Marjamäelle kenkää!

  • 581 344
  • 3 859

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Ydin on mielestäni se, että Kärppien tämän hetkinen pelitapa ei tuota minkäänlaista etua. Ei, se on oikeastaan päinvastoin.

Eikä tällainen kiinnosta ketään. Uskomattoman tylsää ja harmaata lätkää. En tiedä, miksi kukaan satunnaiskatsoja maksaisi tuosta. Pelataan jatkuvasti helvetin ankeita, vähämaalisia maalin pelejä, joissa ei näe kiikarien kanssakaan tippaakaan tunnetta.

Häviöt ei oikeastaan enää edes vituta, kun ei tällaisella rosterilla pysty tämän kaltaista pelaamista arvostamaan. Uskomatonta, kun miettii kuinka innostunut sitä oli kauteen lähtiessä.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Vieläkö Marjamäen selityksenä on "meillä on uus joukkue, uudet systeemit"?
Voin jo kuvitella mielessäni Marjamäen haastattelun lyhyeksi jääneen kevään ratkaisupelin jälkeen: "Ei vaan lähteny peli kulkemaan koko kauden aikana niin ku ois haluttu, nyt vedetään hetki happea ja analysoidaan missä meni pieleen."
Jatkan vielä:

"Mutta niinku sehän tässä urheilussa on tosi hienoa, että niinku ei oo mitää oikoteitä onneen vaan että tehdään hyviä päiviä, niistä tulee hyviä viikkoja ja lopulta kuukausia. Ens vuonna on taas uusi mahdollisuus."

Ai niin, kesällä tulee vielä hypen nostatus -pätkä "Me ei hävitä vittu kellekään luistelussa, kamppailussa, eikä urheilussa. Me ollaan vittu niin suoritusvarma joukkue että..."

Huoh.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Miehellä on muutenkin niin ylimielinen ja kaikki tietävä asenne, vaikka peli on täysin paskaa. Hyvä esimerkki, kun Petopodin Hepolaa kehotti tutustumaan peliin, ennen kuin tulee Marjamäelle kertomaan, että peliä on aktivoitu. Samaa voisi sanoa myös Marjamäelle, että nyt on vuosi 2023, eikä 2013.

"Me ei tulla häviämään luistelussa ja kamppailussa kenellekään"
"Oon kotisohvalta katsonut, että eihän herranjumala noin voi pelata."

"Siitä olen ylpeä, ettemme kertaakaan sanoneet, että tässä on alkamassa jokin uusi prosessi ja se vaatii aikaa. Me lähdimme heti voittamaan." Marjamäki vuonna 2016
"Meillä on uusi projekti ja prosessi menossa. Se ottaa, mitä se ottaa." Marjamäki vuonna 2022.

Olisiko aika katsoa vaikka peiliin?
 

Etra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vieläkö Marjamäen selityksenä on "meillä on uus joukkue, uudet systeemit"?
Voin jo kuvitella mielessäni Marjamäen haastattelun lyhyeksi jääneen kevään ratkaisupelin jälkeen: "Ei vaan lähteny peli kulkemaan koko kauden aikana niin ku ois haluttu, nyt vedetään hetki happea ja analysoidaan missä meni pieleen."
Luin tämän Marjamäen äänellä päässäni ja se sai aikaan kylmiä väreitä vihasta.
 

Aho#5

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikä se riitä jos Marjamäelle annetaan kenkää. Siellä on myös Sihvonen joka saa vuodesta toiseen seistä toteemina Kärppien vaihtopenkillä ilman minkäänlaista tulosvastuuta.
 

Micol

Jäsen
"Oon kotisohvalta katsonut, että eihän herranjumala noin voi pelata."

Olisiko aika katsoa vaikka peiliin?
Kieltämättä aika ylimielistä heittää tämmöistä herjaa toiselle valmentajalle, kun itse vetää ihan yhtälailla vihkoon pelitapansa kanssa - nokittaen vielä sillä, että sai vielä selvästi suuremman budjetin käyttöönsä ja vapaat kädet toteuttaa mitä tahansa pelitapaa ja taktiikkaa tälle kaudelle. Samoissa mennään molempien Laurien kohdalla pistekeskiarvoissa, niin kumpi tässä nyt on sitten suoriutunut paremmin? Mikkola voisi heittää vastakuittina takaisin saman: "Oon kotisohvalta katsonut, että eihän herranjumala noin voi pelata."
 

Etra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kieltämättä aika ylimielistä heittää tämmöistä herjaa toiselle valmentajalle, kun itse vetää ihan yhtälailla vihkoon pelitapansa kanssa - nokittaen vielä sillä, että sai vielä selvästi suuremman budjetin käyttöönsä ja vapaat kädet toteuttaa mitä tahansa pelitapaa ja taktiikkaa tälle kaudelle. Samoissa mennään molempien Laurien kohdalla pistekeskiarvoissa, niin kumpi tässä nyt on sitten suoriutunut paremmin? Mikkola voisi heittää vastakuittina takaisin saman: "Oon kotisohvalta katsonut, että eihän herranjumala noin voi pelata."
Tämä on kyllä pysäyttävä fakta. En olisi kesällä edes pahimmassa tapauksessa uskonut tätä
 

Rämemajava

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat
Kieltämättä aika ylimielistä heittää tämmöistä herjaa toiselle valmentajalle, kun itse vetää ihan yhtälailla vihkoon pelitapansa kanssa - nokittaen vielä sillä, että sai vielä selvästi suuremman budjetin käyttöönsä ja vapaat kädet toteuttaa mitä tahansa pelitapaa ja taktiikkaa tälle kaudelle. Samoissa mennään molempien Laurien kohdalla pistekeskiarvoissa, niin kumpi tässä nyt on sitten suoriutunut paremmin? Mikkola voisi heittää vastakuittina takaisin saman: "Oon kotisohvalta katsonut, että eihän herranjumala noin voi pelata."
Toki Mikkola sössi siinä sivussa myös Rädyt ja Aaltosen muualle, eikä siinä pelissä ollut missään vaiheessa yhtään mitään järkeä eikä edes toivoa paremmasta. Tällä kaudella sentään on välillä ollut, vaikka kaikki on kuitenkin loppuviimein mennyt päin persettä. Nythän oltaisiin kuitenkin kärkijoukkueita huippumaalivahdilla ja paremmalla ylivoimalla.
 

Miksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, John Vanbiesbrouck
Aika voivotteleva Marjamäki oli haastattelussa. Ylivoima on luokatonta, kiva kattella Hyryä, Koskenkorvaa ja Heikkalaa, kun ne painaa menee.

Vittu. Mä haluaisin katsella maaleja. Meidän tekemiä maaleja.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aika voivotteleva Marjamäki oli haastattelussa. Ylivoima on luokatonta, kiva kattella Hyryä, Koskenkorvaa ja Heikkalaa, kun ne painaa menee.

Vittu. Mä haluaisin katsella maaleja. Meidän tekemiä maaleja.
Noin pettyneen näköistä Marjamäkeä en liene koskaan nähnyt. Tuo 'kiva kattella' -kommentti oli selvä piikki kärkipelaajien suuntaan. Olin nimittäin varma, että jatkaa tuohon perään kärkipelaajien heikosta suorittamisesta. Malttoi kuitenkin mielensä.

Jos pitäisi jotenkin kuvailla Marjamäen esiintymistä pressissä, niin se olisi: neuvoton.
 

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Noin pettyneen näköistä Marjamäkeä en liene koskaan nähnyt. Tuo 'kiva kattella' -kommentti oli selvä piikki kärkipelaajien suuntaan. Olin nimittäin varma, että jatkaa tuohon perään kärkipelaajien heikosta suorittamisesta. Malttoi kuitenkin mielensä.

Jos pitäisi jotenkin kuvailla Marjamäen esiintymistä pressissä, niin se olisi: neuvoton.
Siinä missä Marjamäki oli haastatteluissa ja presseissä innostunut ja analyyttinen vuosina 2013-2016, on hän ollut tällä kaudella ja varsinkin viime aikoina lähinnä todella kyynisen oloinen. Omien puheenvuorojen ulkopuolella suu mutrulla kivittynyt katse kaukaisuudessa.

Kärppien päävalmentajuus imee ilon ihmisestä, aivan kuten toiselle Laurille ja Mamballe kävi viimeisellä kaudella.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kieltämättä aika ylimielistä heittää tämmöistä herjaa toiselle valmentajalle, kun itse vetää ihan yhtälailla vihkoon pelitapansa kanssa - nokittaen vielä sillä, että sai vielä selvästi suuremman budjetin käyttöönsä ja vapaat kädet toteuttaa mitä tahansa pelitapaa ja taktiikkaa tälle kaudelle. Samoissa mennään molempien Laurien kohdalla pistekeskiarvoissa, niin kumpi tässä nyt on sitten suoriutunut paremmin? Mikkola voisi heittää vastakuittina takaisin saman: "Oon kotisohvalta katsonut, että eihän herranjumala noin voi pelata."
Tässä on vielä se, että aika paljon paremmalla rosterilla vetää Marjamäki ja vielä pitkälti sellaisella, jota oli itse kasaamassa. Kyllä Mikkola veti kokoonpanoihin suhteutettuna paremmin kuin Marjamäki. Ei tässä hirveästi ole Marjamäellä tekosyitä. Peili on nyt hänen tärkein työkalu.
 

Aho#5

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siinä missä Marjamäki oli haastatteluissa ja presseissä innostunut ja analyyttinen vuosina 2013-2016, on hän ollut tällä kaudella ja varsinkin viime aikoina lähinnä todella kyynisen oloinen. Omien puheenvuorojen ulkopuolella suu mutrulla kivittynyt katse kaukaisuudessa.

Kärppien päävalmentajuus imee ilon ihmisestä, aivan kuten toiselle Laurille ja Mamballe kävi viimeisellä kaudella.
Muistaakseni sanoi viime keväänä, että jo Jokereissa meno oli henkisesti raskasta ja mietti tosissaan välivuotta valmennuksesta.
Siellä on selvästi taas samanlaiset fiilikset.
 
Viimeksi muokattu:

Kettuperkele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Muistaakseni sanoi viime keväänä, että jo Jokereissa meno oli henkisesti raskasta ja mietti tosissaan välivuotta valmennuksesta.
Siellä on selvästi taas samanlaiset fiilikset. Lohtua hakee alkoholista.
Mitä nämä puheet Marjamäen alkoholinkäytöstä on? Ei taida olla oikea paikka ruotia sellaisia tämä keskustelupalsta.
 

Aho#5

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä nämä puheet Marjamäen alkoholinkäytöstä on? Ei taida olla oikea paikka ruotia sellaisia tämä keskustelupalsta.
Ainakin kovasti sitä on täällä mainostettu.
Mutta totta muokkaan viestiäni siltä osin.
 

Miksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, John Vanbiesbrouck
Kärppien päävalmentajuus imee ilon ihmisestä, aivan kuten toiselle Laurille ja Mamballe kävi viimeisellä kaudella.
Kertoo myös siitä, että joukkuetta ei osata rakentaa oikein. Kärppien hankintapolitiikka on muutenkin niin hassu, luotetaan sokeasti omiin poikiin ja heihin, jotka ovat Liigassa jo jotakin saaneet aikaan. Annetaan iso rooli ja toivotaan, että onnistuvat taas.

Toisaalta ymmärrän Ahoa, ei hirveesti ole arpaonni suosinut.
 

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä Marjamäelle välivuosi olisi varmasti tehnyt hyvää. Vuodet Khl Jokereissa ja maajoukkueessa olivat varmasti aika raskaita, joten pieni breikki olisi varmaan ollut paikallaan. Nyt pelaaminen on niin solmulla, kun se tuollaisella rosterilla ylipäätään voi olla, eikä Laurilla selvästi ole lääkkeitä kurssin kääntämiseen. Peli ei ole kehittynyt mihinkään lokakuusta. Samanlainen tuska paistaa miehestä, mitä oli Mikkolalla ja Mannerilla loppuaikoina. Tästä kaudesta on helppo ennustaa kaikkien aikojen pettymystä ja farssia.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Marjamäki on kyllä nyt liemessä. Aiemmat isot puheet, jopa ylimieliset ja toisia alentavat puheet, eivät ole kyllä realisoituneet lainkaan. Minusta on vaikuttanut alusta asti siltä, että me-puhe on ollut vaillinaista.

Marjamäki on syytellyt pelaajia pitkin kautta. Vähän aikaa se oli pois ja nyt paineiden kasvaessa entisestään, pelaajien syyttely löysäilystä tai ainakin siihen suuntaan vihjailu, joka on vielä suoraa puhetta haitallisempaa, on takaisin Marjamäen sanavarastossa lehdistötilaisuuksissa. Pahalta näyttää, että joukkue on lipumassa pois Marjamäen käsistä. Se olisi sittten syöksykierteen alku.

Pitää vain toivoa, että Marjamäki kerää ensin itsensä ja sitten joukkonsa kasaan ja alkaa tekemään töitä niin, että asettaa Itsensä joukkueen suojaksi, eikä toisinpäin. Asenne ja yhteisöllisyys, ehkäpä lyhyemmin sanottuna routasydän. Sillä kyllä nousee suosta tuolla materiaalilla. Tulta munille!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös