Hattrick

  • 1 256 144
  • 10 198

SpaidAce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Dallas Stars
Yleensä en ole täällä mainostanut pelaajia mutta nyt nousi kyllä helmi. 17v hyvä laituri, kelvollisella syötöllä ja ETlla sekä välttävällä PRlla. Käykää huutamassa pois. Pelaaja Joni Obstbaum (181238984).

Mitä arvon palstalaiset ovat ajatelleet treenata nyt kauden vaihteessa. Itselläni pitäisi ykkösmiehistön kk-arvosanat saada pykälällä nousuun. Onko joku kokeillut vaikka 50% kestävyyttä tai enemmän? Toisena treenimuotona olisi sitten syöttäminen. Oliko niin että ainoastaan pelanneet jätkät saa syöttöharjoitusta, vai saiko koko joukkue sitä?

Onnittelut loistavasta nostosta!

Minä oon nyt kauden vaihteessa ajatellut ehostaa pelaajien erikoistilannetaitoja. Eli vedän 95% intensiteetillä, josta laitoin 25% kestävyyteen (normisti 9%). Näin saan myös kestävyyksiä nousemaan. Ensi kaudellahan kestävyydellä on merkitystä muillakin kuin innereillä ja erikoistilanteet tulevat näyttelemään suurempaa roolia. Näin minä reagoin uudistuksiin.
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli ilmoittautukaa tänne mikäli olitte:

5 parhaan joukossa Jatkoaika ja Jatkoaika U18s -liigoissa

3 parhaan joukossa Jatkoaika Akatemia ja Jatkoaika Jr. -liigoissa
.

Meikäläinen vissiin voitti tuon Jatkoaika-liigan.
Joukkueella: Vipeltäjät

Asiasta toiseen.
Jos joku kerää "nimimiehiä" Niin voin pyynnöstä laittaa Matti Hagmanin myyntiin.
Kaveri on välttävä (!) puolustaja. TSI 40, eli juuri sopiva harjoitusotteluihin.
Parilla tonnilla lähtee.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Sellasta että kun yleensä on treenattu kestävyyttä näin kausien välissä, kannattaako laittaa kestävyystreenin osuudeksi 100% vai nousevatko ne jo esim. laittamalla 60% tms.?

Entäpä kannattaako laitta yleiskunto harjoittelumuodoksi sille osalle mikä jää kestävyydestä jälelle? Eli siis yleiskuntoa treenaisin ja esim 60% kestävyyttä... Onko järkeä?
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Oma kausi päättyi sitten yhtä "suotuisissa" merkeissä kun oli siihen asti kestänytkin. Eli karsintapelin kautta tuli putoaminen VI-divariin. Karsintapeli (143184905) oli todella huono vitsi pelimoottorilta, joten ei auta kuin hakea vauhtia porrasta alempaa. Tuleva kutosen lohko näyttää etukäteen siltä, että jokainen pistemenetys olisi yllätys.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Entäpä kannattaako laitta yleiskunto harjoittelumuodoksi sille osalle mikä jää kestävyydestä jälelle? Eli siis yleiskuntoa treenaisin ja esim 60% kestävyyttä... Onko järkeä?
Miksi ihmeessä yleiskunto? Laita vaikka erikoistilannetreeniä mieluummin.
 

JiiTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jäin omassa seiskan lohkossa kolmanneksi, tasapisteissä toisen nousijan kanssa. Nousu oli aika lähellä, nimittäin toisella oli maaliero +35, kun itselläni vain +34. Mutta hyvä näin, tarkoitus olikin nousta vasta seuraavan kahden kauden sisällä.

Ensi kauden lohkossani (69743) näyttää olevan myös toinen jatkoaikalainen. Ainakin muistelen jonkun maininneen täällä joskus joukkueen nimeltä VFL Harittu. Kuka tunnustaa?!
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Toivakan Pallo (560058) etsii harjoitusvastustajaa tositarkoituksella. Kuva ois kiva.

EDIT
Haaste hyväksytty
 
Viimeksi muokattu:

Saamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, osa sydämestä JYP:ille
Nyt vasta kolme junnuakatemian "tähtijoukkuetta" on ilmoittautunut jatkiksen mestaruussarjaan ja keskiviikkona ilmoittautuminen menee umpeen, joten nyt riprap ilmoittautumaan mikäli olit viime kaudella jossain jatkiksen junnuliigoista lähellä kärkisijoja. Saadaan sitten selvitettyä jatkiksen kingi hattrickin junnuissa.

Jo ilmoittautuneet joukkueet:

Sumukurkut (Jatkoaika u18s sarjan voittaja)
Kullaa Juniors (Jatkoaika u18s sarjan 3-4.)
Vipeltäjät (Jatkoaika sarjan voittaja)

Itselläni ei ole mitään käsitystä sijoituksestani junnusarjassa, mutta en tainnut tuossa Jatkoaika U18s:ssa 5 parhaan joukkoon mahtua. En nyt ihan viimeiseksikään jäänyt (tai siis lähellekään viimeiseksi) ja tarkoitus on akatemiaa jatkaa, että kiinnostusta kyllä löytyy, jos vaan muiden paremmin pärjänneiden takaa paikka aukeaa.

Laitapa sinäkin tulemaan joukkueesi nimi ja sen ID varuiksi, jos ilmoittautuneita tosiaan ei meinaa tippua.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Pieni kysymys: Jos pelaajalla näkyy nyt edessään punainen kortti, niin saako hän pelata tiistaina harjoitusottelussa?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tuo yleiskunnon vaikutus on hyvin minimaalinen. Oma mielipiteeni on, ettei kannata edes tuota 40%:n treenia nakata sen takia hukkaan.

Yleiskunnon vaikutus mihinkä on minimaalinen? Sillähän on ihan helvetin iso vaikutus pelaajan suoritukseen. Ehkä jopa liian iso.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Yleiskunnon vaikutus mihinkä on minimaalinen? Sillähän on ihan helvetin iso vaikutus pelaajan suoritukseen.

Niin on. Ei huvittaisi katsella uuden kauden ensimmäisen ottelun alla pelkkää välttävää tai alle olevia kuntoja. Nyt edelleen hieman arvon laitanko kestävyyteen 100% vai jotain muuta ja normaalin harjoitteluun yleiskunto. :S

Valintojen maailma, on tää vaikeeta.
 

Saamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, osa sydämestä JYP:ille
Yleiskunnon vaikutus mihinkä on minimaalinen? Sillähän on ihan helvetin iso vaikutus pelaajan suoritukseen. Ehkä jopa liian iso.

Luulenpa, että kyse oli siis yleiskuntotreenin vaikutuksesta kuntoon. Ja treenin vaikutus on kyllä tosiaan lähes minimaalinen yleiskuntoon kuten aiemmin tuolla mainittiinkin. Pelaajien kunto (yleiskunto) toki vaikuttaa hyvinkin suuresti pelaajien suorituksiin.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Yleiskunnon vaikutus mihinkä on minimaalinen? Sillähän on ihan helvetin iso vaikutus pelaajan suoritukseen. Ehkä jopa liian iso.
Saamies osui juurikin oikeaan. Katsotaan mistä puhutaan ja ehkä jopa luetaan kirjoitus loppuun niin voisi selvitä puheenaihekin? Yleiskunto-treeni on yhtä tyhjän kanssa.
 

Konnari19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin on. Ei huvittaisi katsella uuden kauden ensimmäisen ottelun alla pelkkää välttävää tai alle olevia kuntoja. Nyt edelleen hieman arvon laitanko kestävyyteen 100% vai jotain muuta ja normaalin harjoitteluun yleiskunto. :S

Valintojen maailma, on tää vaikeeta.

Sama täällä päätin kuitenkin laittaa 45% kestävyys treenin ja sitten yleiskuntoa.

Viikko nyt ainakin näin tai 2. Sitten taas vanhaan tuttuun 11% kestävyys harjoitteluun ja maalintekoon.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Ite oon vasta amatööri, mutta kyllä huomas eron kun paskat kunnot nousi hyviksi. Itse käytän yleiskuntoharjoittelua melko paljon.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Ja treenin vaikutus on kyllä tosiaan lähes minimaalinen yleiskuntoon kuten aiemmin tuolla mainittiinkin.

Hetkinen seis. Ainakin minä olen huomannut yleiskuntotreenin vaikuttaneen monian ukkojen kohdalla erittäin paljon. Ainakin silloin ennen tätä nykyistä kestävyystreenijuttua. Monien pelaajien kohdalla kunto nousi kaksikin pykälää.
 

Saamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, osa sydämestä JYP:ille
Hetkinen seis. Ainakin minä olen huomannut yleiskuntotreenin vaikuttaneen monian ukkojen kohdalla erittäin paljon. Ainakin silloin ennen tätä nykyistä kestävyystreenijuttua. Monien pelaajien kohdalla kunto nousi kaksikin pykälää.

Minulle ihan sama mihin sinä ja Mac^ uskotte. Ihan virallisissa HT:n säännöissä ja ht-suomi oppaassa mainitaan, että yleiskuntotreenin vaikutus on erittäin pieni.

Ja mitä noihin kahden pykälän kunnonnousuihin tulee, niin se on kyllä ihan aivan normaalia silloin tällöin, oli treenimuoto mikä tahansa. Hyvää tuuria kuntorandomissa. Pääasia kuntojen kannalta on, että pelaajat saavat ylipäänsä jotain treeniä pelaamalla joko sarjapeleissä tai ystiksissä. Pelaamattomina kunnot valuvat pohjamutiin, mutta pelaavien pelaajien osalta kunto vaihtelee välillä nousten (jopa kaksi pykälää) ja välilä laskien. Yleiskuntotreenin osuus tähän on hyvin pieni.

Mutta en nyt jaksa aiheesta sen enempää kiistellä. Uskotte omaan empiiriseen tutkimukseene kunnoista tai sitten ht-ohjeisiin. Minä uskon jälkimmäisiin.
 

Koke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Philadelphia Flyers
Olen samoilla linjoilla Saamiehen kanssa. Yleiskuntoharjoitus voi nostaa vähän kuntoja, mutta itse en sitä käyttäisi. Edelleen suosittelen tutustumaan Hattrickin omiin konferensseihin. Sieltä irtoaa paljon tietoa.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Ite oon vasta amatööri, mutta kyllä huomas eron kun paskat kunnot nousi hyviksi. Itse käytän yleiskuntoharjoittelua melko paljon.
Huomaan, että olet amatööri. Ei sillä yleiskuntoharjoittelulla aikuisten oikeasti saa 'mitään'(*) tuloksia. Jos et pää- tai sivutaitoja halua treenata, treenaa vaikka erikoistilanteita. Tosiaan sieltä HT-konferensseista voi käydä näistä kyselemässä, siellä on kokeneita konkareita paljon neuvomassa, jos ei tällainen peruskutosdivarilainen kelpaa neuvojaksi:)

*Jotain minimalistista vaikutusta saattaa olla, muttei mitään niin suurta, että missään tapauksessa kannattaisi tuota treenimuotoa harjoituttaa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Saamies osui juurikin oikeaan. Katsotaan mistä puhutaan ja ehkä jopa luetaan kirjoitus loppuun niin voisi selvitä puheenaihekin? Yleiskunto-treeni on yhtä tyhjän kanssa.

No itse sitten käsitin väärin. Ja tiesin kyllä, että aiemmin on keskusteltu yleiskuntotreein järkevyydestä. Itse vain käsitin, sinun sanoneen että sillä yleiskunnolla ei ylipäänsä ole hirveästi merkitystä pelissä. Ja näinhän asia ei ole. Yleiskuntotreenin järkevyydestä olen kyllä samoilla linjoilla.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Hyvää tuuria kuntorandomissa.
Sitten se on sitä, mutta itse olen huomannut tuon yleikuntotreenin auttavan kuntojen nousussa. Mutta kuten sanottu.. Uskotaan mihin uskotaan.


E:
Ihan virallisissa HT:n säännöissä ja ht-suomi oppaassa mainitaan, että yleiskuntotreenin vaikutus on erittäin pieni.
Missä näin lukee... En löytänyt. Vai haitko tätä: "Yleiskuntoharjoittelu ei suoranaisesti nosta kuntoa, mutta jos se on juuri parantumassa, nopeauttaa sen harjoitaminen sen nousua, myös jos kunto on juuri laskemassa, pysäyttää yleiskunnon harjoittelu laskun."
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yleiskuntotreeni (General) nostaa ihan selvästi pelaajien kuntoja (Form). Kuntoihin vaikuttaa myös moni muu seikka, mutta yleiskuntotreenillä voi kyllä pidemmän päälle olettaa saavuttavansa keskimäärin jopa 1 tason korkeammat formit kuin muilla treenimuodoilla. Jatkuvampaa yleiskuntotreeniä käytetään esim. ylädivareissa kompensoimaan pelaajamateriaalin vajaavaisuutta, jolloin kovemmilla kunnoilla saadaan matalapalkkaisemmista pelaajista enemmän irti.

Lisäksi yleiskuntotreeni antaa hieman maalivahtitreeniä, kenttäpelaajien taitojen kehittymiseen sillä ei ole vaikutusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös