Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 975 302
  • 47 167

sidney

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans,KalPa sekä HIFK
Paras kaikista on silti broilerpyörykät. "Koneellisesti erotettu broilerin liha". Tiedättekös mitä tuo on?

Kun se broileri on putsattu mahdollisimman puhtaaksi ja vain ranka on jäljellä, siitä puristetaan prässillä sellaista marjapuuromaista kiisseliä joka sitten noihin käytetään. Toki tuota käytetään paljon muissakin broilerituotteissa. Hauska asia tuossa on se, ettei tuota enää lasketa mukaan lihapitoisuuteen ja ainakin vuosi takaperin silmäillessäni HK:n broilerilenkin tuoteselostetta, oli sen lihapitoisuus jotain 5% kieppeillä. Bon appetit vaan kaikille.

Mutta jos en muista ihan väärin sitä markkinoidaan huomattavasti terveellisempänä vaihtoehtona muille makkaroille??

Tottakai...


sid
 

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Jussi

1. Saako Seurasaareen viedä omia juomia?

2. Onko Stadissa muita vaihtoehtoja viettää Jussia?
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät

Just. Mitä Oulussa on niin hienoa talvisin jos Kärppiä ei lasketa? Torinrannassa ei ole ketään ja Nallikarissakin vinkuu hyinen merituuli. Pimeääkin on lähes 24/7.

Kesällä sen sijaan Nallikari on kuin paraskin rantalomakohde ja torinranta on täynnä ihmisiä nautiskelemassa yöttömästä yöstä. Maailman (?) paras pyörätieverkosto täyttyy rullaluistelijoista ja Oulujoen rannat mökkiläisistä.

Talvikaupunki my ass. Patioilla nähdään!
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Näinpä.. nuorena miehenä tein kauan mm lihamestarin hommia ja sian maksa on sitten sellaista sontaa etten käsitä miksi sitä ihmiset ostavat.. Eipä ollut herkkua käsitelläkään niitä.. syömistä en edes halua ajatella.. tai no. Useimmat hyvätkin ruoat ovat joskus ällöttäviä kun raaka-aineita käsitellään.. lopputulos voi sitten olla herkkua, joskus..

Itse olen aikoinaan olut teurastamolla/jalostamossa töissä ja sinne mennessäni kaikki varoittelivat, että tämän jälkeen et makkaraa syö ja muuta sellaista. Mulla ei kuitenkaan tullut missään vaiheessa sellaista reaktiota, että makkara olisi alkanut pyrkiä ulos vaikka tiesinkin millaista mömmöä se on tekovaiheessa. Mitä väliä sillä loppupeleissä on, että mistä paskasta mikäkin on tehty jos se maistuu hyvältä? Niinkuin esim. maksamakkara. =)
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Itse olen aikoinaan olut teurastamolla/jalostamossa töissä ja sinne mennessäni kaikki varoittelivat, että tämän jälkeen et makkaraa syö ja muuta sellaista. Mulla ei kuitenkaan tullut missään vaiheessa sellaista reaktiota, että makkara olisi alkanut pyrkiä ulos vaikka tiesinkin millaista mömmöä se on tekovaiheessa. Mitä väliä sillä loppupeleissä on, että mistä paskasta mikäkin on tehty jos se maistuu hyvältä? Niinkuin esim. maksamakkara. =)

Sama juttu, ei mitään kammoja jäänyt.. kyllä makkarat ja muutkin lihajalosteet maistuvat vaikka teurastamollakin tuli vierailtua usein..
Kaikki ruoka menee alas jos se jauhetaan tarpeeksi pieneksi...
 

tutzba

Jäsen
Mitenkäs se tapahtui että saan hienosti laitettua linkin, ja sitten sille nimen. Jos vaikka pistäisin tähän linkin Jokereiden nettisivuille, www.jokerit.com, niin miten saan siihen lukemaan pelkästään Jokerit ja sitten kun sitä klikkaa niin tie vie tuonne Virmasen ihmeelliseen maailmaan?
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Vaikka näin. Klikkaa tuota maapalloa tässä kirjoitustilassa. google. Sitten sinne avautuu ainakin mulla uusi ikkuna johon pannaan se osoite mitä haluaa linkittää... Tämän jälkeen viestikenttään tulee valmiiksi maalattu alue, johon voi kirjoittaa mitä haluaa, itse kirjoitin tuon google.

E: Karseesti mokia

E2: Miten voi olla mahdollista, ettei kukaan tiedä kuka omistaa huoneistoniu sähkösopimuksen saati että kenen piikkiin laskut menee?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Miten voi olla mahdollista, ettei kukaan tiedä kuka omistaa huoneistoniu sähkösopimuksen saati että kenen piikkiin laskut menee?
Omistaa sähkösopimuksen? Sopimuksen on tehnyt se kuka on sopimukseen nimensä kirjoittanut ja hän vastaa laskuista sähköyhtiölle. Mahdollinen vuokralainen vastaa niistä maksuista jotka vuokrasopimuksessa mainitaan ja vastaavasti saa ne palvelut jotka vuokrasopimuksessa mainitaan, riippuu siis mitä on vaikkapa sähköstä sovittu.

Olettaisin että tyypillisintä on että vuokralainen on itse tehnyt sähkösopparin ja maksaa oman kulutuksensa mukaan sähköt sähköyhtiölle. Noin ainakin itse tein silloin kun olin vuokra-asukki.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Olettaisin että tyypillisintä on että vuokralainen on itse tehnyt sähkösopparin ja maksaa oman kulutuksensa mukaan sähköt sähköyhtiölle. Noin ainakin itse tein silloin kun olin vuokra-asukki.
Näin oletin myös minä. Nyt on kuitenkin niin, että sähköyhtiö ei löydä huoneistoni tietoja koneelta. Eikä huoneiston omistajalla ole sähkösopimuta asuntooni. Kenelläkään ei siis ole hajuakaan kuka laskut maksaa ja kenen nimissä sähkösoppari on. Mielenkiintoista.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
SamSpade kirjoitti:
Et uskokaan miten tehokkaasti siat, naudat ja broilerit syötetään kuluttajille ja mitä kaikkea esim makkarassa, lihajalosteissa, eineslihapullissa ym on mukana.


Vanha liha-alan sanonta kuuluukin, että "siasta käytetään kaikki muu paitsi sielu."
 

Rocco

Jäsen
Kaveri oli kesätöissä Seinäjoella Atrian tehtaalla. Hänelle sanottiin että "jos tuonne makkaramassaan putoaa vaikka kumihanska niin ei kannata pysäyttää koneita. Valmiissa tuotteessa on niin vähän kumihanskaa ettei sitä kukaan huomaa."

Eläköön kotimainen makkara.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi (ainakin kaupan) lihapiirakoissa on käytetty naudan ja sian sydämiä aineksina? En usko, että ne vaikuttavat kovinkaan merkittävästi makuun, joten itse ainakin söisin mieluummin ihan ilman niitä.

Naudan sydän oikein valmistettuna on erinomaista herkkua. Ja oikea valmistustapa on sellainen, että leikataan sydämestä mahdollisimman ohuita siivuja ja paistetaan ne mahdollisimman kuumalla parilalla. Paiston aikana niitä voi valella öljyllä. Koko komeus tarjoillaan paistettujen perunoiden ja maapähkinästä, chilistä ja mausteista (juustokumina, pippuri, korianteri, suola) valmistetun kastikkeen kanssa. Tunnetaan myös nimellä Anticucho.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Näinpä.. nuorena miehenä tein kauan mm lihamestarin hommia ja sian maksa on sitten sellaista sontaa etten käsitä miksi sitä ihmiset ostavat.. Eipä ollut herkkua käsitelläkään niitä.. syömistä en edes halua ajatella.. tai no. Useimmat hyvätkin ruoat ovat joskus ällöttäviä kun raaka-aineita käsitellään.. lopputulos voi sitten olla herkkua, joskus..

Sama pätee myös kalapuikkoihin. Siskoni oli pitkään Norjassa kalatehtaalla töissä ja näki, mitä skeidaa ne puikot yleensä ottavat sisäänsä. Kaiken muun, mikä on ns. syötävää, muttei mene muihin tuotteisiin. En ole sen jälkeen niitä syönyt.

McDonalds, Fish Fingers, hinta vain kaksi euroa!! :D
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kesäisin Jyväskylän keskustassa kuuluu kahdeksan aikaan torvella soitettu fanfaarin pätkä tai joku kiekaisu kuitenkin. Mikä biisi on kyseessä ja soitetaanko se kenties Harjun tornista?
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Kesäisin Jyväskylän keskustassa kuuluu kahdeksan aikaan torvella soitettu fanfaarin pätkä tai joku kiekaisu kuitenkin. Mikä biisi on kyseessä ja soitetaanko se kenties Harjun tornista?
Harjun iltasoittohan se. Biisi on Laulu synnyinseudulle (Oi päivät seutuvilla Päijänteen), joka kuuluu ainakin Hippokselle ja Taulumäelle asti. Iltasoitto aloitettiin vuonna 1976. Lähteet: http://www3.jkl.fi/ajankohtaista/uutinen.php/id/2217/gid/2
http://www.jyu.fi/Members/hkotiran/plone/luontomuseo
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiitos tiedosta, tulipahan tuokin selväksi. Yritin sitä jopa itsenäisesti selvittää kaupungin kotisivuilta ja googlella, mutta kun en vain osaa.

Kiva tapa tuo iltasoitto kuitenkin on.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Lainaan tänne Kesähittiketjusta kysymyksen:

Vain yksi kunnon vaihtoehto: Irinan Pokka! Rakastuin heti ensi kuulemalla!

Yksi juttu kun mietityttää - mihin se sitä kivikasvoutta tunkee ja mitä muuta se aikoo vielä tunkea johonkin? Ehdottaisin persettä mutta...

"Pokkaa sullon ainakin"

???
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Yksi juttu kun mietityttää - mihin se sitä kivikasvoutta tunkee ja mitä muuta se aikoo vielä tunkea johonkin? Ehdottaisin persettä mutta...

"Pokkaa sullon ainakin"

???

Olet ymmärtänyt väärin. Kyseessähän on Lapin läänin maaherra Hannele Pokka, jota siis yritetään lääniuudistuksen yhteydessä sulloa pois virastaan.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Heti alkuun: Hyvää juhannusta kaikille jatkislaisille!

Asiaan: Missä nettisivustossa on myynnissä sellaisia "huumoripaitoja", missä on myynnissä mm:
-falckin logolla varustettu t-paita, paitsi että siinä logossa se haukka polttelee piippua
-Securitas vartiointifirman logolla varustettu paita, mutta teksti on laitettu muotoon Señotias
-Joku kolmas vartiointifirma missä on narrin hattua jne.
-Kolaollin kuvalla varustettuja huppareita.

Missä ihmeessä noita paitoja myydään netissä. Kerran sen sivun löysin jotenkin irc-gallerian kautta, mut nyt sitä en enää löydä. Olisi mahtavaa ostaa kaverille (vartija) se Señoritas paita.
 
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Kadulla ohitse pyyhältävistä autoista (joissa yleensä istuskelee kaksi nuorehkoa mieshenkilöä) kun kuuluu kovaäänistä musiikkia (ikkunat yleensä auki), tuntuu että kyseessä on aina sama biisi. Biisissä ei ole sanoja, sen sijaan rytmikäs BUM-BUM-BUM kuuluu ja kauas. Usein olen miettinyt mikä mahtaa tämä kappale olla ja mikseiköhän sitä koskaan kuule missään muualla, esim. radiossa ?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös