkeä. Varmaan huikea fiilis...

Mulla serkun yo-juhlat edessä ens lauantaina.
Meillä on hiton iso suku ( mulla on 28 serkkua), mutta onneksi tuolla ei ole kaikkia.
Ikähaarukka on sopiva, nuorempia ja vanhempia serkkuja. Niitten kanssa voi jutella pitempään, varsinkin kun tuntee kaikki.
Yllättävää, kaikki vanhat seniilit kääkät on tuntemattomia näissä juhlissa. Jos niitä tulee, niin niille riittää 5 minuutin esitelmä vuoden tapahtumista.

Lisäksi suvun juhlissa on se hyvä puoli, että boolikipon ympärille on varattu suuri määrä istumapaikkoja :)
Pitänee mennä ajoissa varaamaan yks paikka.
Riippuu tosiaan juhlista, missä viihtyy.
Toisissa on täysin perna tunnelma, toisissa hiton hauskaa ( kuten viime vuonna, galleriassa on kuvakin ;) )

Onneksi kesälle ei tietääkseni ole muita juhlia tiedossa.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Ensi viikonloppuna omat yo-juhlat. Ne nyt ovat ihan mukavat kun ei tarvitse paljon kuin kätellä ihmisiä ja kuljeskella ympäriinsä ja puhua kaksi sanaa, kunnes ovelle tulee seuraava vieras, jota tarvitsee mennä tervehtimään. Ja kaupungille pitää lähteä sen verran hyvissä ajoin, että ei sitä oikein taida ehtiä kunnolla edes tylsistymään.

Valmistujaisia oli viime viikonloppuna parit ja kesällä on edessä yhden viiskymppiset. Nämä olivat/ovat kuitenkin sen verran tutun porukan juhlia, että tuttua juttuseuraa varmasti löytyy ja kun näin käy, niin ei tuossa juhlimisessa mitään suurempaa vikaa ole. Mutta noita puolituttujen ja kaukana asuvien tuttujen juhlia minäkin kyllä karsastan. Se on ihan kääntäen verrannollista, että kun etäisyys juhlijan kotiin kasvaa, tuttujen määrä vähenee.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
On se nyt kumma

Kun ei juhlat maistu?! Meikäläinen viihtyy kyllä melkein missä vain on mukavaa ja ihmiset iloisella mielellä. Ja jos sellaisia juhlia on mitkä jo etukäteen vaikuttavat vähemmän mielenkiintoisilta voi ne aina jollain syyllä passata tai tehdä vain pikainen visiitti, ilman että kenenkään tarvii siitä harmistua.

Mikäpäs sen hauskempaa kun viettää Suomen kesässä vaikkapa kaverin häitä hyvässä porukassa!! Mukavaa on se.
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
Häitä häitä

Elokuussa kolmet häät viikon sisällä!! yhdessä niistä toimin vielä bestmanina. Oletettavasti iso keitto on kahdessa häissä, joten niitä sitten ootellessa. Jos häissä on tuttua porukkaa, niin siellä on poikkeuksetta aina hyvä meininki
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Omat rippijuhlat kituutti hampaat irvessä, rahat mielessä.
Helvetin tyhmä koko päivä vastailla tyhmiin kysymyksiin ja vääntää väkisin naamalle pientä hymyä.

Vittu, lauantaina on sitten yhdet valmistujais-juhlat eikä oikein nappaisi, kun taitaa olla vähän muita intressejä.Pussikaljaa kirkkopuistossa...
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikään, tai no melkein mikään ei ole niin ärsyttävää kuin tällaiset perinteikkäät juhlat a'la häät, hautajaiset tai sitten nämä petkeleen valmistumisjuhlat. Itse olen jälleen lähdössä yksiin sellaisiin, kun on niin saatanan suuri suku. Vitutus alkaa yleensä jo juhla-aamuna, kun täytyy silittää jotain päällepantavaa (tämä on muuten homojen hommaa). Itse en ole reilun kahdenkymmenen vuoden aikana vielä onnistunut silittämään ainuttakaan vaatetta moitteettomasti. Koirallakin sattuu olemaan sopivasti karvanlähtöaika ja tällaiset erilaiset karvan/nukanpoistoharjat osoittavat juuri tällaisina päivinä parhaat puolensa; karvat joutuu nyppimään housuista yksitellen. Vitutusta lisää vielä tällä hetkellä se, että deodorantti loppui eilen ja tänään kun sattuu olemaan vielä Helatorstai niin kaupathan on sopivasti kiinni. Myydäänköhän Essolla Rexonaa? Onnittelukorttiakaan en ole tietenkään vielä hankkinut, joten täytynee tyytyä perinteiseen rahalahjoitukseen.
Se on ainakin satavarmaa, että kun itse vuoden päästä viimein valmistun niin en hiisku asiasta kenellekään. Lähden vaikka pakolaiseksi Cinderellalle, jos se vielä silloin liikennöi.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Dan O'Connell
Ensi viikon lauantaina pitäis käydä bändin kanssa soittamassa jossakin häissä Porissa. Ei hirveän kiinnostavia ole nuo hääkeikat ainakaan aikaisempien kokemuksien perusteella, mutta toivottavasti nyt on hubaa!!

Otan osaa. Kohtalotoveri ilmoittautuu! Itselläni on hääkeikka edessä kesäkuun viimeisenä viikonloppuna. Tunnen porukkaa joten kuten noista juhlissa olevista ihmisistä ja osaan jo nyt sanoa etukäteen, että joudun kokemaan itseni erittäin ulkopuoliseksi koko juhlien ajan, mikä lisää vitutustani entisestään. No matkakorvaukset ja ilmainen ruoka lievittävät vitutustani. Onneksi haluttiin vain 5 kappaletta tanssimusiikkia ja loput sitten Suomi-Rockia. Se helpottaa vitutustani myös melko paljon.

Niin - syy miksi menemme tuolle keikalle on, että morsian on laulajamme perhetuttuja ja tuosta ei oikein olisi siksi kehdannut kieltäytyä. Pitkin hampain vaan hääkeikalle.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulla on hääkutsuja harvemmin kuin kerran kesässä, ja parasta on juuri se, että ei tunne paljon ketään, niin voi keskittyä naisten iskemiseen. Kaksista viime häistä on joka kerta poistuttu nainen mukana. Taidan olla täysiverinen opportunisti. Onneksi on kesäkuun lopulla taas yhdet häät tiedossa!

Ristiäis- ja rippijuhlat taas perinteisesti koskevat perheen lisäksi lähinnä isovanhempia ja kummeja, joten niihin en ole osallistunut sitten 1984, jolloin pikkuveljeni pääsi ripille. Hautajaisia taas on aina liikaa riippumatta paljonko niitä on.

Jos samalle viikonlopulle olisi useampia menoja, niin ensiksi tullut kutsu hyväksytään oli mikä oli, poikkeuksena hautajaiset, jotka menevät aina ykköseksi. Ja jos koen tilaisuuden itselleni etäiseksi, niin sitten kieltäydyn kutsusta, eikä siinä sen enempää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös