Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 981 492
  • 47 171

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Stargate SG-1-sarjaa aloin katsoa alusta pitäen, mutta mitenkäs sitten toimitaan kun tulee se Atlantis rinnalle? Eli SG-1 kaudet 8-10 ja Atlantis kaudet 1-3 tapahtuvat siis käsittääkseni "päällekkäin", joten missä järjestyksessä jaksot kannattaisi katsoa maksimaalisen katselunautinnon saavuttamiseksi?

Minusta on tullut hirveä kronologianörtti ja tuottaa suurta tuskaa katsella jotain vähänkin väärässä järjestyksessä. Tuonne tv-sarjaketjun puolelle postailinkin noita Star Trek- ja Buffy/Angel-kronologioitani, jos jotakuta kiinnostaa.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Mikä on täälläkin (palstalla siis) niin monta kertaa mainittu myötähäpeä? Onko se jokin tunne? Minä en ainakaan sellaista tunne. Tai oikeastaan en ole ihan varma siitä koska en tiedä mikä tunne se voisi olla.
Ainakaan jos joku nolaa itseään esim töllössä niin korkeintaan nauran sille. Minua ei pätkääkään hävetä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä on täälläkin (palstalla siis) niin monta kertaa mainittu myötähäpeä? Onko se jokin tunne? Minä en ainakaan sellaista tunne. Tai oikeastaan en ole ihan varma siitä koska en tiedä mikä tunne se voisi olla.
Ainakaan jos joku nolaa itseään esim töllössä niin korkeintaan nauran sille. Minua ei pätkääkään hävetä.

Sitähän se on, että tuntee häpeää toisen puolesta, varsinkin jos itse hävettävyyksiä tehnyt ei sitä edes tajua tekevänsä. Se, että sinä et tunne niin, johtuu vain siitä, että empatiatasosi on kovin alhainen. Tunnetko muita tunteita toisten ihmisten "puolesta". Jos näet lapsen ja äidin jäävän junan alle, niin että lapsi selviää, tunnetko sääliä, surua, kauhua?
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Sitähän se on, että tuntee häpeää toisen puolesta, varsinkin jos itse hävettävyyksiä tehnyt ei sitä edes tajua tekevänsä. Se, että sinä et tunne niin, johtuu vain siitä, että empatiatasosi on kovin alhainen. Tunnetko muita tunteita toisten ihmisten "puolesta". Jos näet lapsen ja äidin jäävän junan alle, niin että lapsi selviää, tunnetko sääliä, surua, kauhua?

Empatiaa tunnen välillä sekä iloa että surua, olenhan ihminen. Mutta myötähapeä en tunne. Aika harvoin minua muutenkaan hävettää varsinkaan omat tekemiset ei hävetä. Jos joku minun seurassa tekee jotain tyhmää, hölmöä jne jne niin silloin saattaa hävettää hieman.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sattuisikohan joku löytämään täältä Jatkoajasta sen varsin hilpeän ketjun, missä piti esitellä itseään tai jotain siihen suuntaan jonkun tietyn artistin tai bändin biisien nimillä? Olen itse eri hakusanoilla koettanut löytää, mutta ei ole tärpännyt.

Jos joku sattuisi löytämään sen ketjun, niin olisin kiitollinen. =)
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Sattuisikohan joku löytämään täältä Jatkoajasta sen varsin hilpeän ketjun, missä piti esitellä itseään tai jotain siihen suuntaan jonkun tietyn artistin tai bändin biisien nimillä? Olen itse eri hakusanoilla koettanut löytää, mutta ei ole tärpännyt.

Jos joku sattuisi löytämään sen ketjun, niin olisin kiitollinen. =)

Ketjun avaajana lienen velvollinen: http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=29611&highlight=Vastaa+kappaleen+nimell%E4
 

Sheed

Jäsen
Yritin säätää tietokoneeni näyttöä ja kävikin näemmä niin, että katosi koko näyttö-toiminto. Eli Windowsin äänet kuuluu taustalla, mutta mitään ei näy. Painoin jonkun toiminnon pois näytön asetuksista ja kaikki meni päin helvettiä.

On ns. helvetin huono homma, jos en pääse käsiksi asetuksiin mitenkään - onko esim. jollain näppäinyhdistelmällä mahdollisuutta päästä asetuksiin heti kun Windows käynnistyy? Nyt tässä joutuu kaverin koneella kirjoittamaan.

Pikainen apu olisi enemmän kuin tarpeen, sillä teen kaiken relevantin (opinnot&työt) juuri tietokoneen välityksellä.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Onkos Jatkoajan etusivukin nykyään uusittu?!? Melkein säikähdin, että minnekkäs sivuille selain minut heitti..

Onko tästä ollut jossain ilmoituskin?!? Jos on, niin ohi on mennyt..

Tyylikkäämmän näköiset nuo kyllä kieltämättä ovat kuin vanhat, tosin vähän ihmetyttää miksi teksti on vasemmassa laidassa?
 
Viimeksi muokattu:

tutzba

Jäsen
Onkos Jatkoajan etusivukin nykyään uusittu?!? Melkein säikähdin, että minnekkäs sivuille selain minut heitti..

Onko tästä ollut jossain ilmoituskin?!? Jos on, niin ohi on mennyt..

Tyylikkäämmän näköiset nuo kyllä kieltämättä ovat kuin vanhat, tosin vähän ihmetyttää miksi teksti on vasemmassa laidassa?

Mietin ihan samaa! Aika puskista tämä tuli, eihän tästä mielestäni mitään ole puhuttu. Hieno on kyllä, pisteet siitä. Ehkä hiukan omituiset ja vanhanaikaiset, mutta kyllä toimii silti.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Yritin säätää tietokoneeni näyttöä ja kävikin näemmä niin, että katosi koko näyttö-toiminto. Eli Windowsin äänet kuuluu taustalla, mutta mitään ei näy. Painoin jonkun toiminnon pois näytön asetuksista ja kaikki meni päin helvettiä.

On ns. helvetin huono homma, jos en pääse käsiksi asetuksiin mitenkään - onko esim. jollain näppäinyhdistelmällä mahdollisuutta päästä asetuksiin heti kun Windows käynnistyy? Nyt tässä joutuu kaverin koneella kirjoittamaan.

Pikainen apu olisi enemmän kuin tarpeen, sillä teen kaiken relevantin (opinnot&työt) juuri tietokoneen välityksellä.


Konetta käynnistäessäsi painele F8:a ja valitse käynnistysvaihtoehdoista VGA tila (Win XP)
 

M10

Jäsen
Tuskin sanoi. Ei tuosta kai millään olisi voinut joutua mitään korvaamaan?

Letkauttelija Gags.

**

Mitä näistä nyt pitäsi päätellä;

- Kojon painokelvoton seksuaalissävytteinen lausahdus
- "Se oli mun tapani sanoa, että Sonjalla on kauniit huulet"
- Kommentti oli naista halventava ilmaisu
- Siihen sisältyi Iltalehdelle kerrottujen tietojen mukaan sana "ehkä"
- Yleisö ei sille nauranut, vaan tunnelma oli vaivautunut
- Kojo vain levitteli käsiään ja sanoi, että se on "juttu"

Nyt vaan kaikki holmesit kokoamaan tuota lausetta. Vihjeet on annettu.

**

Googletuksella löytyi muuten seuraavanlainen lause:

Jatkossa toivon, että virkamiehillä olisi helpompi tehtävä markkinoida ja pitää hiihdon puolta juuri tämän tuplasinetin vuoksi, Kojo sanoi. ei jaella kuin nimikirjoituksia.

Kyseessä oli kuitenkin urheiluseura Ryhdin hiihtojaoston puheenjohtaja Hannu Kojon kommentti, eikä tuo tuplasinetti tarkoita Sonja Lumpeen huulia.
 

NemI

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onko totta, ettei unissakävelijää saa herättää, koska äkillinen herätys voisi aiheuttaa esmes sydänoireita? Tällaisen ajatuksen joku, joskus, jossain yhteydessä heitti ja asiahan jäi kovasti vaivaamaan, koska itse olen toisinaan hyvinkin aktiivinen ihminen unissani. On tullut juostua rappusia ja kurkittua sängyn alle, myöskin syvälliset monologit kuuluvat meikäläisen unirepertuaariin. mutta tosiaan, olenko vaarassa jos joku minut joskus kesken yöllisellä kävelyretkelläni herättää?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
olenko vaarassa jos joku minut joskus kesken yöllisellä kävelyretkelläni herättää?

Unissakävely voi aiheuttaa herätettäessä takykardiaa, eli kohonnutta sykettä - pulssi saattaa nousta n. 100 iskuun minuutissa. Se ei ole vaarallista muuten terveellä ihmisellä. Vaarallisempaa olisi antaa sinun hortoilla unissasi.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Canal+ käyttöön nopeasti?

Canalin sivuilla ei näytä olevan minkäänlaisia viitteitä minkäänlaisesta asiakaspalvelusta puhelimitse, joten auttakaahan te, arvoisat palstaveljet ja -sisaret.

Belgia-Suomi kiinnostaa sen verran, että peli pitäisi nähdä suorana. Minulla on Canalin 2 viikon testijaksokortti (joka on käytetty ajat sitten) olemassa eli korttia en tarvi.

Kysymys kuuluu, saako tuon kortin jollain konstilla aktivoitua (Olen kuullut näin kerrottavan) ja kuinka lyhyeksi ajaksi? Varmaan se 1kk jakso on lyhin minkä joutuu ottamaan. Vaan kuinkas tuo tehdään? Jos paketin tilaa virallista kautta, niin kortin saanti kestää viikon tjsp. joten tuo vaihtoehto on poissa laskuista.

Viikonloppuinen sijaintini on sen verran syrjässä, että ei siellä mitään sporttibaareja ole...
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Canalin sivuilla ei näytä olevan minkäänlaisia viitteitä minkäänlaisesta asiakaspalvelusta puhelimitse, joten auttakaahan te, arvoisat palstaveljet ja -sisaret.

Belgia-Suomi kiinnostaa sen verran, että peli pitäisi nähdä suorana. Minulla on Canalin 2 viikon testijaksokortti (joka on käytetty ajat sitten) olemassa eli korttia en tarvi.

Kysymys kuuluu, saako tuon kortin jollain konstilla aktivoitua (Olen kuullut näin kerrottavan) ja kuinka lyhyeksi ajaksi? Varmaan se 1kk jakso on lyhin minkä joutuu ottamaan. Vaan kuinkas tuo tehdään? Jos paketin tilaa virallista kautta, niin kortin saanti kestää viikon tjsp. joten tuo vaihtoehto on poissa laskuista.

Viikonloppuinen sijaintini on sen verran syrjässä, että ei siellä mitään sporttibaareja ole...

Tämä tulee ihan MuTu:na, mutta käy kysymässä mitä ne R-Kioskilla kauppaa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Kysymys kuuluu, saako tuon kortin jollain konstilla aktivoitua (Olen kuullut näin kerrottavan) ja kuinka lyhyeksi ajaksi?
- - -

Soita suoraan canalin asiakaspalveluun, kaverini ainakin taannoin sai vastaavassa tilanteessa jonkun tarjouksen heti käyttöön. Sitä, miten pitkä jakso oli otettava, en jaksa muistaa.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
PIP

En tiedä olisiko pitänyt laittaa plasma/lcd telkkari ketjuun, mutta kokeillaan täältä. Ostin Samsung LE32S81B telkkarin, mutta en saa PIP toimintoa toimimaan. Manuaalin mukaan pitäisi scartilla toimia muttei HDMIllä. En saa tätä kuitenkaan toimimaan, ja toisen keskustelupalstan mukaan toimisi ainoastaan HDMIllä Samsungeissa tuo PIP. Onko kukaan törmännyt tähän/saanut vastausta dilemmaan?
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistäköhän löytyisi SM-liigan koko otteluohjelma, siis sellainen ohjelma josta käy ilmi myös play off -pelipäivät. En ainakaan itse löytänyt liigan sivuilta.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mistäköhän löytyisi SM-liigan koko otteluohjelma, siis sellainen ohjelma josta käy ilmi myös play off -pelipäivät. En ainakaan itse löytänyt liigan sivuilta.
Alla olevasta linkistä löytyy, valitettavasti playoffparit eivät ole vielä selvillä ;)

Otteluohjelma
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Kaveri osti Macin kun halvalla sai käytettynä ja on ihan ummikko näissä. Itse en ole mäkkiä paljoa käyttänyt.

Kysymys kuuluu: Miksei Quicktimellä kuulu amc-codecin vaativasta leffasta äänet, vaikka Quicktimen asetuksissa MIME-asetuksissa lukee, että tukee AMC-mediaa? Ja miten asian saa korjattua?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös