Nimeni on Bond, James Bond

  • 1 198 080
  • 34 120

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki voijjaan tuhota
Tänään taitaa jäädä matsi ainakin osittain näkemättä aikatauluongelmien vuoksi vaan pyritään liittymään linjoille johonkin erän.

Arvostamme alkukohtausta.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Bond-pahisten kategorisointia ei olla täällä vielä liiemmin harjoitettu, joten kirjoittaanpa ennakon sijaan täyteviesti siitä, minkälaisia pahakeisareita Jameksella on elokuvasarjan saatossa tullut vastaan. Itse tekisin jaon seuraavasti:

1. Jumalkompleksiset / maailmanvaltiaat

Olen älykkäämpi muita ja sekös pistää usein vihaksi idioottien keskellä. Kun nyt vain saisin hoitaa rauhassa maaliin oman suurprojektini, niin kaikilla on asiat jatkossa paremmin.

2. Ahneet

Valta turmelee, absoluuttinen valta turmelee absoluuttisesti. Raha turmelee, miljardit turmelevat absoluuttisesti. Miten saisin rahaa lisää tilanteessa, jossa minulla on sitä jo enemmän, kuin koskaan pystyn tuhlaamaan?

3. Mä olen vain töissä täällä

Myyn omia palveluksiani korkeilla konsulttipalkkioilla ja toivon, ettei kukaan näsäviivsas brittiagentti tule sotkemaan kuvioitani kantaa leipää pöytään.

4. Psykopaatit / pakkomielteiset

Elämä on tylsää ja siihen on keksittävä jännää sisältöä. Toki mieluiten niin, että siinä sivussa kuolee mahdollisimman paljon viattomia ihmisiä. Vaihtoehtoisesti olen jonkin pakkomielteen vanki, enkä pysty toimimaan ihan normaalisti.

5. Pätijät / ylpeät

Olen usein sekoitus kaikkia edellä mainittuja, mutta lopulta tekemistäni hallitsee se, että pidän itseäni helvetin hyvänä yhdessä tai useammassa asiassa, enkä osaa lopettaa kesken.

Moni pahis kuuluu useampaan kategoriaan, joten lihavoidaan aina se, joka vastaa enemmän kaverin persoonaa.

Tähän mennessä olemme kohdanneet seuraavat:

Julius No - Jumalkompleksinen / Pätijä

Rosa Klebb - Mä olen vain töissä täällä

Auric Goldfinger - Ahne / Pätijä / Pakkomielteinen

Emilio Largo - Pätijä / Mä olen vain töissä täällä

Ernst Blofeld - Jumalkompleksinen / Ahne / Pätijä

Dr. Kananga - Ahne

Francisco Scaramanga - Pätijä

Karl Stromberg - Jumalkompleksinen / Pakkomielteinen

Hugo Drax - Jumalkompleksinen / Pakkomielteinen / Pätijä

Aris Kristatos - Mä olen vain töissä täällä

Jatkossa esittäytyvät:

Kamal Khan - Mä olen vain töissä täällä

Max Zorin - Psykopaatti / Ahne

Brad Whitaker - Ahne
Giorgi Koskov - Ahne

Franz Sanchez - Ahne / Psykopaatti

Alec Trevelyan - Ahne / Pätijä / Pakkomielteinen

Elliot Carver - Pätijä / Ahne / Jumalkompleksinen

Elektra King - Ahne

Gustav Graves - Pätijä / Jumalkompleksinen

Le Chiffre - Mä olen vain töissä täällä / Pätijä

Dominic Greene - Mä olen vain töissä täällä / Pätijä

Raoul Silva - Pakkomielteinen / Pätijä

Blofeld 2.0 - Pätijä / Pakkomielteinen / Jumalkompleksinen

Kaksi ominaisuutta hallitsee kautta linjan. Eivät tulleet kyllä yllätyksenä.

Craigin kanssa matsia ottavat ovat spoileripuolella.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Magda penkillä... MY GOD

Kiitos viestistäsi se lämmittää mieltä etenkin kun se Sinulta on mutta Oliko muuta. Stay out of my kommentti. My GOD. Jos Magdan peli-intensiteetti on 50/100, et mahdu joukkueeseen. Et edes penkille. Katsomossa on tilaa ja poppareita
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, huomasin saman. Eli otteluohjelma meni uusiksi.

Päivitetty ohjelma:
Koodi:
Ti 2.8.  | 21.00 | Octopussy (1983)
Ma 8.8.  | 21.00 | Never Say Never Again (1983)
Ti 9.8.  | 21.00 | A View To A Kill (1985)
Ke 10.8. | 21.00 | The Living Daylights (1987)
Ma 15.8. | 21.00 | Licence To Kill (1989)
Ti 16.8. | 21.00 | GoldenEye (1995)
Ke 17.8. | 21.00 | Tomorrow Never Dies (1997)
Ma 22.8. | 21.00 | The World Is Not Enough (1999)
Ti 23.8. | 21.00 | Die Another Day (2002)
Kova tahti. Kolme matsia viikossa menisi vielä, mutta eihän tässä back-to-back-to-back systeemissä ole mitään älyä. Kolmas matsi viikonloppuun, niin säilyisi joku kohtuus sentään. Jameksien rosteri on kapea ja jos vertaa vaikkapa Spectren ja KGB:n otteluohjelmien kanssa, niin eipä ole järin tasapuolista. Seuraavat vastustajat pelaavat suht' fyysistä peliä ja kaikki ovat vielä täysillä mukana kamppailemassa kotikenttäedusta finaaleihin. Ihme on jos isommilta loukeilta vältytään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Bond-pahisten kategorisointia ei olla täällä vielä liiemmin harjoitettu, joten kirjoittaanpa ennakon sijaan täyteviesti siitä, minkälaisia pahakeisareita Jameksella on elokuvasarjan saatossa tullut vastaan. Itse tekisin jaon seuraavasti:
Hyvä lista! Viime kesänä pahakeisarit arvosteltiin kouluarvosanoin, mutta kategorisointi oli paha puute, sillä kyllähän pahikset on pantava omiin lokeroihinsa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kova tahti. Kolme matsia viikossa menisi vielä, mutta eihän tässä back-to-back-to-back systeemissä ole mitään älyä. Kolmas matsi viikonloppuun, niin säilyisi joku kohtuus sentään.
Ehdotan torstai-lauantai-sunnuntai -jaksotusta, niin matsit osuisivat samoille päiville Urheiluruudun kanssa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari tuntia vielä matsin alkuun. Tankkaus hoidettiin päivällä intialaisessa raflassa. Alkais jo!

Tänään on tiedossa täpäriä tilanteita. Intian-kiertueella kun ollaan, niin hallin turvatoimet eivät vastaa länsimaisia standardeja. Niinpä kesken ensimmäisen erän nähtävän myllyn pääsee hallin ulko-ovista sisälle polkupyöräilijä, joka viilettää muina miehinä kaukalon poikki ja suoraan tappelupukarien välistä.

Tämän päivän matsiin on vaikea kuvitella parempaa sisääntulobiisiä kuin Aerosmithin Sweet Taste of India Nine Lives -levyltä, joka julkaistiin 25 vuotta sitten.

p.s. Kenraali Orlov täyttää huomenna kunnoitettavat 85 vuotta. Toivottavasti mies selviää illan matsista hengissä, ettei vain käy mitään.
 

Löysäranne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Oranje
Neuvostoliiton Sankari, kenraaliluutnantti Orlov on itseasiassa riemukas ja ajankohtainen hahmo. Riemukasta on esikuvallinen Powerpoint-esitelmän pitäminen politbyroolle. Tätä tyyliä olen itsekkin toistuvasti yrittänyt apinoida, mutta opittavaa on vielä. Tänään aion seurata Orlovin hiottua esitystä tarkalla silmällä.
Ajankohtaista on verrannollisuus nykyhetken keskivertoon venäläiseen yleisesikuntaupseeriin. Naton kimppuun käydään suunnitelman mukaan 800 kilometrin mittaisen rintaman leveydellä syvillä tavoitteilla. Missä on harhautus, missä sitova hyökkäys, missä jätkän painopistesuunta. Logistiikan tökkiessä ollaan jossain autobahnilla 60 km:n possujunassa. Mutta asiansa mies osaa kyllä esittää ja paperilla homma toimii hyvin!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Neuvostoliiton Sankari, kenraaliluutnantti Orlov on itseasiassa riemukas ja ajankohtainen hahmo.
Nää vanhat Jameksi-leffat on siinä mielessä hauskoja että ne on monesti ajankohtaisia tänäkin päivänä. Milloin on kyseessä Nato-projekti, välillä taas Scaramanga haluaa käyttää aurinkoenergiaa ja ensi viikolla Zorin yrittää kyykyttää muuta maailmaa mikrosirujen yksinvaltiaudella.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Saa nähdä meneekö tämä matsi pelkällä otteluketjun seuraamisella. Yleensä silläkin pysyy kyllä erinomaisesti kärryillä, niin hyviä asiakirjoittajia kaikki kiihkeät fänit.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tänään Lois Maxwellin Miss Moneypenny aloittaa maalilla 13. kerran. Samalla viimeistä edellisen kerran.

Tähän liittyen: Keneen tämän ketjun Bond-faniin liittyy luku 13?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Saa nähdä meneekö tämä matsi pelkällä otteluketjun seuraamisella. Yleensä silläkin pysyy kyllä erinomaisesti kärryillä, niin hyviä asiakirjoittajia kaikki kiihkeät fänit.

Viimeistään Maxwellin Moneypennyn viimeisessä ottelussa läsnä?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kohta mennään, eväät 4 kpl paahtoleipää, oivariini, punaleima, maksamakkara (hk) kurkku, tomaatti, suolakurkku, päälle herbamaare.
Juomana original longdrink orange 0,0%
Jälkkäriksi da-capi, jim ja pätkis.
Työpuhelin äänettömällä
Pomo lupas ajaa aamulla ekan kyydin, ei tatvii herätä 03.45
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ihana Maud kohta ruudussa.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Sanon vain Toro.

Ny mennään!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös