Aron Kiviharju – Stouni Juniorin nousu huipulle

  • 197 300
  • 1 066

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
IFK tarvitsee hyviä pelaajia ja se on ymmärrettävää. Hienoa, että Turku voi niitä tarjota teille.
Nimenomaan näin. Jatkossakin otetaan kaikki laadukkaat pelaajat, itse asiassa se taitaa olla perimmäinen kilpa-urheilun tavoite, tarkoitus ja toimintatapa millä yritetään saavuttaa menestystä ja taloudellista hyötyä.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom

Hiltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nimenomaan näin. Jatkossakin otetaan kaikki laadukkaat pelaajat, itse asiassa se taitaa olla perimmäinen kilpa-urheilun tavoite, tarkoitus ja toimintatapa millä yritetään saavuttaa menestystä ja taloudellista hyötyä.
Nyt sä yrität leikkiä vielä viisasta täällä jopa ton sun äskesen kasvattajakorvaus kommentin jälkeen. Mene nyt jo pois täältä :D
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nimenomaan näin. Jatkossakin otetaan kaikki laadukkaat pelaajat, itse asiassa se taitaa olla perimmäinen kilpa-urheilun tavoite, tarkoitus ja toimintatapa millä yritetään saavuttaa menestystä ja taloudellista hyötyä.
Jep. Hifkille kyllä toivoisi parempaa menestystä. Perinteinen jengi jne.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Elämä kohdellut aika mukavasti jos ihminen ”häpäisee itsensä” jollain kotimaisen kiekkoliigan nettisivustolla, heh. Älä huoli, kukaan ei nyt varmaan täällä ole itseään häpäissyt, vaikka selkeästi tunne ja vie ja kirosanat lentelee.

Kiviharju investointina sen tason ryöstö, että siinä kohtaa urheilullinen puoli ja taloudellinen puoli. Jos ei täysiä niin jokainen kasvattajaeuro joka tippuu IFK:n taskuun on suoritus, jota voi Turkua kauempaakin hieman hämmästellä.

Mut vastaa nyt kuitenkin miten HIFK on saamassa täydet kasvattajakorvaukset, kun tulit tänne asti sillä henkseleitä paukuttamaan? Vai oliko sittenkin niin ettei sinulla ollut harmainta aavistustakaan niistä ja nyt koitat sitten kiemurrella pois omista sanomisista. Vai pitikö tulla hieman flamettamaan, kun meni tunteisiin "että tulevat ketjuun jos toiseenkin kesälomiltaan uhoamaan kaikkien aikojen hankintaa."
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Jostainhan ne on otettava jos oma junnutuotanto ei riitä.
Juuri näin, jos ei omista löydy niin ehdottomasti kannattaa ja pitää hankkia. Näin tekee itse asiassa aika moni organisaatio maasta ja lajista riippumatta. Loppujen lopuksi aika fiksua koska tietystä syntymäpaikasta ei saa lisäpisteita, koska jokainen laadukas juniorihankinta iästä huolimatta on toisilta pois, koska laatua kannattaa hankkia ja koska katsomoon saa parhaiten porukkaa voittavalla pelillä eikä sen perusteella missä pelaaja on nuoruutensa pelannut.

Halttunen, Kaskimäki, Vinni, Kiviharju, Uronen ja kumppanit tuovat sopivaa korvausta tulevina vuosina.

Mutta se siitä, kaikkea hyvää sinne.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Mutta se siitä, kaikkea hyvää sinne.

Juu "samat sanat", mutta saisko sitä jo muutamaan otteeseen kysyttyä vastausta noihin kasvattajakorvauksiin liittyen? Millä perusteella IFK saa Kiviharjusta 100% kasvattajakorvauksen?
 

Sienihattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Juuri näin, jos ei omista löydy niin ehdottomasti kannattaa ja pitää hankkia. Näin tekee itse asiassa aika moni organisaatio maasta ja lajista riippumatta. Loppujen lopuksi aika fiksua koska tietystä syntymäpaikasta ei saa lisäpisteita, koska jokainen laadukas juniorihankinta iästä huolimatta on toisilta pois, koska laatua kannattaa hankkia ja koska katsomoon saa parhaiten porukkaa voittavalla pelillä eikä sen perusteella missä pelaaja on nuoruutensa pelannut.

Halttunen, Kaskimäki, Vinni, Kiviharju, Uronen ja kumppanit tuovat sopivaa korvausta tulevina vuosina.

Mutta se siitä, kaikkea hyvää sinne.
Brändi, historia ja seurakulttuuri rakentuu omista kasvateista, oman kylän pojista jotka pelaa sydämellään logolle. Tuo sun kuvaus kuulosti katkeran glory hunttaajan perusteluilta itselleen, toivottavasti tuli parempi olo.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Jep. Hifkille kyllä toivoisi parempaa menestystä. Perinteinen jengi jne.
Vuodesta 2016 jokainen kevät välierissä yhtä lukuunottamatta. Seuraavalle kaudelle en itse näe esteitä ettei jatkuisi tuo putki ja itse asiassa joukkueen rakentamista kun seuraa niin ensi kaudesta voi tulla melko vahva. Joten huoli pois, tasaista tekemistä nyt ja jatkossa.

Kasvattajarahat otan piikkiini ja vilpittömät pahoittelut siitä, elin aidossa uskossa että ensimmäisestä NHL-ottelusta 4-vuotta taaksepäin laskettuna osuudet menee 25-25-25-25. Eli suomennettuna ja esimerkillä, Kiviharju painaa IFK:ssa 3 kautta jolloin IFK saisi 75%.

Pahoittelut tuosta, menee täysin minun piikkiin.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Vuodesta 2016 jokainen kevät välierissä yhtä lukuunottamatta. Seuraavalle kaudelle en itse näe esteitä ettei jatkuisi tuo putki ja itse asiassa joukkueen rakentamista kun seuraa niin ensi kaudesta voi tulla melko vahva. Joten huoli pois, tasaista tekemistä nyt ja jatkossa.

Kasvattajarahat otan piikkiini ja vilpittömät pahoittelut siitä, elin aidossa uskossa että ensimmäisestä NHL-ottelusta 4-vuotta taaksepäin laskettuna osuudet menee 25-25-25-25. Eli suomennettuna ja esimerkillä, Kiviharju painaa IFK:ssa 3 kautta jolloin IFK saisi 75%.

NHL-sopimuksesta tuo 25-25-25-25 jako alkaa, mutta että Kiviharju painaa IFK:ssa kolme kautta? Ja vielä kehtaat tulla tänne puhumaan siitä, minkä tason prospektista puhutaan. Ei helkkari :D

Ja juu, eikös teiän jengi oo ollu mestarisuosikki noin joka kausi kun nimet on kerrottu? Jatkakaa samaan malliin vaan!
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Katsoin tähän otsikon pelaajaan liittyen sanakirjasta yhden englanninkielisen sanan:

luopio, takinkääntäjä, pettäjä, jänishousu, petturi = renegade

Kuinkas sattuikin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kokonaisuutta ajatellen ja juurikin kokonaisuutta. Ei yksi pelaaja jengiä tee. Kyse on enneminkin periaatteesta ja sydämestä. Tämä menetettiin kyseisen nuoren lupauksen vuoksi. Mutta tällaista on urheilu. Ja tällaista on varsinkin nuoren urheilian kohdalla. Jos Tepsissä on ollut jotain kismaa, kuten näyttää niin ymmärrettävä siirto. Ei muuta, kuin nokka ylös ja eteen päin. Ensi kaudella jantteri ymmärtää, ettei olisi sittenkään kannattanut lähteä. Ja tähän hymiö.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Brändi, historia ja seurakulttuuri rakentuu omista kasvateista, oman kylän pojista jotka pelaa sydämellään logolle. Tuo sun kuvaus kuulosti katkeran glory hunttaajan perusteluilta itselleen, toivottavasti tuli parempi olo.
En ota kantaa miltä sinun korvaan kuulostaa, en osaa sanoa. Olo on äärimmäisen hyvä, älä hyvä ihminen siitä huoli. Tämä on jääkiekkoa, ei sen suurempaa. Kaunista tosin että täällä ehdotetaan parempia oloja ja tilien poistoja, onpa totista hommaa jos näin koville ottaisi.

Joukkueessa hyvä olla omia, varmaan totta sekin. Tuohan nämä Haloset, Taposet, Melartit, Åstenit, Tallbergit, Jääskät, Vesalaiset ja Seppälät tiettyä ”omaa polkua” tähän ammattilaisjoukkueeseen, mutta joku ihmeen automaattinen brändi-imago ja kulttuuri ei kyllä menestystä tuo itsessään.

Laadukas joukkue on laadukas joukkue, on pelaajat mistä tahansa. Hyvä päivittäinen tekeminen tekee tärkeimmän työn.
 

Joseph

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vuodesta 2016 jokainen kevät välierissä yhtä lukuunottamatta. Seuraavalle kaudelle en itse näe esteitä ettei jatkuisi tuo putki ja itse asiassa joukkueen rakentamista kun seuraa niin ensi kaudesta voi tulla melko vahva. Joten huoli pois, tasaista tekemistä nyt ja jatkossa.

Kasvattajarahat otan piikkiini ja vilpittömät pahoittelut siitä, elin aidossa uskossa että ensimmäisestä NHL-ottelusta 4-vuotta taaksepäin laskettuna osuudet menee 25-25-25-25. Eli suomennettuna ja esimerkillä, Kiviharju painaa IFK:ssa 3 kautta jolloin IFK saisi 75%.

Pahoittelut tuosta, menee täysin minun piikkiin.
Jos Kiviharju pelaa IFK:ssa kolme seuraavaa kautta, niin lupaan kävellä munasillani Myllysillan päästä päähän käsilläni keskellä kirkasta päivää.

Tuosta upeasta osallistumispinssiputkesta sietääkin olla ylpeä. Voisi jopa sanoa, että resursseihin nähden täyden kympin suoritus. Ei sillä, että täälläkään voitaisiin olla tyytyväisiä nykytilanteeseen.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kasvattajarahat otan piikkiini ja vilpittömät pahoittelut siitä, elin aidossa uskossa että ensimmäisestä NHL-ottelusta 4-vuotta taaksepäin laskettuna osuudet menee 25-25-25-25. Eli suomennettuna ja esimerkillä, Kiviharju painaa IFK:ssa 3 kautta jolloin IFK saisi 75%.

Aika harvassa on ykköskierroksen varaukset, jotka pelaisivat varauksen jälkeen vielä pari kautta muualla kuin Amerikassa. Kyllä nykyään seurat haluavat nuo ykköskierroksen varaukset samantien omiin seuroihin.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
@Renegade

Lisätään vielä tämä statistiikka, kun kerran itse sanoit seuraavasti:

Jos ei täysiä niin jokainen kasvattajaeuro joka tippuu IFK:n taskuun on suoritus, jota voi Turkua kauempaakin hieman hämmästellä.

NHL-korvaukset 2022:

TPS: 890k USD (Nurmi 4/4, Pyyhtiä 4/4, Slafkovsky 80%, Iskhakov 20%, Slafkovsky 35k)
IFK: 253k USD (Hirvonen 1/4, Lambert 1/4, Rindell 1/4, Kaskimäki 20k, Salin 20k)

Ja nyt vuonna 2023 on Turkuun tulossa 4/4 Pullilta sekä 40% Tuomistolta.

Tarviik näit ny niimpal sit täält Turust hämmästel?
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
@Renegade

Lisätään vielä tämä statistiikka, kun kerran itse sanoit seuraavasti:



NHL-korvaukset 2022:

TPS: 890k USD (Nurmi 4/4, Pyyhtiä 4/4, Slafkovsky 80%, Iskhakov 20%, Slafkovsky 35k)
IFK: 253k USD (Hirvonen 1/4, Lambert 1/4, Rindell 1/4, Kaskimäki 20k, Salin 20k)

Ja nyt vuonna 2023 on Turkuun tulossa 4/4 Pullilta sekä 1/4 Tuomistolta.

Tarviik näit ny niimpal sit täält Turust hämmästel?
Loistavaa työtä Turussa tehty, eikö Pärssisestäkin saatu korvausta vai oliko aiempi vuosi?

Jos edellä mainitut IFK-pelaajat etenevät urallaan odotetusti, saattaa olla jotain samansuuntaista olla tiedossa jos kaikki menee hyvin. Se kertoo myös siitä miten hyvin on Turusta lähtenyt pelaajia Pohjois-Amerikkaan.
 

Aurajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vuodesta 2016 jokainen kevät välierissä yhtä lukuunottamatta. Seuraavalle kaudelle en itse näe esteitä ettei jatkuisi tuo putki ja itse asiassa joukkueen rakentamista kun seuraa niin ensi kaudesta voi tulla melko vahva. Joten huoli pois, tasaista tekemistä nyt ja jatkossa.

Kasvattajarahat otan piikkiini ja vilpittömät pahoittelut siitä, elin aidossa uskossa että ensimmäisestä NHL-ottelusta 4-vuotta taaksepäin laskettuna osuudet menee 25-25-25-25. Eli suomennettuna ja esimerkillä, Kiviharju painaa IFK:ssa 3 kautta jolloin IFK saisi 75%.

Pahoittelut tuosta, menee täysin minun piikkiin.

Johtaja on luonu tunnarit reilu 20 vuot sit ja tietämys jääkiekost ja IFK:n asioist näköjää aika nollassa. Pakko arvostaa et tänne jaksaa kirjotella ku sisäpiirilähtei ei näytä hirveesti näytä kertynee tässäkään ajassa :D hyvä rivifani !
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Johtaja on luonu tunnarit reilu 20 vuot sit ja tietämys jääkiekost ja IFK:n asioist näköjää aika nollassa. Pakko arvostaa et tänne jaksaa kirjotella ku sisäpiirilähtei ei näytä hirveesti näytä kertynee tässäkään ajassa :D hyvä rivifani !
No näin huonoa viestiä tuo hessulilainenkaan ei saanut synnytettyä. Voi taivas.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Jos Kiviharju pelaa IFK:ssa kolme seuraavaa kautta, niin lupaan kävellä munasillani Myllysillan päästä päähän käsilläni keskellä kirkasta päivää.

Tuosta upeasta osallistumispinssiputkesta sietääkin olla ylpeä. Voisi jopa sanoa, että resursseihin nähden täyden kympin suoritus. Ei sillä, että täälläkään voitaisiin olla tyytyväisiä nykytilanteeseen.
Myllysiltaa en tunne, joten en osaa sanoa minkälainen urakka olisi kyseessä.

Täyden kympin suoritusta ei varmaan ole monessa organisaatiossa tehty koskaan, mutta Salmelaisen aikana IFK on takuusuorittaja kaudesta toiseen ja stabiili TOP-4. Siitä kertoo jo ensi kauden jatkosopimukset, eli jokaisella pelaajalla kenet haluttiiin pitää on sopimus. Otsikkoon liittyen kertoo myös siitä että muualta katsotaan myös prospekteja. Eli ei kymppisuoritusta mutta vahvaa tekemistä ja kaukana mistään osallistumisputkesta mielestäni.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Pärssisestä saatiin korvaus jo aiemmin - ja mitä tarkoitat tuolla että jos edetään odotetusti, saattaa olla jotain hyvää tiedossa, jos kaikki menee hyvin?

Etkös sä tänne tullut varta vasten nälvimään sitä että täällä saadaan olla kateellisia pk-seudulle kasvattajaeuroista? Vai nytkö jossittelu on jo ihan ok?
Tarkoitan että huippu-urheilussa voi tapahtua aika lailla odottamatonta ja tuskin kaikki huippulupauksetkaan mainitsemastani porukasta pääsee edes NHL-sopimukseen saakka. Onko se jossittelua, en tiedä, realismia ehkä ennemmin.

Toisaalta voi käydä toisinpäin ja joku Juha Jääskä kiinnostaakin Columbusta ja se tuleekin sitten puskista.
 

peekay

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal Canadiens & #11
Mikä on nyt konsensus Kiviharjun lähdöstä?

Itseäni ei vituta Kiviharjun IG.
Itseäni vituttaa Uraman (?) naama joka perseili nuoren lupauksen muualle.

Eikä vähiten sen takia että tiedän että minun veljenpoikiani (eli seuraavan sukupolven kannattajia) ei kiinnosta Ilomäet, Skalickyt tai Seväset … mutta Kakot, Pärssiset ja U20 lupaukset jotka lähtee änäriin ne kiinnostaa.
 

Aurajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käyttäjän antina oli parikin pään aukomiseen keskittynyttä viestiä. Näistä on annettu rikepiste.
No näin huonoa viestiä tuo hessulilainenkaan ei saanut synnytettyä. Voi taivas.

Oon otettu siitä kuinka pahasti oon päässyt asumaan sun pään sisään mun sisäpiiritiedoilla ja huhujen osumatarkkuudella. Jaksamista !

Faktana voin jatkaa edelleen, että Aron on ensi kaudella IFK:n mies ja ollut sitä jo kauan.

~ Jokeri kertoo faktat ja johtaja Knutsen kuuntelee ~
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös