Petteri Orpon hallitus

  • 1 208 955
  • 15 245

KooPee

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pakottamalla Purra vaihtamaan ministeriä luodaan hallituksen sisälle erittäin vaikea tilanne. Mutta jos Purra ei tee tätä tai Junnila lähde itse, Orpo joutuu pohtimaan hallituksensa hajottamistakin. Tähän on tultu. Lisänuhtelut Junnilalle on poissuljettu toimenpide.
Ainut vaihtoehto on että Junnila lähtisi itse. Jos Purra erottaa hänet on Purran poliittinen ura perussuomalaisissa ohi. Hänet revitään palasiksi.
 
Pakottamalla Purra vaihtamaan ministeriä luodaan hallituksen sisälle erittäin vaikea tilanne. Mutta jos Purra ei tee tätä tai Junnila lähde itse, Orpo joutuu pohtimaan hallituksensa hajottamistakin. Tähän on tultu. Lisänuhtelut Junnilalle on poissuljettu toimenpide.
Yllä lainasin jo Ilta-Sanomia, jonka jutussa Purra avaa syitä Junnilan tukemiselle. Jos Junnila lähtee, niin vanhana hommaforum-aktiivina Riikka tietää oman vuoronsa koittavan tämän nelivuotiskauden aikana. Eli liekö tässä muuta vaihtoehtoa kuin Orpon jollain konstilla peliin puuttuminen.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ainut vaihtoehto on että Junnila lähtisi itse.

Tämä voisi olla paras vaihtoehto "tulin itse siihen johtopäätökseen, että jatkaminen ministeritehtävissä on mahdotonta...." tai jotain jargonia sinnepäin. Sitten vain persuilta Junnilalle voivottelut sekä jaxuhalit perään ja uutta yrittäjää tuolle tontille.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Yllä lainasin jo Ilta-Sanomia, jonka jutussa Purra avaa syitä Junnilan tukemiselle. Jos Junnila lähtee, niin vanhana hommaforum-aktiivina Riikka tietää oman vuoronsa koittavan tämän nelivuotiskauden aikana. Eli liekö tässä muuta vaihtoehtoa kuin Orpon jollain konstilla peliin puuttuminen.

Ja myös tuo mistä @KooPee kirjoitti ylhäällä eli Junnila lähtisi itse. Ja vapaaehtoisesti. Purran mukaan tilannetta on käyty Orpon kanssa paljon läpi puhelimitse. Ratkaisu tulee ensi viikolla. Mikä se on, jää nähtäväksi.
 
Tämä voisi olla paras vaihtoehto "tulin itse siihen johtopäätökseen, että jatkaminen ministeritehtävissä on mahdotonta...." tai jotain jargonia sinnepäin. Sitten vain persuilta voivottelut sekä jaxuhalit perään ja uutta yrittäjää tuolle tontille.
Tässä on persujen kannalta sekin hyvä puoli, että voi jatkaa uhrinarratiivilla harmitellen, miten hyvä mies savustettiin vihervasemmiston toimesta ulos.
 

Byvajet

Jäsen
Ratkaisu tulee ensi viikolla. Mikä se on, jää nähtäväksi.
Junnila eroaa itse. Vaikea kuvitella mitään muuta.

Sellainen varaus on kuitenkin lisättävä, että Junnilan jutut ovat menneet jo niin sakeiksi, että pidän mahdollisena, ettei hän kerta kaikkiaan ymmärrä puolueen etua tai ei välitä siitä.

Jos juttu kääntyy Purran ja Junnilan väliseksi taisteluksi, se on persuille suuri tappio.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Sari Essayahin mukaan Junnila on ekofasisti. Miten kristityt voivat olla sellaisen kanssa samassa hallituksessa?
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Junnila eroaa itse. Vaikea kuvitella mitään muuta.

Sellainen varaus on kuitenkin lisättävä, että Junnilan jutut ovat menneet jo niin sakeiksi, että pidän mahdollisena, ettei hän kerta kaikkiaan ymmärrä puolueen etua tai ei välitä siitä.

Jos juttu kääntyy Purran ja Junnilan väliseksi taisteluksi, se on persuille suuri tappio.
Kyllä minäkin vähän tätä ennakoin. Purra ei halua, että Persut nöyrtyy opposition paineessa, joten luultavasti Junnila ohjeistetaan eroamaan oma-aloitteisesti. Sitten Puisto salkun kahvaan ja ollaan tilanteessa, jossa olisi pitänyt olla jo alun alkaen.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Ylen tietojen mukaan siellä pidetään jossain välissä puhelinkokousta puheenjohtajien kesken. Hyvä sirkus hei Petteri!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Junnila eroaa itse. Vaikea kuvitella mitään muuta.

Sellainen varaus on kuitenkin lisättävä, että Junnilan jutut ovat menneet jo niin sakeiksi, että pidän mahdollisena, ettei hän kerta kaikkiaan ymmärrä puolueen etua tai ei välitä siitä.

Jos juttu kääntyy Purran ja Junnilan väliseksi taisteluksi, se on persuille suuri tappio.

Näin siinä luultavasti käy, että Junnila lähtee itse. PS:n sisäinen sota olisi puolueelle tuhoisaa. Sama koskee hallitusta, jos Orpo joutuu pakottamaan ratkaisun.

Jälkikäteen voi sanoa, että Purra tiesi varmasti Junnilan taustan suunnilleen viimeistä piirtoa myöten. Oliko hän tilanteessa, jossa Junnila oli silti valittava vai tilanteessa, jossa Purra päätti itse ottaa riskin, se ehkä selviää joskus.

Päätös saattaa tulla jo viikonlopun aikana tai sitten ensi viikolla.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nopea googletus kertoi, että Suomen lyhytaikaisin ministeripesti on kestänyt 12 päivää. Kyseessä on Lennart Oesch ja vuosi oli 1932. Muutamia alla kuukauden pituisia stinttejä historiasta löytyy, joten hyvin ehtii vielä mitalisijoille, jos ei kärkipaikkaa halua. Siihen alkaa olla jo kiire, kun tänään taitaa olla hallituksen 11. päivä menossa.

 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Nopea googletus kertoi, että Suomen lyhytaikaisin ministeripesti on kestänyt 12 päivää. Kyseessä on Lennart Oesch ja vuosi oli 1932. Muutamia alla kuukauden pituisia stinttejä historiasta löytyy, joten hyvin ehtii vielä mitalisijoille, jos ei kärkipaikkaa halua. Siihen alkaa olla jo kiire, kun tänään taitaa olla hallituksen 11. päivä menossa.

Joko jossain on liveseuranta kestääkö Junnila kauemmin kuin kesäaurinkoon jätetty banaani?
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ylen tietojen mukaan siellä pidetään jossain välissä puhelinkokousta puheenjohtajien kesken. Hyvä sirkus hei Petteri!

Nopea googletus kertoi, että Suomen lyhytaikaisin ministeripesti on kestänyt 12 päivää. Kyseessä on Lennart Oesch ja vuosi oli 1932. Muutamia alla kuukauden pituisia stinttejä historiasta löytyy, joten hyvin ehtii vielä mitalisijoille, jos ei kärkipaikkaa halua. Siihen alkaa olla jo kiire, kun tänään taitaa olla hallituksen 11. päivä menossa.
Luultavasti tulee uusi ennätys. Ei tuossa voi olla muuta vaihtoehtoa kuin Junnila ulos ja Puisto sisään.

Puhelinkokous pidetään, kun Eurooppa-neuvoston kokous Brysselissä on päättynyt. Pääministeri Petteri Orpo (kok.) osallistuu kokoukseen parhaillaan Brysselissä, sen ennakoidaan jatkuvan ainakin iltapäivään asti. Kokouksen jälkeen Orpo pitää tiedotustilaisuuden.
 

12961

Jäsen
Junnila eroaa itse. Vaikea kuvitella mitään muuta.

Sellainen varaus on kuitenkin lisättävä, että Junnilan jutut ovat menneet jo niin sakeiksi, että pidän mahdollisena, ettei hän kerta kaikkiaan ymmärrä puolueen etua tai ei välitä siitä.

Jos juttu kääntyy Purran ja Junnilan väliseksi taisteluksi, se on persuille suuri tappio.

Tuoreiden kommenttiensa valossa en usko, että eroaa itse. On vetänyt Purrankin todella pitkälle perässään.

Purrakaan ei oman asemansa takia oikein voi olla aloitteellinen. Hänet syödään elävältä ja 2017 toisinto muuttuu todennäköiseksi. Silloin ei uhriudu persut vaan Homma ja puolueen sakea siipi jakamalla puolueen sisäisesti.

Orpokaan ei oikein voi astua Purran tontille ja kierrättää toisen puolueen ministereitä yksinään.

Aikamoinen umpisolmu tämä valtataistelu kaikkiaan.

Eniten mietityttää se, että mikä ajoi valitsemaan Junnilan ministeriksi? Voiko muka olla, ettei tällainen tausta ole ollut edes tiedossa? Yritettiinkö tässä jonkinlaista natsikortin tylsyttävää peliliikettä heti kättelyssä, jotta myöhemmin leimakirves olisi kulunut?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ylen tietojen mukaan siellä pidetään jossain välissä puhelinkokousta puheenjohtajien kesken. Hyvä sirkus hei Petteri!
Pidän myös mahdollisena koko hallituksen kaatumista. Purran PS näyttää sellaiselta etteivät suostu ihan kaikkeen vaan saattavat tehdä tästä hallituskysymyksen.

Todennäköisempää silti, että Junnila eroaa itse.

Monet täöllä hyvin todenneet, että yksittäinen läppä, puhe tjs. voisi vielä mennä, mutta nyt on kokonaisuus sen verran sakea, että…
 

Tuamas

Jäsen
Jälkikäteen voi sanoa, että Purra tiesi varmasti Junnilan taustan suunnilleen viimeistä piirtoa myöten. Oliko hän tilanteessa, jossa Junnila oli silti valittava vai tilanteessa, jossa Purra päätti itse ottaa riskin, se ehkä selviää joskus.

Nähdäkseni Junnilan ministerinpesti oli persuilta koepallo, että kuinka pitkälle overtonin ikkuna on siirtynyt ja kuinka radikaalin taustan omaava voidaan nimittää ministeriksi.

Jos Junnila olisi tarponut kunnialla läpi ministerinpestinsä, jatkossa esimerkiksi Peltokangas, Huhtasaari ja Tynkkynen olisivat olleet jo käytännössä ministerikelpoisia.

Nyt ei mennyt läpi, vaan joutuvat ottamaan muutaman askeleen takaisinpäin.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
YLE kertoo, että puheenjohtajilla on tänään luvassa puhelinkokous Junnilasta. Alunperin tästä piti puhua ensi viikolla, mutta paskan määrä puntissa alkaa olla nyt samaa luokkaa erotuomarilla tulitikkuja käsittelevän Jukka Rautakorven edessä.

Melkoinen saaga. Pari päivää sitten KD ja kokoomus antaa täyden luottamuksen Junnilalle. Ja nyt median älähtämisen jälkeen on yhtäkkiä kovin monta syytä päästä Junnilasta eroon. Orpo näyttää heikolta ja Purra seisoo yksin aaltoa vasten.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
YLE kertoo, että puheenjohtajilla on tänään luvassa puhelinkokous Junnilasta. Alunperin tästä piti puhua ensi viikolla, mutta paskan määrä puntissa alkaa olla nyt samaa luokkaa erotuomarilla tulitikkuja käsittelevän Jukka Rautakorven edessä.
Kyllä. Piti olla tiistaina, mutta jostain ihmeen syystä kokoustavat heti, kun Orpon palaverit Brysselissä loppuu.


Taitaa se Junnila lähteä hiuksista himputtiin. No voi harmi.
 

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Pakottamalla Purra vaihtamaan ministeriä luodaan hallituksen sisälle erittäin vaikea tilanne. Mutta jos Purra ei tee tätä tai Junnila lähde itse, Orpo joutuu pohtimaan hallituksensa hajottamistakin. Tähän on tultu. Lisänuhtelut Junnilalle on poissuljettu toimenpide.
Joo ei tässä ala muita vaihtoehtoja olla kuin vaihtaa ministeriä tai hallitusta. Kyse ei ole enää mistään kokoomuksen liberaalisiivestä tai RKP:sta vaan Junnila alkaa olla liian suuri mainehaitta koko maalle. Se että sisäpoliittisesti erittäin pidättyväinen Niinistö antoi epätyypillisen suorasanaisen lausunnon Junnilasta kertonee jo ihan riittävästi missä mennään.
 

PtG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Edmonton, FC Pojat

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Orpo on ollut aina tossukka, ja nyt tämä tossukkuudesta johtuva huono johtaminen on pilaamassa sekä Suomen - että Kokoomuksen maineen.

Jos Junnila ei ymmärrä itse lähteä, ja Purra sekoilee kaikkien ihme syy- ja seuraussuhteiden kanssa, pitäisi Orpon vain tylysti näyttää ovea. Ihan sama millä hinnalla.
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Melkoinen saaga. Pari päivää sitten KD ja kokoomus antaa täyden luottamuksen Junnilalle. Ja nyt median älähtämisen jälkeen on yhtäkkiä kovin monta syytä päästä Junnilasta eroon. Orpo näyttää heikolta ja Purra seisoo yksin aaltoa vasten.
Eipäs levitellä siellä mitään valeuutisia! Täällä mitään persuja olla koskaan tuettu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös