Tommi Hämäläinen

  • 111 879
  • 698

Baldrick

Jäsen
Tommi lipevänä käärmeöljykauppiaana on valmis heittämään kaikki johtavat ajatuksensa romukoppaan, jos tilanne sitä vaatii. Vähän juhlintaa ja veljeilyä, sen jälkeen kehumaan kuinka voitto oli hänen ansiotaan, kun sai luisteltua aamuharkoissa tällä kertaa Pulkkisenkin kiinni ja kertoi miten pelata, sekä yllytti Erosta tekemään maalin.
 

Ikijää

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Toronto Maple Leafs
Niin paljon mitä minäkin olen Viitasta kritisoinut, niin mun mielestä kaikkein tärkeintä olisi päästä tästä kaverista eroon ja positiivinen asia on se, että siellä on ilmeisesti ollut jo herralla myös Viitasen kans yhteenottoja.
Hyvä. Toivottavasti Veken lumonnut taika särkyy mahdollisimman pian.
 

klongku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin paljon mitä minäkin olen Viitasta kritisoinut, niin mun mielestä kaikkein tärkeintä olisi päästä tästä kaverista eroon ja positiivinen asia on se, että siellä on ilmeisesti ollut jo herralla myös Viitasen kans yhteenottoja.
::DD Herranjumala mikä idiootti tää äijä on. Kertokaa mulle kauanko tämmönen äijä olis operoinut Tapparassa tai ilveksessä, jos olis jotenkin sisään päässyt? Ei varmaan kuukautta pidempään. Jyväskylässä saa touhottaa miten haluaa.
 

Kelmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos faniryhmä huutaa pelissä syöpä pois, niin voiko tuollaista kieltää? Jokainen tulkitkoon mihin tai keihin tämä kohdentuu. Tai sitten hiljainen protesti, jokainen joka haluaa tämän kaverin pois Jypistä hankkii roosanauhan ja laittaa sen peliin #syäpäpoisjypistä. Saataisiin kaksi hyvää tekoa tehtyä samalla. Molemmissa edistetään syövän torjuntaa ja hyvä näin!

Kaveri on täysin käsittämätön suhmuroija ja tajuaa varmasti itse sen, että jos nyt tulee fudut vaikuttaa se merkittävästi työllistymiseen. Mitenkäs nurkkaan ajatte eläin toimikaan, siilipuolustus ja muissa vika.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka tämä video oli jo tuolla JYPin meemi-ketjussa, niin nyt on ajankohtaista lisätä se tänne myös (edit. ei ole Hämäläinen oikeasti saanut potkuja, valitan):

 
Viimeksi muokattu:

Baldrick

Jäsen

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ootko tosissas???? Ei voi jättää roikkumaan. Ei voi!
En nyt ihan ymmärrä "ootko tosissas?" Kysytkö tosissas? Luotatko tuohon journalistiin ja tuohon käännökseen? Läppähän tämä on eikä muuta. En tarkoittanut ajankohtaisuudella sitä, että näin olisi tapahtunut, vaan että Hämäläisen tilanne on tänään ensimmäistä kertaa nostettu ison yleisön tietoon. Sorry, jos tuli väärinkäsitys.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
En nyt ihan ymmärrä "ootko tosissas?" Kysytkö tosissas? Luotatko tuohon journalistiin ja tuohon käännökseen? Läppähän tämä on eikä muuta. En tarkoittanut ajankohtaisuudella sitä, että näin olisi tapahtunut, vaan että Hämäläisen tilanne on tänään ensimmäistä kertaa nostettu ison yleisön tietoon. Sorry, jos tuli väärinkäsitys.
Äh. Kerkesin jo innostua, että sulla on parempaa tietoa.
 
Suosikkijoukkue
Jyp HT
Jos faniryhmä huutaa pelissä syöpä pois, niin voiko tuollaista kieltää?
Saahan siellä huutaa suoraankin "Tommi v*ttuun" tai "Hämäläinen ulos". Parempi niin kuin traumatisoida mahdollisesti sairaita faneja.
 

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ottamatta kantaa millainen henkilö Tommi Hämäläinen todellisuudessa on niin olisi erikoinen veto jos hänet kengittäisiin pois varsinkin kun miettii Seppäsen ja Viitasen ulostuloja siitä millaisen suunnan JYP organisaatiota haluaa viedä. Seppänen oikeastaan on laittanut arvovaltansa peliin tämän strategian puolesta. Joten Hämäläisen potkut olisi sama kuin myöntäisi koko jutun olleen virhe. Ellei sitten hankittaisi saman ideologian omaavaa valmentajaa tilalle.

Jos nyt kävisi niin että hänet erotettaisiin mutta strategiaa kuitenkin aiotaan edelleen toteuttaa niin kenet näkisitte hänen tilallaan? Kotimaisista valmentajista ei taida löytyä kyseisen ideologian puolestapuhujia? Vai löytyykö?

Ylipäätään olisi mukava kuulla mitä mieltä arvon palstalaiset ovat tästä kehityksen suunnasta ja voiko sillä mielestänne menestyä tulevaisuudessa. Hämäläisen kanssa tai ilman. Perustelut olisi myös tervetulleita. Näppituntuma on että tämä jakaa erittäin voimakkaasti porukkaa eri leireihin.

Oma kanta edelleen se että menestyä voi monella eri tavalla kunhan tekemisen taso on timanttia ja koko organisaatio seisoo valitun tavan takana. Tässä ilmeisesti suurin kipukohta JYPin kohdalla eli kaikki eivät ilmeisesti usko tai hyväksy tätä strategiaa organisaation sisällä.

Tästä kyseisestä valmentamisen tavasta joka ilmeisesti perustuu johonkin tutkimustietoon ei itselläni ole vielä riittävästi tietoa jotta olisin kantaani päättänyt.

Uutta kohti vai mennäänkö vanhalla hyväksi havaitulla tyylillä?
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ylipäätään olisi mukava kuulla mitä mieltä arvon palstalaiset ovat tästä kehityksen suunnasta ja voiko sillä mielestänne menestyä tulevaisuudessa. Hämäläisen kanssa tai ilman. Perustelut olisi myös tervetulleita. Näppituntuma on että tämä jakaa erittäin voimakkaasti porukkaa eri leireihin.

Ei voi.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos nyt kävisi niin että hänet erotettaisiin mutta strategiaa kuitenkin aiotaan edelleen toteuttaa niin kenet näkisitte hänen tilallaan? Kotimaisista valmentajista ei taida löytyä kyseisen ideologian puolestapuhujia? Vai löytyykö?
No nythän se vierähti mieleen, että olisko Seppänen havitellut jotain USAan junnujoukkueen valmentajaa? Suomessa taitaa olla ainoa sitten se Jokisen Olli joka tuskin on tänne halukas tulemaan.
Ylipäätään olisi mukava kuulla mitä mieltä arvon palstalaiset ovat tästä kehityksen suunnasta ja voiko sillä mielestänne menestyä tulevaisuudessa. Hämäläisen kanssa tai ilman. Perustelut olisi myös tervetulleita. Näppituntuma on että tämä jakaa erittäin voimakkaasti porukkaa eri leireihin.
En usko, että ilman joukkueellista huippupelaajia tuollainen pelipaikaton onnistuu seuraavaan 15 vuoteen, varmaan kaksi hyökkääjää kymmenestä ylipäätään osaa luistella kunnolla takaperin, joten homma kaatuu jo siihen. Ja tällä takaperin luistelun osaamisella en tarkoita ihan perusluistelua vaan nimenomaan sitä miten pakit osaavat reagoida tilanteissa teränkäytöllä ja lukemalla sitä hyökkääjän tekemistä sekä ympäristöä. Tietysti jos iskee 10 maalia joka pelissä ei sillä puolustamisella suorissa hyökkäyksissä ole niin merkitystä, mutta se vaatisi kolme ketjullista kärkiukkoja.
Tosin tuollainen paikanvaihto pelaaminen onnistuu välillä ja mä en edes ymmärrä edelleenkään mikä siinä on uutta? Itse pelasin sellaista jo 90-luvun alussa, mutta ehkä Seppänen on tämän myynyt väärin mun ymmärrykselle.

Koska muiden selittämänä tuo tapa pelata on aika paljonkin erilainen mitä tuossa yllä kuvaan. Puolustus tullee olemaan suurin ongelma joka tapauksessa ja se vaatii tosiaan käsitykseni mukaan älykkäitä tilanteita tunnistavia pelaajia koko joukkueellisen enkä usko sellaisia löytyvän 3-5 vuoden kuluessa Jyväskylän kilpahallin kopista, joka tunnetaan nykyisin JYPin liigajoukkueen pukukoppina.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ylipäätään olisi mukava kuulla mitä mieltä arvon palstalaiset ovat tästä kehityksen suunnasta ja voiko sillä mielestänne menestyä tulevaisuudessa. Hämäläisen kanssa tai ilman. Perustelut olisi myös tervetulleita. Näppituntuma on että tämä jakaa erittäin voimakkaasti porukkaa eri leireihin.
Tämä koko case Hämäläinen tuli vähän puskista ja on vieläkin hieman mysteerimies. Oma mielipidekin on siis enemmän ensivaikutema. JYPin viime päivien/tämän kauden koomailut olisivat saaneet huomattavasti vähemmän huomiota, jos toimiston porukat olisivat asettaneet sanansa paremmin. Hämäläisellä voisi olla tulevaisuus JYPissä, jos a) JYP pelaisi loisteliaan kevään, b) Hämäläinen ymmärtäisi pysyä lestissään ja c) silloin kun antaisi kommentteja julkisuuteen, muotoilisi ne niin, ettei seurauksena olisi aina hirveä vitutuspuuska. Ongelma taitaa kuitenkin olla, että jos valmentaja ei saa pelaajien luottamusta ja kunnioitusta, niin hommasta ei tule yhtään mitään. Jos Hämäläinen jollakin ilveellä saisi tehtyä itsestään koppiin pidetyn persoonan ja kunnioitettavan auktoriteetin, niin sitten hänellä voi olla tulevaisuus JYPissä. Eli aika hankalalta näyttää, vaikka itsellä ei tietenkään ole mitään käsitystä siitä, mitä siellä kopissa tapahtuu.
 

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koska muiden selittämänä tuo tapa pelata on aika paljonkin erilainen mitä tuossa yllä kuvaan. Puolustus tullee olemaan suurin ongelma joka tapauksessa ja se vaatii tosiaan käsitykseni mukaan älykkäitä tilanteita tunnistavia pelaajia koko joukkueellisen enkä usko sellaisia löytyvän 3-5 vuoden kuluessa Jyväskylän kilpahallin kopista, joka tunnetaan nykyisin JYPin liigajoukkueen pukukoppina.
Tämähän tässä haaste onkin kun on niin erilaisia käsityksiä siitä mitä pelitavalla haetaan. Vai onko kyse edes pelitavasta? Itse olen ymmärtänyt niin ettei kyse ole niinkään pelitavasta vaan valmennus tavasta joka sitten tuottaisi toisenlaista pelaaja materiaalia kuin nykyinen tapa. En sano parempaa koska siitä ei ole vielä todisteita nähty. Eihän Jyväskylän kokoisesta kaupungista tietenkään voida jalostaa joukkueellista huippupelaajia joka vuodeksi mutta voidaanko tuottaa parempaa materiaalia kuin nyt on minusta se kysymys.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämähän tässä haaste onkin kun on niin erilaisia käsityksiä siitä mitä pelitavalla haetaan. Vai onko kyse edes pelitavasta? Itse olen ymmärtänyt niin ettei kyse ole niinkään pelitavasta vaan valmennus tavasta joka sitten tuottaisi toisenlaista pelaaja materiaalia kuin nykyinen tapa. En sano parempaa koska siitä ei ole vielä todisteita nähty. Eihän Jyväskylän kokoisesta kaupungista tietenkään voida jalostaa joukkueellista huippupelaajia joka vuodeksi mutta voidaanko tuottaa parempaa materiaalia kuin nyt on minusta se kysymys.
No tämäpä juuri ja ylipäätään mistä löytää joukkueellisen pelaajia, jotka 3-5 vuoden sisällä ovat kykeneviä olemaan huippupelaajia. Jos nyt vaikka se keskimäärin max kolme pelaajaa nousee ikäluokasta liigan tasolle niin viiden vuoden päästä näitä kavereita olisi 15 kappaletta viiden vuoden päästä. Se että nämä kaikki 15 pelaajaa olisivat sitten kykeneviä huipputasolla pelaamaan mitä vain peliä ja myös pelipaikattomasti kuulostaa todella utopistiselta. En vain pysty uskomaan, lisäksi kun tuota u16 (kaksi ikäluokkaa) ja u18 (kaksi ikäluokkaa) sm-sarja porukoita katsoo niin onko siellä jo sitten oikeasti tulossa 12 kappaletta huippuyksilöitä, jotka pystyvät pelaamaan huipputasolla illasta toiseen? En vain usko.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Se että nämä kaikki 15 pelaajaa olisivat sitten kykeneviä huipputasolla pelaamaan mitä vain peliä ja myös pelipaikattomasti kuulostaa todella utopistiselta. En vain pysty uskomaan, lisäksi kun tuota u16 (kaksi ikäluokkaa) ja u18 (kaksi ikäluokkaa) sm-sarja porukoita katsoo niin onko siellä jo sitten oikeasti tulossa 12 kappaletta huippuyksilöitä, jotka pystyvät pelaamaan huipputasolla illasta toiseen? En vain usko.

Pikkusen hillitsisin tätä pelitapa keulimista.

Paikaton on älyttömän huono sana ja huonosti kehitystä kuvaava termi minun mielestäni ainakin. Kehitys ei koskaan keksi uutta pyörää, saa vaan pyörän toimimaan paremmin kuin ennen ja siitä on kyse tässäkin. Pelaajakehityksen koko ajatus on kyetä tuottamaan pelaajia, joilla on valmius ja kyky pelata annettua pelitapaa paremmin kuin nykytuotossa, vielä niin, että valmiudet on istua moneen erilaiseen tapaan pelata.

Peliin tulee väkisin muutoksia taktisella puolella kehityksen myötä, mutta kukaan ei tässä hetkessä kykene aidosti sanomaan millaisia, saati tuomitsemaan ne toimimattomiksi.

Ihan samoin, kuin nykyäänkin junnupolut tuottaa liigaan riittävää pelaajaa ne tuottaa jatkossakin, eri valmiuksin, kun vaade muuttuu, ei tässä mitään ihmettelemistä ole. Tuo itse ohjautuvuus on itse asiassa bonus valmentajalle, koska tunnetusti valmentajalla on muutakin puuhaa, kun ohjailla pelaajia. Tämä tuo siis aikaa ja tilaa kehittää peliä paremmaksi.

On aivan turhaa jupinaa kuvitella, että se tulevaisuuden pelaaja olisi rakennettu jotenkin toisin suhteessa peliin, kuin nykyisetkään pelaajat. Kuka korjaa potin ensin, saa etua pelillisesti, mutta ei mitään dominointia kannusta toiseen, himpan paremman lähtöasetelman kilpaan, ei muuta. Silti se kortti kannattaa katsoa ja pelata.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pikkusen hillitsisin tätä pelitapa keulimista.
Siksi kirjoitinkin:
myös pelipaikattomasti
Lisäksi tämä nyt oli minun mielipiteeni. Eli en pysty uskomaan, että JYP juniorit pystyy tuottamaan riittävästi riittävän laadukkaita pelaajia, kun seuraa tuota menestystä junnuissa. Omien junnujen osuus, kun piti olla muistikuvieni mukaan jotain luokkaa 50%. Voin olla toki täysin väärässä, mutta se tuskin yllättäisi ketään.

Toki toivon olevani täysin hakoteillä, koska mikä olisi maukkaampaa kuin voittaa vaikkapa mestaruus lähes täysin omilla junnuilla!

Taktisesta puolestahan en ymmärrä hälkäsenpöläystä, mutta ellen täysin väärin ole tätä tavoitetta ymmärtänyt pelitavallahan ei pitäisi olla merkitystä. Tavoitehan on kehittää pelaajia, jotka pystynäy omaksumaan minkä tahansa pelitavan. Kuulostaa vain ihan liian utopistiselta, että pystytään kasvattamaan joukkueellinen ukkoja muutamassa vuodessa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Taktisesta puolestahan en ymmärrä hälkäsenpöläystä, mutta ellen täysin väärin ole tätä tavoitetta ymmärtänyt pelitavallahan ei pitäisi olla merkitystä. Tavoitehan on kehittää pelaajia, jotka pystynäy omaksumaan minkä tahansa pelitavan. Kuulostaa vain ihan liian utopistiselta, että pystytään kasvattamaan joukkueellinen ukkoja muutamassa vuodessa.

Tämähän on tasan riippuvainen sille, onko olemassa jo osaamista, millä liikkeelle voi uskottavasti lähteä. Mehän tätä emme tiedä, kun työ ei ole edes suunnitelmaa pisemmällä. Mikäli jotakin olen käsittänyt, asiaa on pohjustettu kihun kanssa, jossa varmasti ainakin meikäläisen ymmärryksellä lattiaa pyyhitään mennen tullen.

Jostain syystä tuota en osaa pitää mahdottomana, että pelaajia voitaisiin kasvattaa valmiuksin solahtaa erityyppisiin pelitapoihin, mutta vissiin tuossa on joitakin muitakin juttuja, jotka minulle eivät ole auki. Siksi en ota sinänsä puolta tai toista sen kummemmin, kuin että jos dataa, joka puoltaa, niin kiinni kuin sika limppuun.

Tassähän on sitten jatkoon lisää seurailtavaa meille kaikille, mutta jos jotain itse toivoisin, niin luistelutaitoa lisää, tämä toki ihan valtakunnallisesti, eikä siis minkään kustannuksella, vaan jos joku auttaa paremmaksi, niin luistelutaito, muukin kuin nopeus.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Täällä alkaa mun mielestäni nyt sekoittumaan kaksi eri asiaa eli pelitapa ja pelipaikka. Ne eivät ole missään nimessä synonyymejä toisilleen eikä niitä voi mitenkään sekoittaa tai rinnastaa.

Pelipaikattomassa pelissä pelaajien pitää tunnistaa missä ja miten muut ovat sijoittuneet suhteessa omiin sekä vastustajiin ja osata tehdä ne samat asiat jokaisessa perinteisen pelin pelipaikassa kuin nyt. Kaikkien pitää osata se pelitapa läpikotaisin ja osata suorittaa jokaisella pelin osa-alueella perinteisen puolustajan/hyökkääjän silmin kaiken lisäksi pelaatko vasemmalla vai oikealla puolella kenttää tai jopa siinä keskellä.

Tää tästä aika lyhyesti ja näin. Oikeastaan ei ole olemassa kuin kaksi pelipaikkaa. Kenttäpelaaja tai maalivahti. Erikoisosaamista voi taasen olla esim aloituksissa tai yv/av sommitelmissa.

Eräällä tapaa jokainen joukkue tietyissä määrin tämänkaltaista peliä jo pelaa esim hyökkäyksiin lähdöissä, joissa puolustaja nousee ikäänkuin kolmantena hyökkääjänä mukaan tarjoten syöttöpaikkaa, jos ja kun sentteri tai laituri jumittaa puolustuspäässä esim laidan vieressä pääsemättä vauhtiin.
 

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Omien junnujen osuus, kun piti olla muistikuvieni mukaan jotain luokkaa 50%. Voin olla toki täysin väärässä, mutta se tuskin yllättäisi ketään.
Kyllä tavoite taisi olla juuri tuo 50%. En olisi tästä kuitenkaan huolissani, koska en usko että se on kiveen hakattu. Jos omia Liiga kelpoisia pelaajia ei löydy niin eiköhän niitä hankita jostain muualta. Tärkeämpää olisi kyetä pitämään hyviä omia kasvatteja joukkueessa ja se vaatii kyllä sen että heille ollaan valmiita maksamaan. On epärealistista olettaa että he pelaavat halvemmalla vain sen takia että kyseessä on kotiseura.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös